Ho. 23
Vrijdag 28 Januari 1927
MIDDELBURG
170° Jaargang
COURANT.
£ij dit nummer behoort een Bijvoegsel.
BINNENLAND.
LIT DE ANT.REV. PARTIJ.
N,aar liet Volk verneemt, hebben anti-
revolutionnairen Dinsdag te Utreelil een
vergadering gehouden, waarin de moei
lijkheden zijn besproken, die zich den
iPAtstcn lijd in genoemde partij hebben
voorgedaan. Men hoopt een oplossing te
kunnen vinden, welke de verschillende
richtingen bevredigt. Hel Tweede Ka
merlid prof Visscher nam aan de be
sprekingen deel.
DE INTREKKING VAN ART. 40
Hl./.. BESLUIT.
De Ad«va i|-generaal J>ij den Hoogen
■Raad mr i'ak concludeerde heden
verwerping van het door den postbeambte
A. van der Wielen ingestelde cassatiebe
roep tegen de door de rechtbank en het
gerechtshof te Den Haag aan hem ont
zegde vordering tegen den staat ingesteld
wegens korting op zijn ambtenaarssalaris
au de intrekking van artikel 40 van het
bezoldigingsbesluit. De Advocaat-generaal
achtte den staat zoowel to", korting als in-
trekking bevoegd.
DE GESMOKKELDE WAPENS VOOR
INDIE.
De gesmokkelde patronen en revol
vers (aan boord van de „Merauke" te
Rotterdam werden ontdekt, doordat men
n£bij de ketels eenlge revolverpatronen
viond, wat leidde tot een onderzoek van
het Chineezen-logies. Men vermoedt dal
ae wapens en patronen al een reis van
Aug. tot December hebben mee gemaakt
naar Indië, maai- dal de smokkelaars
toen geen gelegenheid kregen de wapens
naar den wal te brengen, wegens de
strenge controle der politie op de sche
pen in verband met, de onlusten.
Op die manier zou de smokkelwaar
weer te Rotterdam beland zijn Het in
beslag genomene ziet er inderdaad ook
naar uit dat hel al geruimen tijd ver
stopt heeft gelegen
Uit het vinden van de patronen bij de
ketels leidt men af, dat de smokkelwaar
gedurende liet grootste deel van de reis
is Verborgen geweest onder in de bun
kers. Naar mate de kolen opgestookt
raakten en de kans op ontdekking groolcr
werd, hebben de smokkelaars blijkbaar
hun waar verpLaalsL van bunker lot bun
ker. totdat de bunkers nagenoeg leeg wa
ren en alles naar hef Chineezen-logies is
'overgebracht. Tijdens deze transporten
«schijnt wel eens een patroon onopge
merkt gevallen te zijn.
De rivierpolitie zet het onderzoek paai
de smokkelaars, die wel onder hel Chi-
ueésche deel van de bemanning gezocht
zullen moeten worden, met kracht voort
Uit Sta ei sa Provincie,
Uit Middelburg.
Gistermiddag ongeveer half drie za
gen eenige leerlingen der Meisjes school,
dat de gordijnen voor een raam van oen
woning aan hot Spuistraatje alhier ix
brand stonden. Zij sneldc-n er heen gin
gen. de gelukkeg niet op slot zijde deur
binnen en brachten de twee -kleine, al
leen thuis zijnde kinderen in veiligheid bij
<Ie buren. Door het afrukkpn der gordijnen
wisten zij verdere onheilen te voorkomen.
Uit Zuid-Beveland.
In de plaats van den heer P. C.
Labrijn is benoemd lol lid van den Raad
van Goes de heer M. A. Pilaar (V. Bi.)
Bij Kou. besluit is met ingang van 1
April aan A A. van Gpmcrdort, ontvanger
der directe belastingen en accijnzen le
Tl e i n kensza nd. op zijn verzoek,
eervol ontslag verleend uit 's-Rijksdienst.
Onder voorzitterschap vdn Dr.
D. Schmidt kwam de vereeniging Liefda
digheid naar Vermogen te Ka pc 11c in
ledenvergadering bijeen.
De secretaris Keim deelde in zijn jaar
verslag mede dat de vereen. 298 leden lelt.
