LEGER EN VLOOT. Handel, Nijverheid en Visscherij Verkeerswezen, Post en Telegrafie. GEMENGD NIEUWS. BEVOLKING MIDDELBURG KOUDEKERKE. BURGERLIJKE STAND, middellijke omgeving, waar bet wterk wordt uitgevoerd. Van de zijde van Ged. Staten werd hierop geantwoord, dat Zeeuwsch- Vlaanderen ten opzichte van de buiten- landsche arbeidskrachten een uitzonde ringspositie inneemt. Reeds vroeger is er op gewezen, dat allereerst werke- looze arbeiders voor de wegenverbete ringen moeten worden te werk gesteld. In hun antwoord op het algemeen ver slag, zeggen Ged. Staten niet te ver wachten dat van een verlaging van de bijdragen tot 20 of 15 pet. een inspi- reerende werking zou uitgaan. Daarbij zou de bijdrage van de provincie ver hoogd moeten worden en dit laten de Prov. financiën niet toe. De heer HAMELINK kwam terug op de traverse door Axel. Spr, meent dat de stemming de vorige maal niet zuiver is geweest. Spr, meent, dat de kostenberekening aanmerkelijk hoog was, maar hij gelooft dat de betrokkenen later met veel min der zullen tevreden zijn als de weg op het Provinciaal wegenplan staat en men weer gaat onderhandelen. Ook Axel zal niet gaarne te veel betalen en kan'het geld ook noode missen. Spr. wil de traverse als afzonderlijk punt op het wegenplan plaatsen, nu ten deze precedenten zijn geschapen. De heer KODDE brengt dank voor het licht, dat Ged. Staten in deze zaak heb ben gebracht, hij is dankbaar maar niet voldaan. Spr. meent dat de zaak toch te eenzijdig is bezien. Men moet meer re kening houden met de belangen van an dere betrokkenen. Spr. heeft bezwaar tegen het instel len van een afzonderlijk wegenonder- houdsfonds en het afzonderlijk financie ren daarvan. Wat denken Ged. Staten te doen na 1950? Regeeren is vooruit zien. Dan zullen alle wegen zijn verbe terd. Moet het wegenplan weer uitbrei den, of weer dezelfde wegen verbete ren? In het onderhoud is toch ook ge rekend op vernieuwingen. Zal na 1950 de wegenbelasting worden afgeschaft, of denken Ged. Staten dat men dan weer andere wegen moet gaan verbeteren? Spr. is niet tegen een afzonderlijke ad ministreering, maar wel tegen een ka pitaalsvorming in dezen tijd. Spr. ziet niet in, dat men de 25 pet. der onder houdsplichtigen niet zou kunnen verla gen. De vraag zou zijn of zij, die 25 toe stonden, het nu weer zouden doen, en de meeste deden het uit harde noodzaak van verbetering. Spr. meent nader, dat het in het algemeen verslag opgeno men staatje wel wat te veel van de fi nanciën zal vorderen en spr. maakte een nieuw schema op, volgens hetwelk niet in 1944, doch in 1947 alle wegen ver beterd zullen zijn. Spr. meent, dat als men het percentage vermindert, hoog stens 80.000 zal moeten worden terug betaald aan hen, die reeds bijdroegen. De lasten voor de betrokken locale li chamen zijn te bezwaren, en spr. stelt voor te bepalen, dat de provincie 80 in plaats van 75 bijdraagt. De heer GOOSSENS bespreekt ook de kwestie van het percentage, en wil ook een lagere bijdrage van gemeente en polderbesturen. De heer VAN BOMMEL VAN VLO TEN meent, dat het onderwerp van den heer Hamelink niet aan de orde van den dag is, dat behoort bij de vaststel ling van het wegenplan. Hij verdedigt nader het voorstel van Ged. Staten, dat een gelijkmatige verdeeling der lasten over al de jaren