A bet mbS roop; bronchitie>-lyder\s Liw middel nebl- LI by de hand. zijn gladde geasp'h al teerde hoofdwegen;^ maar bar slechte 'secondaire wegen,, zijn heidegronden en bosschen is het juiste terrein om een dergelijken wedstrijd te verwerken. De behendigheid en rijcapa cilieilen komen dan pas goed naar vo ren. Alhoewel de rit slechts een lengte 'hieeft van 180 K.M. is ze zoodanig ge maakt, dat de ware Kampioenen eruit moeten komen; o.a. /zijn ingelascht een tweetal terreinritten en één Non-Stop gedeelte. De strijd om 'het Ariel Clubkampioen- schap gaat om de groote zilveren „Miss Blanche" Wisselbaker. Versc&iüeade Btricates Zaterdagmorgen is op den Bergweg te Rotterdam de 8-jarige W. P. W. onder een vrachtauto geraakt, toen hij bij het spelen den rijweg wilde overste ken. Het kind is ernstig gewond in het ziekenhuis aan den Bergweg opgenomen en is kort na aankomst aan de gevolgen overleden. In een woonwagen van J. B., staan de op het terrein van Bengsch te Rot terdam, hadden de kleeren van mej. B. vlam gevat door het morsen met pe troleum. De vrouw werd naar het zie kenhuis vervoerd. Aanvankelijk leek de verwonding niet van ernstigen aard, doch in den avond van Vrijdag is de vrouw, die vijf kinderen achterlaat, overleden. Bij een korfbalwedstrijd te Den Haag is Zondagmiddag na de rust de 18-jarige mej. S. plotseling doodgebleven. Een geneesheer constateerde hartver lamming. Een autobus uit Zevenbergen reed onder Leur tegen een boom. Nage noeg alle inzittenden werden door glas scherven in het gezicht of aan de armen gewond. Een deskundig onderzoek lieeft uitge maakt dat de stuurinrichting van tie bus versleten was. Te Deventer is het tienjarig zoontje van den heer D. door een wagen geladen met bieten overreden. Het kind is aan de gevolgen overleden. Hel humoristische weekblad Punch zal in de toekomstige uitgave ook in Braille-schrift worden uitgegeven ten be hoeve der blinden. De Braille-schrift-nummers zullen eeni- ge malen grooter zijn dan de gewoon ge drukte exemplaren. De oude scheper Ivaminski, die op een landgoed bij D o 1 i n a woont, heeft van de rechtbank te Krakau bericht ge kregen, dat zij,o broer in Amerika is ge- istorven en Jiem 150.000 dollars heeft (nagelaten. In .plaats, van met Vreugde dit voor hem onmetelijke bedrag te aan vaarden, lieeft de oude man het gewei gerd. Hij wil geen geld van zijn broer, die .woekeraar is geweest en daardoor zijn brave ouders Ln het graf heelt ge bracht. Hij is ook veel te oud en heeft er geen trek in voor lachende erfge namen zijn rust op te offeren en is te vreden met wat hij door eerlijken ar beid verdient. Aangezien in dit geval liet vermogen aan een weldadigheidsinstel ling in Amerika zou toevallen, Meten zijn verwanten zich niet overtuigen door deze mooie principes en doordat alle betoo- gen vruchteloos warren, klaagden ze Hen scheper hij de rechtbank aan. Deze heeft nu bepaald dat Kaminski de erfenis moet aanvaarden. In Augustus is bij de Antwerp se he politie* aangifte gedaan van een brutale oplichting en verduistering van een partij diamanten ter wa,arde van on geveer f 100.000. Zekere M. II., een Nederlander, had 'onder allerlei voor wendsels de partij in consignatie weten te krijgen en had ze daarna ver beneden de Avaarde verkocht. Met de opbrengst was hij er met een vriendinnetje, vandoor gegaan. Het Was de Belgische politie ter oore gekomen, dat liet paar per schip naar ZuidAfrika was gegaan, en de pofitie-autoriteiten al daar werden telegrafisch met het gebeur de in kennis gesteld. Dit had tot gevolg, dat het paar ner gens aan land kon gaan, omd'at dei haven politie overal den toegang tot het land weigerde. ITet paar moest nu met het zelfde schip noodgedwongen de terugreis naar Europa doen. Daarbij heeft het schip, de Watussi, geen Belgische haven aangedaan. De eerste haven was Rotter dam, waar het schip Vrijdag is aangeko men. De