DLOliDETriO/AAl Tweede Platei van da PROVINCIALE ZEEUWSCHE Oinsdsg 11 Spaart 1S30 m, 5S, BINNENLAND DE WINKELSLUITING VAN APOTHEKEN. „NEDERLAND-EXPRESS". DE DERDE VERKEERSCONFERENTIE fjWi iMwmaSfet WiilmS door: ANNY VON FANHUYS. U D E> N C PA 3 E i<° e C/20A//A/C£A/ KUNST EN WETENSCHAP Groote vondst van mummies. ONDERWIJS Handel, Nijverheid en Visseïterij {Wordt vervolgd). van -u*-. Het bestuur van den Algem. Neder!. Drogistenbond heeft aan, de Tweede Ka mer verzocht, het daarheen te leiden, dat bij art. 3 der wet op de winkelslui ting alsnog worde opgenomen de bepa ling, dat na het door de wet vastgestelde sluitingsuur apothekers geen andere ar tikelen zullen mogen afleveren dan ge-' Deesmiddelen en niet anders dan op recept. Adressant meent, dat indien den apo theker wordt toegestaan, na sluitingstijd reukwaters, parfumerie-artikelen, limo nades, toiletartikelen e.d. vrij af te le veren, dit zal moeten leiden, tot schade van een groot aantal handelaren in de genoemde artikelen. Het agentschap der N.V. Stoomv.-Mij. „Nederland", de firma Kuyper, van Dam en Smeer le Rotterdam, meldt, dat de boottrein van het s.s. „Prins der Neder landen", hetwelk 14 dezer (e Genua wordt verwacht, Zaterdagmorgen, 15 Maart a.s. te 9.52 uur aan net Maas station le Rotterdam zal aankomen. Aan komst te 's Gravenhage S.S. Station) 9.45 uur. Gisterenmiddag vereenigden zich op uilnooaiging van Ged. Staten een aantal personen \an onderscheidene verkeers- instellingen in Zeeland en daarbij belang hebbende colleges en personen in een der zalen van het Provinciaal gebouw ter bespreking van verkeersaaangelegenheden in Zeeland. De VOORZITTER de heer jhr. mr. J. W. Quarles van Ui'ford, commissaris der Koningin, opende de conferentie met een woord van welkom tot de aanwezi gen, wier aantal .niet zoo groot was als beidei vorige jaren, en speciaal tot den vertegenwoordiger van de Spoorweg maatschappij Neuzen—Gent, die toont een open oog Le hebPen voor de belan gen van bet reizende publiek. Zij geeft daardoor een goed voorbeeld aan de Ne- derliandsche Spoorwegmaatschappij Verder lol den inspecteur en den ad- jjunct-inspecteur der P.T.T., welke tak van dienst ook een groot belang bij het verkeer heeft; tot de afgevaardigden van de Kamers van Koophandel, waarbij spr. ciank breng't aan de Kamer te Terneuzen voor de waardevolle adviezen van haar trrftvangentot den vertegenwoordiger; de Stoomvaart .Mij „Zeeland", die toont een echte vaderlandsche, maar ook een Zeeuwsche lijn le zijn. Waar* het reeds do derde verkeersconferentie is, meent spr. hel doel bekend le mogen achten, het klachtenbureau i,s weer geopend. Spr. zegt dat in verband melt het spoedig moeten vertrekken van den ver tegenwoordiger van Gent-Terneuzen, de ze maatschappij het eerst zal worden be- 'sproken, ten tweede de bootdiensten, resp. die op de Wester&chelde en die op de Oosterscheldcten derde de veerdien sten-. ten vierde de, spoor- cm tramwej- gen; ten vijfde de wegen in het algemeen, tear zesde de autobusdiensten en ten ze vende aLle andere vericeer.sbélangen. Spr. deelde ten slotte mede, dat een telegram was ingekomen van den verte genwoordiger van de maatschappij Me- chelen-Neuzen, dat hij door éein misverf stand de boot te Neuzen heaft gemist en dus niet ter conferentie kon komen. Hierna werd het eerste punt ter spra ke gebracht en kon de vertegenwoordi ger van Gent-Neuzen op een paar kor te vragen antwoorden, dat binnenkort, het deel op Belgiscli grondgebied door de Belgische spoorwegen wordt overge nomen ,wat er met het deel der lijn op N'CrJerkui'dscli gebied zal gebeuren Is nog niet te zeggen, wellicht neemt Me» chelen—Neuzen het