Parol bij Doorzitten - Zonnebrand - Stuklounen. Dons 30 et. LEGER EN VLOOT SPORT Handel, Nijverheid en Visscherij No. INGEZONDEN STUKKEN Verschillende Berichten BEKENDMAKINGEN hem echter niet ontvankelijk in zijn vor dering, terwijl gisteren het Hof den heer Mertens niet ontvankelijk verklaarde in zijn hooger beroep. Van 7—10 Juni zullen ter gelegen heid van de huldiging van de Koningin- Moeder in de Amsterdamsche haven ver toeven Hr. Ms. „Hertog Hendrik" en| een groep torpedobooten. Naar de „Sportkroniek" verneemt, zijn de volgende spelers aangewezen voor den toer naar Scandinavië: Van der Meulen (H.E.C.), van Wezel (Tubantia), van Kol (Ajax), de Bruin (Hermes-D.V.S.), Horsten (Vitesse), v. d. Zalm (V.U.C.), de Leeuw' (Willem II), Grobbe (Excelsior), van Heel (Eeije- noord), H. 0. v. d. Broek (Xerxes), G. Landaal (A.G.O.V.V.), Kools (N.A.C.), Bakhuys (Z.A.Cv. d. Griend (Hermes- D.V.S.), W. Tap (A.D.O.), Smeets (H.B,S/> en een nader aan te wij'zen plaatsver vanger voor v"an Loon. Van Loon, aanvankelijk ook gekozen, is wegens studieredenen verhinderd. Voorts had de T. 0. niet de beschikking over de gebr. Kalle en Vhn Resteren,, die allen verhinderd zijn 0 Duivensport. De P.D V. de Snelpost hield Zondag j 1. een prijsvlucht met oude duiven uit Creil (Frankrijk) 261 K.M. De duiv'en werden des morgens met Noordenwind en helder weer te 9 uur en 35 min. in vrijheid gesteld. De eerste duif be reikte Ihaar hok te 2 u. 16 min. en 2 sec. en werd geconstateerd door J. A. Min- derhoud. De duiven hebben een zware vlucht gehad gezien hun late aankomst. De prijzen werden behaald als volgt: te, 6e en 7e pr. J. A. Minderhoud, 2e en 12e pr. 'A. v. Loeiuhout, 3e en' 10e pr. J.deBree, 4e, 8e en 9e pr. R,. Duwen, 5e en lie prijs P. Poppe. Laatste prijswin nende duif werd te 2 u. 36 in/en 50 sec. .geconstateerd. De Directie van de Java-New-York Lijn heeft besloten haar tegenwoordigen afwisselend 10- en 11 daagschen dienst van Nederl. Indië naar de Oostkust der Ver. Staten uit te breiden tot een we- kelijkschen dienst, terwijl het aantal af vaarten in omgekeerde richting zal wor den opgevoerd van 38 tot 49 per jaafc, zoodat ook in laatst genoemd.geval prac- tisch een wekelijksche dienst zal wor den onderhouden. De meer frequente dienst in beide richtingen zal aanvan gen met de afvaarten van 22 Juni a.sl van Batavia en van New York. Zooals men weet, worden deze diensten geza menlijk onderhouden door de Stoom vaart Mij. Nederland. Rolterdamsche Lloyd, Stoomvaart M. Oceaan en de Hol land—Amerika Lijn. NV. Stoomtram Walcheren te VI i s singe n. In de heden (Woensdag) gehouden algem. aandeelhoudersvergadering van bovengenoemde N.V. werd het jaarver slag over 1928 uitgebracht. Daaruit blijkt dat de einduitkomst der exploitatie in 1928 onbevredigend was, hoofdzakelijk tengevolge va,n de concur rentie, die de autobuslijn langs den Noordweg werd aangedaan. Gelukkig aldus het verslag is thans! de kon. beslissing op liet door de N.V. ingestelde beroep inzake deze concessie-aangele genheid ten haren gunste genomen, zoo- dal de toekomst met wat minder onge rustheid kan worden tegemoet gezien. Van de 5 pet. obligatieleenïug 1906, groot f 100 000 werden evenals het vo rige jaar twee obligatiën uitgeloot, 'zoo dat nog 56 in omloop zijn, van de 5 pet. leening 1928 groot 'f15 000 werd één