centrale recherche stond hij aan komst van liet schip al klaar óm liet paar te arresteeren. Man en vrouw' zijn opgesloten. De man zal echter, als Ne derlander. niet worden uitgeleverd en 7,al voor een Nederlandsche rechtbank (terecht staan. Wegens het toebrengen van licha,- meüjk letsel in 13 gevallen is de 73- jarige oogarts dr. Wolffberg te Bres- lau tol 13 maal 60 mark hoele veroor deeld. Bij zijn groote practijk had hij het met de zindelijkheid en de hygiëne n,iet al te nauw genomen, zoodal het rneeren- dee! van de 24 getuigen tengevolge van zijn behandeling ernstige oogkwalen had den opgeloopen, waardoor zij het gte- ziclitsA'ermogen 'gedeeltelijk verloren en soms hun werk niet meer konden ver richten. Een postbeambte van het kantoor Brauweler te Keulen werd op straal door drie mannen aangehouden, die zijn rijAviel vastgrepen, hem peper in de oogen strooiden, liem een bedrag van ruim 7000 mark afnamen en daarna hel hazenpad kozen. Politie-agenten achter volgden hen onmiddellijk en Avislen lAvee van de drie bandieten te vatten. Al hel geld Averd teruggevonden. Een auto, in welke zich eenige menschen bevonden, die aan een dorps feest hadden deelgenomen, werd bij den •onbewaaklen spoorsvegaver/gang le St Leonhardt door de Lausanne Mailanc Expres gegrepen. De aannemer M. uit St. Leonhardt, zijn zoon eni den doope- ling werden in de zich daar Bevindende beek geslingerd en verdronken. De ver pleegster werd op den spoorweg gewor pen en Avas op slag dood. De peettante werd door de electrische locomotief 50 Meter meegesleept en eveneens gedood. TAvee arbeidsters uit Bitscliin bij Oppeln zijn hij dichten mist door een rangeertrein gegrepen. Eén der arbeid sters was od slag dood. van de andere zijn beide beenen afgereden. Zij hadden de waarschuwingsseinen niet gehoord. - Te Parijs ;zijn yier personen ge arresteerd,, die leiders van een interna tionale bende juss'eelrooA'ers waren. De weduwe van Loc we/instem ïs een van hun slachtoffers. De 33-jarige Algerijlö Data Akoren, de 'hoofdman, zei, dat ze voor minstens acht ton aan juweelen h|e'bben gestolen. En passant voegde hij er hij dat bet leeusvendeel van zijn por tie „weer in circulatie" is gebracht via de speeltafels. De andere drie (zijn de Nederlanders VA Jacobs, R. 'Roger en L. Mauiot. De politie heeft drie jaar gewerkt om de bteeren in handen to krijgen en wel in Frankrijk, Italië en Nederland. De reeks bcroovingen in Nice, Biar ritz en andere centra van dien aard, iVawees, dat een bende werkte en de vrijgevigheid waarmee Jacobs, die be diende bij eein juwelier was, het geld rondstrooide, leidde de "verdeh(king op li'em en zijp vrienden. Jacobs Averd een maand getedeln gearresteerd en doorhem kwam de politie Üe andere drie in han den en Akoren S'ertelde toen alle details van de diefstallen. Een Berlijusch scheikundige dr. Ol io Mallhies, de dien dag tevoren met het s.s. Bremen Avas gearriAreerd, had zijn intrek genomen in het Savoy-Piaza- hotet te New York, Elij had een ka mer op de 16de verdieping. Naai* Ij uiten kijkende is hij waarschijnlijk duizelig ge worden. Hij viel uit het raam en kwam terecht op liet dak van een Jaag liuis (vier verdiepingen) er naast en sloeg te pletter. Bij een sp oorw'ego verga n g le Louisville (Kentuckie) is een trans portauto met een personentrein in bot sing gekomen. De aanrijding Avas zoo hevig, dat de auto met de locomotief en vier goederenwagens van den trein in een afgrond stortten. De machinist en de chauffeur waren dood. Fen oude vrouA\ te Plymouth las in een Ikranl een artikeltje over zteldzamc postzegels en fnerinnerde zicli tojsn dat wijlen |haar man, een zee man, baar jaren en jaren geleden eens een Valcntinehrief uit Britsch-Guyana had gesclireA'en. Ze 'schommelde onder allerlei paperassen Avarempel den brief op. Er .zaten 'negen een cents zegels Britsch-Guyana op en vijf van vier cent. De enveloppe met (zegels is nu verkocht voor 700 pond sterling. In de huurt van Moulin (Frank rijk) brak in het oude slot Montaret brand uit. De 73-jarige eigenaar werd door den rook gealarmeerd, liep het kasleelplein op om ieder te Avaarschu- Aven. Elij ging echter Aveer naar binnen om zaken van Avaarde te redden. Daarbij werd hij door een vallende balk getroffen en verbrandde levend, voordat men hem hulp had kunnen bieden. De materieele schade wordt op 3 miüioen frank ge schat. 