Domburg*
BEURSO VERZICHT
KUNST EN WETENSCHAP
ONDERWIJS
PERSKRONIEK.
LEGER EN VLOOT
LAATSTE BERICHTEN
Twee dooden.
KERKNIEUWS
Verkeerswezen, Post en
Telegrafie
NOOIT KEELPIJN!
SPORT
AFLOOP AANBESTEDINGEN
LANDBOUW
I AMSTERDAM, 7 April. (SlolkoerS).
Hel eerste getal is de slotkoers van
Zaterdag het tweede dien van heden.
6 pet. Ned '22 102y8—1024/5-
5 pet. Ned. '18 101-101i/8.
41/2 pet. Ned. "17 101IOCK/5.
3 pet. C. N. W. Schuld 777/e773/^1.
12(1/2 pet. Idem 635/s
5 pet. Zeeuwsche H. Bank IOO1/3— IOO1/2.
41/2 pet. Idem 98—98.
A. A'dam Bank 1895/s 1893/^.
A. Bank Associatie 593/4—591/4.
A. Kol. Bank 100i/3— 100-99i/2.
C. N. H. Mij. 1721/2—1723/4).
A N. I. Handelsbank 156i/2—155.
A. Rottend. Bankver. 1131/2—1131/2.
A. V. Berkel Patent 145-146—142^144.
A. Küchenmeister Ultr. 111-114—111.
A. Houthandel Alebrts 106—105.
O. Marg. Unie 372-378—372-377.
A. N. Ford 266-269s/4!.
A. N. Kunstzijde 107-112—113-115.
A. G. B. Philips 454-459—446-456?/2.c
A. De Schelde 951/2—92i/4-
£1. Anaconda Coptper 157—157>/2.
C. Bethlehem Steel IO81/2— 108y8.
A. A.N.IJE.M. 336-344—334-340.
A. (Borneo Sumatra H. Mij 154»/44—
1543/4.
A. Boeton 164—162.
A. Kon. Petroleum 407-410a/2414-419.
O. Shell Union 25y3—26i/8.
A. A'dam Rubber 15H/2-155—1521/2-157.
A. N. Scheepv. Unie 179—179.
A. C. Mij. d. Vorstenl. 146—144.
A. H. A'dam 526-542—525-532.
A. Java Cult. Mij. 385—381..
A .Deli Batavia Tabak 404409-410.
A. Deli Mij 374-375—377-3791/4.
A. Senembah Mij. 414-415—418-420.
A. A'dam Thee 751/2—751/4.
A. N. I. Spoor 192—190.
C. Chicago Milwaukee 241/2—241/5.
C. 'Union Pacific 237i/4 ets. daivf.—237i/2.;
Prolongatie 3—3.
Markt sluit vast opi olie waarden; ver
der op> de laagste prijzen.
WISöELKOERiSEN.
Londen
Berlijn
Parijs
Brussel
Zwitserland
Kopenhagen
New-York
7 April 5 April.
12.111/s I2.ID/5
59.45
9.75
34.76
48.26
66.70
2.49
59.461/2
9.751/J
34.77
48.26
66.701/a
2.49y8
7 April,
WEERBERICHT VAN HET K. N, M. I.
Barometerstanden:
Hoogste: 767,8 te Sterna.
Laagste: 757,6 te Wieenen.
Thermometerstanden:
9 uur 47 gr., 12 uur 49 gr.,j 3 uur 50 gr.
Weersverwachting:
Zwakke tot matige veranderlijke wind,
later uit N. richtingen. Betrokken tot
zwaar bewolkt. Weinig of geen regen.
Iets zachter overdag.
Dinsdag 8 April
Zon op 5.21; onder 6.43.
Licht aainsteken alle rijwielen, motor
rijtuigen en andere rij- en voertuigen
7.13.
Maan op 12.13 n.m.; onjder 4.02 v.m.
.Volle maan 13 April.
HOOGWATER VLISSINGEN.
Middelbare tijd.
Dinsdag 8 April
Woensdag
Donderdag 10
Vrijdag 11
Zaterdag 12
Zondag 13
Maandag 14
8.54
10.29
11.27
12 18
0.33
1 07
1.46 S
21.41
22.55
28 49
13*—
13 84
14.12
men. De vergadering verklaarde zich
zonder stemming accoord met dit rap
port.
Leon Boedels, f
In den afgeloopen nacht is te Amster
dam overleden de heer Leon Boedels
de bekende conferencier.