obligatie uitgeloot, z odd at nog'5 in om loop zijn, Door de vijf locomotieven werden 134.569 K.M. afgelegd of gemiddeld per dag 367 K.M., door de 6 autobussen 164 095 K.M. of 448 K.M. per dag.' Het ziekenfonds ten behoeve van het vaste personeel en hunne giezinnen vor derde dit jaar van de Maatschappij een bedrag van f 1235.67. Het pensioenfonds was op -31 Dec ,1.927 groot f 54081.85, er werd bij ge schreven uit den dienst 1927 f1500, voor rente f 1896.65 en door het personeel in '28 gestort f 1512.58, terwijl f 1391,92 aan pensioenen werd betaald. Het was was dus eind '28 groot f 57599,16. Over 1928 zal wederom f1500 in het fonds worden gestort. De vernieuwingsfondsen vermeerder den als volgt: weg en werken van f 139.508,491/2 tot f146.207,36i/2; rollend materiaal van f56706 35 tot f66.001,985 en het buitengewoon vernieuwingsfonds van f3593,64 tot f 3719 41i/2. Over '28 wordt bijgeschreven voor weg en wer ken f 4765 25 en voor rollend materiaal 3108.95. De op het laatst van! het vorig jaar, speciaal voor het vervoer vau werklie den üngelegde morgen- en avondtrams bleven, alhoewel het aantal werklieden, dat in den meer gunstigen tijd betrek kelijk gering en in het overig gedeelté van het jaar meestal ver beneden de de verwachting was, het geheele jaar door gehandhaafd. Het zomerseizoen hracht niettegen staande de weersgesteldheid aanmerke (Ingez. MedJ lijk beter was dlan' in hel: Vorig jaar, niet het verwachte aantal reizigers, wat naai- alle waarschijnlijkheid het gevolg is van het steedisi nog toenemend ver voer met auto's en autobussen. Het auto park wgrd met één autobus met 20 zit plaatsen uitgebreid. Het vervoer met de autobussen dat, (zoowel op de lijn „Middelburg-Dom burg" als op de lijn „Middelburg-Zoute- landé" tijdens het zomerseizoen" 'groot bleef het overige gedeelte van het jaar, alhoewel toenemend, beneden de ver wachting Het vervoer van goederen was be halve in het laatste kwartaal, van onge veer denzelfden omvang als in hét vo rige jaar Het vervoer vani suikerbieten was beduidend grooter en dat van ma teralen voo,r den Westkapelschen dijk als gevolg van de stormschade grooter dan in eenig voorafgaand jaar. Het niet massale goederenvervoer on dervindt nog, steeds de groote concurren tie van de talrijke plaatselijke vraclit- autodiensten. Vervoerd werden ongeveer '16 millioen K.G suikerbieten, tegenover 10 millioen in 1927 en 8 millioen in 1926. Het ver voer van pulp daarentegen bleef ge ring. De prijs der brandstoffen Voor de locomotieven onderging een verlaging, die van de andere verbruiksartikelen bleef vrijwel gelijk. De bruto-ontvan'gsten van het trambe drijf hebben bedragen 'f 98077.86 waar van f 40 598.721/2 aan personenvervoer, abonnementen en milifcairvervoer (ge woon personenvervoer f38558.77i/2 met 159.991 reizigers) en f57479.13i/2 aan goederen-,, postvervoer en buitengewone ontvangsten. De bruto-onlvangst bedroeg f 9.84 per idagkilometer, tegen f 8.37i/2, in 1927. Gemiddeld werden per dag vervoerd 437 reizigers met een opbrengst van f 105.35 of per reiziger gemiddeld f 0 24, tegen eveneens f 0,24 in 1927 en 'f 0,27 in 1926. De exploitatie-uitgaven bedrageiMe rsi432,2», zTJn ruim 755 pet. der ont vangsten Het overschot op de exploita tie is dus f 16.645,57, waarvan voor ren te en aflossing afgaat f9175.65 en rest idus f 