.regel is. Maar ze heeft die twee le vens niet gegeven als abstracties Ze gaf ze ieder in het kader van een*£bin. Geen van beiden idylisch: in dat van 't meisje een bazige snauwende moeder, en slappe goedige vader, in dat van den jongen een huwelijk dat vergiftigd wordfc door de jaloezie van de nooit-gezonde vrouw op den knappen man. die allang van haar vervreemd is. Bijzonder mooi is van heide gezinnen het milieu geüeje- kend. 01 liever verteld. Het is getefn be schrijving; het is een uitbeelding telkens in tafereelen die den lezer er volledig in verplaatsen. In die omgeving vloeit het verhaal voort. Eerst rustig. Vol teerheid zijn de eerste ontmoetingen van het meisje met den jongen, die al veel met meisjefs is uitgegaan, en bij haar stuit op een ver zet dat hij van anderen niet kent, en dat hij toch waardeert. En als dan de lerens van elkaai* afwijken door een (prachtig vertelde, ziekte-episode van 't meisje, dan wordt het boek voor een groot deel het verhaal van den jongen, die bij de al tc groote toegeeftijkhjald van een ander schoolmeisje, en in den fcorten omgang met een straatmeid zijn levensvreugd, zijn zelfvertrouwen en tij delijk zijn gezondheid verliest. Tot dat aan het slot van 't boek de lijn weer toebuigt naar 't oude vriendinnetje, met een hoop op herleving. Wat we hierboven opmerkten over hel gedurfde in dit door een vrouw geschre-, ven verhaal, betreft vooral den omgang met die twee andere meisjfee. Maar dab moet niet gelezen worden zonder djfeli zeer treffend beschreven, daarop vol gende depressie. Dddrdoor wordt het een boek, dal ook bij aankomende jongelui een leerzaam boek kan zijn. Of de toekomst van het meisje met een jongen met dien aanleg werkjelijk tot blijvend geluk zal leiden? Het op timisme van de schrijfster doet de moge- tijkheid ei%eiuien. Niet de zekjerheid. Het is in ieder geval een boek, dat frisch aandoet doordat er handeling in zit; dat zeer ernstig stemt door de moe dige uitbeelding van verhoudingen die gelukkig lang geen regel, maar, toch ook geen fantasie zijn; en dat bovendien treft door de ware typeering van de bij figuren. RECHTZAKEN. Kail'ongerecht te Middelburg. Door het Kantongerecht te Middel burg zijn veroordeeld wegéns: Overtre ding warenwet G. P., Domburg, f 100 b. sub. 60 d. h. Met een motorrijtuig met: grootere snelheid dan 20 K.M. per uur op een weg binnen de bebouwde kom rij den P. "VV Vlissingen, f25 b. sub 25 d h Straatschenderij M. B. Middelburg.' f 15 b. sub 1 w. t., Over een rijwielpad vee drijven J. J. G., Heinkenszand, f 10 b sub 10 d. h.; Dronkenschap; J. v D. 2 m. f 15 b. sub. 2 m 15 d. h L. I H. fob. sub. 5 d. li. beiden te Koudekerke; A B f 10 b sub. 4 w. t A. ,F G. f 15 b. sub 15 d. h L. M C. P,.; Cf. P.; ieder f 5 b. sub. 5 <1. h. allen te Middel burg, A. Mt> Souburg, f 5 b. subf. 5 d.'h., Fietsen zonder licht; J. VV .f C. d. Bi. Serooekerke ,en P. S. Meliskerke, ieder, f 5 b sub. 5 d J- M. d. R., Middelburg f 3 sub. 3 d. li., J. C. Zoutelande, I 3 b sub. 1 w. t., P. J. E-, Grijpskerke, terug gave ouders zonder toepassing van straf; Fietsen zonder rem: C. B., f 3 b. sub. 3 d h.; Een voorwerp op verboden tijd uitkloppen: W. C. H. Vlissingen, f3 b. sub 3 d. h In'de gemeente Vlissingen als bestuurder rijden op een voetpad dat door eenig zichtbaar teeken als Zoodanig kenbaar is; J. D. J. en J. Wi. S., Vlissin gen. J. J. L Koudekerke, ieder f3 b sub. 3 d. li.; Overtreding tramweg regle ment; E. M..Souburg, f3 b. sub. 3 d. h.: Een trekdier onbeheerd laten staan J. M. Soubur.g, f 3 b. sub 3 d. h.; Over treding arbeidswet P. d. V Veere, 2 m. f 2 b sub. 2 m 2d li.; Met een rijwiel zonder noodzaak de linkerzijde van den weg houden; G. A., .T. L., P. V., en C. L. Middelburg; P. M J. A. d. V., Bit them, J. G.. G' J. W-. eu P. WL Vlisisingjen allen f 3 b. sub 3 d. h.; L. v. R. Vlis- aingen f 2 b. sub'. 