KING
LANDBOUW.
ONDERWIJS.
BEKENDMAKINGEN,
AGENDA,
ZWEEFVLIEGEN IN ZEELAND
PEPERMUNT
MIDDELBURG.
VLISSJNfiEli.
GOES.
„Kon, Paketvaart Maatschappij" vermin
derde het aantal klassen van 4 tot 3, de
Java-China-Japan Lijn zette de oplei
ding tijdelijk stop.
Voor het Badbedrijf werd 1933 een re
cordjaar; er werden 63.291 baden geno
men. Het vreemdelingenverkeer en het
bezoek aan de badplaats was zeer be
vredigend, belangrijke congressen en
jaarvergaderingen werden gehouden.
Op het Coöperatief Slachthuis werden
in 1933 geslacht 1423 runderen, 1947
varkens, 714 kalveren en 475 schapen
welke getallen door de ongunstige tijds
omstandigheden iets beneden de raming
zijn gebleven.
Ook op de resultaten van het gemeen
telijk binnenhavenbedrijf, dat nu binnen
kort in de N.V. „Haven van Vlissingen'
wordt opgenomen, had de crisis een on-
gunstigen invloed. Hoewel het aanta
schepen ongeveer gelijk was aan dat
van 1932, ging de totale inhoud der bin
nengekomen zeeschepen 25 pet. terug.
Evenals vorige jaren werd in December
jl. een 30-tal Groninger motorkoffen op
gelegd.
Het kolenbunkerstation der „Steenko
len Handelsvereeniging" in de buitenha
ven heeft wederom nog gunstiger resul
taten bereikt dan in het vorige jaar, er
werden n.l. 477 zeeschepen gebunkerc
tegen 361 in 1932 met 55.000 gebunker
de tonnen steenkool meer dan in 1932
Het gebruik van het vliegveld Vlissin
gen is in 1933 wederom belangrijk toe
genomen, o.a. ook door de militaire vlie
gers. De verkeersresultaten op de door
de K.L.M, geëxploiteerde luchtlijn Vlis
singen Haamstede Rotterdam
Amsterdam waren zeer gunstig vooral
ook in de maanden Juli en Augustus,
toen deze lijn werd doorgetrokken naar
Knocke. Met de K.L.M. luchtlijn zijn in
1933 te Vlissingen aangekomen 1023
passagiers en vertrokken 968 passagiers,
waarvan in de maand Augustus resp. 396
en 331.
Bij de Stoomvaart Maatschappij „Zee
land", heeft de sterke achteruitgang in
het passagiers- en goederenvervoer,
welke het jaar 1932 kenmerkte, zich in
1933 niet in gelijke mate voortgezet, het
passagiersverkeer vertoont zelfs ten op
zichte van het vorige jaar een niet
onbelangrijke st ij ging. In het
geheel werden ongeveer 67.300 passa
giers vervoerd, ongeveer 14% pet. meer
dan in 1932, waarmede kwantitatief het
peil van 1931 wederom bereikt is. Groo-
tendeels is deze toeneming een gevolg
van een verdere ontwikkeling van het
goedkoope excursie-verkeer, voorname
lijk van Engelsche zijde. Het gewone
verkeer, dat tot op zekere hoogte te be
schouwen is als zaken-verkeer, toonde
weliswaar in totaal een geringe vermeer
dering, doch daarbij een sterk tot uiting
komende verschuiving naar lagere klas
se.
Ten aanzien van het goederen-vervoer
moet echter geconstateerd worden, dat
het algemeene stukgoed-, fruit- en groen-
tenvervoer vergeleken met 1932 verder
met 30 pet. afnam. Eenerzijds is dit toe
te schrijven aan de belemmeringen .wel
ke het vrije ruilverkeer ondervindt door
de Engelsche maatregelen van contingen-
teering en hooge invoerrechten, waar
door voor vele bedrijven export naar dit
land volkomen onmogelijk werd ge
maakt; anderzijds wordt, voor wat van
het Duitsche vervoer nog resteert, in
hooge mate de concurrentie ondervon
den van door bijzondere verlaagde
spoorvrachten begunstigde Duitsche
Noordzee-havens.
De laatste maanden was echter een
zij het ook geringe opleving in het
stukgoed-verkeer te constateeren.
door
IR. F. A. HOLLEMAN
2e Secr. der Zeeuwsche Ver, v.
Luchtvaart.
