het port voor het verzenden van couran ten, drukwerk en periodieke uitgaven naar het buitenland, verhoogd. L ïi c h I I ij n en in I n d i Aueta meldt dd. 28 Oct.. Hot „Nieuws van den Dag" voor Ned. Indië meldt, dat de regeering antwoordde op de concessie aanvraag van de Western Australian Air ways Limited, voor een luchtlijn naar Soerabaja, dat hel verzoek voorloopigin beraad wordt gehouden, aangezien de re geering reeds in onderhandeling is met een ander lichaam betreffende de ope ning van luchtlijnen in Ned.-Indië. Het Haagsche Aneta-kantoor brengt hierbij in herinnering hel Aneta-lelcgram van 24 Febr. j.l. waarin o m. het vol gende werd gemeld „De Western Australian Airways Li mited! richtte tot de Indische regeering een schriftelijk verzoek om vergunning vool' de exploitatie van luchlverkeers- diensten van Indië naar Australië in aan sluiting aan Australsiche luchtlijnen met het doel een wekelijkschen dienst te orga^ hiseeren van post en passagiers. Het be ginpunt zou Soenabaja zijnvia Birma zou naar Por.t-Darwin gevlogen worden vanwaar men mogelijk zal doorvliegen naar Sydney en Melbourne. Do Maat schappij is eventueel bereid lot samen werking met do regeering of oen onder-j neming. LANDBOUW In- en uitvoer van aardappelen. De minister van binnenlandsche zaken en landbouw heeft als eerste kan toren, waarlangs de in- en doorvoer van uit Groot-Britannië, Duitschland of Po len voorwaardelijk toegelaten aardappe len mag plaats hebben, mede aangewe zen Sas van Gent en Stadbroek. HANDEL, NIJVERHEID EN VISSCHERIJ. De typografenstaking bij de fa. Bakker. De staking bij de fa. Bakker te Koog- Zaandijk is opgeheven tegen 1 Nov. Zooals men weet, had de staking ten doel deze firma te dwingen tot de pa troonsorganisatie in het drukkersbedrijf toe te treden. Dit is echter niet gelukt, de patroon blijft ongeorganiseerd. LEGER EN VLOOT. Luitenant ter zee der le klasse C. Hellingman is den 8sten November ge plaatst bij de onderzeedienst-kazerne te Willemsoord. Hr. Ms. K. XIII, onder bevel van luit. ter zee le kl. L. G. L van der Kun, is Donderdag van Guan vertrokken. De twee nieuwe torpedojagers. De twee torpedojagers, voor den dienst in Ned.-Indië, waarvan, zooals gemeld, het dept. van Marine het bouwen heeft opgedragen aan de Maatschappij voor Scheeps- en Werktuigbouw „Feyenoord' zullen een waterverplaatsing hebben van pl.m. 1650 ton. Zij worden uitgerust met Parsons turbines met een totaal vermo gen van 31000 I.P.K. en drie hoogedruk- Yarrowketels met een totaalverwar- mingsoppervlak van 3250 M1. Verder schreven, naar volgorde der bedragen, in: Burgerhout's Machinefa briek te Rotterdam, Kon. Maatschappij „de Schelde" te Vlissingen, „Werk spoor" te Amsterdam, „Werf Gusto" te Schiedam, Wilton's Machinefabriek en Scheepswerf en Piet Smit Jr., beiden te Rotterdam. SPORT. Voor hel eerst sinds vele jaren zal er weer een Nederlaudsche equipe op hel springconcours te New-York uit komen, meldt het „Iibd." Dinsdag 2 November vertrekken de volgende officieren naar de Vereeuigde Staten: kapitein De ICruyff, met Roland en Zwarte Griet (R.P.); rilm. Labouchere met Jopie Slim (R.P.) en Gamin, en luit A. Colenbrander mei My Darling en Gaga (R.P.) VERSCHILLENDE BERICHTEN. -— Toen Donderdagmorgen de 17- jarige dienstbode M. v. B. te Rotterdam het paard van een groentewagen een klontje suiker wilde geven, heeft het dier haar den top van den rechterwijsvinger afgebeten. Het dreggen in de sloot, waarin de bij de Vink ontspoorde spoorwagens zijn terecht gekomen, is thans geëindigd. Het grootste gedeelte van de als verloren ge- gane opgegeven voorwerpen is terugge vonden. Onder de teruggevonden voor werpen, die naar Utrecht zijn opgezon den, bevonden zich een beurs met een inhoud van 85, (de vermiste beurs