pijn stillers! Ingezonden Stokken, VAN HOUTEN'S PINGUÏN (honbons 1.05 Orkestóoncert. 4.50 Dansmuziek 8.50 Concert, zang, orkest. Lan gen berg, 469 M. 9.25—10.20 Kath. Morgenwijding. 12.15 —12.65 Schubertj-oonccrt 1 20 2 50 Or- fcestoonoevt 4 50—6 20 Orkestconccrl510 —5 30 Motorrennen in Hamborn 8 20 Wr- rag-nrheslviool 9 20 Concert De Man- Cenz.'ingver van Graz 10.00 Orkestoonr- eerl. Daarna tot 1220 Dansmuziek. (Zeesenj. Kflningswusterhausen, 1250 M, 9 2? Morgen wijd jog. 11 50 Militaire mu ziek 5 20—6 50 Orkoslconcert 8.50 „Wenn die Geigc erklfrngfOrkest, koor. 10 50—12 50 Dansmuziek II a ni b ii r g, 395 M. 9 35 Morgen wijding 1.25 Orkestconcert 2,20 Kindieru/urlje 3.20 Concert. Norag- jazz-orkest. 5 20 Orkestconcert. 8.20 Vroo- lijke marsch en liederen avond Daarna tot 11 20 Dansmuz. Brussel, 509 M. 5 20 Dansmuziek. 6.50 Trioconoert. 8.35 Concert. Orkest, zang 9 50-10 35 Licht concert Maandag 21 September. Hilversum. 1071 M 12.30—200 Trio Verheij. 5 00—6.00 Kinderuurtje 6.00—7.30 Kwartet Rent meester,. 7.30—7.15 Gramofoonmuziek. 8 00—9.00 Soüstenconcert, piano, viool 9.05 Populair concert Omroeporkest o. I>. Nico Treep, 11.00 Sluiten. Huizen, 340 9 M. Na 6 uur 1870 M. (Uitel uitend NCRV-uitzendingen 12.30—1.45 poneert 1.00—5.00 Zieken- uurtje v. ds K, Prins, 7,30—8,00 Zang- icursus o i v Jac Pb, Caro, 8,00 Con cert Boris Lensky, VioolSpr. II. Guil- laume Het 100-jarig bestaan der RijnJ sche 2ending. i Dn ven try, 1600 M. 10 35 Kerkdienst. 11.20 Gramofoonmu- ziek. 12 20 Concert (bariton, piano"). 12 50 Dansmuziek. 1.20 Orgelconcert. 2 20 (Voorlezing in vreemde talen. 2.40 Mu- giek. 2.50 Lezing: What the onlooker aw. 3 20 Muziek. 3.25 Voorlezing. 3,35 Studio-concert,. 4.35 Orkestconoert 5.35 Kinderuurtje. 20 Hui&houdpraatie; (135 Nieuwjb^x, 6.5Ó Voor padvinders 7.05 Vioolmuziek van Kreasler 7 20 Liter, critiek. 7.35 Muziek 7 45 Fransche cau- serie. 8 05 Vaudeville. 9 35 Lezing Sia mese cats and some Hands. 9.50 iNienw.vber. -10.10 „The sea womans - cloak'" schets van Rives. 1135—12.20 Dansmuziek. P S r ij s „R a d i o-P a r i s", 1750 M. 12. 5Ö-2.10 Orkestconcert. 4.05—505 Orkestconcert. 8.50—11.20 „Thais' ope ra van Massenet. Langen berg, 469 M. 12.3d—1.10 Mechanische muziek. 1.25 —2.50 Orkestconcert. 6.05—6 50 Orkest concert. Werken van Engelsche compo nisten. 7.20 „Aïda'", opera van Verdi. Daarna tot 12.20 Dansmuziek. Königsw u sterhausen, 1250 M. (Zeesen). 12.20—5 20 Lezingen. 5.20—6.20 Or- fcestconcert. 6 20-8.05 Lezingen 7.50' „Samson en Dalvla", opera van St. Saëns. Hamburg, 395 M. 5.20 Dansmuziek 6.20 Orkestconcerl. 8.20 ..Kater Lampe", comedie van Rose- now. 10 50 Sluiten Brussel, 509 M. 3.20 Dansmuziek 6.50 Trioooncerk. 8 35 Gramofoonmuziek 8.50 -10,35 Ope- relteconcert. Orkest BUITENLAND LONDENSCHE BRIEVEN, Van onzen Londcnschen covi-espondenk Londen, 14 September 1928. De oude unorufkking, de nacht is voor den slaap, moet worden herzien, zeDcer nier in Engelano. Hetzelfde moet ge schieden met de geestelijke voorstelling die het land hij nacht stil of nagenoeg stil acht, die als het stormt of regent in den nacht storm en regen ziet teis teren verlaten wegen en lichllooze hui zen. Dal is niet meer. Nachtelijk tran sport heeft zich de laatste jaren hier fa belachtig ontwikkeld. En zij die als mid del om de verkeersmoeilijkheden van den dag te verminderen hebben voor gesteld een grcot deel vau hel goederen vervoer per motor naar den nacht te verplaatsen, nebben