vanaf f 1.251
S. WIENER J Co
ZUIVER 1
WOLLEN 1
CAMISOLES J
BINNENLAND.
BEURSTHERiOüTEi
van Woensdag.
ZEELAND.
BEURS- EN WISSELKOERSEN.
AMSTERDAM, 24 October.
Het eerste getal is de vorige notee
ring, daarop volgt de officieele notee-
ring van heden.
VERSPREIDE BERICHTEN.
Ook groote vreugde in Indië.
Een telegram van Parmentier,
Het gebeurde te Albury: ver-
j1 slag van een ooggetuige.
G^en prijs in de handicapwed
strijd?
Een relaas van Fraulein
Rasche.
DE PANDERJAGER?
De andere vliegtuigen
Het is waarschijnlijk, dat het vierde
toestel dat te Melbourne zal aankomen
een Cornet vliegtuig is, bestuurd door
Jones en Waller. Deze is vanmorgen om
5 h 08 Amst. tijd van Port Darwin naar
Charleville vertrokken. Gisteren tegen
den avond waren zij van Batavia ge
start
G Tide Water Ass. Oil 54%-5
A K.N. Stoomb. Mij. 4%3%,
A Ned. Scheepv. U. 31%31%
A H.V. Amsterdam 157%156%-3%
A Java Cult. Mij. 71%72
A N.I. Suiker U. 66%66%.
RADIO-REDE VAN MINISTER
COLIJN.
I ZIE ETALAGE
MIDDELBURG J
Vroeger en nu.
BRANDSTOFFENTOESLAG VOOR
WERKLOOZEN.
MAATSCHAPPIJ TOT EXPLOITATIE
VAN JAARBEURSGEBOUWEN.
Rubber
Tabak
Suiker
Koninkl.
Philips
Markt
Unilever
Amerika
(Ingez. Med.)
NEDERLANDSCHE SPOORWEGEN,
De eerste negen maanden le
veren weer een groot tekort.
MIDDELBURG.
DE LONDEN—MELBOURNE-RACE.
EEN TELEGRAM VAN DE Z. V. v. L,
DE VOETBALWEDSTRIJD B£J
KUNSTLICHT.
Een bordje van „De Pörceleyne Fles",
Ned. 31 1000-4 101%—101
Ned. 33 1000-4 101%—101%.
Ned. 34 1000-4 101%—101%.
Certificaten-3 91 91
O. Indie 34 1000-4 100%—100%.
Denemarken Oblig. 1926-5 97%97%.
Dutischl. 100-7 21%—20%.
Engeland 1960-90 4 70%—70%.
Zwitserl. oblig. '24-5 98%
Zwitserl. Staatssp. 1927-4% 101%-101%
Amsterdam 1933-5 100%
's-Gravenhage 1929-4% 100%
Rotterdam 1926-1930-4% 99%
Berlijn 1925-6% 15%—14%
Zeeuws. Hyp. B-5 100%100
Zeeuws, rïyp. B-4% 100100
Cities Service Cy. P. 1958 5 24%22%.
A Amsterd. Bank 106%106%.
C Rott. Bankver. 8686.
A Twentsche Bank 87%88.
A Pref. Gruyter Zn A. 126125%.
A Pref. Jurgens A 99%99%.
A Ned. Gist- en Spiritusf. 404%404%
A De Schelde N.B. 16%
A Ver. Papf. v. Gelder 4645.
C Am. Car en Foundry 9%9%.
C Am. Smelt en Ref. 22%21%.
C Farbenind. I.G. 44%
C Stand. Brands 12%
C U. States St. C. 20%—20%.
C North Am. Cy. 8-8
A Born. Sum. H.M. 129128%
A Linde Teves en Stokv. 59
A Ned. Wol Mii. 7171
A Singkep Tin M. 7876
A J. C. Japan Ln, 25
A Rotterd. Lloyd 31%—32
A S. M. Nederland 31
A Amst. Thee C.M. 52%
de snelheidsrace zouden worden. De
vliegtocht over .het Australische vaste
land heeft ook hun echter parten ge
speeld. Het lange traject van Port Dar
win naar Melbourne (3600 km) is in ver
band met het slechte weer voor alle -
maal verreweg het moeilijkste geweest-
Turen ren Pangborn zijn evenaens eeni-
ge uren opgehouden en zoo kon de
„Uiver" toch nog tweede worden. On
geveer twee uur en drie kwartier nadat
Parmentier en Moll te Melbourne wa
ren geland, streek de Boeing daar neer.
