Dames!!!
NORMA 15 ets. per pakje.
NORMA is véél voedzamer dan
andere goedkoope margarine
en kost slechts 15 ets. per pakje.
Koopt heden nog een pakje
Norma bij Uw winkelier.
TWEEDE BLAD VAN DE PROVINCIALE ZEEUWSCHE MIDDELBURGSCHE COURANT VAN VRIJDAG 8 APRIL 1932. No. 83.
DE LUCHTDIENST
ROTTERDAM-HAAMSTEDE-
VLISSINGEN.
FEUILLETON.
HARTENAAS EN
RUITENDRIE.
KUNST EN WETENSCHAP,
Gistermiddag had in St. Joris te Mid
delburg eene bijeenkomst plaats van
vertegenwoordigers der K. L. M. met
belangstellenden in de met Mei te ope
nen verbinding RotterdamHaamstede
Vlissingen.
Onder de aanwezigen merkten wij op
vertegenwoordigers van verschillende
gemeentebesturen o.a. van Middelburg
en Vlissingen, van de Luchtvaartcomi-
té's voor Schouwen en voor Walche
ren, van de Kamer van Koophandel
voor de Zeeuwsche eilanden, van de
verschillende Vereenigingen voor Vreem
delingenverkeer, van Middenstandsor
ganisaties, van middelen van vervoer
te land en te water, van de posterijen;
ook waren aanwezig de agenten der K.
L. M. in Zeeland, de garnizoens-com-
mandant en de hoofdingenieur van de
Prov. Waterstaat.
De vergadering werd namens de K.
L. M. voorgezeten door den heer v. d.
Paauw, die na een woord van welkom
er op wees, dat men alom in den lande
bezig is met het inrichten van vliegvel
den, maar dat de K. L. M. niet overal
kan medewerken aan het totstandko
men van binnenlandsche luchtlijnen;
voor Zeeland o.a. kan en wil de K. L.
M. dat wel doen. Er zijn thans vliegvel
den te Eelde, in Twente, die te Maas
tricht en Eindhoven zijn in wording,
dat te Zwolle heeft niet de bedoeling
om een geregelde verbinding te vesti
gen maar is er meer voor eventueel
ziekenvervoer en dergelijke.
De huidige crisis, aldus de heer Van
de Paauw, mag geen aanleiding zijn om
de propaganda voor de binnenlandsche
luchtvaart te staken; dat blijkt trou
wens ook uit het feit, dat het aantal
passagiers steeds in stijgende lijn gaat,
Spr. wees er dan verder op, dat dezer
dagen de goedkeuring is te verwachten
van den Minister van Waterstaat op het
door de K. L. M. ingediende project van
een geregelde luchtverbinding Rotter-
dam-Schouwen-Walcheren. Wanneer op
2 Mei de eerste luchtreizigers uit Hol
land per vliegtuig op het luchtvaartter
rein Vlissingen aankomen, wordt daar
mede een plan van ouden datum ver
wezenlijkt. Immers reeds op 8 Novem
ber 1920 richtte de heer C. A. van
Woelderen, burgemeester van Vlissin
gen, een groot voorstander van de lucht
vaart, het Walche'rsch Propagandacomi-
té voor de Luchtvaart op met het doel
Zeeland, in het bijzondcf Walcheren, in
het luchtverkeer te betrekken.
Talrijk zijn de bemoeiingen van dit
propagandacomité, vooral van zijn
voortvarenden leider, geweest, inzake
de passagiersrondvluchten van het
vhegveld Vlissingen af; evenzoo inzake
een luchtverbinding met België en het
organiseeren van den dienst Oostende
Le ZouteVlissingen in 1930 en ten
opzichte van allerlei aeronautische be
zoeken, welke aan het vliegveld Vlis
singen gebracht zijn. Dat al deze bemoei
ingen tot nog toe niet hebben geleid tot
een geregelde luchtverbinding met Wal
cheren, is dus zeker niet toe te schrij
ven aan onvoldoende plaatselijke acti
viteit en belangstelling; doch de reden
is te vinden in te hooge exploitatiekos
ten van het luchtverkeer voor binnen
landsche diensten; het daarmede sa
menhangende groote financieele risi
co, verbonden aan een geregelden
dienst en het gemis aan voor binnen-
landsch verkeer passend materieel.
