\fcrstuilungen,Kneuzingen SLOAN'S LIToü£ P'l ïandel, Nijverheid en Visscherij LONDENSCHE BRIEVEN. KUNST EN WETENSCHAP. LEGER EN VLOOT. Verkeerswezen, Post en Telegrafie. nog .te St. Annaland moest zijn, verliet hierop de vergadering. Tuberculosebestrijding, Thans verkreeg de heer C. Zwager - m a n, rijkszuivelconsulenl het woord en bracht ook dank voor de vriendelijke woorden van den voorzitter, wederkeerig kanspr. verzekeren, dat de rijksadvi seurs zeer belangstellen in de organisa tion waarin zij zich tot de boeren kun nen wenden. Spr. behandelde daarop wat reeds dooi de commissie voor de t. b. c. bestrijding bij het rundvee is gedaan. Spr. zeide, dat onder hot melkvee, dat van elders wordt ingevoerd 25 tol 30 pet. tuberculeuze dieren zijn, onder die aangekocht op Walcheren 10 tot 15 pel. en onder dat van eigen fok 5 pet. i Alleen voor de consumptiemelk brengt de t.b.c. op Walcheren toch reeds f 35.000 schade, al is de toestand hier nog niet zoo heel erg. Er is een eenvou dig middel om de schade tot niets terug te brengen en dan hoeft mij nog niet zoö'n volledige bestrijding toe te pas sen, als in Friesland, Brabant en Lim burg geschiedt. Het kan door dat de 18 veefondsen op Walcheren in hun reglement bepalen, dat koeien, die door de leden worden aangekocht van elders en die minstens éénmaal gekalfd hebben, worden on derzocht op t.b.c. voor zij worden inge schreven en dat dit ook geschiedt als de dieren van niet-leden der fondsen wor den gekocht. De veeartsen zijn bereid dit voor f 5 per koe te doen ook al. moe ten zij daarvoor 3 keer op de boerderij komen. De kosten moeten dan z.i. de fondsen dragen. Men kan dan aan de handelaren de voorwaarden stePen en die zullen voorzichtiger worden en geen t.b.c. vee uit andere deelen, van on" land trachten te verkoopen. Aanvankelijk had spr. gemeend, dat het wenschelijk was de keuring ook toe te passen voor dieren, die verzekerd worden bij de Onderlinge Walchersche Slachtvee Verzekering, maar bij nader inzicht is hij daarvan terug gekomen om dat het vetVee slechts een half jaar of eeni jaar op de boerderij blijft en veel minder gevaar voor besmetting oplevert. Naar aanleiding van opmerkingen uit de vergadering zeide spr. nog, dat men natuurlijk ook de leden zelf de f 5 kan laten betalen, maar dat is niet in den geest van het coöperatief idee en dan vergeet men, dat de fondsen veel minder kans krijgen op wrakken onder de dieren, en dus veel minder int ta keeren zullen hebben. Ook werd nog naar voren gebracht de wen.schelijkheid om de kosten op de handelaren te verhalen. De voorzitter meende ook, dat men deze zaak maar aan de fondsen zelf moet overlaten. Bevordering coöperaties. Bij de rondvraag zette de heer Zwa german nog in het kort het werken der commissie uit verschillende coöpe raties uiteen, die o.a. zal wijzen op feiten dat iémand in een coöperatie hard en goed werk doet, maar tevens een andere coöperatie tegenwerkt. Het is noodig Vooral ook in dezen tijd, dat de boeren sterk staan, o.a. door steeds grootere coöperaties. Dit moet men allen als prin cipieel aanvoelen. Te kwart voor vijf sloot de - oor zitter met dank voor aller aanwezig heid dc te half twee begonnen verga dering. GEMEENTERAAD VAN GOES. GOES. Onder voorzitterschap van bur gemeester HAJENIUS vergaderde gister middag de gemeenteraad. Afwezig waren de heeren Van Bommel van Vloten en Koning. Ingekomen waren o.m.: Een verzoek van de Ned. Ver. van Ker- misvakgenooten „Ons Belang", om gedu rende de kermis aan de pachters van standplaatsen voor hun inrichtingen vrij stelling van vermakelijkheidsbelasting te verleenen. Zulk een belasting blijkt ech ter niet geheven te worden, naar de VOORZ. mededeelt. Verzoek van de bewoners van de M A. de