BINNENLAND. ZEELAND. DE ROODE VULPENHOUDER TWEEDE BLAD VAM DE PROVINCIALE ZEEUWSCUE MIDDELBURGSCHE COURANT (W.O. DE GOESCHE COURANT VAN DINSDAG 21 MAART 1933. No. 68. >urg MIDDELBURt. WALCHEREN. >even. Ier spek lederen gemalen ïen half C. Ver- M'burg. schoon- eubelen, nieuwen '33 der P. J. t'burg. rtuigen! of klei- aatsen week- gratis Boert DE MUITERIJ OP DE ZEVEN PROVINCIËN, Op "initiatief van mevr. H, Roland Holst en prof. G. Mannoury is een be spreking gehouden te Amsterdam om «en comité te vormen van kunstenaars en hoofdarbeiders ter verdediging van ihen, die in verband met den politieken of socialen strijd worden vervolgd, en meer in het bijzonder ter verdediging van de gearresteerde schepelingen van de Zeven Provinciën. Na uitvoerige discussies besloot men de actie van het comité te bepalen tot 't steunverleenen aan de gearresteerde schepelingen van de Zeven Provinciën en aan de slachtoffers van den politie ken toestand in Duitschland. Het comité zal in de eerste plaats protesteeren tggen iedere straf, die de schepelingen zal worden opgelegd en tegen de wijze van berechting; voorts zal contact worden gezocht met Indi sche juristen of eventueel zal men een of meer Hollandsche juristen naar In- dië zenden om, in zooverre dit mogelijk is, juridische bijstand te verleenen. Ten slotte werd een bestuur gekozen. DE NEDERLANDSCHE SPOORWEGEN CONTRA DE AUTOBUSDIENSTEN. De strijd in Zeeland, Men schrijft ons: Een gedeelte van de Zeeuwsche auto bus-ondernemers moet op het oogenblik een feilen strijd voeren voor het voort bestaan van hun autobusdiensten. Ged. 'Staten van Zeeland hebben namelijk in 1927, met toepasing van het toen nieuwe •concessiestelsel, de concessies verleend voor den duur van slechts vijf jaren, ter' wijl deze beperkende bepaling destijds door de Kroon is gehandhaafd ten aan zien van die diensten, waartegen toen beroep is aangeteekend. Dientengevolge moesten in 1932 de concessies worden vernieuwd en de directie van de Neder- landsche Spoorwegen heeft hiervan ge bruik gemaakt door tegen de betreffen de besluiten van Ged, Staten in beroep te gaan voor zoover deze besluiten be trekking hadden op diensten, die naar het oordeel van genoemde directie in concurrentie met de spoorwegen reden. Het ging in dezen om de spoorlijn Ber gen op ZoomVlisingen tengevolge waarvan de strijd zich heeft beperkt tot Walcheren en Zuid-Beveland. De be roepschriften van de spoorwegdirectie zijn thans in behandeling bij de afdee- ling voor de geschillen van bestuur van den Raad van State, Elke autobusdienst, die naar de mee ning der directie is aan te merken als evenwijdig loopende aan spoor- en tram wegen, is aangevallen, dus ook die, waartegen in 1927 tevergeefs in beroep is gegaan en ten aanzien waarvan de omstandigheden sindsdien niet zijn ver anderd. Het beroep is hier algemeen en voor zoover thans bekend is, heeft de spoorwegdirectie nog in geen enkele provincie een dergelijk standpunt inge nomen. Wel is ook elders van het recht van beroep gebruik gemaakt, doch min der algemeen. Blijkbaar is de directie tot het innemen van dit standpunt ge bracht door de ongunstige financieele resultaten van het spoorwegbedrijf. Deze algemeenheid is een geruststelling voor de autobus-ondernemers, aangezien hier door de actie van de spoorwegen zeker niet krachtiger is geworden. Het verwondert eenigszins, dat thans door A. W. v. E.v. R. 74) Zoodra hij zijn eenzaam diner gebruikt had, ging hij naar Westminster. Kean kwam hem in de hall tegemoet en voer de hem naar zijn studeerkamer. Hij was aan het werk geweest en nam een dicht beschreven manuscript in de hand. nendelijk duwde hij Fayre in een armstoel en zette een doos met sigaren na.as.L daarna ging hij zelf aan de schrijftafel zitten; „Ik heb de heele geschiedenis hier opgeschreven zei hij, op papieren