Hoezeer zijn sindsdien de omstandig
heden veranderd! Het vliegtuig heeft
zich ontwikkeld tot snelverkeersmiddel
bij uitnemendheid, de handelsluchtvaart
35).
Sir Peter hield het antwoord in, dat
hij op het punt was te geven, maar hij
mompelde hevige bedreigingen, terwijl hij
naar 't jonge paar keek, dat zachtjes juist
buiten het raam stond te praten. Toen
lachte hij luid, liep de kamer door en
wierp zich in zijn stoel. Hij reikte over
de tafel heen, greep een sigaar, duwde
dien tusschen zijn tanden, nam de luci
fersdoos en stak een lucifer aan. Zij
brak zonder te ontbranden. Hij nam
een ander en weer een, telkens met het
zelfde gevolg. Toen wierp hij de doos
boos van zich weg. Hij zonk weer terug
in zijn stoel, staarde peinzend in 't uit
gaande vuur en maakte zich zelf voor
een gek uit. Gewoonlijk was hij zijn ze
nuwen de baas, maar vanavond.
Spencer kwam geluidloos naast hem
en hij schrikte zenuwachtig op.
Wat duivel man! Wat is er?
Een boodschap, sir Peter, ant
woordde Spencer, een presenteerblaad
je voorhoudend, waarop een enveloppe
lag.
Een boodschap? Op dit uur van
den avond?
Sir Peter's stem klonk ongeloovig, en
hij bekeek de enveloppe met iets, dat
op afkeer geleek. Toen greep hij er naar
heeft zich tot een onontbeerlijken scha
kel in het wereldverkeer gevormd, een
dicht net van luchtlijnen overspant ge
heel Europa en last not least Nederland
is tot een belangrijk internationaal lucht-
verkeerscentrum geworden. De K. L. M,
heeft zich een vooraanstaande positie
in het Europeesche luchtveerkeer ver
overd, en de exploitatiekosten van het
luchtverkeer zijn aanmerkelijk vermin
derd. Zeeland heeft verleden jaar reeds
bewezen, dat een bescheiden binnen-
landsch luchtverkeer rendabel kan zijn.
Voor de internationale lijnen moesten
er nu grootere vliegtuigen komen en een
gedeelte der vloot kwam daardoor voor
andere doeleinden vrij. Dit is ook oor
zaak geweest, dat de K. L. M. het ver
leden jaar aandurfde de eerste binnen
landsche luchtlijn RotterdamHaamste
de te openen, op eigen risico. De ver-
keersresultaten hebben hier alle ver
wachtingen overtroffen. De inkomsten
uit het vervoer dekten de exploitatie
kosten ten volle. Het behoeft daarom
geen verwondering te baren, dat de K.
L. M. besloot de luchtverbinding Rotter
damSchouwen op haar exploitatiepro
gramma voor 1932 te zetten. Het valt
evenzeer te begrijpen, dat zij thans het
moment uiterst geschikt achtte om tot j
uitbreiding der verkeersmogelijkheden
over te gaan en het oude plan om ook
Walcheren met Holland te verbinden, te
verwezenlijken. De afstand Rotterdam
West Schouwen bedraagt hemelsbreed
53 km; de verbinding behoefde slechts
met de helft verlengd te worden om het
luchtvaartterrein Walcheren te bereiken.
Zeker ligt het ideale eindpunt der
Zeeuwsche luchtverbinding in Zeeuwsch-
Vlaanderen; er zijn alreeds pogingen
aangewend om nog dit jaar doortrekking
tot dit van snelverbindingen verstoken
gedeelte van Nederland te verkrijgen,
doch zij strandden op het gemis aan een
vliegveld. De K. L .M. hoopt, dat de
breede kring van geïnteresseerden,
waarmede zij in contact staat, spoedig
het initiatief tot het aanleggen van zulk
een luchtvaartterrein moge nemen.
Intusschen zal in 1932 volstaan moe
ten worden met de nu te openen lijn. De
subsidie-overeenkomst met 't Rijk voor
ziet nog niet in binnenlandsch verkeer.
Daarom is een garantiefonds noodig en
alle deelnemers in het garantiefonds
1931, in welk jaar ten slotte de K. L. M.
den dienst voor eigen risico exploiteer
de, hebben voor het fonds 1932 wederom
medewerking toegezegd.
