Pijnlijke Spieren? DERDE BLAD VAN DE PROVINCIALE ZEEUWSCHE MIDDELBURGSCHE COURANT VAN ZATERDAG 7 FEBRUARI 1931. No. 32. L&feoRX^ATOIWS DOOR ALICE CAMP&EtC VERKEERSCONFERENTIE. Veere; eerste deel verbetering provinci ale aanlegplaats te Vlissingen; de bouw 1 van een nieuwe steiger te Ka'tsche Vrijdagmiddag had in een der vertrek- Veer en kan het zijn den weg| Ponteburg Pyramide, waarover volgende week 'nj ken van het gebouw van het Provin ciaal Bestuur van Zeeland te Middelburg de vierde verkeersconferentie plaats wel ke werd voorgezeten door den COMMIS SARIS DER KONINGIN, jhr. mr. J.W. Quarles van Ufford. De VOORZITTER heette alle aanwe zigen welkom, in het bijzonder den ver tegenwoordiger van de Belgische spoor wegmaatschappij Mechelen 1 erneuzen, die van andere spoor- en tramwegen, eventueel van luchtlijnen, van autobus- diensten enz. De conferentie wordt vroe ger gehouden dan andere jaren, omdat er dan nog tijd zal zijn op wijzigingen in dienstregelingen aan te dringen. Spr. heeft in een courantenartikel in een derjjroote Neaeriandsche bladen "ïn een beschouwing over het dalende bevol kingscijfer van Zeeland o.a. gelezen, dat Ged. Stalen niet voldoende werken in het belang van het verkeer. Spr. is het daar mede eens, omdat Ged. Staten nooit genoeg daarvoor kunnen doen. Maar toch had hij in dat artikel een woord van waardeering verwacht voor wal wel is gedaan. In de laatste SLatenziltiug heeft spr. een overzicht gegeven wat in 4 jaar is tot stand gebracht, en hij zal dit nu niet herbalen, maar wel er op wijzen wal m 1930 is verbeterd. ?-e Staten besloten tot de zeer "be langrijke aanschafffing van een tweede molorveerboot voor de lijn Breskens—i Vlissingen, die de naam van Prinses Ju liana zal krijgen en die dus 3 tjort. J jaar na dé Koningin Wilhelmina in de vaart zal komen en vermoedelijk 31 Dec. f931 zal zijn afgeleverd om in begin '32 hi dienst te komen. Maar ook is een nieuwe boot voor de lijn Hansweert1 Walzo orden aangenomen en zal binnen kort worden begonnen met den bouw daarvan. Drie booten samen van ruim l1/» millioen gulden, dat bewijst toch, dal er wel wat gedaan wordt. Bovendien zijn verschillende andere booten verbe terd. Een ander dagbladartikel sprak van een brug over de Schelde. Spr. hoopt dat de schrijver daarvan in cfe rijke provincies van Nederland krachtig pro paganda voor dit idee zal maken, maar voorloopig zal het provinciaal bestuur zich er maar toe bepalen, de bootdien sten. zooveel mogelijk te verbeteren, het is toch altijd nog beter een vogel in de band dan 10 in de lucht. Ook oj> ander gebied is veel tot sland gebracht o.a. wat de wegen betreft, die van Oostburg naar Zuidzande, van Schoondijke naar IJzendijke, van Neuzen naar Axel, en ook andere werken als de steiger te Stavenissei en die te Walzoorden, verder is aan aar- vang gemaakt met het veranderen van den inlaag te Hoedekeaskerke tot haven. Maar ook zijn nog tal van wegen ver beterd met steun van de Provincie als die van Koudekerke naar Bjggekerke, van 's-Heer Arendskerke naar Heinkenszand het zuidelijk deel van den weg MiddelV burg—Veere en gedeelten van de wegen Biggekerke—Zoutelande en Zoulelande WesLkapelle. Ook verschillende gemeen ten helpen mede en kwamen daardoor verbeteringen tot stand o.a. van den weg Wissekerke—Kamperland, en te Vlissin igen van den Prins Hendrikweg en den Koudekerkschen weg. De Polder Wal cheren legde het rijwielpad Serooskerke Oostkapelle aan en verflauwde een las tige bocht. Nog noemt spr. wegen te St Jansteen en tusschen Aardenburg en St. Kruis. Het Provinciaal Bestuur tracht ook in dezen tijd van werkloosheid zooveel mot gelijk werk te doen uitvoeren en daar voor zullen o.a. in aanmerking komen de toegangsweg en steiger