BUITENLAND. BURGERLIJKE STAND. KERKNIEUWS. ONDERWIJS. RECHTZAKEN. LMTSTI BERICHTE!!. Algemeen Overziehl» MARKTBERICHTEN. a wma— draagt en dat in deze van de gemeente Vlissingen niets is te verwachten. Een lid is gezien de ervaringen opge daan met de Koningin Wilhelmina, de Prinses Juliana en de Prins Hendrik wel eenigszins huiverig nu ook voor deze drie nieuwe schepen de plannen van het bureau-Cprnelissen zijn en vraagt wie nu de verantwoordelijkheid draagt; een an der lid meent dat men kan spreken van 9000 geschonken voor de bestrijding van de werkloosheid te Vlissingen, weer een ander vreest dat het de provincie wel eens 5000 per schip meer zal kun nen kosten en vraagt of het rijk genoe gen neemt met deze opdracht aan de Schelde. Een op dit gebied geen vreem deling zijnde lid, zegt dat de directie van de uitvoerende maatschappij niet ver antwoordelijk is. Narekenen van het be stek ligt niet op den weg van den scheepsbouwer. Een lid van Ged. Staten deelde in dit verband nog mede, dat ve le inschrijvingen voor den bouw zijn in gekomen, daarop zijn verschillende con ferenties met de directie der Schelde gevolgd, aan wie onmiddellijk is mede gedeeld, dat hare inschrijving te hoog was. Daarop is verhooging gevolgd tot 178.000 en zijn Ged. Staten op dat be drag ingegaan, onder voorbehoud van nadere goedkeuring door de Provinciale Staten. De Koningin Wilhelmina vol doet thans zeer goed. Met de Prinses Ju liana is het voortdurend tobben, dit schip is nog nooit langer dan drie weken achtereen in de vaart geweest en telkens blijkt er iets niet in orde. Het gebrek ligt evenwel niet bij het schip doch bij de motoren, de leverancier van deze. n.l. „Werkspoor" stond in deze voor onver klaarbare feiten, doch de deskundigen hebben verzekerd, dat alles in orde zal komen, zonder dat het de Provincie iets zal kosten. De Prins Hendrik is overge nomen op advies van de vertegenwoordi gers van het bureau-Cornelissen en denf directeur van de Stoombootdiensten, doch al spoedig bleek, dat het schip weinig stabiel was en Ged. Staten acht ten zich niet verantwoord het schip in dq vaart te brengen en wenddqrf'zich om ad vies tot de Scheepvaartinspectie. Deze ging accoord met een verbreeding van de romp, wat 10.000 zal kosten, men zal in dat geval het schip met alle gerust heid in de vaart kunnen brengen. Zwaardere beballasting, dat 1150 zou kosten is eveneens aan het oordeel der inspectie onderworpen, doch een be richt daarover is nog niet ontvangen. Ged. Staten erkennen, dat het vertrou wen in het bureau-Cornelissen verzwakt is, maar de nu te bouwen schepen zijn van een geheel ander type. Thans is ook daarover bereids het oordeel van de scheepvaartinspectie ingewonnen. De verantwoordelijkheid blijft echter bij 't bureau-Cornelisse, de booten zullen nimmer worden overgenomen voordat de scheepvaartinspectie een deugdelijke verklaring heeft afgelegd. Het gerucht, dat „de Schelde" van het te verwach ten gebrek aan de „Prins Hendrik" op de hoogte was, ontkent de directie, men had er niet de minste voorstelling van gemaakt. Het is van groot belang, dat de werf waarop gebouwd wordt in de na bijheid van het Provinciaal bedrijf ligt, zulks in verband met eventueele groo- tere of kleinere herstellingen in de toe komst. Een lid meent te weten, dat als des kundigen van „de Schelde" een fout zouden ontdekken zij zeker zullen waar schuwen en wijst er op, dat „de Schelde" nooit zoo concurreerend zal kunnen op treden als de werven te Rotterdam en omgeving, aangezien de aanvoer der be- noodigde materialen naar Vlissingen duurder komt dan naar Rotterdam. Van de zijde van Ged. Staten wordt ernstig bezwaar