Ruijterlaan, om verbetering van de bestrating aldaar; dito van de commissie tot werkverruiming op Zuid- en Noord- Beveland om subsidie, en een verzoek van het bestuur der Herv, schoolvereeni- ging „Het Mosterdzaad" om afstand van gemeentegrond aan den WestwaL Laatstgenoemde drie worden gesteld in handen van B. en W. Goedgevonden wordt 700 voor een onderzoek naar de zuivering van riool water beschikbaar te stellen. De leden en plaatsvervangende leden der stembureaux voor de Prov, Staten en den Raad worden in één stemming en bloc benoemd zoo, als B. en W. dat voorgesteld hadden. Aan de orde is de vraag der school commissie, om uitbreiding van het aan tal leerkrachten bij het L. O. De heer CRUCQ verdedigt dit denk beeld: hij acht niet te groote klassen een eersten eisch van goed onderwijs. Hij acht het onjuist, dat aan de school, waar het centrale 7e leerjaar is ondergebracht school B, voor 7 leerjaren maar 6 leer krachten zijn. Hij meent, dat één on derwijzer méér aan die school, den bij zonderen scholen misschien géén aanlei ding zal zijn, direct nu óók het volle ponc te eischen. Overplaatsing van 40 leerlin gen van A naar B is óók nog een midde om een leerkracht meer aan school B te krijgen. Spr, vraagt onderzoek van zijn hier ontwikkelde denkbeelden en in ver- Dand daarmede dus aanhouding van de, beslissing omtrent het betrokken agenda punt. De heer SIMONS acht het niet onmo gelijk, dat een der denkbeelden van den leer Crucq voor verwezenlijking vat baar is. Waarom kwam de schoolcom missie niet met een even uitvoerige toe- ichting als de heer Crucq nu geeft? Weth. VAN MELLE vermoedt, dat de derv. school, waar de toestand niet gun stig is, eventueel óók wel om een leer- cracht meer zal vragen. Weth. GOEDBLOED zegt, dat afwij zing van het verzoek der schoolcommis sie niet beteekent, dat hetgeen de heer Crucq zeide, niet zeer wel de aandacht van B. en W. kan hebben. Maar hoe kan een bestuur van een bijzondere school zich verbinden, niet of nooit óók een boventallige leerkracht te vragen? De heer ECKHARDT wil wachten wat de nieuwe onderwijswet zal brengen. De VOORZ. acht overplaatsen van eerlingen heel moeilijk; men kan dat niet diy^ngen. Het voorstel CRUCQ-BUIS, gesteund door den heer VAN POELGEEST, wordt met 74 stemmen verworpen; het afwij zende prae-advies van B, en W, wordt daarop z. h. st. aangenomen. De reeds in ons blad vermelde afre- cening 1928 en voorschot 1931 voor de besturen der bijzondere lagere scholen worden overeenkomstig het voorstel van 3. en W. z. h. st. goedgekeurd. Het voorstel tot uitbreiding der straat verlichting (kosten 750), jaarlijksche kosten pl.m. 600, wordt na eenige be- reking zonder stemming aangenomen De VOORZ. zet nog uiteen, dat een plan in de maak is om bij de jubïleum- bank en op nog twee punten in de stad, eens een hoog en sterk electrisc-h licht aan te brengen. Zulk een lamp verspreidt zijn licht in een straal van wel 40 M. Dit is geen aanval op de gas-straatverlichting, die in beginsel moet blijven; wel zullen enkele gaslantarens hier en daar verdwij nen. De straatverlichting wordt voor 1931 op 997 vastgesteld. Voor Voorgesteld wordt een aanvul- end voorschot van 1500 te verleenen aan de woningbouwvereeniging „Ons Streven"; dit wordt goedgevonden. Een voorstel tot onderhandsche ver huring van grond aan het Burg. Armbe stuur geeft den heer VAN DER DOES aanleiding op te merken, dat de bedoe lingen van het B. A. ietwat anders zijn; het B. A, wil geen hoogere huur aan de gemeente geven, dan het van zijn pach ters ontvangt. De VOORZ. zegt, dat dit óók 't stand punt van B. en W. is. Aan de orde is een voorstel voor een parkeerregeling met auto's. De heer VERMAIRE wijst op den dwa zen toestand aan het Stationsplein. Maar, aldus