BEURS- EN Wl SSELKOERSEN.
ZEEL».
middelburg.
BEURSTHERfiSOMETER
van Donderdag.
waluheren.
KORT ZEEUWSCfl NIEUWS.
SOES.
„KERK EN VREDE."
Obl.markt-
Markt -
ZUID-BEVELAND.
SOHOUWEN-DUIVELAND.
THGLEN.
AMSTERDAM, 9 Maart,
Het eerste getal is de vörige notee
ring, daarop volgt de officieele notee
ring van heden.
Ned. 2e 1. 32 1000-5 100—100.
Ned. 17 1000-4 100%—100%.
Ned. 31 1000-4 91%—98%.
Certificaten-3 79%7y%.
Cert. N.W.S.-2% 67—67.
O. Indië 22 dol- 1000-6 92%—94%.
O. Indië 23 100-6 72%—73%.
O. Indië 16 1000-5 93%—94.
O. Indië 26 1000-4% 88%—89%.
Denemarken Oblig. 1926-5 75—77.
Duitschl. 100-7 6562%.
Duitschl. 30 1000-5% 53%—51%.
Amsterdam 1933-5 98%98%.
's-Gravenhage 1929-4% 100
Rotterdam 1926-1930-4% 88%—89%.
Utrecht, prov. 1929-4% 102
zal zijn bereikt. Het valt bezwaarlijk te
zeggen of dit nu reeds het geval is. Het
antwoord, dat voor een paar maanden
bevestigend scheen te kunnen zijn, moet
nu weer onzeker worden geacht.
Uitvoerig toonde spr. aan, dat de te
rugslag der wijzigingen in den alge-
meenen economischen toestand in Euro
pa zich bijzonder scherp doet gevoelen
in ons eigen land.
Naast deze stoffelijke zorgen van em-
stigen aard, waarbij de lichtpunten ont
breken, is er niet minder zorg als we
letten op de algemeene geestesgesteld
heid onder ons volk.
Een in tallooze fracties opgelost parle
ment is een blok aan het been voor een
krachtig bewind. De gevolgen daarvan
roepen in het eind verhoudingen in het
leven, waarbij öf de volksvrijheden op
geofferd worden aan de orde, of wat
nog erger is orde en vrijheid beide in
chaos ondergaan.
Onder zulke omstandigheden wordt de
A. R. Partij geroepen bij de stembus te
getuigen van haar inzicht en wat krach
tens dat inzicTit in de komende wetge
vende periode in het belang van land en
volk behoort te worden verricht. In naar
verkiezingsmanifest gaf de partij daar
van blijk. Spr, wees erop, waarin dat
manifest van vorige afwijkt en stond
vervolgens in den breede bij den inhoud
ervan stil (herstel der ontredderde fi
nanciën, het zooveel mogelijk uit verval
opheffen van ons economisch leven en
de bestrijding van het euvel der werk
loosheid). T.a.v, het eerste bepleitte
spr. beperking van de uitgaven, wat het
tweede betreft krachtigen steun aan het
bedrijfsleven, waarbij rekening moet ge
houden met de afzetmogelijkheden van
onze productie en wat het derde betreft
directe verschaffing van werkgelegen
heid door de Overheid, voornamelijk
door uitvoering van productieve wer
ken, die zelve nieuw werkgelegenheid
scheppen. z
De minister van waterstaat heeft
de hem voorgestelde verlaging van ta
rieven voor goederenvervoer goedge
keurd. Zij gaat nu op 1 Mei in.
Dinsdag is de heer D. Ornstein,
directeur van de Rotterdamsche Bank-
vereeniging, in Tirol, waar hij tijdelijk
vertoefde, plotseling overleden, in den
ouderdom van 57 jaar.
Hedenmorgen is het K.LM. vlieg
tuig de Rijstvogel van Schiphol naar In
dië vertrokken. Twee passagiers voor
Marseille en,twee voor Cairo bevinden
zich aan boord.
De Minister van Financiën heeft
op de lijst van instellingen van openbaar
nut, bedoeld bij gemeld artikel 123, eer
ste lid b, der Ambtenarenwet 1929 na
der aangevuld en daarop o.m. geplaatst
De Hulpbank te Middelburg.
CRISIS-COMITE.