1| -[ In D u s s e 1 d o r f is aan den Heil weg een 34-jarige vrouw door een man neergeslagen. De vrouw kreeg zAvare verwondingen. De politie begon onmid dellijk de achtervolging van den dader, die dwars door de velden gevlucht Avas. Dit misdrijf is het zerende onopgeloste geval van aanranding binnen 4 maanden. Tijdens een voorstelling in de Al- hambra bioscoop le B e r 1 ij n-S c h n e- berg hebben zich, naar de „Lokal Anzeiger" meldt, ongelooflijke tooneelen afgespeeld. Het nagenoeg uitsluitend uit kinderen bestaande publiek begon gedurende de voorstelling een zoodanig lawaai le ma ken, dal de vertooning moest worden af gebroken. Toen zij werden uitgenoodigd de zaal le verlaten, antwoordden zij met een helsch tumult, Avaarna zij begonnen de meubels le vernieten en aanstalten maak ten de leiders der vooslelüng of te ran selen. Er ontstond een kloppartij die inet (sltoelpoolen, electrische lampjes als pro jectielen en andere wapens werd uitge vochten. De politie verdreef de oproermakers. Onder leiding van een 14-jarige, be- hoorende tol een communistischen jeugd bond, verzamelde zich nu ongeveer 200 der jeugdige rustverstoorders voor hel gebouw. Zij vormden een „stormtroep" die de deuren van de bioscoop uitbrak en in het geboinv nieuwe verwoestingen aanrichtte. De politie arresteerde daarop den 14-jarige. Een ingenieur had de kimjderen uitge noodigd een film in de Alhambra-bios- coop 1e komen zien, welke op het delven van koten betrekking zon, hebben. In plaats van een film vertoonde (te ingenieur echter slechts lantaarnplaatjes De kinderen namen daar geen genoegen mee, met het bovengemelde gevolg. .Ia de huurt van Nancy is' een] Fransch vliegofficier die van Straatsburg uit zijn familie per vliegtuig wilde he zoeken ,met zijn vliegtuig neergestort eli terstond gedooid. De vader Van den ongelukkige was ooggetuige van de ramp. De ex-Sjah van Pe r z i Adhem Kadjar, wordt op het oogenblik ver pleegd in een kliniek te Neuilly hij Pa rijs. Het heet, dat hij vrij' ernstig ziek is, doch hij schijnt den toestand luchtig op te nemen. Hij heeft zijn kamer ge heel in Oosterschen stijl met tapijten en gobelins laten inrichten en wenscht .uit huilend door jeugdige verpleegster te worden s-erpleegd. Een. radiotoestel is hoven zijn bed aangebracht eni een gra- mafoon van het laatste model staat op tafel. Zelfs heeft de ex-Sjah verklaard, tlai hij zich volkomen gelukkig gevoelt in de kliniek ,Avelke hij niet wil verlaten, ook al is hij genezen. Fen stoombootkapitein, 'die onlangs een Zuid-Afrik'aulnsche haven 'aanliep en uit de afgelegen streken van den Indi- sohien Oceaan het bericht brachj,. dat Richard Hardy, békend als „de klui zenaar van Hog Island" gestorven is, deelde nadere bijzonderheden pver het leven van dezen zonderling mede. Het feiland behoort tot den Crozzet Archipel, die 1000 K.M. van 'bewoonbare streken op circa 50 gr. Z.