gemaakt tegen het noe men van de verschillende inschrijvings sommen, o.a. omdat de motoren waar voor is ingeschreven veel in model, con structie en dus ook in prijs verschillen. Ook mededeeling in geheime vergade ring waarborgt geheimhouding niet vol doende en deze is toch bepaald noodig, aangezien de verschillend werven in bij na alle gevallen inschrijven met verlies en voor andere niet willen weten welk bedrag als verlies berekend wordt. Verschillende leden namen hiermede geen genoegen en een hunner meende dat Ged. Staten in deze aan de leden der Staten tekort doen. Ook in hun antwoord op het algemeen verslag blijven Ged. Staten erbij, dat zij tegenover de andere inschrijvers geen vrijheid vinden om mededeelingen te doen van de verlangde cijfers. De heer PAAUW vraagt of het ge heele college van Ged. Staten achter het hd staat dat het rijk zal betalen 80 pet. van f 175.000, en niet .slechts van de laagste inschrijverssom. In dit geval zal spreker's fractie gaarne voor de verhooging met f 3000 'stemmen. De kwestie-bureau Cornelisse be sprekende, wees spr. er op, dat men daarin volkomen vertrouwen heeft ge had, maar dat is vermindert, en het spijt spr. dat Ged. Staten niet een stapje verder gaan en breken met het bureau. Zij moeten daartoe een stootje hebben en spr. dient een motie in waarin Ged. Staten verzocht worden ale relaties met het bureau-Cornelissen te verbreken. ?®j '1®er KODDE komt er tegen op, da: de Staten niet voldoende zijn inge licht, desnoods in geheime zitting en dringt er nog eens krachtig op aan De heer v. d. WART voelt dat' er klemmen liggen en herinnert er aan wat vroeger gezegd is over deze kwes tie, Spr. meent, dat de motie-de Paauw te rauwelijks is ingediend en te scherp is. De heer DÉ PAAUW kan niet vol doen aan het verzoek de motie naar Ged. Staten te renveyeeren. De heer VAN ROMPU zegt, dat het rijk absoluut 80 pet. van f 175.000 bij draagt. Spr. zegt dat de „Koningin Wilhel mina" het eerste schip van dien aard was. Geen wonder dus er enkele fouten aan kleefden. Na enkeie wijzigingen is het schip thans om zoo te zeggen vol maakt. Voor de „Prinses Juliana" zijn de motoren geleverd door Werkspoor, dat toch een groote reputatie heelt, en die N.V. zegt dan ook dat schip zal en moet in orde komen. Met de „Prins Hendrik" is het geval weer anders, het schip heeft andere af metingen en men vergete niet, dat leng te en breedte van elkaar afhankelijk zijn Dit schip moet weer aan minder ei- schen voldoen, daar het 40 km. verder de Schelde op zal worden gebruikt. Men had hoop gehad, dat men te Hansweert en te Walzoorden spoedig zou kunnen laden en lossen, als te Vlis singen en Breskens, maar dit is nog niet zoo ver. Het is makkelijk critiek te voeren en af te breken, maar men moet kunnen bewijzen. Het bureau-Cornelissen ont werpt alle schepen van de K. P, M. en heeft dan ook een goeden naam. De heer MOELKER zegt, dat het voor de Statenleden niet zoo makkelijk is over deze kwesties te oordeelen. Maar het gebeurde geeft toch wel te denken. Als de lastgever zegt zoo wil ik het hebben kan een technisch bureau toch zeggen als het zoo niet uitvoerbaar blijkt. De heer VAN ROMPU zegt er meer gelet is op de belangen van de passa giers, dan op de stabiliteit van het schip en beroept zich op de adviezen der scheepvaartinspectie. De heer DE PAAUW zegt, dat men niet moet zeggen, dat hij makkelijk cri- tiseeren kan bij afwezigheid van den be trokkene, maar het bureau kan geen beteren verdediger hebben dan de heer Van Rompu. Men moet niet citeeren maar alles lezen van de inspectie. Ze ker men kan een fout hebben maar als het derde schip nog slechter is dan het