BBURSNOTCfiltlNG VAN I IE DEN. AMSTERDAM, 9 April Slotkoers.) i> pet Nederland 1923 101'/4; 6 pet. Nederland 1922 105 dertien zestiende; 5 pet. Nederland 1918 lOU/a, •i1/» pet. Nederland 1917 991/2; 2i/2 pet Nederl'. "\V|. Schuld 82; 3 pet do OblSg. 74'/4|; 3 pet. To. Certif. 74 een zestiende. Aand. Ned. Ind. Handels!). 171ö/3; Aan" deelen Koloniale Bank 246—217; Kon. Petrol Aand. 367-369, Cull Mij. Vorstenlanden 178; Handels- vereen. Amsterdam 723; JaVasche Cul tuur 378; Aand. Deli Maatseh. 115448; Amsterd. Rubber 341315«/e- Ned Scheepvaartunie 189Vsi Koninkl. Holl. Lloyd 53 -55; K011. Ned. Stoomb. Mij 98. Aand. Paketvaart 226. Gouda A. 416; Philips A 374—375, Jur- gens A 172 Erie 56. Southern Railway 127; Union Pacific 171 Common Marine 81/1, Pre- fercd do. 43V.. Maxwell Land Cert, v; Inc Bonds 175/K. Maxwell Gr. C. v. A. 6V8. Prolongatie 3%. Russen: Consols 5>/s; Hope 3% Markt sluit prijshoudend HIEitUï, RICHT. Medegedeeld door het Kouiukl. Nederl. Met. Instituut te De Bilt. Naar waarnemingen verricht in den morgen van 8 April. Hoogste barometerstand: 761.7 te Westmanoer. Laagste thermometerstand 717 1 te Stockholm. Venvacht ing van den avond van 8 tol den avond van 9 dezer: Aanvankelijk, zwakke veranderlijke wind later uit X. richtingen. 'Betrok ken tot zwaar bewolkt met kans op regen Later opklarend Aanvankelijk weinig verandering in temperatuur. La ter iets kouder. Thermometerstand alhier des morgens 9 uur 50 gr12 uuv 53 gr. Zondag 10 April. Zon op 5.18; onder 6 47 Licht aansteken Motorrijtuigen étt rijwielen 7.17. .Andere voertuigen 7 17 Maan op 11.26 v in onder 0.16 vun. Volle maan Zondag 17 April. Maandag 11 April. Zou op 5.15, onder 6 18 Licht aansteken Motorrijtuigen en rijwielen 7.18. .Andere voertuigen 7.48. Maan op 12.34 u.m onder 3.47 .Volle maan Zondag 17 April. Sproeten komen vroeg in het voorjaar, koop tijdig een pot Sprutol. Bij alle Drogisten. Clngez. Med.) ners. het spuiten van de bron, het leggen van de pijpleidingen, waardoor de olie gebracht wordt naar de laulcs. vervolgens door leidingen naar de raffïneerderijen, welke bewerking de ruwe olie daar on dergaat. de behandeling met zwavelzuur en natron, hoe de olie door destillatie gezuiverd wordt en gescheiden in lichte olie, brandolie en benzine en Wal niel al meer De geweldige fabrieken, de enorme opslagplaatsen het vervoer met de me chanisch ingerichte toren, die de bussen olie zoo van dc fabriek in het ruim van de schepen brengt, de modernste ver pakkingen. liet werk in de fabrieken, dit alles, wordt op hel wille doek verloond. In enkele oogenblikke» gaal men van Balik-1 npan met zijn geweldige fabr ken en opslagplaatsen op Borneo in bet rusthuis voor He employés le Taker Alem bezoekt men Zuid-Sumalra met Djambi Plaljoe en Brandnng. Tandjong Priok Soorabaja waar het groote Ican- t'óór personeel juist het kantoorgebouw verlaat Bandoeng. Batavia en bet mooie Tobameer Fen bepaald aantal plaatsen is op aanvraag nog beschikbaar bij den secre taris van het Departement Ir II C Ghijscn. Burg D -10, .Middelburg. VERKEERSWEZEN, POST EN TELEGRAFIE. Op verzoek van den Procureur- Generaal bij hel Gerechtshof in den Bosch zal <lc K N. A. C. ccn cursus voor het personeel «Ier rijksveidwacht 111 N Brabant en Limburg inrichten, in navolging van den cursus die in Zee land werd gegeven, en die uitstekende resultaten heeft opgeleverd om de po litiebeambten oen juister inzicht te geven in alies wat met het motorisch vervoer middel en het algemeen verkeer op den weg verband houdt. I11 den nazomer heeft de cursus plaats in den Bosch en Breda, het volgend jaar in Roermond en Maastricht - Met het oog op de viering van den Goeden Vrijdag in F.ngcland is de afvaart van dc boot, welke op dien dag van Southampton naar Zuid Afrika zou ver trekken, een dag vervroegd. In