voor hem wijzend. „Ik verzoek je, ze morgen allereerst naar Grey te brengen. Die zal wel weten, wat hij er mee moet doen. Ik had ze jou wel kunnen toestu ren, en dat zou in sommige opzichten gemakkelijker voor mij zijn geweest, maar ik dacht, dat je het wel liever uit mijn eigen mond zoudt hooren". Het smalende lachje, Waarmee hij Fayre 's morgens boos bad gemaakt, was nu verdwenen, en had plaats gemaakt voor uiterste afmatting. Zijn gezicht was grauw van vermoeienis, en toen Fayre bedacht, wat hij dien dag reeds bad doorgemaakt, vergat hij zijn vrees voor Leslie en voelde hij alleen medelijden. Impulsief stond hij op. „Luister eens, oude jongen", riep hij uit, met al de warmte van hun oude vriendschap in zijn stem, „laten we voor vanavond alles op zij zetten. Je bent er niet toe in staat! Ik zal dat papier mee opnieuw beroep is ingesteld tegen die diensten, ten aanzien waarvan de om standigheden gelijk bleven. Hiervoor moet wel een ernstige reden bestaan. De spoorwegdirectie heeft ook ingezien dat deze handelwijze ietwat ongewoon is, doch is blijkens den inhoud van de betreffende beroepschriften, van mee ning, dat sinds de handhaving van deze diensten door de Kroon in 1928 een zoo danige wijziging ten kwade in de econo mische omstandigheden is ingetreden, dat veel van hetgeen vijf jaren geleden nog als een behoefte kon gelden, thans een ontoelaatbare luxe genoemd moet worden en dat zulks ook geldt voor auto busdiensten evenwijdig aan spoor- en tramwegen, welke aan die spoor- en tramwegen ontvangsten onttrekken, het geen onder de vroegere omstandigheden slechts economisch schadelijk was, doch thans, nu de spoorwegontvangsten ook uit anderen hoofde sterk dalen, tot een catastrophe moet leiden, welker gevol gen voor de thans ook verzwakte staats financiën hoogst gevaarlijk zullen zijn. De directie acht deze nadeelen dermate groot, dat het belang van de onderhavige diensten hier niet tegen op kan wegen. Ook is het opmerkelijk, dat destijds bij de behandeling van de betreffende con cessie-aanvragen door Ged. Staten geen bezwaren zijn ingebracht van de zijde der Ned. Spoorwegen. Als verklaring voor deze nalatigheid wordt aange voerd, dat men van de indiening van de aanvragen onkundig is gebleven. Het is begrijpelijk, dat de betreffen de ondernemers en de belanghebbende Zeeuwsche bevolking, die dagelijks on dervindt, dat de verbindingen tusschen de verschillende deelen der provincie ook thans nog verre van volmaakt zijn, deze strijd met eenige ongerustheid volgen. Hier toch staan algemeene Zeeuwsche verkeersbelangen op het spel daar de busdiensten een onmisbare schakel vormen van het groote verkeer. De gevolgen zouden niet te overzien zijn indien in dezen aan het verlangen van de Ned. Spoorwegen geheel of voor een belangrijk deel werd voldaan. Natuurlijk zijn er ook op Walcheren en Z.-Beveland autobusdiensten, waar van de spoorwegen schade ondervinden doch daarom behoeven deze diensten nog niet te verdwijnen. Ook deze lijnen, blijven op eenigen afstand van de spoor lijn, terwijl zij door de groote en kleine langs de groote wegen gebouwde dorps kommen loopen en daardoor voldoen aan een verkeersbehoefte waarin de trein absoluut niet kan voorzien. Het pu bliek weet den nieuwen toestand, waar aan het zich gedurende een reeks van jaren heeft aangepast, te waardeeren en betaalt gaarne de tarieven van de auto bussen, die toch altijd in vergelijking met de tarieven van de treinen, aan den hoogen kant zijn. O.m. vallen de diensten Hansweert Goes en VlissingenMiddelburgWol- phaartsdijksche veer onder het beroep. Eerstgenoemde dienst voorziet op ge- gemakkelijke wijze in het verkeer van een groot deel van Oost Zeeuwsch- Vlaanderen in de richting Goes en het is nog niet zoo heel lang geleden, dat de Kroon en de hoofdinspecteur generaal der