Lynden, gewoond hebbende tc Koude- dcerkej b. een onbeschadigd baardmannetje, onlangs gevonden tc Ritlhem, aange kocht; c. een verglaasde tegel en scherven van majolica aardewerk, gevonden in 1925 bij graafwerk achter den watertoren te Middelburg, geschonken door den heer P. de Bruijne aldaar. Vervolgens hield de heer C. Z w a- gc r m a n, Rijkslandbouwconsulent, een voordracht over: „De voorziening der bevolking met consumptie melk.1' Spr. deelde allereerst eenige histori sche feiten mede, waaruit tc concludec- reji valt, dat wc dc oergebieden voor melkproductie en zuivelbereiding in W.- Azië en in Europa moeten zoeken. In het Oude Testament is herhaaldelijk sprake van melk en boter. Bij de Duilsche. volks stammen in den Boruemschen lijd waren zure melk en kaas belangrijke voedings middelen. De zuivelbereiding kwam bij dc Friezen het eerst lot werkelijken bloei en strekte overal elders tot voorbeeld. In den loop der eeuwen ontwikkelden zich in ons land veeteelt en zuivelbe reiding voortdurend. Thans bedraagt dje waarde der Nederlandsche melkproduc tie V» deel van de totale bruto productie van den gehcelen land-, tuin- en bosch- bouw samen. Op wetenschappelijk en technisch ge bied staan melkproductie en zuivelbe reiding in Nederland thans aan de spits. Op het gebied der hygiënische melkver- zorglng zijn we echter nog lang niet bij. Het melkverbruik is in Nederland niet groot. In Amerika wordt ruim 2, in Zwit serland, Zweden en Denemarken bijna 3 maal zooveel consuinptiemelk gebruikt. Moeten sommige buitenlandsche steden hun consumptiemelk soms 200 en meer K.M. ver weg halen, de Hollundsche ste den kannen hunne behoefte veel dichter bij betrekken. Uitvoerig werd uiteengezet dal melk een goedkoop en een buitengewoon edel voedingsmiddel is, bijzonder geschikt voor kinderen en zwakken. Verschillende zerre melkproductie als karnemelk, yog hurt en kefir worden speciaal aanbevo len. Vooral ook in biologisch opzicht Is melk een zeer waardevol voedsel. Hier werd liet voorkomen van verschillende vitaminen in de melk en de bcteelteiiis daarvan naar voren gebracht. Melk mag een edel voedsel zijn,, het is tevens een teere juffer, die door al lerlei omstandigheden veel van hare waarde kan inboeten. Soms wordt ze zelfs gevaarlijk. Onzindelijke winning en behandeling, ongesteldheden van dc koe, o.a. tuberculose en het te oud in con sumptie brengen der melk zijn daarvoor hoofdzakelijk verantwoordelijk. In de praktijk moet als regel worden aanbevolen de melk te koken. Toch meet men zich op op de waarde van dit hulp middel niet blind staren, omdat er ver schillende groote bezwaren aan verbon den zijn. Hel einddoel moei zijn hygi enische melkwinning van .gezond vee. Vroeger trachtte de Overheid eene be tere mclkverzorging in de hand tc wer ken door de gemeentelijke verorden in gen. Tegenwoordig zorgen daarvoor de Warenkeuringsdienslen, aan de hand van hel Melkbcsiuit, dat voor het gansche land geldt. Door dit werk is de melkver- valscliipg bijna uitgeroeid. Op hygiënisch gebied wordt echter nog lang niet genoeg bereikt. En dat zal door wetten ook wel nooit mogelijk zijn. Alleen door eco nomische middelen, door geleidelijke op voeding van de melkproducenten en door oen juiste organisatie daarvaUj zal men tot een werkelijke hygiënische mèlkwin- ning kunnen komen. Het publiek vraagt bij melk niet naar kwaliteit^ alleen naar prijs. De oneconomische distributie is een der hoofdredenen waarom een matig pro duct nog betrekkelijk duur komt. Ten slotte behandelde spreker nog de Amslerdamsche plannen voor een Ge meentelijk 'Melkbedrijf. Hier wilde men mei groote middelen ingrijpen. Men wilde n.l. mei kinkoop en distributie monopoli- sceren. De voorstellen ziyn door den Raad afgewezen. Men moet echter niet nemen dat dit vraagstuk daardoor voor altijd van de baan is. Het verlangen naar een meer hygiënische mclkverzorging en '«naar een meer economische distributie blijfl levendig. Bij nieuwe pogingen zou men volgens spr. aan de economische en organisatorische zijde van het vraag stuk meer aandacht moeten schenken. 