brengt. Na 1950 zullen de eischen van het verkeer wellicht nog hooger zijn, en kunnen weer nieuwe veranderingen en verbeteringen noodig zijn. Het terugbrengen van de bijdragen der belanghebbenden van 25 op 20 pet., brengt groote financieele bezwaren mee. In de berekening van den heer Kod de zitten fouten, wat spr, aan de hand van cijfers nader uiteenzette. Spr. ontkent, dat er billijke redenen voor het voorstel-Kodde zijn, want het geldt geen wegen van primair, doch van secundair belang. Als men nu de bijdrage vermindert zal later getracht worden, dit nogmaals te doen. De VOORZITTER raads den heer Ha melink aan zijn voorstel thans terug te nemen, hij kan dit later dan als voor stel nemend van de orde van den dag weer in dienen. De heer rfAMELINK doet alzoo. De heeren GOOSSENS en KODDE repliceeren, laatstgenoemde meent o.a. dat als het verkeer grootere eischen stelt, de belasting ook meer zal opbren gen. Spr. licht zijn cijfers ook nog na der toe. Spr. betoogt, dat het zelfs voor de provincie financieel voordeeliger zal zijn. Als men drie jaren langer over al les doet en daardoor 5 minder van belanghebbenden vordert, dan kan spr. niet begrijpen, dat dit bij Ged. Staten zulke groote bezwaren met zich brengt. De heer DIELEMAN beantwoordt den heer Goossens op een desbetreffende vraag en zegt, dat een ontwerp van den weg HeikantSt. Jansteen is ingediend; en wacht op de medewerking van St. Janssteen. Voor andere wegen in O. Z. VI. wordt hard gewerkt, ook vooral met het oog op de werkverschaffing. De heer VAN BOMMEL VAN VLO TEN betoogt nogmaals de ongewenscht- heid van verlaging van het percentage, dat belanghebbenden moeten betalen. Wegenverbetering is een schitterende werkverschaffing en Ged. Staten voelen er niets voor dit te verminderen. De heer ONDERDIJK ziet niet in, dat door het voorstel-Kodde de belangheb benden vlugger zullen medehelpen, en meent dat meer soepele toepassing er door minder goed mogelijk zal worden. Als Z. Vlaanderen minder spoedig wordt geholpen, is dit eigen schuld, omdat men in andere streken spoediger tot mede werking geneigd is. De heeren GOOSSENS en KODDE voeren voor de derde maal het woord. De heer Kodde wil een vaste regeling zonder te spreken van soepele toepas sing. De heer MOELKER wil niet spreken van onwilligen, maar van onmachtigen om mede te werken, ieder wil wel goe de wegen. Spr. steunt het amendement van den heer Kodde. Dit amendement wordt verworpen met 29 tegen 12 stemmen. Het voorstel wordt z. h. st. aange nomen. Thans kwam nader aan de orde het voorstel van den heer Hamelink inzake de traverse te Axel, als voorstel aan de orde van den dag. De heer VAN BOMMEL VAN VLO TEN meent, dat de kosten te hoog zijn, gezien de er van te verkrijgen resulta ten in belang van het verkeer. De heer KODDE wil eerst zekerheid hebben, of het noodig is, en zoo ja, dan moet de traverse op het wegenplan ko men. De heer HAMELINK geeft toe dat het veel kost, maar als dit niet het geval was, had Axel het zelf reeds verbeterd. Het gaat hier om het weg krijgen van een gevaarlijken S-bocht. De heer DIELEMAN meent, dat men beter elders in Axel een goede verbe tering tot stand kan brengen. Op het wegenplan wordt alles uitgedrukt, en dit kan ook tot moeilijkheden aanleiding ge ven. De VOORZITTER stelt