van mevrouw Lobo-Braakensiek?) en een gouden ring, De controleur bij de Nederlandsche Spoorwegen, de heer Marchand, is belast met het onderzoek naar de zeer talrijke aanvragen om schadevergoeding, die bij de directie der Spoorwegen binnenko men. Kleine schaderekeningen zijn na dit onderzoek reeds uitbetaald. Iemand uit Delft heeft f47 ontvangen wegens schade, bij het vervoer van de gewonden aan zijn auto ontstaan en iemand uit Leiden die zijn bril vermiste, heeft ook schade vergoeding hiervoor gekregen. - Bij oen hotelhouder le Oegstgeest vervoegde zich dezer dagen een deftig heer met een dame. Zij stelden zich voor als ïfir. Iloubaer en mevrouw en be spraken kamers met pension. Men was het over de condities spoedig eens. Na dat zij een tiental dagen gebleven waren, zijn zo verdwenen met achterlating van een onbetaalde rekening. Het is de politie gelukt, het tweetal op te sporen. Daarbij is gebleken, dat ,,mr. Houbaer" op enkele andere, plaat sen dezelfde true heeft uitgehaald. Hel echtpaar is ter beschikking van den officier van justitie le 's-Gravenhage gesteld. Mislingtielt, de geliefde Parijsche ro- vuearlisle, die een deel van het jaap met ha ar moeder le Bougival woont, is daar blijkbaar tijdenlang de dupe ge weest van een diefachtig echtpaar dat zij in haar dienst had, den tuinman Brissel, en zijn vrouw, die dc kouken, der kunstonares verzorgde. Drie maan den geleden was reeds een prachtige bontmantel uil „Mis' 'garderobe verdwe.- ncn. Zij verdacht toen genoemde twea menscheu, maar liet de zaak loopen, om dat zij geen zekerheid kon krijgen. Toen zij dezer dagen in haar villa te rugkeerde, waren er weer heel wat din gen van waarde verdwenen, en boven dien bleek, dal de onbekende kwaad willigen lal van bestellingen hadden ge daan, waarvoor dc leveranciers betaling kwamen eischen. De gewaarschuwde politie vond toen aanleiding, het echtpaar Brisset te arres teeren. Na aanvankelijk te hebben ont kend, legden zij eindelijk een volledige bekentenis af. Bij huiszoeking in huil woning kwamen bovendien voorwerpen van groole waarde voor den dag, die dc man bekende in zijn vorige betrekking bij prinses Coloredo le Rueil te hebben gestolen. Gevelklauteraars hebben Donder dagnacht een bezoek gebracht aan de woning van Lord Cavil! op Grosvenor Square te Londen. Zij konden weinig van hun gading vinden, daar het perso neel thuis was en de meeste vertrekken goed gesloten waren; in de paar vertrek ken die ze konden doorzoeken hebben ze uit wraak op schandelijke wijze huis gehouden en alles vernield of beschadigd wat zonder te veel gerucht te maken vernielbaar was. Het kostbaarste voorwerp, dat hun in handen is gevallen is een hanger met diamanten bezet, die door Nelson gedra gen is, en een haarlok van Lady Hamil ton bevat. De Britsche admiraliteit zal in samenwerking met een groote filmonder neming de zeeslagen bij Coronel en bij de Falklandseilanden uit het jaar 1914 in beeld brengen. Een marine-officier van hoogen rang werkt met een regisseur het scenario, dat door de admiraliteit is goedgekeurd, uit. Deze stelt voor de ver filming personeel, scheepsmodellen en andere hulpmiddelen beschikbaar, Emi nente tooneelspelers zullen lord Fisher, den toenmaligen eersten lord der admi raliteit, admiraal Sturdee, Winston Chur chill en andere leidende figuren voor stellen. Werkelijke episoden zullen ge geven worden zoowel uit den slag bij Coronel waarin de Duitschers de zege wegdroegen, als uit dien bij de Falk landseilanden waarin het Duitsche es kader van admiraal von Spree vernie tigd werd. Maandag j.l. verloor een klerk te Londen een chèque aan toonder, ten be drage van 29.656 pd. st„ waarmede hij onderweg was naar zijn patroons, de fa. Golodetz, Nog voor hij daar aankwam, bemerkte hij zijn