(Benetal /Ifootote
DE NIEUWE CHEVROLET
Meer dan ooit een "groote" auto en nog steeds
de meest economische
GENERAL MOTORS CONTINENTAL S.A. ANTWERPEN
Een automobiel
fgor iedere beun
I
Een automobiel
voor ieder doel
Op het Qeneral Motors
proefterrein heeft de
Chevrolet de zwaarste
proeven met vlag
en wimpel doorstaan
Op het 504 H.A. groote
proefterrein van General
Motors, dat alle denkbare wegen
bezit, vanaf de meest moerassige
tot de ideale asphaltwegen toe,
moet ieder nieuw General
Motors-model de vuurproef
doorstaan.
Voordat een type wagen aan
de markt wordt gébracht, wordt
het maandenlang aan zwaardere
proeven onderworpen dan waar
voor het ooit in de praktijk zal
komen te staan.
En eerst, wanneer cventueele
gebreken zijn hersteld, wanneer
de strenge rechters van het proef
terrein tevreden en overtuigd
zijn, dat de wagen veel meer
verdragen kan dan er gewoonlijk
in de praktijk van vereischt wordt,
eerst dan wordt het model voor
den verkoop vrijgegeven.
Dit ook was de voorgeschie
denis der nieuwe Chevrolet; dit
ook waren de proeven, die deze
schitterende auto zegevierend
doorstond.
Economische Productie
h'en zou 1. nnen vragen, hoe
het mogelijk is, dat de Chevrolet,
ondanks de hooge kosten, die het
proefterrein en de laboratoria met
zich brengen, voor zulk een
buitengewoon lagen prijs kan
verkocht worden.
Het antwoord hierop ligt in de
enorme besparingen, welke Gene
ral Motors bij den inkoop en den
afzet tot stand kan brengen.
Deze machtige organisatie con
troleert 50 fabrieken, die dag in,
dag uit 6800 automobielen con
strue er en. Deze dagproductie
wordt door 18.000 agenten in
104 verschillende landen ver
kocht.
Door deze geweldige productie
is General Motors in staat, haar
ruwe grondstoffen in te koopen
voor prijzen, die ver beneden de
normale blijven.
Al deze besparingen vloeien
niet voort uit den inkoop van
ruwe grondstoffen alleen. In
deze eeuw der specialisatie, komen
de besparingen der fabrieken van
onderdeden en accessoires, iedere
auto van General Motors ten
goede.
Zoo komt het, dat de Che
vrolet, zonder prijsverhooging,
voorzien kon worden vaa een
carrosserie, die, evenals bij luxe
automobielen door een specialist
ontworpen is.
Het is bekend, dat General
Motore een derde deel van alle
automobielen heeft geconstueerd,
die het vorige jaar in de geheele
wereld verkocht zijn. Het geheim
van dit succes het succes mede
van de Chevrolet ligt in de
enorme hulpbronnen der General
Motore organisatie. Deze hulp
middelen worden aangewend ten
gerieve van het publiek. General
Motore levert wagens, die het
allerbeste van de markt vertegen
woordigen en die het geld, dat
zij kosten, volkomen waard
ALLE PRIJZEN F.O.B. ROTTERDAM
Chevrolet - Coach, voorzien van
vierwulrcmmen, gelijkt meer dan ooit of een hoog-
geprijsde autotoch kost slechts Fl. 2300.-.
Mooier, krachtiger, een nog trouwer weergave
van een luxe-wagen
DE Chevrolet is steeds een
luxueus uitgevoerde auto
geweest. De verbeteringen in de
nieuwe Chevrolet voor 1928 zijn
echter slechts in erkende groote
en dure wagens te vinden.
De nieuwe Chevrolet is schit
terender dan ooit. De wielbasis is
langer, 'de geheele wagen 10 cM.
ligt dieper, terwijl de nieuwe,
verhoogde en slankere radiateur
de auto een sierlijker aanzien
geeft.
Fisher, de beroemde koets
werkbouwer, heeft ook het
uiterlijk van de nieuwe Che
vrolet verzorgd. Met haar schit
terende Duco-afwerking in ver
scheidene kleurenhaar afgeronde
hoeken, vlotte lijnen, is de
nieuwe Chevrolet een beeld van
sierlijkheid en elegance.
Ruimte, luxuetise bekleeding
en nieuw geconstrueerde veeren
brengen het comfort bij het rij
den in volmaakte overeenstem
ming met haar uiterlijk.
Ook de Chevrolet-motor is
thans krachtiger en soepeler dan
ooit te voren, dank zij het
nieuwe type carburateur, nieuwe
aluminium zuigers en een wind
tunnel achter den radiateur;
naast do handrem is de nieuwe
Chevrolet voorzien van vier-
wielremmen. welke een hooge
'"ite SM S&'
Geen verhooging in prijs!
Goedkooper
in exploitatie!
