Parol bij Doorzitten - Zonnebrand - Stuklounen. Dons 30 et.
LEGER EN VLOOT
SPORT
Handel, Nijverheid en Visscherij
No.
INGEZONDEN STUKKEN
Verschillende Berichten
BEKENDMAKINGEN
hem echter niet ontvankelijk in zijn vor
dering, terwijl gisteren het Hof den heer
Mertens niet ontvankelijk verklaarde in
zijn hooger beroep.
Van 7—10 Juni zullen ter gelegen
heid van de huldiging van de Koningin-
Moeder in de Amsterdamsche haven ver
toeven Hr. Ms. „Hertog Hendrik" en|
een groep torpedobooten.
Naar de „Sportkroniek" verneemt,
zijn de volgende spelers aangewezen voor
den toer naar Scandinavië:
Van der Meulen (H.E.C.), van Wezel
(Tubantia), van Kol (Ajax), de Bruin
(Hermes-D.V.S.), Horsten (Vitesse), v. d.
Zalm (V.U.C.), de Leeuw' (Willem II),
Grobbe (Excelsior), van Heel (Eeije-
noord), H. 0. v. d. Broek (Xerxes), G.
Landaal (A.G.O.V.V.), Kools (N.A.C.),
Bakhuys (Z.A.Cv. d. Griend (Hermes-
D.V.S.), W. Tap (A.D.O.), Smeets (H.B,S/>
en een nader aan te wij'zen plaatsver
vanger voor v"an Loon.
Van Loon, aanvankelijk ook gekozen,
is wegens studieredenen verhinderd.
Voorts had de T. 0. niet de beschikking
over de gebr. Kalle en Vhn Resteren,,
die allen verhinderd zijn
0
Duivensport.
De P.D V. de Snelpost hield Zondag
j 1. een prijsvlucht met oude duiven uit
Creil (Frankrijk) 261 K.M. De duiv'en
werden des morgens met Noordenwind
en helder weer te 9 uur en 35 min.
in vrijheid gesteld. De eerste duif be
reikte Ihaar hok te 2 u. 16 min. en 2 sec.
en werd geconstateerd door J. A. Min-
derhoud. De duiven hebben een zware
vlucht gehad gezien hun late aankomst.
De prijzen werden behaald als volgt:
te, 6e en 7e pr. J. A. Minderhoud, 2e en
12e pr. 'A. v. Loeiuhout, 3e en' 10e pr.
J.deBree, 4e, 8e en 9e pr. R,. Duwen, 5e
en lie prijs P. Poppe. Laatste prijswin
nende duif werd te 2 u. 36 in/en 50 sec.
.geconstateerd.
De Directie van de Java-New-York
Lijn heeft besloten haar tegenwoordigen
afwisselend 10- en 11 daagschen dienst
van Nederl. Indië naar de Oostkust der
Ver. Staten uit te breiden tot een we-
kelijkschen dienst, terwijl het aantal af
vaarten in omgekeerde richting zal wor
den opgevoerd van 38 tot 49 per jaafc,
zoodat ook in laatst genoemd.geval prac-
tisch een wekelijksche dienst zal wor
den onderhouden. De meer frequente
dienst in beide richtingen zal aanvan
gen met de afvaarten van 22 Juni a.sl
van Batavia en van New York. Zooals
men weet, worden deze diensten geza
menlijk onderhouden door de Stoom
vaart Mij. Nederland. Rolterdamsche
Lloyd, Stoomvaart M. Oceaan en de Hol
land—Amerika Lijn.
NV. Stoomtram Walcheren te
VI i s singe n.
In de heden (Woensdag) gehouden
algem. aandeelhoudersvergadering van
bovengenoemde N.V. werd het jaarver
slag over 1928 uitgebracht.
Daaruit blijkt dat de einduitkomst der
exploitatie in 1928 onbevredigend was,
hoofdzakelijk tengevolge va,n de concur
rentie, die de autobuslijn langs den
Noordweg werd aangedaan. Gelukkig
aldus het verslag is thans! de kon.
beslissing op liet door de N.V. ingestelde
beroep inzake deze concessie-aangele
genheid ten haren gunste genomen, zoo-
dal de toekomst met wat minder onge
rustheid kan worden tegemoet gezien.