Voorts meldden zich reeds enkele
nieuwe deelnemers aan en ook tijdens
de bijeenkomst gaven nog enkele ver
eenigingen zich op. Ofschoon het ver-
eischte garantiefonds reeds bijeen is, zijn
,er tal van overwegingen, waarbij de ri-
sicoverdeeling per hoofd niet de laatste
plaats inneemt, welke een zoo groot mo
gelijk aantal deelnemers tot een voor
deel van essentieele zoowel als van psy
chologische beteekenis doen zijn.
Het exploitatieprogramma voor 1932
omvat voorloopig een geregelde verbin
ding gedurende de maanden Mei, Juni,
Juli en Augustus. Indien de uitkomsten
bevredigend zijn, zal de maand Septem
ber er bij aangeknoopt worden. Uit een
ingesteld onderzoek is gebleken, dat
voorloopig met één dienst heen en weer
op Maandag en twee diensten heen en
weer op Donderdag en Zaterdag vol
staan kan worden.
De exploitatie van een dagelijkschen
dienst zou het programma te hoog op
voeren. Evenmin zou de uitvoering van
een dienst gedurende het geheele jaar
onmiddellijke levensvatbaarheid blijken
te bezitten. Het verdient veel meer de
voorkeur, tot geleidelijke en welbedach
te ontwikkeling van het verkeer over
te gaan, juist op de wijze, waarop het
thans geschiedt.
Komende tot de reeds gepubliceerde,
doch sindsdien nog weer ietwat gewij
Hij draaide ze tweemaal om, aarzelde
even, en rukte toen de enveloppe ruw
open.
Zijn oogen puilden uit, toen hij den
inhoud zag, en hij ging rechtop zitten
met een harden vloek.
In zijn hand lag een Harten drie!
HOOFDSTUK XIV.
Sir Peter verborg de kaart snel in de
palm van zijn hand.
i Waar heb je dit vandaan gehaald?
vroeg hij scherp, met onverholen schrik.
Wie heeft het gebracht?
Een bode, sir PPeter.
Ja, maar wie? Wat voor een bode?
Een man? Een jongen?
Een man sir Peter.
Kende je hem?
Neen, sir Peter.
Zou je hem weer kennen als je hem
zag?
Ik geloof het niet, sir Peter. Hij
gaf me de enveloppe en ging haastig
weg, voordat ik tijd had hem duidelijk
te zien.
Zei hij iets?
Neen, sir Peter.
Hm!
Sir Peter beet op zijn onderlip en zich
bewust wordende van de plotselinge
stilte op de waranda, draaide hij zich
snel in zijn stoel om en verraste Eric,
die hem met leveftdige aandacht aanzag,
terwijl Enid met een bleek gezicht over
zijn schouder keek.
Nu? vroeg hij. Wat heeft de zaak
met jou te maken?
zigde dienstregeling, wees de heer v. d.
Paauw er op, dat voor den Maandag
een dienst is genomen van Rotterdam 7
uur, aankomst Vlissingen 7,50, vertrek
aldaar 8.30, aankomst Rotterdam 9.20.
Hiervan is wel een voorname reden de
mogelijkheid van tijdig aanwezig te zijn
op de beurs te Rotterdam.
De heer Jeronimus vond, dat een
deel der beursbezoekers voor de beurs
toch nog te laat zal komen en de mees
ten hebben toch ook abonnement op de
spoorwegen, zoodat hij de K. L. M. de
illusie meende te moeten ontnemen, dat
men veel passagiers voor de beurs zou
hebben.
De heer v. d. Paauw zeide, dat men
in Groningen hetzelfde geluid heeft be
luisterd, maar daar wachtte men met 't
bestellen van nieuwe abonnementen tot
over de luchtlijn beslist was. Spr. is over
tuigd, dat de abonné's van thans pas
sagiers van de luchtlijn zullen worden
in de toekomst. Deze dienst is zoo ont
worpen op verzoek van de Kamer van
Koophandel te Rotterdam die het hoog
ste is van de deelnemers in het garan
tiefonds.
Wat betreft de middagdiensten op
Donderdag en Zaterdag te 14.30 van
Vlissingen, kwam van Schouwen de
wensch naar voren om dit 14 uur te doen
zijn in verband met den autobusdienst
ZierikzeeHaamstede.
De heer Van Raalte achtte dit
voor Walcheren en bezoek aan Dom
burg bijv. wel te vroeg, terwijl de heer
Jeronimus er op wees, dat juist tus
schen 1 en 2 het drukste uur is op den
Middelburgschen marktdag.