Een sport die de groepsgeest
bevordert Prestaties der
zweefvliegerij: een duurrecord
van 36 uren; een afstandrecord
van 150 km en een hoogterecord
van 2500 m.
Het gebied van het zweefvliegen is al
zoo uitgebreid, dat men werkelijk in
verlegenheid raakt, wanneer men hier
over in 't kort nu eens iets wil vertel
len. En toch is het zoo noodig, want wij
zitten hier in Zeeland toch eigenlijk nog
zoover van vele nieuwe stroomingen
verwijderd, die ons zeker zouden in
teresseeren, als wij er wat meer van
wisten. Zeker, de meesten onzer hebben
in de couranten wel eens over zweef
vliegen gelezen en in de tijdschriften
foto's gezien, maar tot hoevelen is het
doorgedrongen, dat er eiken Zondag in
Europa duizenden zweefvliegtuigen op
stijgen En toch is dit zoo. Nemen wij
enkel maar eens Duitschland, het ge
boorteland van deze sport. Wirth
wiens broer een vermaard zeilvlieger is,
die een groote zeilvliegschooi leidt,
schrijft in de „Deutsche Flugillustrierte":
„Onze jeugd wil vliegen. Niets tooflt dit
duidelijker dan de steeds grootere 'krin
gen aantrekkende zweefvliegsport."
Nu is het zweefvliegen reeds op weg
een volkssport te worden. In alle deelen
Ook het postvervoer toonde in 1933
nog een verderen teruggang, die evenwel
beperkt bleef tot ongeveer 6 pet.
De inkomsten uit hoofde van de over
eenkomst met de „London North Eastern
Railway", wat betreft den dienst Hoek
van HollandHarwich, bleven ten ach
ter bij 1932 doordat het vervoer over
Hoek van Holland ook in 1933 nog iets
terugliep.
Daartegenover kon op de exploitatie
kosten nog verder worden bezuinigd.
Bij de Kon. Maatschappij „De Schel
de" bedroeg het aantal werklieden op 31
December jl. 1472, waarvan 450 tijde
lijk ontslagenen zijn begrepen, tegenover
2310 op 31 December 1930, het aantal
ambtenaren bedroeg 289, aan arbeids
loon en salarissen werd ongeveer 1.95
millioen uitbetaald tegenover ongeveer
2.4 millioen in het voorafgaande jaar.
In 1933 werden afgeleverd of daarvoor
gereedgemaakt:
Flottieljevaartuig „Johan Maurits van
Nassau", 3 Motorveerbooten voor den
Provinciale Stoombootdienst op de Oos-
ter- en Westerschelde, 2 Motoren voor
Hr. Ms. Pantserschip „Brinio", 2 Land-
waterpijpketels, 6 kleine stoomketels,
bovenbouw brug o/d Haarlemmermeer
ringvaart in den weg HeemstedeUit'
hoorn, brug voor dubbelspoor en 2
brugjes voor enkelspoor over den staats
spoorweg bij Nootdorp, bovenbouw op
haalbrug over de Vecht bij Uitermeer,
toeleidingsbrug met opleg-kist, een loop
brug met bijkomende werken voor een
drijvende aanlegplaats te Zierikzee, con
structiewerk tweede en derde uitbrei
ding electrische centrale op staatsmijn
„Maurits" herstellingen aan en gedeel
telijk vernieuwen van de Noordponton
buitenhaven te Vlissingen, hefdeuren
voor schutsluis IV bij Limmel, palcon
structie voor 10 noorderschuiven in de
uitwateringssluizen te Kornwerderzand,
bovenbouw voor een brug over de Kost-
verlorenvaart te Amsterdam, construc
tiewerk en kolentransportinrichting
Zeepfabriek te Jutphaas.
In de zeer zorgwekkende slapte in het
werk bij „de Schelde" is helaas nog geen
verbetering gekomen-
Voor de P.Z.E.M. kwam de bij de Kon.
Maatschappij „de Schelde" bestelde tur
bine bijna gereed; het hoogspanningsnet
reikt nu tot Rilland Bath, waardoor al
le gemeenten op Walcheren en de beide
Bevelanden uit Vlissingen met stroom
worden voorzien.
Bij de „Vlissingsche Mineraalolie en
Asphalt Raffinaderij" was de afzet van
asphalt niet onbevredigend, de afzet der
bijproducten had een goed verloop.
De kleinere industrieën te Vlissingen
lijden onder den nood der tijden.