1 Av. t.Verwekken van nachtrumoer; L. H. en A. B., AViestkapelle ieder f5 b. sub 5 d. h Met een rijwiel in verboden richting rijden J. .T. G.. Middelburg f 5 b sub. 5 d. li Fietsen op zoodanige wijze dat de veiligheiH van het verkeer wordt ingevaar gebracht E. F Middelburg f 5 b. sub 5 d. li.; Met een voertuig zonder noodzaak de lin kerzijde van den weg houden H. J. M. en K. S Vlissingen ieder f 3 b. sub. 3d. h. Niet op eerste vordering van een amb tenaar zijn nummerbewijs vertoonen, L. M.. Borsele f3 b. sub 3 d. h.; Fietsen zonder met een hand de stuurstang vast te houden H E., Middelburg, f 2 b. sub 2 d. h Met een rijwiel binnen de bebouwde kom in een bocht niet de rechterzijde van den weg houden A. K., Biggelcerke f 3 b sub. 3 d. h.; Fietsen zonder bel J L Middelburg en A. B., Koudekerke, ieder f 2 b. sub. 2 d. h. HANDEL, NIJVERHEID EN YISSCHERIJ. Werkloo sheid. Bij ae Arbeidsbeurs te Middelburg stonden Zaterdag als werkloos ingeschre ven: 6 typografen, II grondwerkers, I loodgieter. 16 opperlieden, 2 schilders, 4 .steenhouwers, 2 meubelmakers, 1 stof- f erder, stoelmakers, 3 kleermakers, 2 choer makers, 13 bankwerker. elec- tricien, 2 koperslagers, 1 machinist, 11 rijwielhersteller, 2 stokers, 2 boekbinders 9 bakkers, 2 koks, 9 boerenarbeiders, winkelbedienden, 1 chauffeur, 2 keil ners, 13 kantoorbedienden, 1 waterbouw kundig opzichter, 17 van andere groe pen. 38 met vakkennis zonder bepaald beroep en 146 zonder vakkennis (onge schoolden). Verder 10 vrouwen w.o. 1 boekbindster, 3 kantoorbed., 2 werkvr* 1 huishoudster en 3 cwaschvr. (voor wascl aan huisV Totaal 326. Vorige week 239. VERKEERSWEZEN, POST BN TELEGRAFIE. Machines om geld te tellen. Op het postkantoor te Berlijn wordt een proef genomen met een machine om geld te tellen. De machine is verstelbaar en voor het tellen van verschillende muntsoorten te gebruiken. De getelde munten komen in een zak terecht (wanneer 1000 muntstukken ge teld zijn, stopt de machine automatisch) of ze worden door de machine in rolletjes van 50 sttuks afgeleverd. De rolletjes moeten met de hand gesloten worden. Bij het aftellen in zakken verwerkt de machine 1000 muntstukken in D/a minuut, prestatie die door 8 menschen in den zelfden tijd niet bereikt wordt. Bij het verpakken in rolletjes worden 500 munt stukken per minuut verwerkt. Wanner de proef bevredigend uitvalt, zullen deze machines ook op andere postkantoren met groot geldverkeer in gebruik genomen worden, Iud. Stoomvaartlijnen. Prins der Nederlanden, 19 April v. Algiers, Bataria n. Amsterdam. Kambangan, 19 April te Port Said, Amsterdam n. Batavia. Venezuela, 17 April v. Dover, Amster dam n. Barbados. Van Rensselaer, 19 April te Plymouth verwacht, Barbados n. Amsterdam. Insulinde, 18 April v. Belawan, Batavia n Rotterdam. Indrapoera, 17 ApriL n.m, 5 u. v. Port Said, 22 April te Marseille verwacht, Batavia n. Rotterdam. Johan de Wjtt, 36 April te Singapore, Amsterdam n. Bataria. Jan van Nassau, 16 April v. Havre, W.