verband hiermee zal de verzending van de brief post van Nederland naar Zuid Afrika op 13 in plaats van op 14 April geschie den met den trein, die 8 36 m van Am sterdam naar V1 i s s i n g e n vertrekt, in aansluiting op de denzclfdeu dag van Vlissingen naar Harwich varende boot der Stoomvaart Maatschappij Zeeland. De ..Zeeland" en treinen naar Duitschland Een inzender S. \V geeft in het Hand. onder het opschrift „Vlissingen, let op Uw zaak", de meening weer van een Duitscher over hel geringe gebruik van dc booten der „Zeeland" „Waarom, zoo zei hij, „loopen er geen directe wagens meer van Vlissingen naar Cassel in Westfalen, gelijk dit vóór den oorlog het geval was? Daarom verkie zen vele Duilschers andere zeevaartlij- nen, waarbij men meer notitie neemt van de gemakkelijke verbinding met Duitschland, zonder te moeten overstap pen, enz." De redactie van het Handelsblad heeft haar liclil opgestoken, waar inlichtingen over het bovenstaande konden worden verstrekt en vernam, dat voor de boot treinen nieuwe wegen zijn gekozen naar Noord- en Zuid-Duitschland. Deze nieuwe wegen geven voordeden, die ruimschoots opwegen tegen de na deden verbonden aan het verlaten van de oude route, ook al wordt daardoor een bepaalde landstreek, in dit geval Westfalen, niet meer op dezelfde wijze bediend als voor den oorlog. Tot en met 2 October 1926 liep in den boottrein van Vlissingen via Venlo een doorgaand rijtuig tol Dortmund. In verband met het zeer geringe gebruik, dat ervan werd gemaakt, wenschten de Duitsche Spoorwegen dit rijtuig niel lan ger te handhaven. De zomert ij d in België. I11 dcu nacht vau heden treedt in België de zomertijd weer in werking. In dit verband is de uurregeling van een aantal treinen op de lijnen naar Ne derland en Duitschland. met ingang van Zondag gewijzigd De weg IIuls B e 1 g grens. In hel jongste nummer van „De Auto' lezen we onder Clubnieuws van de Kon Ned. Aulom. Club het volgende. In hel voorjaar van 1924. werd door hel dagelijksch bestuur van den A. N. W. B in een aan Ged. Staten van Zeeland gericht adres gewezen op den zeer slechten toestand, waarin de weg van Ilulst naar de Belgische grens toen reeds verkeerde en werd verzocht te willen bevorderen, dat deze weg, welke de hoofdverbinding lusschcn het Oos telijk deel van Oost Zeeuwsch Vlaan deren en België vormt en dus van alge meen provinciaal belang mag worden geacht, door de provincie zal worden overgenomen, dan wel, waaneer daar tegen onoverkomelijke bezwaren zouden beslaan, bet bestuur der gemeente IIulsl. waarbij deze weg in beheer en onder- houa is, te willen verplichten hem we der in goed bruikbaren staat te doen brengen en te onderhouden. Als antwoord op dit adres werd door Ged. Stalen medegedeeld, dat de loe- stand van den weg hunne aandacht had, maar dat er op dat oogenblik geen aanleiding was bijzondere maatregelen le treffen Sindsdien is er aan dezen weg niets meer gedaan, zoodat de toestand op het oogenblik van dien aard is, dat het nemen vau regelen thans wel zeer drin gend noodig is wil dc weg niet geheel onbegaanbaar worden Naar aanleiding hiervan hebben de dagelijksche besturen van den A. N. W. B oh de K N. A. C, nu wederom in een gezamenlijk adres aan Ged. Staten dezen verzocht te willen bevorderen, dat zoo spoedig mogelijk een. behoorlijke rege ling van het beheer over den weg van Ilulst naar de Belgische grens zal w den getroffen, waardoor binnenkort een ildoc.ndc verbetering van dezen belang rijken verkeersweg mag worden ver wacht. SPOR». Gymnastiek, zang m uz i e k. I11 dc Schullershofzaal, geheel gevuld met een vroolijk gestemd publiek van jongeren en ouderen, had gisterenavond dc derde uitvoering van gymnastiek, zang en muziek plaats, onder leiding van de hceren K de Vries en J. II. Caro. Die opgewekte stemmuig zat er