'Een hygiënische en economische melk verzorging is volgens spr. een zóó groot volksbelang, dat een meer algemeenc be langstelling voor vraagstukken qp dit go bied alleszins gewettigd is. lnd. Stoomvaartlijnen. Indrapoera, 4 Nov. v.m'. 7 u. te Mar seille, Batavia n. Rotterdam. Jan Pielersz. Coen, 4 Nov. Ie Genua^ Amsterdam n. Batavia. Menado, 4 Nov. v. Sabang, Rotterdam na Batavia. Brielle, 2 Nov. te Curasao v. A'dam. Deliv p. 3 Nov. v.m. 10.30 u, Gibraltar, Rotterdam n. Batvaia. Prins der Nederlanden, p. 3 JTov. Gi braltar, Java n. Amsterdam. Rondo 4 Nov. te Batavia v. A'dam. Singkep, p. 3 Nov. Gibraltar, Java n. Amsterdam. Manocrau, 3 Nov. te Batavia v. Am sterdam. C'remer, 4 Nov. v. Amsterdam n. Ba tavia. P. 0. Hooft, p(. 3 Nov. Perini, Batavia Amsterdam. Prinses Juliana, 3 Nov. v. Batavia n Amsterdam. Prins Frederik Hendrik^ 4 Nov. Ie Am sterdam v. West-Indië. Slamat, 4 Nov. v.m. 9.15 u. Ie South ampton, Rotterdam n. Batavia. Tabanan, 4 Nov. v.i». 2 u. Suez, Rot terdam n. Batavia. Stoomvaartlijnen op Noord-Amerika. Nieuw Amsterdam,, p. 3 Nov. 11.111. 10 u. Kaap Race, Rotterdam n. New-York., Spaavndam, 4 Nov. n.m. te Havanna, Rotterdam n. New-Orleans. Noordam, 5 Nov. v.m. 4.30 u. voorgaats ■an den N. Waterweg verwacht, New- York n. Rotterdam. VERKEERSWEZEN, POST EN TELEGRAFIE. Odoi houdt da tanden gezond en 1 don mond zuiver (fogez. VERSCHILLENDE BERICHTEN. I)e „N. R. Crt." verneemt, dat er oxemplarcii van den 5 Gulden.-zogel van de Xoderlancl.-Prinses-uitgave aangetrof fen worden dio bij nadere beschouwing goraffmeerde vervalscliingen blijken te zijn. Do bijzonderheden dezer vervalsching volgen hieronder. Hel bronsgroen is goed geïmiteerd, nauwelijks iels te groen, het granaatt- 'ood is minder goed geslaagd, on te veel ïan den bruinen kant. (Deze kleur wekt dadelijk ©enigen argwaan). Het lichte stempel een bdkstempel met den naam van een schier onl esbore plaats wet tigt echter direct nog Veel grooter wan trouwen. Bij zeer nauwkeurige beschouwing zou hot toch gelukken het fraaie, lichte -tem peltje le herkennen Scheveningou.-K.iu'- haiis 5 Juli 1920. Gok dit stempel is zeer. zuiver nagemaakt, (doordat het papier van hol zegel vettig is), maar toch klopt het niet volkomen mot het echte. De tanding is evenmin juist de echte exenv p la ren moeten geland zijn 11 11 en dit vervalschte zegel is 121/* 12% geland. Hef papier heeft een gele nuance, inplaats van wit. Het gevaarlijke van dit zegel is, dat- men bij vergelijking van de teekening met die van don echten zegel nauwelijks afwij,- kingen van belang zal ontdekken. Maai de drie belangrijke punten: landing, slemp pel en papiersoort, geven in eerste slantie toch uitsluitsel omltrent doze, vóór hel overige zoo geraffineerde verval/- selling. In een lingeriewinkel le Leeuwar den, aldus vertelt het „Leeuw. Nbld." heerschte Zaterdag groote opwinding. Daar was eeji dame gekomen en had met haar a.s. echtgenoot allerlei inkoo- pen gedaan. foen de winkeljuffrouw ceij stapeltje nieuw linnen voor haar apart had gelegd om bezorgd te worden en zij betalen zou, miste zij haar taschje waarin ruim honderd gulden. Al'les, wat óp de toonbank lag, werd ondersteboven gekeerd, doch het taschje niet gevonden. De verschrikte koopster werd een tasch je vertoond, dal even te voren door een andere koopster in den winkel was ver geten. nel geleek wel op het hare„ véél zelfs, maar liet was hét natuurlijk niel, De jongeman wilde naar de poliLie en de eigenares van de zaak kreeg al een vreeselijk visioen van polftie-agenlen en rechercheurs in haai' keurigen winkel, Maar