Zooals men weet was het toestel gis
termorgen 9 uur van Port Darwin ver
trokken naar Charleville. Dicht bij laatst
genoemde plaats waren zij de koers
kwijt en hebben zij noodseinen uitge
zonden. Met behulp van het radiosta
tion te Charleville kwamen zij weer ;n
de goede richting en landden gisteravond
te 20 h 28 aldaar. Zij vertrokken te 22
h weer vandaar, doch moesten 250 mijl
ten Z. van Charleville een noodlanding
maken, wegens motordefect. Na herstel
vertrokken zij weer zoo spoedig moge
lijk in de richting Melbourne en landden
aldaar te 3 h 56 Amst. tijd, dus 2 h 44
min na de aankomst van de „Uiver".
Niet alleen in Nederland, ook in In
dië heerscht groote vreugde over de
aankomst van de „Uiver" te Melbour
ne. Men -is er reeds begonnen met de
voorbereiding om, wanneer de „Uiver.'
uit Australië weer in Indië zal terug-
keeren, de bemanning op grootsche wij
ze te huldigen.
De Gouverneur-Generaal zond aaf^
de bemanning een gelukwenschtelegram
Bij de K. L.. M. is hedenochtend het
volgende telegram van Parmentier uit
Melbourne ontvangen: Tengevolge v.an
voortdurenden regen was het zeer
moeilijk renbaan van Al bury te verla
ten. Ik moest daarom alles achter la
ten teneinde het opstijgen mogelijk te
maken, en ben behouden in Melbourne
aangekomen, alleen met Moll bij mij.
De overige leden der bemanning, de
passagiers en de post volgen per auto.
Het Douglasvliegtuig, de Cyclonemoto-
ren en de geheele uitrusting bevinden
zich nog steeds in zeer goeden toestand,
dank zij de uitmuntende organisatie der
K. L. M. Ik werd hier zeer geestdriftig
ontvangen door Sir Mac Robertson en
vele overheidspersonen. Ik dank U zeer
voor de telegrammen en bloemen en wij
zijn zeer erkentelijk voor de onder
scheiding, welke ons door H.M- de Ko
ningin verleend werd".
Een ooggetuige van de aankomst van
de „Uiver" te Albury vertelt, dat het
bij wijze van spreken den geheelen
avond had geregend. Toen de regen
eindelijk een oogenblik ophield zag men
plotseling het vliegtuig verschijnen. Ge
lukkig waren honderden automobilisten
in de omgeving van de renbaan bijeen
gekomen in de hoop de „Uiver" op zijn
tocht naar Melbourne te zien passeeren.
Toen het toestel dan ook boven de
renbaan begon te cirkelen, richtten de
ze honderden auto's hun lampen alle
op de baan, die daardoor in een hel
der licht kwam te liggen. De „Uiver
beschreef een aantal cirkels boven de
renbaan en daalde vervolgens snel De
landing was perfect. Bemannng en pas
sagiers begaven zich onmiddellijk per
auto naar het kleine stadje Albury al
waar zij de rest van den nacht wilden
doorbrengen.
Hoewel men ons geen volstrekte zeker
heid kon geven omtrent de verhouding
welke thans met betrekking tot den be
hendigheidiSwedstrijd bestaat, vernemen
wij van de K.L.M. dat het toch uitgeslo
ten moet worden geacht, dat de „Uiver'
den eersten prijs in de handicaprace be
haald heeft. Reeds gisteren was Par
mentier zijn vastgestald aantal vlieguren
dicht genaderd. De tegenslag, welke hij
op het laatste traject heeft ondervon
den, heeft hem dit maximum doen over
schrijden.
De terugreis van de „Uiver"
Naar wij vernemen ligt het in de be
doeüng dat de ..Uiver" na aankoms' in
-21.
A Houth. Alberts 21%21%
C Baltimore Ohio 9%
A Southern Rlw. 9
C Union Pac. Rr. 62%61%.
C Int. Nickel Cy. 1515.
Duitschl. 30 1000 5 21%—i
A Koloniale Bnk. 35%3i5%,
A N.I. Hbk. 1000 64—63%.
C Ned. H. M. 1000 37%—37%.