Aan de plaatsing der „Koninklijke Ma
rine" te Vlissingen aan de Nederlandsche
Scheldemonding zijn zoo groote lands
belangen verbonden, laatstelijk nog door
den wereldoorlog aangetoond, dat ver
trouwd mag worden, dat mede in ver
band met het handhaven onzer internati
onale positie Vlissingen niet als marine
station zal worden geabandoneerd.
Ik heb veel moeten spreken over zor
gen, crisis en werkloosheid, moge 1934
daarin voor de gemeente verbetering
brengen. Over de algemeene verhoudin
gen, die in den Raad heerschen, kan ik
even wel gelukkigerwijze niets dan goeds
zeggen. De raad heeft nog in zijn laatste
zitting de zeer ingrijpende begrooting
binnen zes uren zakelijk afgehandeld
De heer Van der Beke Callen-
fels, oudste lid in jaren, dankte den
voorzitter namens den raad voor zijn
van Duitschland trekt deze sport jonge
lieden aan, uit alle kringen van het volk
beoefenen jonge, levenslustige menschen
haar met oprecht enthousiasme. De lief
de om te vliegen is in de Duitsche jeugd
ontwaakt."
Thea Rasche, zelf een bekend vlieger,
schrijft in hetzelfde blad, „Meer dan
ooit geldt het Duitschlands jeugd
voor de luchtvaart te winnen en enthou
siasme bij te brengen voor de heerlijkste
sport, die wij kennen".
Leest u toch eens „Ein Segelflieger
Robert Kronfeld". Zeker het is wat
„hoogdravend" en wij nuchtere Hollan
ders zullen er wat om glimlachen, maar
een sport, die een dusdanig enthousias
me kon doen ontbranden, daar moet
toch wel w a t in steken En het is dan
ook niet te verwonderen, dat in Duitsch
land elke plaats van eenige beteekenis
zijn zweefvliegclub heeft, waar druk ge
oefend wordt, in de hoop eens uit te
kunnen komen op de groote gebeurtenis,
de zeilvliegwedstrijden in de Rhön.
Maar niet alleen in Duitschland, ook in
Frankrijk, Engeland en Zwitserland ko
men telkens meer clubs en wordt hard
geoefend voor nationale wedstrijden.
Ook wij, in ons land, bezitten reeds een
aantal clubs en er bestaat zelfs al een
bond van zweefvliegclubs.
Hoe komt het nu toch, dat wij, die
toch van oudsher de eersten in het zei
len waren, die zelfs de Engelschen het
jachtzeilen moesten gaan leeren, pas zoo
betrekkelijk laat tot de zeilvliegerij zijn
overgegaan en ons zoo schoorvoetend
aan deze sport wagen Hoe komt het,
dat wij Zeeuwen, die toch zoo met den
wind en het weer vertrouwd zijn, zei
lers in hart en nieren, niet reeds lang
aan hét zweefvliegen zijn Is het onbe
kendheid met deze sport of is 't onze
landaard die zich er tegen verzet Ja
goede wenschen en bood wederkeerig
zijn beste wenschen voor 1934 aan. Spr.
wees op de hoog noodige zuinigheid bij
het besturen der gemeente. Zooals el
ders gezegd, is thans wel het diepste
punt der crisis bereikt; doch er zijn nog
geen definitieve bewegingen in opwaart-
sche richting te bespeuren.
Spr. uitte als zijn wensch, dat het zoo
gewaardeerde werk van dr. Kautz over
de haven het zijne moge bijdragen om in
breede kringen in het buitenland, zoo
wel als in Nederland de belangstelling
voor de haven op te wekken of te ver
meerderen. Het zou een groote vol
doening zijn voor den burgemeester
voor zijn jaren van onafgebroken arbeid.
DE SUIKERBIETENSTEUN,
Een adres aan den mlinister.
De Christelijke Boeren- en Tuinders-
bond in Nederland, de Katholieke Ne
derlandsche Boeren- en Tuindersbond
en het Koninklijk Nederlandsch Land-
bouwcomité, hebben over den suiker-
bietensteun een adres gezonden aan
den Minister van Oeconomische zaken.
