S kamer van koophandel en fabrieken voor zeeuwsck- vlaanderen. regendagen. KUNST EN WETENSCHAP. RECHTZAKEN. Bestand tegen zwaar gebruik i Handel, Nijverheid en Visscherij BURGERLJKE STAND. GEMENGD NIEUWS. WAAR IS WERK? Verkoopingen - Verpachtingen in Zeeland ge- oof an >or én de en, den gel jen tter :en ;en en eft tide sch met :1de ige en ïe of Verschenen is het zeer uitvoerige jaar verslag van de Kamer van Koophandel en fabrieken voor Zee uw sch Vlaanderen te Terneuzen. Volgens- dit verslag nam de Kamer met leedwezen waar, dal er geen voortgang gemaakt werd met het plan tot het "aan leggen eener 'drinkwaterleiding. Het dossier der op 31 Dec. 1928 laatst ingeschreven handelszaak was, no, 1807, op 31 Dec. 1929 was dit no. 1847. In den loop van het jaar werden inge- ts'chreven 124 wijzigingen en 37 ophef fingen van zaken. 462 maal werd inzage gegeven vaneen dossier en 81 afschriften of uittrekels verstrekt. De meeste aanvragen om in lichtingen komen v(an buiten het gebied der Kamer. Er kon aan verschillende aanvragen om handelsadressen in bepaalde bran ches worden voldaan. In meerdere geval len werd ook de tusschenkomst der Ka mér ingeroepen voor het verkrijgen van handelsad res.sen Afgegeven werden 170 certificaten van oorsprong, terwijl 1 legalisatie werd ver richt. Op de keerzijde van de ter herinnering aan het jaarlijks le betalen bedrag uitge reikte formulieren worden de ingeschre venen gewezen op1 huinne verplichtingen tot "het opgeven van wijzigingen in hunne zaken. Toch blijkt telken jare 'hij het uit melken dier herinneringen dat in den loop van het jaar veranderingen hebben plaats gehad, die niet werden opgegeven. Door raadpleging van locale bladen waar in gewoonlijk advertenties van wijzigin gen in zaken worden geplaatst word zooveel mogelijk getracht het Handels register „bij' te houden', daar belang hebbenden, indien ze niet eigener bewé- ging komen, worden uitgenoodigd de noo- dige wijzigingen te laten inschrijven. Ook blijkt nog steeds dat sommige in geschrevenen nog niet overtuigd zijn, dat het betalen der jaarlijksche bijdrage een wettelijke verplichting! is, en zal het ver moedelijk in de toekomst nog noódig blij ken deswege vervolgingen in te stellen. Omtrent den algemeenen economischen toestand van het gje'bied der Kanier kan voor het verslagjaar, in afwijking met vorige jaren, de toon optimistischer zijn, al is deze niet onvermengd, in verband met de slechte bedrijfsresultaten welke de landbouw, het bestaansmiddel van de meerderheid der bevolking! in het; Igébied der Kamer, in het jaar heeft te 'boeken, niettegenstaande eén oogst werd binnengehaald zoo rijk als nooit te voren het gpval was. Bestond een jaar tevoren de. groote zorg, in verband met het toenemend aantal werkloozen in het^geied der Ka mer, thans was dit beeld geheel veran derd, en was er eer sprake van een tekort aan werkkrachten. Behalve het bouwen van de groote fabriek te Sluis kil, die zeer veel werkkrachten vorder de, waren daarop ook andere werkzaam heden en omstandigheden van invloed, a.m. minder aanbod van werklieden uit het buitenland. Er kwamen tijden van gebrek aan arbeidskrachten. De e.migha- tie naar het butienland of najar de in dustrie-centra kwam daardoor tot stil stand. Er kwam eer een tegenover ge stelde trek, al is het, dat het bevolkings cijfer in totaal nogl iets terugliep'. Die vermindering] was thans echter niet ab normaal te noemen, het gewone ver schijnsel van den trek' van het platteland naar de steden. Het bevolkingscijfer, dat pp 31 December 1928 82.428 bedroeg^ daalde in 1929 tot 82.297, een verschil van 131 terwijl de