OEEN JAARLIJKSCHE NIEUWE MODELLEN N. V. NEDERLANDSCHE FORD AUTOMOBIEL FABRIEK, ROTTERDAM' DE NIEUWE FORD GEEFT Uï 1800 1800. 1900. 1950. 1950. 2000. 2250. 2450. 2400. 1350. 1900. 1950.— Ford heeft steeds zoo spoedig mogelijk de voordeelen voortvloeiende uit de massa- fabricage en nieuwe werkwijzen bij een verhooging der productie ten goede doen koeien aan het publiek. Dienovereen* komstig kunnen wij thans een vanaf heden geldende prijsreductie aankondigen. DE NIEUWE PRIJZEN ZIJN 1 (loc!, bumpers) Phaeton o e o o S9 Sport-Coupé o o e ,s - CD Tedor Sedan. ES Standaard Sedan» ES Sedan*de-luxe 59 Cabriolet netslaïïe kap j ,1 Chassis-model „A99 %A*' Bestelwagen 99 ■- Luxe Bestelwagen» (bezoekt nog heden den naastbijzijnden? official ford dealer! .■De bekende Ford Service over het geheels Jandl Alle bovenstaande prijzen gelden af Fabriek, Rotterdam Het is steeds het systeem van FORD geweest voort durend verbeteringen aan te brengen, in plaats van jaarlijksche modellen met groote wijzigingen te pro- duceeren. Dit beschermt iederen Ford-eigenaar tegen groote waardevermindering van zijn wagen, te meer waar er steeds naar wordt gestreefd de verbeteringen,! die op de nieuwe FORD personenwagens en trucks] in toepassing worden gebracht, zooveel mogelijk zód; uit te voeren, dat zij ook aan de bestaande wagens! van dit model kunnen worden aangebracht zonder^ hooge onkosten. Ben zuinige 4-cylinder motor, welke 40 rem-P.K. ontwikkelt hierdoor bijzonder snel optrekken en hooge maximum snelheid (over de 100 K.M. per uur). Buitengewoon comfort door uiterst soepele veering en „Houdaille" dubbelwerkende hydrau lische schokdempers (vier). 6 remmen, alle van het inwendig uitzettende, geheel ingesloten type. Handrem geheel afzonderlijk werkend. Voorruit van onspiinterbaar glas. Electrisch tot één stuk gelaschte, stalen draadspaakwielen (Ford patent) hierdoor en door transversale vecren laag ongeveerd gewicht, buitengewoon vaste ligging op den weg gevende. „Irreversible" worm- en sector stuur- overbrenging, waardoor geen weg- schokken op stuurwiel. Gemakkelijke besturing. Achteras van speciale constructie, waarbij gewicht van wagen en last gedragen wordt door ashuis. Laag benzineverbruik. Sterke, doch lichte constructie van geheelen wagen door toepassing van stalen smeedstukken (in plaats van gietijzer). 23 rol- en kogellagers meer dan in vele wagens van veel hoogere prijs klasse. Carrosserie tot één geheel te zamen gelascht. Electrisch tot één stuk gelascht, brand vrij benzine-reservoir met vulopening- zeef, die brandgevaar voorkomt. Smering van motor volgens gecom bineerd pomp-, spat- en zwaartekracht systeem zeer positief werkend. 1 Koeling door combinatie van pomp en thermo-syphon systeem. Lichtschakelaar en hoorn-drukknop op het stuurwiel, Alle motor-btdieningsorganen met veer- en kogelverbindingen, waardoor rammelen uitgesloten. Gemakkelijk bereikbare benzinekraan en aftapkraan. 3 Filters in brandstof-systeem positieve benzinetoevoer door zwaarte kracht. ^Benzinemeter op instrumentenbord. Olieniveau-meetstaaf in motor. \Xiio me ter teller'-snelheidsmeter !,als standaard uitrusting. j Diefstalvrij ontstekingslot. 'V. Jtistrumentenbordlampje. 'Gecombineerde stop- en achterlamp. Automatische (of electrische) ruiten- wisscher. Achteruitkijkspiegel. 'V. Bumpers (vóór en achteï bij personen wagens; alleen vóór bij vrachtwagens). Keuze uit verschillende, aantrekkelijke kleurencombinaties. Bijzonder duurzame Pyroxylin werking.. 2/ r R.OÊldsl©F (met „Dicky Seat"}® GOUPC (Standaard) o o o e CoiJ.jp© (met Dicky Seat") m c-y (met „Dicky Seat") -i 4-portieren v. tl i T a (met „Dicky Seat") fik v (iucl. voorbumpers) (incl. bumpers)

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1930 | | pagina 4