te Stavenisse. de verbetering van den steiger te Zijpc. van den weg Zierikzeebrouwershaven tot Schuddebeursaanlegplaats te Zierik zee eerste deel; weg Heinkenszand— Heerenhoek, tweede deel Middelburg- löf bespreking wordt gehouden. Spr. wekt gemeente- en polderbestuuren op ook' in het belang der werkloosheidbestrijding zooveel mogelijk werken te doen uitvoev- ren, wat tevens een algemeen verkeersj- belang is. Spr. herinnert aan de regeling dat do helft voor op het.Prov. Wegen,- plan voorkomende wegen betaald wordt uit het Wegenfonds, een kwart door de Provincie en een kwart door de direct belanghebbenden. Waar de Kamer van Koophandel te Terneuzen geheel door de Provincie wil doen betalen, zou spr. willen dat zij dan ook aanwijst dc middelen om dit te kun# nen doen. Zeeland is aan het maximum van' haar opcenten. Thans gaf spr. gelegenheid wenscipen en opmerkingen ten beste te geven en wel het eerst aan den vertegenwoordiger van de Belgische spoorwegmaatschappij. Deze zeide, dat zijn maatschappij nog slechts kort geleden het baanvak Neuzen—Sel'- zaete heeft overgenomen en daarom over de aansluiting op de Provinciale booten noig niet geheel zicht heeft. Wel reeds heeft spr .klachten daarover gehoord eu zoowel voor de richting St. Njcolaas als Gent. De spoorwegmaatschappij kan er weinig aan veranderen en spr. vraagt of dit vooral voor de ochtendboot en de avondboot voor de Provincie hetzelfde is. De heer DE JONGE, directeur van' den Westerschelde dienst, zegt dat de boot 5.15 afvaart op verzoek der P.T.T.; die om 9.05 en 12.40 sluiten te Vlissin; gen op aankomende treinen aan en die van 4.10 is I eeds om 5.40 te Neuzen meestal vroeger en slechts zeer zeldéu later. De VOORZITTER zegt toe, da.t Ged Staten gaarne zullen overwegen of er iets aan te doen is de aansluiting) te ITer neuzen te verbeteren. De heer HARTE, secretaris van de Kamer van Koophandel te Terneuzen zegt, dat hel voor is getto men, dat er van de 'boot getelefoneerd wordt dat er reizigers voor den trein zijn en deze toch weg is als de 'bus het ,s;tation bereik niettegenstaande hij 5 minuten te Sas van Gent staat en men te Selzaete SS fni nuten heeft voor aansluiting naar Gent Daarbij -komt, dat de boot voorheen te 3.50 van Vlissingen vertrok en nu tie 4.10. Alsnu werden de algemeene bespre kingen geopend over de 'diensten op de Westerschelde, De heer WALLER, directeur van de Stoomvaartmaatschappij „Zeelarid" wees op het groote belang1 van het verkeer Knocke—Vlissingen in aansluiting op de Zeelandbooten en zou daarom gaarne een boot uit Breskens hebben te half twee en een uit Vlissingen te 6 uur. De heer DE JONGE zegt daarvan nog niets te kunnen zeggen omdat hij nog niets van den treinenloop met den zo merdienst af weet. En dan dient de vraag gesteld wat beter is goede aan sluiting op de mailboot dan wel op de treinen. De heer WALLER z,egt, dat het te doen is om ook op deze wijze het Vreem delingenverkeer te bevorderen. De VOORZITTER zegt .toe, dat met een en ander rekening zal worden ge houden. De heer JERONIMUS bepleit, gezien dat de trein te 8.55 te Vlissingen aankomt en de boot naar Neuzen te 9.05 reeds vertrekt, ook een vroeger vertrek van de boot naar Breskens dan eerst te 9.15, vooral op Woensdag kan men daarvan gemak hebben. De heer DE JONGE zegt dat het moeilijk is voor twee booten tegelijk te zorgen en als men die voor Neuzen laat wachten, geeft dit ook weer moeilijkhe den. De heer JERONIMUS kan de dienstbe zwaren niet beoordeelen. 