spoor- en tramwegen verklaarden, dat op het traject HansweertGoes be hoefte bestond aan verkeer per auto bus. Ook de dienst VlissingenMiddel burgWolphaartsdijksche veer is van bijzondere beteekenis. Deze is in 1923 reeds tot stand gekomen ten aanzien van het traject MiddelburgWolphaarts dijksche veer, ten tijde, dat de Provinci ale stoombootdienst tusschen Middel burg en genoemd veer is opgeheven. Voor de provincie Zeeland beteekende naar huis nemen en het daar doorlezen, of als je het liever doet, kunnen we er morgen over spreken. Ik weet niet, in welk opzicht het vctor Leslie van nut kan zijn, maar enkele uren uitstel kun nen geen verschil voor hem maken". Kean schudde het hoofd. „We zullen het nu uitmaken", zeide hij met een zweem van zijn oude kracht. „Ik kan niet slapen eer het gedaan is". Zwijgend bleef hij een oogenblik zit ten, met zijn oogen strak op de dicht be schreven vellen papier voor hem. Toen hij begon te spreken, klonk zijn stem koud en kalm, alsof hij een geschiedenis vertelde, waarin hij in 't geheel niet be trokken was, „Zooals je zeker al geraden hebt", be gon hij „dateert alles van het jaar van mijn bezoek aan Parijs. Hoe je dat te weten bent gekomen, weet ik niet. Je herinnert je wel, dat Gerald Lee en drie anderen in het eerste jaar van den oor log door een granaat gedood werden. Herkenning was onmogelijk, maar zijn identiteitsplaatje werd vlak bij die plaats gevonden en zoo werd aangeno men, dat hij een der slachtoffers was. De eerste kennisgeving, dat hij in le ven was, kwam van mrs. Draycott bijna een jaar na mijn huwelijk met Sybil. Zij schreef mij uit Parijs en sloot er een af druk van het-kiekje bij in, dat je mij vanmorgen liet zien. Naar het scheen, was zij met vrienden in Duitschland ge weest en, zoover ik daaruit kon opma ken, had zij daar betrekkingen aange knoopt met een dokter. Het was juist iets voor haar met haar ziekelijke zucht deze regeling een belangrijke bezuini ging, niettegenstaande toen aan den autobusdienst een subsidie werd gege ven. Deze subsidie is later verminderd en ten slotte geheel vervallen. En wat te denken van de verkeerstoe- standen, die zouden ontstaan bij verdwij ning van de a atobusdienst Yerseke- Goes en van die, welke de verbinding vormen tusschen de dorpen uit den z.g. n. zak van Zuid-Beveland en het cen trum Goes van dit schiereilannd? De spoorwegdirectie kan wijzen op het bestaan van het locaalspoortje, doch dit verkeersmiddel is nimmer po pulair geworden en het voortbestaan daarvan is nog steeds onzeker. Boven dien is op de tot-stand-koming van het spoortje ook reeds gewezen bij het vijf jaren geleden ingestelde beroep. Het bestaansrecht van de autobus diensten, die zeer zeker een deel van 't personenvervoer van de spoorwegen tot zich hebben getrokken, moet worden aanvaard. Bij een juiste verhouding zul len spoor en bus elkaar aanvullen. Werd dit goed begrepen, dan zouden meerde re kleine spoorwegstations, waar het aantal aankomende en vertrekkende pas sagiers gering is en die de exploitatie onnoodig duur maken, voor het perso nenvervoer kunnen vervallen. Zoodoen de kreeg de spoor het groote verkeer en de autobus het kleine. Thans trachten de spoorwegen de klok achteruit te zetten. Indien de Kroon hieraan toegaf, dan zou 't particulier initiatief worden uitge schakeld en het met veel geld en moeite verkregen bestaan van zeer velen wor den vernietigd. Tenslotte nog iets over den termijn van vijf jaren, waarvoor de autobus concessies in Zeeland worden verleend en waarvan in het begin van dit artikel sprake is. Er zijn namelijk ook colleges van Ged. Staten (o.m. Zuid-Holland en Gelderland), die de concessies voor on- bepaalden tijd verleenen. Voor beide wijzen van handelen zijn voor- en na deelen aan te voeren, doch de onderne mers staan op het standpunt, dat ver- leening