gelukkig, het kwam anders uit. Toen de jongeman met zijn a.s. vrouw bij de politie kwam, lag het taschje met zijn kostbaren schat al netjes opgeborgen in hel laadje der gevonden voorwerpen. Er was nog geen vijf minuten geleden oen dame eenigszins zenuwachtig op liet politiebureau gekomen niet de mèdcdee ling, dat Zij bij vergissing uit een wmkel een vreemd Taschje had meegenomen en naar eigen, dat er sprekend op geleek, had laten liggen! De Parijsche prefect heeft een order uitgevaardigd om alle lichtreclames op de daken van de huizen op die. Place de l'Eloile en dc Place de l'Opéra le doen opruimen. Iedereen deelt z'n opi nie, dat deze reclames op de mooie plei nen het stadsbeeld ontsieren. Tevens zal streng toezicht worden gehouden, dat schuttingen van huizen, die in re por; tie zijn, ii1el langer blijven staan dan strikt noodzakelijk is. Vanwege de gewel dige sommen, welke deze aanplakruim- (cn opbrachten, lieten de aannemers zo zoo lang «mogelijk staan. Verleden jaar verhuurde men op de Place de l'Opéra b.v. zoo'n schutting, die75 000 frs. per maanid opbracht. De Hongaai-sdhe baron Stefan Pod- maniezky was twee jaar geleden met do schoon© Elisabeth Skulthety, een jeugdr vriendin van hem, in het huwelijk getre den. Hel huwelijk was zeer gelukkig. Zes weken geleden werden den echtelieden tweelingen geboren, die echter spoedig na de geboorte stierven. Dezen slag trok do baron zich 'zoozeer aan, dat hij zwaai' ziok werd en twee weken na de kleinen stierf. Do jonge weduwe nam nu intrek bij haar jongeren broer, dien zij bij zonder liefhad. Vergeefs trachte deze de1 jonge vrouw te troosten, zij werd steeds zwaarmoediger en hield steeds vol „dat zij voor haai' omgeving noodlottig was en stellig nog verdere rampen veroorzar kon zou". Ik geloof, zeide zij, dat allen die ik liefheb zullen weggerukt worden, ,,on ook jij, zult weldra moeten sterven"., En i nderdaad kroeg op een dag, slechts; tweo weken na den dood van don baron. haar broer een 'beroerte, waaraan hij overleed. De ongelukkige barones was nu volko men overtiugd, dat zij do oorzaak van al deze ongelukken was ,maar ook de fami lie Skulthety werd door een bijgeloovi- gen angst bevangen. Desondanks ver klaarde de oudste broeder, Michaël, zich boreid, zijn rampzalige zuster bij zich in huis te nemen. Do barones, die naar li chaam en ziel lotaal gebroken was, zag den volgenden ongclukstermijn in vree- se] ijken zicletfngsl tegemoet. Na 21 uur verdween zij uil lisar kamer, en de be dienden. onmiddellijk ter opsporing uitge zonden, keerden slechts terug met liaar lijk Op 't graf van haar broeder was zij zelf door den dood die haar schreden vergezeld had, gegrepen. De teraardebestelling van deze ramp spoedige vrouw 'heeft plaats gehad in aanwezigheid van een reusachtige menigte. Diïe bandieten in een der gevange nissen van New-York hebben op een or andere wijze revolvers in hun bezit ge kregen en een poging tol ontsnapping gewaagd die mislukt is. Een der bewa kers werd hierbij neergeschoten en een ander gewond. Toen de bandieten zagen dat hun toeleg ipislultt was, hebben zij" zich verschanst in ee» vertrek van de gevangenis dat aan den buitenmuur ligt en vandaar uil verdedigen ze zich nu nu wanhopig legen een overmacht van politie en soldaten, die de gevangenis om singeld heeft en lien met rookbommen en schietwapenen poogf meester te wor den. BUITENLAND. J.O.NDENSCIIE BRIEVEN. ■Van .onzen Londensclien Correspondent. Be gevaren 'djear wegen. Hier zijn eenige indrukwekkende cij ■ijfers In 1918 bedroeg hel aantal straal ongelukken in Groot-Brittenje, die dood of crnslig letsel tengevolge hadden, 36.685. In 1922, vier jaar, later, was dit cijfer bijna verdubbeld; het bedroeg toen 70.197. In 1925, nog weer eens drie jsar later, was hel meer dan verdrie voudigd en bedroeg het 115.473. De cijfer bewijzen, dat