84.) De knecht gehoorzaamde en Roger ging zich verkleeden. Hij zag zeer op tegen den onaan genanten plicht dien hij moest vervullen en èen vreemde opwin- winding had zich van hem meester ge maakt. Hij voelde dat er niet mocht worden gedraald met het inbrengen van een aanklacht tegen de vrouw, die zes jaar met zijn vader gehuwd was geweest, en tegen een zeer geacht lid van de medische faculteit. Hij zou veel tegen werking ondervinden, dit ontveinsde hij zich geen oogenblik, het zou heel moei lijk zijn. Hij zag zichzelf, zijn tante, Chal mers en Esther, en dat. was het moei lijkste, in den bank der getuigen zitten. Esther, wier zenuwen zoo geschokt wa ren door haar ontzettende ondervinding. Had Thérèse haar uit den weg willen hebben? Ze wist zeker van het plan en keurde het goed. Hel hondje bleef janken in den tuin. Wal had het diertje toch? In de stille van den vroegen morgen klonk zijn ge huil zoo troosteloos. Hij moest lot stilte De heer WINDT VAN MERKESTEIN, directeur van de Zeeuwsch-Vlaamsche tramwegmaatschappij, zegt dat men dan verder nog geen tram heelt. De heer JERONIMUS zegt maar des zomers wel een bus, die Wloensdags ook op tusschen plaatsen personen miagj uitlaten. De VOORZITTER zegt, dat dit ook in aanmerking zal worden genomen. Thans kwam men tot den Oosterscheldedienst. De heer DUVEKOT uit Goes wijst op het groot ongerief van de haven lie Zierikzee als men aan het begin moet blijven liggen en speciaal auto's -niet kunnen worden geladen of getost. Spr,. zou gaarne de haven zien uitgebaggerd De VOORZITTER zegt dat dit twee of drie jaar geleden heeft plaats gehad. De heer DE BROEKERT uit Zierikzee zegt dat deze week reeds drie maal de boot niet kon binnenkomen en gister morgen moesten 26 menschen met het kleine bootje mede, waarvan slechts 10 of 12 binnen konden zitten. Spr. meent, dat Schouwen misdeeld is, hoeveel de provincie ook doet. In 1929 is reeds door Zierikzee op veroetering aangedron gen, de toestand blijft levensgevaarlijk. Men is dankbaar voor het lage tarief voor auto's, maar wat heeft men daar aan, als zij niet op- of. af kunnen. De VOORZITTER kan toezeggen, dal vermoedelijk in 1932 de ponton van Vlissingen naar Zierikzee zal kunnen ko men. De heer DE BROEKERT is geschrok ken van het jaartal 1932 en meent, dat ook de heer v. d. Wieijde den toestjand) levensgevaarlijk zal moeten noemen. De VOORZITTER vraagt of de heer de Broeckert er een andere oplossing voor weet en of hij een uitgave van f 60.000 tot f 70.000 gerechtvaardigd zou vinden', waar men volgend jaar de pon ton van Vlissingen over kan brengen. De heer DE BROEKERT zegt, dat de Westerschelde moo'e ferrybooten krijgt en de Ooste-schelde moet wachten,, Doch spr. geeft toe, dat f 60.000 veel is en hoopt ten slolte nog eens op een zoo spoedig mogelijke verbetering. De heer DUVEKOT vraagt of bij den steiger te Katsche Veer niet een wacht- Iokaaltje kan worden gebouwd. De heer VAN DER WEIJDE zegt, dat daar reeds eerder werk van gemaakt is, doch de Wilhelminapolder, die eigenaar van den gro id is, werkt niet mede, spr. hoopt dat dit rog wel eens zal veran deren. De heer DUVEKOT vraagt of het niet veranderd kan worden, dat men in plaats van 20 minuten slechts 10 minuten voor het vertrek van de boot vrachtgoed moet aangegeven hebben. De heer VAN ROMPU zegt, dat 20 minuten vast staat voor den Wester en den Oosterscheldedienst, het ligt er maar aan of de betrokken agent al of niet de puntjes op de i. zet. De heer KRIJGER zegt, dat het be vrachten voor Zierikzee bij hem te Goes kan geschieden. De heer DUVEKOT zegt, dat het dan voor Katsche Veer in orde is, maar niet voor Hoedekenskerke. De heer VAN ROMPU herhaalt, dat het aan den agent ligt. De heer DUVEKOT vraagt of men te Zierikzee niet een steiger aan den kop van de haven kan maken. De heer DE BROEKERT zegt, dat ge brek aan voldoende water in de zwaai- plaats de oorzaak is, dat de boot niet door komt. Men kwam nu tot de spoor- en tramwegen. De