tfeerendandere werkten met groot Ver lies. En dan nog dat dc regeering van eien verhooging der kolenprijs niets heeft wie len weten. Een bericht aan de Vorwarts méldt •nu, dat een aantal groole ondernemingen uit het hruinkoolbedrijf een voorstel! heeft gedaan aan de centrale stakings leiding om door afzonderlijke onderhan delingen met de verschillende onderne mingen de staking Wij te leggen. Zij ver klaarden zich tevens bereid de ïoon- eischen in te willigen. Bij stakingen verschillen de berichten van werkgevers en werknemers nogal eens. Pofen e<n Lithaueu. Over de door Polen in het gebied van Wilna uitgeoefende vervolgingen van Li- thauers, bezat de Lithausche regeering slechts onvolledige gegevens en zij zag er uilsluitend een schending van de minderhedenconventie van 1919. Sedert heeft zij echter bewijzen in handen ge kregen dat de Poolsche regeering plan nen smeedt tegen het bestaan van Li- thauen en zijn onafhankelijkheid zelve. De Lithausche regeering bkengt zijn fei ten tot de kennis van den Volkenbond en verzoekt hem, in overeenstemming met art. 11 van het statuut, deze klach ten op de agenda van de volgende Raads vergadering te plaatsen. Dte in- en uitvoer- verheden. Op de conferentie over de in- en uit voerverboden te Genève zijn al spoedig twee stroomingen gebleken, een (die door Colijn werd voorgestaan), welke een zoo radicaal mogelijke oplossing wil, en een, die niet verder wil gaan dan een gedeeltelijke uit den wegruiming der in- en uitvoerverboden^ Griekenland, Duitschland en België schaarden zich gister ajan de Zijde van Colijn, terwijl Engeland en Frankrijk een gedeeltelijke oplossing verdedigden. Dit doet voorzien, dat er een heete Strijd zal worden gevoerd over de uit zonderingsbepalingen Hongarije verklaarde zich voorstander van algeheelè afschaffing, m3ar meend? zijn houding te moeten regelen naar die van andere staten. China is slechts ge neigd afstand te doen Van zijn in- en uitvoerverboden, wanneer het de vrij heid krijgt op het gebied der tariefwet geving. BOSCHBRANDEN IN SIBERIË. Boschbranden van zulk een geweldi gen omvang, als wij ons volstrekt niet kunnen voorstellen, zijn in Siberië aan -de opde van den dag. Nergens ter wei- reld nemen zij zulk een uitbreiding. Geen menschelijke macht vermag den razenden vooruitgang van dit vernielend element te stuiten. Gebieden, zoo groot als tweederden van Europa, ondervinden er den invloed van. Over (duizenden kilometers lengte woedt de vuurzee. Menschen. en dieren vluch ten in wilde wanhoop, als ze tenminste nog aan de vlammen kunnen ontkomen. Zulke boschbranden onstaan in Sibe rië vooral na heete en droge zomers Hel jaar 1915 was wegens zijn groote droogte zulk een brandjaar. De oorzaken der boschbranden liggen bij den mensch zelf, afgezien van eenige gevallen, waarin de bliksem als brand stichter te beschouwen is. Vaak ontstaan er ook turfbranden, waarbij het vuur zich tot twee meter diepte invreet, onderaardsche gangen ▼ormi, dikwijls zelfs overwintert om dan in het voorjaar opnieuw op te laaien. Als gevolg van zulke reuzen branden ontwikkelen zich rookmassa's van groo te dichtheid. Over een gebied, zoo groot als tweederden van Europa, hangt een zoo dikke rook, dat voorwerpen op een afstand van 100 meter niet meer zicht baar zijn. In het brandgebied, zelf is de rook zoo dik, dat men op 4 tot 20 meter af stand niets kan onderscheiden. Het scheepvaartverkeer ligt op de meeste rivieren stil en het spoorweg verkeer wordt eveneens zeer belmmérd. De groole duisternis, die zich over het gansche geteisterde gebied uitstrekt, doet mensch en dier in den grootsten angst verkeeren. Menschen, die buiten werken moeten mond en neus niet vochtige wat ten afdekken. Veelal openbaren zich oog ziekten bij