verlies. Onmiddellijk werd er her- en derwaarts getelefoneerd om uit betaling van den chèque aan den even- tueelen oneerlijken vinder te voorko men. Maar dat alles zou misschien niet veel gegeven hebben, wanneer een an dere klerk niet tevens een gelukje had gehad. Deze klerk, een achttienjarig jong- mensch, kwam een kwartier na het ge beurde voorbij Cornhill, waar het om dien tijd van den dag razend druk is. Hij zag op het trottoir een netjes opge vouwen papier liggen, dat hem de moeite van het oprapen wel waard scheen. In derdaad: het was een chèque aan toon der van circa driehondervijftigduizend gulden. Op de rugzijde stond het adres der firma Golodetz vermeld, en de klerk haastte zich, haar te telefooneeren, dat het kostbare document terecht was. Daarop begaf hij zich naar het kantoor waar hij, zooals te begrijpen is, met open armen ontvangen werd. Het stoffelijke blijk van dankbaarheid zal hem later geworden. In Londen is in de New Bcnd Street een vliegtuig wink el geopend Hier kan de ondernemende sportman zich volko men op de hoogte stellen van het laat ste model vliegtuig, waarbij hem alles ge wezen wordt door een wel onderricht vliegtuigverkooper. In de étalage staat een geheel opgetuigde „De Havillard Moth", hetgeen nu nog een bijzondere attractie is voor de voorbijgangers. Over een jaar zullen wij het misschien heel gewoon vinden, dat er een winkel in de Kalverstraat groote papieren voor de ramen heeft hangen, waarop staat Uitverkoop der laatste modellen vlieg tuigen! Dezer dagen namelijk ondernam een 17-jarige kantoorbediende, Rafiler, tezamen met den bewaker der druip steengrotten van Schellenberg, een tocht langs de Zuidelijke hellingen der Alpen bij Salzburg. Verscheidene onvoorziene hinderpalen doemden bij het neerdalen op en de beide Alpinisten werden door de duisternis verrast, Eén middel bleef hen slechts over: bivakkeeren tegen den rotswand. In hun haast, om nog bijtijds beneden te komen, waren zij namelijk van den juisten weg afgeweken; zij kwa men temidden van steile rotsen terecht en aan verder komen was geen denken. 's Nachts werden beiden mannen door een heftigen sneeuwstorm overvallen. Eindelijk vielen hun noodsignalen op en in allerijl werd een reddingskolonie uit- gttonden. Een gids uit Salzburg beklom met gevaar voor eigen leven den stei- len rotswand en met inspanning van alle krachten mocht hij erin slagen den be waker der grotten te bereiken en in vei ligheid te brengen. R. echter was veel moeilijker te bereiken, daar hij zich op een uiters gevaarlijk punt bevond. En weer werd het nacht. R. gaf nog altijd levensteekenen, zonder echter meer in staat te zijn zich uit eigen kracht te verplaatsen. Onafgebroken werkten de koene redders voort; ondanks het groote daaraan verbonden gevaar, gun den zij zich ook des nachts geen rust. Nog te middernacht hoorde men Raffler van tijd tot tijd om hulp roepen, doch toen men hem eindelijk om twee uur in den morgen van den derden dag ver mocht le bereiken, was het te laat en had de jeugdige Alpinist zijn overschui- menden levensmoed met den dood moe ten bekoopen. FRAUDULEUZE °HANDELINGEN. Te Woerden zijn, zooals wij reeds meldden, twee personen, een 51-jarige aannemer en een 60-jarige bureelambte naar, op last van den officier van jus titie te Utrecht in arrest gesteld, ver dacht van frauduleuze handelingen ten nadeele van het Centraal Magazijn van militaire kleeding en uitrustingen, dat te Woerden is gevestigd. Beiden zijn naar het Huis van Bewaring overgebracht. Aan het ,,U. D." ontleenen wij nog de volgende bijzonderheden: De directe aanleiding van deze arres taties is een fraude, ontdekt in houtleve rantie. Na een voorloopig onderzoek is gebleken, dat er gelden zijn uitgegeven voor de levering van houtdat nim