over. De datum van overname is waarschijnlijk voor het Bel gisch deel 1 Mei, maar officieel is niets bekend. Spr. kan dus alleen toezeggen eventueele wenschein over aansluiting hij ISelzaele te willen overbrengen aan de 'Belgische Staatsspoorwegen. De VOORZITTER bracht dank voor diej toezegging, waarvan gaarne gebruik zal worden gemaakt. Hierna kwamen de bootdiensten op de Wösterschelde aan de orde. De heer N. J. HARTE, seceretaris van dd Kamer van Koophandel voor Z. VL, tq Neuzen, zeilde, dat hij geen klachten heeft over tc brengen, bij verschillen de gelegenheden heeft de Kamer advie zen uitgebracht en spr. hoopt oip goede -.oplossingen naar aanleiding .daarvan. Toch is er ten opzichte van iets zekere vrees en dat wel van den dienst Vlissin- igenNeuzen. De wijze waarop bij verschillende ge legenheden -en onlangs ook' door den minister over dezen dienst gesproken is, heeft bezorgdheid voor behoud doen •ontstaan. Toen' op 29 Mei van het jaar 1927 gevraagd werd eventueel© opmer kingen te maken,, kon de kamer niet 'be vroeden dat. imten in die richting ging met dien dienst. Men zou dus hier een verslechtering krijgen, in plaats van een verbetering, waarna tocli algemeen ge streefd wordt. Alles wordt gedaan om verbeteringen te verkrijgen voor W,al- zoordeu, Hans weert, Hoedekenskerke, Vlissingen en Bres'ktens, en de lijn Neu zen,— Vliss.ingen voldoet, na de uitbrei ding, die daaraan op verzoek der Middel burgs ebe Kamer is gegeven niet alleen aan een behoefte, maar is wel degelijk een algemeen ver'k'eersbtelang, ook na haar ruim 100-jjarig 'bestajan. Het is dan ook pijnlijk, dat waar Oost Z.-Vl. niet met verkeersmiddelen overvoerd is, er te Breskens stemmen opgaan, die mee- nen. dat Neuzen—Vli'ssingen wel kan (worden opgeheven, terwijl er juist geen lijn I's die heter voorzien is dan Vlissin gen;—- Breskens, i'erwïjl men tracht dit nog steeds te- verbeteren. Spr. meent dan -ook. dat men op hetgeen met de lijn Vlissingen—Neuzen gebeurt goed moet •toezien en er rekening mede moet houden, wat de gevolgen van opheffing zouden zijn. Vooral ook vóór het vracht vervoer. In 1929 werden van Vlissingen naar Neuzen 18.500 en omgekeerd 5.600 zendingen verzonden. Vlissingen is juist een rustig© plaats voor Iaden en lossen. De gelegenheid Vlissingen—GoesHoede kenskerkeNeuzen brengt meer overla den met zich. Sneltrammen tusschen Neuzen en Breskens bestaan niet en zullen er ook wel niet kunnen komen zonder groote offers ook van de open bare lichamen, waardoor de bezuiniging op de bootdiensten teniet zou worden igedaan. Het Westelijk deel van Z. VI. met 27000 inwoners heeft goede ver bindingen, maar alleen het land van Axel telt 29000 inwoners en heeft er dan toch ook recht op, terwijl de bevolking van heel hel Oostelijk deel nog veel grooter is. Ook' de aansluiting te Borse- ■Ien. in den zak' van Zuid-Beveland. is Van groote beteekenis. Spr. hoopt dat Ged. Staten deze belangen niet uit het oog zullen verliezen. De VOORZITTFR zegt dat er reke ning mede zal worden gehouden. De dienst Vlissingen—Neuzen is herhaalde lijk bij Ged. -Staten Ier sprake gekomen, 44 Rohl zweeg, hij wist niet dadelijk' wat hij zou kunnen inbrengen tegen hetgeen hij zooeven vernam, [jij wist niet veel van den ingenieur, had 'hem op"den idag der be,glraieni.s slechts vluchlte leerein kennen en de jongeman maakte toen een aller,guntigsten indruk op hem, zoo als hij trouwens mevrouw Berner reeds had ;g|ezegd. Hij bewoog het hoofd een paar maal heen en weer. „Naar mijn meening doet uw vooroor deel tegen mijnheer Zernikow u dingen zien, die heelemaal niet bestaan." „Volstrekt niet", onderbrak hem me- (vl-ouw Berner, „ook