Het Goesche Orisis-comité schrijft
ons:
Wij nemen bij dezen de vrijheid, nog
eens een beroep te doen op Uw offer
vaardigheid, door de wekelijksche col
lecte bij de burgerij van Goes aan te
bevelen.
Buiten de, helaas weinige, vaste in
schrijvingen voor welke wij zeer erken
telijk zijn, is de opbrengst van die col
lecte de eenige inkomst waaruit het kan
voldoen, althans eenigszins tegemoet
komen kan aan de vele aanvragen om
hulp die voortdurend inkomen.
Die opbrengst is echter volstrekt on
voldoende ten opzichte van de vele
werkelijke behoeften, waarin ons Co
mité zoo gaarne zou willen voorzien.
Erkentelijk zijn wij voor de medewer
king van de velen, die zoo getrouw hun
wekelijksche bijdrage offeren, maar he
laas moeten we constateeren, dat er nog
velen zijn, die onze collectanten voor
bij zenden, ook onder hen, van wje wij
niet mogen aannemen, dat het hun fi
nancieel niet mogelijk zou zijn, weke
lijks iets bij te dragen.
Zeeuws. Hyp, B-5 100-
Zeeuws, Hyp. B-4% 100%100.
A Amsterd. Bank 108%107.
C Rott. Bank ver. 79%78%.
A Twentsche Bank 94
A Pref. Jurgens A 9190%.
A De Schelde N.B. 40%40%.
A Ver. Papf. v. Gelder 56%54%.
C Am. Car Foundry 7%7%.
C Am. Smelt Ref. 12%14%.
C Farbenind. I.G. 93%92.
C U. States St. C. 27%
C North Am. Cy. 20%20%.
A Born. Sum. H.M. 137137%.
A Ned. Wol Mij. 55—55.
A Singkep Tin M. 8078.
A J. C. Japan Ln. 3433%.
A Rotterd. Lloyd 49
A S. M, Nederland 54%52%,
A ^mst. Thee C.M. 33%—33%.
A Houth. Alberts 26
C Baltimore Ohio 9%9%,
Het is vooral tot dezulken, dat wij ons
richten met ons vriendelijk verzoek:
och, helpt toch ook mede om de zware
lasten van anderen te dragen.
Door persoonlijk onderzoek weet ons
Comité maar al te goed, hoeveel ach
terstand er ontstaat,-vooral in gezinnen
waar meerdere kinderen zijn. Achter
stand ten opzichte van schoeisel klee
ding en deksel.
Niet alle werkloozen kunnen bij de
werkverschaffing tewerk gesteld wor
den, en kleine baasjes, kleine nering
doenden en kooplieden en dergelijken
hebben een bitter moeilijken tijd door
te maken, waarin ze in de allernoodig-
ste dingen, zelfs het noodige voedsel
niet kunnen voorzien. O zoo gaarne zou
ons comité voor die gezinnen meer wil
len doen, als onze financiën het maar
toelieten.
Daartoe is noodig de medewerking
van allen vooral van diegenen, die fi
nancieel in betere omstandigheden ver-
keeren. Door onze wekelijksche buscol
lecten wordt dit zoo gemakkelijk mo
gelijk gemaakt.
In de tweede plaats wenscht ons co
mité de aandacht nog eens te vestigen
op de verloting die het op touw heeft
gezet. Met den verkoop der loten gaat
het tot heden nog niet zooals wij ge
hoopt hadden. Ook daarvoor moeten wij
op aller medewerking een beroep doen.
Zal die verloting door kunnen gaan en
ons comité aan de verplichtingen kun
nen vqjdoen die het daarvoor op zich
heeft moeten nemen, dan zullen nog heel
wat loten geplaatst moeten worden. An
ders wordt zij voor onze kas, die toch
al zoo schraal voorzien is, een bron van
verlies inplaats van winst. En dat mag
toch zeker niet! De uiterste termijn, die
voor de trekking gesteld is, is 1 Augus
tus a.s. De prijs der loten is maar 50
cent.
Op verschillende plaatsen in de stad
zijn ze verkrijgbaar en onze brave pad
vinders willen u binnenkort in de gele
genheid stellen ze te koopen door ze
u aan huis aan te bieden. Stelt dan die
jongens (en meisjes?) die zoo graag mee
helpen om een goed werk te doen, niet
te leur, maar koopt van hen één of
meer loten.
