Rheumatiek? vSLOAN'S LINIMENT °PUNn Brsefgeschrief tusschen Jewannes uut Walchere en Jan de Smid uut Goesche Land. leden juist het vrij goederenvervoer op vrachtauto's zouden willen kwijt zijn. De heer Van M e 11 e zegt, dat men hier dus de Schouwenaars moet helpen tegen hun eigen fouten. Spr. zou van de regeering een speciale regeling voor Zeeland, gezien de samenstelling der provincie, gerechtigd achten. De heer Ir. v. Leeuwen wijst er op dat Limburg ook geen uitzondering kon verkrijgen in verband met haar wegen door een dal en evenwijdig daaraan ach ter de bergen, het zal voor Zeeland ook wel niet gelukken. Alvorens tot de Westerschelde werd overgegaan stelde de voorzitter den treindienst Mechelen-Neuzen aan de orde, omdat de directeur weg moest. Het bleek dat hierover geen opmer kingen waren. Bij den Westerscheldedienst zeide de heer Laernoes, dat hij begrijpt dat niet alles wat men wenscht te verkrij gen is, maar ook nu wil spr. nog een vraag stellen wel of het mogelijk zou zijn kaarten van Neuzen af te geven, waar mede men bijv. de eene keer over Hoe- dekenskerke kan reizen en terug over Breskens. De voorzitter zegt dat deze kwestie in studie is genomen. De heer Harte, secretaris der Ka mer van Koophandel te Neuzen erkent, dat verschillende verbeteringen zijn aan gebracht, doch betreurt ten zeerste het vervallen van de boot NeuzenVlissin- gen op Zondag, hij hoopt dat dit nog kan worden hersteld. Spr. ontkent, dat dit geen last veroorzaakt en geeft daarvan een voorbeeld, doch hij weet ook dat dit hier niet kan worden beslist. Spr. wijst er ook op dat bijv. op het veer Willem stadMoerdijk alleen de auto's en niet de vrachten worden berekend, dit moet dan toch ook hier kunnen en het niet zoo zijn geeft veel nadeel voor het goe derenverkeer met Holland. Zeker is dit niet in eens te beantwoorden, doch het moet hier toch ook kunnen. De voorzitter zegt, dat het in de ze vergadering niet de plaats was om over den Zondagsdienst te spreken, vooral ook nu de Prov. Staten daarover pas een uitspraak hebben gedaan. Spr. betwijfelt of de minister aan de oplos sing van de tweede wensch bereid zou zijn mede te werken. De heer Harte zegt, dat als de brug over den Moerdijk er is, men daar ge heel gratis verkeer zal krijgen en waar om zou dat dan hier niet kunnen. De heer Ir. Van Goor betreurt ook het niet meer varen van genoemde boot op Zondag. Wat de lijn VlissingenBres kens betreft, herhaalt spr. het bekende bezwaar tegen het maar hebben van 4 diensten op Zondag en zulks met zeer groote tusschenruimte, en dit geldt voor al voor deze lijn, die toch zoo voornaam is ook uit internationaal oogpunt. Daar om vroegen A.N.W.B. en K.N.A.C. om opvoering tot 6 diensten, terwijl ook de laatste boot te vroeg overvaart. Vreem delingen, die vier uur te Breskens moes ten wachten spraken minder vleiend over „Les Chinois de l'Europe". De voorzitter antwoordt, dat mèt ingang van den zomerdienst het aantal vaarten op weekdagen vermeer deren zal van 9 op 13, er zal des mor gens en 's avonds om de 1^ uur en 's middags ongeveer om de 1K uur wor den overgezet. De-laatste boot van Vlis singen zal te 9 uur en van Breskens te half tien vertrekken. Voor de vermeer dering van de 4 diensten op Zondag kun nen Ged. Staten geen termen vinden. Op een vraag van den vertegenwoor