pijn
stillers!
Ingezonden Stokken,
VAN
HOUTEN'S
PINGUÏN
(honbons
1.05 Orkestóoncert. 4.50 Dansmuziek 8.50
Concert, zang, orkest.
Lan gen berg, 469 M.
9.25—10.20 Kath. Morgenwijding. 12.15
—12.65 Schubertj-oonccrt 1 20 2 50 Or-
fcestoonoevt 4 50—6 20 Orkestconccrl510
—5 30 Motorrennen in Hamborn 8 20 Wr-
rag-nrheslviool 9 20 Concert De Man-
Cenz.'ingver van Graz 10.00 Orkestoonr-
eerl. Daarna tot 1220 Dansmuziek.
(Zeesenj.
Kflningswusterhausen, 1250 M,
9 2? Morgen wijd jog. 11 50 Militaire mu
ziek 5 20—6 50 Orkoslconcert 8.50 „Wenn
die Geigc erklfrngfOrkest, koor.
10 50—12 50 Dansmuziek
II a ni b ii r g, 395 M.
9 35 Morgen wijding 1.25 Orkestconcert
2,20 Kindieru/urlje 3.20 Concert. Norag-
jazz-orkest. 5 20 Orkestconcert. 8.20 Vroo-
lijke marsch en liederen avond Daarna
tot 11 20 Dansmuz.
Brussel, 509 M.
5 20 Dansmuziek. 6.50 Trioconoert. 8.35
Concert. Orkest, zang 9 50-10 35 Licht
concert
Maandag 21 September.
Hilversum. 1071 M
12.30—200 Trio Verheij. 5 00—6.00
Kinderuurtje 6.00—7.30 Kwartet Rent
meester,. 7.30—7.15 Gramofoonmuziek.
8 00—9.00 Soüstenconcert, piano, viool
9.05 Populair concert Omroeporkest o.
I>. Nico Treep, 11.00 Sluiten.
Huizen, 340 9 M. Na 6 uur 1870 M.
(Uitel uitend NCRV-uitzendingen
12.30—1.45 poneert 1.00—5.00 Zieken-
uurtje v. ds K, Prins, 7,30—8,00 Zang-
icursus o i v Jac Pb, Caro, 8,00 Con
cert Boris Lensky, VioolSpr. II. Guil-
laume Het 100-jarig bestaan der RijnJ
sche 2ending.
i Dn ven try, 1600 M.
10 35 Kerkdienst. 11.20 Gramofoonmu-
ziek. 12 20 Concert (bariton, piano"). 12 50
Dansmuziek. 1.20 Orgelconcert. 2 20
(Voorlezing in vreemde talen. 2.40 Mu-
giek. 2.50 Lezing: What the onlooker
aw. 3 20 Muziek. 3.25 Voorlezing. 3,35
Studio-concert,. 4.35 Orkestconoert 5.35
Kinderuurtje. 20 Hui&houdpraatie; (135
Nieuwjb^x, 6.5Ó Voor padvinders 7.05
Vioolmuziek van Kreasler 7 20 Liter,
critiek. 7.35 Muziek 7 45 Fransche cau-
serie. 8 05 Vaudeville. 9 35 Lezing Sia
mese cats and some Hands. 9.50
iNienw.vber. -10.10 „The sea womans -
cloak'" schets van Rives. 1135—12.20
Dansmuziek.
P S r ij s „R a d i o-P a r i s", 1750 M.
12. 5Ö-2.10 Orkestconcert. 4.05—505
Orkestconcert. 8.50—11.20 „Thais' ope
ra van Massenet.
Langen berg, 469 M.
12.3d—1.10 Mechanische muziek. 1.25
—2.50 Orkestconcert. 6.05—6 50 Orkest
concert. Werken van Engelsche compo
nisten. 7.20 „Aïda'", opera van Verdi.
Daarna tot 12.20 Dansmuziek.
Königsw u sterhausen, 1250 M.
(Zeesen).
