BIJVOEGSEL De Plaatsvervanger. Donderdag 30 Mei 1929 No. 125 FEUILLETON igif. M 'i I VAN DS ir STUKKEN VOOR DE PROVINCIALE STATEN VAN ZEELAND). Overneming van wegen Pr o v w egenplan 'in be heer en onderhoud door de Provincie. Op het Prov. wegenplan komen onder scheidene wegen voor, welke niet bij de Prov. in beheer en onderhoud zijn. 'tKan uit den aard der zaak niet de bedoeling zijn, deze wegen reeds nu alle bij de provincie in beheer en onderhoud te brengen, maar liet is wel van belang de overwegen, of niet geleidelijke over gang van onderhoud geraden 'is en, zoo zoo ja, onder welke voorwaarden zulks zou moeten geschieden. Voor het onderhoud van overeenkom stig het Prov. wegenplan verbeterde we gén kan ingevolge de Wegeribelastingver- ordening, alzoo uit het door de Prov. verkregen aandeel uit de opbrengst der wegenbelasting, eene bijdrage worden verleend van f 200 per K.M. en per jaar. Neemt dus na de totstandkoming van een zoodanige verbetering de Prov. een weg of wegvak over van overne ming vóór verbetering, alzoo in den te genwoordigen staat zal wel nimmer spra ke kunnen zijn dan komt defee bij drage al. terstond in de provinciale kas, maar daarmede is in de onderhoudskos ten nog bij lange niet geheel voorzien, terwijl overigens in aanmerking is te ne men, dat ook de tegenwoordige onder houdsplichtigen een aandeel in het on iderhoud hebben te dragen. Het is de vraag, hoe groot dat aandeel zal moeten zijn. Neemt men aan dat het toekomstig onderhoudsbedrag per K.M. en per jaar [gemiddeld f 600 is, dat alzoo na de uit- keering hierboven genoemd nog f 400 te vinden overblijft, dan mag, naar de (zienwijze van Ged. Staten, dit restbe drag zóó worden verdeeld, dat de pro vincie en de tegenwoordige onderhouds plichtigen er ieder de helft van dragen Van de f600 onderhoudskosten per K.M. en per jaar zou dus f 200 drukken op dé Prtov kas, f 200 .<^p de tegenwoordige (onderhoudsplichtigen en 200 op de uit- keering aan de provincie uit de wegen belasting Wat hiervan in laatste instantie, d.w.z nadat alle thans in het Prov. wegenplan aangeduide verbeteringen tot stand 'zul len zijn gebracht, de finanlieele c'onse- quentiën Voor de provincie zullen zijn, moge blijken uit het volgende. De werkelijke lengte der wegen van het huidige Prov. wtegenplan bedraagt 279.7 K.M. Wlordt deze lengte vermin derd met die der daarin begrepen, "hans reeds bij de provincie in onderhoud zijn de wegen ad 46.75 K.M. en met een ge raamde lengte ad 12.95 K.M. voor die traversen, welke voor overneming niet in a'anmerking komen, 'dan blijft er 220 K.M. over., Zoddat na verloop van jaren het uit de Prov "kas te putten bedrag voor onderhoud der Prov. wegen, boven hetgeen daarvoor thans noodig is, lang zamerhand kan oploopen tot f 44.000 of ruimer genomen op rond f 50.000, dit is naar Ged. Staten meenen een som waartegen geene overwegende bedenkin gen behoeven "ie rijzen. Uit den aard der zaak zullen bovendien in elk bijzonder geval die bijzondere om standighedeh in aanmerking moeten ge nomen worden, welke aanleiding geven met behoud overigens van de aangege ven basis, tot wijzigingen in de eene of andere richting Z;oo zullen b.v. toevallig aainwezige fondsen wegens vroegeren lol- ai'koop in mindering kunnen gebracht w.orden op wat de provincie en de 'te genwoordige onderhoudsplichtigen "heb ben hij te dragen; anderzijds zuilen deze laatste wanneer zij1 zich bijv. heel bij zondere opofferingen hebben moeten "getroosten voor de voorafgaande verbe teringen, welke geheel aan het plan moe ten beantwoorden, misschien aanspraak kunnen maken op eenige tegemoetko ming ter zake van de onderhoudskosten./ Ook zaf de bijdrage afkoopbaar moe ten gesteld worden. Adres Bi. BN. Inzake