mer geleverd is. Het hout werd door den aannemer steeds volgens een zeker bonnenstelsel geleverd. Vanwege het Magazijn werd een bon verstrekt, waar voor de leverancier dan later het geld inde. Nu is aan het licht gekomen door vergelijking van het aantal bonnen met het in de laatste jaren geleverde hout, dat er bonnen zijn geschreven én geld is uitgetrokken voor hout, dat eenvoudig nergens te vinden is, omdat het nooit werd geleverd. Een half jaar geleden is den kapitein Eggink, uit 's-Gravenhage opgedragen het Magazijn te reorganiseeren, en onder diens leiding zijn verschillende malver saties ontdekt. De nieuwe leider stond voor-een chaos, een warwinkel van fi nancieel beheer. In die laatste zes maan den kon er plotseling dertigduizend gul den bezuinigd worden. Dertigduizend gulden, die uitgetrokken stonden op de begrooting, bleken in het geheel niet noodig te zijn! Was er anders in één jaar voor houtleverantie f 25.000 noodig het laatste half jaar is gebleken dat f 300 ruim voldoende was. Ook met de loonen van het personeel was vreemd omgesprongen; er werd betaald voor „over-uren", die de menschen in het ge heel niet gemaakt hadden. Het personeel klaagde niet anders werd men een voudig ontslagen. BUSTEMLAND. DE BRITSCIIE RIJKSLï Cin VAART BINDINGEN EN DE TOEKOMST DEK LUCHTSCHEPEN. Bij dc opening van de beraadMagiugen over de rijksluchtverbiiidingen op de rijksconferentie heeft sir Samuel Hoare, de luchtvaarlminisler er op gewezen, dat hoewel hij de zaak meer uit burger lijk dan uit militair oogpunt zou behan delen, deze beide aspecten van de zaak ten nauwste met elkaar verbonden zijln, en dat de ontwikkeling van de rijks- luchlvaartlijnen, hetzij per vliegtuig, het zij per luchtschip een factor van vitaal belang in het vraagstuk van de rijksver- Ndediging is. Den tegenwoordige» toestand nagaan de, merkte hij op. dal sedert dc laatste conferentie de afslnu 1, op de geregelde lijnen afgelegd, meer dau verdubbeld, is. Een groole technische verbetering is vast te stellen, zoowel wal de toestellen als de motoren, de draadlooze en de meteo rologische w etenschap betreft De toe stellen zijn krachtiger, betrouwbaarder en comfortabeler geworden. Wal de veiligheid betreft, wees hij er op, dat op de 5 millioen mijlen op dc Engels eb e, lijnen afgelegd er slechU 4 ongelukken met öo< ïteiijkeu afloo i zijn geweest, terwijl er in Australië op één millioen afgelegde mijlen slechts 1 en kel ongeval is voorgekomen Er is thans geen technische- of be- drijfsreden meer waarom per vliegtuig of luchtschip van Londen uil dc meest verwijderde gebieden van hel rijk niet 'binnen 14 dagen zouden kunnen worden bereikt Er zijn geen technische redenen meer, dat een reis naar Canada niet tot 2i/3 dag, naar Indië niet lol 5 dagen, naar Kaapstad niet lol 6 dagen, naar Australië niet lot 11 dagen en naar N- 'Poland met tot 13 dagen zou kunnen worden teruggebracht. Hoewel sommige Engelsch-Europee- sche lijnen gedurende jaren veilig en stipt bediend zijn, is er to- m 'oe geen burgerlijke vliegdienst tusschen hel eene deel van hel rijk en het andere geweest. In het midden-Oosten is echter de luchtweg van 866 mijl tusschen Egypte en Irak geregeld bevlogen, door militaire toestellen, die gedurende vijf jaar de post en officieele reizigers heb ben overgebracht Thans is voorgesteld om dezen mili tairen dienst le vervangen door oen ge regelde burgerlijke lijn tusschen Ivairo en Bagdad en Kairo en Karachi. Op deze wijze zal, naar men hoopt, de reis van Engeland naar Britsch Indië 7 of 8 da gen kunnen worden bekort, doch de werkelijke beleekenis van dezen vooruit gang ligt in hel feil, dat dit de eerste sectie van den grooten rijksluchtvaart- weg naar het Verre. Oosten zal vormen. De conferentie moet thans overwegen