12.20—5 20 Lezingen. 5.20—6.20 Or-
fcestconcert. 6 20-8.05 Lezingen 7.50'
„Samson en Dalvla", opera van St. Saëns.
Hamburg, 395 M.
5.20 Dansmuziek 6.20 Orkestconcerl.
8.20 ..Kater Lampe", comedie van Rose-
now. 10 50 Sluiten
Brussel, 509 M.
3.20 Dansmuziek 6.50 Trioooncerk.
8 35 Gramofoonmuziek 8.50 -10,35 Ope-
relteconcert. Orkest
BUITENLAND
LONDENSCHE BRIEVEN,
Van onzen Londcnschen covi-espondenk
Londen, 14 September 1928.
De oude unorufkking, de nacht is voor
den slaap, moet worden herzien, zeDcer
nier in Engelano. Hetzelfde moet ge
schieden met de geestelijke voorstelling
die het land hij nacht stil of nagenoeg
stil acht, die als het stormt of regent
in den nacht storm en regen ziet teis
teren verlaten wegen en lichllooze hui
zen. Dal is niet meer. Nachtelijk tran
sport heeft zich de laatste jaren hier fa
belachtig ontwikkeld. En zij die als mid
del om de verkeersmoeilijkheden van
den dag te verminderen hebben voor
gesteld een grcot deel vau hel goederen
vervoer per motor naar den nacht te
verplaatsen, nebben niet geweten, dal
dit reeds geschiedt op groole schaal,
dat de nachtelijke wegen al vol zijn
van zwaar vervoer. Dal middel om uit
de verkeersellende te komen baat dus
niet.
Het ligt trouwens voor de hand dat
de vervoerondernemingen, die onder
ronden dat zij o(verdag niet opschoten,
fiet eerst dachlen aan de gelegenheid
die de rustiger wegen van den nacht
boden, om hun bedrijf gezwinder te
kunnen uitoefenen.
Hel resultaat is wonderlijk geweest,
heeft zelfs ingeroeste levensgewoonten
der Britten naar <le historie verwezen.
De Engelschman hoel't sinds m'enschen-
heugcDis geslapen in de kamer aan de
straat, op de eerste verdieping. Hij doet
het nu niet meer. Hij heefl zijn bed
verplaatst naar den achterkant. Want
aan den voorkant hield het zware ge
dreun van niotorlorrfes dat den hc<v
len nacht doorging hem wakker.
In eon uitvoerige correspondentie de
de „Times" dezer dagen aan het gare
sche vraagstuk van het verkeer heeft
gewija, heeft een man van haam de kwes
tie van het nachtelijk verkeer opgewor
pen. Hij klaagde dat de menschen uil
hun slaap "wr.rdcn gehouden omdat hel
zware verkeer 's nachts nimmer rustte.
Hij vona dat het gerij althans in den
nacht moest ophouden. De klager was
een protessor, die met zijn klacht be
ween dat hij niet op de hoogte was
van de nieuwste toestanden in het ver
keer. Hij koesterde nog dat idee dat
de nacht voor den slaap is, terwijl in
werkelijkheid de nacht voor dien voor
namen tak van bedrijf die transport
heet, de natuurlijke periode van werk
zaamheid is geworden, zeker voor wat
het zwaarste verkeer betreft. Er komt
een oogenblik waarop dit moet worden
vastgesteld. Zoolang dit niet is gedaan
ontxent men bet feit, hoe opvallend het
ook mag zijn. Het is vooral de taak van
de krant zulke veranderingen vast te
stellen. Wat nu in Engeland gebeurt,
gebeurt straks bij u Voor eehigc spe
ciale beroepen en,bedrijven is de nacht
altijd werktijd geweest. Transport wordt
meer en meer een bedrijf van den nacht.