Van de 5 pet. obligatieleenïug 1906,
groot f 100 000 werden evenals het vo
rige jaar twee obligatiën uitgeloot, 'zoo
dat nog 56 in omloop zijn, van de 5 pet.
leening 1928 groot 'f15 000 werd één
obligatie uitgeloot, z odd at nog'5 in om
loop zijn,
Door de vijf locomotieven werden
134.569 K.M. afgelegd of gemiddeld per
dag 367 K.M., door de 6 autobussen
164 095 K.M. of 448 K.M. per dag.'
Het ziekenfonds ten behoeve van het
vaste personeel en hunne giezinnen vor
derde dit jaar van de Maatschappij een
bedrag van f 1235.67.
Het pensioenfonds was op -31 Dec
,1.927 groot f 54081.85, er werd bij ge
schreven uit den dienst 1927 f1500, voor
rente f 1896.65 en door het personeel
in '28 gestort f 1512.58, terwijl f 1391,92
aan pensioenen werd betaald. Het was
was dus eind '28 groot f 57599,16. Over
1928 zal wederom f1500 in het fonds
worden gestort.
De vernieuwingsfondsen vermeerder
den als volgt: weg en werken van
f 139.508,491/2 tot f146.207,36i/2; rollend
materiaal van f56706 35 tot f66.001,985
en het buitengewoon vernieuwingsfonds
van f3593,64 tot f 3719 41i/2. Over '28
wordt bijgeschreven voor weg en wer
ken f 4765 25 en voor rollend materiaal
3108.95.
De op het laatst van! het vorig jaar,
speciaal voor het vervoer vau werklie
den üngelegde morgen- en avondtrams
bleven, alhoewel het aantal werklieden,
dat in den meer gunstigen tijd betrek
kelijk gering en in het overig gedeelté
van het jaar meestal ver beneden de
de verwachting was, het geheele jaar
door gehandhaafd.
Het zomerseizoen hracht niettegen
staande de weersgesteldheid aanmerke
(Ingez. MedJ
lijk beter was dlan' in hel: Vorig jaar,
niet het verwachte aantal reizigers, wat
naai- alle waarschijnlijkheid het gevolg
is van het steedisi nog toenemend ver
voer met auto's en autobussen. Het auto
park wgrd met één autobus met 20 zit
plaatsen uitgebreid.
Het vervoer met de autobussen dat,
(zoowel op de lijn „Middelburg-Dom
burg" als op de lijn „Middelburg-Zoute-
landé" tijdens het zomerseizoen" 'groot
bleef het overige gedeelte van het jaar,
alhoewel toenemend, beneden de ver
wachting
Het vervoer van goederen was be
halve in het laatste kwartaal, van onge
veer denzelfden omvang als in hét vo
rige jaar Het vervoer vani suikerbieten
was beduidend grooter en dat van ma
teralen voo,r den Westkapelschen dijk als
gevolg van de stormschade grooter dan
in eenig voorafgaand jaar.
Het niet massale goederenvervoer on
dervindt nog, steeds de groote concurren
tie van de talrijke plaatselijke vraclit-
autodiensten.
Vervoerd werden ongeveer '16 millioen
K.G suikerbieten, tegenover 10 millioen
in 1927 en 8 millioen in 1926. Het ver
voer van pulp daarentegen bleef ge
ring. De prijs der brandstoffen Voor de
locomotieven onderging een verlaging,
die van de andere verbruiksartikelen
bleef vrijwel gelijk.
De bruto-ontvan'gsten van het trambe
drijf hebben bedragen 'f 98077.86 waar
van f 40 598.721/2 aan personenvervoer,
abonnementen en milifcairvervoer (ge
woon personenvervoer f38558.77i/2 met
159.991 reizigers) en f57479.13i/2 aan
goederen-,, postvervoer en buitengewone
ontvangsten.
De bruto-onlvangst bedroeg f 9.84 per
idagkilometer, tegen f 8.37i/2, in 1927.
Gemiddeld werden per dag vervoerd 437
reizigers met een opbrengst van f 105.35
of per reiziger gemiddeld f 0 24, tegen
eveneens f 0,24 in 1927 en 'f 0,27 in
1926.