A Alg. Kunstz. U. 33%33% -4.
A v. Berkels Pat. 23%23%,
C Calvé-Dalft 45%44%.
A C- Suiker Mpij. 32%32%.
A Ned. Ford A.M. 220—224%,
A Philips Gem. B. afg. 215%—216%-14.
C Unilever 72%—'72%-3%.
C Anaconda Cop. 6%6%-%.
C Bethlehem St. 17%—17%-%,
C Kennec Copper 10%10%.
C Un. States Leather 3%3%.
A A.N.I.E.M.—N.B, 196%—197,
A Kon. Petr- Mij. 145%—145%-4.
C Contin. Oil Cy. 9%9%-%.
C Sheli Union O.C. 3%3%.
prestatie, zonder slaap drie nachten en
2% dag in een donderende machine vol
te houden; doch de geestelijke volhar
ding is niet minder. Voortdurende op
lettendheid was gedwongen. Het blad
bespreekt dan het verschil tusschen de
vlucht van Scott en die van „Uiver".
De Engelschman Scott heeft zijn taak
geheel als sport beschouwd. Overwin
nen of sterven. Hij heeft het uiterste
van de motoren gevergd. Hij heeft in
het gezicht van alle gevaren en alle ze-
Melbourne een bezoek aan Sydney en
Canberra brengt. Na ruim een week ver
blijf in Australië zal de Douglas naar
Ned. Indië terugkeeren, waar het toe
stel eenigen tijd blijft om bezichtigd te
kunnen worden. 12 Nov. zal de Uiver
dan uit Medan naar Nederland vertrek
ken.
De Daily Mail beyat een uitvoerig re
laas van de Duitsche vliegster Thea Ra-
sche, die met de Uiver naar Australië kerheid op succes gevlogen. De gehee
is gevlogen, welk relaas uit Albury, *e we^ J"1*® ®n 2°?der rekening te hou-
waar het toestel gedwongen was te lan- me e °^s
den, werd verzonden. De 3% dag tus- DaJfr,eWn, ha,eftdf ê^oerder
schen Mildenhal en Melbourne is de 7an \et Nederlandsche toestel, een ver-
grootste gebeurtenis in mijn geheele keetetoestel Parmentier, uit overwegin-
vliegcarrière, schrijft zij. Het is het schit- van veiligheid m het algemeen en
terende Douglastoestel, bestuurd door van de. juiste koers ,n het bijzonder,
de Nederlanders Parmentier en Moll, zooveel mogelijk angs de randen van
dat mij deze dagen gedragen heeft. Zelfs het vasteland gevlogen voorzoover het
in den strijd tegen het slechte weer lag in, etaPPes na*r Australië leidt. (De
het toestel als een vogel in de lucht. Het schrijver vergeet hierbij dat Parmentier
feit dat het in het toestel zeer rustig de handicap route moest volgen. red.)
was, maakte het mogelijk met gewone 9 's bruggen vlieger, ScoH vogel-vlie-
stem te spreken met mijn beidé mede
passagiers, Nederlandsche bankiers.
Thea Rasche vertelt verder dat zij de
eenige vrouw aan boord was tusschen
zes mannen en hoe zij, daar zij niet mag
besturen, zieh gedwongen voelde het
vrouwelijke deel van het werk te doen,
bestaande uit het opdienen van de sand
wiches en de thee, Hollandsche gebak
jes en koffie.
De reis w&s buitengewoon comforta
bel.
Wij wisten tijdens de geheele vlucht,
dank zij de radio, den stand van de race
Het meest bewogen oogenblik was te
Allahabad toen we de Mollisons voorbij
gingen, die tengevolge van motordefect
opgaven. Scott en Black, op wie we wei
nig hadden gerekend, verschenen plot
seling. Wij waren echter vaker dan zij
gedwongen te landen om te tanken en
verloren dus tijd op hen. Onze gevaar
lijke tegenstander achter ons was Tur
ner in de Boeing. Ofschoon wij overal
enthousiast werden begroet, was de ont
vangst te Batavia de hartelijkste, daar
de Nederlandsche mannen duizenden
brieven met groeten aan de landgenoo-
ten in de koloniën meebrachten.
Indien wij alle mascottes hadden mee
genomen die ons werden gegeven, dan
zouden wij zeker te zwaar zijn geweest.