Uw briefschrijver, die lot dat onver
beterlijk genus der „opzitlers" behoort
en vele pitten in den nacht heeft ge
brand, heeft al lang kunnen vaststellen
dal hel nachtelijk verkeer in den laat
ste n tijd enorm is toegenomen. Hij heeft
liet voorrecht te wonen aan een weg,
die bestuurders van zware wagens bij
voorkeur mijden, omdat zij een zware
klimpartij beteekent Maar in late uren
in den nacht heeft hij vaak het verre
gebrom van zware moloren, die groote
vractden voortzeulden, kunnen liooren.
En dezer dagen heeft hij zijn licht op
gestoken o ver dit verkeer bij het per
soneel van een lorrie-garage in de buurt,
waar 's nachts het licht nimmer werd
gedoofd. En hij heeft interessante dingen
gehoord-
We weten allen vagelijk dat elke
groote stad in den vroegen ochtend door
massa's wagens \vordl binnen gevallen,
Londen, dat de grootste stad van de
wereld is (dat is tenminste öen van de
fc-ele „wereld"-aanspraken der Engejf
schen die gerechtvaardigd is), is in den
prillen ochtend het doel van waarlijk
duizenden voertuigen, Tlie vooral groen
ten, fruit en melk brengen. De groole
bloemen-, fruit- eu groenlenmarkl van
Cofvent Garden alleen is verantwoorde
lijk voor onlzaggelijke konvooien. Melk,
die voorbeen veelal per trein kwam,
worden nu in groote hoeyeellieden per
sneeuwwitte molortankwagens aahge-
yoerd. De genoemde voedingsmiddelen
zijn bij traditie nachtelijke reizigers.
Maar den laatsten tijd is er veel ver
voer van andere waren en vrachten bij
gekomen. Een van de chauffeurs van
genoemde garage vertelde mij dat bij
tegenwoordig alleen bij nacht werkt. Hij
maakt deel uit van het personeel van
een geregelden nachtelijken transport
dienst tusschen Liverpool en Londen.
Ze doen zoowat een half etmaal o(ver
den tocht. De regel is dat deze wa
gens en de bestuurders overdag
rusten. De geregelde dienslen, die het
land al hij dozijnen heeft, zorgen voor
het vervoer van z\vare industrieele pro
ducten uit de nijVerheidsgebteden in hel
midden van liet land. Ze vervoeren ma-
cfnnerieëu, auto's motorrijwielen naar
den grooten slokop Londen. En ook lich
tere zaken, zooals potten en pannen,
tafelgerei, chemische producten enz.,
worden in den nacht vervoerd. Naast de
geregelde dienslen zijn er duizenden mo
torvoertuigen, die overeenkomstig de
zeekaart als vrachlzoekers optreden.
Het vervoer convergeert uiteraard voor
in aeze dagen 's nachts den weg Lou
den—Birmingham te bezoeken. Ik woon
niet ver van dien weg af, waar hij
Londen nadert en ik heb persoonlijk
gelegenheid gehad waar te nemen dat
liet verkeer, vooral dat naar Londen
toe, den ganschen nacht en zonder op
onthoud doorgaat, al is de weg ook
niet zoo druk als overdag.
Ondernemende menschen hebben al
gauw deze nieuwe handelsroutes haar
speciaal cachet gegmen. Langs den gan
schen weg van Liverpool naar Londen
(om mij tot dit voorbeeld te bepalen)
zijn kleine eet- en drinkhuizen verrezen,
die alleen 's naclils open zijn maar die
overdag hun bestemming verraSen met
opschriften als „good pull-up for cart-
men.Die aanlegplaatsen "worden meteen
wel door vermoeide chauffeurs geJbrdikt
om een paar uur slaap te pakken. Er
heeft zich een nieuw nachtleven ontwik
keld, soms in-de fevoren meest verlaten
plaatsen van het land. De nachtelijke
bestuurders leennen elkaar en ontmoetten
elcaar hier en daar en o|vcral in die „good
pull-ups" en praten er niet elkaar otveP
de nachtelijke avonturen van den weg.