Daarin betoogen adressanten, dat het
verdrijven van dien steun tengevolge
zou hebben:
le. de Nederlandsche suikerindustrie
ten gronde gaat;
2e. de steun, dien de Nederlandsche
landbouw door de thans geldende rege
ling ontvangt, geheel verdwijnt;
3e, de enorme werkgelegenheid, die
de bietenteelt en de suikerindustrie
verschaffen, verloren gaat;
4e. ernstige schade wordt toegebracht
aan de bestaansmogelijkheid der open
bare middelen van vervoer en de bin
nenscheepvaart, d:e reeds thans in zoo
moeilijke omstandigheden verkeeren;
5e. ook aan den handel en den mid
denstand ten plattelande een gedeelte
van hun bestaansmogelijkheid wordt
ontnomen.
Al deze ernstige nadeelen voor onze
Nederlandsche samenleving zullen naar
adr. vaste overtuig:ng in geld gewaar
deerd, verre het bedrag overtreffen, dat
thans aan de suikerproducenten ten
goede komt. Handhaving van den thans
geldenden steun in znij tegenwoordigen
omvang, achten wij dan ook niet alleen
gerechtvaardigd, maar tevens in het be
lang der geheele Nederlandsche ge
meenschap geboden.
Naast deze algemeene overwegingen,
lichten adr, de beteekenis van de bie
tenteelt voor den landbouw in ons va
derland meer in het bijzonder toe. In
de streken, waar de bietenteelt het
meest intensief wordt beoefend is zij
een onvervangbaar onderdeel der agra
rische poducie. Zij stelt den boer in
staat de landarbeiders meer en over
een langere periode te werk te stellen
dan eenig ander gewas, wellicht met
uitzondering van de aardappelen.
Hiernaast mogen wij de aandacht
vestigen op het verband, dat tusschen
landbouw en industrie bestaat. De in
dustrie heeft zich uit den aard der
zaak ingesteld op een capaciteit, die
verband houdt met een normale pro
ductie van beetwortelen. De beperking
die de teelt heeft ondergaan, heeft reeds
tot gevolg gehad, dat de juiste verhou-
d:ng tusschen bietenproductie en capa
citeit der fabrieken verbroken werd.
Iedere verdere beperking heeft een nog
grootere afwijking van deze juiste ver
houding tot gevolg, waardoor de pro
duct ekosten een zeer belangrijke stij
ging ondergaan.
Uit een landbouw-technisch en eer
suiker-industrieel oogpunt bezien, heeft
iedere verdere beperking der productie
een ongunstigen invloed op de werkge
legenheid ten plattelande, op de ratio-
neele indeeling van het bedrijf en op
de uiteindelijk financieele resultaten.
De tegenwoordige beperkte omvang
der suikerproductie is ongeveer in over-
eenstemming met de Nederlandsche be-
hoefte. Zou het dan n et oeconomisch
onverantwoord zijn in de tegenwoordige j
omstandigheden den teelt te staken
van één der weinige producten van Ne- j
derlandschen bodem, waarvan de op
brengst geen export-ovërschot geeft?
Afgezien van alle andere overwegin
gen is de suiker uit een oogpunt der
noodgedwongen zelfvoorziening, een
product, dat door onzen vaderland-
schen landbouw niet kan worden ge
mist.
Aan de Universiteit te Amsterdam
slaagde voor het candidaatsexamen in
de wis- en natuurkunde, de heer H. van
Waesberghe.
DIENSTPLICHT.
Uitspraak in zake vrijstelling.
De Burgemeester van Middelburg
brengt ter algemeene kennis, dat om
trent aanvrage om vrijstelling van den
dienstplicht betreffende den hieronder
genoemden persoon de uitspraak is ge
schied, bij zijn naam vermeld.
Antonius Wilhelmus Gerardus Merk,
lichting 1935, vrijgesteld van den dienst
plicht voor één jaar met ingang van 15
Februari 1934 wegens opleiding tot een
geestelijk ambt, bij uitspraak van den
Minister van Defensie dd 18 Januari
1934, Vile Afd. nr. 283 V.
Tegen deze uitspraak kan uiterlijk
den tienden dag na den dag dezer be
kendmaking in beroep worden gekomen
a. door den ingeschrevene, wien de
uitspraak geldt, of door diens wettigen
vertegenwoordiger;
b. door elk der overige voor deze ge
meente ingeschreven personen of door
diens wettigen vertegenwoordiger.
Middelburg, 23 Januari 1934.