Door 51 leden werden gebruik gemaakt
vfin 106 artikelen. Aangeschaft werden
een gummiring en een ledikant met loc-
behooreu. De verccniging bezit 109 ar
tikelen. Ook nu wend f 100 uitgetrokken
voor herstel en vernieuw!ug van matras
sen enz Er is een nadeelig slot te boeken
vsji f (114.38. oat aan zieken on herstel
lenden was uitgereikt 19S L. melk en
130 eieren.
Herkozen werden de aftredende be
stuursleden Dr Schmidt en mevr. v. d.
H$Ve. i
Woensdagavond vergaderde dp vol
tallige raad van 's-Gravenpolder
Door Ged. Staten is vrijstelling verleend
voor bet geven van onderwijs in lichanie
lijke oerening aan de openib. school Op
een verzoek van hot hoofd der school
wordt besloten een schutting to plaatsen
achter diens woning, die door rooiing
van boomen totaal open on bloot komt te
liggen mits de wederpartij (Geref. gem.) de
helft dor kosten draagt. De heer Verhulst
noemt het weggegooid geld en is legen
Ingekomen een verzoek, om subsidie
voor het Middelburgscli schoolmuseum.
De heer Kousemaker steil voor Niets
geven". Door een misverstand stemmen
allen „tegen". De heer Joziasse stelt nu
voor f 5 per jaar ie geven. Dit voorstel
wordt mot 5 stemmen verworpen, dus
geen subsidie.
B. cn W. stellen voor een nieuw toren
uurwerk gan te schaffen mei vier wijzer-
boa-den. De firma IJsbouts te Asten lean
dit leveren voor f 1080. Na eenige bezwa
ren van den heer Verhulst wondt het voor
stel aangenomen Ook het voorstel van B.
W. om den Achterweg voortaan Raad
huisstraat te noemen. De rooilijn voor de
nieuw le bouwen huizen in die stj&al
wordt bepaald op 3 M. buiten de straat.
Vastgesteld de -verordening op do in
richting en samenstelling van de commis
sie van toezicht op het lager onderwijs.
Bij de rondvraag vestigt de heer Schou
ten dc aandacht op den liavéloozen slraat
waarin het huis van liet hoofd der scliool
verkeert. Hij acht verbetering hoog noo-
dig. Als de heer Joziasse inlichtingen
vraagt over liet feit, dat de burgemeester
laatst een woon wagen-bewoner verlof gaf
om rond le gaan met een lijst lot ver
krijgen van een nieuw paard, uit de lieer
Schouten den wensch om aan dergelijke
personen lot dat doel geen permissie meer
lo geven.
Voor de voorzitter de vergadering sluil
wijst hij er op, dal het de laatste maal fs,
dat do raad in het oude raadshuis verga
dert Zoo spoedig mogelijk als 't kan nog
vóór 1 Fobr. zal 't nieuwe in gebruik ge
nomen worden.
In de Donderdagavond gehouden ver
gadering der vereeniging Ziekeuzorg le
Ierselce werd o.a. tot bestuurslid ge
kozen de hoeren J. G. van Klinkenberg en
W. üoonders.
Over de weuschelijkheid en mogelijk
heid tol aanschaffing van een vijfde iig-
tent wordt lang gediscussieerd, hel werd
tenslotte aan het bestuur overgeladen.
Ui tZeeuwsch-Vlaanderen O. D.
Onderhandelingen worden door de
P.Z.E.M. gevoerd ter voorziening met olee-
triciteit van de aan Hust grenzende buurt
schap Tragel in de gemeente St Jan-
steen.
Uit Zeeuwseh-Vlaanderen W. D.
De heer I. van Iloute benoemd lot
lid van den raad dei* gemeente Oost-
burg heeft zijn benoeming als zoodanig
aangenomen.
Thans is door de P.Z.E.M. een aan-
ang gemaakt met den aanleg Van de
hoogspanningsleiding tusschen Oostburg
en Draaibrug. Deze zal gevoerd wor
den naar een stationnetje dat opgericht
wordt aan den Langenweg tegenover den
Olieweg in den Isabelliapolder. Vandaar uil
gaal een laagspanniugsleiding naar de
werkplaatsen der stoomtram Breskens-
Maldcghem en de daarbij gelegen wom,u-
gen. Een afzonderlijke lijn gaal Noorde
lijk langs den Olieweg Ier voorziening
van eenige hofsteden
Dezer aagen trokken er door de ge
meente Z u id za nde drie personen, die
verschillende winkels bezochten met de
kennelijke bedoeling om hun ..slag" le
kunnen slaan. Deze kwartjesvinders had
den een Belgisch dialect. In de eerste
plaats zat bij deze personen de bedoeling
voor om de bedienden uil den winkel Ie
krijgen, zij vroegen bijv drinken enz.