de VOORZ., we hebben daar niet veel te zeggen. Het plotseling krachtda dig optreden van de politie is spr. aan leiding geweest, haar ter zake om in lichtingen te vragen. Daarop volgde de bekende publicatie, de afkoop van 0.50, dat 2 werd en 5 dreigt te worden. Er is heel wat rep en roer over geweest, stukken in „De Auto" etc. Er is met de commissie voor strafver ordening ook al over deze zaak gespro ken. Het is moeilijk, want men moet toch gelegenheid tot parkeeren geven, In ze ker kwartaal was het aantal parkeerende wagens van 8095 per dag, énkel per sonen-auto's, Aanvankelijk is over een parkeerter rein, b.v. aan de Westvest, gedacht, maar dat zou eerst 10.000, later tenslotte toch 6400 kosten en dat vonden B. en W. te duur. Ook is er over gedacht, een deel van de markt als parkeerterrein in te richten en dat te verpachten. De heer Van Bommel van Vloten zeide spr., dat parkeeren overal gratis was spr. ontkent dat echter. In Den Haag b.v wordt er zeker wel voor betaald. In Am sterdam moet men ook voor parkeer recht betalen. Bedoeling is thans de Markt vrij te geven, en op marktdagen of met ker mis de De Ruijterlaan en een deel van de Middelburgsche straat voor parkeer terrein te bestemmen. Men zal dan ook in bepaalde straten borden met „Niet parkeeren" kunnen aanbrengen. De heer ECKHARDT vindt het onbil lijk, dat de markt voor gewone auto's vri zal zijn, terwijl de bussen parkeergelc betalen moeten. De VOORZ.: maar die hebben ook 'n vaste plaats, met mooie dure keien af gewerkt (gelach). De Raad beslist met de voorgestelde denkbeelden eens de proef te nemen opdat, zooals de VOORZ, zegt, de repu tatie van Goes tegenover het blad „De Auto" gered zal zijn. De heer ECKHARDT vraagt Dinsdags éénrichtingsverkeer langs de Herv, Kerk De VOORZ. acht dit een heel moeilij probleem. Naar aanleiding van een vraag van den heer VERMAIRE over het werk der salariscommissie, zegt de VOORZ,, dat dit in het georganiseerd overleg kwam maar een samenspreking tusschen het georg. overleg en de salariscommissie is door laatstgenoemde geweigerd en zoo doende duurt het wat langer dan we wenschelijk was. De heer SIMONS zegt dat deze com missie haar rapport heeft uitgebracht en daarmede heeft zij, naar haar meening haar taak volbracht. Overleg met de or ganisatie ligt, naar de meening van de salariscommissie, niet op den weg dezer commissie, dit raakt B. en W. als werk gever. De VOORZ, zegt, dat het georg. over leg geen ambtenarenorganisatie is, maar een door den Raad van Goes ingestelde instantie, die van vele zaken 100 maal oeter op de hoogte is dan de salariscom missie. Overleg van deze instantie met de sa- ariscommissie zou de zaak zeker zeer bespoedigd hebben. De heer CRUCQ wenscht verwezen- ijking van het in het bouwplan, achter de stroopfabriek, ontworpen sportterrein. Ook een kinderspeeltefrein moet daar noodig bij komen. Van de voetbalclubs zal men belangrijke inkomsten aan huur kunnen trekken. De VOORZ.: en het Rijk geeft sub sidie in den aanleg. Spr, gevoelt in begin sel voor het denkbeeld van den heer Crucq, dat ernstig overwogen zal wor den. De heer HOLLESTELLE vraagt, of er al plannen zijn voor aanschaffing van een nieuwe brandspuit, De VOORZ. er is een nieuw rapport aangevraagd aan de Kon. Ned. Brand weervereniging. Als dat ontvangen is, dan komen de voorstellen in den Raad, Daarna geheime zitting. Het enkelschroef Motorvrachtschip „Kota Nopan", Van de Werf van de N.V". Kon. Mij. ,,De Schelde", te Vlissingen zou heden middag te water gelaten worden het nieuwe motorvrachlschip van den Rot- terdamschen Lloyd „Kota Nopan Mevrouw Eyken Sluyters-Lodders te ïllewoutsdijk had het voornemen de doopplechtigheid te verrichten. De „Kota Nopan" is het derde schip van een