«asa WeeRsdag. BEURS- EN WISSELKOERSEN. BEURSTHERM» ÏSR AMSTERDAM, 19 December. Het eerste getal is de vorige notee ring, daarop volgt de officieele notee ring van heden. Ned. 31 1000-4 102—102. Ned, 33 1000-4 102—102. Ned. 34 1000-4 102—102. Certificaten-3 91 91 O. Indie 34 1000-4 101%—101 K. Denemarken Ooiig. 1926-5 96%96%. Duitschl. pndst. 100-7 27%26%. Engeland 1960-90 4 73%—73%. Zwitserl. oblig. '24«)5 97% Zwitserl, Staatss. 1927-4% 100%—100% Amsterdam 1933-5 100% Amsterdam 1934-4% 100100. 's-Gravenhage 1929-4% 100% Rotterdam 1926-1930-4% 99%—100. Berlijn 1925-6% 16%—17. Zebuws. Hyp. B-5 ICO Zeeuws. Hyp. B-4% 100%100. Cities Service Cy. P. .1958 5 23% A Amsterd. Bank 103%103%. C Rott. Bankver. 8484. A Twentsche Bank 81 A Pref. Gruyter Zn A. 122%122%. A Pref. JurgensA 97%97%. A Ned. Gist- en Spiritusfabr. 404%-398% A De Schelde N.B. 15% A Ver. Papf. v. Gelder 37%37%. C Am. Car Foundry 10%10% C Am. Smelt Ref. 22%—22% C Farbenind. I.G. 5255% C Stand. Brands 11%11% C U. States St. C. 23—22% C North Am. Cy. 8%8% A Born. Sum. H.M. 125%—125% A Linde Teves en Stokv. 5756% A Ned. Wol Mij, 6564% A Singkep Tin M. 76%75%, A J- C. Japan Ln 22%22%. A Rotterd. Lloyd 24%24%. A S. M. Nederland 24%25. .A Amst. Thee C.M. 40 A Houth. Alberts 20%20%. C Baltimore Ohio 8%8% A Southern Rlw. 9%9% C Union Pac. Rr. 65 C Int. Nickel Cy, 14%14% Duitschl. '30 1000-5% 26%—26%-27. A Koloniale Bnk. 26%25%. A N. I. Hblc. 100 57%—56%. C Ned. H- M. 1000 25%—25%-25. A Alg. Kunstz. U. 27%—27%-28%. A v. Berkels Pat, 31%31%, C Calvé-Delft 41% .A C. Suiker Mpij. 32%32%. A Ned. Ford A.M. 234236%. A Phlips Gem. B. afg. 219%—220-21, C Unilevtr 73%—72%-73%. C Anaconda Cop. 6%6%-6%. 'C Bethlehem St. 18%18%-%. C Kennec Copper 10%10%-%. C Un. States Leather 3%3%. A A.N.I.E.M.—N.B. 168—161%-62% A Kon. Petr. Mpij. 131%132%-33 C Contin. Oil Cy. 10%10% f C Shell Union O.C. 4%4% ment op de wegen en voetpaden in be werking en vermoedelijk zal het in de zomerzitting voor behandeling gereed zijn. Inzake het 60 millioenen-plan is een uitvoerige lijst ingediend, waarvan de voornaamste werken zijn de over brugging Zandkreek en Anna J,acoba- Zijpe. Naar aanleiding van de besprekingen over werkverruiming, werkloosheids bestrijding en wegenbouw wordt van de zijde van Ged. Staten er o.a. opge- wezen, dat ten opzichte van den we genbouw het tempo feitelijk al reeds te snel is. Er is nu al een voorschot van f 900.000, en Ged. Staten vinden hef raadzaam daarvan f 500.000 in een vaste leening te consolideeren. Van daar ook het voorstel om extra f 100,000 uit te trekken voor wegsverbetering. De commissie voor de werkloosheid is feitelijk een tweede wegencommissie geworden, die gemeenten en polders moet overtuigen van het nut van uit voering van verschillende werken. Voorts worden besprekingen gevoer i met polderbesturen tot verbetering van uitwateringen, delven van sloten enz Ten opzichte van het groote uitwate- ringswerk in Zeeuwsch-Vlaander en ka .1 worden medegedeeld, dat de vergade ring van ingelanden nog niet is ge houden door het niet medewerken van sommige polders; een eerste voorwaar de voor een begin. Nu zal dit waar schijnlijk in Januari in orde zijn. Er is reeds veel tot stand gebracht, maar soms stuiten de beste pogingen af op geringe medewerking. Zeeland r.taat echter niet bij andere provincies ach ter en de werkcommissie heeft zelfs zijn limiet van uit te geven gelden overschreden. De gedachte van een z.g. wegschap tot bestediifg van steun gelden is zeker in de aandacht van Ged. Staten aan te bevelen. Ged. Sta ten hebben wel getoond nu onfengs weer bij den bouw van een politievaar tuig, welke bouw te danken is mede ,aan de krachtige medewerking van