Purol bij Ruwe Handen
Standard Special
BEURSNOTEERING VAN HEDEN.
AMSTERDAM, 26 Oct. (Slotkoers.)
6 pet. Nederland 1923 100ys; 6 pet.
Nederland 1922 105; 5 pet. Nederljand
1918 1005/8 i t'/a Pet. Nederland 1917 99
drie zestiende 3 pet. do. Certif. 733/4.
Cert. Ned. Hand. Mij. 170; AancL Ned.
Ind. Handelsb. 1751/4—177 een kwart;
Aand. Koloniale Bank 274#—275»/a; Kon.
Petrol. Aand. 345—347.
Cult. Mij. Vorstenlanden 177#; Han-
delsv. Amsterdam 789—797, Javasche
Cultuur 108—414, Aand. Deli Maatsch.
467—472; Amsterd. Rubber -289—293;
Ned. Amerik Vaart 82; Ned, Scheep
vaartunie 1941/2; Kon. HolL Lloyd 441/0
Kon. Ned. Stoomb. Mij. 100#; Aand,. Pa-
ketvaart 220;
Gouda A. 690; Philips A 491 -499
Jurgens A. 236- 237; Anaconda 93 elf
zestiende; Steels 1337/8; Erie 613/4Union
Pacific 185#; Common Marine 4#; Prc-
fered do. 355/8; Maxwell Gr. C. v. A. 5
zeven, zestiende, Mjaxwelï Land Cerl. v.
Ine Bonds 14 elf zestiende;
'Prolongatie 4Vs—5.
Klissen Hope 2#
^Iarkt sluit zoo wat laagste prijzen.
Wisselkoersen
Londen 12.09#; Berlijn 59.251/;
Weenen 25 10; Parijs 9.75i/a; Brussel
34.59; Dollar Cable 2 .49#.
WEERBERICHT.
Medegedeeld door het Koninkl. Nederl
Met. Instituut te De Bilt.
Naar waarnemingen verricht in den
morgen van 26 Oct.
Hoogste barometerstand:
770.0 te München
Laagste barometerstand:
737.5 te Vestmanöer.
Verwachting voor den avond van
tot den avond van 27 dezer;
Krachtige tot. matige Zuidelijke tot Z.-
Wcstolijke wind, betrokken tot zwaarbe
wolkt. Weinig of geen regen. Weinig ver
andering in temperatuur.
Temperatuur alhier 's morgens 9 uur
60 gr., 12 uur '62 jr., 3 uur 61 gr.
Donderdag 27 October.
Zon op 6.46; onder 4.41.
Licht aansteken
Rijwielen en motorrijtuigen 5.11.
Andere voertuigen 5.41.
Maan op 8.28 vm.; onder 5.38 nm.
Eerste Kwartier 2 November.
Se sigaret,
Waarvan de
kwaliteit niet
Verandert en
dien blijft
bekoren
F MET BONS VOOR PRACHTIGE CADEAUX.
(Ingee. M«d.)
bedenkingen aanleiding zou geven. Zij
adviseeren derhalve het plan ongewijzigd
aan te nemen, c.n slaan evenzoo afwij-
zena tegenover het verzoek van den heer
K. J. A. G. baron Collot d'Escury, bur
gemeester van Hontenisse, in het pro
vinciaal wegenplan alsook op te nemen
den rechlstreekschen verbindingsweg van
liet veer te Walsoorden en de gemeen
ten Hontenisse, Hengstdijk, Stoppeldijk,
Boschkapelle en Zaamslag met Sluiskil
en Sas van Gent, en via Sluiskil, Drie
kwart en Philippine ook met Z. VI.
Westelijk deel.
De moiie-Wallien is aan den Minister
van Waterstaat overgebracht, met de
mededeeling, dat Ged. Staten zich daar
mede hadden vereenigd. Van den Minis
ter kwam nog geen antwoord in.