type motorvrachtschip van den Rotterdamschen Lloyd, gebouwd op bo vengenoemde Werf en bestemd voor de snelle vrachtvaart op Nederlandsch Oost-Indië. Het schip zal in volbelaaen toestand een snelheid van 1414 knoop op zee kunnen behouden. De hoofdafmetingen zijn grootste lengte 467'0"; lengte tusschen de loodlijnen 449'4"; breedte op buitenkant spanten 60'6"; holte tot aovendek in de zij 336"; draagvermo gen bij zomerdiepgang (26'7. pl.m. 9500 tons (a 1016 K.G.) Het schip is een voldekschip met bak, lange brug en campamje. Het werd ge jouwd volgens de voorschriften van de hoogste klasse van Lloyd s Register en van de Scheepvaart-Inspectie. Er zijn 3 doorloopendc stalen dekken, terwij] 7 waterdichte schotten het schip in 8 com partimenten verdoelen, waarvan er 5 groote laadruimen zijn. Tw?3 van deze laadruimen zijn gedeeltelijk gecon strueerd als dieptanks voor het vervoer van eetbare olie. De voorste dieptank vóór de motorkamér gelegen, bestaat uit 4 tanks, totaal 'inhoudende 33700 cub. voet. De achterste, achter de motorka mer, bestaat uit 2 tanks en heeft een totalen inhoud van 27800 cub. voet Voorts is er nog een flinke laadruimte in de brug, waarvan een klein gedeelte is ingericht als vries- en koelkamers voor lading en proviand. De totale laad ruimcapaciteit van het schip bedraagt 500.000 cub. voet, met inbegrip van de dieptanks. De dubbele bodem is ingericht voor 122 tons olielading, 211 tons dieselolie 37 tons zoet koelwater, 253 tons drink water en 543 tons waterballast. De voor- piek kan 47 tons voedingswater bevat ten; de achterpiek is een waterballast- tank Behalve de dieselolie in den dubbelen bodem kan nog 1350 tons dieselolie ge- Zoodra U Sloan's Liniment aanbrengt wordt de pijn minder. Spoedig daarna verdwijnt zij geheel. Sloan's dringt door, zonder inwrijven. Het doet opzwelling slinken, maakt een eind aan ontsteking, en brengt onmiddellijke verlichting. Zorgt dat U nimmer zonder Sloan's blijft. Verkrijgbaar bij alle Apothekers en Dro gisten. (Ingez. Med.) borgen worden in 9 bunkers, d>.c aan weerszijden van de motorkamer van dubbelen bodem tot bovendek gecon strueerd zijn. Aan boord zijn opgesteld 11--5 tons em 43 tons electriscb gedreven lieren, die de lading kunnen verwerken door middel van laadboomen met een hefver mogen van 10.5 ton en 3 ton, Eï is een laadboom met een hefvermogen van 40 ton aan boord, waarmede op de luimen II en IV gewerkt kan worden. Met 2 electrische kranen van 3 ton hefcapaci- leit, op het sloependek opgeste'd, kan geladen en gelost worden uit ruim III. De masten en laadboomen zijn naad- looze Mannesmann stalen buizen. Het achterschip is van het kruiserhek- type. Schroef- en roersteven zijn van het Star-Contra type. De electrisch-hydraulische stuurma- chine wordt door middel van een tele- motor vanaf de commandobrug bediend. Op den bak bevindt zich het elactrisch gedreven ankerspil en op het can pagne- dek een electrisch gedreven verbaal- lier. Het tusschendek is geschikt gemaakt voor het vervoer van Mekka-gangers W.C.'s en waschplaatsen voor deze pas «agiers bevinden zich in bak en cam pagnc, Er is bovendien reisgelegenhe.d voor 14 hutpassagiers, waartoe 32 per soonshutten in het passagiersdekhuis op het brugdek en 2—2 persoonshu'ten in een dekhuis op het sloependek zijn aan gebracht. De passagiers hebben de be schikking over een ruime eetsalon op het brugdek, een daarboven op het sloe pendek gelegen rooksalon en voorts eenige baden en W.C.'s Een mooie pro menade op het sloependek staat te hunnen dienste. Deze dekruimte is aan de voorzijde en gedeeltelijk aan weers zijden door windschotten met opklap bare ramen beschut. Het verblijf van den kapitein is bij de kaartenkamer op het commandobrugdek gelegen; de