een adres van den Boud van Bedrijfsautohoudcrs in Nederland (B. B. N.) van 3 December 1928, om de wegen, welke op het Provinciaal wegenplan voorkomen, bij de Provincie in beheer en onderhoud over te brengen, voor zoover deze althans nu nog bij anderen in beheer en onderhoud zijn, stellen Ged. Staten in verband met het eerste voorstel voor, afwijzend te beschikken. Crediet paardenfok kerij. Iiel Hoofdbestuur van de Z. L. M;. verzoekt een jaarlijks-ch crediet van f2.500 voor de jaren 1930 en 1931, lei- aanmoediging cn bevordering der paar- fokkerij in dit gewest. Naar hetgeen zij in vorige jaren om trent deze aangelegenheid hebben gezegd meenen Ged. Staten thans zonder meer te kunnen verwijzen. Het komt hen ook thans weer ge- wenscht voor, om steun uit de Provinci ale kas te verleenen. \V ij z i g i n g Reglement w ater scha'p De-D a- mespolder. Het bestuur van liet waterschap De- Damespolder zond in het besluit dei- vergadering van stemgerechtigde inge landen van 20 Juni 1928, houdende voor stel lol wijziging van art. 21 van het reglement voor dat waterschap in dier voege, dat de jaariijksche bezoldiging van den secretaris en die van den pen ningmeester wordt verhoogd van f 25 tol f37.50. Blijkens een brief hebben de Ged Staten van Noordbrabanl geene beden king; evenmin hebben; die van Zeeland daartegen bezwaar. Stoom b' o ,o t d ienst lusschcn Z i e r i k z e e en Stavenisse In verband met de opmerking in de vorige zitting betreffende hel instellen van een Provincialen stoombootdienst, heeft de lioofding. van den Prov. Water slaat een rap'port uitgebracht waarin liij opmerkt, dat de volgende vragen die nen te worden beantwoorda. welk ver voer kan op deze verbinding verwacht worden; b. welke verbindingen zijn er thans; c. wat zijn de exploitatie-kosten van een nieuwe verbinding; d. welk nut zal de verbinding heb|>e,n voor het doorgaande verkeer; e. welke werken zul len nog noodig zijn uit te vperen; f welke nade-elen vloeien uit de nieuwe verbinding voort voor bestaande diens ten. De hoofdingenieur meent de v-raglen a, c en f thans onbesproken te kunnen laten, als eischen-de een nauwgezet on derzoek, dat in een korte spanne tijds niet verricht kan worden. Wat betreft vraag h, wijst de hoofd ingenieur er op, dat voetgangers, wiel rijders en motorrijders Tholen kunnen bereiken met den dienst dei- R. T. M over Zijpe naar Stavenisse.; recht streeks van Zierikzee naar Stavenisse met de boot der R. T. M.; van Ouwerkerk of Viane om vandaar per motorboot over te varen naar Stavenisse. Per automobiel kan behoudens twee maal per week met de rechtstreekschie verbinding Zierikzee—Stavenisse, alleen van eerstgenoemde route gebruik worden gemaakt, tenzij de voorkeur wordt geven het eiland Tholen van de Oostzijde te bereiken over Oud-Vossemeer. Schou wen—Duiveland richt zich. meer naar Rotterdam en verder, terwijl Tholen ziel orienteert naar westelijk Noordbrabanl Het verkeer tusschen deze eilanden is van zeer geringen omvang. Inzake vraag d, toont de rapporteur aan, dat de rechtstreekschie verbinding Zierikzee— Stavenisse voor het doorgaand verkeer door RICHARD MARSH Vrij naar het Engelschdoor 0. M. G. de W. 77) Hel meisje keek haar vast in de oogen. „Denkt u dan. omdat mijn oom zich zoo lang heeft stilgehoudem, dat hij de zaken maar zoo laten gaan? Er ge beuren diDgen hier in huis, waar ik niets virtn begrijp, maar -zoo zeker als ik hier zit, er wordt kwaad beraamd tegen uw mam Ik heb dingien opgemerkt en gehoord, 's nachts zoowel als «vierdag, U niet? En iederen morgein, als ik wak ker Word, zeg ik bij me zelf: „Wat zou den ze vannacht met mijnheer Talbot gedaan hebben?" „Je sltelt je de verschrikkelijkste din gen voor; ik denk ook Aonis dat