hun college en vorig jaar bij den bouw van de nieuwe booten voor de Provincie, dat men den scheepsbouw in Zeeland krachtig wil steunen. Een onderzoek werd toegezegd naar een gewenschte verbetering van het deel van den weg WemeldingeKa- pelle, dat in onderhoud is bij Kapelle. Ged. Staten weten, dat er gewerkt wordt ,aan de kwestie van een haven in den Perkpolder, en dat die komen zal waar de Rijkswaterstaat dat be paalt, al hebben ook Ged. Staten ge zegd de haven liever bij Walsoorden te behouden. In ieder geval zal het par ticulier goederenvervoer via de oude aanlegplaats der booten te Walsoorden blijven geschieden. Het bezwaar der K. L. M. voor aan leg van een vliegveld te Sluiskil in ver band met de aanwezige fabrieken, schijnt zij thans lichter te tellen, zoodat in dezen alle hoop niet behoeft te wor den opgegeven.- Toegezegd werd ern stig te zullen overwegen de invoering van tienvaartenboekjes voor bestuur ders van auto's bij de Prov. Stoom bootdiensten. Naar aanleiding van opmerkingen wordt een nader onderzoek in het be lang van het personeel te Walsoorden toegezegd. Aldaar kan men het café van de wed. Huisman als wachtlokaal gebruiken zonder verplichting er iet'; te gebruiken. Het is juist, dat tusschen Hoedekens- kerke en Goes de meeste reizigers van den autodienst gebruik maken, aange zien men dan te Goes niet over de trappen moet gaan; er wordt echter niet ,aan gedacht de tram op te heffen. Dat de verwarmingsinstallatie op de nieu we booten niet een volle bevrediging geeft, was van Ged. Staten reeds be kend; zij hebben al opdracht gegeven de deuren zooveel mogelijk gesloten te houden en als dat niet helpt zullen er andere maatregelen getroffen moeten worden. De ponton te Neuzen is inder daad tekort en verkeert in tamelijk slechten toestand. Het is te honen, dat er spoedig aanleiding gevonden zal worden om verbetering in dezen toe stand te brengen. Een lid zeide weer een voorstel inzake den Zondagsdienst te zullen doen. Voldoening wordt er over uitgesproken, dat het tekort op den dienst VlissingenNeuzen zoo me- devalt, en de instandhouding dus wel gemotiveerd was. Toegezegd wordt aandacht te wijden KaaeiBaxsuBmhiKSiasssasKSiiat^iaaeeat^&mm^ aan de zaak der wegenbeplantingen, doch niet alle opvattingen te dien aan- j zien zijn gelijk. Voor verbetering van! den weg HoofdplaatBiervliet is niet veel kans, aangezien de medewerking betrekkelijk gering is. Wil men een brug bouw bevorderen, dan is het gevaarlijk de veertarieven te gaan verlagen. Tot zoover het voornaamste uit de in de afdeelingsvergaderingen gegeven antwoorden. In het antwoord op het algemeen verslag deelen Ged. Staten o.a. nog mede, d,at zij meenen inzake de lintbe- bouwing zich van het nemen van eenige j maatregelen te moeten onthouden, tot; dat zal zijn beslist over het lot van 't i op deze materie betrekking hebbende j wetsontwerp, hetwelk thans bij de Sta- ten-Generaal aanhangig is. Tienvaartenboekjes zijn opgenomen in de gewijzigde tarieven, waarop de Minister van Waterstaat bereids is ver zocht. Ged. Staten kunnen geen vrijheid vin den, gelegenheid te scheppen om van de koffiekamer uit te telefoneeren; de kosten zullen te groot zijn voor het weinige gebruik en er is in een der lo kalen der griffie voor de leden voldoen de gelegenheid om te telefoneeren. De heer GOOSSENS gevoelt behoef-1 te aan de commissie van Ged. Staten voor werkverruiming hulde te brengen. Hij pleit voor behoud van de ,aanleg- j plaats te Walsoorden en tegen ver- plaatsing van den Perkpolder. De nieu we weg loopt geheel buiten Walsoor-' den, hetgeen een slag voor die plaats j zou zijn, en men mag die plaats niet1 zoo ernstig dupeeren. Spr, meent, aal j het