De Stadsschouwburg te Amsterdam.
Uit Amsterdam meldt men aan de N.
R. Crt.:
Zaterdagmiddag heeft in. den Stads
schouwburg de commissie van bijstand! in.
het beheer der zaken van kunst uit den
raad vergaderd, bestaande uit wethou
der Polak, voorzitter, en leden mr. dr.
G. van den Bergh, E, Boekman, mej, N.
A. C. Crielar s,mej. dr. C. F. Katz, KI. de
Vries en mevrouw m. H. van Dam van
Isselt, secretaresse.
De commissie heeft besloten aan B. en
W. te adviseeren, den raad voor te stel
len, tot vasten bespeler van den Stads
schouwburg, de combinatie-Verkade en
Van Dalsum te benoemen.
1 Op de voordracht ter voorziening
in de vacature van directeur der Am
bachtsschool te Deventer, tevens direc
teur der Nijverheidsavondschool is no.
2 geplaatst de heer A. Engels, directeur
der ambachtsschool te Goes.
Voor de betrekking van onderwi
zeres te Aardenburg in de vacatui
ontstaan door het vertrek van mej. I
Siegters aan de O. L. slchool, hebben, zich
15 sollicitanten aangemeld.
Tot tijdelijk onderwijzeres is benoemd
mej. M. F. Groothaert te Sluiskil.
Godsdienst en school.
De vereeniging De Middaghoogte heeft
een enquête ingesteld naar de mogelijk
heid en wenschelijkheid van godsdienst
onderwijs op de Gymnasia, Lycea en
Hoogere Brugerscholenzij vroeg daar
bij den directeuren een aantal vragen te
beantwoorden. De eerste luidde:
„Acht u het van belang, dat de leer
lingen gewezen worden op de waarde
en de redelijkheid van den godsdienst in
den ruimsten zin des woords?"
Op de enquête kwamen 101 antwoor
den in.
De vrees, dat godsdienstonderwijs op
een school met een gemengde bevolking
aanstoot zal geven, bleek overheerschend
te zijn. In het geheel wezen 56 van de
101 antwoorden alle godsdienstonderwijs
op de „neutrale" scholen af. Enkele mo-
tiveeren deze meening, b.v.:
„In hun doen en laten moeten de leera
ren een voorbeeld voor hun leerlingen
zijn. „Woorden over godsdienst zijn van
geen waarde; het komt aan op het kwee
ken van verdraagzaamheid." „De noodige
docenten zijn moeilijk te vinden." „Ethi
ca is op onze scholen noodig, geen gods
dienst." „Geen tendenzen op de school."
„Godsdienst is de zaak der ouders."
„Godsdienstonderwijs is onmogelijk, door
dat de bevolking zoo gemengd is; wat
den een zou bevredigen, zou den ander
aanstoot geven." „Het redelijk beschou
wen van den godsdienst geeft aanleiding
tot dorre verstandelijkheid." „Veel leera
ren hebben een te weinig positieve over
tuiging." „Er bestaat geen neutraal gods
dienstonderricht." „Het programma is
toch al overladen." „Godsdienst is geen
wetenschap en behoort daardoor niet op
de school," Godsdienstonderricht is de
taak der kerk." „Ware godsdienst hoort
in de binnenkamer thuis." „Slechts en
kelen zijn in staat godsdienstonderwijs te
geven zonder anderen te kwetsen." „De
redelijkheid of de waarde van den gods
dienst gaat boven het begrip der kin
deren."
De bezwaren tegen den godsdienst op
de scholen blijken, zoo concludeert het
rapport der enquête, slechts van prac-
tischen aard geacht te worden; slechts 1
van de 101 antwoorden is er principieel
tegen; de overige 100 erkennen echter
de waarde en de redelijkheid van den
godsdienst.
Dat acht „De Middaghoogte" een
moedgevend verschijnsel.
Openbare tentamens.
Prof. mr. E. M. Meyers te Ledden
Leiden heeft de door hem afgenomen
♦wordende tentamens in het burgerlijk
.recht voor het eerst in het openbaar ge
houden. Een maximum-aantal van 60
studenten woonde het afnemen der ten
tamens bij.
De vrije dagbladpers
Aan een hoofdartikel in het (lib.) „Va
derland" over de vrijheid van de dagblad
pers ontleenen we de volgende zinsne
den.