voor onbepaalden tijd het beste is. Het verwondert dan ook, dat nog nimmer door de Zeeuwsche ondernemers is getracht om hierin wijziging te krij gen. Nu toch een Koninklijke beslissing moet volgen, zal men streven naar ver betering in dezen. Hierbij dient echter aangeteekend, dat deze beperkende be paling niet is ontstaan uit een bepaalde houding van Ged. Staten van Zeeland tegenover het bestaansrecht van de autobusdiensten. Deze voorwaarde is ook gemaakt ten aanzien van die dien sten, waarvan voor een ieder vaststaat, dat zij met geen mogelijkheid gemist kunnen worden. Hier is dan ook veel meer te denken aan het scheppen van een mogelijkheid om periodiek de ver- keerstoestanden te herzien. De Provinciale Huisvlijttentoonstelling te Middelburg. Maandagavond vergaderde op de kleine bovenzaal van de sociëteit de Vergenoeging de commissie voor de van 5 tot en met 9 April op de groote bovenzaal te houden Provinciale Huis vlijttentoonstelling onder voorzitter schap van den heer W. de Graaf, voorzitter van Uit het VolkVoor het Volk, van welke vereeniging het ini tiatief voor deze tentoonstelling is uit gegaan. Allereerst kon worden medegedeeld, dat de kanarievereeniging „Onze Zan gers" twee, de vereenigingen voor Vreemdelingenverkeer, Uit het Volk Voor het Volk, de afd. Middelburg van den Volksbond, vereen, tegen drankmis bruik, de Marktkoopliedenver. E. M. M. naar sensatie, hem over te halen, haar het plaatselijke krankzinnigengesticht te laten zien. Voor den oorlog had zij Ge rald Lee oppervlakkig gekend en zij her kende hem dadelijk en begreep met de haar eigen scherpzinnigheid, dat zij voor deel uit die ontdekking ketn trekken. Later kwam ik te weten, dat hij in be- wusteloozen toestand door de Duitschers was opgenomen met een zware wond aan het hoofd, en dat hij van het eene hospitaal naar het andere was gebracht, zonder ooit geheel te zijn genezen, tot dat hij toevallig in het gesticht te Schlee- feldt terecht kwam. Hij was toen in burgerkleeding, en alle pogingen, om hem te identificeeren, waren vergeefs geweest. Het eenige, wat de autoriteiten van hem te weten kwamen, was, dat hij een Engelschman was. Het boezemde hen veel belang in, dat mrs. Draycott hem herkende, en zij deden alles, om haar te helpen, terwijl een der doktoren hem voor haar kiekte, om de foto naar Engeland te zenden. Na ontvangst van haar brief ging ik dadelijk naar Parijs en wij hadden daar verscheidene malen een onderhoud met elkaar. Ik hoef zeker niet te zeggen, dat ik haar stilzwijgen moest koopen, maar voordat ik haar betaalde, wat zij mij vroeg, ging ik eerst naar Schleefeldt en overtuigde mij, dat zij de waarheid had gesproken. Ook kreeg ik van den direc teur van het gesticht de zekerheid, dat Lee niet alleen niet in staat was iemand te herkennen, maar ook, dat hij abso luut ongeneeslijk was. Blijkbaar was er een drukking op de hersens, die niet en de heeren M. H. Boasson en C. W, D'huij ieder één medaille beschikbaar stellen. Het bleek verder dat een flink aantal inzendingen speciaal in de afdeelingen dames handwerken, houtsnijwerk en teekeningen zijn toegezegd. Een inzending van modellen van sche pen uit Amsterdam moest afgewezen worden met het oog op de daaraan ver bonden te hooge kosten. De inzending der artikelen moet plaats hebben op Maandag 3 April tus schen 10 en 12, 2 en 5 en 7 en 9 uur. Het afhalen kan op dezelfde uren op Maandag 10 April plaats vinden. De goederen zullen zoowel tegen brand als tegen inbraak verzekerd wor den. De opening zal plaats hebben op Woensdag 5 April op een nader vast te stellen uur en zal de tentoonstelling dien avond tot 10 uur open zijn, op Don derdag 6, Vrijdag 7 en Zaterdag 8 April telkens van 3 tot 5 en 7 tot 10 en Zon dag 9 April van 2 tot 5 uur. Reeds enkele toezeggingen voor mu zikale afwisseling zijn