voor het voor stel van den heer Hamelink te zenden naar Ged. Staten om praeadvies in de volgende zitting. Aldus wordt besloten. (Voor het verdere verslag zie men het Hoofdblad). Blijkens bij het departement van defensie ingekomen bericht is Hr. Ms. Mijnenlegger „Van Meerlant" (oefen- reis me adelborsten) Maandag ochtend van Southampton vertrokken. Werkloosheid. Bij de arbeidsbeurs alhier stonden Za terdag als werkloos ingeschreven: Geheel werkloos: 3 typografen, 1 betonwerker, 1 fitter, 17 grondwerkers, 3 loodgieters, 14 met selaars, 26 opperlieden, 16 schilders, 6 stoffeerders, 1 straatmaker, 1 stucadoor, 58 timmerlieden, 1 apothekersassistent, 4 cirkelzagers, 28 meubelmakers, 6 po- litoerders, 4 schoenmakers, 28 bankwer kers, 7 draaiers, 9 electriciens, 1 fraiser, 1 kernmaker, 3 klinkers, 1 koperslager, 1 lasscher, 7 machinisten, 1 metaalscha ver, 2 slijpers, 1 metaalsteker, 1 model maker, 3 monteurs, 2 nagelheters, 3 pi anomakers, 4 plaatwerkers, 1 ponser, 3 rijwielherstellers, 4 scheepmakers,, 8 smeden, 6 stokers, 1 voorslaander, 13 vormers, 3 boekbinders, 1 papiersnijder, 14 bakkers, 1 kok, 3 slagers, 1 bloemist, 15 boerenarbeiders, 1 boomkweeker, 4 tuinlieden, 5 reizigers, 9 winkelbedien den, 3 chauffeurs, 5 kellners, 4 kraan drijvers, 6 varensgezellen, 10 kantoor bedienden, 19 van andere groepen, 90 met vakkennis zonder bepaald beroep, 290 zonder vakkennis (ongeschoolden), 1 winkeljuffrouw en 1 kantoorbedien de. Totaal 787 Gedeeltelijk werkloos: 2 loodgieters, 4 kleermakers, 1 schoen maker, 1 afbramer, 1 bankwerker, 1 elec- tricien, 1 kernmakér, 1 modelmaker, 1 smid, 5 vormers, 2 slagers, 1 kraandrij ver, 2 werkmeesters, 4 werkvrouwen, totaal 27. Algemeen totaal vorige week 781, bij gekomen 114, afgegaan 81, over 814. Deze totalen waren in de jaren: 1921 (81), 1922 (226), 1923 (146), 1924 (77), 1925 (136), 1926 (287), 1927 (352), 1928 (194), 1929 (88), 1930 (304), 1931 (462). Handelsregister. Aan de in Handelsberichten opgeno men wekelijksche openbaarmakingen i.z. het Handelsregister betreffende Zeeland ontleenen wij het volgende: W ij z i g i n g e n: Zeeuwsche Eilanden (Middelburg). M. de Schipper, 's-Heer Arendskerke, Dorpstraat E. 136, handel in manufac turen. Uitgetr. E.: M. de Schipper. Zaak omgezet in cene vennootschap onder firma (B.P.) De handelsnaam luidt thans: firma M. de Schipper Zoon. Venn.: M. en J. J. de Schipper. De Botvangst. Uit T h o 1 e n wordt aan de N. Rott. Crt. gemeld: De geheele botvloot neemt reeds we ken deel aan het seizoenbedrijf, maar deelt ook mede in de onbevredigende vangsten welke vorige week werden gemaakt en die in de afgeloopen week niet veel beter waren, zelfs beneden het middelmatige, met besommingen voor enkele visschers van slechts een enkele tobbe. De prijs is op 8 per tobbe ge bleven, ook al afwijkend van de prijzen in de laatste jaren, maar hooger moei lijk te handhaven vanwege de prijzen van andere concurreerende consumptie artikelen. Er is ook nog steeds last van het drijvend bladgroen op de perceelen, waardoor de netten op de zetplaatsen moeilijk zijn te houden. Oorzaken van het thans zoo weinig visch vangen zijn moeilijk op te geven: druk afvisschen van dezelfde terreinen is mogelijk een factor die meespreekt, want zeker is 't dat voorheen bij minder aantal