De exploitatie-uitgaven bedrageiMe
rsi432,2», zTJn ruim 755 pet. der ont
vangsten Het overschot op de exploita
tie is dus f 16.645,57, waarvan voor ren
te en aflossing afgaat f9175.65 en rest
idus f 7465,92.
De 1)ruto-ontvaiigsten van de auto
busdiensten hebben bedragen "f 24.644.79r'
waarvan aan personenvervoer en abon-
fnementen f 24217.89i/2 (gewoon perso
nenvervoer f 22581 07i/2 met 77067 rei
zigers} en aan goederenvervoer"T 426,99.
De exploitatie-uitgaven bedragen
f 28734,05y£, alzoo een verlies van
f 4089,26. Zooals uit hooger genoemde
cijfers blijkt wordt in vernieuwings- en
pensioenfonds gestort f 4765 25 plus'
T 3108,95 plus f1500 is f9374,20 en
wordt dit dus voor *iet trambedrijf een
verlies van f9374,20 nnn f7469,92 is
f 1904,28
Het totaal verlies over "1928 is dus
f 1904,28 plus f4089,26 is f5993,54 en
vermeerderd met 'het saldo verlies 1927
ad f 17629,19 wordt dit f23622,73.
Zooals boven reeds gezegd was de op
brengst van het personenvervoer
f 38558,771/s, in 1927 was dit f31901,72»
voor hel goederenvervoer zijn de cijfers
f 41816,58 in 1928 en f 33164.65 in '27.
Hel aantal passagiers was 159.991 te
gen 127 689 in 1927.
De winst- en verliesrekening wijst aan
in credit: personenvervoer f 38'a58.77»,
goederenvervoer f 41816.58, abonnemen
ten f 1894,02, postvervoer f4300, bui
tengewone ontvangsten f 7650.77i/2, mi-
litairvervoer f 145,93, pachtsommen over
hoeken f220,10, huishuren f 1491,68, ba
lans f 23622,73.
De debetposten zijn: saldo Ao Po
f 17629.19, .algemeene dienst f 17768,67»,
tractie f24689,06, mouvement f8958,15,
wei/plaats f 14387,211/2, lijn en telefoon
f 13792,79, onderh gebouwen fl 836,40,
exploitatie autobussen 'f 4089,26, rente
rekening f 6175,65, aflossing leening 1906
f 20Ö0. idem 1918 f 1000, storting in de
fondsen f 9374 20.
De balans geeft aan in debet: waar
borgfonds Prov. 'Seeland f 11.000, idem
bij het rijk f 1024,19, terreinen
f 159.467.04, tramweg!- en kunstwerken
f 446.195,14V2, gebouwen f 119.570,50y2,
/locomotieven T 56597186y2, rijtuigen en
wagens f 98849,74, autobussen en vracht
auto's f 59548.58, telefoon f 8773/44, vast
materieel f31.632,27, meubilair f 1533,24,
debiteuren 6257 07, %as en kassiers
f 2182,74, magazijn f 16965,96y2, effecten
van de vernieuwingsfondsen f 113 869HS,
idem pensioenfonds f 11163,31, winst- en
verliesrekening f 23622.73.
In credit treffen wij de Volgende pos
ten aan: aandeelenkapitaal f250.000,
/renteloos voorschot rijk f 245.019,83i/2,
5 pet. leening 1906 f 56.000, idem 1918
f 5000, te betalen coupons f 1133,33, cre
diteuren f 22064,24, vernieuwingsfonds
weg en werken 'f 151.062,61^, idem rol
lend materieel f 65110,93y2, onJafgehaalde
Dividenden f 277 50' aifschrij vingsreke-
ning 4 pet. o'bligatiën 1 904 f 250.000, id.
1906 f44 000, idem 1918 10.000, bui
tengewoon vernieuwingsfonds f3719,41i/2,
Ipensioenfonds f 59099,16, reservefonds
f 794,611/2. aflossingslrekening renteloos
•voorscnoi 'Dij "het rijk f 4980.16y2.
passagiers- en vrachtschip "Tjibadak, be
stemd voor den Java-Ohina-Japanlij!n.
Het schip is ingericht voor het ver-
Voer voor 24 passagiers eerste, 38 pas
sagiers tweede en 75 passagiers derde
Iklasse, terwijl een groot aantal tusschen-
deks-passagiers verscheept kan worden.