Laat ieder die kan, nu eens medewer
ken om deze verloting te doen slagen,
dan kan door de opbrengst er van weer
menige nood gelenigd, menig behoeftig
gezin in den volgenden winter geholpen
worden.
Wij vertrouwen, dat ons beroep op
uwe hulp èn voor de bussen èn voor
de verloting niet tevergeefs gedaan zal
zijn!
Concessiestelsel en Bedrijfsauto.
Het district Zeeland van den Bond
van Bedrijfsautohouders in Nederland,
hield gisterenavond een vergadering in
bioscoop „De Landbouw", alhier.
Nadat de voorzitter, de heer A. de
Graag, in zijn openingswoord het over
leden hoofd van den technischen dienst,
de heer Swaab, herdacht had, hield de
heer J. F. Casteleyn, alg. secr. van den
B. B. N., een inleiding over „concessie
stelsel".
Spr. wees op de velerlei steunmaat
regelen, die in dezen crisistijd getroffen
worden, waarbij steeds het gevaar dreigt
de lasten van den één af te wentelen op
de schouders van den ander. In het al
gemeen, aldus spr., kan het economische
leven zich dan ook het best ontwikke
len onder den stimulans der vrije krach
ten. De regeering neemt echter ten op
zichte van de vervoermiddelen, bij haar
steunpolitiek, wel een zeer bijzonder
standpunt in. Het vrije transportbedrijf
vroeg nimmer om steun, spoor en tram
deden dat echtlr wel; hun bestaan was
steeds penibel; en het vragen om steun
van trein en tram, richtte zich daarbij
steeds tegen den auto.
Na het concessiestelsel voor de auto
bussen heeft de minister thans medege
deeld, dat een wetsvoorstel ter invoe
ring van een concessiestelsel voor de
vrachtautodiensten in voorbereiding is;
en het is duidelijk, dat hiermede bedoelc
wordt te voorzien in de tekorten op
spoor- en tramwegen. Spr. behandelde
hierna de vraag of die tekorten inder
daad wel te wijten zijn aan de toename
van hqt autorvervoer en kwam tot een
ontkennende conclusie. De minister heeft
dan ook zelf verklaard „de ongunstige
toestand moet wellicht meer worden
toegeschreven aan de zeer ongunstige
A Southern Rlw. 54%.
C Union Pac. Rr. 72%72%.
C Int. Nickel Cy. 8%8%.
A Koloniale Bank 64%61.
A N.I. Hbk. 1000 55—54.
C Ned. H. M. 1000 62%— 62%.
A A!g. Kunstz. U. 30%—29%.
A v. Berkels Pat. 16——,
C Calvé-Delft 61
A C. Suiker Mpij. 18%18%.
A Int. Viscose 18%
A Ned. Ford A.M. 110%—106%-107.
A Philips Gem. B. 113%113%-110.
C Unilever 101%100%-97%.
C Anaconda Cop. 6%6%-%.
C Bethlehem St. 13%13%-13%.
A A.N I.E.M.— N.B. 195—199.
C A. Gas El. Cy. 1%1%.
C Cities Serv. Cy, 2%2%.
A Kon. Petr. Mpij. 145%—146%-44%.
C Contin. Oil Cy. 5%5%.
C Shell Union O.C. 4%_^%.4%.
A Holl. Amer. Lijn 2%
A K.N. Stoomb. Mij, 12%12%.
A Ned. Scheepv. U. 52%51.
A H. V. Amsterdam 183-182%-79%.
A Java Cult. Mij. 117120.
A N.I. Suiker U. 76%—77.
A Poerworedjo S.O. 6
A Deli Batavia 153—154% 50.
C Deli Mij. 1000 123%—124%-%,
A Senembah 135%133%-32%.
C Chicago Milw. 1%1%.
A Amst. Rubb. C. 57%57%-54%.
A Deli-Bat. Rubb. 21%21%.
A Hessa Rubber 23
A Serbadjadi S.R 1517
Prolongatie 1 1
WISSELKOERSEN.
AMSTERDAM,
8 Mrt.
9 Mrt.
Londen
8.58
8.62
Berlijn
58.90
58.95
Parijs
9.78
9.79%
Brussel
34.76
34.76
Zwitserland
48.12%
48.00
Kopenhagen
38.50
38.50
New-York
tijdsomstandigheden". Verder waren de
tekorten op de spoorwegen in 1921-1923,
nog grooter dein thans, beliepen zelfs
30 millioen per jaar, en toen wisten de
spoorwegen, door eigen maatregelen,
dit tekort weg te werken.