7465,92. De 1)ruto-ontvaiigsten van de auto busdiensten hebben bedragen "f 24.644.79r' waarvan aan personenvervoer en abon- fnementen f 24217.89i/2 (gewoon perso nenvervoer f 22581 07i/2 met 77067 rei zigers} en aan goederenvervoer"T 426,99. De exploitatie-uitgaven bedragen f 28734,05y£, alzoo een verlies van f 4089,26. Zooals uit hooger genoemde cijfers blijkt wordt in vernieuwings- en pensioenfonds gestort f 4765 25 plus' T 3108,95 plus f1500 is f9374,20 en wordt dit dus voor *iet trambedrijf een verlies van f9374,20 nnn f7469,92 is f 1904,28 Het totaal verlies over "1928 is dus f 1904,28 plus f4089,26 is f5993,54 en vermeerderd met 'het saldo verlies 1927 ad f 17629,19 wordt dit f23622,73. Zooals boven reeds gezegd was de op brengst van het personenvervoer f 38558,771/s, in 1927 was dit f31901,72» voor hel goederenvervoer zijn de cijfers f 41816,58 in 1928 en f 33164.65 in '27. Hel aantal passagiers was 159.991 te gen 127 689 in 1927. De winst- en verliesrekening wijst aan in credit: personenvervoer f 38'a58.77», goederenvervoer f 41816.58, abonnemen ten f 1894,02, postvervoer f4300, bui tengewone ontvangsten f 7650.77i/2, mi- litairvervoer f 145,93, pachtsommen over hoeken f220,10, huishuren f 1491,68, ba lans f 23622,73. De debetposten zijn: saldo Ao Po f 17629.19, .algemeene dienst f 17768,67», tractie f24689,06, mouvement f8958,15, wei/plaats f 14387,211/2, lijn en telefoon f 13792,79, onderh gebouwen fl 836,40, exploitatie autobussen 'f 4089,26, rente rekening f 6175,65, aflossing leening 1906 f 20Ö0. idem 1918 f 1000, storting in de fondsen f 9374 20. De balans geeft aan in debet: waar borgfonds Prov. 'Seeland f 11.000, idem bij het rijk f 1024,19, terreinen f 159.467.04, tramweg!- en kunstwerken f 446.195,14V2, gebouwen f 119.570,50y2, /locomotieven T 56597186y2, rijtuigen en wagens f 98849,74, autobussen en vracht auto's f 59548.58, telefoon f 8773/44, vast materieel f31.632,27, meubilair f 1533,24, debiteuren 6257 07, %as en kassiers f 2182,74, magazijn f 16965,96y2, effecten van de vernieuwingsfondsen f 113 869HS, idem pensioenfonds f 11163,31, winst- en verliesrekening f 23622.73. In credit treffen wij de Volgende pos ten aan: aandeelenkapitaal f250.000, /renteloos voorschot rijk f 245.019,83i/2, 5 pet. leening 1906 f 56.000, idem 1918 f 5000, te betalen coupons f 1133,33, cre diteuren f 22064,24, vernieuwingsfonds weg en werken 'f 151.062,61^, idem rol lend materieel f 65110,93y2, onJafgehaalde Dividenden f 277 50' aifschrij vingsreke- ning 4 pet. o'bligatiën 1 904 f 250.000, id. 1906 f44 000, idem 1918 10.000, bui tengewoon vernieuwingsfonds f3719,41i/2, Ipensioenfonds f 59099,16, reservefonds f 794,611/2. aflossingslrekening renteloos •voorscnoi 'Dij "het rijk f 4980.16y2. passagiers- en vrachtschip "Tjibadak, be stemd voor den Java-Ohina-Japanlij!n. Het schip is ingericht voor het ver- Voer voor 24 passagiers eerste, 38 pas sagiers tweede en 75 passagiers derde Iklasse, terwijl een groot aantal tusschen- deks-passagiers verscheept kan worden. Met het oog op de vaart in de tropen worden alle lusschendeksverblijven kunst matig geventileerd. De bemanning, bedienend personeel bestaat uit 113 koppen. De passagiers 2e ld. zijn gehuisfvest in het dekhuis op het achterschip, het scheepsvolk vóór, onder den bak. Het schip is voorzien van