visschers en meer vischplaatsen, o.a. over Land, zooals de visschers de Wester-Schelde noemen, de mogelijkheid om de visch plaatsen weer tijdelijk rust te geven de botzetten in beter conditie kwamen. Er werden ditmaal geen toevallige vangsten van herders als bijslag gemaakt. In de weeren worden nog ai tamelijk bedui dende hoeveelheden gepen gevangen, maar daar het slechts een klein soort is, zoogenaamde spanjolen, is de finan cieele uitkomst zeer gering; het is zelfs opvallend dat er zoo weinig groote ge pen worden gevischt dit seizoen. Zoo zoetjes aan begint de mosselhandel op Antwerpen ook weer zijn aandéel in het visscherijbedrijf te doen gevoelen, er zijn althans vorige week, naar wordt verzekerd, ongeveer een 300 ton ver zonden. Nu moge voor de schelpdieren een oude spreuk bestaan, dat deze niet geconsumeerd moeten worden als er geen r in den naam van de maand aan wezig is, dus MeiAugustus, de uit komsten toonen aan, dat aan deze oude uitspraak geen waarde behoeft gehecht te worden. Met ingang van 15 Augustus a.s. wordt de heer P. D. Goetheer, directeur van het P. T. en T.-kantoor te Oost burg, eervol van zijn beheer te Oost burg ontheven en in zijn rang van refe rendaris 2e klasse P.T.T. verplaatst naar postkantoor te Utrecht. Post met de Zeppelin. We zagen, of beter zagen hier niet: de kajuit- en gondelgeïllumineerde Zep pelin, overvarend in helderen midzomer nacht van Engeland huis-toe. We ver wachtten, langer geleden nog, vergeefs dit culmen van techniek. Want de „Zep pelin" was en is voor ons nog „gebeur tenis", het geweldige, het „hoe is 't mo gelijk", de geniale vinding. En het is daardoor nog niet, wat 't toch, spoedi ger wellicht dan denkbaar, wordt: ons vervoermiddel, snel verplaatsingsobject. Twintig jaar geleden liepen we voor een vliegmachine nog de huizen uit. Thans kijken we bij het ronkrhytme naar bo ven, met de onverschillige belangstelling, als naar een trein aan een overweg. De „Zeppelin" overvoer ons op het nachtelijk uur, en we dachten slechts aan de „Ereigniss". Het voor Zeeuwen boven Zeeland nóg nieuwe. We dachten niet aan wat toch al reeds is: de Zeppelin die passagiers ver voert niet voor plezier, maar nuchter- lijk: om ergens vlug te zijn. We dachten nog minder aan de post aan boord. Ook, om zoo spoedig mogelijk mededeelingen, zakelijke of persoonlijke, te bestemder plaatse te hebben. Als gezegd: dit geschiedde reeds lang. Ook Nederlandsche post. In 1929 bij de beroemde vlucht om de wereld: 50 brieven en 35 briefkaarten; in 1930 bij de z.g. „Nordlandfahrt" 165 brieven en 172 briefkaarten; bij den grooten Z. Amerikatocht in Mei-Juni van dat jaar 85 brieven en 86 briefkaarten naar Rio de Janeiro. In dat zelfde jaar naar het Poolgebied 68 brieven en 92 kaarten; bij den derden tocht naar Z. Amerika 102 brieven en 110 briefkaarten. En pas geleden: bij den vlucht naar Nederland, werden verzonden: door Am sterdam 187 brieven en 260 briefkaar ten; door Enschedé 389 brieven en 711 briefkaarten, door Rotterdam 678 brie ven en 1063 briefkaarten. Slechts een greep. Doch duidend en bewijzend niet alleen het interessants-, het wetenschappelijk-, het technisch-be- langrijke element, tevens het sociaal- economisch belang. Natuurlijk, veel post werd uitsluitend verzonden om philatelistische