al da delijk ui door de aanwezigheid van jeugd Maar ze bleef er in door den aard der gymnastiek. We stellen dit mei op zei voorop. Want liel is naar ons gevoel een van de goede eigenschappen van de moderne gymnastische bewegingen ^lat er zoo n opwekkende kracht van uitgaat. Zelfs alleen reeds bij hlet zien. Als we aan dc vrije oefeningen van vroeger den ken. dan worden we bovenal herinnerd aan slijf-gedisciplineerde. heel vaak hoe kige bewegingen Hier zijn de bewegingen los, vaak graficus Maar daarom waarlijk niet minder zwaar. De Niels Bukh-oefe- ningen bijv die we gisteren le zieri kregen, eersl voor jongens, en loen voor de oudere kweekelingen, vergen een in spanning, die voor lichaamsoulwikkeling mee teil' En wal ook opmerkelijk is bij deze soort gymnastiek, is bet plezier en de toewijding, die d|e jongens en meis jes hebben in die bewegingen waarvan ze zelf kunnen begrijpen waarvoor ze dienen, veel beter 'dan T>ij de vroegere1 methoden We hebben met de heele zaal plezier gehad in de leul, waarmee de kteinlei jongens hun oefeningen deden We heb ben waardeering gehad voor het grati- cuse der soepele bewegingen van de meisjes. En we ahdden respect voor wat de oudere, jongens ded|en. Aan den leider, den heer K de Yrica alle eer, Een deel der oefeningen geschiedde op de rylhme van muziek. Daarvoor verleende de lieer Garo met eenigc kwee kelingen hun medewerking. Maar deze deden meer. Hun zuiver viool-ensemble gaf een muzikale afwisseling. En boven dien hebben de kweekelingen, jongens en meisjes, nog eens een uitvoering ge geven van de bij gelegenheid der 50- jarige herdenking van het bestaan der kweekschool uitgevoerde cantale, woor den van Joli. Yorrink, muziek van J. IT, Garo. En ook deze cantale, waarin aar dige vondsten in de muziek voorkomen, en die vlotten zang geefl, werd door koor en solisten flink len gehoore gebracht De opbrengst van dezen avond komt ten goede aan de afdeeling Middelburg van hel Oentraal Genootschap voor Kin- derherstellings- eu Vacantie-koLonies. Aan het eind van den avond nam de lieer Herman Snijders, voorzitter dezer afdeeling, het woord, om dank te bren gen aan hetgeen de lieeren K. de Vries en J. H- Garo ook nu weer voor dc afd. dedeu, en aan den directeur der Kweek school, den heer A Zuiderveld, wiens medewerking ter zeerste op prijs werd gesteld Spr. hoopt dat ook het volgend jaar weer op een uitvoering als deze mag worden gerekend. Het is een blij moedige gedachte dat de sterke kinderen aan hun zwakkere rasgenooteu steun verleenden. LEGER EN VLOOT. - Met ingang van 1 Juni a.s wordt het laatste te Hellevoetsluis gestation- neerde stoomloodsvaarluig No 15 le Vlissingen gestationneerd. De be manning, 15 man sterk, van de No. 15 wordt dan naar Maassluis overgeplaatst. - De officier van adm^ le kl P. H. Sluyter wordt tegen 23 April a,.s. ge plaatst aan boord van Hr Ms. wacht schip te Vlissingen en is de officier van adm. 2e ld. P. Smijt den 20 April' a»s geplaatst bij de Marine-kazerne le Amsterdam VERSCHILLENDE BERICHTEN Het laatste slachtoffer van het spoorwegongeluk bij ,,de Vink de heer Hagemans te Leiden, die in het Acade misch Ziekenhuis werd verpleegd, is thans zoo goed als hersteld. Dagelijks maakt hij wandelingen door het zieken huis ten einde liet loopen weer aan tc leeren. De matroos der le lcl J. Stins, a.