ik 's nachts geluiden hoor, alsof er men- s'chen voorbijloopen." „Er loopen bepaald men&chetn Vooir- bijl." ,,'Wat voor mensch'en?" „Ik denk, dat ik wel begrijp, maar naar Bergen op Zoom weinig voordeeleu oplevert vergeleken met den reisweg over Goes. Wat betreft vraag e, merkt de hoofd ingenieur op, dat de verbinding Zierik zee—Stavenisse geheel over water kan geschieden. Voor den bootdienst zijn dan geen werken noodig en de 'boot kan s nachts in de haven van Zierikzee lig gen. Als Viane of Ouwerkerk gekozen worden, is baggerwerk en maken van een steiger en toegangsweg noodig en kan de boot daar niet blijven liggen, tenzij een haventje wordt gegraven. Het is aan gerechten twijfel onderhe vig of deze verbinding dergelijke kost bare werken wettigt, waarbij nog zij aangeteekend, dat een deel van het ver voer op deze lijn ten koste zou gaan va;n 4e lijn Zierikzee—Wolfaartsdijk en dat de bewoners van Duiveland' steeds aan een lijn ZijpeSlavenisse of Zijpe St. Annaland de voorkeur blijven geven. Ged. Stalen kunnen zich volkomen ver eenigen met dit rapport, doch merken op, dat de gebrekkige losgelegenheid tc Stavenisse zal worden ondervangen dooi den bouw van den nieuwen steiger, al blijft dan nog het bezwaar, dat die steiger bij harden Noord-Westen en zelfs Westen wind door zijne ligging meer malen onbruikbaar is. Wat betreft punt a. merken Ged. Sta len op, dat zij het aantal passagiers sa men niet hooger ramen clan 5000 p. jaar, gerekend tegen 'n vrachtprijs van f0.90 maakt f 4500, terwijl voor goede» e,-n, auto's enz.-f 1000 wordt geraamd Wat betreft punt c. berekenen Ged. Staten een tekort per jaar van f 72.000, terwijl zij wat punt f aangaat, niets de finitiefs durven zeggen. Het in genoemde zitting aan "de hand gedane opheffen van de f 5000 subsidie voor den dienst ZijpeAnnja Jaco'ba pol derStavenisse zou ten gevolge kunnen hebben, dat de passagiers van en mar Stavenisse eene vlugge verbinding naai en van Rotterdam zou worden ontnomen. Ged. Stalen meenen ten slotte te moeten voorstellen niet te besluiten tot het irv stellen van een Prov. stoombootdierast ZierikzeeStavenisse. Veerdienst Kortgene W o 1 p h a a r t s d ij k. In zake de in hun handen om advies gestelde voorstellen van den heer Sonke ten opzichte van den veerdienst tus schen Kortgene en Wolphaartsdijk en wel om den dienst des zomers te doen aanvangen om 5i/2 uur en te doen ein digen om 10 uur (beide zonnetijd era in den winter res'p. om 6% eji* "9 uur, en gelegenheid le geven, om na het eindigen" van den laats'ten dienst in de zomermaanden .overgezet 'te worden te gen dubbel tarief, deelen Ged. Staten mede dat de beide voorstellen door de Commissie van Toezicht op de stoom bootdiensten met de veerschippers zijn besproken. Met de veerschippers werd overeengekomen, dat gedurende 1929 do geregelde, dienst niet behoeft aan te vangen vóór zes uur en niet langer be hoeft te worden voortgezet dan tot tien uur in de maanden April tot era met September en In de overige maanden niet langer dan tot 9 uur des avonds (Alles wettelijke tijd). Overzetten gedu rende den zomer tot elf uur weltelijkten tijd, wordt in elk geval te lang geacht Ged. Sta'ten zijn het ermede eens, dat overzetten des zomers na 10 uur zonder voorafgaande waarschuwing in de meeste gevallen onuitvoerbaar zou blijken, aan gezien er geene telefonische verbinding is en 't personeel niet aan boord doch le Kortgene slaapt. Er zou dus eene geheele ploeg volk beschikbaar moeten worden gehouden. Het hiervoor gevorderde be drag zou niet verantwoord kunnen wor den geacht. Ten opzichte van het twee de voorstel werd overeengekomen, dat later kan worden overgezet als voor 9 uur kennis is gegeven en, dit met de veerboot voor f 