Zij kwamen overal' vandaan, Duitsch-
land, Nederland, Engeland, Amerika.
Ik ben niet bijgeloovig maar één ding
moet ik toegeven. Ik had een klein
stukje hout meegenomen, gevat in ko
per met de inscriptie „Dutch wood". Ik
hield 't hout vast toen wij over de Ti
morzee vlogen, welke de ondergang
wr«' i jl>t; i'ixicd nawj
voor vele vliegers is geweest. Wij vlo- lander Mac Gr is vanraorgen te 7 h
gen over hooge zwijgende bergen, reus- 22 Amst üjd te Singapore gelandi en
achtige zeeën, woestijnen, steden en ve- vandaar weer vertrokken.
Ie landen. Toen ik van een hoogte van j-)e j)een Hansen is hedenmorgen te
duizenden voet op de wereld keek, wist g h Amst_ tijd yan Anahabad naar Cal
ik niet wat ik het meest moest bewon- cutta vertrokken. De Airspeed Stoddart
ger. Schoon de route van het Nederland
sche vliegtuig natuurlijk veel langer was,
heeft het rationeele proces een moreel
succes geboekt, over het dolkoene,
waardoor Parmentier naast Scott, zoo
niet boven hem staat, want Parmentier
is met uitstekend werkende motoren
aangekomen.
Er kan nu werkelijk aan gedacht wor
den dat deze enorme afstand in de toe
komst in enkele dagen geheel „normaal"
kan worden afgelegd, geheel afgezien
van de aanmoediging die het groote en
kleine luchtverkeer overal dpor deze in
drukwekkende prestaties krijgt.
Naar wij van welingelichte zijde ver
nemen, is in Den Haag nog steeds geen
bericht ontvangen, dat de „Panderjager"
weer startklaar is. Men heeft na gister
ochtend van de piloten niets meer ver
nomen. Wel acht men het geenszins uit
gesloten dat de Panderjager morgen of
overmorgen de reis zou kunnen voort
zetten. Men zou zulks zelfs toejuichen,
omdat dan toch twee Nederlandsche
toestellen zeer waarschijnlijk te Mel
bourne zouden aankomen en de „Pan
derjager" nog een goede kans zou ma
ken voor de vijfde plaats.
De Miles Hawk van den Nieuw Zee
deren, de grootheid en de majesteit
van de aarde, of het wonder van de
menschelijke techniek welke haar heeft
overwonnen. Wij vlogen over grenzen
zonder het te weten, grenzen die zoo
hevig door verschillende naties worden
betwist.
We hadden het geluk de wereld te
zien van het standpunt der Engelen en
alle aardsche tegenstellingen te verge
ten. Het kan zijn dat wij vliegers die de
wereld zoo vaak op deze wijze zien
zulke goede kameraden zijn omdat wij
geen persoonlijk antagonisme kennen,
doch slechts den strijd met de elementen
en de materieele hindernissen. Dit laat
ste uur was het ergste van de geheele
reis. Het was een dubbeltje op zijn kant
met een steeds verminderende benzine
voorraad. Kort voordat wij ons doel,
A Deli Batavia 145%145%-6.
Deli Mij. 1000 122%—122%-3%,
A Senembah 130131.
C Chicago Milw. 21%-1%.
Amst. Rubb. C. 91%91%-90%.
A Deli-Bat. Rubb. 7168%.
A Hessa Rubber 9595.
A Serbadjadi S.R. 60%61%.
Prolongatie 11.
WISSELKOERSEN.
23 Oct. 24 Oct.
Londen 7.33% 7.35%
Berlijn 59.39 59.40
Parijs 9.73 9.73%
Brussel 34.47% 34.48%
Zwitserland 48.14 48.16%
Kopenhagen 32.40 32.87
New-York 1-47% 1.47%
Hedenavond na 8 uur zal de minister
president, dr. H. Colijn, over de beide
zenders in den zendtijd van de N.C.R.V.
en de V.A.R.A. een radiotelefonische
toespraak houden tot de bemanning van
de „Uiver" in Melbourne. Zoo mogelijk
zal het antwoord van de bemanning
eveneens worden uitgezonden. Ook zul
len de vrouwen van de vier leden van
de bemanning voor de „V.A.R.A."-mi
crofoon worden geïnterviewd, terwijl
overigens het geheele program van de-
„Uiver" zal zijn gewijd.