dubbele masten benevens zes laadpalen, met in het geheel 17 laadboomen, welke laatste bediend worden door 16 stoom- lieren. Het schip is voorzien van draadlooze telegrafie en een radio peiltoestel. Ook zijn er gekoelde bergplaatsen voor het bewaren van levensmiddelen. Op den proeftocht, welke door prach tig weer werd begunstigd ontwikkelde de machine een vermogen van meer dan 3600 as-paardekraclilen, terwijl het schip 'n snelheid behaalde van ruim 14 knoop. De machine-installatie is van de N.V. Kon. Mij „de. Schelde" te V1 i s s i n g e n. van een tasch inoudende f 15.000. DE BANKJES IN DE ABDIJ. Mijnheer de Redacteur. Met instemming las ik in uw blad het stukje over het verminderde aantal bankjes in de Abdij. Zulk een uitgezocht plekje zal men te vergeefsch in de meeste plaatsen van ons land vinden. Wij hebben hier in Vlissingen geen Abdij, maar wij hebben boulevards en in den laatsten tijd een goed geplaveiden ■singel. En we hebben hier iemand, heusch geen groote kapitalist, die vau tijd tot tijd en nog kort geleden, eenige bank jes aan de gemeente cadeau geeft, voor namelijk ten gerieve van ouden van da gen, die daarvan een dankbaar gebruik maken. Nu dg.cht ik zoo, of er ook te Middelburg geen menschen gevonden worden, die dat voorbeeld wildeni vol gen? Woorden wekken en voorbeelden trekken. ofschoon ik er ze'If geen belang bij heb, hoop ik met u, dat heël spoedig meerdere bankjes onder de boomeu wor oen gepiaatsr. Een 80-jarige. Vlissingen, 28 Mei 1929. Besche rming van de Snoek. De Minister van Binnenl. Zaken en L. maakt bekend, dat het van 1 Juinji tot en met 31 October a.s. verboden is te visschen met een hengelv geaasd met visch, in alle binnenwateren, met uit zondering van: die, welke de eigenaar uitsluitend met den hengel bevischt of laat be visschen; die, waarin liet vischrecht gepacht is door hengelaars of hengelaarsvereeni- gingen; die, waarin op verzoek van den recht hebbende op het vischrecht het visschen met den hengel, geaasd met visch, als nog wordt toegestaan. Het verbod is niet van toepassing op den hengel, geaasd met steurkrab of garnaal. Proeftocht s.s. Tjibadak'. Zaterdag 25 Mei had met goed gevolg de officieele proeftocht plaats van het Een groot deel van het landgoed „De Paauw" is wegens vernieling voor het publiek gesloten moeten worden. Maandagmorgen ontstond brand in een complex van zes woningen te Mar graten (L.). De brandweer uit Maas tricht kon met liet water uil een plain (het eenig aanwezige) twee huizen be houden. Vier boerderijen brandden ge heel af. Verzekering dekt de schade. Oorzaak onbekend. Op last van de Antwerpsche (ju stitie is aangehouden een zekere J., 'vroeger directeur van de scheepswer ven te Schasten bij Antwerpen, die be schuldigd wordt van oplichtingen, wel ke millioenen zouden bedragen. J. stichtte vroeger verschillende maat schappijen; hij wist een tijdlang het vertrouwen te winnen van vooraanstaan de families uit de Antwerpsche omgeving, met het gevolg dat deize verscheidene millioenen zouden verloren hebben. Ook J. geraakte in groote financieele moeilijkheden en naarmate deze grooter werden, schijnt J. meer en meer onge oorloofde middelen gebruikt te hebben hetgeen de Antwerpsche justitie einde lijk de gelegenheid gaf tegen hem op te treden. Boven het vliegveld van Villacou- blay heeft de Fransche