Dit zal nader onder het oog worden
gezien, evenals een verzoek van den
heer Waller namens de Zeeland om
den tweeden dienst van Vlissingen op
Donderdag en Zaterdag te stellen op
18,15 in plaats van 17.30, dus na aan
komst van de mailboot.
De heer v. d. Paauw voegde hier
nog aan toe, dat voorloopig het vertrek
bepaald was op heele uren uit Rotter
dam en op halve uren uit Vlissingen,
maar gaarne zal hier zoo noodig van
worden afgeweken.
De heer J eronimus ziet in de
nieuwe lijn een middel tot voeding van
de groote lijnen ook wat de post betreft.
De heer v. d. Paauw zegt, dat het
heel goed is als een voedingslijnen zijn,
dat heeft men bijv. ook in Duitschl'and.
De groote lijnen kunnen in eigen land
geen stopplaatsen hebben. Spr. raadt den
heer Jeronimus aan deze kwestie ook
in de Kamer van Koophandel te bespre
ken.
De heer Gunning zegt eerst als lid
van het bestuur van Vreemdelingenver
keer op Zuid-Beveland, dat als haar ijve
rige secretaris, de heer Houtekamer, het
juist heeft, de K. L. M. juist 12 X jaar
bestaat en hij wenscht haar daarmede ge
luk. (Applaus.) AJs burgemeester van
Ierseke wijst spr. vervolgens op de voor-
deelen die de oesterhandel zou hebben,
als te Vlissingen geladen kon worden
voor Oostende.
De heer v, d. P a a u w, zegt dat over
leg zal worden gepleegd met de ver-
eeniging voor Vreemdelingenverkeer,
omdat het hier toch meer gaat om loka
le dan om internationale belangen, In
Zeeuwsch Vlaanderen is men tot nu toe
nog niet tot overeenstemming kunnen
komen over de vraag of er een veld
moet komen in Westelijk of in Oostelijk
Zeeuwsch Vlaanderen.
Voorloopig lijkt het spr. beter eerst
in Westelijk Zeeeuwsch Vlaanderen en
hij hoopt, dat de K. L, M. in 1933 de lijn
r?aar Zeeuwsch Vlaanderen en in 1934
naar Le Zoute en Oostende zal kunnen
door trekken.
Spr. wijst er verder op, dat des Don
derdags en des Zaterdags met den eer
sten dienst uit Rotterdam aansluiting
door de lucht verkregen wordt naar
NJ-0?I2.m
(Ingez. Med.)
Eric kreeg een kleur en herstelde zich
met moeite.
Het spijt me, mijnheer, verontschul
digde hij zich bijna eerbiedig, ik dacht..
Wat komt het er op aan wat je
dache of denkt? viel sir Peter ruw in.
Goeden nacht.
De wenk was duidelijk genoeg, op zijn
zachtst gezegd, maar Eric sloeg er geen
acht op.
Vergeef me mijnheer, begon hij
weder.
Sir Peter stond woedend op.
Goeden nacht! herhaalde hij luider.
Weer wendde Enic^ dreigend geweld
af, door Eric's arm te nemen en
hem met verwonderlijke kracht naar de
warandatrap te trekken, waar hij zich
plotseling tot haar keerde, haar ge
zicht tusschen zijn handen nam en haar
op de lippen kuste,
Eric!
Ja, als je je wilt bemoeien met de
twisten tusschen mannen, moet je de
gevolgen er van ondervinden. En hij
kuste haar weer. Goeden nacht, kindje.
Zeven, vijf, acht, één, fluisterde zij
met nadruk.
Hij schudde zeer beslist zijn hoofd.
Ik heb geen hoofd voor getallen,
kleintje. Ik weet zeker, dat ik ze me
nooit alle zal kunnen herinneren. Goe
den nacht.
Hij sprong de tredep af, en was ver
dwenen voordat Enid kon antwoorden.
Een oogenblik stond zij hem na te zien,
toen zuchtte zij diep, en keerde naar
Amsterdam en ook naar Twente, als de
plannen tot inschakeling van dit ge
bied doorgaan; des Zaterdags bestaat
bovendien een goede aansluiting uit
Amsterdam op den eersten dienst naar
Zeeland. Met de buitenlandsche dien
sten kan alleen bij sommige vaarten ver
binding worden gevonden met Londen,
Brussel en Parijs.