heer DE KRUIJTER zegt, dat de rniddenstandsvereeniging te Goes reeds in 1929 aan de N.S. verzocht heeft den eersten trein naar Hoedekenskerke drie kwartier te vervroegen, dan kan hij twee booten resp. te Borssele en, Hoedekens kerke bedienen), alleen moet de bestuur der onderweg een half uur wachten. Spieren vermoeid en over spannen I Gewrichten stijf en pijnlijk! Verschaft U verlich ting binnen een paar minuten. Geen inwrijven want Sloan's dringt onmiddellijk door. Aanwending van Sloan's is een voortreffelijk tonicum voor vermoeide, pijnlijke ge wrichten en spieren. Vol maakte verlichting voor hen, die werk moeten verrichten in de open lucht gedurende ruw weder. Verkrijgbaar bij alle Apothekers en Dro gisten. (Ingez. Med.) De VOORZITTER zegt, dat Ged. Sta ten dit reeds twee maal hebben onder steund bij de spoorwegen. De heer DE KRUIJTER zegt, dat de motortrein, die te 6.38 des morgens van Goes vertrekt bijna altijd overladen is, als er iets gebeurt, zouden de deuren, die naar binnen gaan niet eens open kunnen. De VOORZITTER zegt, dat wel reeds attent is gemaakt op den trein, die te 6.04 van Middelburg afrijdt. De heer JERONIMUS zegt, dat op een Woensdagmorgen alleen voor Mid delburg 70 personen in den vroegtrein van Goes zaten. De VOORZITTER zegt toe dit ter kennis van de N.S. te zullen brengen. De heer JERONIIMUS wees er op, dat tusschen 1914 en nu een aanmerkelijke achteruitgang 'Is ontstaan Ln de verbin ding van Zeeland met Duitschland en dit omdat geen treinen meer rijden over het haanvak Boxtel-Wezel, die deze aan sluiting igoed deden zijn. Als men meent,, daar geen sneltreinen meer te moeien la ten rijden, waarom maakt men dan geen gebruik van snelmo torwagens. Dok de route naar Maastricht is slechter gewor den, vroeger kon men er reeds te 12 uur zijn, nu pas te half twee, dat is ook schade voor het vreemdelingenverkeer. Spr wijst dan ook oj> de slechte ver binding des avonds als men na 20 minu ten in Roosendaal den boemeltrein van 7.32 naar Zeeland krijgt, terwijl dezè er nog "29 minuten langer over doet dan in 1914. Hier zou ook een motorwagen Bergen op Zoom—Vlissingen goe'le dien- Sten (bewijzen en als men dan zegt dat het traject te lang is en de wagen moe'i wordt, laat men hem dan te Goes door een anderen vervangen. De VOORZ. betreurt het dal de N.-S. geen afgevaardigde naar deze conferen ties fcendt, hij kon dan al de klach ten hooren. De heer HARTE zegt, dat de Kamer te Breda vraagt om dézen trein 'te 20 uur te laten vertrekken, doch spr. brengt daarom de wensch naar voren, Sat dn aansluiting mede op trein 311 uit Til burg—Breda, trein 4.35 uit Holland te Roosendaal aankomende ïe 20.05 naar Vlissingen te laten doorloopen als snel trein en wel te 20.16. Deze trein zou ook aansluiting kunnen geven te Hans- weerrt en rloedekenskcrk'e metZepuwsch Vlaanderen wellicht ook nog op een boot Vlissingen—Breskens. Al twijfelt spr. wel of de N.-S. makkelijk meer treinen zul len inleggen, toch zou hij het een groote verbetering achten. De heer JERONIMUS heeft altijd 'ge leerd dat men moet reizen, met den trein die er is en niet voor ieder eien treiilx kan worden ingelegd, maar dat was juist toen men geen motortreinem kenden. Het verkeer AmsterdamRotterdam' is door de electrische treinen zeer loegjenoijn(5n en men moet het dan ook niet zoeken in zware treinen, maar "in veel lichter treinen, wat z. i. ook de financiën der N.