zonder mijn voor oordeel zou ik wantrouwend zijn ge worden. Haar stem Haalde weer tot fluistertoon. „Wat mijn man van plan was met het geld te doen, weet ik piet. U hebt mij gezegd, dal hij het ten bate van zijn gezin wilde aanwenden mo gelijk had hij de gelegenheid het ergens zeer winstgevend te beleggen hoe bok, mijn man moet het geld, toen hij Zernikow naar het hotel bracht, bij zich I hebben gehad." Zij hield exen op, als om het volgende sterker te doen uitkomen: „Had hij het igieid thuis gelaten, dan zon ik het ergens moeten vinden." Zij ging recht overeind zitten en kneep haar ooigen een beetje tezamen, zoodat er een trek kwam in het mooie gezicht. .„Had mijn man het geld echter bij zich, dan zou Zernikow dc eenige zijn, die zou 'moeten weten waar hel was gebleven. Niet waar. mijn heer Pohl, dat is toch duidelijk?" Diep ademhalend leunde ze weer achterover en besloot rustig,: „.Maar Zernikow zwijgt •over hetgeen mijn man dien nacht zoo opwond ën waarom zou hij dat doen, als hij er zelf geen belang bij had?" De bankdirecteur trok een bedenke lijk gezicht; in elk geval kou hij, wat hij zooevcn vernomen had. niet geheel als waardeloos beschouwen. Aan hetgeen mevrouw Berner te berde had gebracht, •ontbrak een zekere lojgica niet, maar ook' kon hij zich niet dadelijk bij haar meening aansluiten. Eindelijk' zei hij zachtjes „U denkt dus aan de .mogelijkheid van een strijd 'Oto het geld tusschen de lb|el!- de heeren, waarna Zernikow het zich toe eigende?" Zij knikte. „Mijn man sprak hem mis schien over het geld, dat hij 'bij Izidh' -had misschien kwam het bedrag Ier sprake, dat Else mfee ten huwelijk] doch de tijd is nog niet gekomen Vioor f eên beslissing en de dienst blijft dus nu nog bestaan. De burgemeester van Neuzen, de heer HUIZ1NGA, ondersteunt gaarne het be toog van den heer Harte en stelt ook prijs op het behoud van deze directe lijn met Walcheren, o.a. omdat te Mid delburg het provinciaal bestuur is ge- Jvestiigci en ook de rechtbank. De beslis sing berust ten slotte bij het Provinciaal college, maar toch meent spr. dat deze lijn uiet kan werden gemist. De lieer van MEI.LE uit Goes, vraagt of het niet ^mogelijk' is de eerste 'boot VLissingten—- Neuzen wat later te laten ver trekken, opdat zij,, die uit Goes vroeg te Terneuzen willen zijn met den lo caal trein le Borsselen aansluiting kunnen 'krijgen. DE heer DE JONGE, directeur van den Weslerscheldedicnsl. zegt dat de boot juist vervroegd is op verzoek van Gent- Neuzen en van de P. T. T. De heer GROENEIJK, inspecteur der P. T. T., zegt dat de vervroeging in het belang is van een groot deel van Oost Zeeuwsch Vlaanderen tem opzichte dei- postverbinding. De heer VAN MELLE vraagt of dan de locaaltrein niet eerder kan, rijden. (De heer GROENEIJK zegt, clat dit niet kan omdat de Raad van. Toezicht op de spoorwegen reeds accoord heeft getroffen niet de P. T. T. en dan komt er geen verandering meer in. Daarmede in verband brengt spr. de wenschelijk- beid naar voren, d'at deze conferenties gehouden worden voor die tusschen ge hemde lichamen. De VOORZITTER meent, dat Ged. St. daarmede in hel ver\olgl gaarne rekening zullen houden. De heer VAN MELLE Dus dan maar wachten tot het volgende jaar. De heer jhr. BOREEL, vertegenwoor diger van de Zeeland, brengt dank voor het doen varen van. een speciale fruit- boot Neuzen—Vlissingen met producten van de veiling te Neuzen voor de Zee landbooten. Spr. vraagt of ook in het komend seizoen zulkeen boot za! worden ingelegd. De VOORZITTER antwoordt, dat daartoe reeds besloten is. De heer GROENEIJK vraagt hoe het nu gaat met de wijziging van den dienst Vlissiiigen—Breskens