-b. van Hi*. Ms torpedoboot Z 6, kwam Don derdagavond le laat voor de poort van' dc Marinewerf te Helder om nog tot zijn schip le worden toegelaten De torpedo- boot lag aan den overkant van hel N. H. Kanaal. Stins trachtte nu door het ka naal over te zwemmen, nog aan bioprd te komen. Bij deze poging is hij echter Verdronken. Vrijdagmiddag om 2 uur is het lijk opgehaald en naai* het marine- hospitaal overgebracht. Stins was 22 jaar oud eu ongehuwd Donderdagavond is op den Over- rijsselschen straatweg bij Leeuwarden, de veekoopman J. V., aldaar door een autobus overreden en gedood, op het oogenblik dal de bestuurder zijn lich ten doofde voor een tegemoetkomenden auto, welks bestuurder dat tegelijker- lijd deed. De bestuurder van den motor, waar mee Donderdagmiddag op den Heerder- weg bij Epe een ongeluk is gebeurd, js gisterenmorgen aan de gevolgen overle den. MOTORONTPLOFFING OP EEN NED. SCHIP. Uit Brussel wordt aan de N. R. Crt. gemeld Volgens een aanvullend bericht uit Oudenaarde heeft de ontploffing van den motor aan boord van een schip waarbij twee Nederlanders het leven lieten, zióli voorgedaan op de „Onderneming 6", uit Rotterdam, en niet op de „Time is Money", zooals eerst was gemeld De slachtoffers van het ongeluk zijn de 31-jarige J. A van der Heiden, 's-Her- logenboscli, en de 18-jarige C. vaii der. Maas, uit Rilland Bath. Het schip dat op 20 Maart uit Parijs was ver trokken met een lading voor Den Haag en Amsterdam, is gedeeltelijk gezonken. EEN CYCLOON. Donderdagavond om ongeveer 7 uur heeft nabij Veenendaal ten Noord-Zui den van de Utrechtsche Bergreeks een cycloon gewoed Van een boerderij werd het halve dak afgescheurd en Van de in de nabijheid van de boerderij staan de schuur werden alle pannen afge rukt Een even verder staande boer derij kreeg weinig averij, doch de pas uit steen opgetrokken scuhur werd uit elkaar geslagen en het dak lag ongeveer 20 M. verder totaal versplinterd. Een aantal booinen werd op een hoogte van ongeveer 2 M. gebroken. De cycloon duurde enkele seconden en kwam uit westelijke richting. Hij blijk,t een stmal- len strook van een paar honderd meter breedte gevolgd te hebben en strekte zich uil over een afstaud van ongeveer 1 K M Persoonlijke ongeluk(ken zijn niet gebeurd. lïfS' LAATSTE 3ER1CKTEN, BiEURSOVERZICHT. AMSTERDAM, 9 April. 12 uur. Kunslzijde-aaudeelen gaven omvangrij ke affaire te zien Enka's, Macubee's en HoII. kunstzijde-industrie werden druk verhandeld. Over de heele linie werd; een koersavance behaald. Enka's zelfs boven 350, waarna echter een kleine inzinking plaats vond Een groote. hoek vormde zich in Zweedsche lucifersfabrieken Er bestond groote vraag. Overige rubrieken kalm Eenige vraag was er voor Peruanen. Prolongatie 33/1 VLIEGTUIG NAAR BENEDEN GESTORT. PARIJS, 9 April V. D. Op het vlieg veld bij Islrent is een vliegtuig van 50 M. hoogte naar beueaeu gestort en vernield De vlieger werd op slag gedood; de waarnemer werd gewond. UIT RUSLAND. (Nadruk verboden.) De mislukking van de concessiepoiitiek der sovjet-regeering. Toen Lenin, ondanks het hevige ver zet van de integrale communisten, het concessie-stelsel wist door te voeren, heeft hij de volgende doeleinden nage streefd: Hij hoopte door middel van de concessies in de afgelegen gedeelten des lands door de activiteit van de buiten landsche kapitalisten het economische leven op te fleuren. Voor het verpach ten van de concessies zou de sovjet-re geering aanzienlijke bedragen ontvan gen, welke zij zou gebruiken om de zui ver communistische ondernemingen van kapitaal te voorzien. Lenin hoopte dat de kapitalisten van alle landen zich zou den haasten om gebruik te maken van de gelegenheid om goede zaken te doen; hierdoor zou een hevige strijd en een naijver onder de kapitalistische landen ontstaan, hetgeen de sovjet-regeering zou kunnen uitbuiten voor het voorbereiden van de wereldrevolutie. Ten slotte zou de sovjet-regeering door handig te ma noeuvre eren de kapitalistische landen onderling kunnen verdeelen en op die wijze de beteekenis van de Sovjet-Unie vergrooten. Van al die verwachtingen is niets te recht gekomen. De buitenlandsche kapi talisten haastten zich niet om de conces sies te vechten, integendeel, er waren zeer weinig kapitaalkrachtige en be trouwbare