10 en het gewone tarief en per roeiboot tegen het daarvoor thans geldende. Onderhoud wegvak Hoedeken s kerke. Ged. Staten stellen voor jji beheer en onderhoud der Provincie te brengen den ongeveer 170 M. langen oprit tegen het binnenbeloop van, den zeedijk van hel waterschap Hoedekenskerke, thans in onderhoud bij de fC.V. Spoorweg Mijl „Zuid Beveland" deel van de verbinding Hoedekenskerke dorp met Hoedekens- kerke-steiger zulks legen betaling van f 850 door de spoorwegmaatschappij. Voor het wegdeel van "215 M. lang in onderhoud hij het waterschap kunnen Ged. Staten nog geen voorstel doen, om dat het nog niet bekend is of dit ook deel zal uitmaken van den Rijksweg als het rijk deze verbinding van de Provin cie heeft overgenomen, wat mei den op rit zeker wel het geval zal zijn. Subsidie hygiëne van het kind. Het verzoek van de „Commissie voor de hygiëne van het kind in Zeeland" om ook over 1929 een subsidie van f 1500 te mogen ontvangen, werd aan gehouden om eerst de resultaten van 1928 te overzien. Thans is gebleken, dat werkelijk de behoefte aan het Prov. subsidie bestaat en is dit dan ook be taalbaar gesteld. Het jiaar 1929 vangt aan met een nadeélig saldo, terwijl blijkt, dat de commissie hare werkzaamheden in het tweede jaar van haar bestaan ge leidelijk uitbreidt. Ged. Staten meenen dan ook, dat er aanleiding is, om de commissie ook voor 1929 Prov. steun le verleenen. Weg Hellegatpolder— Groote Huissenspol- d e r. Ged. Stalen stellen voor afwijzend le beschikken op het verzoek van de desbe treffende commissie om de provincie f3500 te doen bijdragen in verharding van den weg hij de laadplaats Kamper- sche Hoek der Z. VI. T. M. in den Groote-Huissens'polder en den weg dwars door den Hellegatpolder naar Kampen, omdat zij meenen, dal dezen weg niet van beteekenis kan zijn, voor het door gaand verkeer tusschen Neuzen en Kloosterzande, met de geringe breedte, een groot aantal haaksche hoeken en vele opritten en dat verkeer toch over Zaamslag en Terhole zal blijven loopen en omdat deze weg niet voorkomt onder die, welke op het Prov. wegenplan staan of onder de tertiaire wegen, waarvoor een steunverleening is vastgesteld, doch van zuiver plaatselijk belang is. Laagspanningsnet te Zuiddorpe. Waar Ged. Staten de overname vian hel laagspanningsnet le Zuiddorpe door de P. Z. E. M. zoowel in het belang achten van de vennootschap als in dat van de gemeente, stellen zij voor de P. Z. E. M. een crediet daartoe te ver leenen van f 6000. Wijziging verenregle- m enten. Naar aanleiding van de opmerkingen en wenschen, geuit tijdens de behande ling van' de in 1928 vastgestelde veren reglementen liebbpn Ged. Staten overle, gepleegd met hunne ambtgenooten in N Brabant én Zuid Holland over de vol gende punten: 1. het rookverbod op de ponten; 2. het verbod om in rij- en voertuigen plaats te nemen, zoolang deze zich op de ponten bevinden, 3. het ont breken van een bepaling, waarbij de aanwezigheid van reservemateriaal wor-dt voorgeschreven; 4 een strengere formu leering van de verbodsbepaling ter zake van het alcoholgebruik door 'he't perso lieel. Terwijl de met Ged. Staten van Zuid Holland gevoerde briefwisseling lot geen resultaat heeft mogen leiden, verklaar den die van Noordbrabant zich' betref fende punten 2, 3 en 4 tot medewer king bereid. Een voorstel tot het doen vervallen van de verbodsbepaling ter zake het rooken op de ponten/, meende het college met het oog op de veiligheid:, zoowel van vaartuig als fading aan de Staten niet te moeten doen. Ged. Staten van Zeeland kunnen zich daarmede ver eenigjen. Zij stellen voor in het reglement de overzetveren over de Eendracht o.a te bepalen., dat tot genoegen van Ged Staten een voldoende hoeveelheid reser