eerste, dan gaat men in dalende lijn. De VOORZITTER protesteert tegen de wijze waarop de heer De Paauw over de scheepvaartinspectie spreekt. De heer STAVERMAN meent, dat Ged. Staten voldoende gewaarschuwd zijn en kon zich niet met de motie ver eenigen. De heer DE PAAUW ontkent ten sterkste iets ten nadeele van de Scheep vaartinspectie te hebben gezegd, maar alleen over de wijze, waarop de heer Van Rompu uit een brief van dat li chaam citeert. De heer KODDE meent, dat men toch beter moest inlichten, en toch zeker wel kan zeggen wat men meer zal betalen, dan als men de schepen aan den laag- sten inschrijver had gegund. De heer v. d. WART blijft ook na het gehoorde voor zenden der motie naar Ged. Staten. De heer PAAP zou groot bezwaar hebben tegen het noemen van inschrij vingsbedragen. De heer DE PAAUW wil de motie in handen stellen van Ged. Staten om be richt en raad, om te voorkomen, dat verwerping der motie als een goedkeu- zou worden beschouwd. De heer VAN ROMPU zegt, dat het bouwen van deze schepen tot vele moeilijkheden aanleiding gegeven heeft. Spr. kan niet alle finesses overzien, maar weet wel dat 175.000 beslist te laag is te noemen voor deze schepen. De heer VAN DUSSELDORP zet nog eens uiteen, dat ook Ged. Staten hun vertrouwen in het bureau geschokt voe len. Bij een conferentie met deskundi gen is dit vertrouwen echter weer her steld. Het is niet juist, zooals de heer Van Rompu wil doen voorkomen, dat er nooit wantrouwen is geweest. De Griffier leest thans het schrijven van de Scheepvaartinspectie in zijn ge heel voor en wel ten opzichte van de „Prins Hendrik". De VOORZITTER heeft geen bezwaar tegen het zenden van de motie naar Ged, Staten. De heer VAN DUSSELDORP zegt nog nader op een vraag van den heer Onderdijk, dat het vertrouwen in het bu reau hersteld is en de heer VAN ROM PU geeft op een opmerking van den heer De Paauw, nog enkele inlichtingen waar na de motie in handen van Ged. Staten wordt gesteld en het voorstel z. h. st. aangenomen. Hierna werd te half één gepauzeerd tot kwart voor twee. Woensdag j.l. werd in het lokaal „Algemeen Belang" te Biezelinge een vergadering gehouden van lidmaten der Ned. Herv. Kerk, ten doel hebbende om van onder het toezicht te geraken. Deze vergadering stond onder leiding van den beer C. Lansen, 'n buiten rech ten gesteld lidmaat. Na een drukke bespreking had de stemming tot resultaat, dat met 47 stemmen, 2 stemmen tegen en 6 blanco, werd besloten van onder het toezicht te gaan. Biezelinge denkt thans vrij be heer te hebben, Voor het Mercuriusdiploma Engel- sche Handelscorrespondentie is te Rot terdam geslaagd de heer Jac. de Vroe te Souburg. Tot hooxd der O. L. schooi no. 1 te St. Philipslankl is benoemd de heer H. de Jager te Rilland-Bath. Ter terechtzitting van het kanton gerecht te Middelburg bij de behande ling van een overtreding van den Vuur- wapenwet, n.l. het afleveren van een vuurwapen aan een minderjarige tegen J. de J., wapenhandelaar te Middel burg, heeft de kantonrechter termen aanwezig geacht een getuige, n.l. een zoon van verdachte, te doen aanhouden omdat hij hem verdacht een valsche verklaring onder eede te hebben afge legd. De verdachte werd ter beschik king gesteld van den Officier van Justi tie en na verhoor naar het Huis van Bewaring overgebracht. Gisterennacht is te V 1 a k e getracht in te breken, Omstreeks half twee hoor de de alleen wonende 83-jarige J. v. K. eenig onraad, door dat een der ramen aan de voorzijde van zijne woning werd opgeschoven. Hij verliet zijn bed en posteerde zich onverschrokken met een broodmes voor het bewuste raam. Toen de onverlaten bemerkte, dat de bewo ner ernst met de