niet geweten, dal dit reeds geschiedt op groole schaal, dat de nachtelijke wegen al vol zijn van zwaar vervoer. Dal middel om uit de verkeersellende te komen baat dus niet. Het ligt trouwens voor de hand dat de vervoerondernemingen, die onder ronden dat zij o(verdag niet opschoten, fiet eerst dachlen aan de gelegenheid die de rustiger wegen van den nacht boden, om hun bedrijf gezwinder te kunnen uitoefenen. Hel resultaat is wonderlijk geweest, heeft zelfs ingeroeste levensgewoonten der Britten naar <le historie verwezen. De Engelschman hoel't sinds m'enschen- heugcDis geslapen in de kamer aan de straat, op de eerste verdieping. Hij doet het nu niet meer. Hij heefl zijn bed verplaatst naar den achterkant. Want aan den voorkant hield het zware ge dreun van niotorlorrfes dat den hc<v len nacht doorging hem wakker. In eon uitvoerige correspondentie de de „Times" dezer dagen aan het gare sche vraagstuk van het verkeer heeft gewija, heeft een man van haam de kwes tie van het nachtelijk verkeer opgewor pen. Hij klaagde dat de menschen uil hun slaap "wr.rdcn gehouden omdat hel zware verkeer 's nachts nimmer rustte. Hij vona dat het gerij althans in den nacht moest ophouden. De klager was een protessor, die met zijn klacht be ween dat hij niet op de hoogte was van de nieuwste toestanden in het ver keer. Hij koesterde nog dat idee dat de nacht voor den slaap is, terwijl in werkelijkheid de nacht voor dien voor namen tak van bedrijf die transport heet, de natuurlijke periode van werk zaamheid is geworden, zeker voor wat het zwaarste verkeer betreft. Er komt een oogenblik waarop dit moet worden vastgesteld. Zoolang dit niet is gedaan ontxent men bet feit, hoe opvallend het ook mag zijn. Het is vooral de taak van de krant zulke veranderingen vast te stellen. Wat nu in Engeland gebeurt, gebeurt straks bij u Voor eehigc spe ciale beroepen en,bedrijven is de nacht altijd werktijd geweest. Transport wordt meer en meer een bedrijf van den nacht. Uw briefschrijver, die lot dat onver beterlijk genus der „opzitlers" behoort en vele pitten in den nacht heeft ge brand, heeft al lang kunnen vaststellen dal hel nachtelijk verkeer in den laat ste n tijd enorm is toegenomen. Hij heeft liet voorrecht te wonen aan een weg, die bestuurders van zware wagens bij voorkeur mijden, omdat zij een zware klimpartij beteekent Maar in late uren in den nacht heeft hij vaak het verre gebrom van zware moloren, die groote vractden voortzeulden, kunnen liooren. En dezer dagen heeft hij zijn licht op gestoken o ver dit verkeer bij het per soneel van een lorrie-garage in de buurt, waar 's nachts het licht nimmer werd gedoofd. En hij heeft interessante dingen gehoord- We weten allen vagelijk dat elke groote stad in den vroegen ochtend door massa's wagens \vordl binnen gevallen, Londen, dat de grootste stad van de wereld is (dat is tenminste öen van de fc-ele „wereld"-aanspraken der Engejf schen die gerechtvaardigd is), is in den prillen ochtend het doel van waarlijk duizenden voertuigen, Tlie vooral groen ten, fruit en melk brengen. De groole bloemen-, fruit- eu groenlenmarkl van Cofvent Garden alleen is verantwoorde lijk voor onlzaggelijke konvooien. Melk, die voorbeen veelal per trein kwam, worden nu in groote hoeyeellieden per sneeuwwitte molortankwagens aahge- yoerd. De genoemde voedingsmiddelen zijn bij traditie nachtelijke reizigers. Maar den laatsten tijd is er veel ver voer van andere waren en