daling' in 1928 be droeg 453 en in 1927 288. Er zijn gedurende de laatste jaren in pers enkele beschouwingen verschepen over den teruggang der bevolking van Zeeuwsch-VIaanderen, waarbij vooral met bezorgdheid de aandacht werd' ge vestigd op het terug!ooipen der geboor ten. Het werd besproken als een ver schijnsel dat zich, na vroeger in andere deejen van het l'and reeds te zijn gecon stateerd, zich thans ook in Zeeuwsch- VIaanderen voordoet. Het vraagstuk werd in die artikelen, 'beschouwd Van de ethi sche zijde. Te vermoeden is echter, dat de ecoonomische toestand vamhet gewest hierop van invloed is De ongunstige om standigheden, de werkloosheid, hebben ongetwijfeld het aantal! huwelijken .ge reduceerd, terwijl de uittocht van hond- derden jonge menschen die elders een bestaan gingen zoeken, ook van invloed lsgeweest op een verminderd aantal geboorten. Behoudens de hierboven géschetstei ui engewone omstandigheid, het stich- en van het wereldbedrijf door een imlach- nff bmten!andsche combinatie, die voor J O0. e bijdroeg tot opheffing 'lendf^'inw v- hébben ook verschiï- §ebied der Kamler geives- ügöe ondernemers of firma's door op- bouwmg en uitbreiding hlmner zaken medegewerkt aan de economische ont wikkeling der streek en verdrijving van het spook der werkloosheid. Daartoe droeg ook zeker bij de uitbreiding van den tuinbouw'. W;as de toestand over het jaar 1928 in het algemeen nog zeer ongunstig, de plotselinge werkverruiming in {929 bracht algemeene welvaart, aangezien werk en verdiensten van de arbeidende klasse ook wélvaart beteekent voor den middenstand. De opleving, ook in dien stand, was zeer gloed merkbaar. Uitvoerig staat het verslag' dan stil bij de verschillende takken van Industrie, scheepvaart, land- en tuinbouw en vee teelt, om dan eeu overzicht te geven van den Joop der bevolking in de gemeenten in heL gebied der Kamer, Van. de onder wijsinrichtingen, van de gasfabrieken en éfectricileitsbedrijven in dat giebied en van de verkeersmiddelen (trein, tram en boot.) ,,Met vacantie naar de bosschen Naar de duinen en het strand Dat is wel een desillusie ïn ons waterige land. Want wat heb je aan zoo'n zomer; 't Water valt met stroomen neer. En je raast en tiert en moppert Op dit gure natte weer. d'Eerste darg ben je rog kalm Want je bent nog optimist, Regen maakt je echter spoedig Tot een reuzen-pessimist. Maar bij al deze misère Vind je echter één ding goed Dat geen enkele p a r t ij toch Iets ook maar aan ,,'t weertje" doet. Een belangrijke schenking. Dé Minister van O., K. en W|. brengt ter algemeene kennis, dat mevr. de wed L. Hotz—Words, wonende te Coló|gny bij Genève aan den Staat ten behoeve Van de universiteitsbibliotheek te Leiden, ge schonken heeft de door haar overleden echtgenoot A. P. H. Ilofz, in leven com- sul-generaal der Nederlanden, magejllateü bibliotheek. Deze omvat naar schatting 15.000 deelen, in hoofdzaak betrekking hebbend op de geschiedenis, de aardrijkst kunde en de 'kunstgeschiedenis van het Oosten, zoowel de Levant, Turkije en Perzië als het venei Oosten. Aan de schenkster is de dank der Ree geering gebracht voor. deze waardevol- le schenking. 