verblijven van de stuur lieden, machinisten en civiel personeel bevinden zich op het brugdek aan weers zijden van de motorschacht achter het passagiersdekhuis. Op het sloependek zijn hutten voor den marconist, leerlingen en seintoestellen. De volksverblijven zijn gedeeltelijk on' der den bak, achter in de brug en in de camphgne gelegen, Op het sloependek zijn 4 stel Colum- busdavits opgesteld voor 8 sloepen, ter wijl nog 4 sloepen en een werkboot op het campagnedek zijn geplaatst. Het schip zal worden voortbewogen door een Schelde-Sulzer Dieselmotor van 5000 As.P.K. bij 95 omwentelingen per minuut. De machine heeft 8 twee- takt enkelwerkende arbeidscylinders van 760 m.M. diameter bij een slag lengte van 1340 m.M. De mechanische (Van onzen Londenschen correspondent.!) Charlie Chaplin in Londen. Waar stend zijn wieg? De film-clown blijft stom. Een wijs besluit. Een gerieflijk geleider. Ontmoetingen. Veel correspondentie, Charlie Chaplin, deze kleine in den dienst van de film vergrijsde man kwam en zag en overwon, zooals te verwach ten was. De Engelschen eischen; hem op als hun land- en rasgenoot. In Londen stond zijn wieg, zeggen zij. Er hcerscht fel verschil van meening, over de plek, waar precies die wieg stond. De aan spraak der Franschen, dat Chaplin „notre Chariot' is, schijnt niet gegrond. Hij spreekt het Engelsch van een welop- gevoeden Engelsman. En volgens de legende, die althans een grond van waar heid heeft, kan geen Franschman ooit tot zulke perfectie in kennis en gebruik der Engelsche taal reiken, Merkwaar dig, heeft men gezegd, dat die Chaplin zoo heelemaal geen Amerikaansch spreekt. En Chaplin heeft uitgelegd dat hij Amerikaansch is met de Ame.ikanen en Engelsch met zijn eigen volk Hij spreekt althans twee talen, de Engel sche en de Amerikaansche, „Spreekt" werd daar gezegd. Maar toen hij, een beetje ontdaan van de emotie, neervallend op .-en sofa in zijn hotelkamer, had hij dc verslaggevers, jagend naar Chaplin stories", verteld dat hij nooit zou spreken in zijn films. Zijn film-clown, een wezen gansch ver schillend van mr, Chaplin, was stom en zou stom blijven tot het einde van zijn dagen. Hij kon hem geen stem geven, Dat zou de creatie en de verbeelding der menschen bederven. Men kan slechts de wijsheid van dit besluit van Chaplin er kennen. Hoe licht zou de betoovering gebroken kunnen worden indien bij bet dophoedje en het stokje en de voeten in een hoek van 180 graden (of is dat geen hoek?), een stem kwam, zulk-ean me chanisch geproduceerde stem Dar zou men de oude Charlie niet hebben Men zou voelen, dat hij verloren was gegaan. Dat althans is zeker dc opvatting van den schepper van de meest vermaarde filmfiguur in de wereld. Men heeft ons verteld, dat Chaplin zoo verlangend was de buurten in Zuid-Londen te bezoeken, waar hij een poovere en moeilijke jeugd heeft doorgebracht. Er wordt gevoelig proza over geschreven in de kranten. Het hoort b'j den melancholieken, sentimen- teelen achtergrond, dien men wil zien achter de fratsen van den clown, Maar maar van ronddwalen in die jeugdbuur- ten (en zulke trieste buurten zijn het is niet veel te bemerken De film-kun stenaar heeft klaarblijkelijk een cicerone gevonden in Sir Philip Sassoon, den Britschen Armeniër van fabelacbtigen rijkdom. Deze jonge, donkere aristocraat met zijn paleisachtig huis in Park Lane, is ook veelal zijn gastheer aan tafel. Een nuttiger en geriefelijker geleider en introducfent kon hij niet hebben, Sassoon opent alle deuren voor hem, die van het Hoogerhuis, die van de tribune voor „vreemdelingen van onderscheiding" in het Lagerhuis, die van de woningen der voorname families. Neen Charlie zoekt het meer in de grootheid dan in de zielige nederigheic van Kennington, waar