Spr. deelt dan mede, dat de K. L. M.
met haar eigen materiaal kosteloos zorgt
voor vervoer naar en van de vliegvel
den te Amsterdam en Rotterdam, op
Schouwen is een regeling getroffen met
den autobusondernemer van Oeveren,
op Walcheren met de P.Z.E.M.
Spr. zegt, dat men wat betreft de ta
rieven, door druk gebruik maken van
de lijn deze eventueeel zal kunnen ver
lagen en hij zegt den heer Stofkoper
overweging toe om het minimum tarief
voor pakjes van Walcheren naar Schou
wen en omgekeerd wat te verlagen
(thans geraamd op 10 cent per kg met
een mininmum van 1).
Spr, deelt dan nog mede, dat als
vliegtype zal worden gebezigd de Fok
ker F Vila, dat ruimte biedt aan 8
passagiers en een maximum laadver
mogen heeft van 1000 kg. Bij uitzonde
ring zal een FK 40 gebruikt worden,
die 4 plaatsen heeft.
Vóór alles is een intensieve en doel
treffende propaganda en publiciteit
noodig voor het welslagen. De K. L. M.
zal gaarne het benoodigde drukwerk in
eiken vorm ter beschikking houden en
roept medewerking in van ieder, die
kan bijdragen tot het verwezenlijken
van een nieuw belang voor Zeeland.
Reeds veel steun heeft de K. L. M. en
hare illusie is ook ditmaal het garantie
fonds onaangetast te laten. Zij moet
dan staat kunnen maken öp den daad
werkelijken steun in den vorm van
veelvuldig gebruik van de luchtlijn
voor passage en vracht van alle Zeeu
wen, waarop zij bij deze een beroep
doet. Zij, die zich voor propaganda op
eenigerlei wijze beschikbaar stellen, of
wenschen of wenken te dezen opzichte
hebben, worden verzocht zich recht
streeks tot de K. L. M. of hare agenten
te wenden.
De heer Kok uit Zierikzee wees er
op, dat men steeds veel medewerking
heeft gehad van de K. L. M., den heer
Plesman en den heer v. d. Paauw; spr.
brengt daarvoor hartelijk dank.
De heer vanW oelderen zeide dat
ook het Walchersch Propaganda Comi
té steeds grooten steun heeft gehad van
den heer Plesman en van diens rechter
hand voor Zeeland, den hees; v. d. Paauw.
Spr. hoopte van harte, dat men ook met
deze lijn succes zal hebben.
De heer v. d. Paauw bracht dank
aan allen voor hunne belangstelling en
hun steun aan de K. L. M. bij haar plan
nen en sloot de bijeenkomst.
De heer V i e n i n g s burgemeester van
de studeerkamer terug,
Sir Peter, die haar ongeduldig op
gewacht had, ging naar de salondeur en
hield die open.
Goeden nacht, Enid, zei hij koel,
terwijl zij langs hem heen ging.
Enid hief trotsch het hoofd op, wierp
hem een boozen, minachtenden blik in
antwoord toe, en verliet zwijgend de
kamer.
Sir Peter sloot de deur zorgvuldig,
bleef eenige oogenblikken scherp luis
teren, en liep toen weer de kamer door.
Je weet, wat dit is, Spencer?
vroeg hij scherp, de kaart ophoudend,
opdat de butler ze kon zien.
Spencer trok de wenkbrauwen in
plichtmatige overpeinzing samen.
Het schijnt een harten drie te zijn,
sir Peter, antwoordde hij voorzichtig.
Ja, vind je ook niet? zei sir Peter
sarcastisch. Haal de politie, voegde hij
er bevelend bij, op de telefoon wijzend.
Spencer haastte zich te gehoorzamen,
en, terwijl hij op de verlangde aanslui
ting wachtte, zag hij met levendige be
langstelling, dat sir Peter de gescheur
de enveloppe van den grond opraapte,
ze nauwkeurig bekeek en ze toen met
een onverschillig gebaar in het vuur
gooide. Hij keek er naar, terwijl de en
veloppe langzaam omkrulde, zwart werd
op eens ontvlamde, en een gloeiende
bal werd, en toen sir Peter ze uiteen
strooide met den teen van zijn schoe
nen, knikte hij bevestigend en slechts
nauw merkbaar. Toen sprak hij in de
Clinge wees er nog op hoe ook het zoo
vergeten Land van Hulst naar een lucht
verbinding met overig Nederland, waar
bij het toch zoo gaarne blijft, verlangt. Er
is daar ook veel te verwachten van de
industriën in het aangrenzende Land van
Waes. Er is reeds 16 ha goeden zand
grond door den eigenaar voor twee jaar
gratis als vliegveld beschikbaar gesteld
en er zal getracht kunnen worden een
garantiefonds te stichten.