Nadat do winkelier de L. van deze klan
ten bezoek bad gehad wist bij mede te
doelen dal hij drie pijpen vonniste
(Voor verder Stad en Provincie zie men
hot Bijvoegsel.)
CONCESSIE VOOR Al TORUSDIENSTEN
De nieuwe wet voor liet verleencn van
eonce-ssies voor autobusdienslen, schrijft
o.a. voor, dat aanvragen daartoe bij Getij.
Staten moeten worden ingediend, waar
na deze aanvragen een bij de wel bepaal
den tijd ter visie moeten liggen, waar
na zij, die bezwaren hebben in te bren
gen legen die aanvragen, daartoe in een
openbare vergadering van eeno commis-
sio uit Ged. Slaton gelegenheid moet wor
den verleend.
Donderdagmidjdag had zulk een bijeen
komst voor het eerst in Zeeland plaats
en wel in verband met de aanvragen
van do N. V ,,Dc Nieuwe Onderneming"
en van de Stoom Irani Walcheren voor
diensten van Midd/elburg over Seroos-
kerkc en Oostkapelle naar Domburg en
van laatslgenoemde Vennootschap ook
voor een lijn Middelburg- Zoulelaude.
Het college van Ged. Staten was mei
uitzondering van den heer mr. Diele-
man, in zijn geheel aanwezig in haar ver
gaderzaal niet den waarnetnendien grif
fier, den heer mr. Teilegen en enkele
ambtenaren, die ook waren genoodigdl
aanwezig te zijn. Na- opening werden
binnengelaten de vertegenwoordigers dier
belanghebbende partijen en la) v,
derc belangstellenden, grootendleels aulo-
iiuseigenaars, terwijl wij o.a. ook opmerk
ten den secretaris vlfn de Kamer van
Koophandel cn Fabrieken voor dc Zeeuw -
sclic Eilanden, in verband met dfen in
de vergadering van Vrijdjag j.l uitgespro
ken wensch, dc kamer ook vertegenwoor
digd tc djaen zijn.
De bijeenkomst werd voorgezeten door
den Commissaris der Koningin, dje vroeg
wie der aanwezigen bezwaren had in te
brengen tegen een der gevraagde conces-
cies.
De heer mr. II F. L an t s li e e r. voor
zitter van het bestuur der Tramwegmaal-
schappij, zeide bezwaar te hebben tegen
de aanvrage van dc N. V. dfe Nieuwe/
Onderneming, maar wees er tevens op,
dat het moeilijk is die bezwaren te noe-
zonder eigen aanvrage te verdedi
gen. Spr. hoopt dat de voorzitter geen
bezwaar heeft, dal dil geschied)! cn vraagt
toestemming voor den secretaris van hot
bestuur een verweer voor te lezen.
Dit verzoek wordt ingewilligd en leest
de secretaris de lieer H. C. G hijsen*
bedoeld verweer voor. waaraan wij ont-
leenen dat werd opgemerkt, dat de
stoomtram zoo geoutilleerd is, dat zij
in staal is liet geheele vervoer tusschen
do beginpunten Ylissinge» en Middjeilnirg
eenerzijds en Domburg als eindpunt an
derzijds ondjcr alle omstandigheden ge
heel op te nemen. Zoo behoeft de dicnsl
niet hij dooi weer fe worden stopgezet
en is hel personenvervoer dus steeds
gewaarborgd.