of andere secties voltooid zullen wor den en daardoor een luchtweg van onbe rekenbaar belang zoowel voor 3e mili taire als voor de burgerlijke verbindin gen zal lot stand worden gebracht Zal het voor de regeering van Indië mogelijk zijn om de vraag te overwegen of dc dienst tol Bombay en Calcutta zal worden uitgestrekt en voor de regecring van Burma om de voortzetting van den dienst lot Rangoon te overwegen? Evenals er een luchlroule naar hel Verre Oosten moet komen, met aanslui ting op Australië en Nieuw-Zeeland, inoet er ook een rijksluchtroule van Londen naar Kaapstad komen, mei zijlijnen naai de West-Afrikaanschc gebieden. Ook hier is een klein begin gedurende de paar laatste maanden gemaakt. De onderne mende pionier heeft met behulp der re- geering van Kenya-Oeganda en van den Soedan een proeftocht over een afstand van 1400 mijl tusschen Khartoem en Ki- soemoe gemaakt. Indien de dienst succes' heeft, zal de reis van Kartoem naaP Oeganda 10 14 dagen kunnen worden bekort en die van Kartoem naar OqsI- Afrika 8 dagen4 Bij hel opstellen van hel oefeniugs- programma voor de koninklijke lucht strijdkrachten zal de luchtvaarlminister trachten een dienst voor een bepaald aantal vluchten fe arrangeeren, waarbij post en officieele personen zullen wor den vervoerd om aan te sluiten op deu burgerlijken dienst te Karthoem. Zal het voor de regeering van Zuid-Afrika mo gelijk zijn te overwegen, of de Zuid- Afrikaansche luchtstrijdkrachten een be paald aantal vluchten zullen maken, die aansluiting zullen geven op de route naar Oeganda? Bij deze voorstellen is geen subsidie beirokken. Er 'is slechts samenwerking noodig tusschen de eene regeering en de andere en tusschen de militaire en de burgerlijke luch'tvaarl. Hoare betoogde, dal indien deze dien sten tot stand willen komen en veilig bediend zullen worden, hel noodig is, dat $r op behoorlijke afstanden landing- stations worden opgericht, die goed on derhouden moeten worden. Overgaande tot dc luchtschepen, zeide Hoare dal deze schepen in de loc komst reizen over langen afstand, zonder onder breking kunnen maken. De thans ge bouwde luchtschepen zullen mei norma le vracht en honderd passagiers bij goed weer ongeveer 4000 mijl kunnen vliegen zonder olie te behoeven in le nemen. Daar dc luchlschepcn groot zijn en feite lijk geen lawaai make, zullen zij voor lange reizen meer comfortabel dan de vliegtuigen zijn. De luchtschepen kunnen promenadedekken hebben buiten de ca bines en voorzien worden van ruime rook- en eetsalons. Het luchtschip en liet vliegtuig vullen elkaar werkelijk aan. Gedurende dc laat ste twee jaar zijn groote vorderingen ge maakt om alle moeilijkheden te over winnen. De constructie van de beide luchtschepen, die thans gebouwd worden, zal, wal hel materiaal betreft, onverge lijkelijk veel sterker zijn dan die van de vroeger gebouwde luchtschepen. De meleriologische dienst heeft een uitgebreide studie van de luchtgesteld heid op deze route, en de route met Indië gemaakt. Ons program, aldus zeide Hoare, wordt langzaam doch zeker ontwikkeld. Over een jaar zullen er twee groole luchtsche pen voltooid zijn. Hel is het plan |om eerst proeftochten boven Engeland zelf te houden en vervolgens ten minste een der luchtschepen regelmatig naar en van Indië le doen vliegen gedurende een lang tijdperk, teneinde proeven in hel tropische "klimaat te doen. Als deze proeven genomen zjju, hoopl men in dien de dominions dit weiischen, demon stratie-vluchten naar dc hoofd steden van hel rijk te ondernemen. AFLOOP VERKOOPINGEN. Door notaris W. Hioolen is Don derdag m liet openbaar verkocht in „Mercurius" 1. Een winkelhuis met bovenwoning en erf aan do Gravenstraat to M iddcl- bnrg I 265, grooit 1 A. 30 r.A Roepers L. F. Groosman en A Looien, helden te Middelburg, voor f12007. 