vrachten bij gekomen. Een van de chauffeurs van genoemde garage vertelde mij dat bij tegenwoordig alleen bij nacht werkt. Hij maakt deel uit van het personeel van een geregelden nachtelijken transport dienst tusschen Liverpool en Londen. Ze doen zoowat een half etmaal o(ver den tocht. De regel is dat deze wa gens en de bestuurders overdag rusten. De geregelde dienslen, die het land al hij dozijnen heeft, zorgen voor het vervoer van z\vare industrieele pro ducten uit de nijVerheidsgebteden in hel midden van liet land. Ze vervoeren ma- cfnnerieëu, auto's motorrijwielen naar den grooten slokop Londen. En ook lich tere zaken, zooals potten en pannen, tafelgerei, chemische producten enz., worden in den nacht vervoerd. Naast de geregelde dienslen zijn er duizenden mo torvoertuigen, die overeenkomstig de zeekaart als vrachlzoekers optreden. Het vervoer convergeert uiteraard voor in aeze dagen 's nachts den weg Lou den—Birmingham te bezoeken. Ik woon niet ver van dien weg af, waar hij Londen nadert en ik heb persoonlijk gelegenheid gehad waar te nemen dat liet verkeer, vooral dat naar Londen toe, den ganschen nacht en zonder op onthoud doorgaat, al is de weg ook niet zoo druk als overdag. Ondernemende menschen hebben al gauw deze nieuwe handelsroutes haar speciaal cachet gegmen. Langs den gan schen weg van Liverpool naar Londen (om mij tot dit voorbeeld te bepalen) zijn kleine eet- en drinkhuizen verrezen, die alleen 's naclils open zijn maar die overdag hun bestemming verraSen met opschriften als „good pull-up for cart- men.Die aanlegplaatsen "worden meteen wel door vermoeide chauffeurs geJbrdikt om een paar uur slaap te pakken. Er heeft zich een nieuw nachtleven ontwik keld, soms in-de fevoren meest verlaten plaatsen van het land. De nachtelijke bestuurders leennen elkaar en ontmoetten elcaar hier en daar en o|vcral in die „good pull-ups" en praten er niet elkaar otveP de nachtelijke avonturen van den weg. En kameraadschap en nachtelijke m» tcr-karrcfvoerders heeft zich ontwikkeld. En zoo heeft de motor geleidelijk een I ganschelijk nieuw element van nachte- I 'lijke, menschelijke bedrijvigheid in hel Irtven geroepen, dat het idee van nacht met rust doet verdwijnen. De meeste bestuurders slaan in dient 'van groote vervoermaatschappijen. Zij 1 '-'jn de „gentlemen" van liet gilde en dra gen, goede, stevige uniformen Maar een groot deel ook vertegenwoordigt den par ticulieren ondernemingszin. Zij zijn de Vrijbuiters van den weg, hebben of hun wagen op afbetaling gekocht of hem voor een prikje overgenomen. In liet laats'e gefval zijn de vehikels vaak in verren staat van ontbinding Qic wordt tegen gegaan niet touw, staaldraad en ijzeren lapwerk. Volgens mijn zegsman van de garage verdienen d e vrijbuilers met hard werken toch wel een tien pond per week. De „gentlemen" in hun degelijke unifor men werken eenvoudig op instructies van een voorzienigheid in een groot kantoor in Londen of Liverpool. De vrijbuiters schuimen rond, zoekend naar een vracht, die zij zelf moeten opladen, Hoe dichter de „pu'l ups" of aanleg huizen Londen naderen hoe grooter wordt de staart van voertuigen, die er staat net nachtelijk verkeer komt uit alle richtingen en Londen is door een kring van zulke pleisterplaatsen voor nacht-transporteurs omgeven. Wanneer ftet eerste ochtendlicht gloort worden rijen en rijen motorvoertuigen de „pull ups" ontbonden en trekt men wan alle kanten zoemend en brommend de stad