Reeds vannacht hebben de vrouwen
van de bemanning van de „Uiver" tele
fonisch met hun mannen gesproken. De
verbinding met Albury kwam gedeelte
lijk langs draadloozen weg, vlot tot
stand.
die te Karatsji vertraging heeft onder
vonden, vliegt weer, en is hedenochtend
tegen 6 h naar Allahabad vertrokken.
De Engelschman Shaw landde gister
avond te Bagdad, maar heeft bij de da
ling zijn landingsgestel beschadigd. Om
trent de overige deelnemers was heden
morgen nog niets bekend.
De fenomenale prestatie welke Scott
en Campbell Black in een racemachine
en onze landgenooten Parmentier en
Moll in een gewoon lijntoestel hebben
verricht, dwingt onwillekeurig tot een
vergelijking met vroegere tijden toen
de geweldige afstand, die Australië en
Engeland scheidt, zoo nu en dan een re
cord werd gemaakt. Toen in het mid
den van de vorige eeuw bekend werd
dat in Australië goud was gevonden,
Naar wij vernemen, heeft de minister
van Sociale Zaken thans definitief be
sloten, ook dezen winter weder 'n brand-
stoffentoeslag aan de ondersteunde en
te werk gestelde arbeiders toe te ken
nen. De desbetreffende regeling, die bin
nen enkele dagen ter kennis van de ge
meentebesturen zal worden gebracht,
stemt nagenoeg geheel overeen met die
van het vorig jaar.
Ten aanzien van de gemeenten, waar
in d|e hoogste werkverschaffingsloonen
worden uitbetaald, wordt intusschen in
de circulaire de verwachting uitgespro
ken, dat aan diegenen onder de bij de
werkverschaffing geplaatsten, wier in
komsten naar de meening van B, en W,
zoodanig zijn, dat zij beduidend boven
den ste in uitgaan, geen verstrekking van
bedoelden toeslag zal plaats vinden,
aangezien ook hier met de individueele
inkomsten en behoeften rekening moet
worden gehouden-
In de op 23 dezer onder voorzitter
schap van den heer F. H. Fentener van
Vlissingen gehouden vergadering van
aandeelhouders der N.V. Maatschappij
tot Exploitatie van Jaarbeursgebouwen
is zoowel het verslag van den Raad van
Bestuur over het boekjaar 19331934
als de Balans en Winst- en Verliesreke
ning daarover goedgekeurd onder dé
charge voor het gehouden beheer.
De Exploitatierekening sluit met een
voordeelig saldo van f 1.499.38, dat naar
de Winst- en Verliesrekening is over
geboekt. Na reserveering van een be
drag van f 10.885.60 wegens garantie
voorschotten, sluit de laatste rekening
met een winstsaldo van f 3-007.98, dat op
nieuwe rekening is overgebracht.
(Wettig gedeponeerd.)
was. Het is wel noodig dat met de sa
neering van Regeeringswege spoedig be
tracht wordt.
Geschatte ontvangsten der Nederland
sche Spoorwegen over September:
Reizigers f 4-668.700 (vorig jaar
f 4.995.300); Bagage f 104.600; Post
f 230.000; Goederen f 3.830-400 (vorig
jaar f 4.011.600); Lev. dieren f 47.100;
Diversen f 194.100; Totaal f 9.074-900.
Ontvangsten van Januari t.m. Sept.
'33 (def-) f 92.393.539.
Ontvangsten van Januari t.m. Sept.
'34 f 84.934.078.
Vergelijken we de geschatte inkom
sten van September 1934 met die van
1933, die f 9.596.600 bedroegen, dan s
er een teruggang van ruim een half mil
- Ud L lil -f-YUöLl ants guuu wctö v «jiiiaon, e»o i
Melbourne bereikten, op 200 mijl af- remigreerden binnen enkele jaren dui-lioen, waarvan ruim drie ton Komt
_._j jt 1.J. 1J- - - 1 u^0l7idprsvprvnpi
stand, moesten wij in den nacht landen,
in de buurt van Albury en zonden s-o.s
seinen uit om benzine. Wij doen ons best
om voldoende te krijgen om de laatste
étappe af te leggen. Overigens alles in
orde.
Een zeer waardeerend oordeel
van Duitsche zijde.