Naar aanleiding van de vraag, waarom
zoo groot verschil in wegsverharding is
geprojecteerd, zeggen Ged. Staten, dat
met het projecteeren der nieuwe wegs-
verhardingen rekening is gehouden met
de plaatselijke omstandigheden
Evenzoo met het huidige en zoo
veel mogelijk hel toekomstige verkeer,
de bodemgesteldheid en wal nog meer
op dte keuze van invloed kan zijn. Dat
hef rijk geen klinkerwegen meer zou
aanleggen, dient betwijfeld; aan de we
gen van het Rijkswegenplan worden an
dere eischen gesteld dan aan die der
Provinciale wegenplans. Daar in het al
gemeen bij wegsverbeteringen de wegs
verharding verreweg het grootste deel
der uitgaven eischl, ligt het voor de
hand, dat bij de keuze der verharding
financieele overwegingen groot gewicht
in de schaal leggen. De wegsverhardin
gen zijn ontworpen met het oog op den
huidigen toestand; het is niet onmo
gelijk, dat bij de uilvoering zal blijken,
dat in een of ander opzicht wijziging
wenschelijl; "Ie'. ij .■hv.en der
wegen zal op verschillende wijzen
schieden; voortdurend worden nog be
werkingen en procédé's uitgevonden, die
dat beoogen.
In de afdeelingen nog de vraag
gedaan, of b.v. Vlissingen vergoeding
zal krijgen voor de verbeteringen, die
deze gemeente heeft gedaan aan den
weg Vlissingen—Souburg. Ged. Staten
betwijfelen dit. De wet spreekt in art.
5 van wegen, welker verbetering of aan
leg overeenkomstig de omschrijving op
het wegenplan in het afgeloopen jaar
dat is in casu 1926 is ter Üand ge
nomen of voortgezet.
T. a. v. de opmerking, dat de ter
zake van krankzinnigenverpleging vrij ge
komen gelden besteed dienen tc worden
voor wegsverbelering, verklaren Ged.
Staten gaarne nogmaals, dat die gelden
inderdaad, voor zooveel van hen af
hangt, algeheel voor dat doel bestemd
zullen worden.
In de afdeelingen hebben de Heden van
Ged. Staten nog te kennen gegeven, dat
bij hen een verordening wordt voorbe
reid, volgens art. 38 der Wegeuibelkxsting-
wet, ter vaststelling der regels en grond
slagen, -wanneer het aan de provincie
toegewezen aandeel uit het wegenfonds
over de verschillende wegen zal worden
verdeeld. Deze verordening moet door
de Prov. Staten vastgesteld worden, en
zal in de eerstvolgende zitting aangelj(o-
den worden.
Een lid van Ged. Staten zeide daar
nog dat men er op moet rekenen dat de
kosten die polders, waterschappen en ge
meenten thans voor het onderhoud der
wegen besteden, zeker niet minder zullen
worden. Neemt de Provincie wegen in
onderhoud over, dan zullen zij daarin
bij moeten dragen. Ook ae provincie
moet zich belaugrijke offers getroosten.
Zeeland zal nit het wegenfonds waar
schijnlijk f 185.000 jaarlijks ontvangen,
daarbij komen dan nog de bedoelde bij
dragen van polders, waterschappen en
gemeenten.
Beraadslagingen.
De heer De Jonge wijst op den weg
Vlake-Ierseke, waarmee het plan is aan
gevuld. Welke motieven hebben hiertoe
geleid? Er is spr. gezegd, dat het druk
ke vervoer van oesters en mosselen er
toe heeft geleid dezen weg op het prov,
plan te plaatsen. Niet één K.G. wordt
echter vervoerd op dien weg. De ver
zending gaat voornamelijk over het sta
tion KruiningenIerselce, dat is de kort
ste weg naar den trein. De belangrijkheid
van den weg voor den oester- en mos
sel teelt berust dan zéker op een misver
stand. Spr. meent dus dat als de weg
haven Ierseke-stalion Kruinfngen-Ierselüe
eerder een plaats op het plan verdiend.
Bovendien worden dan eenige kilometers
uitgespaard. De weg dien spr. bedoelt
heeft voldoende breedte. Spr. stelt voor
den genoemden weg op te nemen in liet
plan ter vervanging van den weg Ierseke-
Vlake.
De heer E r a s m u s betreurt 't dat niet
meer wegen zijn opgenomen, doch an
ders wordt de kon. goedkeuring niet
verkregen, 't Spijt spr. dat de weg Hoofd -
plaal-Biervliet-verbindingsweg niet is op
genomen. Hij zou daarom eenige wegen
aan het rijksplan willen toevoegen en
den genoemden weg aan het Prov. plnn.
toe te voegen.
Dc heer Onder dijk bepleit rijwiel
paden op den weg naar Domburg-Westklaj-
pelle, aan weerskanten van dén weg. De
wég' wordt veel gebruikt, doch hij moet
«ofc geschikt zijn voor fietsverkeer. Spr.
stelt voor de wegen Domburg-Westkapel-
le-Zoutclande-Biggekerke aan weerzijde
fietspaden aan te leggen, zoodat ze ook
bestemd zijn tegen liet uitwijken van
■oertuigen, en van 0.60 M.