het verkeer definitief zijn plaats heeft ingenomen in dc rijen der grootste menschenverdel gers. Het is mogelijk, dat men door toe passing van alle mogelijke verweermid delen het aantal slachtoffers der verdel gende wielen zal kunnen verkleinenhet is waarschijnlijker, dat dit niet op be vredigende wijze zal kunnen geschieden en dat het verkeer eenvoudig een nieuw en groot risico heeft toegevoegd aan het meaischenbeslaan, dal dus meer clan ooit aan den spreekwoordelijken zijden draad hangt. Mijn pessimisme is met zonder grond, te oordeelen ik,ar de resultaten, die de ijverige „Safety FiystV-bewegmg in Engeland lot nu toe heeft opgeleverd. Deze organisatie bestaal reeds tien jaar. In haar tienjarig bestaan is zij' er ge tuige dc genoemde cijfers -- niet kunnen slagen het aantal verl/eejsslacl offers te doen afnemen, .integendeel, het is in zeven jaar verdrievoudigd De druk te en de intensiviteit van het verkeer zijn in die jaren misschien verviervoudigd, zoodat dc .Safety First'''-beweging naar evenredigheid yan die verkeersvermeer- dering toch wellicht nog wal winst kan boeken, met dien verstande, dat hel om gelukscijfer per voertuig (een gemiddel de) thans kleiner is dan vroeger Het is schrale troost voor den burger, maar hel rechtvaardigt de activiteit van deze or ganisatie. die de woorden „Veiligheid voor Alles" in Raar schild voert. „Veilig heid voor Alles'" is in het ajgemeen geen goede levensspreuk. W'ij zeggen terecht, dat wie waagt ook niet wint en vele stervelingen hebben groote dingen ge daan, omdat zij het doel boven" het ge vaar steldeu. Er moeten echter zeer ve le menschen zijn, die zich ondoordacht of roekeloos aan gevaar blootstellen, zon der dat een schijn van bate aan den an deren kant ligt. Het nemen van risico is hun een sport. Of hun aard is doldriest. Of zij missen hel oordeel, noodig om de juiste verhouding te bewaren lusschen risico en profijt Voor dezulken werkt de „Safety First'v-beweging, die voorts liet gansche publiek wil doordringen van de noodzakelijkheid elkaar te ontzien en el kaar met zorgzaamheid te behandelen. Dit laatste is het grondbeginsel van haar streven Uit dc uitkomsten van haar werkzaamheid zou men kunnen afieip den, dat zij weinig vat heeft op volwas senen. maar dat haar propaganda onder kinderen bijzonder zegenrijk is. Dit laatste alleen is voldoende om de geheel vrijwil lig werkende en ook door vrijwillig ver schafte fondsen beslaande organisali» hartelijk le begroeten. De „Safety Firsl'f-Vereeniging tracht hi de eerste plaats veiligheidsondcrwijs maar in het bijzonder met hot oog op de •'erkeerstoestanden in dc sleden, te be- •orderen. Zij heeft een boek met instruc ties ilïtgegeven voor ouders en onderwij zers; speciale schoolplaten laten vervaar digen, die de gevaren van den weg in beeld brengen, lezingen met lichtbeelden kant en klaar over gebruik gereed ge maakt, ten behoeve van het onderricht aan de schoolkinderen en geïllustreerd© brochures uitgegeven, uit te reiken aan de jeugd, waarin ook weer met afbeel dingen wordt gewezen op de gevaren, die kinderen op straal bedreigen. Zij schrijft elk jaar onder de schoolkinderen va,n Londen allee» een prijsvraag uit voor eeti opstel, dat de gevaren van hel Lon- densch verkeer on de manieren, waarop men zc kan ontgaan, moet beschrijven Gemiddeld 200.000 kinderen doen jaar lijks san die prijsvraag mee; en de beste opstellen-schrijvers krijgen een ondcr- scheidüigsteeken. Op deze wijze worden de kinderen de „Safety First?