Voorts zijn andere landen, wat betreft
het beknotten van het auto-verkeer ten
gunste van spoor- en tramwegen, af
schrikwekkende voorbeelden, bereikte
men juist het tegenovergestelde van wat
bedoeld werd. Want de genoemde te
korten bleven, doch anderzijds werden
de particuliere vervoerondernemingen
voor een deel vernietigd met alle gevol
gen van dien, als: kapitaal-verlies, min
der arbeid voor chauffeurs, auto-herstel
lers, automobielfabrieken, enz. enz. ter
wijl het verkeer er door gehandicapt
werd.
Zoo zal, in de eerste plaats, het eigen
vervoer er door toenemen en in de
tweede plaats zal men ook op andere
wijze de ondernemingen, die eventueel
concessies krijgen, met hoogere tarieven
weten voorbij te gaan, door auto's te
huren, enz. Verder zal, zooals te begrij
pen is," niet gemakkelijk aan een con
cessie te komen zijn, zullen de spoorwe
gen hierover beschikken en zij met de
aan haar verbonden ondernemingen, als
de Ato, er het eerst van profiteeren.
Spr. kwam dan ook, zoowel bezien van
het standpunt der regeering, als van de
ondernemers der vrachtauto-diensten er
van de zijde van het publiek, tot de con
clusie, dat het concessie-stelsel niets
dan nadeelen kan brengen.
Wil de regeering anderzijds, aldus
spr. verkeerde toestanden op het gebied
van het personen- of vrachtauto-vervoer
wegnemen, dan staan haar andere mid
delen ten dienste, en dan kan zij op
steun van den B. B. N.' rekenen. De
meerdere veiligheid op den weg kan
zij verzekeren door scherpere toepas
sing van de reeds bestaande motor- en
rijwielreglementen; het instellen van 'n
verkeersinspectie; verplichte verzeke
ring van wettelijke aansprakelijkheid en
het invoeren van een regeling inzake
dienst- en rusttijden voor chauffeurs.
Deze laatste materie is trouwens al bij
de wet geregeld, doch dit gedeelte is
nog niet in werking gesteld,
Spr. besloot met de hoop uit te spre
ken, dat het wetsvoorstel, tot invoering
van een concessiestelsel voor de vracht
autobus-diensten, nimmer de Tweede
Kamer zal bereiken.
De heer M. H. H a r t o g, Bergen op
Zoom, wees er op, dat de regeering
tracht, door dergelijke maatregelen, de
evolutie tegen te houden. Vooral de
tram is gedoemd om te verdwijnen en
het vervoer per auto zal steeds grooter
omvang nemen. Waar de spoorwegen
een algemeen belang dienen, en niet ge
mist kunnen worden, vindt spr. het
voorts te billijken, als de gemeenschap
daarvan een eventueel tekort moet dek
ken.
De heer C a s t e 1 e ij n, eenige vragen
uit de vergadering beantwoordend, deel
de mede, dat over de dienst- en rust
tijden voor de chauffeurs, met de regee
ring overleg gepleegd wordt. Een re
geling is binnenkort te verwachten. Spr
kon zich over de bepalingen niet uit
laten, maar de B. B. N. tracht de meest
gewenschte regeling te krijgen. Voorts
zei spr. tenslotte, goede hoop te heb
ben, dat de nieuwe regeering het wets
voorstel inzake de concessie, niet in zou
dienen, dit mede om de actie, waartoe
spr. allen opwekte, die er tegen gevoerd
wordt.
De goed bezochte avond, die te ruim
elf uur eindigde, werd besloten met de
vertooning van een technische film, op
benzine, motor, en auto betrekking heb
bende.
Ge'tuigenisavond.
De afdeeling „Zuid- en N.-Beveland"
hield gisteravond in het Schuttershof
te Goes een getuigenisavond, waar als
sprekers optraden ds, J. B. Th. Hugen
holtz van Ammerstol en ds. H. C. Touw
van De Kaag bij Leiden.