De heer v. Dixhoorn noemt in liet
O. Z. Vlaanderen 8 gemeenten, die van
eenigen weg verstoken zijn op rijks of
prov. plan. Als er eenig uitzicht bestaat,
dat men ook daaraan zal denken, zal spr,
'oor het plan stemmen. Anders niet.
De beer Kodde meent dat wij voor
éen voldongen feit staan. Wij zijn op deze
tweede bespreking weinig vooruitgeko
men, er zijn weinig veranderingen ge
komen. Spr. vindt de aanvullingen niet
zoo juist gekozen. Hij wenscht ook opne
ming van dén weg "s-Graven polder-S cho
re. Waarom onderscheidt gemaakt In de
rijwielpaden. Laat men ook aan de belain-
gen der fietsers denken, met het oog
op de veiligheid.
Vooral wat Walcnereu betreft, ziet
spr. aaar gaarne verandering in gebracht.
Nu staan wij voor een volnongen feil,
doen laat men zoo spoedig mogelijk met
herziening beginnen, en laten Ged. Sta
ten voortdurend nagaan welke fouten aan
het plan kleven.
Den heer Wclleman komt het voor
dat G. S. "n vrij gélukkige greep hebben
gedaan, al blijven er veel wienschen over.
Spr. hoopt ze alle nog eens in werkjer
lijkheid te aanschouwen. Heeft rt^en al
overwogen, de zaak met grooten spoed
aan te vatten?
Bij spr. domineert nog het Rijkswer
genplan. Zeeland heeft daarbij lie weinig
gekregen. De regeering heeft verzuimd
te (oonen, dat ze ons uit onze exclu
sieve ligging wil helpen. Vandaar spr.'s
steun aan de motie-Wallien. Spr. hoopt,
dat Ged. Staten kraenhge argumenten
aan de regeering henDen geoézigö.
Den toegangsweg van Zeeland n'aar N.
Brabant vindt Spr. nog altijd levensge
vaarlijk. De Staten moeten zich opnieuw
en duidelijker uitspreken over die we-
geckwestie.
Het rijksplan is onvoldoende, endaar-
om kost het spr. moeite mee 'oe helpen
aan de vaststelling van het Prov. plan,
daar dit hierop gebaseerd is.
Spr hoopt dan ook, dat Ged. Staten
spoedig dat Prov. wegenplan aan een
herziening zullen onderwerpen.
Na nog verdere discussies waarop wij
morgen terugkomen, werden de verschil
lende voorgestelde moties alle ingetrok
ken. en werd het Prov. wegenplan z. h.
s. goedgekeurd.
De motie-Wielleman tof instelling eener
verkeerscommissie werd verworpen met
23-15 st.
NAGEKOMEN BERICHTEN.
UIT DE STAATSCOURANT.
Bij Kon. besluit is toegekend de gouden
eeremedaille der Oranje Nassau-orcie aan
J. Davidsc, rijksklerk der registratie en
domeinen te Middelburg, wien op
zijn verzoek eervol ontslag is verleend.
Op verzoek is ingetrokken het Kon. be
sluit van 17 Sept. '27 tot benoeming vam
rnr. Bi. I. A. A. ter Veer tot griffier, hij
het 'kantongerecht te Hulst.
TWEEDE KAMER.
Bij de repliek van den heer L. de
Visser iuzake zijn interpellatie voor de
straffing der communisten in Indonesië
diende hij twee moties in, de eene vra
gend amnestie, de andere, vragend ®en
grondig onderzoek naai- de oorzaken van.
de beweging, door een oommissie waarin
iedere arbeiderspartij vertegenwoordigd
is door één lid, en de communistische
parLij, als internationale partij, door twee.
De heer Ivleerekoper trekt zijn motie
in, om later op de zaak der doodstraf te
rug te komen.
Minister Koningsbergen, wijst beide
moties van de Visser af. En ook die van
den heer Cramer betreffende een on
derzoek voor elk der inlerneeringen. Er
zijn 623 geinterneerden. Wel zal' onder
zoek worden gedaan naar de beweerde
excessen tegenover verdachten en getui
gen.
LUIT. KOPPEN.
Men hoopt Zaterdagmidddag Luit. Kopr
pen en zijn metgezellen te Soesterberg
te huldigen.