menschen en dieren. Het hooi dat dioor den rook bedorven 'wordt, maakt het vee ziek. Groote mas sa's vogels komen om en bijen en ande re insecten worden uitgeroeid. Hoeveel zoogdieren er tengevolge van de brand omkomen, is niet te schatten. PARIJSCHE BRIEVEN. (Van onzen Parijschen correspondent), (Nadruk verboden). De ahtomobïelf-salon. Parijs, 9 October,. Volgens officieele gegevens waren er op 1 Januari 1927 809.000 automobielen in Frankrijk in omloop, 88000 meer dan een jaar tevoren,. En het grootste deel van dit leger bevindt zich natuurlijk, in Parijs. In Parijs zoo schrijft de prefect van politie in een rapport over de maat regelen, welke er zullen moeten geno men worden tegen de verkeersstremming in Parijs zouden de auto's, welke de inwoners dezer stad bezitten, gesteld men kon ze eigens op een vlak veld alle maal naast en tegen elkjaar aan plaat- •sen een oppervlak beslaan vian 98 hec taren. De opjierviakte Van alle Parijsclic straten te zamen bedraagt 924 hectaren, zoodal de auto's meer dan een tienJde innemen van de beschikbare ruimte. Er zijn echter vele straten, buitenwijken en achterbuurten, waar het betrekkelijk stil is, en veilig kan men zeggen dat in het centrum 25 pctr vap de oppervlakte be zet is. Wanneer men nu bedenkt dat tot dus ver elke vier jaar ongeveer hel aantal auto's verdubbeld is (in 1916 waren er 100,000; in 1920 230.000; in 1923 -147.000 in 1927 809.000), dan staat het vast, dat binnen vier jaar de circulatie op de hoofdverkeerswegen van Parijs absoluut onmogelijk zal zijn. Zoodra er 50 pet. wordt ingenomen van de beschikbare ruimte, is men vrijwel geblokkeerd, Hel wordl dus een dringende eisch, naar een oplossing te zoeken. Nu reeds zijn er punten waar men op de drukste uren van den dag tienmaal gauwer te voel vooruit komt dan in een taxi of autobus^. En deze dagen, dat de groote jaarlijksche ten toon stolling alle autoritei ten op automobielgebied in Parijs fe za men brengt met "de regeering én de be stuurders van de stad, is het de beste ge legenheid om eens over hel vraagstuk te beraden. Waarschijnlijk zal er besloten worden lot het aanleggen van, ondergrondsche verkeerswegen en van kruispunten in verdiepingen, op precies dezelfde ma nier als waarop het tramverkeer geder congestionneerd is door den ondergrond- spoorweg. Doch de automobiel-salon geeït ook nog tot vele anflere overwegingen aan leiding. Deze tentoonstelling is de mani festatie van Frankxijks voornaamste in dustrie. Alles bij elkaar genomen, d.w.z. wanneer men niet alleen de wagens, miajar ook de banden en onderdeelen meetelt, vertegenwoordigt de jaarlijksche pro ductie op dit gebied in Frankrijk een bedrag van ongeveer vijftien milliard pa pierfrancs. Dat is meer zelfs dan de waarde van al het graan dat dit lanjd opbrengt per jaar. Het is dus ongetwijfeld een tak. van bedrijf dien Frankrijk in eere moet hou den, en men kan het zich begrijpen, dat het bezorgdheid wekt, wanneer het eens minder goed er mee gaat. Dit jaiar maakt men zich ernstig ongerust. Er zijn lang niet zooveel wagens verkocht als de laat ste jaren; vele fabrieken hebben moeten sluiten, vele arbeiders zijn werkloos, ter wijl het aantal auto's voor geheel Frank rijk in 1924 vermeerderde met 127,000 en in 1925 met 147.000, bedroeg de toe neming in 1926 niet meer dan 88.000. Hetgeen op zienzelf beschouwd natuurlijk heel mooi is, doch bekaken in verband et de cijfers der vorige jaren achteruit gang beleekent Men zoekt naar de ver klaring. i In de eerste plaats dient echter op gemerkt, dat ook builen Frankrijk een ernstige malaise in de automobiel-indus trie te constateeren valt. Ja, in vete lan den is de toestand veel' erger dan hier,. In Zwitserland is deze industrie geheel verdwenen. In België en in