diger van de Zeeland zegt spr. dat ook in de toekomst op steun bij den fruitaan- voer kan worden gerekend. De heer Van M e 11 e meent, dat uit het vrij geven van de vrachten niet al leen schade voor de provincie zal ont staan, want er zullen z.i. veel meer vrachtauto's overgezet worden. Een ander aanwezige wijst er nog op, dat nu de ATO, die met een eigen boot over vaart, alles tot zich begint te trek ken en dat zou dan wel veranderen. De voorzitter zegt toe, dat Ged, Staten een en ander onder het oog zul len zien. Thans was men genaderd tot de veerdiensten, waarop geen op merkingen werden gemaakt, waardoor men kon overgaan tot de Spoor- en tramwegen. De heer Harte wijst op klachten, die wel gehoord worden over minder goede aansluitingen in Zeeuwsch-Vlaanderen tusschen de trammen onderling. Van ter zijde verneemt men dat er plannen bestaan tot een fusie tusschen de bestaande tramwegmaatschappijen. Als dat tot stand komt, dan zal er waar schijnlijk ook op betere aansluiting kun nen worden gerekend. Als spr. goed is ingelicht, zijn de maat schappijen reeds tot overeenstemming gekomen en berust de zaak nu bij eene commissie van regeeringswege aangewe zen. Spr. zou gaarne zien, dat Ged. Sta ten ten deze op spoed aandrongen. De voorzitter zegt dat bedoelde plannen bij Ged. Staten niet officieel, doch wel officieus bekend zijn. Maar toch zullen zij wel willen overwegen of zij ook op spoed kunnen aandringen. De heer M. Laernoes wijst op de ingevoerde tariefsverlagingen bij de spoorwegen, maar vraagt waarom deze niet het radicale middel ter hand nemen en alleen sneltreinen laten rijden, die door motortreinen, autobussen of tram men van af de kleinere plaatsen worden gevoed aan de grootere stations. Dit zou z.i. niet alleen een voordeel zijn voor de spoorwegen, maar ook voor het pu bliek. Men zal veelal ook van kleinere plaatsen vlugger zijn doel bereiken, want als men nu daar in stapt moet men soms een heelen tijd blijven boemelen, Spr. zou gaarne zien, dat Ged. Staten daar ook hun aandacht eens aan beste den. De voorzitter zegt dat zij het gaarne in'overweging willen nemen. Een vertegenwoordiger der N. S. zegt dat dit een beginselkwestie is en men er hier niet over kan spreken. Hij zal de vraag aan de directie over brengen. La ndwegen. Bij de landwegen komt de heer i r. Van Goor op de lintbebouwing, die het verkeer bemoeilijkt en het natuur schoon benadeelt. Het is z. i. gewenscht verordeningen er tegen in het leven te roepen zooals Noord-Holland, Utrecht en Drenthe reeds deden. Spr. wijst ten deze op de plannen voor den weg Goes Katsche Veer, Als er een verordening bestaan had, dan zou deze zeker niet door Wilhelminadorp heen zijn ontwor pen. De voorzitter zegt dat de heer Van Goor wellicht beter dan Ged. Sta ten weet of er bij het rijk ten deze reeds plannen bestaan. Het heeft al moeite gekost dezen weg te kunnen leggen en ii Middelburg, Feberwaorie 1933. Goei-e Vriend Kiek, da ku je noe g'loove a je wil, mè 'k was effetief blie, toen 'k weer is een brief van je kreeg. En Jikkemien nie minder, 't Was drekt: oe lank zou dat noe toch wè gelee zien, dat 'n is ge schreven eit? Noe, me wiste 't nie meer. Jikkemien aelde op, da je nog is vosse- soppen bie vaoder en moeder g'eten ao. En ik gooide d' 'r toen wl bovenop, dat t bie joe toen nie om de vossesoppen gieng, mer om m'n zuster Jeitje, Mè dae kwam je bekaoid van af, wan Sekkeries ao z' a gevroge. 