Zoolang dc stoomtram dit geheele ver
voer had was de exploitatie rendabel
docli dit werd anders, toen de aulotrac-
lie circa 40.000 reizigers per jaar wegnam
Niet alleen was toen van een rendabele
exploitatie geen sprake meer, maar moes
ten belangrijke sommen aan belasting
gelden worden geofferd, om mei behulp
daarvan een onmisbare, doch met aan
zienlijke tekorten werkende exploitatie in
stand lo houden. Men erkent de koste
lijke diensten door autolractie aan hel
bliek bewezen en ook de maatschappij
zelf werkte mede door autobussen 4n
cxploitalie te brengen, die aan de hoog
ste oïschen voldoen. Men moet het ver
voer in goede banen leiden en liet mag
niet ontaarden in bandeloosheid,, die een
gezond voortbestaan der onderneming
feitelijk onmogelijk maakl. Opheffen van
de tram zou een ramp voor de geheele
streek, ook voor Domburg beteêkenen
en een goede en meer rechtvaardige re
geling van liet verkeer moei tol stand
komen. Men mag zich niet blind staren
alleen op personenvervoer, ook vervoer
van goederen en landbouw prodjueten is
groot economisch belang Dil kan
alleen de tram naar den eisch verzor
gen. maar zij kan er niet alleen van be
staan. De autobus doel feitelijk weinig
anders dan een d,eel van hei vervoeg
Domburg- Middelburg aan de stoomtram
ontnemen. De aulobusdiensl neemt al
leen wel verzekerd dagelijksch vervoer en
kan niet als de tram! le allen tijde hol/
olie verkeer behoorlijk bedienen, anders
zou hij althans bij redelijke tarieven aan
overmatige kapitalisatie ten gronde moe
ten gaan. Spr. legt een exemplaar over,
van ..De Ingenieur'van 1 Januari j.l
waarin deze kwestie naar voren wordl
gebracht. De trammaatscliappij is van
meening. dat niet alleen billijk, maar
bovendien in hel algemeen belang is, dat
haar het geheele autobusvervoer langs
den Noordweg wordjt toegewezen, zón-
dat een gezond voortbestaan barer on
derneming weer gewaarborgd is en ge
noemde nadeelen voor die tramlijn w or
den .geeompcusee rel. In 19111 cn 1914 wer
den reeds uitvoerige en kostbare plan
nen gemaakt om hel vervoer Iang's den
Noordw'og uit le breiden, maar djeze plan
nen moesten blijven rusten, eerst <1 ooi-
den oorlog, latei- door den ougercgelden
tverkcers,toestand op dien weg. waar
door bovendien dp Maatschappij noodlij
dend. werd; gemaakt. Het motief, dal do
N. O reeds eenige jaren vóór do trail]
een autobuslijh langs den Noordweg ex
ploiteerde. mag niet wegeu.
Ei- kan do maatschappij geen verwijt
van worden gemaakt, dat zij zich gedu
rende de jaren dpr ongebreidelde en
óngeregelde autobusdienslen op dien weg
van inmenging onthouden heeft en deze
eerst ter hand genomen heeft, nadat
gebleken was, dat eeno welleiijke regeling
in uitzicht was gesteld.
Spr. wijst cr dan op. dat d.c'trammaat
scliappijuit hoofde van haar karakter
liet ecvsl voor een concessie in aanmer
king komt, en zij de eenige is, die- ondpr
alle omstandigheden het personen- cn
goederenvervoer kan bchecrschen. Te
meer waar zij anders zonder belangrijke
bijdragen uit de openbare kassen niet kan
blijven voortbestaan. Nog wijst spr er
op, dat een voortbestaan niet alleen ge-
wonschl is voor het personenvervoer,
maar niet minder voor liet transport van
landbouwproducten en goederen. Uil écu
oogpunt van verkeerseconomie en in liet
werkelijk belang van eene goede en duur
zame verkeersregeling voor liet groot
ste deel van Walcheren, verzoekt dc
maatschappij geen vergunning le geven
aan de N. V. ,,Dc Nieuwe Onderneming
Namens „De Nieuwe Onderneming'
sprak de lieer N. Kraak Steeman
redacteur van hel orgaan van den Bond
van Autobusondernemers, wonende te
Hilversum. Spr. zegt dat men de tram
als tram moet beschouwen en dan is
het zeker jammer als die zou verdwijnen.
Maar als sjireker s gegevens juist zijn,
heeft de tram nimmer fortuinlijk gewerkt
en alleen het eerste jaar eenig dividend!
uitgekeerd. Nu is hel vervoer vermin
derd zegt men dpor de autobussen, maar
een tram lieefl toch ook goederenver
voer en als dil achteruit is gegaan, is dal
niet de schuld der autobussen, maar
wellicht van vraclit-Fordjes. Er was voor
de tram geen aanleiding om dp autobus
te gaan beconcurreeren, zij heeft een
andere route, die zij zich ind.crlijd zelf
koos en daar wel een bedoeling medjci
zal hebben gehad. Niets had haar weer
houden de route langs den Noordweg
te kiezen. Dc "tram heeft nimmer uit
breiding doorgezet en toen de autobussen
kwamen, niet voldoende vooruit gezien.