DE RAMP DER „PRINSES MAFALDA"
ROMF, 26 Oct. V.D.. Het bericht
van de ramp welke het s.s. „Prinses Ma-
falda" heeft getroffen heeft te "Rome
groote opwinding veroorzaakt Het mi
nisterie voor de scheepvaart wordt over
stelpt met vragen van familieleden vaja
passagiers en bemanning om bijzonderhe
den over de ramp-. Tot hedenmorgen wa
ren te Rome nog geen bijzonderhedelni
ontvangen. Men koestert de hoop dal er
meer geredden zullen zijn dan in de
eerste berichten werd gemeld.
Het Nederlandsche s.s, „Alhena" heeft
500 geredden overgenomen van de „For-
moza", en vaart door naar Rio de Ja
neiro.
LAATSTE BERICHTEN.
HET MINISTERIEEL BEZOEK AAN
ZEELAND.
Naar wij vernemen, zullen de Minis
ters Slolemaker de Bruine en De Geer
bij hun bezoek aan Zeeland op Vrijdag
28 October a.s. ook de Schelde over
steken tot het bezichtigen van Van Mel-
le's fabrieken te Bresken s.
BEURSO VERZICHT.
AMSTERDAM, 26 Oct. 3 uur.
De beurs was aanmerkelijk verbeterd,
door ruimere geldmarkt en de verbeterde
tendenz op de Amerikaansche beursen.
Voor de Suikerwaarden verkeerden II.
V. A's in herstel, hoewel het gister gele
den verlies daar mede niet werd inge
haald.
Kunslzijde-aand. en Philipswaarden wa
ren beter gedisponeerd.
Tabakken beperkte markt, doch de Su-
matrasoorten kwamen zonder uitzonde
ring boven de koersen van gisteren te
liggen.
RubberaanÖeelen goed van toon. Lu
cifer Mij. prijshoudend. De Yankeemarkt
was stil. Wabash waarden in reactie.
Prolongatie 41/2—5.
WISSELKOERSEN.
AMSTERDAM, 26 Oct. 3 uur.
De noteeringen tusschen haakjes zijn
de koersen van gisteren;
Londen 12.09# (12.10 een tiende.)
Berlijn 59.25# (59.31#.)
Parijs 9.751/2 (9.75.)
Brussel 34.59 (34.58#.)
Zwitserland 47.92# (47.921/2.)
Weenen 35.10 (35.10.)
Kopenhagen 66.65 (66.G0.)
Oslo 65 371/a (65.97y2.)
Stockholm 66.92# (66.95.)
New York 2.4Si/2 (2,48 zeven zestien
de.)
O-5
STORMVLOEDEN BIJ KAMSCHATSKA
TOKIO, 26 Oct. V. D. Naar gemeld
worat, heeft op den Stillen Oceaan een
geweldige stormvloed gewoed, tengevolge
waarvan ter hoogte van Kamscbatska een
9-tal groote schepen is vergaan. De Ja-
pansciie regeering heeft de Japansche
en buitenlandsche vaartuigen het ver
laten van dc Japansche havens verbo-1
den.
EEN GROOTE SCHEEPSRAMP.
BUKNOS-AYRES, 26 Oct. V.D. Het
Fransche s.s. „Formosa" heeft een draad
loos telegram afgezonden, waarin wordt
gemeld, dat het s.s. onderweg is naar'
Rio de Janeiro met 720 overlevenden
(Ingez. Med.)
van het Italiaansche s.s. „Prinses Ma-
falda", dat vergaan is.
Het bureau van de „Navigazione Ge
nerale Raliana" deelt mede dat het s,s.
„Prinses Mafalda" 1600 personen aan
boord had, Men vreest daarom dal 880
personen zijn verdronken. Aan boord van
het stoomschip bevond zich oók de be
kende Italiaansche tenor vhn de Metro-
politain Opera te New-York, Giglï. Men
weet niet of hij gered is.
NEW-YORK, 26 Oct. V.D. Volgens hier
uit Rio de Janeiro ontvangen telegram
men schijnt het Italiaansche s.s. „Prin
ses Mafalda" niet ver yan de kust op
onderzeesche klip ges too ten te zijn. Het
schip begon onmiddellijk te zinken en on
der de opvarenden ontstond een paniek.
Vele passagiers trachtten zich een plaats
te veroveren in de reddingsbooten.