-Indiê n. Amsterdam. Java, 18 April v. Suez, Amsterdam u. Batavia. Kawi, p. 18 April Kaap del Armi, Rot terdam n. Batavia. Samarinda, p. 19 April' Ouessant, Rot terdam n. Batavia. Bengkalis 19 April te Marseille, Bata- tavia nAmsterdam. Blitar p. 17 April Peniche, Bataria n. Rotterdam. Prins der Nederlanden 16 April te New-York v. West-Indië. Patria 17 April v. Colombo, Rotter dam n. Bataria. Rindjani, 17 April v. Colombo, Rot terdam n. Batavia. Soemba 17 April v. Algiers, Amster dam n. Batavia. Singkep '18 April v. Port Said, Bataria n. Amsterdam. Reteh p. 18 April Gibraltar, Rotterdam n. Batavia. Rotti, 16 April te Sabang v. Amster dam1. Riouw p. 17 April Dungeness, Am sterdam n. Bataria. Rengat p. 19 April Aden, Rotterdam n. Bataria. Kedoe p. 18 April Vlissingen, Botter dam1 1. v. Antwerpen n. Bataria. Karimata p. 17 April Perira, Bataviia n. Amsterdam. Koningin der Nederlanden p. 18 April Perim, Amsterdam n. Bataria. Comtnewijne, 18 April te Paramaribo v. Amsterdam. Djember, 19 April v. Colombo, Bata via n. Rotterdam. Jan van Nassau vertrekt 20 April 's middags 12 u. v. Havre, West Indië n. Amsterdam. Kedoe, m.b p. 19 April ÖueSsant, Rotterdam n. Java. Kerfcosono p. 19 April Perim,, Rotter dam n. Bataria. Stoomvaartlijnen op Noord-Amerika. Rotterdam, 16 April n.m 11 u. 34 .ra 320 mijl West v, Valentia, Rotter dam n. New York. Nieuw Amsterdam, 17 April v.m. v. New York n. Rotterdam. SPORT. In een de vorige week gehouden alg. vergadering van de Gymn, Vereen. „Olympia" te T h o 1 e n, werd medege deeld dat Vrijdag a s. een gezellige bij eenkomst zal worden gehouden ter gele genheid van liet 25-jarig bestaan der vereeniging. Medewerking verleenen het Thoolsch Kamermuziek-ensemble en eeni- ge leden van de Rederijkerskamer „Oats". Woensdag 12 Mei wordt een eere-avond gehouden, waaraan G. V. uit Bergen op Zoom en Zierikzee zullen medewer ken en waarop zich het offlcieele gedeel te van het feest zat afspelen. Donderdag zullen vanwege den Turn kring Noord-Brabant Kringwedstrijden plaats vinden, gevolgd door In den na middag officieele ontvangst ten stadhuize, optocht en algemeen optreden. De deelname van de Kringvereenigin- gen is zeer groot. VERSCHELENDE BERICHTEN. De directeur van de groentenveilings- vereeniging Beemster, Purmenand en Omstreken, C. d. G. te Beemster, is naar de Tel. meldt, uit zijn betrekking ontsla^ gen. De administratie van de veiling Is niet in orde bevonden. In den afgeloopen nacht is een auto op een afgesperden weg achter het station Boehlen tegen een versper ring van ijzerdraad opgereden, dat dien de om het aldaar liggende terrein, waar bruinkolen worden gedolven, van den weg af te scheiden. De wagen sloeg over den kop en stortte 20 Meter naar beneden. De inzit tenden. een echtpaar uit Leipzig, wer den uit de auto geslingerd. De man was terstond dood, terwijl de vrouw ernstig gewond naar het zieken huis werd gebracht. Naar uil Montreal bericht wordt, is te Edmondstown. .tengevolge van een dijkbreuk, een uit 7 personen bestaande familie verdronken. DE BRAND TE BORNE. Uit Borne wordt nog nader gemeld De brand in de noodwoningen, die ge legen waren aan den Azeloschen-dwars- weg nabij de gemeente Borne brak Maandagmorgen te tien uur uit. Het vnur greep zeer snel om zich heen |etn in minimum van tijd stond het houten ge bouw, waarin vier woningen zijn, in lichte laaie. Er kon niets worden gered. Het staat thans vast, dat behalve het anderhalf jarig kind, ook eert kind van rijf jaar om het leven is gekomen. Het zijn beide kinderen van den bewo ner Huiskes. I t i De vier families die bij dezen brand alles verloren hebben, daar niets verzekerd was, zijn bij familie en kennis sen ondergebracht. De oorzaak van den brand is onbekend. MOTORONGEVALLEN MET DOODE- LIJKEN AFLOOP. Zondagmorgen