zaak maakte, hebben zij de vlucht genomen, een en ander duurde ongeveer een half uur. De poli tie stelt een onderzoek in. CONTINGENTEERING VAN UIEN IN FRANKRIJK. De Fransche regeering heeft het in voercontingent van uien voor het tijd vak 1 Januari15 Maart bepaald op 150.000 kg. Het C.B. verneemt nog, dat in het overeenkomstige tijdvak van 1932 naar Frankrijk werden uitgevoerd 4.494.000 kg uien. LAFFE WRAAKNEMING. In de woning van den particulieren secretaris van de Koningin te den Haag baron Van Geen is een ruit ingegooid met een steen, die in een papier gewik keld was, waarop het adres van den da der stond geschreven. Men bleek te doen te hebben met een laffe wraakne ming aan het verkeerde adres door een werklooze, aan wien steun door het cri siscomité geweigerd was. Baron Van Geen heeft geen zitting in dit comité. In tegenspraak met berichten kan V.D. met zekerheid mededeelen, dat in de Woensdagmiddag te Zwolle ge houden conferentie, nog geenerlei be sluit is genomen betreffende wederop bouw van het verbrande klooster, hoe wel de paters persoonlijk overtuigd zijn, dat wel tot wederopbouw zal worden overgegaan. Een besluit daartoe is ech ter op het oogenblik nog niet genomen. Middelburg, 5 Jan. Op de veiling waren 18.000 eieren aangevoerd. Kip eieren: 4850 kg 2.60, 5052 kg 2.83 —2.99, 52—54 kg 2.93—3.02, 54—56 kg 3.15—3.21, 56—58 kg 3.36—3.50, 58—60 kg 3.91, 60—62 kg 4.11—4.17, 62—64 kg 4.23—4.28, 64—66 kg 4.31—4.37. Bruine: 54—56 kg 3.65, 58—60 kg 4.07, 60—62 kg 4.30, 6264 kg 4.50. Eendeieren 4.13. STAATSLOTERIJ. (Onder voorbehoud.) Op onderstaande nummers zijn de volgende prijzen gevallen: 1000: 11692. f 400: 1323 2740. De scheepsramp van de „A'tlantique". Helaas.... de scheepsbrand van de „Atlantipue is geworden een scheeps ramp! Want in totaal zijn 211 leden van de uit 229 koppen bestaande beman ning te Cherbourg aangekomen, zoodat men vreest dat 18 personen om het le ven zijn gekomen. Onder de geredden bevindt zich een aantal gewonden, o.a. de scheepsarts. Het ontstaan. De kapitein verklaarde, dat hij te gen half vier des morgens op een bui ten gewoon krachtige rookontwikke ling opmerkzaam was geworden, welke opsteeg uit de onbewoonde cabines eerste klasse. De bemanning had on- middeiijk alles in het werk gesteld om den haard van het vuur te ontdekken en de vlammen te bestrijden. Spoedig bleek echter dat alle inspanning te ver- geefsch was. Om zes uur had de kapi tein de bemanning bevel gegeven het brandende schip te verlaten. Eerst op dat oogenblik had hij geconstateerd, dat ongeveer 10 man werden vermist. Deze zijn of verbrand, of gestikt, of door neerstortend ijzer gedood. Het is ook mogelijk dat eenige mannen den dood in hef water hebben gevonden. De sleepboot „Roode Zee" van L. Smits Co. Int. Sleepdienst is Woens dagmiddag om half vier bij de „Atlan- tique" aangekomen.. Het was niet mo gelijk een sleeptros vast te maken. Het schip helde toen naar links over en stond van voor tot achter in lichte laaie. Woensdagavond werd het schip ,,1'Atlantique' als reddeloos verloren be schouwd, doch in sommige marine- kringen heeft men de hoop niet opge geven, dat men het schip ergens zal kunnen binnenslepen. Indien het in den loop van den nacht niet zinkt, hoopt men dat het zal uitbranden en dat men het wrak op sleeptouw zal kunnen nemen Vannacht was het nog niet moge^ lijk het brandende schip te naderen. Het is niet uitgesloten, dat de machine kamer die door luchtdichte en vuur vaste stoffen kan worden afgesloten, door de vlammen is gespaard, zoodat althans de kostbare machines te red den zijn. Het wrak drijft langzaam naar het Noorden. De verzekerde waarde wordt