KERKNIEUWS. RECHTZAKEN. LANDBOUW. LONDENSCHE BRIEVEN. stukken, in de Kamer, met welke zij gemeen overleg heeft te plegen, wordt overgenomen, en de rest de zwemkunst zal laten beoefenen." De Maasbode komt o.a. kot de volgende slotconclusie: Beziet men de millioenennota in haar geheel en houdt men voor oogen, wat de regeering in de eerste plaats wil zooveel mogelijk handhaving en voor zöbver direct noodig herstel van het financieel evenwicht dan mag ge zegd worden, dat zij blijkbaar getracht heeft de lasten met eenige gelijkmatig heid te verdeelen over de gemeenschap. Een ons aan t hart liggende zaak zijn de uitkeeringen ten bate der werkloo- zen. De Troonrede stelde „voortzetting der werkloozenzorg" in uitzicht. Maar in fine wijst de millioenen-nota op de te zware lasten voor het Leenings- fonds, die „een gevaar voor de gaafhe d van 's Rijksfinanciën" veroorzaken. „On der deze omstandigheden" aldus de mi nister, „is het plicht en het voornemen der Regeering ook ten aanzien van deze uitgaven al zoodanige maatregelen van besparing voor te bere'den als, in verband met het gedaalde indexcijfer, en zonder de belangen, die hier behar tiging verdienen uit het oog te verlie zen. cirbaar zullen blijken." Wij mogen dezen zin wel zoo lezen, dat niet verder zal worden gegaan als opruim ng van misstanden en misbrui ken, die gebleken zijn. Summa summarum: een Millioenenno ta, die ernstig is, maar gelukkig niet in gegeven door panische vrees. Zij teekent den ontwerper als een man, die met zorg regeert en met beleid zijn weg k^est. Ook wie met hem van gedachten ver schilt op ondergeschikte punten, erkent den meester in regeerkunst. Deze is een zeldzame gave; die haar bezitten en in dien dienst der gemeenschap stellen, zooals min ster De Geer, verdienen be halve waardeering ook krachtigen steun. DIENST DER WERKLOOSHEIDSVER ZEKERING EN ARBEIDSBEMIDDE LING TEVENS DISTRICTS ARBEIDSBEURS. Aan het jaarverslag over 1931 ont- leenen wij het volgende: Algemeen overzicht. He'aas is de voorspelling, dat 1931 nog ongunstiger zou zijn dan 1930, waar heid geworden. De economische inzin king was vrijwel n alle bedrijven merk baar. De Kon. Maatschappij „De Schel de" te Vlissingen, had geducht met slap te te kampen in de afdeeling scheeps bouw; de „Vitrite Works" ging naast ontslag, over tot inkrimping van ,het aantal werkuren, terwijl de ijzergieterij een aantal arbe'ders moest ontslaan en voor de weinige overblijvenden de werk tijd met 1/3 moest verminderen. De slapte in de bouwvakken was zeer groot, terwijl als gevolg hiervan ook 't transportbedrijf zeer ernstig werd ge troffen. Gelukkig kon de beurs er in slagen een groot aantal meubelmakers en tim merlieden in een naburige gemeente te plaatsen, doch als gevolg van een loon- confl ct brak op 24 Augustus aan deze fabriek een staking uit, welke duurde tot 23 December. Het aantal aanbiedingen van werk nemers steeg van 2759 op 2868; de pa troons-aanvragen van 1331 op 1341 en dat der plaatsingen van 1129 op 1235. Geplaatst werden te Middelburg 43 personen uit buitenland en andere g meenten, terwijl uit Middelburg naar andere gemeenten 199 personen werden geplaatst. Dit hoogere aantal plaatsingen vloeit hoofdzakelijk voort uit de meer actieve bemiddeling in land- en uinbouw, ter wijl ook meerdere werkgevers, wier vroegere arbeiders vallen onder steun regeling en (of) werkverschaffing, deze (Van onzen eigen correspondent), UNDERGROUND EN OVERGROUND. Londen, 5 Sept. 1932. In het midden van deze maand za,l weer een n euw stuk van de Londen- sche ondergrondsche spoorbanen ge reed zijn gekomen. Het geldt hier een verlenging van misschien de voornaam ste „tube" van de stad. Over het ver schil tusschen „tube" en „underground" zal ik u verder op inlichten. De nieuwe