toegezegd en over de bezetting van de andere uren zal de sub-commissie voor dit onder deel nader overleg plegen. Besprekingen hadden verder plaats over de aan de tentoonstelling verbon den verloting, terwijl de vergadering bepaalde wie zullen gevraagd worden deel uit te maken van de jury en wie voor de officieele opening een uitnoo- diging zullen krijgen. Wat wij verder ter zake vernamen op deze vergadering, gaf ons aanleiding te verwachten, dat Middelburg n goe de tentoonstelling op dit gebied tege moet gaat. RAAD VAN ARNEMUIDEN. (Vervolg). Verhooging subsidie» De Christelijke Bewaarf-, Naai- en Breischool heeft over het jaar 1932 een tekort van ongeveer 120, Zij verzoekt haar jaarlijksche subsidie met dit bedrag te verhoogen. De raad stemt dit toe. Adres Kerkerade. Een verzoek om adhaesie beuiging aan een adres van Kerekerade inzake de toepassing van art. 205 der L. O. wet, vindt bestrijding bij de heeren A. Schuit en A. Cornelisse, omdat in het adres gevraagd wordt ingeval er opheffing van een bijzondere school plaats heeft, de gebouwen dan zullen overgaan aan de gemeente. B. en W. stellen voor adhaesie te be tuigen, waartoe wordt besloten met 4 tegen 3 stemmen. Garantiefonds luchtvaart. Een verzoek om finantieelen steun voor het garantiefonds luchtvaart Rot terdamWalcheren, wordt voor kennis geving aangenomen. Ontslag pacht bouwland. Wegens vertrek naar Vlissingen ver zoekt den heer A. Huijbrechtse ontlsag van pacht voor een perceel bouwland. De Voorzitter zegt dat de heer P. Ventevogel ook bij hem geweest is, om vermindering of ontslag van zijn ge pacht perceel bouwland te vragen. Na gehouden bespreking wordt be sloten aan de heeren Huijbrechtse en Ventevogel ontslag te geven en deze (Ingez. Med.) kon worden weggenomen. Ik kan je zeg gen, dat die diagnose door drie van on ze eigen specialisten op dat gebied werd bevestigd. Zoodat ik, hoe schuldig ik ook geweest ben, Lee toch van niets heb beroofd. Op dat punt is mijn gewe ten tenminste zuiver. Ik moet zeggen, dat, Sybil's gezondheidstoestand in aan merking genomen, ik niet inzie, anders te hebben kunnen handelen". Hij ontsloot een la. nam er een bundel gezegelde kwitanties uit en wierp ze op tafel. „Dat moest ik er voor betalen", ging hij op bitteren toon voort. Terwille van Sybil durfde ik zelf niet op den voor grond treden en daar ik van de meening uitging, dat het 't beste was, dat er zoo min mogelijk menschen bij betrokken werden, liet ik de heele zaak in handen van mrs. Draycott, en ik moet zeggen, dat zij ze heel practisch aanpakte en krachtig te werk ging. Onder het voor wendsel, dat zij in hem een van haar eigen bloedverwanten had herkend, bracht zij hem naar Engeland en in de hoedanigheid van haar raadgever werd mij toegestaan hem te bezoeken en hem in het beste particuliere krankzinnigen gesticht te plaatsen, dat ik kende. En toen begon het spel. Mrs. Draycott had (maar te dreigen dat zij de heele geschie denis aan Sybil zou vertellen, om mij geheel aan haar genade overgeleverd te zien". Hij pakte den bundel chèques op en woog ze op de hand. „Ze staan allemaal op mijn eigen naam", zei hij. „Ik was absoluut hulpe perceelen voor een jaar te verpachten, en dan dit jaar nog alle perceelen bouw en weiland de gemeente toebehoorende, op nieuw te verpachten. Verplaatsing Bergplaats. Bij de uitvoering van het bouwplan der firma de Hamer blijkt, dat er een bestaande bergplaats gedeeltelijk voor de rooilijn komt te staan. De wed. L. de Hamer is bereid deze bergplaats te rug te plaatsen en den vrijkomenden grond aan de gemeente af te staan te gen een billijke vergoeding. De raad vindt dit goed. Hierna werden de leden der stembu- reaux bij stemming benoemd. Werkloozen en steunrege lingen. Thans is aan de orde „Regeling werk- loozenzorg, voortzetting der werkzaam heden, .steunregeling