„Het is nog niet zoo heel lang dat de
dagbladpers op hare volle waarde is ge
schat; ze is trouwens eerst in 1869 door
het ministerie Van Bosse-Fock van de
looden ijzers bevrijd, die haar beletten
hoog op te stijgen. In dat jaar toch werd
het zegelrecht op de dagbladen afge
schaft, waardoor de pers eene uitbrei
ding kreeg, die ook het gehalte van het
gild, dat ze bediende, ten goede kwam.
Minister van Bosse verwekte groote
vrees met dat wetsontwerp tot „Afschaf
fing van het Zegelregt op de gedrukte
stukken en de advertentiën in de nieuws
papieren". Wat niemand verwonderen
kan,als hij bedenkt dat wij in 1869 in
den tijd leefden, dat de arbeiders nog het
stakingsrecht misten, dat zelfs kinderen
en vrouwen nog weerloos op de arbeids
markt stonden; dat de doodstraf en het
geeselen en brandmerken nog eene be
langrijke plaats in ons strafstelsel inna
men
Toch waren er niet minder dan 57
adressen bij de Tweede Kamer ingeko
men, waarin op aanneming van het wets
ontwerp werd aangedrongen, en van die
adressen vermelden wij met vreugde dat
van de Vos van Steenwijk en 100 anderen
deeluitmakende van de afdeeling Leid-
sche Studentencorps van het anti-dag-
bladzegelverbond.
Daarin werd er terecht op gewezen,
„dat met den constitutioneelen regee-
ringsvorm ten nauwste verbonden is eene
grootst mogelijke openbaarheid, terwijl
eene voortdurende bespreking, verdedi
ging en kritiek van elke regeeringshande-
ling belangstelling opwekt, die de levens
voorwaarde is van dien regeeringsvorm".
Maar het was juist die belangstelling,
waarvoor de conservatieven bevreesd
waren, al spraken zij dit dan ook, zooals
conservatieven wel meer gebeurt, niet
openlijk uit.
Op uitnemende wijze verdedigde de
toenmalige Minister van Financiën zijne
zaak, en hij won het pleit met 41 tegen
31 stemmen. En zoo kwam de maatregel
tot stand, die de liberalen reeds in 1850
hadden gewild, maar niet hadden kunnen
verkrijgen, omdat toen zelfs nog niet bij
hen allen de zoo eenvoudige waarheid
was doorgedrongen, dat het dagbladzegel
feitelijk niet anders was dan eene ver
kapte vermindering van de drukpersvrij
heid.
Tenslotte: de krant heeft het gewon
nen, niemand kan meer zonder, al is er
hemelsbreed verschil bij de menschen in
zake, wat zij door de krant voor henzel-
ven bevredigd willen zien, hierin stem
men zij allen overeen,, dat zij het zonder
die bevrediging niet kunnen stellen.
En voor hen, die deze bevrediging
moeten geven, is eene schoone taak weg
gelegd, mits zij maar de waarheid inzien
van het woord van Lucas: „Wee u wan
neer alle de menschen wél van u spre
ken."
De majoor-schrijver J. A, de Goey
is overgeplaatst van het wachtschip
„Willemsoord" naar het wachtsfchip te
Vlissingen, de majoor-schrijver J. La-
bruyère van de nieuwe kazerne van het
wachtschip Willemsoord met intrekking
van de overplaatsing naar dat te Vlis
singen. De bootsman A. Overduin is
overgeplaatst vau het wachtschip Vlis
singen naar Medusa.
.UIT MIDDELBURG.
Hedenmorgen heeft op den Zuidsingel
alhier een aanrijding plaats gehad. Een
vrachtauto uit Goes reed een 19-jarigen
wielrijder van achter aan, die aan het
hoofd verwond werd, terwijl zijn rijwiel
beschadigd werd.
De politie stelt een onderzoek in.
DE TREINVERBINDING
GOES—VLISSINGEN.
De Chr. Besturenbond alhier heeft
d.d. 22 Maart een schrijven gezonden
aan de directie der N. S. te Utrecht,
waarin er op aangedrongen wordt 's mor
gens een trein te laten loopen van de
stations Goes en Arnemuiden naar Mid
delburg en Vlissingen en des avonds van
uit laatstgenoemde gemeente naar Goes,
zulks in het belang van eenige tientallen
jonge arbeiders uit Goes (welke thans per
autobus worden vervoerd) en zeer vele
arbeiders uit Arnemuiden, die aan de
Schelde te Vlissingen en The Vitrite
Works te Middelburg en andere fabrie
ken en werkplaatsen aldaar werken.