vlieger Lemoi- ney het hoogterecord met een vliegtuig met nuttige belasting van 500 Iv.g. ver beterd, dat 'tot dusver met 9180 M. op inaam stond van den Duitscher Qchin- zinger. Lemoigne startte des avonds om 6.24 uur en landde om 8.20 uur, nadat hijf een hoogte van 9600 M. had ibereikt Zondagvoormiddag raakte op den JKüstriner straatweg, niet ver van de grens- der gemeente Frankfort a. d. Oder een vrachtauto met dertig personen, van Küstrin komende, de tent, die over den wagen was gespannen, tussclien boom takken verward. Door den schok werd het stuurrad den chauffeur uit de han den geslagen en de wagen vloog met het ï-e c h ter-a c h ter wie 1 tegen pen boom. De chauffeur slaagde er gelukkig in, den wagen direct tot staan te brengen. Niet temin werd een aantal inzittenden met het hoofd tegen de cabine van den! chauffeur geslingerd. Twee mannen en een vrouw' liepen zoo ernstige schedel breuken op, dat zij binnen eenige mi nuten overleden. Vier andere personen werden levensgevaarlijk gewond, terwijl acht inzittenden lichte verwondingen op liepen. In een steengroeve bij Ozillaghegy in de nabijheid van Boedapest, waren drie schoolkinderen met een kipkar aan het spelen, welke zich op een steile helling in beweging zette en steeds snel ler begon te rijden. Tenslotte sloeg de kar 0111 en de kin deren werdiein op een steenhoop geslin gerd. Een van hen Was onmiddellijk dood, ed beide anderen werden levens gevaarlijk gewond. GOEDERENVERVOER ZIERIKZEE— MIDDELBURG. Mijnheer de Redacteur! Gaarne zag ik het volgende, in UKv veel gelezen blad, geplaatst, betreffende het vervoer van goederen, van Zierik- zee naar Middelburg per z.g. snelver- voer. Vrijdagmiddag 1.1. bestelde ik telefo nisch, aan een firma te Zierilczce, een kist met goederen, die ik Zaterdag moest afleveren. Er werd mij medegedeeld dal de kist met inhoud direct naar de boot zooi worden gebracht en tdan verder per autobus naar Middelburg. Alduswerd mij verzekerd, dat ik Zaterdagmorgen de goederen in mijn bezit zou hebben. Theoretisch is dit prachtig berekend, doch nu de practijk. Verschillende, malen zond ik mijn be diende naar het café restaurant van de heer Lievense, die mij telkens teleur moest stellen, daar de goederen niet waren gearriveerd. Ten einde raad besloot ik, mij per soonlijk van een en ander op de hoog te te gaan stellen, en daar mij hier geen voldoende inlichtingen werden verstrekt, was ik genoodzaakt mij naar Wolfaarls- dijksche (veer) te begeven. Aldaar werd mij medegedeeld, dat de kist met inhoud per autobus naar Mid delburg Was doorgezonden. Toen ik ech ter verleide dat zulks onmogelijk' Was, werd per telefoon eerst Ziet'ikzee en vervolgens Vlissingen opgebeld. Het re sultaat was, dat de goederen ald|aa!r Iwaren aangekomen. Er werd mij be loofd dal deze onmiddellijk naar Mid delburg zouden worden teruggezonden. Alweer liet ik mijn bediende posten op de Loskade ten einde de bus djaar op te wachten. Toen de bus arriveerde en mijn bediende den chauffeur vroeg naar de goederen, wist de laatste er in 't ge- geheel niets van af, doch herinnerde zich vaag, dat er Zaterdag een kist in een ander café in de Stationstraat was gedeponeerd. Bij nader onderzoek bleek, dat dit in derdaad hel geval was, en kwamen de goederen, die per snelvervoer waren ge zonden, Vrijdag besteld. Maandagavond in mijn bezit. De totale onkosten bedroegen, alles in acht nemende, 15 pCl. v. d. geheele waarde. Mijnheer, de Rédacteur, mijn bedoeling van dit schrijven is, door middel van Uw blad, de aandacht te vestigen op dezen onhoudbaren toestand, welke naar mijn bescheiden meening, kon verhol pen worden, door het instellen van een idagelijkschen vrachtaulodiens't. Met dank voor de plaatsing verblijf ik inmiddels Hoogachtend. EEN BELANGHEBBENDE. 