1 De Hooge Raad heeft verworpen de cassatieberoepen van M. W1. V., door het Hof te Arnhemi tot 3 jaiar gevangenisstraf veroordeeld wegens diefstal' van een brandkast te Zwolle, uit het kantoor der N.V. De Autom'aa't in den nacht van 21 op 22 Juli 1927, en door het Hof te. Am sterdam wegens diefstal' van. een brand kast uit het station te Harmelen, tot jaar gevangenisstraf. In den nacht van 3 op 4 Maart heeft een autobestuurder uit Lisse twee wielrijders nabij Hilleg'om) aangereden; een hunner is aan de gevolgen overtel den. De automobilist bleek onder den invloed van sterken drank te zijn. De Haarlem'sche rechtbank veroordeel de hem tot drie weken hechtenis. De eisch luidde drie weken glev.straf. De moord te Waddinxveen. De Hooge Raad deed gisteren uit spraak in de zaak van A. K, die wegenis] moord op H. Schotman te Wladdinxveen gepleegd op 10 Augustus 1929 door het Haag'sche gerechtshof in hooger beroep is veroordeeld tot 12 jaar gevangenisstraf. Uit hoofde van een vormfout heeft de Hooge Raad dit beroep vernietigd en de zaak Verwezen naar het Gerechtshof te Amsterdam, ten einde haar op het bestaande hooger beroep af te doen. Het dubbelschroef Passagiers- en Vracht motorenschip „Dempo". Betreffende het bovengenoemde schip dat hedenmiddag van de werf der N.V. Kon. Mij. „De Schelde" te Vlissingen te water zal worden gelaten en dat bestemt is voor den Rotterdamschen Lloyd kun nen wij het volgende mededeelen. Het vervullen der doopplechtigheid zal geschieden door Mevrouw Quarles van UffordBaronesse Mülert tot de Leemcule, echtgenoote van den Commis saris der Koningin. De „Dempo" is 175 meter lang, 21.34 meter breed en heeft een hoogte van 25 meter, gemeten van de kiel tot de com mandobrug. Een zich over de geheele lengte van het schip uitstrekkende dubbele bodem én 7 waterdichte schotten, die het in 8 waterdichte afdeelingen verdeelen, 17 reddingsbooten, waarvan één motor-red dingboot, een gyrocompas, radiorichting- zoeker, onderwater-kloksignalen, draad- looze telegrafie, enz. waarborgen op bijna volmaakte wijze de veiligheid-van passagiers en schip. Acht dekken be-, vatten de voor passagiers en bemanning! met de meeste zorg ingerichte ver-, blijven. De passagiersverblijven der eerste klasse zijn alle dekhutten, d.w.z. hutten niet tegen den wand Van het schip ge- j bouwd, waardoor vooral in de tropenj meer koelte verkregen wordt. Alle hut ten zijn onderling met elkaar verbonden, met uitzondering van enkele, waar tech nische eischen zich tegen het aanbrengen van verbindingsdeuren verzetten. Elke hut is voorzien van waschtafels met stroomend water, kasten, schrijftafel oi; toilettafel en verwarming. In de eerste klasse kunnen 238 pas-j sagiers worden ondergebracht in 82 twee-} persoonshutten (waarvan 12 hutten met] privé-badkamer en 2 luxehutten) en 74 eenspersoonshutten (bijna 50 pet. van het totale aantal hutten). Ruime crappen en 2 electrische liften vormen de verbinding tusschen de aan 230 personen plaatsbiedende eerste klas eetzaal en het bovenste promonadedek. Behalve die zaal, die een oppervlakte van 353 vk. M. beslaat zullen de passa giers eerste klasse nog de beschikking krijgen over een rook- en muziekzaal groot 380 vk. M., een schrijfkamer groot 50 vk. M. en een kinderkamer groot 85 vk. M. De wandeldekken beslaan een opper vlakte van 1620 vk. M. De passagiersinrichtingen der tweede klasse liggen onmiddellijk achter die der eerste klasse. Ruim 280 passagiers kun nen hierin worden ondergebracht, waar van een tot dusver ongekend groot aantal (180) in dekhutten. Verreweg het grootste aantal hutten zijn tweepersoons hutten; elke hut is voorzien van het modernste comfort, waschtafels met stroomend water, kasten, enz. In deze klasse beschikken de passagiers over een eetzaal met een oppervlakte van 361 vk, M., een rook- en muzieksalon groot 324 vk. M„ een kinderkamer groot 63 vk. M.; de wandeldekken beslaan een op pervlakte van 1120 vk. M, De salons worden gedecoreerd en uit gevoerd door de Kon. Mij. „De Schelde" De derde klasse biedt ruimte voor 70 passagiers, die voor de helft