't Was voo joe: 't vleis is verkocht, anden van de bank. Affijn, dae praote me nie mir over. 't Gieng ons an 't arte, dat jie, zoo'n knappe smid, mè zoo slecht an de kost kan komme. J'eit ons precies uutgeleid, dat de steun an de boeren geen centen in joe zak briengt. 't Raekt oog tied, da z' in den Aog ook mer is wat meer om den ambachsman dienke. 'k Eb ook be- grepe, dat de terrevesteun ook nie vee beteekent voo den errebeier bi julder. Noe da 's wè overaol zoo. Je docht, da m'in stad weune. Abbuus, M'ebbe een uus laete zette op de rieke siengel; da's buten de stad, mè dicht bie en da 's makkelijk. Je vroeg, of t'r in stad nog loope mit ooge oei-en. Noe, je zie ze nie vee mi draege: Sondags domenies en ienkel' ouderliengen. En dan zie je z' ook in een Iieksfaosie. Bie de boeren is de tunoed eelemaele uut de mode. D'ouwe boeren, zooas ik, draege een laekensch petje. Sommige joengers draege een plat oedje mit een opstaend randje, mè de meeste draege bie ulder boeregoed een burger- Frette en da stae vrêed lillijk. 'A je som* sternes een Walcherschen boer ziet mit een garribaldi, dan moe je mè dienke, dès een burgemeester. 'k Wil nie tegenspreke, dat de Mid delburgers nog aoltied knapjes gröos bin. Dae binne d'r nog, die buten vee zwiet slae en tuus een gekrauwde bo- teram Mè je raekt 't gewend en dan zie je da zoo nie mi. Mè wat een stien- kenden oogmoed is dat noe toch bie jul der, dat de boerinnen ulder eige me vrouw laete no'eme. Zoo zot bin z' in Walcheren toch nog nie. Je vroeg nog an 't ende van je brief, of ik nae de sossietext zou gae, as 'k g'oord ao, dat 'r een van plan was om d'r mi Jikkemien van deu te gaen. Da's een zotte vraege an twee kanten, wan ten eesten gaen 'k nie nae de sossieteit en ten tweeden gaen z' 'r nie mi Jikkemien van deu, wan z' is 62. Mè noe raekt 't meer as tied da 'k j' is schrieve, oe dat wilder 't ebbe en wa 'k zoo a meemaeke. Me binne aolebei goed gezond en 't is zeker wè al een jaer of drie gelee, dat 'r een dokter bie ons over de vloer geweest is. Me rentiere noe en 'k kan je wè zegge, da me net in- ties uutgeschêe bin ml boeren: m' 'n de goeie jaeren g'aod en m' 'n miters vee geld van den inspan gemaekt. Mit de joengers en d' 'r uusouwen gaet ook goed. Matties, m'n oudste zeune, is noe kroter op 't bedriefje van z'n schoon- vaoder. 'A 'k 'm zoo zie stekkere achter z'n karrette nae de veilienge, dan dienk 'k dikkels: joen, joen, wat moe je buf- fele om an de boterammen te kommen; mer affijn ie kan d' 'r ankomme en da 's vee tegenwoordig. Gelukkig dat 'n ook zoo'n bitje beunnaoie kan. Zoo oudt 'n vee centen voo den timmerman in z'n zak. Da za jie as ambachsman wè nie goed vinde, dienk 'k. Mè Aerenout, den joengsten, die op 't of weunt, kan d' 'r nie komme. Ie be- taelt z'n pacht mer alf en mien betaelt 'n êelemaele geen intrest voo 't geld, da 'k 'm voo z'n inspan geleend Ie trekt natuurlijk steun. Goed. Mè wae 'k noe duvelsch over bin: den aop riet mit een oto. Da doet 'n van mien centen, wa jie. 'k Ebbe 't 'm ook al is vlak in z'n gezicht gezeid. Mè toen kwam Jikkemien tus- schenbeijen mit: Dae doen 't er zoovee. En ik kon zwiegen. Lest vertelde d' 'r één van 't krootje, dae 'k dikkels mee gae kuire, dat 'n een boer kende, die geen schoolgeld betaelde voo z n guus, omdat 'n geen inkommen eitmè de vent riet mit een oto. 