(Benetal /Ifootote DE NIEUWE CHEVROLET Meer dan ooit een "groote" auto en nog steeds de meest economische GENERAL MOTORS CONTINENTAL S.A. ANTWERPEN Een automobiel fgor iedere beun I Een automobiel voor ieder doel Op het Qeneral Motors proefterrein heeft de Chevrolet de zwaarste proeven met vlag en wimpel doorstaan Op het 504 H.A. groote proefterrein van General Motors, dat alle denkbare wegen bezit, vanaf de meest moerassige tot de ideale asphaltwegen toe, moet ieder nieuw General Motors-model de vuurproef doorstaan. Voordat een type wagen aan de markt wordt gébracht, wordt het maandenlang aan zwaardere proeven onderworpen dan waar voor het ooit in de praktijk zal komen te staan. En eerst, wanneer cventueele gebreken zijn hersteld, wanneer de strenge rechters van het proef terrein tevreden en overtuigd zijn, dat de wagen veel meer verdragen kan dan er gewoonlijk in de praktijk van vereischt wordt, eerst dan wordt het model voor den verkoop vrijgegeven. Dit ook was de voorgeschie denis der nieuwe Chevrolet; dit ook waren de proeven, die deze schitterende auto zegevierend doorstond. Economische Productie h'en zou 1. nnen vragen, hoe het mogelijk is, dat de Chevrolet, ondanks de hooge kosten, die het proefterrein en de laboratoria met zich brengen, voor zulk een buitengewoon lagen prijs kan verkocht worden. Het antwoord hierop ligt in de enorme besparingen, welke Gene ral Motors bij den inkoop en den afzet tot stand kan brengen. Deze machtige organisatie con troleert 50 fabrieken, die dag in, dag uit 6800 automobielen con strue er en. Deze dagproductie wordt door 18.000 agenten in 104 verschillende landen ver kocht. Door deze geweldige productie is General Motors in staat, haar ruwe grondstoffen in te koopen voor prijzen, die ver beneden de normale blijven. Al deze besparingen vloeien niet voort uit den inkoop van ruwe grondstoffen alleen. In deze eeuw der specialisatie, komen de besparingen der fabrieken van onderdeden en accessoires, iedere auto van General Motors ten goede. Zoo komt het, dat de Che vrolet, zonder prijsverhooging, voorzien kon worden vaa een carrosserie, die, evenals bij luxe automobielen door een specialist ontworpen is. Het is bekend, dat General Motore een derde deel van alle automobielen heeft geconstueerd, die het vorige jaar in de geheele wereld verkocht zijn. Het geheim van dit succes het succes mede van de Chevrolet ligt in de enorme hulpbronnen der General Motore organisatie. Deze hulp middelen worden aangewend ten gerieve van het publiek. General Motore levert wagens, die het allerbeste van de markt vertegen woordigen en die het geld, dat zij kosten, volkomen waard ALLE PRIJZEN F.O.B. ROTTERDAM Chevrolet - Coach, voorzien van vierwulrcmmen, gelijkt meer dan ooit of een hoog- geprijsde autotoch kost slechts Fl. 2300.-. Mooier, krachtiger, een nog trouwer weergave van een luxe-wagen DE Chevrolet is steeds een luxueus uitgevoerde auto geweest. De verbeteringen in de nieuwe Chevrolet voor 1928 zijn echter slechts in erkende groote en dure wagens te vinden. De nieuwe Chevrolet is schit terender dan ooit. De wielbasis is langer, 'de geheele wagen 10 cM. ligt dieper, terwijl de nieuwe, verhoogde en slankere radiateur de auto een sierlijker aanzien geeft. Fisher, de beroemde koets werkbouwer, heeft ook het uiterlijk van de nieuwe Che vrolet verzorgd. Met haar schit terende Duco-afwerking in ver scheidene kleurenhaar afgeronde hoeken, vlotte lijnen, is de nieuwe Chevrolet een beeld van sierlijkheid en elegance. Ruimte, luxuetise bekleeding en nieuw geconstrueerde veeren brengen het comfort bij het rij den in volmaakte overeenstem ming met haar uiterlijk. Ook de Chevrolet-motor is thans krachtiger en soepeler dan ooit te voren, dank zij het nieuwe type carburateur, nieuwe aluminium zuigers en een wind tunnel achter den radiateur; naast do handrem is de