-beginselen iji) het'hart gedrukt en het heugelijk re sultaat is geweest, dat er tegenwoordig wezenlijk veel minder "kinderen op straal in Londen worden gedood 'dan vroeger hoewel het verkeer zoo ontzaggelijk i: toegenomen. Helaas is dit goede effect niel merk baar bij het publiek in hot algemeen, hoewel de Vereeniging niet minder ijverig dan onder de kinderen propagan da maakt voor haar veiligheidsregels on der de opgegroeide menschheid. Zij strijdt met alle middelen, die haar ten dienste staan door mifldel van de pers en met vele andere publiciteitsmiddelen - legen de hebbelijkheid van gevaarlijk loopen, waaraan voetgangers zich hier mol onredelijke volharding schuldig ma ken. Niet luinder actief is zij in haar prof paganda onder automobilisten, motor wielrijders en bestuurders yau bedrijf; motorvoertuigen. Dc Vereeniging Stelt zicb op het standpunt, dat de automobi list geenszins onder alle of zelfs o'ndei vele omstandigheden „de kwade pier" is, maar zij drukt hem op het hart, dat zijn verantwoordelijkheid, in verband met de snelheid en dc zwaarte van zijn voortuig, veel (grooter is (.dpin djje van andere wegge bruikers. Zij heeft niet minder dan twee tnillioeu exemplaren gratis laten ver- -spreiden vjan een boekje „Safe Motoring'' waarin de regels van den weg, dc hoffe lijkheden bij het rijden., de geldende sig nalen en hun be teekenis worden om schreven. Zij geeft ook een veiligheidska lender uit. met een veiligheidsspreuk voor iederen dig, op te hangen in «arages of op liet inslrumcntenbord vóór de zil- plnats van den bestuurder. Door middel Van aanplakbiljetten, die levendig gewa gen yan de ellende, die voortvloeit uil onvoorzichtigheid en het niet inachtiie- jjjen van dc regels van den weg, tracht zij voorts de motorgebruikers op 1c voe den tot een juist inzicht in gevaren en hoe die te verijdelen. Het lean echter niet worden ontkend dat de resultaten van al deze alge- meene veiligheidspropaganda tot nu toe mager zijn geweest. Zeker is echter, dat de activiteit van de „Safe. First Move- ment" de menschen meer wakker heeft gemaakt en het besef van de hachelijk heid des beslaans op de wegen hééft ge scherpt. Juist dezer dagen heeft te Lon den een veiligheidscongres plaats ge had. waarvan de beraadslagingen aller- wege met de grootste belangstelling zijn gevolgd. Nieuwe gezichtspunten op het probleem werden er echter niet geopend. Dc besprekingen leerden, dat de voort durende groei van het aantal ongelukken op straat sterke gevoelens heeft gewekt legen hen. die er vooral de oorzaak van worden geacht, Meer en meer komen •de mogelijke slachtoffers tezaara als be hoorden zij lot een bond voor zelfverde diging. Op dit congres waren o. a. tegen woordig twee afgevaardigden, van het mi nisterie voor vervoer, verscheidene leden van gemeentelijke en provinciale be stuurslichamen. vertegenwoordigers van hel onderwijs en veelbeteekeneiid twee Londensche lijkschouwers. Het con gres wjas wat eenzijdig van samenstelling; het was een zaak van vele zielen en één gedachte; en de gedachte was gericht tegen de bestuurders der motorvoertui gen. "W|3t men de oppositie zou kunnen noemen liet zich slechts hoeren door een enkelen spreker, den president van •den Bond van bezitters van Bedrijfsauto'^ Deze man meende, dat dc tijd rijp was' hield aan de verordeningen en regels, noodig geworden voor het zich ontwik kelend verkeer. De wensch is redelijk in zeker opzicht, maar hij komt me wat dwaas voor bij de wetenschap, dal de voetgang® in verreweg dc meeste geval len. wanneer hij bij een ongeluk is be trokken. met zijn leven of met zijn lede maten betaalt met zijn persoon indien in een ongeluk dat aan zijn fout te wij ten kan zijn. Een politie-inspecleur, die niet met zijn beurs voor zijn aandeel over verschillende jaren een uilersl nul- lige statistiek had aangehouden over aard en oorzaak van straatongelukken in zijn gebied, legde het congres de con clusie voor, dat menschelijk dwalen (in overdrachtelijke beteekenis), verkeerd menschelijk oordeel dus, verantwoorde lijk was voor het grootste aantal ongeluk ken. De fouten van de menschen in het verkeer, die van voetgangers of die der