Met al deze nieuwe verfij
ningen en verbeteringen kost de
Chevrolet niet ir.eer dan vroeger.
De wijzingen aan den motor
maken haar echter goedkooper in
exploitatie.
De olie wordt, evenals
vroeger, door uitstekende olie-
filters van het A.C. type gezui
verd en thans is tengevolge van
de gewijzigde constructie van de
inlaat-leiding, welke verbonden
is met de krukkast, het gevaar
voor olie-verdunning vermeden,
terwijl het olie-verbruik belang
rijk gereduceerd wordt.
Evenals vroeger wordt ook de
lucht, voordat zij in den carbu
rateur komt, gezuiverd en ver
warmd. Op deze wijze wordt
een zuinig brandstof-yarbruik in
de hand gewerkt en de motor
tegen slijtage gevrijwaard, ter
wijl het nieuwe carburateur-type
nog een verdere besparing geeft
door de automatische regeling
van het gasmengsel.
Evenals bij het vorige model
is de motor van de nieuwe Che
vrolet bijzonder geruischloos.
Door de nieuwe aluminium
zuigers is deze geruischloosheid
nog volmaakter geworden.
De Chevrolet is nog mooier
en sierlijker dan het oude model,
en bovendien economischer dan
vroeger.
Uw plaatselijke Chevrolet-
dealer zal U gaarne in de gele
genheid stellen, dit alles geduren
de een proefrit te toonen en te
bewijzen.
Luxueus koetswerk
in verschillende modellen
Ieder model der schitterende
serie nieuwe Chevrólets is een
bijzonder type. U kunt uit de
.wijgende luxe-modellen kiezen:1
Coach Fl- 2.300
Sedan .fi-w-exi-i- Fl. 2.475
Cabriolet .wr-x-w Fl. 2.590
ImperialLandau SedanFl. 2.800
Beknopte^ Technische Beschrijving
MOTOR: viercylinder met kleppen in
den kop. boring 93.66 mm, slag
101.60 mm, ophanging in drie
punten, geperst stalen olie-carter.
CYLINDERS: en bloc gegoten met
de bovenste helft van het motor
carter, afneembare kop, geslepen
cylinderwanden.
NOKKENAS: van gesmeed staal met
integrale nokken, gehard en gesle
pen, aangedreven door textolite
tandwieL
SMERING: spatsysteem en smering
onder druk door eene c üepomp naar
olietroggen der drijfstanglagers,
olie-stand-pcilstang aan linkerzijde
van den motor, aftapstop voor olie
in den bodem van het carter. Olie
filter. Alle punten van het chassis,
die smering behoeven zijn uitge
rust met smcernipgek voor hoog
druk smering.
CARBURATEUR: Voorrim vm A,C
Luchtreiniger.
BEN~"NE-TOEVOEI' door vacuunvj
benzinetank achter aan het chassis.
ELECTRISCHE INSTALLATIE
Dclco-Remy met afzonderlijken dyw
namo en startmotor.
INSTRUMENTEN RORD: Indirect
verlicht, snelheidsmeter, ampère-
meter, oliedrukmeter, lichtschake
laar, "choke" voor carburateur,
regeling voor automatisehen nriten-
wr-Aer.
KOPPELING enkele droge-plaat-
koppeling, geheel ingesloten, ver-
«iacht geen smewng.
VERSNELLINGSBAKSelectief,
met schuivende tandwielen, drie ver
snellingen vóór- en één achter-
uk aaneen gcfooowd met den
motor.
«cfaoentg tg»
waterpomp, te z^men met ventila-
teor, welke in z.g.wind-tunnel is
opgesloten. De radiateur is hooger
en smaller. De circulatie van het
koelwater wordt geregeld door een
thermostaat.
CHASSIS RAAM geperst-stalen
langsbalken, U-dooisnede, stevig
verbonden door vijf dwarsbalken
wielbasis 2.71 M.
VEEREN T Lange half-elliptische
veeren van chroom-vanadium staal
met extra 2elf-schokbrekende bladen.
VOORAS: gesmeed, I-doorsnede, type
Elliott.
ACHTERAS: halfzwevend, met banjo-
vorm ig huis uit écn stuk geperst
staal, met groot deksel-voor inspectie
en bijstellen.
KEMMEN Voetrem 4-wiel
mechanische remmen vóór in
wendig, achter uitwendig.
ALLE PRIJZEN F.O.B. ROTTERDAM
CHEVROLET
PONTIAC
OLDSMOBILE
OAKLAND
BUICK
LASALLE
CADILLAC
CHEVROLET TRUCK
VAN AF
FL 2300
VAWf AF
FL 2930
VAN AF
FL 3425 J
VAN AF
Fl. 3650
VAN AF
Fl. 4600
VAN AF
Fl. 9000
VAN AF
FL 12.100
VAN AF
FL 1965 (Chassis)