hp Zondag. De VOORZITTER zegt, dal deze zaak nog bij den miniisier is, ook voor den loopenden winterdiemst. Thans komt de Oosterscheldedieiist aan de orde en wijst de heer M. LAER- NOES, vice-voorzitler der Kamer van Koophandel te .Middelburg, op den droe ven toestand van de aanlegplaats te Zie- rikzee, waar hij wel gezien heeft hoe men martelen moet om auto's gelost of geladen te krijgen. De VOORZITTER deelt mede, dat de ponton waarschijnlijk in 1932 zal kunne» worden gelegd. Bij den veeren, vraagt de heer GROE NEIJK of de veerdienst rekening zal kunnen houden meteen wijziging, die in den 1 ocaalspoorwegdiens t komt. De heer DE BRUIJNE, directeur van den Oosterscheldedienst zegt dat dit reeds in overweging is. Bij de tramdiensten, vraagt de heer jhr BOREEL in ver.hand met excursies van de Zeeland is al bekenld is of de trammen naar de Belgische badplaatsen weer zoo zullen loopen als verleden jaar De beer DE JONGE zegt, clat dit nog niet bekend is. Bij de wegen vraagt de heer AVINDT VAN MERKESTEIJN of de weg Neuzen- Axel-Roddeshns niet verbeterd kan wor den, hij meent te weten, dat België dan een verbreeden weg tot Moerbelce zal •ioen aansluiten De VOORZITTER zegt. dat dit af hangt van de bereidwilligheid van dc di rect belanghebbenden om 25 pet. dei- kosten te dragen, cn op .een opmerking van den heer Harte, dat het geld anders voor andere wegen wordt besteed. De heer HUIZINGA zegt onlangs te Axel als zijn persoonlijke meenjng naar Sing Med.) voren te hebben gebracht, dal men 'steun moet zoeken bjji de gemeen ten, die meer het algemeen belang op het oog zullen nebben dap de polders. Hij zou willen, dat ae polders of uitgescha keld, of facultatief worden gesteld. De VOORZITTER twijfelt niet of Ter neuzen zal dan het voorbeeld geven. De heer HUIZINGA zegt dit niet te kunnen toezeggen, maar hjj gelooft het wel als men maar in deze richting blijft Werken. Bij de Autobussen, wijst de heer LAERNOES er op, dat de bus Midjdel- burg—Wolpliaartdijksche Veer meerma len overvol zit. .onlangs nog op een Zondag, toen er voetballers moesten ver voerd worden. Men kan ook over Goesl jjaan, maar dan komt men, weer in een bus, want de locaaltrein komt aan het veer als de boot reeds vertrokken is. De VOORZITTER zegt dat er bij het college nimmer klachten in, dezen geest zijn ontvangen, maar zegt onderzoek toe. De heer DUVEKOT uit Goes, klaagt over minder goede verbinding van uit Zierikzee,' na aankomst der boot met overig Schouwen, waarvan o.a. handels reizigers moeilijkheden ondervanden. De VOORZITTER zegt overweging toe. De heer W. J. CRAMER, zegt namens dq R.T.M., dat de tram', die opi Schou wen ligt rekening moet houden met aan sluitingen op Rotterdam, vioor een auto- busbedrijf op Schouwen om in de leemte te voorzien, is de concessie aan de R.T. M. geweigerd. De heer HARTE bepleit nog eens om den autobusdienst Breskens—Brugge ook (voor het lokaatverkeer te bestemmen,, vooral voor bezoek op een dag heen en weer is dit van groot belang o.a. voor plaatsen als Oostburg en Aardenburg. De VOORZITTER zegt dat, de conces- •'sionnaris dan nioet beginnen wijziging der concessie te verzoeken. De heer J. C." KRIJGER zegt dat te Goes steeds voldoende bussen gereed staan voor de' boot. "Uit de vergaderingwordt nog opge merkt ,dat de autobushouder van Liëre des morgens een bus van de Loskade te Middelburg naar Goes laat afrijden 5 min. voor het o-ffirieele vertrek van de Markt waar dan ook een bus van hein istaat. i De VOORZITTER zeMe een onderzoek toe. Nadat nog namens de Middenstands- «ereenigingen te Goes dank was ge bracht voor de verbeteringen in den veerdienst W olphaartsdijkKortgene, xverd