in het belang van het geheele land j van Hulst is, als de aanlegplaats te Walsoorden blijft; hij laat ue tedfinische inrichting aan de deskundigen over. j Spr. meent, dat de Zeeuwsch-Vlamin- gen zich meermalen afgesloten gevoelen: door de hooge tarieven, en zich dan afvragen, zijn wij' dan minder goede Ne- j derlanders dan anderen. Een groote verbetering is te bereiken door uitbrei- ding van de luchtlijn naar Zeeuwsch- Vlaanderen, waar het als uiterste hoek je van Nederland in de eerste plaats in aanmerking komt; alleen voor de j post is dit noodig. Er is alle aanleiding voor Ged. Staten om in deze het initia tief te nemen. De heer VAN 'T HOFF prijst de fï- nancieele maatregelen van Ged. Staten en hoopt, d,at men nog lang op deze wijze zal voortgaan. Spr. keurt het goed, dat men reser-i veert als men kan. Belasting verlagen is te overwegen, waar de gemeenten bijna alle moeten verhoogen. Men moet met verlagen echter zeer voorzichtig zijn, en het zou heel weinig kunnen beteekenen, en men zou voor financieel sterker worden aangezien «dan men wer- kelijk is. De heer VIENINGS zegt, dat er na-, vigatiebezwaren zijn tegen den korten i overvaart vanaf den Perkpolder en er is geen rede van groote uitgaven voor een verandering van een dienst, die, in groote trekken goed voldoet. Beter is dan volgens het plan van het Zeeuwsch- Vlaamsche Kanalencomité een dienst in de richting Woensdrecht aan te leggen. Spr. meent dat Ged. Staten zich neerlegden bij de Perkpolderkwestie, alleen voor de toezeging van een be tere wegsverbinding; maar die kwam er meer door het werk van Domeinen, die vreesden v,an achteruitgang va? de waarde van haar gronden, j De heer ONDERDIJK zegt, dat het wel eens gebeurd, dat het college niet voor zijn rekening neemt, wat een lid in de afdeelingen zegt. Nu is er b e- slist gezegd, dat Ged Staten niet denken over een belastingverlaging en dit wijst op een verandering. Ma,ar tochr zou men dan gaarne een nadere toe-1 lichting in het officieel antwoord wil len hebben. Spr. betreurt het, dat men nu de grens zou hebben bereikt van den we genbouw, en dat men niet eerder tot leeningen terzake is overgegaan. Er; worden voor andere zaken toch veel grootere sommen geleend. Voor,al ook met het oog op de werkverruiming dit zeker gewenscht. Spr. is niet zoo optimistisch, dat hij denkt aan belastingverlaging, welllicht zal de nivelleeringskwestie nog weer eens opgezocht worden. Spr. wil een post voor welvaartspo- C Tide Water Ass. Oil 4%5 A K.N. Stoomb, Mij. 3% A Ned. Scheepv. U. 2525%-% A H.V. Amsterdam 144143% A Java Cult, Mij. 7171 A N.I. Suiker U. 6464 A Deli Batavia 142%142% C Deli Mij. 1000 120%—121% A Senembah 120%121%, C Chicago Milw, 1% A Amst. Rubb. C. 9686%-88%. A Deli-Bat. Rubb, 6466. A b'essa Rubber 80f'4%. A Serbadjadi S.R. 55%56%. Prolongatie 1—1. WISSELKOERSEN. 18 Dec. 19 Dec. Londen 7.o0% 7.30% Berlijn 59.40 59.40 Parijs 9.75% 9.76 Brussel 34.59 34.62 Zwitserland 47.88 47,91 Kopenhagen 32.62% 32.62% New-York 1.47% 1.47% Suiker Tabak Schepen Amerika - Rubber Koninkl. - Markt - Olie - Philips - Industrie - Obl-Markt- Unilever Aku (Wettig gedeponeerd.) Iitiek op de begrooting uittrekken. zich nogmaals tot de regeering hierover Hierna kwam spreker nader tot de wenden? «g g Vfll KflMFBj VF!B UP werkloosheid en de werkverruiming en! We zitten hier met bootdiensten,WULAUIHIiii uUlMu hij betreurt het nog steeds, dat men niet j waaromtrent allerlei wenschen zijn ge- wanneer Gij voor het verkrijgen en be- wilde een commissie van personen uit ujt( dre geld zullen kosten. i P_ouQen _van een geregelden stoelgang alle deelen der provincie. j-»e commissie van Ged. Staten en haar voorzitter, doen heel veel