Uit Rio de Janeiro waren onmiddellijk
eenige schepen naar de plaats van de
ramp vertrokken om zoo mogelijk nog
hulp te verleenen. Het staat vast dat het
Fransche s.s. „Formosa" 720 opvarenden
Van de „Prinses Mafalda" beeft kunnen
overnemen. Men hoopt dat andere sche
pen nog meer geredden aan boord heb
ben. Hoewel daarvan tot nu toe geen
bericht is ontvangen. Toen de ramp
plaats vond bevonden zich vier schepen
op niet te grooten afstand.
RIO DE JANEIRO, 26 Oct. V.D. Het
bureau van de „Navigazione Generale Ita-
liana" deelt officieel mede dat aan boord
van de „Prinses Mafalda" waren 968 pas
sagiers en een bemanning vlan "230 kop
pen. In totaal dus 1198 personen.
RIO DE JANEIRO, 26 Oct. V.D. - Vol
gens een officieele mededeelling van den
vertegenwoordiger der Navigazione Ge
nerale Italiana te Rio de Janeiro worden
bij de ramp van. de „Prinses 'Mafalda" 488
personen vermist. 'Aan boord van
het stoomschip bevonden zich 52 passa
giers 3e klasse, 89 passagiers 2e klasse
en 827 passagiers 3e klasse.
Blijkens een radiogram van het EngeF-
sche s.s. „Avalonza" wordt het aantal ge
redden op meer dan 800 geschat. De oor
zaak van de ramp i,s naar men aanneemt
éen ketelontploffing welke moet hebben
plaats gevonden tevens nadflf het, schip
op een klip liep.
Uit een telegram uil Londen blijkt
nog dat het s.s. „"Prinses Mafalda" ver
gaan is tusschen Bahia en Pernambuco.
De ramp heeft gisterenavond plasts ge
had.
LEGER EN VLOOT.
Naar de Telg. verneemt zal tenge
volge van de reorganisatie der onbereden
artillerie, een 35-tal onderofficieren moe
ten afvloeien.
Naar de Standaard verneemt, heieft
de Minister van Oorlog en Marine a. i.
gunstig beschikt op het verzoek van den
Raaa van Vloolpredikanten om ten be
hoeve van de geestelijke verzorging, aan
booro van varende schepen over lie gaan
tot aanschaffing van een epidiascoop,
waardoor het mogelijk zijn zal lichlbeel-
deuavonden voor de manschappen aan
boord te geven.
BtMTEiULAÜB.
&!ggTO8en QvarzScht.
Een sensattetje ïn de
Majidateneommfssie.
Een blad te Genève verl|elde gister
morgen, dal een zeer geheime zitting
van de manaalencommissie Maandag
avond zou zijn gehouden over He vraag
van mogelijke verplaatsing van de bijeen
komst voor eenige "dagen naar Londen.
De reden zou zijn, dat de Engelsclife
vertegenwoordiger door de ziielcte van
zijn vrouw in Londen moet blijven.
Maar dat laatste werd niet geloofd.
„Men" dacht dat er meer achter zal. En
er werden allerlei beschouwingen aan
vastgeknoopt over het óngewenschllé van
een verplaatsing naar 'de hoofdstad van
Engeland, dat immers zelf „mandaat"
heeft over verschillendle gebieden.
Toch schijnt de opgegeven redjen waar
heid te zijn. Hel betreft sir Filed. D.
Luggard, die seinde door de ziekte van
zijn vrouw niet te kunnen komen, maar
wel aan de vergaderingen te kunnen
deelnemen, als zij te Londen worden
gehouden.
Een beslissing schijnt nog niet geno
men te zijn.
Dc vlagkwcstie in
7mi(I Afrika,
Met dezelfde geringe belangstelling,
waarmee men over 't algempen hier ae
viag-ruzie in TTuid Afrika gevolgd of
niet gevolgd heeft, zal nu het bericht
ontvangen worden, dat er een overeen
komst is bereikt.
Het ging niet om de vraag: öf de Boe-
renvlag, öf de Britsche Union Jack, maar
alleen om de „evenredige vertegenwoor
diging" dier twee in de nieuwe vlag. En
nu eindelijk is dc overeenstemming be
reikt over een vlag, vertoornend drie
horizontale banen van oranje, wit en
blauw, maar het veld op de witte baan,
dat in het oorspronkelijke ontwerp voor
kwam en waarvan de Union Jack slechts
een vierde deel innam, Is vervangen
door de Union Jack en de vlag van
Transvaal In een horizontale baan en
de vierkleur van den Oranje- Vrijstaat
daar verticaal tusschen in, zoodat eon
kruis gevormd wördt.
Maar de Union Jack zal de imperiale
vlag blijven, die van He regeeringsgebou-
wen zal wapperen.