verlenging 'geldt de Piccadilly Tube, d e in een der verre voorsteden van West-Londen begint en in een boog door het centrum van de stad haar richting neemt naar noordelijke districten. Tot nu toe eindigde deze lijn in het drukke spoorwegknooppunt van Finsbury Park. Het verlengstuk brengt de treinen 4 mijl verder naar het noorden, waar de huizen n nieuwe woongebieden nog schaarsch zijn. De gloednieuwe stations vijf in getal langs de 4% mijl, staan er hoofdzakelijk voor de toekomst. De to tale lengte der ondergrondsche spoor wegen is er mee verhoogd tot meer dan 132 mijl, het aantal stations tot 130, De directie van de Underground Combine (dat is de naam van de groote onderne ming voor passagiersvervoer waarin „tubes", „undergrounds", omnibussen en z.g. motorkoetsen, enkeldekkers, zijn werkkrachten bij eenige opleving in hun bedrijf, oproepen langs den kortst mo gelijken weg, dit is de Arbeidsbeurs. Het onderstaande staatje geeft wel een duidelijk beeld van de werkloosheid over 1931. Aantal ingeschreven werkloozen in resp. 1930 en 1931: Januari 248 en 523; Fetiruari 325 en 561; Maart 322 en 508; April 320 en 483; Mei 334 en 474; Juni 252 en 454; Juli 338 en 483; Augustus 357 en 459; September 327 en 469; October 386 en 566; November 406 en 602; December 526 en 727. Vakafdeeling landbouw. Nadat in de laatste jaren verschillen de vooraanstaande werkgevers en werk nemers in den landbouw, de wensche- lijkheid hadden betoogd om te komen tot meer daadwerkelijke arbeidsbemid deling in dat bedrijf, en deze uitspraken werden bevestigd door b.v. het rapport van de Z. L. M. over deze materie, werd bij wijze van proef voor een drietal ray ons een speciale vakafdeeling ingesteld, waarvan één gevestigd aan de districts arbeidsbeurs te Middelburg. Als deskundige leider werd benoemd de heer J. K. Melse, terwijl als rayon werd aangewezen de provincie Zeeland, de Zuid-Hollandsche eilanden, benevens West-Brabant. Alhoewel het vanzelf spreekt, dat door de malaise in land- en tuinbouw deze bemiddeling niet tot haar volle ont plooiing kon komen, meent het bestuur toch dat de behaalde resultaten van dien aard zijn, dat een voortzetting van deze proefneming alleszins gewettigd is. Totaal meldden zich 1120 werkzoe kenden aan, van wie 180 in eigen ge meente en 593 daar buiten zijn geplaatst Districts-arbeidsbemiddeling. Dat ook de werkloosheid in het dis trict onrustbarend was toegenomen blijkt wel uit het aantal ingeschrevenen hetwelk steeg van 3185 op 7529. Deze geweldige stijging spruit in hoofdzaak voort uit den toestand van den landbouw, alhoewel natuurlijk ook Vlissingen en de omliggende plaatsen getroffen werden door de slapte bij de Kon. Maatschappij „De Schelde". De plaatselijke beurs te Vlissingen wist niettemin haar plaatsingscijfer be langrijk te verhoogen en wel van 914 op 1450, terwijl ook diverse agentschap pen, vooral gesteund door de vakafdee ling landbouw, tot betere resultaten wis ten te geraken. Het totaal aantal plaatsingen in het verslagjaar bedroeg 2394 tegen 1173 in 1930. W erkloosheidsverzekering, Daalde het vorige jaar het aantal ver zekerde arbeiders dit jaar viel geluk kig een stijging waar te nemen en we van 1573 op 1688. Dat van de kassen zware offers werden gevergd, blijkt we uit het feit, dat in dit jaar werd uitge keerd een bedrag van 82.265 tegen ƒ37.961 in 1930. Het aantal werkloozendagen steeg van 26.134 op 53.609, terwijl de uitkeerings- dagen 39.652 bedroegen tegen 18539 in 1930. Reeds meerdere malen was opgeval len, dat Zeeland een groot aantal ge meenten telde, welke niet waren aange sloten bij het Werkloosheidsbesluit 1917. Om hierin verbetering te brengen, hebben een ambtenaar van den Rijks dienst en de directeur der districts-ar- beidsbeurs in verschillende