En kameraadschap en nachtelijke m»
tcr-karrcfvoerders heeft zich ontwikkeld.
En zoo heeft de motor geleidelijk een
I ganschelijk nieuw element van nachte-
I 'lijke, menschelijke bedrijvigheid in hel
Irtven geroepen, dat het idee van nacht
met rust doet verdwijnen.
De meeste bestuurders slaan in dient
'van groote vervoermaatschappijen. Zij
1 '-'jn de „gentlemen" van liet gilde en dra
gen, goede, stevige uniformen Maar een
groot deel ook vertegenwoordigt den par
ticulieren ondernemingszin. Zij zijn de
Vrijbuiters van den weg, hebben of hun
wagen op afbetaling gekocht of hem voor
een prikje overgenomen. In liet laats'e
gefval zijn de vehikels vaak in verren
staat van ontbinding Qic wordt tegen
gegaan niet touw, staaldraad en ijzeren
lapwerk. Volgens mijn zegsman van de
garage verdienen d e vrijbuilers met hard
werken toch wel een tien pond per week.
De „gentlemen" in hun degelijke unifor
men werken eenvoudig op instructies van
een voorzienigheid in een groot kantoor
in Londen of Liverpool. De vrijbuiters
schuimen rond, zoekend naar een vracht,
die zij zelf moeten opladen,
Hoe dichter de „pu'l ups" of aanleg
huizen Londen naderen hoe grooter
wordt de staart van voertuigen, die er
staat net nachtelijk verkeer komt uit
alle richtingen en Londen is door een
kring van zulke pleisterplaatsen voor
nacht-transporteurs omgeven. Wanneer
ftet eerste ochtendlicht gloort worden
rijen en rijen motorvoertuigen
de „pull ups" ontbonden en trekt men
wan alle kanten zoemend en brommend
de stad binnen.
Tcibleitert
blijven onze
Weiger namaakenlete
dat op elke tablet het woord
.BAYER" staat. Prijs 75 ets.
(Ingez. Med.)
Geachte Redactie.
Het komt mij voor, dal in het belang
van hel vreemdelingenverkeer, een kort
antwoord op het ingezonden stuk van
den heer van Loon in uw blad van 18
dezer zeer zeker noodzakelijk is. Gelie
ve ini] daarvcor een weinig ruunte af
te staan.
De heer van Loon schrijft o.a.
„En dat men eenmaal voorbij Sluis
reeds niet meer op Hollandsche lerri-
torio rijdt, ddocli op het gebied van
een vreemae natie, waar Ijel Neder-
Iandsch rijbewijs geen kracht meer
heeft".
Hier reeds verwart de Heer van Loon
rijbewijs me? nationaliteitsbewijs, want
een rijbewijs liecfl mei de auto niets
te maken, en lean djis nooit de oorzaak
geweest zijn van ae moeilijkheden welke
zijne vrouw hier te Sluis heeft geliad.
Ook is de heer van Loon er naast, wan
neer bij meent, dal het uitstapje naar
St. Anna ter Muiden hiervan de oorzaak
was. Geachte Heer van Loon elke eige
naar van een auto moet in de z.g.n.
„eerste linie", dat is een strook van
pl.ui. C K'jM. landinwaarts (in te
genstelling met ip Uw tweedj? vaderland
waar het wel eens andersom is) steeds
kunnen overleggen zijn nationaliteitsbe
wijs. Dit is een maatregel noodig om
behoorlijke oontrole le kunnen uitoe
fenen, Uw vrouw heeft dus ook de kans
gejoopen van „gepalet" te worden, b.v.
oj> aen weg van Ooslhurg naar Sluis.
Dat zulks niet geschiedde is m i een
bewijs dal de H.II.md.b.p. nu geen over
dreven dienstkloppers zijn. Ik zou u
als tegenstelling kunnen noemen dat tien
tallen K.M. België in, elke fiets, welke
geen z.g.n. „plak" heeft wordt aange
houden om na le gaan of deze niet is
ingevoerd
U hebt werkelijk een en ander ver
keerd begrepen en geheel len onrechte
de Heeren in Den Iiaag in het ootje
genomen. Het is jammer van hel stukje
ironie, maar ilc mag met nalaten daar
op te wijzen.