De „kaartjes-loketten" voor de nieu
we luchtlijn zullen gevestigd worden bij
de diverse agenten der K.L.M.; zooals
men weet de Zeeuwsche Kolen Mij.
Middelburg; fa. F. Wibaut en Zn en
S. Mij. Zeeland te V 1 i s s i n g e n; fa. E.
J. v. d. Broek teZierikzee en de N.
V. Nieuw Haamstede te Haamstede.
Vereeniging voor Instrumentale
Muziek. Willem Andriessen.
(X) Dat het tweede concert der Ver
eeniging voor Instrumentale Muziek aan
merkelijk beter bezet was dan het vo
rige, zal wel voornamelijk aan de mede
werking van den kunstzinnigen Haag-
schen pianist Willem Andriessen zijn te
danken geweest, waardoor we het zeld
zame voorrecht hadden een klaviercon
cert te hooren.
De heer Andriessen bracht Beetho
ven's derde klavierconcert in c moll ten
gehoore, en op welk een wijze! Het werd
verklankt met een vurigheid en een be
zonnenheid, die alleen uit een absoluut
beheerschen der stof kunnen worden
verklaard. Bij de vertolking veronder
stelt dit werk wel de aanwezigheid van
een artistieke natuur, die ruim genoeg
is, om zich te kunnen inleven in en één
te maken met den geest, waaruit het
werk is geboren. Het algemeene karak
ter dus gelijk het bepaald wordt door
de persoonlijkheid van den kunstenaar
Beethoven. Vandaar dat de vertolking
tegelijkertijd magistraal en diep, star en
onbuigzaam, maar ook teeder en licht,
spontaan en beweeglijk 'kan zijn. Willem
Andriessen gaf van het werk een ver
tolking die hem tot eer strekt. Technisch
absoluut beheerscht, muzikaal, van een
lenige en levendige rhythmiek kwam het
als een gaaf kunstwerk tot ons.
Over Andriessen als vertolker van
Chopin valt alleen dit te .zeggen, dat een
teerder en geestdriftiger verklanking,
waarin de schier vlekkelooze bedreven
heid steeds volkomen ondergeschikt
bleef aan het dichterschap en de fanta
sie, bezwaarlijk te denken was. Het was
dan ook volkomen te begrijpen, dat An
driessen na deze grandiooze weergeving
met ovaties gehuldigd is.
Haydn's 13e Symphonie, boeiend door
de tegenstellingen, leidde den avond in.
Krachtig hebben de grootsche eigen
schappen van 't van warm coloriet door
telefoon.
Hoofdbureau politie? Een oogen
blik als het U belieft.
Hij reikte den hoorn over, toen sir
Peter naderbij kwam en de baronet
nam hem -aan zonder dank je te zeggen.
Hallo, hoofdbureau politie? Haal
even inspecteur Mc. Ellerton voor me.
i Wie spreekt? vroeg een gedeci
deerde koude stem.
Is inspecteur Mc. Ellerton daar?
Wie spreekt?
Brace.
Brace? Welke Brace is het?
Welke Brace zou het zijn? Sir Pe
ter Brace,
Oh. Er klonk niet meer eerbied in
de gedecideerde, koude stem. Inspec
teur Mc. Ellerton is niet op het bureau.
Nu, dan een ander met verstand.
Wat voor zaak heeft U?
Hè?
Zeg als het U belieft wat voor zaak
het is?
Sir Peter bedwong met moeite zijn
drift.
Mijn zaak is de Decker, snauwde
hij. Ik heb zoo juist met een bijzonde
ren bode een Harten drie ontvangen.
Zoo? vroeg de stem met matige
belangstelling.
Ja! Wat zal U er aan doen?
Dat moet nog overwogen worden
natuurlijk.
Houd den hoorn nog vast, als het U
belieft.
(Wordt vervolgd.)