goed werk, maar Ged. Staten zijn overladen met werk en daarom zou een commissie van bijstand goed werk kunnen doen. Men moet niet te agrarisch georiën teerd zijn en niet vergeten, dat in de Spr. is niet tegen de reserveering van i Uw toevlucht tot 100.000 voor de wegen, maar wil toch, InËjtlncirCil S L3X66ITl9!j|£ïI@l1 als het noodig blijkt, datde provincie j neemt, want deze hebben reeds vele dit geld weer kan gebruiken, j jaren bewezen het deugdelijk beproefde Spr. brengt Ged. Staten hulde voor j middel voor dit doel te zijn. Werker! wat zij voor werkverruiming deden. Er j prompt en zacht. Geen schadelijke ne- ïs meermalen met spoed gewerkt. Datvenwerking. niet alle plannen slaagden kwam door j Doos 60 ct. Bij Apothekers en Drogisten, (Ingez. Med.) industrie meer werk is te vinden "Ban bijzondere moeilijkheden. Van de cen- in den landbouw, wat spr. met cijfers na- j tralisdtie, bepleit door den heer Kalle, der aantoonde. f is spr. gee'h voorstander. We moeten de We moeten nagaan of in Zeeland niet werkloozen in het gezinsverband hou- dicht van Ged, !Siaten op het brengen wat meer industrie gevestigd kan wor-' 1 x—J-1—1 Aa "'«•"«f*™» den en niet alleen letten op den land bouw. We hebben gezien, b.v. in Heinkens- zand, dat proeven genomen heeft tot werkverruiming in den landbouw, mis lukt zijn. We moeten tr,achten de industrie, die we hebben, te behouden. S'pr. noemt Vlissingen en Neuzen. Spr. geeft den heer Paap, die een motie zal indienen tot steun van „de Schelde" te Vlissingen in overweging zijn motie te wijzigen in dien zin, dat er gesproken wordt van de industrie De heer DOMINICUS (a.r.) deelt de meening van den heer Van 't Hoff inza ke de belastingen. Toch is spr. eenigs- zins pijnlijk getroffen door de uitlating van Ged. Staten, dat een voorstel tot belastingverlaging van hen niet ie ver wachten is. Spr. hoopt maar, dat het woordje thans is uitgevallen. J3e belanstingdruk is zwaar, ook voor den middenstand. Spr. is dankbaar voor de verbete ring in den akkerbouw maar veeteelt, tuinbouw en visscherij zijn nog steeds in de knel, evenals de middenstand. Vermindering van lasten zou spr. nu niet durven voorstellen, omdat deze begrooting drijft op batige saldi van vorige jaren, maar moet toch het ide aal blijven. Spr. heeft met genoegen gelezen, dat een lid van Ged. Staten in een verga dering heeft gezegd, dat de brug over de Zandkreek er over drie jaar zal zijn. Spr. vraagt of dit juist is. Spr. heeft gehoord, dat voor de ver breeding van het kanaal door Zuid-Be veland een bijdrage uit net 60 millioen- fonds zal worden verkregen. Ook hier dringt spr. op spoed aan. Hierna bepleit spr. verbetering van den weg KapelleWemeldinge nl. het gedeelte dat bij Kapelle in onderhoud is. De provincie heeft het beheer over een kapitaal van f 25.500, waarvan de rente ten goede komt aan een bepaal de landbouworganisatie. Dit fonds da teert van 1851. Spr. vraagt nadere in lichtingen en zou het billijk vinden dat ook andere landbouworganisaties daar van iets kregen. Dhr. KALLE (s.d.) dankte Ged. Sta ten voor hun financieele politiek en voor hun werkzaamheid in het belang van de ontwatering van Oostelijk Z. Vlaanderen. Spr. dringt aan op spoed bij de verbetering der havens te Neu zen. .Verder vraagt spr. meer eenheid in de werkverschaffing in Zeeland. Als de gelden voor dit doel door Ged. Sta ten, bijgestaan door een commissie over de Zeeuwsche gemeenten zouden kun nen worden verdeeld, zou spr. dit toe juichen. Dhr. KODDE (S.G.P.) huldigt ook Ged. Staten voor hun financieel beleid. We moeten nu niet overslaan naar het andere uiterste. Wanneer nu de pessi mistische toon in de begrooting ont breekt, moeten we niet