'A 'k je goed begrepen bin d' 'r bie julder boeren, die glad geen steun noodig mè toch trekke en van de cen ten uut den Aog een oto koope. t Is schandaolig. 'k Begriep eigelijk nie, da steuntrekkers in een oto magge rie. 't Is, zeker polletiek en daer en 'k nog nie vee verstand van. Mè dae za 'k noe ook wè gauw achterraeke, wan m' 'n ebbe tegenwoordig nog al is een ondermeester op versite. Endrik êet 'n. Ie verkeert mi Zoetje van Sekkeries en Jeitje. 't Is een schrael ventje en ie ziet er ook een bitje bleik uut: een bitje de dood van van Iperen. Mer ie eit een kop mi verstand: ie zou een avvekaot van z'n stoel riddeneere. Dat 'n mi Zoetje ver keert, is een bewies, dat 'n an een grif- fermeerde schole is, Noe binne wilder wè van de staende kerke, mè daerom is de joen d' 'r bie ons nie minder om. Je begriept, da 'k mit die praotebolle van aoles en nog wat beriddeneere. M'n en't ook g'aod over dat schip mit die oproer- maekers. Joen, joen, wa spoog 'n z'n galle uut over die kerels, 'k Brocht 'n een bitje toe bedaeren, wan 'k docht: je bluuft er nog in. Ie meende, da ze noe de stal van Augustus wè schoon zouwe maeke. En floep, dae gooiden 't d' 'r in eens uut, dat 't aol de schuld was van d' openbaere schole en dat daer ook mer is goed schoongemaekt most oore. Mè dae sproeng Jikkemien overende: Wat ei jie over die openbaere schole? Daer ebbe wilder aoltied opgegae en binne me nie fassoendelijk opgebrocht? Zürg de andere was zeker niet tot stand ge komen. De heer ir. Van Leeuwen zegt, dat er een plan met ter zijde laten van de bebouwde kom was ontworpen, maar de polder wilde daar beslist niet aan. De heer ir. Van Goor zegt dat men beter geen weg kan aanleggen dan een met zulk een nauwe traverse, het zal zich later wellicht wreken. De wet is naar spr. meent, reeds in de afdeelingen onderzocht. i Spr. komt nu tot de tertiaire wegen en bepleit een anderen financieelen opzet, waardoor het Provinciaal wegenplan vlugger dan in 12 jaar is afgewerkt, want de tertiaire wegen kunnen zoo lang toch niet wachten op verbetering. Spr. zou het 't beste achten, als het provinciaal plan wat werd uitgebreid. De voorzitter zegt het geheel met ir. Van Goor eens te zijn, dat er veel tertiaire wegen slecht zijn en er gaat dan ook geen Statenzitting voorbij of er worden enkele rentelooze voorschotten toegekend. Een bepaald plan voor de tertiaire wegen bestaat niét. De heer ir. Van Goor wijst er nu op, dat nog steeds geen antwoord is ontvangen over de kwestie van bouwen bij kruispunten en bochten in wegen. De voorzitter zegt dat Ged. Sta ten inzake een desbetreffende verorde ning van St. Jansteen in Den Haag in het ongelijk zijn gesteld en zij nu over wegen eene wijziging van het wegenre glement. De heer ir. Van Goor geeft ter zake een paar voorbeelden. Spr. komt dan op de wenschelijkheid van het afsluiten van rijwegen voor wielrijders als er wielerpaden langs lig gen. Vervolgens wijst hij er op, dat geluk kig Zeeland tolvrij is maar dan is er toch nog de tolbrug bij Tholen, hij meent, dat het niet voldoende is als alleen de ge ruchten over verlaging van het bruggeld waarheid bevatten. De voorzitter zegt dat de con cessie voor het heffen van