0 wen Vlissingschen weg, bij alle automo bilisten welbekend. Waar U het toch over vreemdelingen verkeer hadt, bevreemdt het mij', dat er in Uwe courant nog niet tegen geoppo neerd is, dat de motorveerboot met 1 Juni a.s. voor bijna een maand buiten dienst gesteld wordt tot hel ondergaan van de periodieke revisie. Het tijdstip lijkt mij zeer ongelukkig gekozen, het komt thans meermalen voor, dat 10 a 12 auto's tegelijk vervoerd moeten wor den en zou ik wel eens willen weten,' hoe dat in de maand Juni zal moeten geschieden, waar het verkeer thans ie- dereu dag toeneemt. Het wordt meer dan tijd, dat een tweede motorveerboot besteld wordt met de ervaring met de eerste opgedaan kan men thans zijn voordeel doen. Met dank voor de plaatsing, NIJZINK. Vlissingen, 28 Mei. (Den geachten inzende.r van boven stuk zij er op gewezen, dat wij in onfs nummer van Maandag er voornamelijk tegen op kwamen, dat niet gemeld werd in „de Kampioen", dat men aan ver- belering van den weg bezig is. Wij ont kenden natuurlijk niet dat thans de weg te wénschen overlaat. Dat een deel der aulo's, die ons eiland bezoeken van Breskens komen is ons natuurlijk ook bekend, doch al de Nederlandsche au to's van Brabant en van boven d<|n Moerdijk komen toch via Zuid-Beveland evenals vele Duitsche Wagens en r,ook Belgische uit de richting Antwerpen: Als „De Kampioen" had geschreven „men bedenke bij een bezoek aan Zeeland dat de weg Rilland richting Schore mog slecht is" dan zouden wij gezwegen heb ben maar de toestand is toch niet vjan dien aard, dat een invloedrijk orgaan als „De Kampioen" het Vreemdelingen verkeer op Walcheren een trap moet geven. En wat nu het laatste deel van het stuk betreft, het was ons niet medege deeld, dat de Motorveerboot tijdelijk uit den dienst moet worden genomen. Maar dit spreekt van zelf wij hebben er reeds meermalen op gewezen het ge beurt met iedere boot. Dat men nu- de maand Juni kiest, is evenals verleden jaar, om dan tijdens de 3 drukste maan den (Juli, Augustus en September) ze ker mogelijk te zijn dat de boot steeds kan varen .Zeker zou een tweede motor veerboot goed zijn, maar de financieele gevolgen zullen dit wel voor "jaren ee'n wensch doen blijven. Red.) HEI AUTOVERKEER MET ZEELAND. Mijnheer dc Redacteur, Hoewel ik het door overgenomen bericht uil „De Kampioen" niet gele zen had, kan ik niet anders dan ten vol le beamen, dat de wég Rilland-Krabben- dijkc beneden alle criliek is, ik zou zelfs verder willen gaan en zeggen van Rilland tot Schope. Wat Uw opmerking betreft, dat idit jaar reeds honderden auto's Walcheren bezochten, diene dat deze vooreerst voor een groot deel met de motorveerboot via Breskens gekomen zjjn, en overigens is dit toch geen bewijs, dat bedoelde weg niet slecht zou zijn. De verbetering door U genoemd, is slechts in uitvoering over een !zeer klein gedeelte en het "Schijnt nog minstens 3 fi 4 