ge schat op 300 millioen francs. Het s.s. „Achilles" van de K.N.S.M, heeft 32 man van de ,,1' Atlantique" ge red, en te Cherbourg aan land gezet. De „Achilles" was onderweg van Amster-, dam via Le Havre naar de Spaansche haven Melilla. Het schip heeft zijn reis voortgezet. De slag voor de Fransche Koopvaardij is verschrikkelijk, te meer, daar 't schip afbrandde juist een jaar na de „Georges Philippar". Het was het mooiste en modernste schip van den dienst op Zuid-Amerika, dat om zijn grootte, zijn zeewaardigheid en zijn luxueuze afwerking voor de pas sagiers een groote attractie had. Het van stapel loopen van de „Atlan tique" in April 1930 en de eerste reis naar Zuid-Amerika eind September 1931 waren groote gebeurtenissen, en het aandoen voor de eerste maal van havens als Rio de Janeiro, Montevideo en Buenos Aires is met groote feestelijk heden gevierd. Het schip had de afmetingen van het schip van de Notre Dame te Parijs en zou de geheele breedte Van de Esplanade des Invalides in beslag genomen hebben. Het was met de grootst mogelijke luxe ingericht, en vooral werd met bewonde ring gesproken van de prachtige „straat" van 146 m, die zich op het promenade dek bevond, en aan weerskanten met rijk voorziene winkels afgezet was. De inrichtingen tegen beschadiging van den romp door middel van dertien wa terdichte schotten en tegen brand werd algemeen geroemd. Er waren niet min der dan drie brandbluschinstallaties aan boord, een met zeewater, een met stoom en een met koolzuurschuim. Des te meer teleurgesteld is men, dat het niet moge lijk geweest is den brand te stuiten. Het eerst wordt natuurlijk gedacht aan de electrische installatie, als oor zaak van den ramp, temeer omdat de „Atlantique" op dezelfde werf te St. Na- zaire gebouwd is als de ongelukkige ,,P. C. Hooft". De mogelijkheid aan kwaadwilligheid wordt wel geopperd, doch weten doet men nog niets. De „Atlantique", die met de „Cap Ar- cona" van de HamburgAmerika Lijn den concurrentiestrijd om de snelste verbinding met Zuid-Amerika voerde, maakte op 29 September 1931 haar eer ste reis. Zij had ruim 400 millioen francs gekost. Zij bood ruimte aan tweeduizend passagiers, is 226 meter lang en 30 me ter breed. Het geheele schip spreidde groote luxe ten toon. De le-klasse was betimmerd met kostbare Chineesche- gelakte hout. Alle moderne installaties voor het comfort der passagiers, als zwembad, tennisbanen, wapenzaal, schietbanen, een garage voor te vervoeren auto's en zelfs een drukkerij voor de scheepskrant, waren aan boord. De minister voor de koopvaardij heeft aan de bemanning van het m.s. „Ruhr" den dank der Fransche regeering be tuigd voor het verrichte reddingswerk. Voorts is aan de Duitsche regeering de dank der Fransche regeering overge bracht. De gevechten bij Sjanhai Kwan. Het Japansche opperbevel deelt me de, dat de gevechten bij Sjanhai Kwan voorloopig zijn gestaakt, en bij die ge vechten 6 Japansche officieren gedood en 55 officieren zijn gewond. Over de verliezen aan manschappen werden geen mededeelingen gedaan. BLlGIE. Doodelijke auto-aanrijding. Toen ze kere Cambier, Dinsdagavond tsr hoog te van de garage Lanterne te EecLo de straat v/ilde oversteken, werd hij Joor een juist voorbijrijdende auto tegen den grond geslingerd. Zonder dat voorbij gangers den ongelukkige hulp konden bieden werd hij nog door een tweede auto aangereden. Beide auto's vervolg den zonder ommezien hun weg, terwijl het slachtoffer de garage, voornoemd werd binnengedragen en bewusteloos neergelegd. De ongelukkige overleed eenige oogenblikken later. De auto werd aan alle politieposten gesignaleerd. FRANKRIJK. Staking in de weverijen, Woensdag