U zijl verder zeer behoorlijk behandeld
en hebt na opzending van Uw nationa-
ïileitsbewijs uw F 250.baar geld netjes
thuis gestuurd gekregen
Inmiadels teekenl met de meeste hoog
achting
W. J. M. IIOEGEN.
Sluif, 20 Sept. 1928.
o-
IIOE LANG 1IOET HEI NOG DUREN?
Te Wemeldinge zijn wij dit jaar een
nieuwe schutsluis rijker geworden, een
ware uitkomst voor de scheepvaart door
het kanaal van Zuid-Beveland. Ontston
den aldaar vroeger groote opstoppingen
van schepen, nu na de ingebruiknamle
der nieuwe Oostschulsluis is dit flfge-
loopen, alle aankomende schepen kunnen
nu onmiddellijk geschut worden, althans
wanneer met deze sluis geschut wordt,
dat is van 's morgens half acht tot des
avonds 7 uren, den overigen tijd wordt
de Oost schutsluis, die millioetiên van
bouwen gekost heeft eenvoudig niet ge
bruikt Waarom*' Omdat er blijkbaar
slechts éérr eleclricien beslaat, welke de
kracht-werktuigen dezer sluis kan doen
functioneeren'' Bedoelde eleotricien
woont te Hansweert. en beg-e't zich des
's morgens per rijwiel naar Wenueldinge,
eu bij aankomst van dezen man, kan hel
schutten beginnen, als er dan ten minste
schepen zijn en des avonds 7 uur gaal
hij weder huiswaarts.
Voorwaar is zulk een dagtaak voor
één man voldoende, maar als het nu tus
schen drie en zeven uren des namiddags
laagwater is, dan ontslaat des avonds
na 7 uren een opstopping van schepen en
sleeptreinen te Wemeldinge, waardoor
soms halve of heele nachten met de oude
Midden en West schutsluizen geploeter!
moet worden om de schepen voor den
volgenden dag door geschut te krijgen,
waardoor en sluispersoncel en scheeps-
personeel lieelc nachten dienst moeten
doen, omdat een prachtige, gehee1 elec-
trisch bewogen schutsluis ongebruikt ligt
wegens gebrek aan een electriciën
Waarlijk mijnheer de redacteur deze
toestand is meer dan ergerlijk Hoelang
zal het nog duren alvorens hier een paar
electriciëns aangesteld worden zoo dat
deze sluis den dienst zal kunnen doen
waarvoor hij is gebouwd en vele mil-
lioenen zijn uitgegeven
G. STEMMER.
Kapitein sleepboot ..Venus"
Dordrecht. Lijnbaan 79
AFLOOP VERKOOPINGEN
Gister werd door notaris- J J. van
Dijke te Kruiuigen een woonhuis met
erf gelegen aan de Dorpsstraat goveila.
Kooper werd dhr. J. Quist voor f 1060
Donderdagavond werd le Stave-
nisse door notaris Meulenberg publiek
verkocht, ten verzoeke van den heer 0
A. van Lujvk, een woonhuis met erf en
tuin, gelogen in den Margarethapolder,
onder deze gemeente, groot 4 A 10 c A
Kooper werd de heer M A Boveren
voor f 2010.
BEKENDMAKINGEN.
Burgemeester en Wethouders van Mid
delburg maken bekend,
."j ..uil VSTi lieden aan Ame
rican Petroleum Company te 's-Graven-i
bagé en hart? reriiiiVSlkrüeende voort-
waardelijk vergunning is verleend tot het
uitbreiden van eene ondergrond^che ben-
rinebewaarplaats met aftapinrichting in
perceel kadastraal bekend gemeeute Mid
delburg in sectie C no. 2452, gelegen
aan den Kanaalweg.