Heden ontving de Besturenbond ant
woord, waarin vermeld wordt, dat in
gaande 15 Mei, bij wijze van proef, on
derstaande motortreinen op werkdagen
worden ingelegd:
Van Goes 5.58, 's H. Arendskerke 6.07,
Noord-Kraaijert 6.15, Arnemuiden 6,24(
aankomst Middelburg 6.30, Vlissingen
6.40.
Van Goes 6.38, 's H. Arendskerke 6.55,
Arnemuiden 7.04, aankomst Middelburg
6.40, Vlissingen 7.20.
Van Vlissingen (alleen Zaterdags) 12.25,
van Middelburg 12.35, van Arnemuiden
12.41, Noord-Kraaijert 12.50, 's H. Arends
kerke 12.58, Goes 13.06.
Van Vlissingen (Zaterdags niet) 17.30,
van Middelburg 18.04, te Arnemuiden
18.10, Noord-Kraaijert 18.19, 's Heer
Arendskerke 18.27, Goes 18.35.
Van Vlissingen (iederen werkdag) 18.02,
van Middelburg 18.12, te Arnemuiden
18.18, te Noord-Kraaijert 18.27, te 's H.
Arendskerke 18.35 en te Goes 18.43.
DE AANVARING BIJ
WALSOORDEN.
Omtrent de aanvaring bijl Walsoorden
vernemen wij nog het volgende:
De sleepboot waaraan bevestigd was
de thans gezonken Rijnaak, kwam van
Vlissingen, en hield bakboord aan, ter
wijl het Duitsehe stoomschip van Ant
werpen 'komende, stuurboord hield. Bij
de nadering van de sleepboot, moet de
loods van het Duitsehe stoomschip 1
stoot gegeven hebben, waaruit zou vol
gen, dat hij1 niet van koers veranderde
De kapitein van de sleepboot zou daarop
2 stooten gegeven hebben. Op het laat
ste (moment heeft de kapitein van de
sleepboot de draad los giegooid, waar
door hij nog juist bijtijds een aanvaring
voorkomen ken. Daarop is het Duitsehe
stoomschip op den aak gel lopen. Deze
kreeg aan de boeg een gat. Het achter
gedeelte van dit schip, waai- de roef is,
en waarin vermoedelijk' de vrouw zich
'bevindt, is niet geheel en al gezonken.
Naar we vernemen was gisterenmiddag
de Justitie ter plaatse van de aanvaring,
die ongeveer dezelfde is, waar eenigen
tijd igeleden de „Estella" is gezonken.
BINNENLANDSCHE GRANEN.
ROTTERDAM, 7 April. Tarwe tamelijk
aanbod hooger verkocht f 10.60—11.00
Bij uitzondering iets meer. Gerst (cheva-
liee) f 7.50-8.00. Haver f 7.00-8.00;
Erwten (kl. groene) f 9.50—10.50; Schok
kers prijshoudend. Bruine Boonen iets
hooger.
BEURSOVERZICHT.
AMSTERDAM, 7 April. 3 uur. V.D.
Oliewaarden: Koninklijken opnieuw op
den voorgrond, flink avance.
Verschillende buitenlandsche trokken
eveneens aan.
Industrieelen: Aku's vrij levendig ver
handeld. Koers kleinigheid hooger. Mar
garine Unie's eerder iets luier tot het na-
deelig verschil was bereikt.
Calvé Delft iets van hun koers af
staand.
Philips na prijshoudenden opening van
verkoopen te lijden, en moesten een 10-
tal punten prijsgeven.
Suikerwaarden: H.V.A.'s tamelijk druk.
Van een herstel was niet veel te bemer
ken, ondanks het bericht dat over 1929
niet minder zal worden uitgekeerd dan
over 1928,
Scheepvaarten stil. Slechts oude en
nieuwe vaarten teekenen van aanwezig
heid, daarbij vast.
Prolongatie 3 pet.
STAATSLOTERIJ.
(Onder voorbehoud.)
Op onderstaande nummers vielen de
yolgende prijzen:
5000: 347
1500: 7931 20432
1000: 1910 10855 17114
400: 242
200: 9949
100: 5011 9032 9505 11176 13904
EEN VLIEGTUIG NEERGESTORT,.