concessieaanvragers. De mees te adspirant-concessionarissen waren avonturiers zonder middelen, die op een gemakkelijke wijze in een korten tijd ten koste van het Russische volk hoop ten rijk te worden. De zeer weinige min of meer serieuse buitenlandsche ka pitalisten, die om concessie vroegen, wil den niet naar de afgelegen gedeelten des rijk trekken, waardoor de hoop, dat door de concessies die streken gekolo niseerd zouden worden, ijdel is geble ken. De meeste concessionarissen heb ben eenvoudig oude ondernemingen, die zij goed kenden, gepacht en weigerden nieuwe ondernemingen te stichten en wegen aan te leggen. De concessies heb ben dus niet die reconstructieve betee kenis, welke Lenin er aan heeft gehecht. Ook de hoop op een gouden regen bleek ijdel te zijn. De ontvangsten van den staat van de concessies zijn zeer minimaal en bedragen niet meer dan 30 millioen roebel per jaar. Dit is een te gering bedrag om van eenige beteeke nis te zijn voor de reconstructie van de genationaliseerde industrie (de z.g, socia listische tak van de Russische huishou ding). Ook de hoop, dat de kapitalistische landen met elkaar ruzie zouden krijgen om het bezit van de Russische conces sies en dat het de sovjet-regeering zou gelukken die landgn tegen elkaar op te hitsen, is in 't geheel niet vervuld. Er ontstond geen run naar Russische con cessies, er brak geen hevige concurrentie uit en er was in 't geheel geen bodem voor de voorbereiding van die vurig ver langde wereldrevolutie. Toen de bolsjewilci hebben ontdekt, dat deze voorspellingen van hun groo- ten leider (evenals alle andere voorspel lingen van den „onfeilbare") niet in ver vulling kwamen, was de ontgoocheling zeer groot. Zij heben echter zoo veel over de concessie-politiek gesproken, aan het volk werden zooveel wonderen verteld van de te verwachten voordee- len, dat de sovjet-regeering zich ge dwongen zag den betreden weg te be wandelen. Dc agenten van de sovjets hebben overal in het buitenland naar concessionarissen gezocht, hebben over al de kapitalisten getracht aan te lokken door de schitterende aanbiedingen. Ook dit had echter weinig succes. De bolsjewiki waren dus in zake de concessie-politiek bedrogen uitgekomen. Niet beter was de ondervinding van de kapitalisten, die aan het zoet gefluit van de bolsjewistische sirene hebben gehoor gegeven en een concessie in Rusland hebben verworven. De resultaten van de exploitatie van die concessies zijn van dien aard, dat de concessionarissen verlies lijden en berouw hebben, dat zij er mee waren begonnen Over de verliezen van de Mologoljes (de houtconcessie van de groep van den bekenden politicus dr. Wirth in het bekken der rivier de Mologa) is reeds zooveel in de Duitsche en Engelsche pers geschreven, dat het onnoodig is hierover veel te vertellen. Zooals bekend, ver keert de Mologoljes nu in financieele moeilijkheden en inoet de Duitsche re geering aan den concessionaris aanzien lijke credieten verleenen. Niet beter is de toestand van de be langrijkste concessie in Rusland, die van de groep van Harryman. Deze groep heeft eèn concessie gekregen op de man- gaan-erts-mijnen van Tsjiatoer. Deze concessie werd als de voordeedig&te en begeerlijkste 'beschouwd, die de sovjet- regeering had te vergeven. Om het be zit van deze mijnen ontbrandde een strijd onder eenige groepen van buitenland sche kapitalisten, die de bolsjewiki veel hoop inboezemde. Om de oorzaak van dezen strijd te begrijpen moet men we ten, dat de mijnen van Tsjiatoer in 1913 niet minder dan 53 pCt. van de wereld productie van mangaan-erts hebben op geleverd. Ook de bolsjewiki beschouw den de exploitatie van deze mijnen als zóó voordeelig, dat zeer velen onder hen verontwaardigd waren, toen zij verna men, dat de sovjet-regeering deze mijnen aan buitenlandsche kapitalisten in