onderge bracht worden in tweepersoons- en de overigen in meerpersoons-hutten. Een eetkamer met een grondoppervlak van 96 vk. M„ een rookkamer groot 57 vk. M. en promenadedekken met een opper vlakte van 455 vk. M. voltooien de in richting dezer klasse. De vierde klasse bevindt zich in het voorboventusschendek en zal worden voorzien van een ruime dekzaal. De bemanning, die in geriefelijke ver blijven is ondergebracht, telt 350 kop pen, zoodat in totaal ongeveer 1100 per sonen aan boord verblijf kunnen houden. Aan de sanitaire inrichting van het schip is de meest mogelijke zorg be steed. Het totaal aantal badkamers be draagt 82; een groot, met het oog op de tropen, openlucht zwembad, lang 8 me ter, breed 6 meter, met een grootste diepte van 2 meter, bevindt zich vóór het grootluik. Het aantal toiletten be draagt 123. Een naar de laatste eischen ingericht hospitaal met een operatieka mer en een afzonderlijk verblijf voor be smettelijke ziekten voltooien de sani taire inrichting. De huishoudelijke afdeeling omvat een zeer uitgebreide keukenafdeeling, wasch plaatsen, pantries, ovens, volkskombuis, wasscherij, strijkerij, een compleet uit geruste strijkkamer voor passagiers. Dit geheel bedrijf wordt electrisch gedre ven. De proviand-bergplaatsen, vries- en koelkamers, ten dienste van schip en la ding, linnenkamers, droogkamers, liggen een dek lager in de onmiddellijke nabij heid van het keukenbedrijf. De benoodigde drinkwater-vooraad aan boord bedraagt 1.400.000 liter. Machine-installatie. Voor de voortstu wing dienen twee 10-cylinder Schelde- Sulzer-Dieselmotoren, elk van 7000 as paardekrachten, met cylinders van 760 m.M. en 1340 mM. slag, met aangebouw de compressoren, die het schip een vaart snelheid van 18% mijl geven. De spoellucht wordt geleverd door een electrisch gedreven roteerende spoel- pomp. Een geheel gelijke pompgroep dient als reserve. Voor de opwekking van den electri- schen stroom, benoodigd voor het drij ven .van alle hulpwerktuigen, verwar ming en het voeden van de 7000 lampen die het schip verlichten, zijn vier Schel- de-Sulzer-Hulpdiesel-motoren opgesteld. Elk dezer 6-cyl. machines ontwikkelt een vermogen van 780 as P.K. bij 180 omwen telingen per minuut en drijft een gelijk stroom dynamo van 510 K.W. De cylin- derdiameter bedraagt 380 mM„ de slag 660 mM. De afgewerkte gassen van de hulpmo toren en een gedeelte van de afgewerkte gassen der hoofdmotoren kunnen geleic worden door een afgasketel, waarin stoom gevormd wordt van 0.5 K.G vk c.M. overdruk. De gevormde stoom wordt gebruikt voor het verwarmen van het zoute badwater en van zoetwater ten dienste van de centrale waschtafels, luxe hutten en kombuisdoeleinden. De luchtvoorraad is ondergebracht in twee aahzetluchtketels, elk van 23 kub M. inhoud en ingericht voor een werk druk van 25 K.G. per vk. c.M, Bovendien is een H.D.-luchtbatterij aanwezig, be staande uit 13 flesschen, eik van 1200 Liter inhoud en een werkdruk van 70 K.G. per vk, cM. De voor de motoren benoodigde brand stof wordt geborgen in 5 dubbele bo ciemtanks, 6 dteptanks en een als slinger tank ingerichte ruimte, waardoor het slingeren van het schip bij slecht weer zeer belangrijk verminderd wordt, het geen het comfort der passagiers zeer ver hoogt. De brandstofberging heeft een inhoud van 2300 ton. De elliptische schoorsteen heeft een afmeting van 11 bij 10 bij 5.50 Meter. De lading wordt behandeld door 8 electrische kranen en twee laadboomen. De laadruim-inhoud bedraagt 370.000 cfk De „Dempo" wordt gebouwd door de j Kon. Mij. „De Schelde" volgens door haar ontworpen plannen, in nauwe samen werking met