het bruggeld voor 5 jaar is verleend en in Novem ber a.s. eindigt. Er is nu een conferentie geweest met Ged. van Noord Brabant en de betrokken gemeentebesturen, maar het moet zoo gedaan worden, dat Tholen er geen schade van heeft, want die kleine gemeente, die alles van de brug bekostigde, moet men niet hinde ren. Maar de winst, die een gemeente maakt, mag niet te groot zijn. Er moet hier vermindering komen door samen werking van Rijk, provincie, gemeenten en polders. Thans bespreekt de heer Ir. Van Goor de brug bij het station te Mid delburg, in 1931 zeide de minister, dat hij opdracht gegeven had voor het ont werpen van een nieuwe brug en thans daaraan herinnerd,; merkte hij op, dat hij den bouw van een nieuwe brug over het kanaal door Walcheren te Middel burg in verband met de omstandigheid, dat de voor doorvaart benoodigde tijd in de meeste gevallen meer dan de helft van den openingstijd bedraagt, slechts een verbetering van geringe beteekenis zal geven, en de in 1931 ingevoerde nieu we regeling van de sluitingstijden een ongehinderd reizigersverkeer van en naar het station mogelijk gemaakt heeft, niet van zoodanigen noodzaak acht, dat het doen van de daarvoor vereischte be langrijke uitgave als gerechtvaardigd kan worden beschouwd. De heer mr. H. Doorenbos, secre taris van de Kamer van Koophandel te Smeer de pijnlijke plek licht in met Sloan s Liniment, zonder inwrijven. Het dringt onmiddel lijk door geeft een tintelende warmte aan gewrichten en d e pijnlijke De spiera opzwelling en inflammatie slinken en de pijn verdwijnt Snelle verlichting. Heerlijk wel» behagen. Millioenen hebhefl Sloan's Liniment met succes gebruikt voor het verdrijven der pijnen van Rheumatialtf Lende jicht, I a c h i a Verkoudheden op de Borat, Verstuikingen, Kneuzingen. med Middelburg, zegt dat er van een nieuwe regeling geen sprake is, hoogstens van enkele kleine wijzigingen. De heer Ir. Van Goor vraagt hoe het staat met den weg PhilippineDrie kwart, waarop de voorzitter en de heer Ir. Van Leeuwen zeggen, dat er dit jaar aan zal worden begonnen. Naar aanleiding van een vraag over den weg SluisBelgische grens, zegt de voorzitter, dat er plannen zijn voor een weg langs het kanaal BruggeSluis tot de grens door België en dat er nu plannen in wording zijn om dan 1 k.m. op Nederlandsch grondgebied daarop te doen aansluiten. Dit wordt dus een nieu we weg. Op vragen betreffende den Noordweg, Middelburg—Domburg, antwoorden de voorzitter en Ir. V an Leeuwen, dat de polder Walcheren het plan heeft van' een verbetering tuusschen Brigdam- me en St. Laurens en op enkele andere korte trajecten, de klinkerweg wordt dan 5 m breed. De heer Ir. Van Goor wijst dan op den weg in den Katerspolder, als die in 1936 eens gereed mocht zijn, dan is dat 10 jaar nadat men voor de verbetering actie is gaan voeren. Er is ieder jaar 6 millioen over van 't wegenfonds en men kon toch vlugger zulke verbeteringen bewerkstellingen. Spr. wijst er dan op, dat de weg Zuid- dorpeSt. Jansteen vermoedelijk in de plaats van den weg Drie Schouwen Hulst is gekomen en vraagt of het niet mogelijk is in bijzondere gevallen meer dan 75 pet. bij te dragen uit het wegen fonds, er zijn provinciën die 80 en zelfs 90 percent bijdragen. Bij de verdere besprekingen kwam nog naar voren, dat de gemeente Koe wacht