con cessie wilde geven. De sovjet-regeering is dan ook tot deze daad overgegaan al leen omdat zij zich er volkomen van. be wust was, dat zij niet bij machte was de mijnen te exploiteeren. De leiders er kenden dit natuurlijk niet, want dat zou beteekenen zich zelf failliet te verkla ren. Harryman werd dan ook als een geluksvogel beschouwd. Iedereen was overtuigd, dat hij en de zijnen schatrijk zouden worden. De werkelijkheid was echter niet zoo schitterend. In het begin ging alles goed tn nam de productie snel toe. Het twee de jaar kwam reeds een zekere stag natie in de ontwikkeling van het bcdrjjf. Nu daalt de productie steeds meer en meer. Een paar voorbeelden. In Decem ber 1925 bedroeg de productie 4 millioen poed, in December 1926 slechts 1.3 mill, poed; in Februari 1926 had de concessie 4000 arbeiders, nu slechts 1379. In de streek^ waar, naar de bolsjewiki ver wacht hebben, welstand moest heer- schen, heerscht nu werkloosheid en on noemelijke ellende De werkloozeit ver dringen zich voor de mijnen in de hoop, dat de concessionaris hun weer werk zou kunnen verschaffen. De ,£kono- mitsjeskaja Zjiznj", aan welk blad wjj de cijfers en gegevens over den toestand op de Tsjiatoer-mijnen hebben ontleend, ziet de toekomst van die mijnen geens zins rooskleurig in. De bolsjewistische pers beschuldigt Harryman er van, dat hij zijn verplich tingen niet nakomt, dat hij de productie drukt, omdat hij verplichtingen op zich l eeft genomen tegenover buitenlandsche firma's. Volgens de beweringen der bols jewistische bladen moet de vermindering van den uitvoer van mangaan-erts uit Rusland dc zaken van de mangaan-erts- mijnen buiten Rusland verbeteren. Har ryman is dus een „verraier". Het is dus duidelijk, dat de verhouding tusschen Harryman en de sovjet-regeering niet ideaal is, dat er wrijvingen bestaan. Ook de mededeelragen over de ove rige concessies zijn van dien aard, dat het met den dag moeilijker wordt nieuwe concessie-liefhebbers te vinden. Het heele stelsel, dat er zoo aantrekke lijk uit zag en zulke winsten, financieele en politieke, beloofde, is in duigen ge vallen. De bourgeoisie is gebleken veel verstandiger le zijn dan Lenin dacht. Zij wil zich niet laten scheren. Wat zijn de oorzaken van de misluk king van de concessie-politiek? Naast verschillende oorzaken van plaatselijken aard, die ontegenzeglijk zullen bestaan, is de hoofdoorzaak het sovjetnstelsel. Het blijkt telkens weer, dat elke nor male ontwikkeling onder het sovjet regime onmogelijk is. Van veel belang zijn ook de gevolgen van het sovjet regime; de vreeselijke willekeur, de rechtsonzekerheid, de onstabiliteit van den toestand, de nukken en luimen van de ontelbare groote en kleine satrapen, de onbeschrijfelijke bureaucratie, die alles doodt, en de onwetendheid van de Dr. BORIS RAPTSCHINKSKY. PUROL ei® op I Dit moet Uw eerste gedachte zijn bij Brand- en Snijwonden, Ontvellingen en allerlei Huid verwondingen en geneest, (Ingez. Med. Het [^verzacht ■SS AFLOOP VERKOOPINGEN. Door notaris W. Hioolen zijn Vrij dag in het Café van den heer Flilcweert te Geersdijk verkocht de onroeren de goederen van de fam. De Vlieger. Perc I en II, ter grootte van 11 Aren 61 Centiaren (84 roeden), bestaan de uit huis met kippenhok enz schuur varkenshok en wagenhuis. Ivooper J. ICasteleijn Marinuszn te Geersdijk, voor f 4005.—. Perc. '36, ter grootte van 1.2520 H.A. of 3 gemeten 1 roede, bestaande uit bouwland, in den Heer Janszpolder, nabij Stroodorp. Kooper Jacobus de Kam Corns.zn. te Wissenkerke, voor f3730.—. AFLOOP AANBESTEDINGEN. Vrijdag werd door het bestuur van het calam. waterschap N. Neuzen, te Terneuzen aanbesteed het uitvoeren van de gewone onderhoudswerken gedu rende 1927—1928. Laagste inschrijver

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1927 | | pagina 6