Spanje heeft zij met de grootste moeilijkheden te kam- pen. In Duitschland kpmt zij slechts lang- zaam weer op. Blijven voor wal Europa aangaat alleen Engeland en Italië en ook daar stijgen de productie-grafieken veel minder dan hier. De eenige ernstige concur [•ent voor Frankrijk is Amerika, Amerika heeft alles voor, en het zou ten hoogste onbillijk zijn alleen de cijfers van beide landen naast elkander te leggen^ Het afzet-ge- bied der Vereenigde Staten is tienmaal zoo groot als dat van Europa, De koop kracht dito dito. De markt kent er geen binnenlandsche grenzen zooals Europa er heeft aan alle kjanteni. En ten slotte Amerika vindt alles in eigen bodem: ko len, hout, staal, katoen» De Franschen zijn» ooit zoo schitte rend als wanneer zij zich gevaarlijk be dreigd zien,. Tegenover het Amerikaan- sche gevaar hebben de Fransche automo biel-constructeurs zich geweerd en won deren verricht De Salon in het Grand Palais toont het aan den leek, zoowel als aan den vakman). Een vluchtige rondwandeling geeft aanleiding tot de volgende opmerkingen: Tot dusver was de nutswagen die negentienden vormt van de geheele pro ductie steeds uitgerust met een 4-cy linder motor. De 6-cyIinders, de 8- cylinders, bleven beperkt tot het luxe- chassies. Hierin is thans verandering ge komen. Men vindt op de tentoonstelling eën groot aantal lichte wagentjes met "n P.K. van 8 a 12, uitgerust met 6 cylin ders (Renault .Peugeot, Irait, Mathis en vele andere); sommige zelfs hebben 8 cylinders op het nieuwe mode;!. De voor deden daarvan zijn: een grootere regel matigheid in den motor en dientengevolge een toenemende soepelheid van den wa gen en een aangenamer besturen. Boven dien wint men er door aan geruisch- loosheid bij 'biet rijden. Zeker, de 4 cyl. beproefde, betrouw bare motor, heeft nog een mooie toe komst voor zich en het is zelfs zeer wel mogelijk, dat hij de meest gebruikelijke zal blijven op den wagen van gepronon ceerd nuttigheidskarakter. Doch de al- gemeene tendenz is stellig gericht op den meer dan 4 cylinders. Een andere opmerking welke men kan maken en die eveneens zeer tot blijd schap stemt is dat er meer en meer aandacht wordt besteed aan de zuive ring van dc lucht, de olie en de benzine, welke tot den motor worden toegelaten^ De onderdeelen van den motor worden steeds mei den grootst mogelijkien zorg gebouwd; zuigers, krukassen kogellagers en kogels worden geslepen glad als kris tal. En dan, wanneer de wagen in ge bruik is gesteld, worden zij op allerlei manieren met stof en grufsdeelijes ge schuurd, Er zit vuil in de smeerolie, er zit vuil in de benzine en het ergste is hejt granietpoeder en steenslag van den weg, dat door de luchtzuiging in den motor geslingerd wordl, vaak, met handenvoL Een nieuwsgierige constructeur heeft een proef genomen meL 2 volkomen gelijke wagens, die hij allebei een jaar heeft laten loopen over een afstand Van 80.000 •kilometer, de een zonder de ander met algemeene zuivering (lucbtfilter vp,or den carburator, olie- en benzinefilter), Die met de filters vertoonde na afloop van de proef nog niet de minste speling in den motor, terwijl de andere al tot twee keer toe naar het atelier hiad moeien ge stuurd worden om geheel te worden na" gek,eken, r Ten slotte valt bij een bezoek aan den Salon nog op ,dat de gecentraliseer- -do algeineene smering meer en meer veld wint, en dat overal bijzondere aan dacht wordt gewijd aan de ontsteking, iets wat ook alweer in verband stagt met de opeennooping en verstopping in de zakenwijken van Parijs. Dc groote show heeft Parijs weer in een koortsroes van bedrijvigheid gezet- De Parijzenaars zijn in haast terugge keerd uit Biarritz en van de jachtterrei nen, waar zij genoten van deze prachtige na-zomerdagen en de