Onder den titel „Twee wonderen'
bespreekt het „Berliner Tageblatt" het
resultaat van de LondenMelbourne-
race. Twee wonderen, een technisch en
een menschelijk. Het laatste is het groot
ste. Het blad noemt allereerst de alle
begrippen overschrijdende physieke
voor
zenden en duizenden naar het rijke land,rekening van het reizigersvervoer en
om te trachten daar zoo spoedig moge- i bijna twee ton voor rekening van het
lijk rijk te worden. De meeste vaartui-1 goederenvervoer.
gen bestonden toen uit zgn. klppersche- j Bij de beschouwing van de totale ont
pen. Het merkwaardige was dat door. vangsten van Januari af is er rekening
den feilen onderlingen strijd de reis- j mede te houden, dat in het bedrag over
duur dezer schepen tot op de helft werd j het tijdvak van Jan. t.m. Sept. 1934 nog
bekort en de geweldge reis van En- drie geschatte maanden voorkomen, zoo
geland naar Australië meermalen in 70 dat men, ruw geschat, dit bedrag met
tot dagen werd afgelegd. j
D.w.z. dat de snelste zeilschepen
van dien tijd meer dagen noodig had
den om Australië te bereiken, dan het
aantal uren dat de vlucht van Scott en
Black met de Cornet heeft geduurd.
een klein millioen kan verhoogen en dus
de achterstand van Januari af op zes
en een half millioen kan stellen. Voor
waar geen gering bedrag, als men in
aanmerking neemt dat het tekort ia
1933 reeds een kleine dertig millioen
Zelden hebben wij in onze stad een.
belangstelling mede gemaakt als tijdens
de laatste dagen, toen het verloop van
den Londen-Melbourne-race zulk 'n
spannende momenten gaf.
Tot gisteravond half elf was er be
langstelling voor ons bureau en op an
dere plaatsen, waar het verloop gepu
bliceerd werd, maar op de Vlasmarkt
bleef er belangstelling voor de garage
van den heer Tissink, die zorgde dat
men op straat op de hoogte bleef en
tegen 2 uur de aankomst kon vermel
den, waarmede de nog aanwezigen hun
vreugde betuigden.
Heden wapperde hier en daar de
vlag, o.a. aan ons bureau, als tee ken
van blijdschap over het behouden aan
komen van onze kranige vliegers, terwijl
aan het kantoor der Zeeuwsche Kolen
maatschappij, waar het agentschap der
K. L. M. is gevestigd, de vlag met het
embleem dier maatschappij is ontplooid.
De Zeeuwsche Vereeniging voor Lucht
vaart verzond heden het volgende
Telegram:
Plesman K. L. M.
Den Haag.
Of de K. L. M. een luchtlijntje naar
Oud- of naar Nieuw-Zeeland doortrekt,
steeds overwinnen veiligheid, zekerheid,
organisatie en een sterk besef van ver
antwoordelijkheid de moeilijkheden.
Daardoor is de Uiver-triomftocht gewor
den tot zulk een pakkende prestatie van
Nederlands luchtwaardigheid en lucht-
vaardigheid. Hulde aan de kranige K. L.
M. kaerels, in Melbourne en in Neder
land!
Zeeuwsche Vereeniging voor Lucht
vaart,
Van Woelderen ,voorz.
Smeding, vice-voorz.
Het Middelburgsch Muziekkorps
maakt morgenavond te kwart voor acht
een fakkeloptocht naar het Sportterrein
en wel langs de Heerenstraat, door L.
Delft, Burg, Balans, Korte Noordstr.,
Korte Heerengracht, Molenwater langs
Gasfabriek, Koepoortbrug, Singel, Park
van Nieuwenhoven en Nadorstweg.
De Kon. Delftsch-aardewerkfabriek
„De Pörceleyne Fles" is wel zeer ac
tief: het geslaagde ontwerp voor een
fraai herinneringsbordje aan de Mel
bourne-race is nu reeds bij haar ver
tegenwoordigers (te Middelburg de fa,
F. B. den Boer aan de Markt) te zien.
Met enkele andere vliegtuigen vér
achter zich ziet men den grooten Dou
glas Australië-waarts koersen. Voor-
loopig is als tekst vastgesteld het mooie
woord van wijlen onze Koningin-Moe
der: „Moge ons land groot zijn in alles,
waarin een klein land groot kan zijn.