gemeenten lezingen gehouden over dit onderwerp, met het gevolg, dat verschillende plat telandsgemeenten zich hebben aangeslo ten. W erkver schaf fing. Door den boven geschetsten toe stand was het logisch, dat de werkver schaffing zooveel mogelijk moest wor den uitgebreid, hoe moeilijk zulks in 'n een kleine gemeente als Middelburg, ook moge zijn. Aan den Kleverskerk schen weg en verbetering van enkele wegen werkten op 2 Februari 170 werk loozen.. vereenigd) is de laatste vier of vijf jaar hard bezig geweest met vernieuwing en verbetering. En het proces gaat nog met' onverminderde kracht voort. De gedachte, welke bij al het werk voor zit, is den bewoner van Londen gele genheid te geven, zoo ver mogelijk van de plaats van zijn dagelijkschen arbeid te wonen en nochtans die plaats zoo snel mogelijk te bereiken. Het doel wordt tot in de kle'nste details gediend. De tijd, welken de Underground-reiziger behoeft om van de straat af het perron n den buik der aarde te bereiken wordt meer en meer bekort door middel van machinale en automatische listigheden. Hoe snel het personeel aan de kaartjes- loketten in de „booking hall" ook werkt, het werkt n et snel genoeg om de mil- lioenen reizigers met het minst moge- lijk'e oponthoud te verstuwen. In nage noeg alle booking halls staan tegen woordig sterke batterijen automatische kaartenbureaux, die bijna zienderoogen in doeltreffendheid toenemen. In de eerste automaten nu al weer ver ouderd moest men van 1 tot 4 pennies in een gleuf werpen en daarna aan een handvat trekken om het plaatskaartje van 1 tot 4 stuivers te voorschijn te brengen. De nieuwste automaat neemt het grootste zilverstuk aan en het vallen van het geldstuk brengt een ingewik kelde mechaniek n werking, die ineens een plaatskaartje en het juiste bedrag terug geeft. De liften, welke voorheen Op 16 Maart werden evenals het jaar te voren 36 arbeiders geplaatst bij de Rijks-werkverschaffing te Witteveen. Onder leiding van de Heide Maatschap pij werd op 21 Maart begonnen met de rioolwatergang naar Veere schoon te maken. Dit werk was den 29 Augustus gereed, terwijl ook de industrie-terrei nen hare voltooiing naderden. Toen dit werk dén 14 November gereed was ge komen, moest naar ander werk worden omgezien. In October had een conferen tie plaats onder leiding van den adjuct- Inspecteur voor de Werkverschaffing in Zeeland om te komen tot uitvoering van verbetering van waterwegen, behooren- de tot den polder Walcheren. Daar dit werk echter eerst in het voorjaar van 1932 kan worden aange vat, werd den 16 November begonnen met 30 werkloozen, met het aanleggen van wegen in het duinwatergebied en het beplanten van duinen. In verband met de wintermaanden, werd de Rijks werkverschaffing te Witteveen den 21 November stop gezet. Met inbegrip dezer werkverschaffing werd totaal aan loon uitbetaald een be drag van 88.253. Steunverleening. Waar met werkverschaffing niet in den noodtoestand kon worden voorzien, moest wel worden overgegaan tot steun verleening. Nadat de goedkeuring was verkregen om voor de bedrijven de „Vitrite Works", de Kon. Maatschappij „de Schelde", de ijzergieterij, de meelfabriek benevens de meubelindustrie, de Rijks steunregeling te doen gelden, werd op 27 April met deze regeling een begin ge maakt, terwijl op 31 Augustus d.a.v. de gemeentelijke steunregeling in werking trad. Deze regeling is gebaseerd op de zelfde normen en bepalingen als de Rijksregeling. De Commissie van steunverleening, door de nieuwe samenstelling van den Raad, eenigszins gewijzigd, vergaderde iederen Donderdagavond om de steun bedragen vast te stellen. De stempeling der kaarten geschiedde 2 maal per dag op de beurs, terwijl eveneens de uitbe taling daar plaats vond. Aan crisissteun werd uitgekeerd een