helft van Frankrijk buiten Parijs is naar de hoofdstad ge stroomd. Reken daar nog bij alles wat zich voor de auto interesseert uit alle hoeken van Europa, handelaars, journa listen, agenten en de élite 'van het k,oo- perspubliek en het zal u duidelijk zijn, dat alle hotels kamers tekort komen, dat alle restaurants, dancings en cabarets be zoekers moeten afwijzen, omdat er geen plaats meer is. Op den boulevard waar tegen het bit teruur de fraaiste licht-reelames opvlam men op waarlijk, Amerikaansche wijze, verdringen zich de wandelaars .terwijl de ongeduldige auto's een "belsch gehuil en getoeter aanheffen ware jazzband van het moderne straatleven. LEO FAUST. BEKNOPTE KfEDEDEELINGEN. Van den Volkenbond1 Op de bijeenkomst van het rninder- hedencomité der Unie van Volkenbond- vereenigingen te Sofia werd mevr. Bak kerVan Bosse benoemd tot vice-pre- sidente van hef comité, teneinde "den voorzitter Sir Willoughby Dickenson,, die voor eenige maanden op reis gaat, te ver vangen. Mevrouw BakkerVan Bosse zal derhalve, evenals verleden jaar, de ver gadering van het comité presideeren die in Februari of Maart te Brussel zal wor den gehouden. ULt België. „Le Soil-" meldt nader over de sta king van de dokwerkers te Brugge, ge steund door huft confrères te Zeebrugge, Ostende, Gent en Antwerpen, dat de sta kers, die behooren tot een socialisti- schen en christelijke bond de loonschaal eischen der groole melaalbewerkings- en zeehandel-centra te Boom en le Antwer pen. Van hun kant verklaren de reeders en de directie van de haven van Brugge, dat de heerschende crisis in den Brugj- genschen handel en industrie geen loons- verhooging toelaat. Tegen een staker, die een werkwil lige bedreigde werd proces-vexEaal op gemaakt. \5ver nei algemeen is ae Töesrana in het oude stadje rustig. U i t F r a n k r ij k De ochtendbladen melden uit Nice, dat gisteren opnieuw huiszoekingen heb ben plaats gehad bij verschillende ver dachte anarchisten ban de Riviera, Een 20-tal Italiaansche anarchisten werd ge arresteerd. Zij zullen waarschijnlijk wor den uitgewezen. Uit Engeland. In de drie zomermaanden heeft de stoomvaartdienst DoverOostende ver- voera 227.000 reizigers, tegen 187.000 in 1926 en 143.000 in 1913. Steeds meer Engelschen blijken dus hun vacanlies op het vastelaand door te brengen. Uil Duitschland. Nu de spinale kinderverlamming te Leipzig en omgeving belangrijk in ernst verminderd ïs zullen er geen officieele rapporten van de autoriteiten meer ver schijnen. In de scholen te Leipzig zijn de lessen weer 'hervat. In het district Frankfort aan den Oder zijn nieuwe gevallen van kinderverlam ming geconstateerd. Tot nu toe zijn daar in het geheel 30 gevallen voorgekomen, waarvan 2 me t doodelijken afloop. In een interview met een medewer ker van L'Oeuvre heeft de rijksdagpresi dent Loebe verklaard, rijksdagontbinding zeer wel mogelijk te achten en na de. verkiezing een groote meerderheid dei" democratische partijen te verwachten. Uit T s j e c h o S1 o w a k, ij (ei. Volgens de tot nu toe bekend gev worden resultaten van de verkiezingen in Tsjecno Slowakije heeft de R,. K. Slowakijsche volkspartij een ernstige ne derlaag geleden. De winst werd behaald door de Slowaksche boerenpartij, de com munisten en de Hongaarsche nationale partij. Uil Rusland. In een manifest, dat de sowjetregee- ring naar aanleiding van het tien-jarige bestaan van de sowjet-regeerihg heeft uitgegeven, worden de volgende belofte» gedaan l, geleidelijke overgang tot een werk dag van 7 uur,. 2. vermeerdering van (den staalsbijslag voor arbeiderswoningbouw met 50 mil- Lioen roebel. 3. vrijdom van nog 10 pet. boerderijen van staatsbelasting. •J. annuleering van belastingschuld voor noodlijdenden. 