heeft op den Rijksweg, nabij Dieren, een ernstig motorongeluk plaats gehad. Omstreeks 11 uur vertrok de heer G. D. L, met den hem* S. L- op de duo-zitting, per motor naar Bor- iuo, waar hij zijn moeder wikle bezoeken Bij de brug over het Dierensche kanaal reed de motor over een midden op den weg liggenden steen. De motor geraakte in slingerende beweging en sloeg legen den grond. De bestuurder werd ernstig gewond naar het gemeentelijk ziekenhuis te Arnhem overgebracht. Hij bleek een hersenschudding en een schedelfractuur te hebben bekomen. Zonder bij kennis te zijn gekomen, is hij des nachts over leden De duo-zilter werd niet gewond. Te Leeuwarden namen Zondagavond, twee mannen bij 'n caïé 'n motorrijwiel weg en reden den Stienserweg op. Ter noogte van den Vierhuisterstraatveg is het motorrijwiel tegen een lantaarnpaal gebotst, tengevolge waarvan de bestuur der, vermoedelijk zekere D. K 26 jaar, slager te Oudebildtzijl, ernstig werd ge wond In het Diaconessenhuis, waarheen hij werd overgebracht, is hij eenigen lijd later overleden. De duo-rijder, die zich uit de voeten heeft gemaakt, bleef on bekend. BURGERLIJKEN STAND. Goes. Getrouwd: F. A. Feleus, 28 j en N. Crucq, 28 j J. H. Nonnekes, 37 j. en M. Damsma, 20 j. Bevallen: E. Laport, geb. Bakker, z. A. Schrijver, geb. Zuidweg, z. A. J. Pols, geb. Schipper, d. BUITENLAND. LONDENSCHE BRIEVEN. (Van onzen Londenschen Correspondent.) De wedren naar de Noordpool. Het I" lp „Norge I", waarin de Noorse pitein Amundsen zal beproe ven naar de Noordpool 'te gaan, is j 1. Zondag, in den laten namiddag, aan hel Engelsche luchlsehipstation tc Pulham aangekomen. Het schip was van Rome komen vliegen en had den afstand van meer dan 2000 K.M. in 30 uur afgelegd. Het landen en bergen te Pulham ging met moeilijkheden gepaard. Reeds te vier uur verscheen het schip boven hef lan dingsterrein. Maar het was kwart over zessen, vóórdat het behouden in de loods was ondergebracht. De veranderlijke temperatuur van de lucht, als gevolg van veel wolken, die soms wel, somfcf niet de zon doorlieten, bracht 't schip overstuur. De commandant kon er niet genoeg peil op trekken. Het hefvermo gen veranderde telkens, in verband -met de wisselende warmte van de lucht, zooda't het moeilijk werd om na te gaan, hoe het schip zou zakken, snel of lang zaam. Drie landingen werden beproefd, voordat men ten slotte slaagde. Eenmaal daalde het èchjp zoo snel, dat het bij aanraking met den grond dreigde te wor den beschadigd. De commandant wierp ijlings waterballast uit; en de mannen op den grond die de touwen reeds had den vastgegrepen moesten deze snel loslaten, daar zij door het lichter ge worden schip mee omhoog werden ge trokken. Ik maak va'- deze zonder- hel' meld*Mg, o'hdal ze zoo hi'dclijlc doeu beseffen, hoe hachelijk de landing of "liet meeron van een luchtschip nog is. Er dient echter aan te worden toe gevoegd, dat de „Norge I" zich in dje Poolgebieden waarschijnlijk niet zoo gril lig zal gedragen, omdat 'de temperatuur daar vrijwel stationair zal zijn. Maar ze zal er andere moeilijkheden en geva ren ontmoeten. Amundsen's luchtschip neemt tc Pulham brandstof in en, een nieuwen voorraad waterstofgas voor de veis naar Spitsbergen, die bij de huidige plannen over' Oslo gaat, waar Amundsen aan boord zal komen. Men kan niet verwachten dat deze koene Poolreiziger vóór het einde van Mei van zijn basis te Spitsbergen uit' koers zal zetten naar de Noordpool, om nogmaals te beproeven dit barre gebfed der ontoegankelijkheid voor de wereld open te leggen.. Amimdsen