rijders vloeiden naar zijn óórdeel soms voort uit onwetendheid, maar valeer uit onvoorzichtigheid of verstrooidheid, uit zelfzuchtigheid of ongeduld. De meest voorkomende individueel© fout achtte hij (op grond yan zijn statistieken) te groo te snelheid van 'l voertuig, waarvoor uiteraard de bestuurder verantwoordelijk is. \V,al het nuchter oordeel van hel volk reeds lang als hoofdzaak van verkeerson gelukken heeft gekenschetst, is hier dus .bij koel onderzoek bevestigd. Andere oor- 'zaken van noodlottige ongevallen, op hel Congres vastgesteld, waren: te zwaar he iaden motorrijwielen en vooral rijden met fen passagier (gewoonlijk een vrouwe lijke; op het duo-zitje (hetgeen, naar de stemming op het congres te oordeelen echler wel niet zsf worden verboden); het te gemakkelijk en gul verstrekken van rijbewijzen aan Jan en Alleman; voetgangers die niet uitkijken; gebruik van de straat nis speelplaats; laksheid Man de politie iii haar optreden tegen over roekelooze bestuurders; gebrek aan voetpaden; verzuim gevaarlijke en blinde bochten eu hoeken uit de wegen le ver wijderen. Ilt zeide al. nieuwe gezichtspunten werden niet geopend. En uit de opsom ming, zoo juist gegeven, blijkt, dat ieder een zijn schulddeel krijgt, 'de bestuurder, de voetganger, de politie en de autori teit. die voor de wegen moet zorgen. On ze hoop lean gevestigd blijven op het werk van de „Safety First"-beweging on der die jeugd. I-Iet is hel eenige, waarmei- de zij treffend succes heeft. En de be teekenis er yan is. dal zij' aklus een jonge generatie kweekt die opgegroeid, meer besef van verkeer en zijn gevaren en meer eerbied voor liet gerief en de vei ligheid van anderen zal bezitten 'dan de huidige. Londen, 1 November 1926. Ingezonden Stukken. BE EERSTE ZEEUWSCHE AVOND VAN DEN II. D O. Mijnheer de Redacteur! ..Een lezeres" maakt in een inge zonden stuk in Uw blad aanmerking over „Eerst© Zceuwsche avond". Leze res is bepaald geen luisteraarster of luistervink, zooals het orgaan van clen II. D. O. dat noemt, anders zou zij kunnen lezen, dat men in dal orgaan spreekt van ©en „stedentocht", zooals men heeft gehad een Veulosche avond, Heldersche avond, Alkmaarsche avond, enz. enz. Dal nu door provinciale bladen wordt bericht van een Brabanlschen avond, Noord- of Zuid-IIollandschen avond, or Zeeuwsehen avond, dat maakt alleen een plaatselijk verschil. "Wil ecu lezeres óók voor Middelburg een avond voor den II. D. O. organi seer©», zat dat in Hilversum met dank baarheid worden aanvaard, en 't wordt dan eveneens een „Zeeuwsche avond". Met dank voor (le plaatsing, Uw Abonné. Middelburg, -1 November 1926. (Wc willen, voorzoover deze opmerking ook ons betreft, mfetledeelen, dal de betiteling „Zeeuwsche" avoud, ons werd opgegeven van de zijde van hen, die te Vlissingen het plan organiseerden. Wij kunnen ons levendig voorstellen, dat er geprotesteerd wordt legen het ken merk „Zeeuwsche" vau een programma, dat louter Vlissiugsch is, eu in geen enkel opzicht provinciaal Zeeuwscli. Red.) BEKENDMAKINGEN. voqr slrsfuitdeeling aan den ouvoorzich- ligeïl "voetganger. OUDERAVOND. Burgemeester en Wethouders van Mid delburg brengen ter openbare kennis: 1, dat op Woensdag, 10 November 1926, des avonds 8 uur, voor school A een ouderavond zal worden gehouden in een der lokalen van die school aan hel Oostkerkplein 2. dal tot den vorenvermelden avoud toegang hebben de ouders, voogden of verzorgers van wie ééu of meer kin deren op school zijn ingeschreven; en roepen hierbij die ouders, voogden of verzorgers op tot bijwoning van den ouderavond. Middelburg, den 4 November 1926. Burgemeester en Wethouders voorn., P. DUMON TAK, Voorzitter. M. VAN DER VEUR, Secretaris. indieu deze zich niel Eiectrische Drukkerij G. W. den Boer, Middelburg.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1926 | | pagina 6