Met het oog op de vaart in de tropen
worden alle lusschendeksverblijven kunst
matig geventileerd.
De bemanning, bedienend personeel
bestaat uit 113 koppen.
De passagiers 2e ld. zijn gehuisfvest
in het dekhuis op het achterschip, het
scheepsvolk vóór, onder den bak.
Het schip is voorzien van dubbele
masten benevens zes laadpalen, met
in het geheel 17 laadboomen, welke
laatste bediend worden door 16 stoom-
lieren.
Het schip is voorzien van draadlooze
telegrafie en een radio peiltoestel.
Ook zijn er gekoelde bergplaatsen voor
het bewaren van levensmiddelen.
Op den proeftocht, welke door prach
tig weer werd begunstigd ontwikkelde
de machine een vermogen van meer dan
3600 as-paardekraclilen, terwijl het schip
'n snelheid behaalde van ruim 14 knoop.
De machine-installatie is van de N.V.
Kon. Mij „de. Schelde" te V1 i s s i n g e n.
van een tasch inoudende f 15.000.
DE BANKJES IN DE ABDIJ.
Mijnheer de Redacteur.
Met instemming las ik in uw blad het
stukje over het verminderde aantal
bankjes in de Abdij.
Zulk een uitgezocht plekje zal men
te vergeefsch in de meeste plaatsen
van ons land vinden.
Wij hebben hier in Vlissingen geen
Abdij, maar wij hebben boulevards en in
den laatsten tijd een goed geplaveiden
■singel.
En we hebben hier iemand, heusch
geen groote kapitalist, die vau tijd tot
tijd en nog kort geleden, eenige bank
jes aan de gemeente cadeau geeft, voor
namelijk ten gerieve van ouden van da
gen, die daarvan een dankbaar gebruik
maken. Nu dg.cht ik zoo, of er ook te
Middelburg geen menschen gevonden
worden, die dat voorbeeld wildeni vol
gen? Woorden wekken en voorbeelden
trekken.
ofschoon ik er ze'If geen belang bij
heb, hoop ik met u, dat heël spoedig
meerdere bankjes onder de boomeu wor
oen gepiaatsr.
Een 80-jarige.
Vlissingen, 28 Mei 1929.
Besche rming van de Snoek.
De Minister van Binnenl. Zaken en
L. maakt bekend, dat het van 1 Juinji
tot en met 31 October a.s. verboden is
te visschen met een hengelv geaasd met
visch, in alle binnenwateren, met uit
zondering van:
die, welke de eigenaar uitsluitend met
den hengel bevischt of laat be visschen;
die, waarin liet vischrecht gepacht is
door hengelaars of hengelaarsvereeni-
gingen;
die, waarin op verzoek van den recht
hebbende op het vischrecht het visschen
met den hengel, geaasd met visch, als
nog wordt toegestaan.
Het verbod is niet van toepassing op
den hengel, geaasd met steurkrab of
garnaal.
Proeftocht s.s. Tjibadak'.
Zaterdag 25 Mei had met goed gevolg
de officieele proeftocht plaats van het
Een groot deel van het landgoed
„De Paauw" is wegens vernieling voor
het publiek gesloten moeten worden.
Maandagmorgen ontstond brand in
een complex van zes woningen te Mar
graten (L.). De brandweer uit Maas
tricht kon met liet water uil een plain
(het eenig aanwezige) twee huizen be
houden. Vier boerderijen brandden ge
heel af. Verzekering dekt de schade.
Oorzaak onbekend.
Op last van de Antwerpsche (ju
stitie is aangehouden een zekere J.,
'vroeger directeur van de scheepswer
ven te Schasten bij Antwerpen, die be
schuldigd wordt van oplichtingen, wel
ke millioenen zouden bedragen.
J. stichtte vroeger verschillende maat
schappijen; hij wist een tijdlang het
vertrouwen te winnen van vooraanstaan
de families uit de Antwerpsche omgeving,
met het gevolg dat deize verscheidene
millioenen zouden verloren hebben.
Ook J. geraakte in groote financieele
moeilijkheden en naarmate deze grooter
werden, schijnt J. meer en meer onge
oorloofde middelen gebruikt te hebben
hetgeen de Antwerpsche justitie einde
lijk de gelegenheid gaf tegen hem op te
treden.