is in de weverijen van Armentière in Noord Frankrijk, nabij Rijssel, een sta king uitgebroken, waarvan men vreest dat zij zich snel zal uitbreiden. Voor- I* ioopig staken ongeveer 1000 arbeiders, die protesteerden tegen het in gebruik nemen van een nieuwe groote machine, ie volgens de werkgevers slechts door één arbeider bediend zou mogen wor den. De arbeiders van de weverijen te Houplin hebben zich bij de staking aan gesloten. RUSLAND. De „Maïygin" Het Commissariaat voor de scheepstransporten heeft Woensdag een radiogram ontvangen, volgens hetwelk alle berichten betref fende het zinken van den ijsbreker „Ma ïygin" als in strijd met de feiten worden genoemd. De kapitein hoopt ook zonder hulp van den ijsbreker „Lenin", de „Ma ïygin" vlot te kunnen brengen. ~r-"rrnnrr".fc* i n-in y; Middelburg, 5 Jan. Aangevoerd door Walchersche boerinnen (officieele prijsnoteering) Boter 0.79. Kipeieren 3.87 Y Poelje-eieren 3. Eendeieren 4. Aangevoerd door handelaren: Boter 0.7714. Kipeieren 3.75. Poelje-eieren 2.50. r PTinPIPTPTl T 4 Particuliere prijs: Boter 0.8714. Kip eieren 5 (per 10 stuks 0.4714). Poel je-eieren 4. Eendeieren 5. Middelburg, 5 Jan. Op de graan markt was de aanvoer matig. Kroonerwten 1214, schokkers 10 14.50, witte boonen 1041.75, ronde bruine boonen 1314, lange bruine boonen 89. Goes. 4 Jan. Veï]ing.sveree>n. Zuid- Be vel and. Spruiten 14—17, id. uitschot 5, wor telen 3, karoten 1.40, stekuiem 1.30— 1.40, alles per 100 kg: prei 6—8 per 100 bos, bloemkool 68, id. 2e soort 25, 'groene savoije kool 2.10— 2.80, boerenkool 1.40 alles per 100 stuks. K a p e 11 e, 4 Jan. Kleine veiling. Appels: Zure Bellefleurs 818, goud reinetten 520; zure appels 1113; Campagnezoet 17, Ermgaard 18, Pom- me d'Orange 613, zoete appels 11, Holl. zoet 59, Court Pendu 1316, alles per kg. Peren: winter Louwtjes 1314, St. Remy 1316, kleiperen 818, Gieser Wildeman 518, alles per kg, Diversen: spruiten 1114, karo ten 2; aardappelen 1, per kg,; tulpen bollen 2021 andijvie 30 beiden per 100 stuks; roode kool 2—12; savoije kool 1; bloemkool 316; alles per stuk; prei 28; pere bos; kipeieren 3.803.90 poelje-eieren 3, beiden per 100 stuks. m Oostburg, 4 Jan. Veilingsver ©en. „Avicultura". Aanvoer 60 kg boter, prijs 1.181.65 per 'kg. m Amsterdam, 4 Jan. Aardappelen. Zeeuwsche bonten 1.501.90; blauwen 1.501.90; bl. Eigenheimers 11.20: Eigenheimers 11.10; blauwe poters 11.10; bonte poters 11.10; Be velanders 1.101.20; Eigenh. poters 1 0.500.75; Bevelanders 1,101.20; Flakkeesche eigenh. 11.20; Eigenh. poters 0.90—1; alles per 70 kg. (Alg. Hbld.) Middelburg. Van 2—4 Jan. Bevallen: C. J. Sal'o:- mé geb. Versprille, d. Overleden: W. Bos schaart, wedn. J, G. Hamelink, 66 j.; A. M.' C. Goot, wed G. W. Sprin'k', 68 j.; L. Melis ongeh. zoon, 38 j.; C. C. Hooftmpjn geh. met L. G. Gllssen, 60 j. Goes. Ondertrouwd: G. A. Mutsaers, 58 j. en A. L. J. Baert jd. 43 j. BevallenN. Merias geb. Roose, ;z. G. van Hijfte geb. Venema z. Bevallen: H. A. Wilde geb. Zweegers z. Overleden: N. Hoogesteger, vromv van A Karelse, 57 j. Vrouwenpolder, Van 131 Dec. Bevallen: S. Jozias- se 'geb. Paauwe, d Oudelande. Van 131 Dec. Bevallen: W. J. Meu- ienberg geb. Balkenende, d. ïerseke. Van 23—30 Dec. Bevallen J. J. Rot tier get) Sanderse, z.; A. C. Kola, geb. Steketee, d. Overleden: J. v. Haver wedn. C. M. Broekhoven, 83 j. 461e STAATSLOTERIJ 4de klasse. 3de hijst. Trekking van Woensdag 4 Januari. Prijzen van f 1500: 2682 f 400: 19882 f 100: 1328 8771 12056 13903 18137 PRIJZEN VAN f (55. 4583 7129 8191 8234 13092 20457. 7083 7131 8230 13023 14780 20496

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1933 | | pagina 3