bedrag van 16.735, terwijl aan gemeen telijken steun werd betaald 6.173. Samenwerking met andere instellingen. De samenwerking met het bureau voor Beroepskeuze bleef bestaan, terwijl aan het Burgerlijk Armbestuur, Armenraad en andere instellingen en vereenigingen voortdurend de gewenschte inlichtingen werden verstrekt. Voor verdere gegevens verwijst het bestuur naar staten en tabellen, die aan het verslag zijn toegevoegd. De beweegredenen om predikant te worden. De classis Mi d d e 1 b u r g der Geref Kerken heeft besloten, het onderzoek naar de beweegredenen, die den can didaat er toe hebben geleid om te staan naar het ambt van dienaar des Woords bij het praeperatoir examen plaats te doen vinden, en wel in dezen vorm, dat hem op de vergadering der classis de navolgende vraag zal worden voorge legd: „Kunt u verklaren dat uw staan naar het ambt van d enaar des Woords op komt uit liefde tot den Heere Jezus Christus en Zijn gemeente, die Hij ver kregen heeft door Zijn eigen bloed, en uit de begeerte om Zijn schapen te wei den, opzicht daarover hebbende, niet uit bedwang maar gewilliglijk, niet om vuil gewin maar met een volwaardig gemoed, niet als heerschappij voeren de over het erfdeel des Heeren, maar als een voorbeeld der kudde?" Heden herdenkt ds. J. R. van Oordt, predikant bij de Geref. Gem. te Zeist, den dag waarop hij voor 35 jaar in het ambt werd bevestigd. Ds. Van Oordt werd nadat hij eenige jaren als oefenaar was werkzaam ge weest, op 22 Sept. 1897 te Charlois in het ambt bevestigd. Vervolgens diende hij de gemeenten Terneuzen, Mid delburg, Ridderkerk, Opheusden en Zeist. De Ned. Herv. gemeente te Nijker- kerveen heeft een legaat ontvangen van wijlen den heer A. van Dijkhuizen, groot 38.000 onder verplichting van eenige voorwaarden betreffende den eere- dienst. Naar de „Nederlander" verneemt werd Zondag in de Regentessekerk te D e n H a a g bij de collecte een Oranje- enveloppe aangetroffen, bevattende een briefje van duizend gulden, voor de Oranjekerk. de reizigers van het ^traatoppervlak naar de diepte brachten, naar een gang, welke langs trappen op of af en meer gangen naar het perron leidde, zijn thans bijna geheel vervangen door de meer moderne bewegende trap pen (moving stairways of escala- toren), die onmiddellijk voorbij de automaten-batterijen beginnen en den re ziger in de meeste gevallen on middellijk bij het perron afzetten. Zoo dit nog niet bij alle stations het geval is, kan men toch voorzien, bij het tempo, waarmede alles wordt vernieuwd, dat dit binnen niet te langen tijd regel zon der uitzonder'ng zal zijn. De moving stairways rollen den ganschen dag en tot een goed stuk in den nacht van bo ven naar beneden en omgekeerd. Ze vormen voor practische doeleinden een perpetuum mobile van vervoer, dat ge duldig de menscben laat zakken naar de diepten en ophijscht uit die diep ten. De lifts, die uiteraard lange oogenbl'kken van stilstand hebben, al was het slechts om ze te vullen met rei zigers, kunnen in een gegeven tijd nog niet de helft van het werk der escala tors afdoen. Het bezwaar tegen deze trappen is alleen, dat ze voor menschen die niet te zeker zijn van hun beenen, een schrik zijn, temeer daar om der wille van de haast de vaart van het rol- en den laatsten tijd is versneld. Er kan geen twijfel aan bestaan dat de Underground Combine n'et alleen De Maastrichtsche rechtbank ver oordeelde den voormaligen secretaris penningmeester van het Limburgsche Groene Kruis tot één jaar en zes maan den. Het voorarrest wordt in minde ring gebracht. Het totale verduisterde bedrag be draagt 68.585.81. Politierechter te Middelburg. Zitting van Dinsdag 20 September 1.! De volgende personen waren gedag vaard: Th. J. C., 20 jaar, varensgezel te Zaamslag, wegens mishandeling