de vergadering door den Commis saris d'er Koningin gesloten. „Maar mijn lieve, beste mevrouw, nu (gaal u beslist toch te ver", bracht Pohl in hel midden, die nu over zijn aanvan kelijke onthutstheid heen was. „,Als ie mand, wien het om de bruidsschat te doen is, ziet de jonge man er 'niet uit en evenmin ais een straatroover. I'k 'bten overtuigd, dat u een groote vergissing begaat en ben er zeker van, dat 'helt geld zal worden teruggevonden. Ik' be loof ia ernstig na te zullen den'ken (over den weg, dien wij 'moeten bewandelen, olm deze zaak tot klaarheid te brengen." Mevrouw Berner zei niets meer, maar aan haar geheele houding was duidelijk te zien, dat ze geen duimbreed week van het door haar ïhgenonten standpunt. Niettemin glimlachte hij vriendelijk', toen zij den bankdirecteur verzekerde hoe ge lukkig ze zich achtte, dat hij haar Too goed hielp. „Het geiuk is geheel aan mijn zijde", antwoordde hij. „Laat u door uw wan trouwen niet verleiden, nog op het laat ste «ogenblik het geluk van uw kind Ite verstoren. Houd uw meening over Zerni kow voor u zelf; alles zal worden (opge helderd. Maar heibt u uw huisknecht al iets over deze geldkwestie gevraagd?" „Mijnheer Pohl, laat ik u zeggen, dat dat totaal doelloos zou zijn." „Dal ben ik niet geheel met u teens. Voor zoover ik weet is Maurer een oud factotum in uw huis, hij was zeer 'aan uAv iman gehecht, die zeker wel eens met hem over dingen sprak, die eigenlijk niet Uit Cairo wordt gemeld aldus het Hb-1. dat bij opgravingen te Meydoem, die uit gaan van het Museum der universiteit van Pennsylvania, honderd en een mum mies zijn gevonden-, meerendeels goed bewaard gel)leven, uit den tijd van 2000 tot 1500 voor onze jaartelling'. De Amerikaansche expeditie, die sinds November verleden jaar aan het g"raven was. heeft een groot aantal grafkelders blootgelegd met sarcofagen. Tn 12 in rots uitgehouwen grafkamers vond men mummies, waarvan er 30 zeer met een huisknecht besproken moesten •worden, maar 'toeïï gebeurt dat dikwijls met oude, beproefde dienaren." „Ja, mijn man was tegenover Maurer dikwijls heel mededeelzaam." „Ziet u wel. Laten wij, als u het goed vindt, den ouden Maurer eens binnen- rcepen, dan zal i'k' hem een beetje op den tand velen. Baat 't niet, dan fecihaadt het ook' niet?" Mevrouw Berner 'belde en Manner 'kwam 'binnen. Zijn gladgeschoren huis- knech tengezic hl stond onbewegelijk, evenals altijd, wanneer mevrouw hem riep. Hij wist. dat de vroegere hofdamle, freule Stormberg, dit zoo wenschte, om dat zij het van gleed afgerichte lakeien altijd zoo gewend was geweest. Wachtende op een bevelbleef Mau rer bij de deur staan, maar mevrouw "Berner wenkte hem' binnen le komen. „Mijnheer Pohl'", zij duidde het met haar hand xn de richting waar deze zat „is een jeugdvriend van mijn ma». Hij zou je graag een paar vragen willen stellen, die ik je verzoek naar je 'beste weten te beantwooi-den." Een beetje vernazinlg toekende zich op het jgiezicht van den huisknecht aï, maar door een lichte buiging gaf hij te kennen, dat hij zou doen. wat mevrouw van hem veiTamlgde. „Maurer", begon Pohl op joviale» toon. ,,i'k' weet dat wijlen de professoi- niet stijf met: je omging en dat hij dikwijls mét je praatte. Daarom zou het mogelijk goed bewaard waren. Toen men in een der grafkamers was doorgedrongen liet een spleet in den muur daarvan toe te kijken in een vóórkamer, die toegang gaf tot vele andere grafkamers. De vóór- kamer was echter zelf overvuld met lichamen en kisten, dik onder spinrag, en de stapel was weer bedekt met rots klompen en puin. dat omlaag was geval len uit de zoldering. Van drie grafkamers Meek de toegang