-breedte op den mere- diaan van Madagascar ligt. Het eiland ligt in de gevreesde zeeën om den ,40en breedtegraad, Avaar voortdurend stormqnl woeden. Het klimaat is zeer slecht,reeds in Mei valt de eerste snieeuw, Avaarop een tot December durende storen volgt; dan komt de rege/nperiode. Boolmen ont breken er totaal. '13 Jaar w.ootalde Ilardy in deze eenzaamheid en genoot 25 pond sterling met vrije wofiiïng va,n een ver- eeniging in Nieuw Zeeland, die op een zame eilanden der Australische zeeën proviand-voorraden heeft opgeslagen,: welke reeds menig (schipbreukeling voor den dood hew,aard (hebben. Hardy's bibli otheek 'bestond uit imaar drie AverkeW: iltons Verloren Paradijs, iS'hakespaere dn de Bijbel. (Eehs Sn het jaar werd liet eiland door een stoombootje aangedaan, dat levensmiddelen en (bericht uit de wereld bracht. De /kluizenaar sprak geetf Avoord, nam de Avarc'n in ontvangst en gaf den 'kapitein jcea recu en een opgaaf van hetgeen er verbruikt was. Brieven en kranten gooide (hij ongelezen in het vuur. LONBENSCHE BRIEVEN. (Van onzen Londenschen correspondent). De motor-show in Olympia. Helle kleine, goedkoope wa gentjes, en ook keele dure. Steeds meer cylinders voor den motor. Het Ir aai e uiter lijk der wagens. Is een mo tor-show économisch gerecht vaardigd? Meer dan driehonderd auto's, die, te oordeelen naar de prijsopgaven der ten- toonstellers, een waarde vertegenwoordi gen van te zamen een en een kwart mil- lioen pond sterling, waren dezer dagen in het gebouw Olympia te zien. Het is de zooveelste jaarlijksche Motor Show". Drie en negentig fabrikanten hebben de schoone vehikels bij elkaar gebracht. De meerderheid dier fabrikanten, ten naas tenbij 60 percent, zijn buitenlanders, Amerikanen, Eranschen, Duitschers, Oos tenrijkers, Italianen. Er zijn dus meer buitenlandsche dan Britsche merken. Er zijn echter aanzienlijk meer Britsche wa gens dan buitenlandsche, daar de Brit sche fabrikanten veel meer modellen la ten zien dan hun buitenlandsche mede dingers doen. Maar het uitgesproken in ternationaal karakter van de show kan niet worden ontkend. De verscheidenheid in wagens is phe- nomenaal. Ge ziet er „babies", die zich met behulp van zeven paardenkrachten voortbewegen en ongemeen snel voort- beAvegen. En ge ziet er monsters die 265 paardenkrachten kunnen ontwikkelen en zonder zuchten of kortademigheid (die termen gelden den motor) u kunnen voortjagen langs de wegen met een vaart van 115 mijl per uur. Prijzen? Naar evenredigheid. De „ba by" kan uw bezit worden desnoods langs lijnen der geleidelijkheid, die een aanzienlijk gebied van uw levensduur doortrekken voor iets meer dan hon derd pond sterling. En de duurste wagen, die een leeftijd van Methusalem zou eischen, indien ge hem ook op de meer en meer gebruikelijke manier der afbe taling zoudt willen koopen, kost 3460 ƒ41.500. Bijzonder kenmerk van deze show is de overheerschende aanwezigheid van auto's met zes en meer cylinder-motoren. Meer dan de helft der auto's heeft zes cylinder-motoren en 18 percent is zelfs voorzien van auto's met acht cylinders, terwijl een enkele wagen die trouwens reeds twee jaar geleden voor het eerst is uitgekomen 12 cylinders heeft. ep'5 (Ingez. Med.) Deze verhouding is zeer opmerkelijk. Ze geeft een van de belangrijkste evolu ties in motoren aan. Nog slechts luttele jaren geleden waren motors met zes cy linders beperkt tot de uitgesproken luxe klasse van automobielen. De voortvaren de Amerikanen zijn deze beweging voor meer cylinders indertijd begonnen; en Europa kon noch wilde achterblijven. En geland in het bijzonder had de beste re den snel deze ontwikkeling te volgen. Want het was de eenige manier om te beproeven zich een betere plaats te ver zekeren op de auto-markt in de ver ge legen gebieden van het Britsche rijk, waar de Amerikanen zich zoo vast hadden in gewerkt. De Amerikaansche auto over- heerscht ook nu nog in de genoemde ge bieden, hetgeen den Britten veel hart zeer bezorgt. Zij hebben dit jaar, naar de show doet zien, eenige auto-modellen vervaardigd, Avaarvan zij verwachten, dat zij er den strijd tegen de Amerikaansche auto in de Dominions met succes mee kunnen aanbinden. De beteekenis van meer-cylinder- auto's is in 't kort, dat auto-rijden er een verfijnder genot door wordt dan het voor heen was en dat dit verfijnder genot nu kan worden gesmaakt door automobilis ten met bescheiden middelen. Een wagen met