Middelburg, 21 Sept. 1928.
Burgemeester en Wethouders voorn
P. DUMON TAK, Voorzitter
M. VAN DER VEUR, Secretaris.
HINDERWET.
Burgemeester en Wethouders der ge
meente Middelburg brengen ter open
bare kennis d,at van 21 September 192.8
op de gemeentesecretarie ter visie
is gelegd een verzoek met bijlagen van
F. J. de Koninlc le Middelburg! om ver
gunning tot het oprichten van een kui
perij in perceel, lead bekend, gemeente
'Middelburg in Seclie Tk no 1574, plaat
selijk gemerkt wijk F, no 157, gelegen
aan d<e Isabellagang
dat op Vrijdag den 5 October a s. de
voprmiddags te 1145 uur ten raadhuize
gelegenheid zal zijn legen het verzoek
bezwaren in te brengen en <Ieze mon
deling of schriftelijk toe te lichten, als
mede dat zoowel de verzoeker als zij.
die bezwaren hebben in te brengen, ge
durende drie dagen vóór genoemd tijd
stip op de gemeente-secretarie van de
ter zake ingekomen schrifturen kennis
kunnen nemen;
dat ingevolge Circulaire van den Com
missaris der Koningin d d- 2 November
1907 A no 4688, 3e aid- NIET tot beroep
gerechtigd zijn zij, die niet overeenkom
stig art 7 der Hinderwet voor het ge
meentebestuur of een of meer zijner
leden zijn verschenen ten einde hun
bezwaren mondeling toe te lichten.
Middelburg, 21 September 1928
Burgemeester en Wethouders voorn.,
1' DUMON TAK, Voorzitter.
M. VAN DER VEUR, Secretaris.
DIENSTPLICHT
Vrijstelling wegens kostwinnerschap enz
Uitstel van eerste oefening
De Bu,rgemeesl©r van Middelburg
brengt ond,er de aandacht van degenen,
dje voor de lichting van bet volgend jaar
tot gewoon dienstplichtige zijn of worden
bestemd,, dal vrijstelling wegens kost
winnerschap of wegens persoonlijke on
misbaarheid in het algemeeu moet wor
den aangevraagd omstreeks drie maan-
dpn vóór het tijdstip, waarop de inge
schrevene zal worden ingelijfd
Ten aanzien van hen, wier inlijving zal
plaats hebben binnen drie maanden na
ontvangst van de kennisgeving betreffen
de de toewijzing aan een onderdeél van
de landmacht or ae zeemacht, geschiedt
de aanvraag binnen 14 dagen na onij-
vangst van bedoelde kennisgeving
Ontstaat de reden van vrijstelling eerst
na den hierboven aangegeven tijd. dan
geschied.1 de aanvraag binnen 14 dagen
nadat de reden van vrijstelling is ont
staan.
Middelburg, 19 September 1928.
De Burgemeester voornoem^,
P. DUMON TAK,
Van Houten's Pinguin
Bonbons geven iets bij
zonder fijns in een een
voudig doosje. In iede-'
re doos een bon voor
„Ons Eigen Tijdschrift'.'
.jPinguinsf Pinguin»f i-co
t i Pinguïn fo.8o
(Ingez. Med
BURGERLIJKE STAND.
Middelburg.
Van 1921 Sapt. Ondertrouwd I. de
Klerk, 49 j. en P de Kroo, 45 j
Getrouwd A. Goverss, 28 j en L. de
Voogd, 27 j,
Bevallen P van der Horst. geh. An-
driessen, z.
Vlissingen.
Van 1320 Sept Ondertrouwd Jhr.
A. van Foreest, 27 j. en L. P. Mulder, 20
H. Kokelaar, 28 j. en C. H, Timmer
man 18 j. J. M. Groen, 23 j. en D. de
Nooij'er, 21 j. A. G. Christiaans, 25 j.
en M. Duvekot, 20 j. G. L. Celant, 26
j. en M Hillen, 26 j. F. Herman, 24 j.
en M. Neerhof, 19 j.