een extra subsidie voor wegsver- betering heeft aangevraagd en dat voor den weg AxelAbsdaleHulst 100 pet. is toegezegd. De heer Ir. van Goor wees op de goede verbetering, die op den Sloedam is aangebracht. Een vertegenwoordiger der N. S. wees er op, dat als men Zondags een boot van Neuzen op Hoedenskerke in legt om streeks 12 uur, de spoorwegen willen zorgen voor een aansluiting naar Goes en daarop den middagsneltrein naar Roosendaal en voor verbinding met Mid delburg en Vlissingen. De directeur van den Westerschelde dienst, de heer De Jonge, zegt, dat dit zeer goed zou kunnen en zegt de voorzitter nadere overweging toe. De heer T a g a van den B.B.N wijst op den slechten toestand van den weg van Tholen over Oud-Vossemeer en St. Annaland naar Stavenisse. jie mè, dat er van joe schole geen com- menisten en sociaolisten komme. En drik gieng een endje achteruut. Uut dien oek aod 'n de wind nie verwacht. Om noe te zurregen, dat dat koutje nog nie verder op zou gae, zei 'k tegen 'm: Gae jie noe mer is een stuitje bie Zoetje zit- te, dan kan die je wel is een bitje toe bedaeren brienge. Kwaed liep 'n toen weg. Mè een paer daegen laeter kwam 'n toch wi gemoedereerd om een kommetje koffie, 't Is gelukkig geen wrokdraeger. Noe eit Endrik m'n angeraoi-e om kranten te leze. Dan oor m'n blik rumer, zeit 'n. Daerom gaen 'k noe dikkels nae de leeszaol. 'k Leze dae riep en groen en 'k raeke wel is een bitje in de warre. Mè 'k begriepe d'r toch wè wat van. Vroeger liep 'k in ons krootje as Piet Snot as ter over polletiek gepraot wier, mè noe kan 'k ook a meedoe, ^oen dan ook lest d'er een zei, dat n t a lange an zie kommen ao, dat Hitler van Pao pen en Hugenberg saemen zouwe doe, toen zei 'k in eens: Da bestae nie: een alf jaer gelee konde ze 't zelf nie g'loove, da ze noe an één taefel zouwe zitte. Toen ieuw 'n z'n mond. Mè toen m'n uut me- kaore waere gegae, gieng m'n zwaeger Kurnelis nog een endje mee en die zei, dat 't toch wè kon, dat 'n 't vooruut ge zien ao, want ie was mit den elm ge hore. Mer ik schoot uut: Laet 'n zoo dik kels mit den elm gebore zien as 'n zelf wil, mer ie kan nie' vooruut kieke. As 'n da kon, zou 'n nie zoo stom spikkeleere. Mer ie ieüw vast en ie verweet me, da 'k ook1 nie meer an eksen en toovenaers g'loove, sins da 'k bie zukke luchte do menies kerkte. Mè toen ik weer: Lucht of zwaer, ze binne knap. Noe docht 'n zeker, dat dat 'n steek onder waeter was en mit een kop as vier riep Beunjan: (da's z'n biesmak) 't Bin domenies van lek m'n vesje, as ze nie bie 't Woord bluve. Me gienge kwaed van mekaore. Ie draoide z'n eige nog is om en riep: Etischen, 'k zA je de weerleggienge van Bekker is laete leze van Koelman. Goed, De V oorzitter zegt, dat er juist verleden week een conferentie is ge houden over het deel TholenOud Vossemeer met gemeente- en polder- bestuuren en hij hoopt, dat men spoedig tot een oplossing zal komen. Maar verder is het een weg in onder houd bij het Waterschap en daar ver wacht spr. niet spoedig verbetering, of het moet zijn bij wijze van werkverrui ming. De heer Ir. van Leeuwen wijBt er op, dat er in Zeeland te weinig van den wals gebruik wordt gemaakt. Zelfs in Schouwen waar men er een heeft wordt hij thans weinig gebruikt. De heer T a g a wijst nog op de wei nige accomodatie voor vrachtauto's op de