nieuwe Chevrolet voorzien van vier- wielremmen. welke een hooge '"ite SM S&' Geen verhooging in prijs! Goedkooper in exploitatie! Met al deze nieuwe verfij ningen en verbeteringen kost de Chevrolet niet ir.eer dan vroeger. De wijzingen aan den motor maken haar echter goedkooper in exploitatie. De olie wordt, evenals vroeger, door uitstekende olie- filters van het A.C. type gezui verd en thans is tengevolge van de gewijzigde constructie van de inlaat-leiding, welke verbonden is met de krukkast, het gevaar voor olie-verdunning vermeden, terwijl het olie-verbruik belang rijk gereduceerd wordt. Evenals vroeger wordt ook de lucht, voordat zij in den carbu rateur komt, gezuiverd en ver warmd. Op deze wijze wordt een zuinig brandstof-yarbruik in de hand gewerkt en de motor tegen slijtage gevrijwaard, ter wijl het nieuwe carburateur-type nog een verdere besparing geeft door de automatische regeling van het gasmengsel. Evenals bij het vorige model is de motor van de nieuwe Che vrolet bijzonder geruischloos. Door de nieuwe aluminium zuigers is deze geruischloosheid nog volmaakter geworden. De Chevrolet is nog mooier en sierlijker dan het oude model, en bovendien economischer dan vroeger. Uw plaatselijke Chevrolet- dealer zal U gaarne in de gele genheid stellen, dit alles geduren de een proefrit te toonen en te bewijzen. Luxueus koetswerk in verschillende modellen Ieder model der schitterende serie nieuwe Chevrólets is een bijzonder type. U kunt uit de .wijgende luxe-modellen kiezen:1 Coach Fl- 2.300 Sedan .fi-w-exi-i- Fl. 2.475 Cabriolet .wr-x-w Fl. 2.590 ImperialLandau SedanFl. 2.800 Beknopte^ Technische Beschrijving MOTOR: viercylinder met kleppen in den kop. boring 93.66 mm, slag 101.60 mm, ophanging in drie punten, geperst stalen olie-carter. CYLINDERS: en bloc gegoten met de bovenste helft van het motor carter, afneembare kop, geslepen cylinderwanden. NOKKENAS: van gesmeed staal met integrale nokken, gehard en gesle pen, aangedreven door textolite tandwieL SMERING: spatsysteem en smering onder druk door eene c üepomp naar olietroggen der drijfstanglagers, olie-stand-pcilstang aan linkerzijde van den motor, aftapstop voor olie in den bodem van het carter. Olie filter. Alle punten van het chassis, die smering behoeven zijn uitge rust met smcernipgek voor hoog druk smering. CARBURATEUR: Voorrim vm A,C Luchtreiniger. BEN~"NE-TOEVOEI' door vacuunvj benzinetank achter aan het chassis. ELECTRISCHE INSTALLATIE Dclco-Remy met afzonderlijken dyw namo en startmotor. INSTRUMENTEN RORD: Indirect verlicht, snelheidsmeter, ampère- meter, oliedrukmeter, lichtschake laar, "choke" voor carburateur, regeling voor automatisehen nriten- wr-Aer. KOPPELING enkele droge-plaat- koppeling, geheel ingesloten, ver- «iacht geen smewng. VERSNELLINGSBAKSelectief, met schuivende tandwielen, drie ver snellingen vóór- en één achter- uk aaneen gcfooowd met den motor. «cfaoentg tg» waterpomp, te z^men met ventila- teor, welke in z.g.wind-tunnel is opgesloten. De radiateur is hooger en smaller. De circulatie van het koelwater wordt geregeld door een thermostaat. CHASSIS RAAM geperst-stalen langsbalken, U-dooisnede, stevig verbonden door vijf dwarsbalken wielbasis 2.71 M. VEEREN T Lange half-elliptische veeren van chroom-vanadium staal met extra 2elf-schokbrekende bladen. VOORAS: gesmeed, I-doorsnede, type Elliott. ACHTERAS: halfzwevend, met banjo- vorm ig huis uit écn stuk geperst staal, met groot deksel-voor inspectie en bijstellen. KEMMEN Voetrem 4-wiel mechanische remmen vóór in wendig, achter uitwendig. ALLE PRIJZEN F.O.B. ROTTERDAM CHEVROLET PONTIAC OLDSMOBILE OAKLAND BUICK LASALLE CADILLAC CHEVROLET TRUCK VAN AF FL 2300 VAWf AF FL 2930 VAN AF FL 3425 J VAN AF Fl. 3650 VAN AF Fl. 4600 VAN AF Fl. 9000 VAN AF FL 12.100 VAN AF FL 1965 (Chassis)

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1928 | | pagina 4