Oostkapelle en Serooskerke liggen toch
te ver weg om ook door de Irani le wor
den gediend;. Men denkt nu alleen hoe
men de concurrentie kan wegkrijgoir.
De autobus heeft juist beide genoemde
dorpen uit liun isolement verlost. De
chaos is opgehouden en daar naar Iiccft
de Bond juist slced(S gestreefd. De N O
hoeft zulkeen geregeJdëu dienst, dat met»
klokken op gelijk zet. Als moij
spreekt over verkeerseconomie, dan hoort
daartoe dit verkeersmiddel, dat ingebur
gerd was. De tram deed op dil gebied/
Ji stap achteruit door ook een bus
dienst in le stellen. Wilde zij d|it dan had
zij mei de bus ook over Zoulclamle en
Westtapclle kunnen gaan. nel gaal hier:
tusschen twee autobusdienslen en niet
tusschen trim en bus Spr. is dan ook
zoo vrij te slaan tegenover de aanvrage
an dc trammaatschappij. Het moge dan
een teer punt zijn dat de train niet ren
deert. toen de stoom kwam vroeg men
;t wal er met de ondernemers van
trekschuiten en diligences moest gebeu-
en. De bussen zijn nu de vervangers dor
liligcnccs en als men van oudste rech
ten spreekt, dan zouden zij die kunnen
hebben. Of de tram zal moeien verdwij
nen "lean spr. niet beoordcelen Ook is
ceds over gesproken de djenfeten1
samen le laten vallen, maar volgens spr.
dal ook een slap achteruil in <le ver
keerseconomie.
Dc lieer mr. L a n l s li e e r zegt dat
zelfs in 1924 nog dividend is uitgekeerd,
docli men voert een voorzichtig beheer
en heeft goed reserve gemaakt en dit in
effecten belegd Ten deele had «le vorige
spreker gelijk dat ook «Ie vrachten ver
minderd zijn en «le tram iieeft dan ook
zelf reeds vrachtwagentjes Toch is er
nog I1/5 zooveel inkomsten van het goe
derenvervoer als voor den oorlog, Ier-
wijl de opbrengst van het personenver
voer aanmerkelijk lenig liep De noodtoe
stand is eerst ontstaan bij invoering van}
autobusdienslen cn nu moei men "subsi-1
die in de te korten vragen Blij do qpricli-1
ling van de tram waren er twee comité*
die ieder, langs een anderen weg wilde cn
ten slotte hebben dc Stalen uitgemaakt
wie zou kunnen aanleggen, zulks o.a in j
bet belang van Weslkapelle. Spr acht hot
nu gelukkig dal de train niet niet een lijn
over Serooskerke en Oostkapelle is uil-1
gebreid, want dan zouden <jr grootc ka
pitalen verloren zijn gegaan. Ook is clec-
ïrifioatie overwogen, maar dit bleek ab
soluut onmogelijk- Spr. herinnert dan aan j
de verschillende diensten uic beslaan
hebben langs den Noordweg Toen -lo
wet kwam zou de trammaatscliappij niet
verantwoord zijn geweest tegenover aan
deelhouders en provincie als zij ook niet
een dienst had ingesteld.
De lieer K r a a k Steema 11 zegt dat
hel laatste betoog van den lieer Lants-
hecr zijn betoog slechts versterkt heeft..
Dc tram lieefl toch een portefeuille met
effecten, spr. acht dil gelukkig wan/t
hij hoert helemaal geen lieke! aan dc
tram 'Het gaat niet 0111 de opbrengst van
het goederenvervoer, msar om iiel aantal
vervoerde personen d -.ar de tarieven van
de tram zijn verlaagd en nu zelfs minder
zijn dan van de bussen. Daarbij mag niet
vergeten worden, dat het vervoer altijd
afwisselend is
Door dc vele regendagen in den zomer
van |9!?0 hebben zoowel de» bussen tl', de
tram minder personen vervoerd. Men
heeft niet le vrsgon wat de Irammnal
schappij heeft willen doen. maar wal zij
gedaan heeft en zij heeft de dorpen ajin
w i'SSPHCSBOOl
MORIAAN-BAy
ook Uw merk zal zijn.