5. geleidelijke invoering van ou/Ler- .domspensioen voor het platteland. 6. amnestie, maar niet voor „de vijan den van de sowjelregeering," Bij de opening van tie tweede zitting van het centrale executieve comité van de .sowjetunie, waaraan 632 afgevaardigden deelnemen, heeft Ryk,of, do voorzitter, den tienden verjaardag vun de revolutie herdacht en den huurzame-n vooruitgang in het licht gesteld, ondanks de oppositie en den boycott der Europeesche mo gendheden. U i t Pe r z i Uit Teheran wordt gemeld, dat thans een aanvang is gemaakt met den aanleg van een spoorweg van de Kaspi sche Zee door Perzië heen naar de Per zische Golf, Deze lijn zal 1600 K,M. lang worden en de kosten worden op 300^.000.000 Mark geraamd. Het werk wordt uitgevoerd onder toe zicht van Amerikaansche ingenieurs en enkele Duilsche ingenieurs, Perzië be zit op het oogenblik 200 K,M. spoorweg, hoewel het 3 maal zoo groot als Duitschland is. Uit Mexicoi. Uit Mexico wordt gemeld, dat langs de kust een hevige cycloon heeft gewoed. Dc schade is zeer groot; drie dorpeer zijn verwoest, Reuter meldt uit Mexico, dat vol gens de bladen een dertigtal opstandelin gen, onder wie hun hoofdman "Marga- rito Gomez, lid van de votk,svertegenf" woordiging van den staat Mexico (niet generaal Ah. Gomez, de gouverneur,, Red), gedood zouden zijn in gevecht met dc bondslroepen bij Tacualzan, Dc schade van deD opstand bedraagt meer dan 5 millioen dollar, die uit de in beslag genomen eigendommen der re bellen zal worden gedekL Uit Ver. Staten Levine is naar de Ver. Staten terug gekeerd, en te New-York aangekomen. Mrs. Grav.son startte sistermorgen te Old Orchard tot het maken van een vlucht naar Kopenhagen!. Nader wordt gemeld, dat ?Ij bijna on middellijk weer terugkeerde .daar het evenwicht van het vliegtuig gebrekkig bleek. Uit Z. Afrika. Uit Londen wordt aan de N. R. Crt. gemeld: Het gerucht gaat, dat generaal Herzog aan graaf Athlone heeft verzocht, een tweeden termijn van drie jaren aTs gou verneur-generaal van Zuid Afrika op te treden en dat deze het verzoek zal In willigen. Graaf Athlone en zijn echfge- noote, prinses Alice, zijn zeer populair in Zuid Afrika. De D 1230 zal vermoedelijk door het ontstuimige weer niet van de Azo- ren kunnen vertrekken. De bemanning heeft daar miss Elder ontmoet. De D 1220 is nog niet verder dan Lissabon. Uit O h i n a. Sjanghai met zijn 2 millioen inwo ners, waaronder 100.000 vreemdelingen, heeft meer cabarets dan *le vier groote wereldsteden, Londen, New York, Parijs en Berlijn,/tezamen. Op pik punt in de internationale nederzettig is er een ca baret _cven om de hoek van de straat". Zij yarieeren van deftige arkluinen tot schemerig-verlichte en goedkoope dans huizen, met zaagsel op de vloer, waar zeelieden van alle nationaliteiten drin ken en vechten. Over moeilijke üjden, sluilingsbepalingen of den staat van be leg bekommert men zich niet in deze gelegenheden. Het nachtleven van Sjang hai is een wonder .voor den onbekenden bezoeker. Tal van tragediën spelen zich in deze lokalen af, maar over 't algemeen is er meer vrooiij'kheid. De Ohineesche vrouwen hebben hun eigen cabarets, waar ze in Europeesche kleuren met kort haar verschijnen, de laatste dansen vertoonen en cigaretten rooken. De meeste dansmeisjes in Sjang hai komen uit Rusland. MARKTBERICHTEN. Vlissingen, 17 Oct. Op de veiling werden de volgende prijzen besteed- Poters 4 ct., Uien 4—4.5, Spruiten 21—32, Postelein 16—20, Princessen 30 42, Wagenaars 2030, Blauwe Drui ven 64—68, Tomaten 7—9, Due de Bra bant 14, Doyenne de Comice 24, Wil liam Duchesse 1116, Generaal Totle- ben 14, B. Durandeau 10, B. Hardy 19—22, B. a'Aremberg 14—17, B. Clair- gcau 10, Bonne Louise 21, Nouveau Poiteau 9—13, Marsepijen 10—11, Chau- montelle 5, Soldat Laboureur 