redenen. Doch daarnaast rijst en rijpt de andere groote mogelijkheid, de waarlijke betee- kenis: de ontwikkeling der Zeppelin- post. Spaart de Paarden. De K.N.A.C. richt zich tot alle auto mobilisten met het verzoek in deze zo mermaanden wel bijzondere aandacht te willen schenken aan de paarden. Op warme dagen wordt er van het paard, dat voor een groentenwagen of slee- perskar gespannen is, toch reeds veel gevergd, maar nog meer wanneer het moet stilhouden en zijn vracht weer aantrekken. Stopt dus zooveel mogelijk voor paarden; het gaat Uw automobiel gemakkelijker af dan een paard; en het is toch altijd maar om een paar secon den te doen. Indische Stoomvaartlijnen. Baloeran (uitr.) p. 17 (1 v.m.) Kaap del Armi. Marnix van St. Aldegonde (uitr.) p. 15 Perim. Johan van Oldenbarnevelt (thuisreis) 16 (4 n.m.) van Port Said. Dempo, (thuisreis), 16 v. Sabang. Ongelukken. Uit de Zuid-Willemsvaart in het Bos- scherveld, is Zondagmorgen opge haald het lijk van H. W„ 58 jaar te Heer. Zaterdagavond was W. met zijn zoon naar Lanaeken geweest. Zaterdagmiddag is de heer J. van B. uit Eindhoven ten gevolge van het springen van een band, met zijn auto te gen een boom gereden. De heer Van B. kwam er betrekkelijk goed af, eveneens de naast hem zittende L. De overige drie inzittenden waren er erger aan toe. Een van hen, de heer v. d. E., kreeg een ern stige schedelbreuk, zijn moeder een zware beenfractuur en een zekere H. werd aan hoofd en beenen gewond De heer v. d. E. is Maandagmorgen aan de bekomen verwondingen overleden. Hij was 33 jaar oud en laat een vrouw met drie kinderen achter. Zaterdagavond is de motorfietsrijder J. v. E. uti Hillegersberg op de Molen laan te Rotterdam op een stilstaan de taxi gereden. Op de duo van de mo torfiets zat W. v. V. uit Rotterdam. De bestuurder en de duorijder werden over den auto geworpen. Beiden zijn in zeer ernstigen toestand naar het ziekkenhuis vervoerd. Zondagmiddag reed onder Laren (N.H.) de 21-jarige motorfietsrijder C. W. R. met een snelheid van ongeveer 80 km. Waarschijnlijk doordat hij ver over zijn stuur gebogen zat, zag hij eerst op het laatste oogenblik, dat een auto den weg wilde oversteken en reed in volle vaart tegen de bumpers van den auto. In ernstigen toestand is de jonge man naar de Majella-stichting te Bus- sum overgebracht, waar hij is overleden. Branden. Aan den Oöstzanerdijk te A m- sterdam is hedenmorgen vroeg door onbekende oorzaak een landbouwschuur ■afgebrand. Bijna alle landbouwwerk tuigen gingen verloren. De vlammen sloegen over naar een hooiberg. Het woonhuis dat aan de schuur grenst en bewoond wordt door den heer 0„ kon worden behouden. Verdronken, Een 14-jarige jongen, W. v, E. was Maandag in de nabijheid va^i de Berla- gebrug te Amsterdam met eenige vriendjes aan het baden. Plotseling zonk hij in de diepte en verdronk, KANO OMGESLAGEN. Zondag middag is op de Bergsche Plas door een windvlaag een kano omgeslagen. Met de grootste moeite werden de twee inzit tende meisjes uit Rotterdam door de be manning van een motorboot gered. VOOR MOEDERS OOGEN DOODGE REDEN. Maandagavond is een twee jarig meisje in de Krugerstraat te A m- sterdam door een autobus overre den en gedood. Het kind stapte met zijn moeedr aan de halte op deze plaats uit de autobus. In een onbewaakt oogen