binnen. Tcibleitert blijven onze Weiger namaakenlete dat op elke tablet het woord .BAYER" staat. Prijs 75 ets. (Ingez. Med.) Geachte Redactie. Het komt mij voor, dal in het belang van hel vreemdelingenverkeer, een kort antwoord op het ingezonden stuk van den heer van Loon in uw blad van 18 dezer zeer zeker noodzakelijk is. Gelie ve ini] daarvcor een weinig ruunte af te staan. De heer van Loon schrijft o.a. „En dat men eenmaal voorbij Sluis reeds niet meer op Hollandsche lerri- torio rijdt, ddocli op het gebied van een vreemae natie, waar Ijel Neder- Iandsch rijbewijs geen kracht meer heeft". Hier reeds verwart de Heer van Loon rijbewijs me? nationaliteitsbewijs, want een rijbewijs liecfl mei de auto niets te maken, en lean djis nooit de oorzaak geweest zijn van ae moeilijkheden welke zijne vrouw hier te Sluis heeft geliad. Ook is de heer van Loon er naast, wan neer bij meent, dal het uitstapje naar St. Anna ter Muiden hiervan de oorzaak was. Geachte Heer van Loon elke eige naar van een auto moet in de z.g.n. „eerste linie", dat is een strook van pl.ui. C K'jM. landinwaarts (in te genstelling met ip Uw tweedj? vaderland waar het wel eens andersom is) steeds kunnen overleggen zijn nationaliteitsbe wijs. Dit is een maatregel noodig om behoorlijke oontrole le kunnen uitoe fenen, Uw vrouw heeft dus ook de kans gejoopen van „gepalet" te worden, b.v. oj> aen weg van Ooslhurg naar Sluis. Dat zulks niet geschiedde is m i een bewijs dal de H.II.md.b.p. nu geen over dreven dienstkloppers zijn. Ik zou u als tegenstelling kunnen noemen dat tien tallen K.M. België in, elke fiets, welke geen z.g.n. „plak" heeft wordt aange houden om na le gaan of deze niet is ingevoerd U hebt werkelijk een en ander ver keerd begrepen en geheel len onrechte de Heeren in Den Iiaag in het ootje genomen. Het is jammer van hel stukje ironie, maar ilc mag met nalaten daar op te wijzen. U zijl verder zeer behoorlijk behandeld en hebt na opzending van Uw nationa- ïileitsbewijs uw F 250.baar geld netjes thuis gestuurd gekregen Inmiadels teekenl met de meeste hoog achting W. J. M. IIOEGEN. Sluif, 20 Sept. 1928. o- IIOE LANG 1IOET HEI NOG DUREN? Te Wemeldinge zijn wij dit jaar een nieuwe schutsluis rijker geworden, een ware uitkomst voor de scheepvaart door het kanaal van Zuid-Beveland. Ontston den aldaar vroeger groote opstoppingen van schepen, nu na de ingebruiknamle der nieuwe Oostschulsluis is dit flfge- loopen, alle aankomende schepen kunnen nu onmiddellijk geschut worden, althans wanneer met deze sluis geschut wordt, dat is van 's morgens half acht tot des avonds 7 uren, den overigen tijd wordt de Oost schutsluis, die millioetiên van bouwen gekost heeft eenvoudig niet ge bruikt Waarom*' Omdat er blijkbaar slechts éérr eleclricien beslaat, welke de kracht-werktuigen dezer sluis kan doen functioneeren'' Bedoelde eleotricien woont te Hansweert. en beg-e't zich des 's morgens per rijwiel naar Wenueldinge, eu bij aankomst van dezen man, kan hel schutten beginnen, als er dan ten minste schepen zijn en des avonds 7 uur gaal hij weder huiswaarts. Voorwaar is zulk een dagtaak voor één man voldoende, maar als het nu tus schen drie en zeven uren des namiddags laagwater is, dan ontslaat des avonds na 7 uren een opstopping van schepen en sleeptreinen te Wemeldinge, waardoor soms halve of heele nachten met de oude Midden en West schutsluizen geploeter! moet worden om de schepen voor den volgenden dag door geschut te