Boven het vliegveld van Villacou-
blay heeft de Fransche vlieger Lemoi-
ney het hoogterecord met een vliegtuig
met nuttige belasting van 500 Iv.g. ver
beterd, dat 'tot dusver met 9180 M. op
inaam stond van den Duitscher Qchin-
zinger.
Lemoigne startte des avonds om 6.24
uur en landde om 8.20 uur, nadat hijf
een hoogte van 9600 M. had ibereikt
Zondagvoormiddag raakte op den
JKüstriner straatweg, niet ver van de
grens- der gemeente Frankfort a. d. Oder
een vrachtauto met dertig personen, van
Küstrin komende, de tent, die over den
wagen was gespannen, tussclien boom
takken verward. Door den schok werd
het stuurrad den chauffeur uit de han
den geslagen en de wagen vloog met het
ï-e c h ter-a c h ter wie 1 tegen pen boom. De
chauffeur slaagde er gelukkig in, den
wagen direct tot staan te brengen. Niet
temin werd een aantal inzittenden met
het hoofd tegen de cabine van den!
chauffeur geslingerd. Twee mannen en
een vrouw' liepen zoo ernstige schedel
breuken op, dat zij binnen eenige mi
nuten overleden. Vier andere personen
werden levensgevaarlijk gewond, terwijl
acht inzittenden lichte verwondingen op
liepen.
In een steengroeve bij Ozillaghegy
in de nabijheid van Boedapest, waren
drie schoolkinderen met een kipkar aan
het spelen, welke zich op een steile
helling in beweging zette en steeds snel
ler begon te rijden.
Tenslotte sloeg de kar 0111 en de kin
deren werdiein op een steenhoop geslin
gerd. Een van hen Was onmiddellijk
dood, ed beide anderen werden levens
gevaarlijk gewond.
GOEDERENVERVOER ZIERIKZEE—
MIDDELBURG.
Mijnheer de Redacteur!
Gaarne zag ik het volgende, in UKv
veel gelezen blad, geplaatst, betreffende
het vervoer van goederen, van Zierik-
zee naar Middelburg per z.g. snelver-
voer.
Vrijdagmiddag 1.1. bestelde ik telefo
nisch, aan een firma te Zierilczce, een
kist met goederen, die ik Zaterdag moest
afleveren.
Er werd mij medegedeeld dal de kist
met inhoud direct naar de boot zooi
worden gebracht en tdan verder per
autobus naar Middelburg. Alduswerd
mij verzekerd, dat ik Zaterdagmorgen
de goederen in mijn bezit zou hebben.
Theoretisch is dit prachtig berekend,
doch nu de practijk.
Verschillende, malen zond ik mijn be
diende naar het café restaurant van de
heer Lievense, die mij telkens teleur
moest stellen, daar de goederen niet
waren gearriveerd.
Ten einde raad besloot ik, mij per
soonlijk van een en ander op de hoog
te te gaan stellen, en daar mij hier geen
voldoende inlichtingen werden verstrekt,
was ik genoodzaakt mij naar Wolfaarls-
dijksche (veer) te begeven.
Aldaar werd mij medegedeeld, dat de
kist met inhoud per autobus naar Mid
delburg Was doorgezonden. Toen ik ech
ter verleide dat zulks onmogelijk' Was,
werd per telefoon eerst Ziet'ikzee en
vervolgens Vlissingen opgebeld. Het re
sultaat was, dat de goederen ald|aa!r
Iwaren aangekomen. Er werd mij be
loofd dal deze onmiddellijk naar Mid
delburg zouden worden teruggezonden.
Alweer liet ik mijn bediende posten op
de Loskade ten einde de bus djaar op
te wachten. Toen de bus arriveerde en
mijn bediende den chauffeur vroeg naar
de goederen, wist de laatste er in 't ge-
geheel niets van af, doch herinnerde
zich vaag, dat er Zaterdag een kist in
een ander café in de Stationstraat was
gedeponeerd.
Bij nader onderzoek bleek, dat dit in
derdaad hel geval was, en kwamen de
goederen, die per snelvervoer waren ge
zonden, Vrijdag besteld. Maandagavond
in mijn bezit.