vervallen in optimisme. De reserves, die er zijn, heb ben we noodig. De resultaten in den akkerbouw zijn beter, maar spr. vestigt er de aanda^t: den. Spr. is voorstander van het plaat- j van de electrtcïl&H en waterleiding op sen der werkloozen in het vrije bedrijf, j afgelegen bedrijven en boerderijen. Dit ter ontlasting" van de publieke kassen.beteekent ook werkverruiming. Een commissie uit Ged. Staten acht spr. De hr. BURKUNK (s.d.) hoopt, dat niet noodig. ?i Ged. Staten zullen ijveren voor behoud Dhr. DEN BOER (a.r.) wijst op den] yanJe, aanlfgplaatsen te Hansweert en zwaren belastingdruk. De pessimist! sche beschouwingen van Ged. Staten zijn wel eens door de uitkomsten tegen gesproken. Spr. zou vast een begin wil len maken met verlaging der personeele of grondbelasting. De heer PAAP bespreekt de groote werkloosheid van de Schelde te Vlis singen, waarvan spr. enkele cijfers noemt. Ook in het bouwbedrijf aldaar heerscht malaise. Eveneens in den mid denstand. Ook den landbouw gaat het slecht. De werkloosheid in één grootbe drijf In Zeeland beteekent hier veel meer dan in een grootere provincie. De regeering heeft het in haar hand met het 60 millioenfonds de bouw van bruggen aan de Schelde op te dragen. Spr. weet, dat Ged. Staten veel voor werkverruiming hebben gedaan, maar wil hun een steun in den rug geven door de volgende motie: Provinciale Staten van Zeeland, over wegende, dat het heerschende gebrek aan werk in de industrie speciaal in den scheepsbouw met name aan de Mij. „De Schelde". Ie. door ontslag van personeel groote werkloosheid veroorzaakt voornamelijk op Walcheren en speciaal in Vlissingen; 2e. indirect verdere werkloosheid ver oorzaakt, doordat het bouwbedrijf tot stilstand komt en de omzet van kleine bedrijven vermindert; 3e. een groote verlaging heeft veroor zaakt van de inkomsten van den mid denstand, en daardoor groot gevaar veroorzaakt voor een debacle in dien stand; 4e. op den duur zou kunnen leiden tot sluiten van de Werf wat blijvend groote schade in de provincie zou veroorzaken^ verzoeken Gedeputeerde Staten krach tig bij de Regeering aan te dringen op het geven van werk aan „De Schelde", o.m. door aan de Mij. een grooter aan deel te geven ift de werken, ressortee- rend onder Waterstaat, en door, zoodra de gelegenheid zich voordoet, ook werk in scheeps- en machinebouw te Vlissin gen te doen uitvoeren. En in het algemeen bij de regeering aan te dringen op werkverruiming in de industrie. Er dreigt voor Vlissingen en een groot deel van Walcheren een groot gevaar, a's „de Schelde" zou moeten worden stopgezet. De v o o r z. deelt mede dat Ged- Stalen zich ten /volle met de motie kun nen vereenigen. Ongetwijfeld zou het voor Vlissingen een ramp zijn, indien „de Schelde" zou moeten worden stop gezet. Ds motie wordt met alg. st. aangeno men. Dhr. DE PAUW (s.d.) bepleit de be langen van een m,an te Walsoorden, werkzaam aan den steiger aldaar, wiens positie niet voldoende geregeld is. De hr. DE JONGE wijst op de bezwa ren, verbonden aan het verleggen van te Walsoorden. De hr. VAN DUIN wijst op den velen arbeid door Prov, en Ged. Staten in de bijna afgeloopen periode verricht. Spr, wekt od met moed voort te gaar, De hr. STIEGER (Ged. St.) noemt het dit keer een .aangename taak de spre kers te beantwoorden. Groot was de waardeering voor het beleid van Ged. Staten. In dit verband huldigt spr. de vele verdiensten van het afgetreden lid van Ged. Staten, mr. Van Duseldorp, die in het financieel beleid zulk een groot aandeel had. Wat den financieelen toestand be treft, zegt spr., dat we niet overmoedig moeten worden. Belastingverlaging ach ten Ged. Staten na rijp beraad voor dit oogenblik niet