krijgen, waardoor en sluispersoncel en scheeps- personeel lieelc nachten dienst moeten doen, omdat een prachtige, gehee1 elec- trisch bewogen schutsluis ongebruikt ligt wegens gebrek aan een electriciën Waarlijk mijnheer de redacteur deze toestand is meer dan ergerlijk Hoelang zal het nog duren alvorens hier een paar electriciëns aangesteld worden zoo dat deze sluis den dienst zal kunnen doen waarvoor hij is gebouwd en vele mil- lioenen zijn uitgegeven G. STEMMER. Kapitein sleepboot ..Venus" Dordrecht. Lijnbaan 79 AFLOOP VERKOOPINGEN Gister werd door notaris- J J. van Dijke te Kruiuigen een woonhuis met erf gelegen aan de Dorpsstraat goveila. Kooper werd dhr. J. Quist voor f 1060 Donderdagavond werd le Stave- nisse door notaris Meulenberg publiek verkocht, ten verzoeke van den heer 0 A. van Lujvk, een woonhuis met erf en tuin, gelogen in den Margarethapolder, onder deze gemeente, groot 4 A 10 c A Kooper werd de heer M A Boveren voor f 2010. BEKENDMAKINGEN. Burgemeester en Wethouders van Mid delburg maken bekend, ."j ..uil VSTi lieden aan Ame rican Petroleum Company te 's-Graven-i bagé en hart? reriiiiVSlkrüeende voort- waardelijk vergunning is verleend tot het uitbreiden van eene ondergrond^che ben- rinebewaarplaats met aftapinrichting in perceel kadastraal bekend gemeeute Mid delburg in sectie C no. 2452, gelegen aan den Kanaalweg. Middelburg, 21 Sept. 1928. Burgemeester en Wethouders voorn P. DUMON TAK, Voorzitter M. VAN DER VEUR, Secretaris. HINDERWET. Burgemeester en Wethouders der ge meente Middelburg brengen ter open bare kennis d,at van 21 September 192.8 op de gemeentesecretarie ter visie is gelegd een verzoek met bijlagen van F. J. de Koninlc le Middelburg! om ver gunning tot het oprichten van een kui perij in perceel, lead bekend, gemeente 'Middelburg in Seclie Tk no 1574, plaat selijk gemerkt wijk F, no 157, gelegen aan d<e Isabellagang dat op Vrijdag den 5 October a s. de voprmiddags te 1145 uur ten raadhuize gelegenheid zal zijn legen het verzoek bezwaren in te brengen en <Ieze mon deling of schriftelijk toe te lichten, als mede dat zoowel de verzoeker als zij. die bezwaren hebben in te brengen, ge durende drie dagen vóór genoemd tijd stip op de gemeente-secretarie van de ter zake ingekomen schrifturen kennis kunnen nemen; dat ingevolge Circulaire van den Com missaris der Koningin d d- 2 November 1907 A no 4688, 3e aid- NIET tot beroep gerechtigd zijn zij, die niet overeenkom stig art 7 der Hinderwet voor het ge meentebestuur of een of meer zijner leden zijn verschenen ten einde hun bezwaren mondeling toe te lichten. Middelburg, 21 September 1928 Burgemeester en Wethouders voorn., 1' DUMON TAK, Voorzitter. M. VAN DER VEUR, Secretaris. DIENSTPLICHT Vrijstelling wegens kostwinnerschap enz Uitstel van eerste oefening De Bu,rgemeesl©r van Middelburg brengt ond,er de aandacht van degenen, dje voor de lichting van bet volgend jaar tot gewoon dienstplichtige zijn of worden bestemd,, dal vrijstelling wegens kost winnerschap of wegens persoonlijke on misbaarheid in het algemeeu moet wor den aangevraagd omstreeks drie maan- dpn vóór het tijdstip, waarop de inge schrevene zal worden ingelijfd Ten aanzien van hen, wier inlijving zal plaats hebben binnen drie maanden na ontvangst van de kennisgeving betreffen de de toewijzing aan een onderdeél van de landmacht or ae zeemacht, geschiedt de aanvraag binnen 14 dagen na onij- vangst van bedoelde kennisgeving Ontstaat