Getrouwd J. van der Maden, 28 j. en
J. Maquelin, 24 j. J. Blokland, 28 j.
en M. J. Woltering, 24 j. J. Kruizinga,
21 j., en I.. de Boo var. Uljen, 20 j- D
de Ridder. 34 jen M. Schneider, 31 j
Bevallen A. ML F. Gunning, geb. van
Loenen Martinet, d- N. de Moo»-, geb
Lèeuw, d. Aerssen. ged de Bruij-
ne, z.
Overleden M. R Rammeloo, d., 27
j. A. H. Vergers, man van C, W C.
Groos, 74
0.- e n W.-S o u b u r g.
Ondertrouwd Jan den Engelsman, 27
j., en E. J. A. de Meijer, 26 j. G. L.
Celant, 26 j., en M. Hillen, 25 j.
Getrouwd W. Arendse, jm. 28 j.. en
A. Flipse, jd. 24 j.
Bevallen M. Kole, geb. Krijger, d.
Overleden P. Polderman, vrouw van
Jac. Suurmond, 65 j.
BEVOLKING.
In de eerste helft van de maand Sept.
zijn de volgende personen in de gemeente
O. EN IV. SOUBURG.
Ingekomen:
J. C'. Vermeulen Vlissingsche sir. B
31 IA van Vlissingen. Mej .1 Polderman
Keijzersbaan A 58N van Rotterdam J
Wattel, Nieuwe Abeele C 199, Ivoude-
kerke. Mej. P. Binmiel, Braamstr. 35,
van Koudekerke. Mej. P Meer tens, Nieu
we Abeele C 199 van Ilotek P A lloo-
gesleger, Groote Abeele A 223, Riltbem.
M. P Hoogesteger, Groole Abeele A 223,
van Vlissingen. L A van der Meer,
Nieuwe Miss. weg C 179D, van Krabben-
dijke. A "W. Pauius. Nieuwe Abeiele C 227
van Missingen.
V ertrokken:
M. Arendse, Ritthemsche sir A 120
naar Voorscholen Th .M. van Hoorn,
de Deckerstr E 36 naar Maastricht J A
P. Versluijs en gezin, de Deckerstr E 24
naar Vlissingen. Mej. N. Pierens, Ritth.
str. A 145 naar Rotterdam A Slahlie en
gezin, Middelb. str A 184 naar Rotter
dam W. van Goede en gezin. v. Twn-
houtslr. E 18, naar Vlissingen. W Meij-
civ- en gezin, Buteuxstr. B 211 naar Vlis
singen, W. P. Hendrikse en gezin, Nieu
we Miss. weg C '197 naar Missingen. Mej
C Verrijk Semeijn, Nieuwe Vliss weg
C 217, naar Koudekerke P Hendriks
Nieuwe Vliss. weg C 174 naav Ncd.
Indië. J. Labeur, de Deckerstr. E 32 naar
Ned. Indië A. J «ie Beer, Tuindorp D 72
naar Ned, Indië J Ilellrimg, Vlissingsche
straat 1 66 naar Frankrijk F. liellrimg,
Missingsche str. E 66, Duitschland. Mej.
J. F. C. Janssen, Vlissingsche str B 259.
naar Vlissingen. G A. Versluijs en gezin,
Nieuwslraat B 76 naar Missingen IV de
Pagter, Ritthemsche straat A 148. naar
Middelburg K Mulder en gezin. Tuin
dorp D 37 naar Middelburg
VERKOOPINGEN - VERPACHTINGEN
IN ZEELAND
Sept.
25 Vlissingen, Meubilair Yenduhuis.
25 Middelburg, Inspan, Blaupot t. Cate,
26 Biggekerlce, Bouwland. Loeff.
Oct.
3 Ooslkapelle, Huis Struvo.