2. Een pakhuis mei bovenwoning en erf aan <le Gravenstraat le Middelburg, I 269, groot 83 c.A hooper fa M Verbuig en Zoon te Middelburg voor f 3100. 3. Een winkelhuis en erf aan de Beis- straat lo Middelburg Q 1, groot 1 A. 20 c.A. Kooper W'. P Maljcrs Rijswijk Z lf,j voor f8100. 4. Een liuis mei erf en tuin aan de Bogardslraal te Middelburg I) 38, groot 3 A. 9 c.A hoopers Joh de Klerk en A. Flipse. beiden Middelburg, voor f3399. Een huis en erf, aan het Bastion le Middelburg N 65, groot' 73 c.A hoopers G. en J van Sluijs, beiden Middelburg, voor f1900. BURGERLIJKEN STAND. M i d d o I b vi r g Van 27—29 Oct Ondertrouwd A J. G. Sikkel, 29 j en Bodcnhausen. 26 J.J. Iïaljouw. 22 j. en \V van Beken, 23 j. .1 Gabriëlse, 33 j. en M Leijdekkeis, 21 j t dc Pagter 33 j. eu M. C Schelfoul, 28 j. M A Marsh, 30 j. en M. S. David -e 31 j Getrouwd J Zuijdweg, 33 j. en M. de Valk, 27 j II Barto. 23 j,. en Cj Romijn, 31 j.; L A. v. d. Vate, 27 j-, en A. A K^gge, 26 j. Bevallen: M. Lindenberg, gel) Pdppe, z.; S. le Granse. geb Mondeel z. Overleden P. Koels, w'edn van A. Tisserand, 77 j M. de Bont. geb* met B. A. Potters, 90 j. Vlissingen. Van 21—27 Oct Ondertrouwd N. P- A. de Hamer, 25 j en C. L. de Bruijne, 26 j.; A. J. Belfoid. 34 j en J. C. Step^ 38 j.; C. v. d. Grijp, 27 j en A Schuur- biers, 23 j. Getrouwd J van Gelder 62 j. en A. P. Verhagen, 18 j.. .1. Dambruinc, 41 j, en J M. J. Bastcmeijer 25 j,; J. de Smit, 21 j en C. Kervink. 23 j. Bevallen J C. List, geb. Ree, z.: C Kemeling, geb. v. Gent, d.: A. Streef kerk, geb Wouterse, d A. G. C de Bree, geb. Vandekerckhove, d P. E- Gijselman, geb Koolwijk, d C. .1. de Smit, geo. Marchand, d C. R. J van Hijfte, geb. De Roos, d N. Verplanke, geb. Huiszoon. z. "Overleden F.. V II. Schoonis. man van S. v. d. Bergen, 60 j I Muijskens, vvedn. vail M. de Grand, 80 j D. G, Luitwielcr, jd. 50 j BEKENDMAKINGEN. BESCHIKBAARSTELLING GELDEN VOOR AANSCHAFFING LEERMID DELEN VOOR DE GEREFORMEERDE SCHOOL AAN ÜF MOLENSTRAAT. Burgemeester en Wethouders van Mid delburg brengen ter openbare kennis: dal de Raad der gemeente, in zijne vergadering van 27 October 1926 be sloten heeft zijne medewerking te ver- leenen lot bet verstrekken van een "Be drag van ten hoogste f 1973.77 voor de aanschaffing van leermiddelen en school- behoeften voor dc schoot der Yeree- niging lot het verstrekken van Lager Ouderwijs op Gereformeerden grondslag te Middelburg" Middelburg, den 28 October 1926 Burgemeester en Wethouders voorn, P. DUMON TAK, Voorzitter M. VAN DER VEUR, Secretaris. TE HOUDEN AANBESTEDINGEN. Woensdag, 10 Nov. Het uitvoeren van baggerwerk in de tramweghaven aan liet Zijpe in de provincie Zea land, gedurende de jaren 1927 eh 1928. Gebouw Prov. bestuur 11 u. •Zie St. Crt. van 6 OcL Woensdag 10 Nov. vm 11 uur, geb. Prov bestuur te Middelburg het leveren grauietkeien te Breskens en te Vlissingen, behoorende wer ken haven Breskens Zie Staalscrt. 18 Oct 1926. Woensdag 10 Nov. v.m. 11 uur geb. Prov bestuur te Middelburg, het opru-'men -afsluitdijk in het huiten- toeleidingskanaal 3de schutsluis te Wemeldinge enz. behoorende wer ken bouw derde schutsluizen ka naal Zuid Beveland Zie Slaatscrt. 18 Oct. 192G. Woensdag 17 Nov. vm 11 uur, geb. Prov bestuur te Middelburg, het vernieuwen, onderhouden verf-, behang- en glaswerk, kunstwerken aanlegplaatsen enz. behoorende tot het kanaal door Walcheren gedu rende 1927, '2S en '29. Raming 1© perc. f6990; 2e perc. f 3460 Zie Staals Crl. 12 Oct. '26. Woensdag 21 Nov. vm 11 uur geb. Prov bestuur le Middelburg, het onderhoud havenwerken te Bres kens, gedurende de jaren 1927, 28 en '29. Raming f 11000 per jaar. Zie Staatserl. 26 Oct '26.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1926 | | pagina 7