LONDEN, 7 April.
Het Duitsehe vrachtvliegtuig D 1649,
dat hedenmorgen vroeg uit Croydon naar
Berlijn vertrok, is boven Limpfield Com
mon (Surrey) naar beneden gestort, na
dat het in brand was geraakt. De piloot
en de mecano, die met hun tweeën aan
boord waren, werden gedood. Direct
werd Croydon van het ongeval op de
hoogte gesteld. Er wordt een onderzoek
ingesteld naar de oorzaak van het on
geval.
ERNSTIG SPOORWEGONGEVAL.
TOKIO, 7 April, Bij Tokio is, door
dat dynamiet tusschen de kolen gemengd
was, een locomotief en een groot gedeel
te van een trein in de lucht gevlogen.
Er zijn vele dooden en gewonden.
SOUBURG. Ned. Herv. Kerk. Beroe
pen (toez.) ds. L. C. Spijkeboer ,(e Wel-
sum (Overijisel).
Ned. Herv. Kerk.
Beroepen te Haarlem ds. K. H. Mis-
kotte te Meppel.
Op het zestal te Zwolle komt voir
ds. D. A. Hoekstra te Zierikzee.
Bedankt voor Krabbendijke door J.
Kramer te Elden bij Arnhem.
Abonnementen en Advertentiën tooi
dit blad worden aangenomen door
den Agent W. TRIELLER.
Kouvatten en keelpijn zijn in
vele gev,allen te voorkomen,
Vraag den menschen die re
gelmatig Lakerol gebruiken
of ze er ooit last van hebben.
Dat komt omdat Lakerol de
keel en die andere gevoelige
organen beschermt tegen de
schadelijke invloeden van
kou en vocht.
Let vooral op de groef* i
Tlngez. Med.),
het Droogdok O. Z., Steenenbeer, Groe-
newoud en Vlamingstraat.
Minste M. Vader te Vlieringen voor
f 10.850.
Aan de firma Schippers en Nauta te-
Oost b u ir ig is door den gemeenteraad
van "Weersels (Overijssel) den bouw óp<-
gedraigen van ongeveer 23 KM. laagspan
ningsnet compleet met h uisaansl u ffiaggeto
en verder toebehooren voor f 32.600.
J. van der Putte, f
Op 45-jarigen leeftijd is alhier over
leden de heer J. van der Putte, /die bij
hen, die de zwemsport beoefenen, voor
al als secretaris van de Middelburgsche
/Reddingsbrigade een geziene figuur w««t.
Turnont moe ting HollandBelgië.
De gister te Dordrecht plaats gehad
hebbende ontmoeting tusschen de Ne-
derlandsche en Belgische Keurturaers
bracht een overwinning voor Nederland
met 752S/41 tegen 726 punten.
De Kilstroom.
Het Nederl. stoomschip Kilstroom, van
de Holland West Afrika Lijn, van West
Afrika naar Amsterdam ,ligt met schade
nabij Kaap Palmas geankerd. De kapitein
meldde draadloos dat de reparatiën on
geveer zeven dagen in beslag zouden ne
men De reederij heeft haar stoomschip
Drechtstroom, dat zich nabij Monrovia
bevindt opdracht gegeven direct ter as-
sasten tie van de Kilstroom naar Kaap
Palmas te vertrekken. De IJstroom Ligt in
Freetown en kan indien dit noodig
mocht zijn, eveneens hulp> verleenen.
Havenbeweging te Brugge.
Gedurende de maanden Januari en
Februari was de tonnenimaat der bin
nenkomende schepen in 1930 52.388 ton
en in 1929 54.477. Voor de vertrekken
de schepen was het resp. 49.788 en
40.537 ton.
Havenbeweging te Gent.
In de haven van Gent kwamen in
Januari en Februari binnen schepen met
een totale ton-nen-maait Van 456.819 tegen
297.804 ton in Jan. en Febr. 1929./
Van de Vertrekkende schepen was öe
iliomnenmaat resp. 436.951 en 282.341.
Havenbeweging te Antwerpen.
De tonnenmaat der schepen, die in
de maanden Januari en Februari van
dit jaar te Antwerpen binenliepen be
droeg 3.867.862 ton, tegen 3.445.725 in
dezelfde maanden van 1929, van de ver
trokken schepen 3.881.632 en in 1929
3.413.22 2ton.
Ind. Stoomvaartlijnen.