een zes-cylindermotor rijdt veel soepeler en gelijkmatiger en veelal ook sneller dan een met vier cylinders, die ja renlang regel is geweest in de midden klasse. Afgescheiden van deze voornaamste ontAvikkeling in de perfectionneering van den automobiel toont de show dit jaar opvallende verbeteringen in kleinighe den, die het gemak van den automobilist die zijn eigen wagen bestuurt en onder houdt, voortreffelijk dienen. Zulk een on derhoud, altijd noodig voor een machine, is nu gemakkelijker dan ooit, dank zij veel goed overleg in het plaatsen, in het chassis, van belangrijke deelen, die ge makkelijk zijn te bereiken en even ge makkelijk zijn te demon teeren; dank zij ook goed gevonden toepassingen als blank en vlekloos staal en speciaal nikkel (die glanzend blijven door opwrijven met een drogen lap), automatische smeerstelsels, die werkelijk „im HandumdreheW (n.I. door een perskraan aan te draaien.) olie verschaffen aan dozijnen punten in het chassis, die regelmatig gesmeerd moeten worden. Dan hebben vele auto's inrich tingen, die het mogelijk maken de yem- men te verstellen, terwijl men aan het stuur zit en desnoods wanneer men rjjdt. Zulke verfijningen kwamen vroeger als ze voorkwamen alleen voor in de duurste merken. Nu zijn ze gemeengoed geworden- van nagenoeg alle auto's. Het keurige voorkomen der wagens valt sterk op. Niet alleen hebben nieuwe vernissen en lakverven een ongelooflijk fijnen glans verschaft aan de paneelen der koetsen, niet alleen is de „finish" van de moderne auto's van dien aard, dat men zonder osrerdrijving van „juweelen van den weg" zou kunnen spreken, maar ook in de lijnen, in de architectuur heeft men •nu bijzondere hoogten bereikt, zoodat de bestemming van bet voorwerp al in zijn bouw nadrukkelijk naar voren springt. Zoo sluiten techniek en kunst in niet weinige wagens een gelukkig verbond. Een verrassende toepassing in dit verband is het lichtelijk achterover hellen van de opgaande lijnen, hetgeen een ongemeen vieven indruk verschaft. Er zijn Aveinig voorbeelden van bui tenissige constructie te zien. Eem Engel- sche fabriek gaat voort auto's te bouwen, die, in tegenstelling met de gewoonte, door de voorwielen worden gedrev en. De ■deskundigen zijn het er over eens, dat er groote mechanische voordeelen zija ver bonden aan de verbinding van den ntoioi met de voorwielen in plaats van met de achterwielen. De auto wordt aldus voort getrokken in plaats van voortgeduwd, hetgeen het gevaar van slippen (dat voor veel motor-ellende verantwoordelijk is) te niet doet. Een andere oorspronkelijke constructie geldt een populair wagentje, dat den motor draagt ter plaatse, waar een auto gewoonlijk bagage meevoert. Het is ook in ander opzicht een merk waardig wagentje. De zetels b.v. bestaan uit stevig linnendoek, dat tusschen stalen ramen hangt, op de Avijze als bij dekstoe- len wordt toegepast. Veeren en opvulsels schitteren dus door afwezigheid. Het is natuurlijk gedaan om het wagentje zoo goedkoop mogelijk te houden. Deze zeer oorspronkelijke kleine auto verdient alle belangstelling. Het schijnt dat de carosserieën van le derdoek of ander sterk weefsel, die eeni ge jaren hier sterk in de mode zijn ge weest en die door het gemakkelijk onder houd, door afwezigheid van gepiep en geknars naar veler genoegen waren, nu toch Aveer minder populair worden. Het Bezwaar van die koetsen van „fabric was, dat ze geen fraaien aanblik oplever den. Dat is misschien de voornaamste re den voor het feit, dat ze meer en meer worden vervangen door koetsen van plaatstaal, waarbij het staal de nieuwe decoratieve behandeling heeft ondergaan, die zulke ongemeen glanzende vlakken te voorschijn toovert. Mijn hoofd, vol indrukken na een be zoek aan Olympia, is nog niet leegge- schreven; ik zou nog kunnen wijzen op het feit, dat auto's lager en lager worden, dat er geen enkele open wagen is te zien, dat de