van Pe trus Ottjes, te Zaamslag op 24 Juli '32 Eisch 25 of 10 d. h. Uitspraak 15 of 5 d. h.; M. R.j 24 jaar, arbeider te Baarland wegens mishandeling van Abraham Louwerse te Baarland op 16 Aug. j.l. Eisch en uitspraak 20 of 10 d. h.; J. de Z„ 29 jaar, metselaar te Hulst wegens mishandeling van zijne echtge- noote M. J. Schuurman te Hulst op 13 Augustus 1932. Eisch en uitspraak 20 of 10 d. h.; H. W. F. M., 24 jaar, werkman te Zierikzee, wegens mishandeling van Roelof Pieter Teijen te Zierikzee op 21 Augustus 1932. Eisch en uitspraak 15 of 5 d. h.; W. L. S., 19 jaar, koopman te Mid delburg, wegens beschadiging van een paal toebehoorende aan de gemeente Middelburg, te Middelburg op 19 Au gustus 1932. Eisch en uitspraak 15 of 5 d. h.; A. R., 37 jaar, molenaar te 's-Hee- renhoek, wegens het niet voldoen aan de vordering van den gemeente-veld wachter Knopjes om af te stappen van zijn rijwiel, waarmede hij zonder licht reed in den avond van 23 Augustus j.l. om 9 en een half uur te 's-Heerenhoek. Eisch 15 of 5 d. h. Uitspraak 10 of 5 d. h.; A. J. d. W„ 26 jaar, landbouwers knecht te l St. Jansteen, wegens het niet voldoen aan de vordering van den rijksveldwachter majoor Louwerse en den gemeente-veldwachter Ivens om van zijn rijwiel af te stappen, waarme de hij in den avond van 21 Augustus j.l. zonder licht reed, gepleegd te St Jansteen. Eisch en uitspraak 15 of 5 d. h.; C. van de G„ 43 jaar, visscher te Ar- nemuiden, wegens beleediging van Lie ven Schroevers te Arnemuiden op 14 Augustus 1932. Eisch en uitspraak 10 of 5 d. h.; W. N. P., 27 jaar, metselaar te Zie rikzee, wegens beleediging van Leen- dert Feijen te Zierikzee op 20 Augus tus 1932. Eisch en uitspraak 10 of 5 d. h.; leterlijk, maar ook figuurlijk de meest vooruitstrevende onderneming van Lon den, en waarschijnlijk van Europa is. Ze is modern in den waren zin van het woord en onderzoekt en beproeft al het n euwe om het onverwijld in toepassing te brengen wannéér het de proef heeft doorstaan. De modernste architectuur van Londen wordt verschaft door de nieuwe Underground-stations en ter loops door het hoofdgebouw van de maatschappij in Westminster. Er is geen onderneming in het land, die zoo gretig en tevens met zoo goeden uitslag een kans geeft aan jonge reclame-kunste naars. De maatschappij verkoopt recla- meru'mte in haar ondergrondsche gangen en op de tunnelwanden der perrons be neden. Elk ondergrondsch station is als 'n museum, waar men de nieuwste op vattingen en concepties van reclame kunst kan bewonderen. De bewonde ring moet gewoonlijk beperkt blijven tot de „posters" van de maatschappij zelf, die veel van haar eigen reclame ruimte gebruikt. Ze kan niet als kunst arbiter optreden voor andere onderne mingen en haar censuur op reclame prenten beperkt zich tot moreele over wegingen. Ze kan alleen een voorbeeld stellen en doet dat voortreffelijk, maar met onbevredigenden uitslag. De opmerkingen, hierboven gemaakt over de escalators en de lifts, gelden alleen voor de „tubes", waaronder men de diepliggende ondergrondsche spoor- imam! J. K. de B,, 37 jaar, arbeider te Hon- tenisse, wegens diefstal van een rij wiel, toebehoorende aan Cyrilles Stei- jaert te Clinge op 21 Augustus j.l. Eisch en uitspraak 4 maanden ge vangenisstraf; Th. J. P., 23 jaar, koopman te Zie rikzee, wegens diefstal van een zilve ren beurs inhoudenijde ongeveer 8, toebehoorende aan L. L. Verborg te Colijnsplaat op 15 Augustus j.l. Eisch en uitspraak 15 of 10 d. h.; J. J. van L„ 19 jaar, zonder beroep te Wissenkerke, wegens diefstal van 2 en 1, toebehoorende aan Aartje Wiskerke te Wissenkerke omstreeks Juli of Augustus j.l. Eisch 30 of 10 d. h. Uitspraak 20 of 10 d. h.; C. P. K., 37 jaar, chauffeur te Bres- kens, wegens mishandeling van Hector Noppe te