verzegeld. Een bevatte aen fraaie zwarte kist uit den tijd der twaalfde dynastie (2000 v. Chr.) die met witte hierogtyphen was beschilderd. Een dubbele kist uit het tijdperk van het Nieuwe Rijk was uitstekend bewaard gebleven. Ook in de derde kamer stond een dubbele kist met een mummie, die buitengewoon goed' behouden bleek te zijn. Het dchaam was bedekt met een netwerk van kralen, een gouden scarabee lag op de borst. Het gelaat droeg een verguld houten masker. Bij Kon. besluit is benoemd Tot 'id! van den Raad van Ned. Indië prof. mr. A. H. M. J. van Kan, hoógleeraar aan de P>echtshoogeschool te Weltevreden, thans met buitenlandsch verlof. De schepen van den Rolferd. Lloyd. De N. R. Crt. schrijft: In 1921 lieeft de Rolterdamsche Lloyd de Kedoe laten bouwen, -een vrachtschip dal een motorinstallatie ki-eeg. Deze proef met motorschepen in de vaart op Indië blijkt geslaagd tê zijn, want niet alleen is er in de laatste jai'en een aparte klasse van snel vrachtbooten gekomen de Kotaklasse, van welke er thans 5 in de vaart zijn en dit jaar nog drie zullen komen! maar ook is bij den Lloyd het motormailschip ingevoerd. De Indrapoera, in 1925 gebouwd, was het proefschip, de Sibajak i.s in 1927 gevolgd, de Baloeran is thans zoo goed als klaar eri het volgende jaar za! de Dempo volgen. Als het volgende jaar de Dempo in de vaart komt zullen de Tabanan. eens de Irotsche drager van den blauwen wimpel, als zijnde het snelste schip van den Lloyd de Tambora en de Tjefi- mai, het eenige mailschip, dat niet voor rekening van deze reederij werd ge bouwd, maar is overgenomen uit het buitenland verdwenen zijn. De Insulinde, die in 1914- werd gebouwd, zal dan het oudste pas sa-gier schip rijn. Omdat de oude keersluis te Vlissin gen te klein is. om een, schip van de grootte van de Baloeran dbor te laten, heeft de Mij. De Schelde, die al zooveel schepen voor den Rotterd. Lloyd heeft gemaakt, dit schip gebouwd op een van de hellingen van de maatschappij Fijen- oord. De Dempo. die nog 1000 ton groo ter zal worden en 18.000 ioni za! uxetcn. is te Vlissingen op de werf gezet. Zater dagmorgen is de Baloeran van de werf naar de Lloydkade te Rotterdam over gebracht. Voor het passeeren van de Koninginihebrug' was veel belangstelling. De masten waren neg niet op volle lengte gemaakt, anders had men niet onder de spoorwe-ghefbrng door gekund. Zes steep- booten hebben de Baloeran versleept. zijn., dat je ons een inlichting kunt ge ven -over iels waarover ik ik be-doiel ■mevrouw Berner, haar dochter en ük -ons Arruchteloos het hoofd inteken. Maimer's gezicht stond \Ateer strak' als altijd, maar innerlijk' groeide zijn x'erha zing. "Wat zou er op die inleiding 'wel volgen „I'k' zai kort zijn", vervolgde Pohl op denzelfden vriendelij'kte» toon, „en je Arer« raden, dat de professor kort x'-oor zijn dood een groot gedeelte van zijn vermo gen, clat pp de bank. die onder Imijn directie staat, xvas1 gedeponeerd, daaiwan heeft afgenomen en dat dit geld spoor loos is verdwenen. Natuurlijk moeten wij nu te welen zien le 'komen xvaar het is gebleven. Misschien 'heeft de professor zicli hierover tegenoxter u op de een of andere wijze uitgelaten, zoodat wij hierdoor op het spoor zouden kunnen, kloantentoen keek hij Maurer vra gend aan. „Het spijt mij zeer mijnheer...." ant woordde deze onmididtellij'k'. „Denk' eens heel scherp na", ver volgde Pohl. (misschien schiet je xvat te binnen. Al is het maar een woord, een handeling van den professor je zult begrijpen, dat door het zoekraken van het geld mevrouw en haar dochter een belangrijke schade lijden."

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1930 | | pagina 5