veerboot Anna-Jacoba-Zijpe Spr. meende, dat een der booten van het Keizersveer naar dit veer zou komen, dat was toch de bedoeling van de com missie van Rijckevorsel. De heer Ir. van Leeuwen zegt dat de machine van de Keizersveer 2 is gebouwd voor gebruik in zoet water en dat zou moeilijkheden kunnen ople veren. De commissie is echter diligent en zal de zaak in haar eerst vo gende vergadering weer onder de oogen zien. De heer Harte vraagt of er in zake den weg KijkuitHulst reeds een toe zegging is van den minister. De Voorzitter zal ook dit punt 'in Ged. Staten ter sprake brengen. Autobusdiensten. De heer K r ij g e r meent, dat het in het belang van de bussen zal zijn als men niet in het voorjaar, doch in het natte jaargetijde nieuw macadam op de wegen brengt. De heer Ir. Van Leeuwen geeft toe dat dikwijls op ongelegen tijdstippen plaats heeft. De heer K r ij g e r wijst op het reeds vertrekken van een boot van Zijpe op 4.45 en van Stavenisse om 5.35, dan is er toch nog geen verbinding naar die booten en hij meent, dat dit zonder be zwaar later kan worden gesteld. De directeur van de R.T.M. zegt, dat dit geschiedt om de groenten tijdig op de veiling te Rotterdam te hebben. De heer K r ij g e r meent, dat men toch niet 's nachts de groenten trekt en die van den vorigen dag kan toch met de boot van 19.15 mede. De onderwerpen Luchtverkeer en Goederenvervoer geven geen aanleiding tot opmeringen en ook ko men geen andere wenschen of vragen meer naar voren, waarom de voorzit ter de vergadering sluit met dank aan allen voor hun aanwezigheid en voor de wijze waarop de besprekingen zijn gevoerd. riep ik, 'k leze dien onzin wel is graog. Noe eit Kurnelis wel een bitje g'liek, da je nie bie 't Woord bluuft, as je nie an eksen en toovenaers g'looft en daerom za 'k is an die meneer van de Christelijke radio vraege, of je ortodoks kan bluve, as je nie an die duvels- kunstenaers g'looft. Noe begriep j' ook in eens, da me radio ebbe. 'k Luustere graog en in 't biezonder nae die meneer. Die weet noe letterlijk aoles. Soms is 'n wel een bitje kwaed. 'k 'E lest is g'oore, oe dat 'n een vent in Rotterdam z'n vet gaf. 'k Keek nae m'n toestel, 'k Docht: zoo medeen vliegt 't schuum d'r uut. Lest eit 'n is precies 't verschil uutgeleid tus schen zoenen en kussen, 'k Luusterde toen net nie. 'k Ao 't graog is g'oore: 'n mensch is nooit t' oud om te leeren, wè jie. 'k Moet uutschêe. Mè dit wou 'k je nog anraoi-e: ziet dè. j' ook een bitje mit de polletiek op d'oogte komt, wan je moe bedienke, da me den 26sten April a verkiezienge Luustert daerom mè goed, as ter in de smisse over de polle tiek gepraot oord, mè luustert ml ver stand, op da je nie as de vloet bewogen en omgevoerd oord mit alle wind der leere, om mit den apostel Paulus te sF>re- ke. 'k En den brief an Jikkemien voo moete leze en wa dienk je, dè ze zei? 't Hangt an mekaore as droog zand. En z'ao d'er ook nog êel wat over af te lan gen. Affijn, zei 'k, 'k gae noe ml m'n zaeken deu, 'k stier 'm toch weg. Doet de groetenisse an Jannetje a kenne me ze mie. Uut 't leste van je brief begriepe me wè, dè z' een pront vrommes is. J"eit de groetenisse van Jik kemien. 't Beste oor I Gegroet van je goeie vriend Jewannes. r-V/-\ ffVj'- - 1.;,- :W'

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1933 | | pagina 4