De totale onkosten bedroegen, alles in
acht nemende, 15 pCl. v. d. geheele
waarde.
Mijnheer, de Rédacteur, mijn bedoeling
van dit schrijven is, door middel van
Uw blad, de aandacht te vestigen op
dezen onhoudbaren toestand, welke naar
mijn bescheiden meening, kon verhol
pen worden, door het instellen van een
idagelijkschen vrachtaulodiens't.
Met dank voor de plaatsing verblijf
ik inmiddels
Hoogachtend.
EEN BELANGHEBBENDE.
0
wen Vlissingschen weg, bij alle automo
bilisten welbekend.
Waar U het toch over vreemdelingen
verkeer hadt, bevreemdt het mij', dat er
in Uwe courant nog niet tegen geoppo
neerd is, dat de motorveerboot met 1
Juni a.s. voor bijna een maand buiten
dienst gesteld wordt tot hel ondergaan
van de periodieke revisie. Het tijdstip
lijkt mij zeer ongelukkig gekozen, het
komt thans meermalen voor, dat 10 a
12 auto's tegelijk vervoerd moeten wor
den en zou ik wel eens willen weten,'
hoe dat in de maand Juni zal moeten
geschieden, waar het verkeer thans ie-
dereu dag toeneemt. Het wordt meer
dan tijd, dat een tweede motorveerboot
besteld wordt met de ervaring met
de eerste opgedaan kan men thans zijn
voordeel doen.
Met dank voor de plaatsing,
NIJZINK.
Vlissingen, 28 Mei.
(Den geachten inzende.r van boven
stuk zij er op gewezen, dat wij in onfs
nummer van Maandag er voornamelijk
tegen op kwamen, dat niet gemeld werd
in „de Kampioen", dat men aan ver-
belering van den weg bezig is. Wij ont
kenden natuurlijk niet dat thans de weg
te wénschen overlaat. Dat een deel der
aulo's, die ons eiland bezoeken van
Breskens komen is ons natuurlijk ook
bekend, doch al de Nederlandsche au
to's van Brabant en van boven d<|n
Moerdijk komen toch via Zuid-Beveland
evenals vele Duitsche Wagens en r,ook
Belgische uit de richting Antwerpen: Als
„De Kampioen" had geschreven „men
bedenke bij een bezoek aan Zeeland
dat de weg Rilland richting Schore mog
slecht is" dan zouden wij gezwegen heb
ben maar de toestand is toch niet vjan
dien aard, dat een invloedrijk orgaan
als „De Kampioen" het Vreemdelingen
verkeer op Walcheren een trap moet
geven.
En wat nu het laatste deel van het
stuk betreft, het was ons niet medege
deeld, dat de Motorveerboot tijdelijk uit
den dienst moet worden genomen. Maar
dit spreekt van zelf wij hebben er
reeds meermalen op gewezen het ge
beurt met iedere boot. Dat men nu- de
maand Juni kiest, is evenals verleden
jaar, om dan tijdens de 3 drukste maan
den (Juli, Augustus en September) ze
ker mogelijk te zijn dat de boot steeds
kan varen .Zeker zou een tweede motor
veerboot goed zijn, maar de financieele
gevolgen zullen dit wel voor "jaren ee'n
wensch doen blijven. Red.)
HEI AUTOVERKEER MET ZEELAND.
Mijnheer dc Redacteur,
Hoewel ik het door overgenomen
bericht uil „De Kampioen" niet gele
zen had, kan ik niet anders dan ten vol
le beamen, dat de wég Rilland-Krabben-
dijkc beneden alle criliek is, ik zou
zelfs verder willen gaan en zeggen van
Rilland tot Schope.
Wat Uw opmerking betreft, dat idit
jaar reeds honderden auto's Walcheren
bezochten, diene dat deze vooreerst voor
een groot deel met de motorveerboot via
Breskens gekomen zjjn, en overigens is
dit toch geen bewijs, dat bedoelde weg
niet slecht zou zijn.
De verbetering door U genoemd, is
slechts in uitvoering over een !zeer klein
gedeelte en het "Schijnt nog minstens 3
fi 4 jaar te zullen duren voordat het ge
heele baanvak afdoende verbeterd is.