De burgemeester,
M. FERNHOUT
onze landaard, want zweefvliegen ver-1
eischt boven alle eigenschappen noo
dig voor sport nog een speciale eigen
schap n.l. groepsgeest. En dat is nu
wel 't mooiste, dat de jeugd in een tijd
dat het egoïsme dikwijls zoo op den
voorgrond treedt, in vuur kan raken
voor deze sport, waarin voor egoïsme
en individualisme zoo heelemaal geen
plaats is. Hoort maar, wat de „Schwex-
zer Aero Revue" schrijft naar aanlei
ding van een cursus voor zweefvlieg-
le er aren:
„Zweefvliegen stelt specifieke eischen
aan het karakter. Zweefvliegen is een
groepssport en vereischt een uitgespro
ken groepsgeest. Maandenlange arbeid
in de bouwloods, opdat eenige korte
vluchten gemaakt kunnen worden door
iemand anders. Zondag aan Zondag op
het vliegterrein komen, aan de gummi
kabel trekken, de vogel in den wind
sleepen, urenlang om een ander pleizier
te doen, zoodat men kan zeggen, groep
X heeft wat gepresteerd, Al deze eigen
schappen vereischen niet alleen training,
maar ook opvoeding. Zweefvliegsport
bevordert dan ook gemeenschapszin en
is niet vereenigbaar met individualisme"
En nu zijn wij misschien wel indivi-
dualistischer dan de Duitschers, maar
aan gemeenschapszin ontbreekt 't ons
toch ook niet. En zoo u hieraan moest
twijfelen laat de jongeren gaan zweef
vliegen, neemt de proef op de som en
bewijst, dat wij voor andere landen ook
in dit opzicht niet onder hoeven te doen.
En zoo in 't begin de pogingen al eens
mogen falen, oefening maakt den mees
ter. Dit geldt niet alleen voor de club
geest, maar ook voor de prestaties.
Wat de meesters op dit gebied geleverd
hebben, daar zult u vad opkijken. Het
duurrecord met terugkeer- op het punt
van uitgang staat op naam van den Duit-
LIJST VAN EIGENAARS OF
BEHEERDERS VAN PAARDEN.
De burgemeester van Middelburg
maakt bekend, dat gedurende de maand
Februari 1934 voor een ieder ter ge
meentesecretarie ter inzage is neerge
legd de alphabetische lijst houdende de
namen der metterwoon in deze gemeen
te gevestigde eigenaars of beheerders
van een of meer ter vordering of ter
keuring aan te bieden paarden opge
maakt ingevolge artikel 17 van het In-
kwartieringsbesluit.
Middelburg, 25 Januari 1934.
De burgemeester voornoemd,
M. FERNHOUT
scher Schmidt met 36 uur 35 min. in de
lucht. Dit lijkt haast ongelooflijk. Zes
endertig uur in een nauw toestel ge
propt, opletten en reageeren en opstij
gende luchtstroomen zoeken. Voor da
mes is het 10 uur, op naam van Han-
na Reitsch. Aardig is wat zij er zelf van
vertelt. „Rossitten is prachtig. Daar
zweeft men over het Kurische Haff en
als de zon schijnt, denkt men er niet
meer aan om te landen. Zoo heb 'k mijn
record van 10 uur gemaakt. Dat daar
zooveel ophef over gemaakt is, ergert
me, want wie boven Rossitten zweeft en
een klein beetje schoonheidsgevoel
heeft, die maakt vanzelf recordvluchten,
omdat hij niet meer naar beneden wil".
Dan komt de beroemde vlucht van Kron
feld: 150 km in 'n rechte lijn in 't front
van een voorttrekkende onweersbui.
En de hoogste vlucht van Groenhoff, die
in de opstijgende lucht in een groote
onweerswolk 2500 m hoogte bereikte.
Deze vluchten behooren evenwel al tot
de allerhoogste hoogeschool. Voor zulke
vluchten is zooveel meteorologische
kennis noodig, dat men hier al van we
tenschap mag spreken. En werkelijk
werkt een der bekendste Duitsche me
teorologen Prof. Georgii ook nauw met
deze vliegers samen om een nauwkeurig
beeld te krijgen van de luchtstroomin-
gen in onze atmospheer. Kort geleden
vertrok hij met een stel zweefvliegers
naar Patagonië om daar de atmospheer
te doorworstelen. En zoo zou ik nog
langen tijd door kunnen vertellen over
techniek van het zweefvliegen, over
zweefvliegscholen over de hechte
vriendschap tusschen zweefvliegers,
maar waarvoor al die woorden: la
ten wij doen. Laten wij zelf gaan zweef
vliegen.
(Ingez. Med.)
BIOSCOPEN.