aan werkloozen en verlenging der steunregeling aan visschers. De Voorzitter zegt 'deze vier punten in besloten vergadering te wil len bespreken, hij wil hier nog aan toe voegen bespreking sollicitanten concier ge gemeentehuis. Bouw steigertjes Arne- k anaal. Thans komt een plan ter tafel van 10 steigertjes in het Arnekanaal ten ge rieve voor de wekelijks thuiskomende motorvisscherschepen, te doen bouwen. De heeren Schuit en Crucq vin den den bouw te licht en de lengte de zer steigers niet voldoende bij een wa terstand beneden het gewonen kanaal- peil. De heer Franse vraagt of er bij den bouw geen rekening mee kan wor den gehouden dat de drie te plaatsen steigertjes op het Schorretje ook met een voor het inladen van suikerbieten kunnen worden benut. De Voorzitter zegt toe, dat bij de uitvoering met de verschillende wen ken van den raad rekening zal wordeiï gehouden. Spr. zegt, dat hij de oorspron kelijke exploitatie-rekening gedacht is, dat een bijdrage van 5 's jaars per visschersvaartuig voldoende zal zijn; thans nu de bouw aanmerkelijk duurder zal worden, stelt hij voor om 7.50 per jaar te doen bijdragen. De raad vindt dat goed. Rondvraag. Bij de rondvraag vraagt de heer Franse of Kleverskerke ook niet van electrischen stroom kan worden voor zien, hij vraagt of de voorzitter hierover eens met de P.Z.E.M. wil onderhande len. De Voorzitter zegt, dat dit niet zal gaan zonder garantiestelling der af nemers. De heer Franse zegt er geen be zwaar tegen te hebben dat de gemeen te een deel dier garantie zelf betaalt; er worden hier zooveel gelden toege staan waarbij Kleverskerke niet het minste belang heeft. De heer B a a ij e n s zegt er tegen te zijn; er is nu al gas en dat is voldoende. Verder zegt de heer Franse het jammer te vinden, dat de gasfitter, de heer F. Laroes, hier vandaan gaat, daar de straatverlichting buitengewoon goed door hem wordt verzorgd. De Voorzitter vermoedt dat hier niets aan te doen zal zijn, daar dit ook een bezuinigingsmaatregel van den Vil* singsche Gasfabriek is. De heer Schuit vraagt of toch de kinderen der openbare school niet wat vroeger voor het aangaan der school op de speelplaats kunnen worden toegela ten; hij vindt het noodig ter voorkoming van ongelukken door het verkeer. De heer Crucq zegt, dat dit met evenveel recht voor de kinderen der Bijzondere school kan worden gevraagd. De Voorzitter zal de hoofden van loos, en zij was te slim, om iets anders dan baar geld aan te nemen. Zes jaar lang heb ik tevergeefs beproefd haar in de val te lokken. En eindelijk, in Januari, gelukte het mij. Tot dien tijd toe had zij steeds geweigerd een chè- que aan te nemen of een kwitantie af te geven voor wat ik haar betaalde. Alle betalingen geschiedden in bankpapier, en ik had geen bewijs, dat zij ooit een poging tot afpersing had gedaan. Toen, in Januari, ving ik haar. Zij was in Nice en had in Mönte Carlo zwaar gedobbeld. Toen zij mij schreef, was zij wanhopig en had zoo'n haast met het geld, dat zij de chèque, die ik haar zond, aannam. Zoodra ik hoorde, dat zij die had geïnd, wist ik, dat ik vat op haar had. Bij haar terugkeer zocht ik haar op en bood haar een ronde som ineens, als zij mij niet meer lastig viel, en legde er den nadruk op, dat ik haar, als zij naar Sybil ging, voor het gerecht zou brengen, en dat zij, met het bewijs van die Nice-chèue, geen schijn van kans had, als zij wegens af persing vervolgd werd. Zij was al bang geworden, dat Sybil zou sterven en dat ik dan openbaarheid zou verkiezen bo ven de voortdurende aanslagen op mijn beurs. In elk geval gaf zij toe, maar bij na een maand lang zat zij te beknibbe len op de vervaldagen en stemde er eindelijk in toe, zeven duizend pond in eens aan te nemen. (Wordt vervolgd).

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1933 | | pagina 5