de directie en den techni- schen staf van den Rotterdamschen Lloyd. Met dit schip van voor de Schelde tot nu toe ongekende afmetingen zal het eerste gereed komen, dat door de nieuwe keersluis zal gaan. Zooals men weet is die sluis gebouwd, om de Schelde in staat te stellen schepen van groote af metingen te bouwen en daardoor haar voortbestaan veiliger te stellen. wachten ten slotte een poging om otp 'te staan. Zij stortte evenwel op den. grond, waar zij uren lang bleef liggen. Men vreest voor het leven der oude vrouw. Een voelhalmatch tragedie. De jongste "bediende die bij zijn groot vader op kantoor werkte. (Humorist). Middelburg. Van 2325 Juli Ondertrouwd: M. G. Schuijt 231 j en E. O. Radder 26 j. J. van der Steen 38 j. en J. M. Poortvliet 26 j. A. P. Hubregtse 30 j. en M. M. Laker- veld 25 j. Bevallen: S. A. Geelhooed geb. Pau- lusse d. C. M. Seijbel geb. De Koning z. Vlissingen. Van 17—24 Juli. Ondertrouwd: A. D L. Lipgier 20 j. en A. J. Bom1 20 Stroeder 28 ji. en L. Pfeiffer 23 j.; D. Roelse 24 j. en D. P. Liebers 22 j.; D. Brusselman 23 j. en N. de Nooijer 23' j.-, G. H. J. M. van Erck 30 j. en iA. ,M'. Ma.- lefason 26 j.; J. M. Keuiner 26 j. ten ff, J. H. de Landmeter 23 j.; H. J. A. van Linden *25 j!. en S. van Schijndel 22 ij.; C. W. Kentin 28 j. en J.'Vogel ,19'j.. Getrouwd: A. J. Gillissen 24 j. en T. M. Leeuwen 22 j.; P. Simeerdijk 26 j. én S'. de Roos 22 j.; J. D'. Abrahamse 2© j, en H. M. P. Auer 27 j. A. (Mommaasi 25 j. en C. M. Melis 29 j.; G. E. Jl. Hendriks. 3i3 j. en E. J. M. van Hoepen 31 3.; P. F. K. von Heimburg 27 j. en J. E. Vroéi- ken 28 j.; J. J. Janse 24 j.j 'en C. Flo(- russé 20 j. 'S Bevallen: T. Alderiiests geb1. Huiszoón z.; J. Bakx igfeb. Schipper d.; J. En!- iglelse geb. van Boven z. Overleden: M. Kooman, man van J. Elglgébreen 64 j- O. en W, Souburg. i Van 1724 Juli Ondertrouwd: P. J. Mink 26 j. en M. M. M. Walrave 24 j. J. 0. W. Jobse 27 j. en W|. S. van Dijk 29 j. M. P. Meijers 24 j. en M. P. Lijnsiel 23 j. Overleden: L. Geldof 77 jaar, wede van Jan Janse. Verdronken. Donderdagavond is een 9^j arig knaapje, een logétjje uit Hilversum^ tij dens het visschen in de Markthaven te Utrecht gevallen. Toen men het ven tje naar 'boven haalde, slaagde men er niet meer in de levensgieesten op té wék ken. 1 Het lVs'ljarigi zoontje van G. P„ te Aarlanderveen is te water igeraakt en verdronken. Ongelukken. Bij het oversteken van den weg werd te Zevenbergen de 64-jarige P. J. de R., die voor een auto 'wilde uit wijken, door een uit de tegeinovergestelf- de richting komenden auto aangereden. Het slachtoffer is aan de gevolgen overleden. irttiOT'PiD AANSLAG Donderdag avond heeft de 31-jarige H. van G. te D u s s e n op zijn broeder, na een twisty een moordaanslag gepleegd door tweemaal op hem mét een .grool jacht geweer le schieten. Een der kogels' ver oorzaakte slecluts een onbeduidende ver wonding. De dader is naar de strafge vangenis te 's-Herteigenbosich overge bracht. ERNSTIGE AUTOBOTSING. - In den omtrek van I n n s b r c k is de auto van het echtpaar Gultmann uit Berlijn, waar in de heer en mevrouw G. met hun drie Kinderen en een kinderjuffrouw gezeten waren, in botsing gekomen met een auto uit Innsbruck. Allen werden gewond en de heer G. is aan zijn verwondingen overleden. Van den Innsbrücker-auto, feen groote toerwagen, werden twee Amerikaanschen en een kind _ge\vond. POSTWAGEN GESTOLEN. Een wagen, t oebehoorende aan de posterijen, is Vrijdag te Londen door misdadigers 'gestolen en Leeggeroofd. Een zak "met. a a nge tee k e ndc stukken en juweelen, dié een waarde hebben van meer dan 100 pd. st. werden