coupé of de „saloon" verre in de meerderheid is en klaarblijkelijk de meest gewenschte auto-vorm is, dat de coupé's of „saloons" steeds meer gaan lijken op kristallen kamertjes, door het groote aan tal ruiten. Maar laat me besluiten met een alge- meene opmerking. De fabrikanten van auto's hier hebben den laatsten tijd nog al eens het verlangen uitgesproken, dat aan dien jaarlijkschen en duren regelmaat van deze shows een einde zou worden gemaakt. Zij achten, behoudens kleine verbeteringen, de auto in haar huidigen vorm vrijwel gestabiliseerd en vinden in het algemeen de ontwikkeling in con structie in het tijdsverloop van een jaar niet voldoende om een jaarlijksche ten toonstelling te rechtvaardigen. Zij ont moeten echter grooten tegenstand bij de menschen, die auto's aan den man moe ten brengen en die in deze show elk jaar terecht een machtigen prikkel zien voor verhooging van den omzet, omdat de show de begeerte naar auto-bezit krach tig aanwakkert. In dit verband kan nog worden gezegd, dat auto's in Engeland van de hand gaan (de laatste jaren) met ongeveer 200.000 per jaar. De blijmoedige gedachte van de fabri- kantenvereeniging is, dat het er 50.000 per jaar kunnen zijn. Als dat kan, dan mogen de fabrikanten, hun helpers, de handelaars, ook niet den prikkel van de jaarlijksche show ontnemen. De verwach ting der fabrikantenvereeniging, dat de omzet in het land met 150 percent kan worden opgejaagd, wordt in tusschen niet door de handelaars gedeeld, die on der de menschen verkeerend allicht beter tot oordeelen bevoegd zijn dan de fabrikanten, die in hun fabriekskantoren vrome wenschen over hoogeren omzet zitten uit te broeden en daarbij uitgaan van de veronderstelling, dat elke burger, die 400 per jaar verdient, een poten- tieele auto-bezitter is. Menschen met zulke salarissen zouden echter alleen autobezitters kunnen Avorden, indien zij alle financieele omzichtigheid zouden prijsgeven, Indien men hun het idee kon bijbrengen, dat een auto tot de eerste noodzakelijkheden van het leven be hoorde en indien zij „de faciliteiten" uit gestrekt konden krijgen over een periode van een halven menschenleeftijd. Reeds nu Bezwijken s'eel té veel menschen voor de verlolckingen. GEVONDEN VOORWERPEN. Als zoodanig zijn aangegeven de na volgende voorwerpen, welke terug te be komen zijn: a. Op het Bureau van Politie: Handschoen, Leesboek, gladé Hand schoen, Dop van een auto, glacé Hand schoen, gele üameshands'choen, Port. met inh. b. Bij particulieren: Belastingnierk, Van Liere, Spanjaard- straal F 56; Pakje met inh., S. Groe nenwegen, Walensingel Q 272; zwarte Sjaal, Gescliiere, Seissveg R 90; gouden Ring, Ilondsmerk, N. Haven I 109; Be lastingnierk, Melk salon, Markt I 9; zilv. Broche, Bomvens, K. Delft G 3, Alpen- muls Juff. de Boer, Zach. Jansenstr. W 195; 2 kleine sleuteltjes, D. Kleine- pier, Oude Vliss. Aveg V 4; Padvinders- mes, Sj aak Faslenau, Lange,viele K 232; Geldstuk, Domerschie, Nijverheklslr. 17; Vulpotlood, Ize.boud, Éeenh. singel K 80a Zeiltje, FlierenBurg, L. Brecslr. O 181; blauw Werkgoed, S. Tange, Koudekerk- «sche aa'eg B 9; Boodschaplasch, Gercla Mes, Gortslr. 323; Belastingnierk F. In- gelse, L. Broestr. O 150; Parels, v. Ge- mert, Baanslr. Q 242; Port. met inh., Wisse, 't Zand D 5; Port met inh., Bij lcATeld, KI. Vlaanderen, M151; Rozen krans, A. J. de Jonge, Bagijnhof E 172; Padvindersmes, N. de Leeuw, Achtersin- gel; tsvee Bankbiljetten, J. M. Hart- hoorn, K. Noordstr. E 5; gouden Slot, van Bijbel, A. v. Zandwijk, N. Ooslersclie straat N 183; Port. met inh., M. Meijer, Zusterstr. 210; 3 loten Bhndeninrichting, M. Nieslhove, Schoorsleenvegerssinigel Q 79; SpaarbriefC. de Klerk, Vlasmarkt L 21. Inlichtingen aan het bureau van po litie alleen des Zaterdags tusschen 7—8 uur. Electr, Drukkerij G. W. DEN BOER. Middelburg.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1929 | | pagina 6