-S. niet zal bezwaren. Uit de cijfers se dert 1914, verzameld door deii secretaris van de Kamer te Middelburg blijkt, dat het verkeer naar en van de Zaeuwsche gebracht worden, hij zou Esther wakker maken. Het huilen hield op en Chalmers kwam binnen met broodjes en koffie, de hond bevend en zacht klagend achter hem aan. „Ik begrijp niet wat hem scheelt mijn heer, hij is lieelemaal van streek. Ilij wilde weer naar binnen, maai' toen ik de deur openmaakte bleef hij staan als of hij iets op zijn gemoed had. U moot nu wat eten en drinken, mijnheer, u hebt in lang niets gebruikt eiu u hebt een drukkken dag voor u." Roger dwong zich zelve om een kop koffie te drinken. Hij had in dagen geen gedachte aan eigen welzijn gewijd. Zon der iets te zeggen staarde hij naar de accecia's, nog nat van den nachtelijken regen onder de sombere, troostelooze lucht. Hij voelde fich zeer jiezwaarcl. „Ja Chalmers, wij krijgen een zwaren tijd, als we niet goed op .ons tellen passen, zullen die twee er zich uitdraai en." Zouden ze kans hebben om te ont vluchten, mijnheer?" „Dat bedoel ik niet, maar ze zullen misschien kans zien om vrijgesproken te worden." In gedachten streelde hij den terrier, die tegen hem aanlag eu zacht jankte j 1 „Zullen ze sir Charles opgraven, mijn heer?" „Waarom? Ze zouden er niets bij win nen, mijn vader stierf aan. een welbeken de ziekte naar men het er algemeen voor houdt zijn natuurlijken dood. Zoo zou ik ook mijn natuurlijken dood zijn gestor ven als de dokter zijn plan had kunnen volbrengen. Dat was het verduivelde knappe van den opzet. Wlat nu de vrij- heidsberooving van miss Rowe betreft, zelfs hier zouden we geen absoluut be wijs kunnen aanvoeren. W|e 'hebben te doen met een buitengewoon scherpzin nig man. Ik weet nog met hoe sterk ons bewijsmateriaal tegen hem is, dat ga ik nu trachten uit te viuden." „En dat allemaal voor het gelid van uw armen vader, wat ze over een jaar of zoo toch gekregen zou hebben." Roger zweeg, want hij wist beter dan Chalmers waarom Thérèse zijn vaders dood niet af kon wachten. Hij trok zijn lichte overjas aan, die Chalmers hem voorhield en wilde toen nog even naar Esther gaan zien. Het was nog heel vroeg' en het huis was nog in pust. Hij wist dat de apotheek nog niet open >vas en dat hij de eerste uren niet kon volbrengen, maar zijn rusteloosheid gedoogde 't niet dat hij werkloos bleef. Toen hij, gevolgd door Chalmers, de kamer verliet, deed een luid geklop en gebel aan de voordeur hen beiden ver schrikt opzien, evenals den vorlgen avond bij de komst van de politie. W|at zou het nu kunnen wezen? „Dat zal een telegram zijn, mijnheer, maar gewoonlijk maken ze op dit uur niet zoo'n lawaai. Ik zal eens gauw zien. Op den drempel stond de bode van het telegraafkantoor met een telegram, da! hij vergat af te geven. Met hoog, trillen de stem zeide hij: „Mijnheer, mijnheer! Hebt u naar buiten gekeken?" „Waarom? Wat is er?" vroeg Roger Met uitgestrekte vinger wees hij over de balustrade naar den'rechterkant van de steenen trappen. Vlak bij het huis lag, wat leek te zijn een doornatte, zwarte japon. W,at zou het wezen? Aline vloog er naar toe, Roger ruw 'ter zijde schui vend. j „Chalmers, wat is dat? Het kan tocli niet... God het is... j Aline gaf een hard|en gil toen zij de- zelfde ontdekking deed. Handenwringend schreeuwde zij„Goede hemel, het is mevrouw!" Inderdaad liet was lady Clifford. Ge kleed in de doorweekte, zwarte chiffon japon lag ze daar neergesmakt -in de buiging van den steenen trap. Het hoofd lag onder den rozenstruik, maar de han den, met modder bevlekt, waren zicht baar, de korte vingers naar 'binnen ge klemd als klauwen. Om haar heen lagen glasscherven. Wat beduidde dat? „Laat die vrouw stil liggen", riep Ro ger, over de balustrade springend. Chal mers trachtte Aline te kalmeeren. Roger knielde hij Thérèse neder en hield de struiken opzij, zoodat hoofd en gelaat zichtbaar waren. De bode stond naast hem. De grijze oog«n staarden vol af usschenstations is afgenomen, doch naar te hoofdstations juist is toegenomen. Te