..Electro" (Markt) Vanaf Vrijdag
iederen avond twee voorstellin
gen, 79 en 911 uur. Zondag,
matinée 3 uur „Zocals ge mij be
geert."
C i t y-t heater, Noordstraat. Vanaf
Vrijdag iederen avond half acht.
Zondagmatinée 3 uur „De man
met de Wassen Beelden" en
Fraüle'n-falsch verblinden."
Alhambra-Theater. Van Vrij
dag 26 tot en met Donderdag 1
Februari: „Fra Diavolo" en „De
200 P.K. van Zijne Majesteit".
Luxor-Theater. Van Vrijdag 26
tot en met Donderdag 1 Febru
ari: „Verstooten" en „Voorzichtig
met vrouwen".
V r ij d a g 26 Januari. Concert Ver-
eeniging. Ruth Posselt (viool)
Concertzaal 8.15 uur.
Zaterdag 27 Jan. Drie Steden Turn-
wedstrijd. Turnvereen. „Wil-
helmina."
Zaterdag 27 Januari. Uitvoering
Muziek en Tooneelvereen. „Apol
lo". St. Joris 8 uur.
Woensdag 31 Januari en
Donderdag 1 Februari. Tentoonst.
Loterij van Vrouwelijke Hand
werken Hotel Abdij Woens
dag 25 u., en Donderdag 1112
en 25 uur.
Donderdag 1 Februari. 2e Abonne
mentsvoorstelling N.V. Amster-
damsche Tooneelver. „Eindexa
men" (Reifeprüfung) Schouw
burg 8.15 u.
V r ij d a g 2 Februari. Buitengewone Al-
gem. verg. Aandeelhouders der
N.V. Houthandel v.h. G. Alberts
Lzn. öz Co. 3.30 uur
V r ij d a g 9 Februari. Openbare verga
dering V. D. Bond. Spss. Minister
Oud en mr. Joekes. De Verge
noeging 8.15 uur.
V r ij d a g 16 Februari. Lezing Ned. Prot.
Bond. Spr. prof. dr. L, J. van
Holk, Leiden.
Vrijdag 16 Febr. Jaarl. uitv. der le
den Gymnastiekvereen. „Achil
les" Concert- en Gehoorz. 8 u.
Vrijdag 16 Febr. Ned. Reisver. Afd.
Walcheren, Voordracht met licht
beelden. Spr. de hr. A. L. C, A.
v. Nijnanten. Soc. De Verge
noeging 8.15 uur.
Maandag 19 Febr. Lezing Natuurkun
dig Gezelschap. Spr. prof, dr. M.
W. Woerdeman te Amsterdam.
„Grand Theater," Vrij., Za„ Zon,
Dinsd., „Autobandieten" en „De
mummie". Iederen avond 8 u.
Zondag matinée 3 uur.
Zaterdag 27 Januari. Bordini's Hyp
nose Variëté Prins van Oranje
8 uur.
Maandag 29 Jan. Lezing J. K, Bud-
de. Natuurhistorische vereeniging.
„Prins van Oranje",
Dinsdag 30 Jan. Vergadering N.S.B.
Schuttershof 1 uur.
Dinsdag 30 Jan. Filmavond Leger des
Heils. Schuttershof, 8 uur.
Dinsdag 30 Januari. Vergadering B-
v. G. Lezing Pacht en Pachtwet-
geving Prins van Oranje 2 u,
V r ij d a g 2 Februari. Jaarl. Alg. Ver
gadering N.V. Zaadhandel en
Boomkweekerijen Wed. P. de
Jongh Hotel Centraal 1 uur.
Dinsdag 6 Febr. Filmavond Coöpe
ratie „Ons Belang", Schuttershof,
8 uur.
Donderdag 8 Februari. Centrale
Hengstenkeuring,
Vrijdag 9 Febr. Concert „Hosanna",
Schuttershof, 8 uur.
Maandag 12 Febr. Opvoering van „De
Meid", met mevr. Esther de Boer
Van Rijk. „Prins van Oranje"
8.15 uur.
Donderdag 15 Febr. Uitvoering Chr.
Gemengd Koor. Schuttershof
8 uur.
Zaterdag 17 Febr. Gymnastiekuit-
voering „Volharding" Schutters
hof 8 uur.
Dinsdag 27 Febr. Wetenschappelijke
Belangen. Declamatie Jac. van
Elsacker. Schuttershof 8 uur.
Elec. Drukkerij G. W. den Boer, M'burg.