blik liep het meisje even weg en kwam daarbij voor de autobus juist op het oogenblik dat deze zich in beweging zette. De kleine werd overreden en le venloos opgenomen. TROUWLUSTIG Bij een juwelier op den Steenweg te Utrecht ontdekte men Zaterdag, dat van een schild in de etalage 36 gouden gladde trouwringen waren gestolen ter waarde van ruim 500. Bij nader onderzoek bleek, dat de diefstal reeds Vrijdagavond door een in sluiper moet zijn gepleegd. Eenige we ken geleden is bij een juwelier op de Oude Gracht een dergelijke diefstal, gepleegd, waarbij 40 gladde ringen zijn verdwenen. BIJ HET NALOOPEN VAN EEN VOETBAL. Maandagmiddag ver maakten zich aan de Waalkade te N ij- m e g e n eenige jongelui met het voet balspel. De bal rolde naar den kant en een van hen wilde hem tegenhouden. Hij stapte evenwel van de kade, verloor het evenwicht en viel vlak voor een schip in de rivier. Hij poogde zich nog zwemmend te redden maar schoot onder den boeg, zoodat omstaanders ook niet in staat waren hem te helpen. KIPPENDIEF. TeSomeren heeft de politie de hand gelegd op den ver- moedelijken dader van groote kippen diefstallen, die reeds geruimen tijd de bevolking verontrustten. Aangehouden is een zekeren S. die een hoenderpark van niet minder dan 150 ontvreemde kippen bezit. Verscheidene eigenaren hebben hun bezit reeds teruggekregen. S. heeft een volledige bekentenis afgelegd. EEN VERGISSING DIE BIJNA NOOD LOTTIG WERD. Te Vlagtwed- d e heeft zich een drama afgespeeld, dat gelukkig nog zonder doodelijken afloop is gebleven. Het dienstmeisje van den heer H. te Veele was des nachts uit haar dienstbetrekking weggeloopen. Toen de heer H. dit bemerkte, toog hij er direct op uit om het meisje te vinden, daar zij niet zonder toezicht kon zijn. H. zocht de buurt af en kwam al zoekende op het erf van de wed. V. te Veele. Hier heeft kortgeleden een inbraak plaats gehad en nu vermoedden de bewoners, dat er weer inbrekers op het erf waren. De kleinzoon van de weduwe greep direct een revolver en toog op onderzoek uit. Op den hoek van het erf ontmoette hij in het donker den zoekenden H., dien hij niet herkende. Hij schoot een kogel af, die H. in het dijbeen raakte. De ont knooping van het drama volgde weldra. De schutter is door de politie in ar rest gezet. De kogel zal langs operatie ven weg moeten worden verwijderd. De dienstbode is den volgenden mor gen aangehuulen. In de eerste helft der maand Juli zijn in de gemeente Ingekomen: E. P. M. Verwiel, kellner, van Waal wijk, L, Delft I 33. M. J. Zomer, van Vlissingen, Markt K 8. M. Janse, sjouwerman, van St. Laurens, Segeers- weg V 88. D, Klop, 2e luit, inf., van Leiden, L, Giststraat F 176. P. Cor- nelisse-Polderman, van Vlissingen, Slee perssingel Q 176. G. Wolf-Schroe- vers, van Arnemuiden, St. Pieterstraat F 37. M. v. d. Ven, van Breda, Teer- pakhuizenstraat P 30. B. de Jager, slagersknecht, van 's H, Arendskerke, Veersche Singel T 227. J. Brasser, dienstbode, van Biggekerke, Nieuwstraat G 221. A. G. van Schoote, dienstbode, van IJzendijke, Smidsbolwerk O 102. H. H. F. Fastenau, handelsreiziger, van Ginneken ca., L. Delft H 20. E. C. de Reu, leerling verpleegster, van Den Haag, Noordplein M 292. Chr. Lou- werse, behanger, van Goes, K, Bree- straat O 164. L. Waerts, caféhouder, van Zaandam, Varkensmarkt I 180. L. V. Salberg-Kakebeeke, van Amster dam, Seissingel R 182. J. Ph. P. Gon- drie, timmerm., van Arnhem, Hofplein E 222. A. P. Verburg, stoker-olieman, van N.O.