Insulinde (uitreis) p. 5 Ouessant.
Palembang (uitreis) p. 5 (8 v.m.) Gi
braltar.
Bandoeng (uitreis) 5 van Suez.
Garoet (thuisreis) 5 v. Singapore.
Djember (thuisreis) 5 v. Marseille.
Radja (uitreis) p. 4 Gibraltar.
Poelan Roebiah (thuisreis) 5 v. St. Paul.
Koningin der Nederlanden (uitreis) 5 v.
Colombo.
Stoomvaartlijnen op N. Amerika.
Nieuw Amsterdam, 5 v. New-York n.
Rotterdam.
Voetbal.
ZeelandiaBoeimeer 42.
Alvorens deze bekerwedstrijd kon aan
vangen, had de aanvoerder van Zeelandia
eerst nog bloemen in ontvangst te nemen
ter gelegenheid van het 20-jarig bestaan
zijner vereeniging. De wedstrijd was ver
volgens weinig aantrekkelijk. Voor de
rust, toen Zeelandia wind mee had, wo
gen beide partijen ongeveer tegen elkaar
op; daarna was het een eentonige wed
strijd en stond de geheele Zeelandia-
voorhoede eenige oogenblikken gewoon
weg het spel hunner tegenstanders gade
te slaan. Zeelandia telde 3 invallers, ter
wijl Boeimeer volledig bleek te zijn. Het
niet medespelen van Pluijmers bij Zee
landia was dezen middag goed zichtbaar.
Over het spelverloop het voornaamste:
Na eenige verkenning op beide doelen
komt bij Boeimeer het eerste gevaarlijke
moment als Vogel tegen de lat schiet.
Tien min. is het spel nog maar oud als
een back van Boeimeer hands maakt en
Vogel het leder via een achterspeler in
schiet. 10. De partijen wegen volko
men tegen elkaar op, doch de gasten zijn
voor doel nog al eens de kluts kwijt. Een
paar aanvallen, geleid door hun rechter
vleugel, brengen geen succes. Na een
half uur krijgt de rechtsbinnen der gas
ten een prachtkans, doch Seybel weet
1 het schot nog juist over te tippen. Direct
daarop volgt een snelle aanval van Zee
landia. Het leder, dat ingeschoten wordt,
ketst terug voor de voeten van Vogel en
Zeelandia leidt met 20.
De gasten werken hard voor een te-
genpunt en enkele minuten vóór de rust
weten zij dan ook den achterstand te ver
kleinen. 21.
Na de hervatting komen de gasten
steeds gevaarlijk op zetten. Zeelandia be
paalt zich in deze periode tot enkele uit
vallen. Uit één hiervan gelukt het Vogel
den keeper voor de derde maal te pas-
seeren. 31. Als Vos in de Z. achter
hoede dan weer eens een keer te lang
wacht met wegwerken, wordt zijn club
hiervan de dupe, want de midvoor van
Boeimeer ziet kans den stand op 32
te brengen. Dan is het spel nauwelijks
het aankijken meer waard en het is op
merkelijk hoe de gasten de vele ge
boden kansen niet weten te benutten, In
de laatste minuten wordt Janusse nog in
de gelegenheid gesteld den stand op 4—2
te brengen. Dan is het einde.
Door het gemeentebestuur van
V1 i s s' i n gen is heden;' aanbesteed
a. het leggen van riolen, in de straten
op het Eiland. Minste inschrijver C. v.
d. Iilippe te Vlissingen f 49.500;
b. het herleggen van de rioleering op
Kampioenschap van Nederland:
VelocitasWillem II 11.
Promotie-Degradatie.
HulstVlissingen 00.
Vriendschapp elijk.
Middelburg IIDe Zeeuwen 2-
-2.
N ederlandItalië.
De te Amsterdam is gister de interna
tionale voetbalwedstrijd Nederland-Italië
gespeeld met 11 tot uitslag.
Onder voorzitterschap van den! heer
Th. Vogelaar, hield de ver. van oud-
leerlingen van tuinb o uw cur s u&sen te
Krabbendijke een algemeene ver
gadering. Allereerst werd besloten om
voorloopig nog niet toe te treden als lid
van de vereeniging tot bevordering van
lager tuinbouwonderwijs op Zuid-Beve
land. Besloten werd een excursi te 01"-
'iganiseeren naar de tuinderijen te Holaers
in België en naar de wereldtentooiMel-