Iedereen, die genoemd traject gere
geld berijdt, zal het met den schrijiver
in „De Kampioen" eens zijn. Op vele
plaatsen is de weg weinig beter dan het
beruchte stuk „IJsbaan" op den Nieu
Burgemeesler en Wethouders van Mid
delburg brengen ter openb. kennis dat is
ingekomen een schrijven; d.d. 17 Mei
van G. J. Lambertz, wonende le Middel
burg, houdende verzoek hem,wel verlof
le willen verleenen om den verkoop van
alcoliolhoudenden drank anderen dan
sterken drank, niet om gebruik ter plaat
se van verkoop in de benedenvoorio kali-
leit ter oppervaikte van 16 vlerk. |M.
van perceel wijk N 110. 84 kadastraal
bekend gemeente Middelburg in Sectie
/B| 110. 1760 aan de Nieuwe Oostersche
straat. Binnen twee weken! na heden
kunnen bij hun College schriftelijk be
zwaren tegen het verleenen van het ge
vraagde verlof worden ingediend.
Middelburg, 24 Mei 1929.
Burgemeester en Wethouders van
Middelburg-
P. DUMON TAK, voorzitter.
M. VAN DER VEUR, Secretaris.
Burgemeester en Wethouders van Mid
delburg brengen ingevolge art. 12 der
Drankwei ter algemeene kennis, dat bij
Gedeputeerde Staten van Zeeland, is in
gekomen een verzoek van Jan Johannes
Lievense, alhier, om vergunning voor
den verkoop van sterken drank in het
klein, uitsluitend aan logeergasten' in de
benedeniokaliteit en veranda met een
oppervlakte van resp. 50.61 en 20.25
vierk. M. van het perceel kadastraal be
kend gemeente Middelburg sectie C no.
2344, gelegen Blaauwendijk' P 41. Bin
nen twee weken na heden, kunnen tegen
het verleenen van de gevraagde vergun -
ning schriftelijk bezwaren bij hun; col
lege worden ingediend.
Middelburg, 24 Mei 1929".
Burgemeester en Wethouders van
Middelburg:
P. DUMON TAK, voorzitter.
M. VAN DER VEUR, Secretaris.
STRAATBELASTING.
Burgemeester en Wethouders van Mid
delburg maken bekend:
dat hel primitief kohier 1929 van de
straatbelasting, vastgesteld door den Ge
meenteraad in zijn vergadering van 22
Mei 1929, aan den Gemeente-Ontvanger
ter invordering is ter hand gesteld.
Middelburg, 24 Mei 1929.
Burgemeester en Wethouders voorn.,
P. DUMON TAK, voorzitter.
M. VAN DER VEUR, Secretaris.
Bij dit
F.lectr. Drukkerij G. W. DEN BOEM.
Middelburg.
HET JC
KON1
De
naar aar
ningin
weken la
boven Si-|
ooit in
blad ver]
geheele
wisbarenl
heeft op|
afscheid
te Uransl
haar vol
dat zij 'ie
te metlil
kunnen s|
telefoon
partemer
heeft tall
was bijnJ
lijke om|
■schilde rei
penbloer
blauwe
witte anel
DE D|
In vcrl
heeft de
dat, met
derdeéler
heideterrJ
mogen hd
met sein-|
NE
De corj
Brussel
In de
eehkomst
de Ministd
Hijmans,
dat hij ad
te Brussel
het verzo|
ring om
tïeke doei
ning van
overhandil
vaardt del
gelijktijdig!
den. Aan f
heeft zij
'baarmakir
met 'het
volledig
RAJ
De raat
ring óór I
meentebegj
begrooting j
goectgekeui!
1928 van
slot van f
Wegens
begrooting
leid van
de v oorzitj
meegedeeld
voor het
dragen, ckl
woraen in|
Bij het
meentelijke
der waar
personen il
voor resta|
het stadb 1
dagblad de
voorzitter
v er klaren
door dan
licht met
voorgevel
toestand zi
In princl
archief te
meester is|
bedoeling
te benoem!
le klasse
de functiel
zal komer
Besloten
te verlagen
tieve suike
de rijf
Het lid
Hiemstra
fensio gevr
"vanwege d
onderh arfd<
van de rijk