-Indië, N. Haven I 108. A. Tevel, korp.-machinist, van N.-O. Indië, K. Geere K 370. H. P. Munters, van Den Haag, Dam G 76. C. Slagboom, monteur, van Vlissingen, L. Delft B 133. Dr. D. A. Felix, hoofdcommies Rijks archief, van Domburg, Segeerstraat H 10. A. Nieuwenhuize, kantoorbedien de, van Eindhoven, V 133, W. L. Bliek, van Amerika, Vlasmarkt K 160. M. J. Gunst, dienstbode, van Amster dam, Wal A 5. U. C. Fagginger Auer, van Warnsveld, Abdijpoort A 133. F. G. Janssen, van Dongen, Achtersingel Q 156. W. Verheule, kinderjuffrouw, van Goes, Veerschesingel S 42a, W. Klopmeijer, machinezetter, van Vlissin gen, Rozenstraat W 217. Vertrokken: I. Bijleveld, van Segeerstraat H 104 naar Amersfoort, Oude Soesterweg 81. E. Jelleman, van O. Arnem. Voetpad T 144 naar Haarlem, 2e Hoogewoerds- dwarsstraat 44. C. J. Taal, van L, Breestraat O 156a naar Maastricht, Burg. Ceulenstraat 8. K. Cornelisse, smid, van N. Poortstraat P 209 naar Terneu- zen, v. Tholenstraat 64. W. Simpelaar, van Nieuwstraat G 221 naar Biggekerke. Mej. M. de Wolf, geb. Coppoolse, van Vlissingen, Glacisstraat 49. N. Minet, van Noordplein M 292 naar Hilversum, Fr. Halslaan. F. de Lege, 1.1. verpleeg ster, van Noordplein M 292 naar Ter- neuzen, Scheldekade 17. M. Louws, van K. Noordstraat L 80 naar Zoutelan- de 138a. J. Coumóu, van Molenwa ter N 52 naar Amsterdam, Scheldestraat 911. C, Rab, van O. Vliss. weg V 12 naar Renkum, Pieterbergsche weg 24. H. F. C. Kooman, dienstbode, van Noordplein M 292 naar Krabbendijke, Wachtpost 28. M, de Troye, van Se- geerssingel V 82 naar Oudorp, Burg. Bos straat 33. S. J. Diermanse, van K. Noordstraat L 75 naar Rotterdam, Zes- tienhovenstraat 521. S. J. Roelse, landarbeider, van Bogardstraat D 54 naar O. en W. Souburg C 58/59. C. A. Tellier, van Seissingel R 193 naar Schaesberg, Spoorstraat 7. L. Wil- leboordse, van Seisweg R 155 naar Schiedam, Ampèrestraat 44. 9 Ingekomen: Mej. I. Jacobse, D 69, van Middelburg. J. Goedegebure met gezin, B 292, van O. en W. Souburg. Mej. H. Meij er, C 40, van Brake (Duitschland). Mej. D. Pieterse, B 147, van St. Laurens. L. Jobse, C 67, van Oostkapelle. C. Houmes met gezin, D 219, van Mid delburg. R. Schroder, B 242x, van Vlissingen. Vertrokken: P. C. Jasperse met gezin, van B 253 naar Vlissingen. A. W. Verstelle, van E 153 naar N. O. Indië, A. Janse, van B 253 naar Vlissingen. Mej. G. Breel, van D 56 naar Vlissingen. L. de Rijke met gezin, van E 114 naar O. en W. Souburg. J. Boone, van A 219 naar Biggekerke. J. Jansè, van B 133 naar O, en W. Souburg. V. F. A. No- vak, van D 68 naar Amsterdam. Mej. C. van der Heijden, van B 326 naar Vlis singen. Koudekerkt. Van 115 Juli. Ondertrouwd: D. W. Flipse, 25 j. en T. F, Marteijn, 21 j. Bevallen: W. M. de Visser, geb, An- thonisse, z. F. Aarnoutse, geb. Jas perse, d. C. L. T. van Rosmalen, geb, van Kampen, z. (levenl.) Overleden: J. M. Wichard, 88 j„ wed. van J. P. Vervenne. P. Wielemaker, 89 j., wed. I. Geschiere. P. Meijers, 74 j., wedr. van J. J. Kousemaker. Electr. Drukkerij G. W. DEN BOERf; Middelburg.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1932 | | pagina 6