12—16, Ponctspeer 3—6, Gieser Wildeman 6—9, .Tonenpeer 5—8, Trumphe de Jodoigne 8, Hondsmuil 11, Princesse Noble 6, Campagne Zoet 5, Transp de Croncel 18, Court Pendu 6—7, Schutters Reinet 3—7, Keswick 3—5, Jacq. Lebel 7, Zure Bellefleur 4—10, Goud Reinet 6—13, Sterappels 15, Ermgaard 7—9, Bramen 17—20, alles pér K.G.Boerenkool 1, Roode Kool 4—11, Witte Kool 7.5-8, Savoije Kool 3—6, Bloemkool 3—25, al les per stuk; Selderie 0 5—3, Prei 5—7, Peen 1.5—7, Kroten 3—6, Rapen 13.5, Ramenas 1—2, Dahlia 12—16, Chrysan ten 18, alles pér bos; Andijvie 1—30, Pieterselie 12—16, Sla 20—40, alles per kist. Goes, 18 Oct. Boter f 1.10, Eieren f8.70. Aanvoer V. P. Z. 7400 stuks», f 9 per 100 stuks. Hulst, 17 Oct. Graanmarkt, Aanvoer klein Tarwe f 10—f 14, Rogge f 12, Gerst f 12.50, Erwten f26, Bruine Boonen f 20—f 23. Rotterdam, 17 Oct. Binnenlandsche granen. Tarwe wederom tamelijk aan bod, werkelijke puike soorten aan het slot le verkoopen voor f 14 50—f 15 50, tusschensoorten f 12f 13, overige naar kwaliteit f 10f 11.50, Rogge 10—12, Gerst (Chevalier) 12.50—13, Haver 10 50 12, uitgezochte partijen daarboven, Erwten (kl. groene) hooger betaald 22 27.50, Schokkers, puike 35—39, verder naar kwaliteit 20—31; Bruine Boonon ruim ter markt, puike naar kwaliteit 20-27. Rotterdam, 18 Oct. Veemarkt. Op de veemarkt van heden waren aange voerd: 162 paarden, 7 veulens, 2193 ma gere runderen, 718 veile runderen, 908 vette- en graskalveren, 571 nuchtere kal veren, 358 schapen en lammeren, 11 varkens, 306 biggen, 14 bokken of geiten. Prijzen voor: volte koeien le kw. 1.00-1 071/a. 2e kw. 0.90-0 80, 3e kw 0.70—0.60; ossen le kw. 0 90-0.95, 2e kw. 0.80—0.70, 3e kw. 0.60-0.50; stie ren le kw. 0.85—0 871/2, 2e kw. 0.75— 0.65, 3e kw. 0.55; kalveren le kw. 1.55 —1.75, 2e kw. 1.35—1.15, 3e kw. 1.00 —0.80. Prijzen voor: melkkoeien 195—395; kaifkoeien 200—415; stieren 180—385; pinken 150—165; graskalveren 50—90; vaarzen 160—180; werkpaarden 95—300, slachtpaarden 90—155; hitten 95—165; nuchtere kalveren 11—16; fokkalveren 16 26; biggen 7—14; overloopers 16—33. Rotterdamsche veiling. Aangev. 78 000 stuks. Prijzen voor kipeieren 5 50—10.30, eendeieren 5 00—7.50. ADVERTENTIEN. De Heer en Mevrouw VERHAGE-DE WILDE geven hierbij kennis van de ge boorte van hun Zoon JAN. Middelburg, 17 October 1927. Heden overleed tot onze diepe droefheid, na een lang durig doch geduldig lijden, onze lieve Schoondochter, Schoonzuster en Tante MAATJE DAMMAN— GELDOP, in den leettijd van bgna 27 jaar Uit aller naam, J G. DAMMAN. Middelburg, 17 Oct. 1927. Hiermede betuigen wij onzen hartelijken dank voor de vele be wijzen van deelneming ondervon den bjj het overigden van ons innig gelietd Zoontje en Broertje JAN. Namens de familie, J. DE DREU. Middelburg, 18 Oct. 1927. Voor de vele blijken van deel neming, ondervonden tijdens de ziekte en Da het overigden van onzen geliefden Echtgenoot, Vader en Grootvader den Heer S. SAMEHTINI, betuigen wij langs dezen weg onzen hartelijken dank. R. SAMEHTINIDE GROOT Kinderen en Kleinkinderen. Middelburg, 18 Oot. 1927. De vele en treffende bewijzen van deelneming die ik mocht ont vangen bij het afsterven van mijn innig geliefden en onvergetelijken Man, den Heer L. BRASSER HKZ. waren mij tot grooten troost in de smartvolle dagen, die ik moest doorleven, en betuig ik langs dezen weg mijn besten dank aan allen die mij in dezen hebben willen gedenken. Wed L. BRASSER- JA8PER8E. Koudekerke, 18 October 1927. een voor drie jaren nieuwge- bouwden voor alle doeleinden gesobikte MOTORBOOT groot 86 ton Afmetingenlang 25.78 M,, breed 4.46 M. en hol 1.52 M. Te zien en te bevragen dagelijks, behalve Zondags, bij C. DEKKER B 88, Papendreobt.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1927 | | pagina 3