de reden van vrijstelling eerst na den hierboven aangegeven tijd. dan geschied.1 de aanvraag binnen 14 dagen nadat de reden van vrijstelling is ont staan. Middelburg, 19 September 1928. De Burgemeester voornoem^, P. DUMON TAK, Van Houten's Pinguin Bonbons geven iets bij zonder fijns in een een voudig doosje. In iede-' re doos een bon voor „Ons Eigen Tijdschrift'.' .jPinguinsf Pinguin»f i-co t i Pinguïn fo.8o (Ingez. Med BURGERLIJKE STAND. Middelburg. Van 1921 Sapt. Ondertrouwd I. de Klerk, 49 j. en P de Kroo, 45 j Getrouwd A. Goverss, 28 j en L. de Voogd, 27 j, Bevallen P van der Horst. geh. An- driessen, z. Vlissingen. Van 1320 Sept Ondertrouwd Jhr. A. van Foreest, 27 j. en L. P. Mulder, 20 H. Kokelaar, 28 j. en C. H, Timmer man 18 j. J. M. Groen, 23 j. en D. de Nooij'er, 21 j. A. G. Christiaans, 25 j. en M. Duvekot, 20 j. G. L. Celant, 26 j. en M Hillen, 26 j. F. Herman, 24 j. en M. Neerhof, 19 j. Getrouwd J. van der Maden, 28 j. en J. Maquelin, 24 j. J. Blokland, 28 j. en M. J. Woltering, 24 j. J. Kruizinga, 21 j., en I.. de Boo var. Uljen, 20 j- D de Ridder. 34 jen M. Schneider, 31 j Bevallen A. ML F. Gunning, geb. van Loenen Martinet, d- N. de Moo»-, geb Lèeuw, d. Aerssen. ged de Bruij- ne, z. Overleden M. R Rammeloo, d., 27 j. A. H. Vergers, man van C, W C. Groos, 74 0.- e n W.-S o u b u r g. Ondertrouwd Jan den Engelsman, 27 j., en E. J. A. de Meijer, 26 j. G. L. Celant, 26 j., en M. Hillen, 25 j. Getrouwd W. Arendse, jm. 28 j.. en A. Flipse, jd. 24 j. Bevallen M. Kole, geb. Krijger, d. Overleden P. Polderman, vrouw van Jac. Suurmond, 65 j. BEVOLKING. In de eerste helft van de maand Sept. zijn de volgende personen in de gemeente O. EN IV. SOUBURG. Ingekomen: J. C'. Vermeulen Vlissingsche sir. B 31 IA van Vlissingen. Mej .1 Polderman Keijzersbaan A 58N van Rotterdam J Wattel, Nieuwe Abeele C 199, Ivoude- kerke. Mej. P. Binmiel, Braamstr. 35, van Koudekerke. Mej. P Meer tens, Nieu we Abeele C 199 van Ilotek P A lloo- gesleger, Groote Abeele A 223, Riltbem. M. P Hoogesteger, Groole Abeele A 223, van Vlissingen. L A van der Meer, Nieuwe Miss. weg C 179D, van Krabben- dijke. A "W. Pauius. Nieuwe Abeiele C 227 van Missingen. V ertrokken: M. Arendse, Ritthemsche sir A 120 naar Voorscholen Th .M. van Hoorn, de Deckerstr E 36 naar Maastricht J A P. Versluijs en gezin, de Deckerstr E 24 naar Vlissingen. Mej. N. Pierens, Ritth. str. A 145 naar Rotterdam A Slahlie en gezin, Middelb. str A 184 naar Rotter dam W. van Goede en gezin. v. Twn- houtslr. E 18, naar Vlissingen. W Meij- civ- en gezin, Buteuxstr. B 211 naar Vlis singen, W. P. Hendrikse en gezin, Nieu we Miss. weg C '197 naar Missingen. Mej C Verrijk Semeijn, Nieuwe Vliss weg C 217, naar Koudekerke P Hendriks Nieuwe Vliss. weg C 174 naav Ncd. Indië. J. Labeur, de Deckerstr. E 32 naar Ned. Indië A. J «ie Beer, Tuindorp D 72 naar Ned, Indië J Ilellrimg, Vlissingsche straat 1 66 naar Frankrijk F. liellrimg, Missingsche str. E 66, Duitschland. Mej. J. F. C. Janssen, Vlissingsche str B 259. naar Vlissingen. G A. Versluijs en gezin, Nieuwslraat B 76 naar Missingen IV de Pagter, Ritthemsche straat A 148. naar Middelburg K Mulder en gezin. Tuin dorp D 37 naar Middelburg VERKOOPINGEN - VERPACHTINGEN IN ZEELAND Sept. 25 Vlissingen, Meubilair Yenduhuis. 25 Middelburg, Inspan, Blaupot t. Cate, 26 Biggekerlce, Bouwland. Loeff. Oct. 3 Ooslkapelle, Huis Struvo.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1928 | | pagina 7