vemateriaal aanwezig moet zijn, dat het aan het personeel verboden is tijdens de uitoefening van den dienst gebruik te zeker kan ik het niet weten. Er zdjfn dingen hier in huis, die. schatten waard zijn, en mijn oom en zijn vrienden zijn die als hun eigendom beginnen te beschouwen; ik heb het mijn oom zelf hooren zeggen. Uw man heeft het hun duidelijk gemaakt, dat hij niet Van plan isf 'hen hun gang te laten gaan; z(é zullen er niets in vinden hem in een gat in den grond te stoppen als ze, anders niet van hem af kunnen komen." „Phoebé1 „Wat ik mij zelf afvraag is: weet hij het? Ik heb meer dan eens getracht hem er Voor te waarschuwen, maar hij neemt geen waarschuwingen van mij aan. Ja, ik zeg het nog eens, ik weet zioo zeker als ik hier zit, dat er heel wat gebeuren zal." Later op den dag had Betty een kort maar vrij zonderling gesprek met haar man. Zij liep zenuwachtig op liet terras heen cn weer, toen hij uit de biblio theek naai- haar toekwam. Hij' had een sigaar in den mond en wierp die weg toen hij haar zag, „Ik wist niet waar je was; kan ik je even spreken?" „Waarom wierp je je sigaar weg? Hij was nog niet half op." „Ik ancht dat dat zoo hoorde." „Zoo hoorde! Moet je zoo deftig met mij omgaan? En sedert wanneer is het een onbeleefdheid voor een man le rooken in tegenwoordigheid van zijn vrouw, wanneer hij weet. dat zij er niets tegen heeft?" Haar loon kon niet vriendelijker zijn al had hij een verwijt verdiend. „Het spijl mij, maar net als het kleine jongetje, ik meende er geen kwaad mee Maar ik heb op 't oogenblik iets v,an meer belang tot je te zeggen." „Het lijkt mij zoo lang geleden, dat je iets tegen mij gezegd heb, dat ik er waarlijk verbaasd van ben." Ofschoon de woorden bestemd waren om hem boos te maken, bleef hij bedaard „Als je op zulk een stijven toon tegen mij spreekt, dan weet ik waarlijk niet hoe ik net zal aanleggen, te meer daar ik je een gunst te vragen had.' „Is het mogelijk, dat ik je een gunst kan bewijzen?" „Betty, je moet nu niet zoo spreken als je het goed begreep zou je het werkelijk niet doen." „M,aar ik begrijp het niet en, zoovter ik het kan beoordeelen, wil je ook lie ver niet dat ik het begrijp." „Ik ben van plan je het alles te ver klaren, maar ik geloof dat het op oogenblik raadzaam is dat je hier van daan gaat." 9* (Ingez. Med.) maken van sterken drank' en dat men niet in rij- of voertuigen mag vertoe ven), als de ponten in beweging Zijn. B ij d r a g e n blinden- o nde r w ij s. Van.het bestuur der Sticfntinjg „Insti tuut of gesticht voor Blinden" te Grave en va'n dat der vereeriiging „Bartiméus" te Utrecht werd ook voor 1929 een "bij drage der provincie verzocht. Ged. Sta ten meenen, dat daartoe arte aanteiuing is en stellen voor eenvoufligshalve tel kens bij de 'begroo'ling een Crediet te verleenen om naar den maatstaf van f 50 per jaar voor eiken behoeft igen blin de 'bij te dragen, waarbij, de 'Staten de volle vrijheid houden om telken jare bij de he.grooling te beslissen of al dan niet opnieuw voor gezegd doel een be drag als vermoedelijk noodig zal blijken, zal kunnen worden toegestaan. Schadevergoeding aan J. de üreu te Goes. Nadat op 22 Jan. 1925 de automo biel van 'j de 'Dreu te Goes 'te water geraakte vatt de boot Bres'kens—Vlissin- gen werd besloten dat door de provin cie rechtsgeding zou worden gevoerd, ingesteld door de 'Dreu, zoo noódig in ïiooger beroep en cassatie. De recht bank te Middelburg kende de Dreu een schadevergoeding van f 900 toe met de rente van 6 pet. van af den dag der dagvaarding (20 Juli 1925). Het ge rechtshof vernietigde dit vonnis bn ont zegde de Dreu diens vordering. Nu is uitgemaakt dat de Dreu geen recht beeft, doch bij de behandeling van de zaak in de