Na opening met gebed en zingen van
Ps. 33 vers 7 sprak de voorzitter een
openingswoord, waarin hij er op wees,
dat men in deze tijden van ontreddering
het weer meer dan gewoonlijk van ge
weld verwacht. Hiertegen gaat „Kerk
en Vrede" in.
Ds. Touw sprak over het onderwerp:
„Evangelie en Vredesbeweging". Spre-
t- 'i-
Tabak
- Rubber
Aku
Siiilcc
Koninkl,
H.V.A.
Amerika -
philins -
Unilever
Schepen
Mijnen
Wettig gedeponeerd.)
ker betoogde dat er vroeger wel door
enkelingen geijverd werd tegen den oor
log, maar dat men pas in den laatsten
tijd van een vredesbeweging kan spre
ken. In die beweging zijn nog drie stroo
mingen: die der volkomen geweldloos
heid, die van .de practisohe politieke
motieven en die van het godsdienstig-
zedelijk verzet tegen den oorlog. De
wereldbond der kerken en „Kerk en
Vrede" willen, de eerste min of meer
aarzelend, de laatste meer radikaal,
vragen naar den eisch van het Evange
lie. Erkend moet worden, dat de tegen
woordige vredesbeweging voor een deel
van humanitairen oorsprong is, maar 't
positieve Christendom heeft nu ook zijn
houding bepaald. Als Christenen moe
ten we meer werkelijkheidsbesef ken
nen en niet den oorlog met zijn valsche
romantiek en studeerkamertheoriën ver
heerlijken. In het Evangelie stelt God
ons voor de vragen van nu. De tech
niek van den oorlog is tegenwoordig
ongekend wreedaardig.
Met zijn gifgassen en bacteriën ver
spreiding wordt de oorlog een strijd te
gen de burgerbevolking. Ook spot de
moderne oorlogsvoering met alle recht.
N;«lionale ontwapening alhoewel een
waagstuk, zij daarom de daad, het ge
tuigenis, dat de moderne oorlog de
grens van het zedelijk geoorloofde heeft
overschreden.
Nadat het „Cloeting's Gemengd Koor"
op zeer verdienstelijke wijze enkele lie
deren had gezongen, kwam ds. Hugen-
holtz aan het woord) die sprak over
„Kerk en Oorlog".
Bij den oorlog van 1914 zweeg de
kerk of sprak woorden van haat en
hielp mee aan het tegen elkaar ophit
sen van Chrstenvolken. Vooral door
Duitsche predikanten is dit gedaan,
maar ook in de andere Christenlanden,
Thans spreekt men van „Godloozen
beweging", doch deze uit de kerk voort
gekomen. Want de oorlog die ook nu
nog maar al te veel door de kerk wordt
verdedigd is goddeloos. Oorlog ver
treedt a:le geboden Gods. Is niets moge
lijk zonder leugen en bedrog. Oorlog is
de vijand van het recht. Is niet te ver
gelijken met politie, die optreedt zoo
veel mogelijk sparend, terwijl de oorlog
zooveel en zoovelen mogelijk, vernielt
en vernietigt.
Daarom de vereeniging „Kerk en
Vrede", die in 1924 opgericht door een
30-tal predikanten, thans reeds meer
dan 370 voorgangers telt van verschil
lende richtingen en meer dan 9000 le
den en die de menschen, die zoo lauw
zijn dat ze wel de Vrede wenschen maar
die niet ernstig genoeg willen en er
daarom ook niets voor doen, aanspoort,
om te staan achter den Volkenbond, die
men wel becritiseert en van welke men
zegt dat ze niets doet, doch die hard
werkt en veel meer nog zou kunnen
doen als ook vooral, de Christenen,
maar meer kinderen des Vredes wilden
zijn, menschen die voor dat Vaderland
veel, hun goed en als het moet hun
bloed, over hebben, echter zonder daar
bij anderen het leven te benemen.
Na nogmaals zang van het koor en
dankzegging door ds. Hugenholtz werd
door de plm. 300 aanwezigen, die met
groote aandacht de sprekers volgden,
staande gezongen vers 1 en 2 van het
Lutherlied: „Een vaste burg is onze
God."
A. Dingemanse. f
ARNEMUIDEN. In den ouderdom van
ruim 76 jaar overleed Woensdagmorgen
de heer A. Dingemanse.
