OEEN JAARLIJKSCHE NIEUWE MODELLEN
N. V. NEDERLANDSCHE FORD AUTOMOBIEL FABRIEK, ROTTERDAM'
DE
NIEUWE
FORD
GEEFT Uï
1800
1800.
1900.
1950.
1950.
2000.
2250.
2450.
2400.
1350.
1900.
1950.—
Ford heeft steeds zoo spoedig mogelijk
de voordeelen voortvloeiende uit de massa-
fabricage en nieuwe werkwijzen bij een
verhooging der productie ten goede doen
koeien aan het publiek. Dienovereen*
komstig kunnen wij thans een vanaf heden
geldende prijsreductie aankondigen.
DE NIEUWE PRIJZEN ZIJN
1 (loc!, bumpers)
Phaeton o e o o
S9
Sport-Coupé o o e
,s -
CD
Tedor Sedan.
ES
Standaard Sedan»
ES
Sedan*de-luxe
59
Cabriolet netslaïïe kap
j
,1 Chassis-model „A99
%A*' Bestelwagen
99 ■-
Luxe Bestelwagen»
(bezoekt nog heden den naastbijzijnden?
official ford dealer!
.■De bekende Ford Service
over het geheels Jandl
Alle bovenstaande prijzen gelden af Fabriek, Rotterdam
Het is steeds het systeem van FORD geweest voort
durend verbeteringen aan te brengen, in plaats van
jaarlijksche modellen met groote wijzigingen te pro-
duceeren. Dit beschermt iederen Ford-eigenaar tegen
groote waardevermindering van zijn wagen, te meer
waar er steeds naar wordt gestreefd de verbeteringen,!
die op de nieuwe FORD personenwagens en trucks]
in toepassing worden gebracht, zooveel mogelijk zód;
uit te voeren, dat zij ook aan de bestaande wagens!
van dit model kunnen worden aangebracht zonder^
hooge onkosten.
Ben zuinige 4-cylinder motor, welke
40 rem-P.K. ontwikkelt hierdoor
bijzonder snel optrekken en hooge
maximum snelheid (over de 100 K.M.
per uur).
Buitengewoon comfort door uiterst
soepele veering en
„Houdaille" dubbelwerkende hydrau
lische schokdempers (vier).
6 remmen, alle van het inwendig
uitzettende, geheel ingesloten type.
Handrem geheel afzonderlijk werkend.
Voorruit van onspiinterbaar glas.
Electrisch tot één stuk gelaschte, stalen
draadspaakwielen (Ford patent)
hierdoor en door transversale vecren
laag ongeveerd gewicht, buitengewoon
vaste ligging op den weg gevende.
„Irreversible" worm- en sector stuur-
overbrenging, waardoor geen weg-
schokken op stuurwiel. Gemakkelijke
besturing.
Achteras van speciale constructie,
waarbij gewicht van wagen en last
gedragen wordt door ashuis.
Laag benzineverbruik.
Sterke, doch lichte constructie van
geheelen wagen door toepassing van
stalen smeedstukken (in plaats van
gietijzer).
23 rol- en kogellagers meer dan in
vele wagens van veel hoogere prijs
klasse.
Carrosserie tot één geheel te zamen
gelascht.
Electrisch tot één stuk gelascht, brand
vrij benzine-reservoir met vulopening-
zeef, die brandgevaar voorkomt.
Smering van motor volgens gecom
bineerd pomp-, spat- en zwaartekracht
systeem zeer positief werkend.
1 Koeling door combinatie van pomp
en thermo-syphon systeem.
Lichtschakelaar en hoorn-drukknop
op het stuurwiel,
Alle motor-btdieningsorganen met
veer- en kogelverbindingen, waardoor
rammelen uitgesloten.
Gemakkelijk bereikbare benzinekraan
en aftapkraan.
3 Filters in brandstof-systeem
positieve benzinetoevoer door zwaarte
kracht.
^Benzinemeter op instrumentenbord.
Olieniveau-meetstaaf in motor.
\Xiio me ter teller'-snelheidsmeter
!,als standaard uitrusting. j
Diefstalvrij ontstekingslot.
'V.
Jtistrumentenbordlampje.
'Gecombineerde stop- en achterlamp.
Automatische (of electrische) ruiten-
wisscher.
Achteruitkijkspiegel. 'V.
Bumpers (vóór en achteï bij personen
wagens; alleen vóór bij vrachtwagens).
Keuze uit verschillende, aantrekkelijke
kleurencombinaties.
Bijzonder duurzame Pyroxylin
werking..
2/ r
R.OÊldsl©F (met „Dicky Seat"}®
GOUPC (Standaard) o o o e
CoiJ.jp© (met Dicky Seat") m
c-y
(met „Dicky Seat")
-i
4-portieren
v. tl
i T
a
(met „Dicky Seat")
fik v
(iucl. voorbumpers)
(incl. bumpers)