_Avd_BlG6£lAAR cGBOOSEMPAAL.
(Ingez. Me«L)
den Noordweg nimmer geholpen. De
bond heeft steeds gepropageerd de con-
ccssic-verleening aan Ged Slaton loe te
vertrouwen. Waar een tram of oen ge
meente bussen exploiteert, rendeeren
deze niet. Het is wel eigenaardig, maar
psrliculiere ondernemingen scT.ijncli soe
peler te zijn, Spr herhaalt dal dc tram
met haar bussen over Zoulelahdc moet
gaan cn de concessie \;oor den Noordweg
aan de ..Nieuwe (Hidenieniing toekomt
De lieer mr. La 111 s h e e r doelt mede.
dat in 1921 werden vervoerd 136009. in
1922 112000 111 1923 125000 n 1921
138000. en in 1925 148000 passagier-
Spr. wil echter ook vergelijken met vijf
jaar eerder en noemt de cijfers van
1916 1917. 1918, en 1919 resp. 259000
212000 195000 en 173000 De effecten
zijn kapitaal 011 «lal moei' goe<l> gescheiden
worden gehouden van <!c expiollaticgel-
xden.
De heer Kraak Steeman wijst er
nog op dat dan toch van 1916 (ot 1919
toen er van geen bussen sprake was hel
personen/vervoer terug liep Spr be
grijpt dal daarin ten «leele zit hel mili
taire vervoer in de oorlogsjaren. I11 1925
wes hel personenvervoer toch weer toe
genomen maar de ontvangsten waren
minder door verlaging der tarieven Spr
verzoekt nogmaals de N V Nieuwe On
derneming de conssie te geven
Tegen de aanvrage van «Ie franimaal-
schsppij voor dc lijn Mi«l«lell)urgZou te-
Isnde, bleek niemand bezwaar te hebben
De voorst. sloot de bijeenkomst en
zeide Ged Staten nader zullen beslissen
GEMEENTERAAD VAN GOE!».
Dondordagniiddag vergaderde de raad
dezer gemeente Voorzitter de burgemeester
do heer Hajcnius. Afwezig mot kennis
geving de lieer van Bommel van Vloten
wegens nilstedighoid Onderzocht weni de
geloofsbrief van hot nieuw benoemd© lid
van den raad tien heer W G Koning. Deze
werd in orde bevonden, waarna de heer
Koning door den secretaris werd binnen
geleid. Do heer Koning legde den eed af,
waarna do voorziller hem geluk wonschl©
met zijne benoeming en de hoop uitsprak
op een prettige samenwerking to mogen
rekenen De iie-r Koning dank'te voor
deze welkomswoorden van den voorzitter.
Do voorzitter sprak daarna oen nieuw
jaarsrede uil.
De spreker herinnerde aan liet overlij
den van hol raadslid den heer de Looff-
en hot vertrok van den heer Vionings, en
aan «Ion vooruitgang der bevolking met
97 zielon, cn stoiul uitvoerig stil hij de vrij
drukke werkzaamheden van de openbare
werken, in hel bijzonder bij den aanleg
van bouwplan III. Door do gemeente wer
den een 20-lal eenvoudige woningen ge
bouwd op do voormalige Scliullorsweide.
Bovendien worden nog voltooid 35 nieuwe
woonhuizen, terwijl juj T o-nde van't jaar
nog 52 in aanbouw waren, waaronder 30
voor do Rouwvor-eniging ..Nieuw Goes".
Nog sle<ïds blijft behoefte aan woningen
boslaan.
Nog twee belangrijke beslissingen war
den vermeld .n.l. die lot financieel© me
dewerking aan de verdere ro lanr.il o van
«lo Groote Kerk en lot oprichting van
oen gemeentelijk slachthuis. Aangeroerd
word de werkverschaffing in do eerste drie
maanden. Do gasfabriek word uitgebreid;
hot gasverbruik bedroog 1.664.968 kjub.
M zijnde 86.256 meer dan in liet vooraf
gaande jaar.
Mel belrekkjng lot do ©lertrifica'.ie kon
den nog geen bepaalde besluiten genomen
worden. Voorzeker zal gaarne a! hel mo-