heer BOREEL zegt dat de lijn Box tel—Wezel gelegd werd voor de Zeeland naar dat het goed is, dat de treinen 'tonlang mogelijk op Nederlandsch ge iled rijden, omdat dit goedkooper is. De heer JERONIMUS zegt, dat-vroe ger toch ook andere sneltreinen op be doelde lijn rederu De heer WALLER zegt, dal er met den zomerdienst groote verbetering 'komt/ men zal dan bijv. te kwart over zés van yiissinigen igaan en is reeds te 12 uur in Dortmuud. De heer DE KRUITER uit Goes vraagt waarom als men te 9.30 te Neuzen komt de tram naar Hoek juist te 9.20 is vertrokken. De heer W;INDT VAN MERKESTEIN zegt, dat een aansluiting in de richting Iloek weinig geapprecieerd werd. De heer VAN ROMPU zegt, dat men met een bus van de boot spoedig bij de tram is. Dc VOORZITTER voegde er nog aan toe, |dat het in de bedoeling van Ged. Staten ligt een nieuwe bus aan te schaf fen. De heer DUIVENAARDE uit Goes wees op de groote wensclielijkheid den trein die Maandags om 5.12 uit Vlissin gen vertrekt iederen Werkdag te doen loopen, wat voor bezoeken aan Holland' op een dat heen en weer dan groote beteékenis is. Thans kwam men lot de wegen. De lieer HARTE Zeide, dat men spe ciaal uit het westelijk deel van Zeeuwsich Vlaanderen hem verzocht heeft nog eens op de wegenkwestie te wijzen. Het spijt spr. dat men te veel waarde hecht aan couranten artikels, het mankeert den schrijvers wel eens aan verantwoorde lijkheidsgevoel. Het is jammer, dat men de belanghebbenden niet kan dwingen de resteerende 25 pet. bij te dragen en daarom meent hij, dat de provincie de wegenverbetering in zulke gévallen ge heel voor haar rekening moet nemen. Zij moet echter niet meer geld uitgeven doch 75 M. verbeteren, waar het anders 100 M. zou zijn. Men moet ook niet ve- geten, dat het veelal doorgaande wegen betreft waarbij de gemeenten dikwijls weinig belang heb oen. De weg bij Phii- lippine zou die gemeente reeds f 60.000 kosten, en zij heeft geen'belang hij het voorhij vliegen van auto's. De destijds aangelegde verbindingsweg tusschen Oost- en West Zeeuwsch Vlaanderen heeft slechte toegangswegen en het gaat voornamelijk oan verbetering van de we gen. De gemeenten en andere belang hebbenden passen veelaL het afschui- vingssysteem toe. De wegen kust-grens zijn goed, maar de andere nog niet. De VOORZITTER zegt dat er voor beelden zijn dat verbetering afsprong op onwil van belanghebbenden 0111 f 200 of f 300 onderhoudskosten te betalen. De heer WINDT VAN MERKESTEIN meent, dat belanghebbenden niet alleen zijn de gemeenten of polders, maar dat die overal zijn. De heer HARTE zegt, dat nU zwakke gemeenten voor 't algemeen belang moe- grijzen naar boven, de mond was ge opend. Over de rechterslaap liep een diepe snee, waaruit veel bloed was gevloeid, dat in geronnen toestand ge zicht, hals en schouders bedekte. Er bestond geen twijfel aan dat het leven geweken was. De dood was waar schijnlijk al eenige uren te voren inge treden. Haar kleeren waren doorweekt in den bodem getrokken. „Gelooft u dat het zelfmoord is, mijn heer", vroeg Chalmers zacht. Zonder te antwoorden, schudde Roger het hoofd. Vreemde kleinigheden troffen zijn oog. Op twee of drie plaatsen was de huid gekrabt. Gebroken lakke i a de rozenstruik vertelden ook het een en ander, maar dat was het niet wat Roger's blik zoo tot zich trok. ,',W'at heeft ze om haar hals?" fluister de verschrikt ennieuwsgierig de bode. Voorzichtig verwijderde Roger de slip pen van een nauwe das, die om haar hals geknoopt was. In heit midden, met een lint stevig er aan vast gebonjden, hengelde een voorwerp, dat bij uader onderzoek bleek te zijn de afgebroken hals van een flesch. .Wordt vervolgd

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1931 | | pagina 9