IJzendijke op 12 Aug. 1932. Eisch en uitspraak 10 of 5 d. h.; C. H., 30 jaar, slager te Wolphaarts- dijk, wegens het doen van eene val- sche aangifte n.l. dat C. Butijn zijn vrouw of diens dochter een spekstand, 2 emmers en een schuimspaan zouden weggenomen hebben niettegenstaande hij wist, dat dit niet was geschied. Eisch: 14 d. h.; uitspraak: op 27 Sept. De verdediger, mr. A. H. Kuiper, achtte het ten laste gelegde niet bewe zen en vroeg vrijspraak. C. den T„ 28 jaar, veldarbeider te Wolphaartsdijk, werd verdacht dat hij op 5 Juli j.l. te 's-Heer Arendskerke een vaars pijn heeft aangedaan door dat dier met een scherp voorwerp te gooien, waardoor het bloedend werd verwond. Eisch 30 of 15 d. h. Uitspraak 15 of 5 d. h. Een onzer correspondenten meldt: Iemand kocht dezer dagen 3 schapen waarvan 2 volwassen en 1 lam van d:t voorjaar, voor de kapitale som van.... ƒ15, niet voor één, maar voor 3 samen. Aardappels in kuilen. In verband met den geringen prijs en den lusteloozen handel der aardappelen heeft in het vierde district, in afwach ting van betere prijzen, op groote schaal inkuiling van deze vrucht plaats. Uit voer naar België is er weinig of geen. De Varkenscrisiswet, Een open brief aan den Minister van Economische Zaken en Arbeid. De heer A. F kse, te Barneveld heeft als voorzitter van het Nationaal Boe- ren-crisis-comité aan minister Verschuur een protest tegen de Varkenscrisiswet als open brief verzonden. Adressant neemt daarin aan, dat de minister de cris:s-varkenswet met goe de bedoelingen heeft voorgesteld en verdedigd, doch de wet mag zich aller minst verheugen in de sympathie van het boerenvolk. Hoewel het de bedoeling is, dat deze wet steun zal geven aan de boeren, wordt in de practijk juist het tegenover gestelde ervan daarmee bereikt. De toe passing van deze wet levert voor een zeer groot deel van de boeren directe en voor alle boeren indirecte schade op en grijpt deze wet op de bedrijfsvrij- heid in op een wijze, die zeer zeker niet van onze grondwet en absoluut in strijd is met de aangeboren vrijheidszin van ons volk, welke vrijheidszin inzonder- derheid onder onze boerenbevolking nog zeer levendig is. Het ligt dan ook voor de hand, dat de ontduiking en corruptie, de toepas sing van deze wet zeer zullen bemoei lijken zooal niet geheel onmogelijk ma ken. Slechts zeer eenzijdige voorlich- wegen verstaat. De stad heeft er vijf van en het algemeen beloop in het ver ticale vlak is een bocht benedenwaarts, in dien zin dat de lijnen aan het begin en het einde dicht bij |iet straatopper vlak komen of zelfs geheel in het dag licht, terwijl zij midden onder Londen het diepst onder de straat liggen. Hoe diep ten opzichte van het straatvlak hangt' af van het terrein boven, dat in het zuiden en het noorden vrij heuvel achtig is. Zoo ligt het perron van het station van Hampstead, de vermaarde woonbuurt in het noorden, die op een heuvel ligt, 65 m onder de straat. In het centrum van de stad liggen de per rons gemiddeld 20 m diep. Daar ook liggen tunnels van verschillende lijnen soms boven elkaar en dus ook de per rons. In het begin van dit artikel is gezegd, dat de „Underground" thans meer dan 132 mijl spoorbanen (met dubbele rails) heeft. Het begin was een tunnelspoor weg van een zuidelijk district naar de Bank. Dat was de City and South Lon don Railway, met den aanleg waarvan men in 1890 begon. Gedurende mijn 12- jarig verblijf heb ik dien spoorweg ge leidelijk zien vernieuwen. Het voor naamste werk was de verruiming van den tunnel om er grootere en betere wagens in te kunnen brengen. Terwijl dat' werk aan den gang was, ging de dienst, met ouderwetsche electrische locomotieven, voort. Die locomotieven

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1932 | | pagina 6