Wat echter wèl van beteekjenis kan
blijken, is, dat de oplossing dezer vlag-
kwestie een toenad/ering heeft gebracht
tusschen de twee groepen der Zuid-Afri-
kaanders; de Nationale Partij van Hert
zog, en de Z. Afrikaansche Partij van
Smuts. De hereeniging der twee partijen
scheen al op komst, toen na de jongste
Britsche Rijksconferentie feitelijk Zuid
Afrika erkend was als een vrij deelge
noot in de gemeenschap van het Brit
sche Rijk. De vlagkwestie hepft die her
eeniging toen echter belet.
BEKNOPTE MEDE» RELINGEN.
Uit Duitschland.
In het Reuzengebergte is Maandag
nacht veel sneeuw gevallen, die boven
800 M. hoogte is blijven liggen. Op de
kammen ligt de sneeuw 7 c.M. hoog.
De vereeniging van republiloeinsche
journalisten heeft een regeling van de
vlaggenkwestie ontworpen en dit ont
werp toegezonden aan de rijksregeering
en de rijksdaggroepen van de demo
cratische partij, de Duitsche volkspar
tij, de sociaal-democratische partij, de
economiscne vereeniging (en het cen
trum. De vereeniging verlangt, dat plke
Duitscher, die een binnenlandse!]® vlag
uitsteekt, zou worden verplicht tev®ns
de rijksvlag uit te steken. De beide vlag
gen zullen even groot moeten zijn, indien
de hanaelsvlag uithangt, die, zooals be
kend, zwart wit rood is, maar in den
hoek de rijkskleuren zwart rood goud
draagt, verlangt de vereeniging, dat deze
hoek ten minste 25 pet. van de opper
vlakte van de vlag zal beslaan. Ten slotte
stelt de vereeniging voor, de rijksweer
baarheid een eigen vlag te geren en wel
het zwart rood goud van de rijksvlag
met in het midden het ijzeren kruis.
Uit Engeland.
Het aantal werklöozen bedroeg op 17
dezer 1.071.300, of 1700 minder dan de
voorafgaande week en 449.175 minder
dan in de overeenkomstige periode van
het vorige jaar.
Uit Italië.
Met ingang van 1 Januari 1928 treedt
Italië een nieuw collectief verdrag
voor het hotelpersoneel in werking,
waarbij hel aannemen van fooien ver
boden wordt. Het aannemen van fooien
zal streng worden gestraft, eventueel met
ontslag.
Uit Mexico.
- Michell, de directeur van de General
Amajac Mining Corporatie is naar gé-
meld wordt vrijgelaten door de Mexi,-
,caansche bandieten, door wie hij werd
gevangen genomen.
MARKTBERICHTEN.
Middelburg, "25 Oct. Op de vei
ling der V. V. Walcheren, werden de
volgende prijzen besteed: Peren; Nou
veau Poiteau 8—12 c., Beurré Clairgeau
11—24 c.. Bezie van Schonauwen 8—11
c., Williams Duchesse 14 c.. Pondspeer
5—10 c.. Kleipeer 2—5 c., Gieser Wil|-
deman 411 cv Rietpeer 12 c., Samalel-
len 7—11 c.. Foppepeer *3—5 c., Mon-
goolsche vleesclipeer 5 c„ Appelen:
Goudreinetten 5—15 c., roode Ribbing 7
c.„ Slerappel 8—13 c., Campagne 3—7 c.,
Bellefleur 410 c. Reinette d'or 1 c.,
Schijven 7 c., Notarisappel 4 c., Arm-
gaard 5—10 c.. Blemheim Pipping 14 c.,
Dubbele paradijs 3 c„ Jac. Lebel' 8—12
c., grauwzoet 6 c., Warneirsking 15 c.,
Tuinzoet 6 rcL Lady Henny 4 c., Tomalen
11—14 c. allés per K.G.
Oostb urg, 26 Oct. Tarwe f 10—f 14,
Chevalier 12.25, haver 11, kroonerwten
28, bruine boonen '28.
ftDVERTENTIEN.
Heden overleed, zacht en
kalm, onze innig geliefde
Moeder, Behuwd- en Groot
moeder,
NEELTJE BUIJS,
Wed. van
A. C AALEWIJN8E,
in den ouderdom van bijna
77 jaar.
A. AALEWIJN9E.
8. AALEW1JNSE
van vlaanderen.
Wed. C. KLAP—
Aalewijnse
en Kleinkinderen.
Middelburg, 25 Oct. '27.