mogelij.k. HUt is zaak voorzichtig te zijn om de eerste schre de op dien weg te zetten. We moeten zekerheid hebben, dat we die verla ging in de toekomst kunnen Handhaven. We hebben dit jaar enkele meeval lers (gewetensgeld, calamiteuze pol ders), en we drijven nog steeds op de batige saldi van vorige jaren. Er is ge- sproken over nivelleering der prov. be lastingen maar welken indruk zou het nu maken, als we nu de belastingen gin gen verlagen. Om een eenigszins belangrijke verla ging der opcenten te bereiken, zou een groot bedrag noodig zijn. Ged. Staten willen graag eventueele plannen voor luchtverbinding met Z. Vlaanderen steunen, maar het initiatief moet niet van Ged. Staten, maar van de streek uitgaan. De VOORZITTER zegt een aantal autoriteiten en andere personen uitge- noodigd te hebben tot een bespreking op 28 Dec. over de vliegkwestie. Ook Statenleden zijn daarbij welkom. De heer VAN BOMMEL VAN VLO TEN (Ged. St.) bespreekt eerst de werk verschaffing. Een nieuwe commissie daarvoor acht spr. niet noodig. De be staande commissie uit Ged. Staten, staande onder de goede leiding van den Commissaris der Koningin, dient in haar tegenwoordige samenstelling te worden gehandhaafd. De Zeeuwsche bevolking is in hoofdzaak een agrarische, daarom wordt in de eerste plaats gezocht naar agrarische werkverschaffingsobjecten, maar voor handel en nijverheid heeft de commissie ook een oog. Wat de brug naar Noord-Beveland be treft, dienaangaande kan spr. geen ze kerheid geven. Besprekingen worden gevoerd met het 60 millioenfonds. De vooruitzichten zijn thans weer iets min der gunstig. Het kanaal door 'üUid-Beveland is een zaak van den rijkswaterstaat, terwijl de haven van Terneuzen uit het rijkswerk fonds zal worden betaald. Centralisatie van de werkloozenzorg door een provinciale commissie, zoöals de heer Kalle wilde, is practisch onuit voerbaar. Wat den dienst HansweertWalsoor den betreft, herinnert spr. er aan, dat een adres hierover ter fine van advies aan Ged. Staten is gezonden. Het is dus voorbarig, nu reeds om inlichtingen te vragen. De keuze van de havens te Kruinin- op, dat dit kunstmatig is. De algemee- j de aanlegplaatsen te Hansweert en te ne toestand is niet gunstig. Daarom' Walsoorden, waardoor twee plaatsen in moeten we voorzichtig zijn en niet tothun welvaart worden bedreigd. Spr. belastingverlaging overgaan. pleit voor behoud der tegenwoordige Spr. erkent, dat de belastingdruk aanlegplaatsen, zwaar is, maar spr. ziet geen kans een De hr. DE RIDDER (c.h.) dringt aan j berekening te maken dat wo jaren met een minder percentage toe ,,L>e öcneide te Vlissingen. spr. vraagt» u«n rimswaieisiaai., kunnen komen. Wel is spr. voorstander dit niet alleen voor de oudere, maarj ten gehoord. De plannen van den Kij s- van nivelleering v,an provinciale belas- vooral voor de jongere werkloozen, die waterstaat zullen niet zoo gemakkeuj tingen. Het is niet billijk, dat Zeeland vakopleiding noodig hebben. Verder voor allerlei uitgaven staat, die men in spreekt hij zijn blijdschap uit over be- andere provincies niet kent. Bestaat houd van de lijn VlissingenNeuzen. de e.v.op pogingen tot werkverruiming voor' gen en Perkpolder is ter beslissing van ige toe „De Schelde" te Vlissingen. Spr. vraagt» den rijkswaterstaat, al worden Ged. Sta meer wijziging ondergaan. Het eenige, wat Ged. Staten hebben bereikt is dat een weg PerkpolderWalsoorden zal —VA.* V*—A v. V 1J.IW1VÜ J L I.LV1X t, f VU V. IX11 - XX V/ tXVX V VX.X.X XXV' J AAVAUAAA AA V*AA *A (J - niet de mogelijkheid, dat Ged. Staten De hr. v. d. ZANDE vestigt de aan- worden aangelegd, die zoo dicht moge

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1934 | | pagina 2