jaar te zullen duren voordat het ge heele baanvak afdoende verbeterd is. Iedereen, die genoemd traject gere geld berijdt, zal het met den schrijiver in „De Kampioen" eens zijn. Op vele plaatsen is de weg weinig beter dan het beruchte stuk „IJsbaan" op den Nieu Burgemeesler en Wethouders van Mid delburg brengen ter openb. kennis dat is ingekomen een schrijven; d.d. 17 Mei van G. J. Lambertz, wonende le Middel burg, houdende verzoek hem,wel verlof le willen verleenen om den verkoop van alcoliolhoudenden drank anderen dan sterken drank, niet om gebruik ter plaat se van verkoop in de benedenvoorio kali- leit ter oppervaikte van 16 vlerk. |M. van perceel wijk N 110. 84 kadastraal bekend gemeente Middelburg in Sectie /B| 110. 1760 aan de Nieuwe Oostersche straat. Binnen twee weken! na heden kunnen bij hun College schriftelijk be zwaren tegen het verleenen van het ge vraagde verlof worden ingediend. Middelburg, 24 Mei 1929. Burgemeester en Wethouders van Middelburg- P. DUMON TAK, voorzitter. M. VAN DER VEUR, Secretaris. Burgemeester en Wethouders van Mid delburg brengen ingevolge art. 12 der Drankwei ter algemeene kennis, dat bij Gedeputeerde Staten van Zeeland, is in gekomen een verzoek van Jan Johannes Lievense, alhier, om vergunning voor den verkoop van sterken drank in het klein, uitsluitend aan logeergasten' in de benedeniokaliteit en veranda met een oppervlakte van resp. 50.61 en 20.25 vierk. M. van het perceel kadastraal be kend gemeente Middelburg sectie C no. 2344, gelegen Blaauwendijk' P 41. Bin nen twee weken na heden, kunnen tegen het verleenen van de gevraagde vergun - ning schriftelijk bezwaren bij hun; col lege worden ingediend. Middelburg, 24 Mei 1929". Burgemeester en Wethouders van Middelburg: P. DUMON TAK, voorzitter. M. VAN DER VEUR, Secretaris. STRAATBELASTING. Burgemeester en Wethouders van Mid delburg maken bekend: dat hel primitief kohier 1929 van de straatbelasting, vastgesteld door den Ge meenteraad in zijn vergadering van 22 Mei 1929, aan den Gemeente-Ontvanger ter invordering is ter hand gesteld. Middelburg, 24 Mei 1929. Burgemeester en Wethouders voorn., P. DUMON TAK, voorzitter. M. VAN DER VEUR, Secretaris. Bij dit F.lectr. Drukkerij G. W. DEN BOEM. Middelburg. HET JC KON1 De naar aar ningin weken la boven Si-| ooit in blad ver] geheele wisbarenl heeft op| afscheid te Uransl haar vol dat zij 'ie te metlil kunnen s| telefoon partemer heeft tall was bijnJ lijke om| ■schilde rei penbloer blauwe witte anel DE D| In vcrl heeft de dat, met derdeéler heideterrJ mogen hd met sein-| NE De corj Brussel In de eehkomst de Ministd Hijmans, dat hij ad te Brussel het verzo| ring om tïeke doei ning van overhandil vaardt del gelijktijdig! den. Aan f heeft zij 'baarmakir met 'het volledig RAJ De raat ring óór I meentebegj begrooting j goectgekeui! 1928 van slot van f Wegens begrooting leid van de v oorzitj meegedeeld voor het dragen, ckl woraen in| Bij het meentelijke der waar personen il voor resta| het stadb 1 dagblad de voorzitter v er klaren door dan licht met voorgevel toestand zi In princl archief te meester is| bedoeling te benoem! le klasse de functiel zal komer Besloten te verlagen tieve suike de rijf Het lid Hiemstra fensio gevr "vanwege d onderh arfd< van de rijk

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1929 | | pagina 6