De overledene was verschillende ja
ren lang ouderling der Gereformeerde
.erk, alwaar hij zich liet kennen als een
onvermoeid strijder voor zijn beginse
len, ook was hij jaren lang bestuurslid
van de vereeniging voor bijzonder lager
onderwijs op Gereformeerden grondslag,
terwijl hij van de vereeniging „Vrede
rust", afdeeling Arnemuiden, jaren be
stuurslid was. Dat hij het vertrouwen
van de afdeeling genoot, bewijst zijn
vele malen benoeming als afgevaardigde
naar de jaarvergadering dezer vereeni
ging-
KRUININGEN. Dinsdagavond had in
hotel „Korenbeurs" alhier de aangekon
digde lezing plaats van het 2e Kamerlid
mevrouw Bakker-Nort.
In welgekozen woorden ontvouwde
Boodschappen opschrijven
Boter, suikerzeep voor de
wasch
Pardon, géén zeep, maar „1, 2, 3".
U weet nu, hoe goed „1, 2, 3", Neêr-
land's zelfwerkend waschmiddel, werkt.
U weet ook dat het gebruik er van U
geld bespaart.
Wees dus niet tevreden met een bui-
tenlandsch product, dat zeker niet beter
is, maar wel meer kost.
Eisch „1, 2, 3".
In het belang Uwer gezondheid, in het
belang van het waschgoed en in het be
lang van Uw beurs en in het belang van
onze nationale industrie, eisch „1, 2, 3".
„1, 2, 3" kost 17 cent per pnk, 5 cent
minder dan de buitenlandsche producten
van gelijke samenstelling.
(Ingez. Med.)
jj .gjohd^ ïsovoee
yj/rvf ixm
s -ê
gast?»?»
deze aangename spreekster de Vrijzin
nig-democratische beginselen, ook in
verband met de a.s. verkiezingen. Ook
werden eenige gestelde vragen zeer tot
genoegen beantwoord.
ZIERIKZEE. Waarschijnlijk tengevol
ge van het in brand geraken van een
motor welke gebruikt werd bij het snij
den van veevoeder, brak Dinsdagmor
gen omstreeks kwart voor twaalf brand
uit in de landbouwschuur van den heer
J. B. aan den Kooiweg alhier, aldus
pieldt de Zierikzeesche Nieuwsbode.
Het vuur greep zoo snel om zich heen
dat in een kwartier tijds de geheele
schuur tot den grond toe afgebrand was.
Met behulp van omwonenden kon het
vee en het grootste gedeelte van den
inspan in veiligheid worden gebracht.
De motorspuit was spoedig ter plaat
se, doch deze moest zich beperken tot
het nathouden van het woonhuis, dat
ook eenigen tijd gevaar liep door het
vuur te worden aangetast, doch geluk
kig kon behouden blijven. De schade
wordt door verzekering gedekt.
SCHERPENISSE. Doordat de keer D.
K. Rijstenbil zijne benoeming als raads
lid van Schehpenisse niet heeft
aan(genomen was hiervoor aangewe
zen de heer P. v. d. ^Verff Johz. die de
ze benoeming inmiddels heeft aange
nomen.
SCHERPENISSE. Tot voorzitter van
de plaatselijke afdeeling van den Bijz,
Vrijw. Landstorm is benoemd de heer
dr. A. C, Polderüian, zulks in de plaats
van burgemeester Klos, die bedankt
had.
Gisterenavond is te 's-Graven-
polder aangehouden zekere D. ver
dacht van verduistering van de op
brengst van een nieuw rijwiel ten na-
deele van een rijwielhandelaar aldaar.
De aangehoudene is aan de justitie voor
geleid.
De Minister van Financiën maakt
bekend, dat ten behoeve van 's-Rijks
schatkist is ontvangen wegens over vo
rige jaren te weinig betaalde belastin
gen naar inkomen en/of vermogen (ge-
wetensgeld) bij den ontvanger der di
recte belastingen te Zierikzee
625.48.
De kommies bij de belastingen J.
A, Rijckborst te Aardenburg wordt
met ingang van 1 April overgeplaatst
naar Hulst.
De Commissaris der Koningin heeft
benoemd tot lid der Gezondheidscom
missie, gezeteld te O o s t b u r g, den
heer H. C. Rozemeijer, arts te IJzen-
dijke.
Het aantal aangegegven gevallen
van besmettelijke ziekten over de week
van 26 tot en met. 4 Jleart.,»» fepro-