hij heet te zijn geboren. Natuurlijk moest de toovenaar van Hollywood kennis hernieuwen met den ouden toovernaar van Wales. Zij hadden elkaar al eens gezien in Amerika. Maar Chaplin nam gauw de gelegenheid waar een kopje thee te gaan drinken spoelpomp, almede een inblaaslucht- compressor worden vanaf het verleng de van de krukas direct aangedreven. Voor de opwekking van den electrischen stroom onder 220 Volt netspanning voor de hulpwerktuigen, verlichting en ver warming dienen 3 dynamo's, elk gedre ven door een enkelwerkenden tweetakt Schelde-Sulzer Dieselmotor, van 180 E.P.K. bij 300 omwentelingen per minuut. Ten; dienste van de verwarming dei- eetbare olie is een stoomketel (Cochran) in de machinekamer opgesteld met een diameter van 7'0", een hoogte van 17'3", een verwarmend oppervlak van 600 vierkante voet en een stoomdruk van 95 lbs. Op de vrijgekomen helling zal over eenigen tijd de kiel gelegd worden van een Flottielje-vaartuig der Kon. Ned. Marine, ten behoeve van den dienst in West-Indië. Alida Tartaud-Klein, Vrijdagavond is in den Grooten Schouwburg te Rotterdam het 10-j.arig tooneelj utoiléum Van mevr. A. Tartaud- Klein herdacht. liet was een intieme huldiging'. Na dc voorstelling' van „De Zilveren Bruiloft" van Paul Géraldy ten looiieele gevoerd door het Schouwtooneel, waarbij mevr. Tartaud een gastrol vervulde, werd de jubilaresse op het tooneel, dat met bloemen en geschenken was volgezet. toegesproken. Mevr. Tartaud heeft zeer getroffen be dankt. Bij Kon. besluit is benoemd lot of ficier in de Orde van Oranje-Nassau met de zwaarden de majoor L, J. Rieber van het 14e reg. infanterie. Aneta meldt uit Buitenzorg (Ned.- Indië) dat bevorderd is tot luitenant kolonel de majioor P. Eenhoorn. Ind. Stoomvaartlijnen. Sibajak, (thuisreis) pass. 27, 9 v.m., Suez. Indrapoera, (thuisreis) 27 v. Singapore. Johpn dc Wilt, (thuisreis) 27 te Genua. Tjerimai, (uitreis) 27 v. Marseille. Baloeran, (uitreis) 27 v. Colombo. Stoomvaartlijnen op N. Amerika. Rotterdam, 27 v. Tunis te Valetta. Edam, Rotterdam n. New-Orleaus 20 te Galveston. met den „charmanten kerel", wiens hu mor, geestdrift en veerkracht hem aan trekken. Er moet een zekere geestver wantschap tusschen dit tweetal be staan. En zeker is, dat zij het beiden ver hebben gebracht in de kunst het volk te bekoren, Chaplin's voorkeur voor voïkshumo- risten in de politiek blijkt ook uit zijn verlangen den 'heer Jack Jones in het Lagerhuis te hooren praten, een verte- g( r.woordiger van het bootwerkersgilde en een van de meest onweerstaanbare natuurlijke elementen, die Engeland thans in politieke redekunst bezit. Ge durende zijn verblijf in het Lagerhuis zocht hij ook kennismaking roet de jong ste vrouwelijke afgevaardigde, de Schot- sche Jenny Lee, een van. de felste we zentjes in den strijd voor LabourrechteiK die Groot-Brittannië kent. Een staf van secretarissen moet Chaplin helpen met de beantwoording van brieven, die als een lawine in zijn hotel binnenvallen. Er is geen dorp of stad in het land, waar men niet heeft gevraagd om de gunst van zijn bezoek: hoogsten en de nederig'sten. van het land vragen hem te gast, de hoogsten om' de glorie van zijn persoonlijkheid, de ne- derigsten omdat hij eens een der hunnen was. Er zijn zielige verzoeken bij. Maar de grooten en beroemden eischen hem op, Bernard Shaw, Lady Astor en een gan- sche reeks getitelde menschen. Men heeft verklaard dat Chaplin een fortuin van meer dan 1.000.000 pd. st. heeft en dat zijn nieuwe film „City Lights", die deze week voor het eerst in Londlen is ver toond, hem in Engeland alleen 200.000 pd. st. op moet brengen. Electr. Drukkerij G. W. DEN BOER,, Middelburg

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1931 | | pagina 10