uit den wagen gehaaid. De dieven lieten toen den wagen ergens staan en verdwenen met hun buit. TYPISTE TE PARIJS VERMOORD'. - De typiste van het internationaal Pladj- vinderskantoor te P a r ij s is naar het Volk meldt, Donderdag dood in haar werkkamer gevondenhet hoofd was door 'bijlslagen geheel verminkt. De Joop knecht van het kantoor, de Spanjaard Garcia, bleek tevens te zijn verdwenen. In een hoek van het vertrék* waar hét lijk lag, vond men een 'klein padvinders' hijlt(je, 'geheel met bloed bevlekt. Uit ver dere 'bloedsporen in de kamer 'klon men afleiden, dat het meisje zich krachtig tegen haar aanvaller had verzet. De kleeren waren haar gedeeltelijk' van het lichaam gerukt. De telefoonleiding was doorgesneden. Volgens een later 'bericht is Garcia een man van 40 jaar,, in den loop v(ab den avond op een der Parijsche stations gearresteerd, juist toen hij op het punt stond in een trein naar Sp.a'njje te ver1- trrekken. Hij bekende weldra het meis je, dat zeer mooi was, te hebben ver moord en yoegde er onmiddellijk cynish aan toe, dat men hem nu maar niaar het schavot moest 'brengen. De moeder van het meisje,, geheel verlamd, deed na uren van vergeefsch De Districts-Arbeidsbeurs voor de ge meenten tusschen O. en W. Schelde meldt de volgende aanvragen: Binnenland: ROTTERDAM, 8 erwtenpikkers, dade lijk, loon f 18 per H.A., met inwoning, voor on'bepaalden tijd, moeten met erw- tensnijden nekend zijn. DEN BOSCH, een aank. bediende, da delijk, geen loon, intern en verval, voor vast, moet kunnen scheren en eenigs- zins knippen. AMSTERDAM, scheepmaker voor luxe ijzeren bootenDouw, dadelijk, loon 50 et per uur, duur minstens een jaap, moet medewerken onder leiding aan het mia- ken van het ijzeren casco en aan de the(- timmering. AMERSFOORT, electriciens, loon en indiensttreding nader over een te komen, voor lonbepaalden tijd, moeten goed be kend zijn met gewoon installatiewerk. HAARLEM, echtpaar zonder kinderen, leeftijd 35—40 jaar, de man als huis knecht, de vrouw voor huish. bezigheden en koken,,, loiofil f 80 per maand, intern; lielsft met ervaring en bij voorkeur van bet platteland. DEVENTER, bekwaam loodgieter, da delijk, joon nader over een te komen, voor onbepaalden tijd. DEVENTER, slagérsknecht, indiensttre ding 1 'Augustus, loon nader over eein te komen, met kost en inwoning, voor vast. DEVENTER, twee bekwame metaal- fraisers, dad., loon 5658 cent per uur, en stukloon, voor onbepaalden tijd. ENSCHEDE, coquillemaker, dadelijk, hoog loon, voor onbepaalden tijd, moét zelfstandig coquilles kunneni ontwerpen en uitvoeren voornamelijk in aluminium. ENSCHEDE, een schoorsteenmantel- steller, dadelijk, loon 54 a 55 cent per uur, of aangenomen werk. ENSCHEDE, een steenhouwer, dadelijk, loon 69 cent per uur, moet bekend zijn met letterhakken, duur van het werk nader te bepalen. DORDRECHT, aankomend' bronseur, (pl'.m. 20 jaar), dadelijk, loon nader over een te komen, voor onbepaalden tijd. AMSTERDAM bekw'. of aank. verwar- mings-technisch-teekenaar, dadelijk, loon nader overeen te komen. ENSOHEDE, een bouwkundig-opzich ter, dadelijk, om dagelijks toezicht te houden bij een boerderij-bouw, 'loon f 100 tot f 125 per m'aand, voor nader te bepalen tijd. Aanbiedingen uitsluitend aan de Dis tricts-Arbeidsbeurs te Middelburg. Juli. 28 Veere, Inspan Vervaat en Willeboordse. 30 Zuidzande, Landbouwersinspan, Mijs. 30 Souburg, Huis, v. d. Harst. 30 Veere, Veldvruchten enz. Loeff. 31 Middelburg, Huis, Struve. Augustus. Nisse, Villa, Jonkers. 4 Middelbatrlg, Inboedel enz. Slruve.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1930 | | pagina 7