Staten gebleken is dat meer dere leden meenen er uit billijkheids overwegingen desniettemin termen ge vonden zouden kunnen worden om den om den 'heèr de Dreu ter wille te zijn, komen Ged. Staten hierop terug. Na nog eens goëa te hebben doen uitkomen, dat het een geheéi onver plichte vrijgevigheid der provincie ;is, waaruit nimmer eenige gevolgtrekking voor de toekomst mag worden getrok ken, stellen zij voor 900 te betalen plus 6 pet. rente van) af den dag van 'het ongeval tot den dag der betaling. Subsidie schapenras. Overeenkomstig het verzoek van de Vereeniging tot verbetering Van 'het scha penras 111 "Zeeland stellen Ged. Staten voor f 100 subsidie te geven over '29 en daarna ieder jaar lot wederopzeg ging toe. Tarieven en exploitatie veerdienst IC o r t g e ne— Wolphaartsdijk. In handen van Ged Staten werden jdejstijds gesteld een adres van J. K. C. Matthijs en 124 andere bewoners van N.-Beveland om eene verlaging van de tarieven op hét veer Kortgene—Wol phaartsdijk en een mo'tie van den heer Overhoff om dat veer in provinciale ex ploitatie te nemen. Besloten is in de najaarszitting 1928 om f 70 000 le b<Élemmen voor een ïtieu we boot. Wat het eerste verzoek betreft, wijzen Ged. Staten er op, dat elke vermindering met 10 pOt. bij de passagierstarieven Zal leiden tot een mindere opbrengst van rond f 2000 en bij' de goe d e re n taj'i e ve n van rond f 1700 Ged. Staten 'stelten voor resp. 20 en 30 pCt. verlaging, w'at gezien ook- de nieuwe boot over 1930 de rekening vermoedelijk met f 6600 na- deelig slot zal doen sluiten, terwijl de „Uit de „Monnik" vandaan gaan? Ik vraag je waarom? Ga jij ook weg?' „Neen, ik zal blijven.' „Dan blijf ik ook." „Betty, dat moet je niet doen.' „Ja, maar ik doe het toch, of je moest mij de deur uitzetten." „Je weet wel dat ik dat niet doen zal, maar je begrijpt het niet." „Ik begrijp, dat mijn plaats is daar waar jij bent; je bent mijn man en ik ben je vrouw ofschoon slechts in naam." Ofschoon hij het niet opmerkte trilde zij van het hoofd tot de voeten. Phoébé's woorden klonken nog in haar «oren; ze hoorde ze al duidelijker, naarmate hij ernstiger werd. „Ilc hoop dat net maar voor korten tijd zal zijn het afscheid dat we van elkaar moeten nemen, maar waarlijk, je moet heengaan. Ik moet er zelfs op aandringen, op gevaar af dat je mij ver keerd beoordeelt. En vandaag nog; laten we zeggen over een uur. Als' je dan klaar kunt zijn. Je hoeft niet veel ba gage mee te nemen. Ik héb al aan Phoebé gezegd, dat zij je koffertje moet pakken." Zij wendde zich tot hem in een plot seling opwellende woede. „Wat, he'b je aan Phoebé gezegd mijn koffertje te pak ken? Hoe durf je?" Hij bleef even bedaard als zij opge wonden was. „Het helpt niets of je je boos maakt. De auto .staat klaar zoo dra je koffertje gepak't is; ik hoop, dat ik je naar den trein te Falmouth kan brengen als je mij dat wilt permit- teeren. Ilc had plan je Phoebé mee te geven, je kunt dan samen een paar dagen in de stad blijven." „In de stad? Ik dacht, dat er geen trein was op dit uur." „Ik 'bestel een expres-trein, dan heb je hel gemakkelijk met je beiden. Ik heb al gezegd, dat er waarschijnlijk een trein besteld zal worden; het zou mij niet verwonderen als hij al klaar staat als je aan het station komt." ,„Het lijkt wel een samenzwering." Hij keek op zijn horloge. „Is het goed, dat -ik de auto bestel over een uur, of wat vroeger?" „Je hoeft het in 't geheel niet te doenik hoop dat je mij' begrijpen zult. Precies even goed als jij meen ik wal ik zeg en toen ik zooeven gezegd he'b, dat ik hier niet vandaan ga of je moest mij de deur uitzetten, toen meen de ik het," Wordt vervolgd.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1929 | | pagina 5