is niet de eenigc, die de poging onderneemt. Dit lente-seizoen ziet twee van zTjn mede dingers aan het werk. Commandant Byrd, van de Amerikaansche marine, is reeds op zee. op weg naar Spitsbergen, waar hij per vliegtuig een sprong hoopjt ite doen naar dat, ook in overdrachtelijken zin zoo magnetische gebied van de Noordpool. En de Australische ontdek kingsreiziger, Captain Wilkïns Is reeds hard aan het voorbereiden voor eenzelf den tocht, ook pefr vliegtuig, van Poin|t Barrow, het noordelijkste punt van Alas ka. en dus aan den anderen kant van de route Jtusschen. Spitsbergen en Alaska, die over het onbekende noordelijke Pool gebied 'leidt. Twee expedities beproeven het dus van Spitsbergen uit; en één pro beert het va'n Point Barrow vandaau. In de gedachten van het publiek hebben deze drie avonturen uiteraard het ka rakter gekregen van een spannenden wedren; en men mag gerust vermoeden, dat de drie reizigers hun hachelijke on dernemingen beginnen mei extra vuur om het persoonlijk element vap den wed ijver. Intusschen zullen zij niet licht de hoogst belangrijke ontdekkingen uit het oog verliezen, die zij indien hef ge luk hen wil dienen voor de wereld kunnen doen. Amundsen's doel is in de eerste plaats om te trachten de nog steeds open vraag te beantwoorden of het centrale Poolgebied land of eilanden heeft en hoe de verhouding tusschen land en water ongeveer is. Het beant woorden van die vraag zal helpen be slissen wat alle drie de reizigers be- geerig zijn te bewijzen óT hel naar redelijkheid mogelijk is geregelde lucht vaartdiensten te onderhouden over de Poolgebieden, van een wereldeel naar het andere. De meeste Poolreizigers zijn voor wat de Noordpool betreft, van meening, dat het klimaat aan de uitvoering van zulke plannen niet in den weg staat. De beken de Scandinavische Brit en Noordpool- vorscher Stefansson heeft ons nog niet zoo lang geleden een aanlokkelijk beeld verschaft van de noordelijkste gebieden der aarde in liet milde seizoen, wan neer het er altijd dag is en de tempera tuur warm ais aan de Rivièra,, warmte, die siechts getemperd wordt tol de lenle- temperatuur van onze lauwe westerstran- den door de afkoelende functie van veel ijs. Steransson heeft de Noordelijke IJs zee niet onjuist beschreven als een groo te Middellandsche Zee, Indien luchtver keer over deze zee lot de praktische mo gelijkheden gaat behooven. dan kan een ieder de handelsbeteekenis van zulk snel reizen beseffen. Een schrijver in het bekende Engelsche dagblad „The Man chester Guardian" heeft er op gewezen, dat de afstand tusschen Liverpool en Alaska bij de bestaande verbindingen ongeveer 14500 K.M., is, terwijl hij per luchtlijn over het Poolgebied, over Groenland en IJsland, slechts pl.m. 6653 K.M zou bedragen. Het verschil tusschen de twee routes van Vancouver naar Liverpool is bijna even groot, even goed als dat van de twee routes tusschen Pe- trograd en New-York. De lezer behoeft slechts een geographische wereldbol te bekijken om terstond te kunnen waarne men, hoe aanzienlijk reisafstanden wor den bekort, indien men over het Pool gebied reist. Indien er eijtanden waren in de Poolzee. dan zouden deze dienst kun nen doen als étappe-plaatsen voor rust. brandstofvoorziening en jmoriandeering. Deze gansche zaak van mogelijke luchl- routes over het noordelijk einde van ïle wereld is in hooge male belangwekkend en aantrekkelijk; en de drie expedities, die thans op weg zijn, hebben vooral ten doel deze luchtverkeer-mogelijkhedeu te onderzoeken en haar verwezenlijking na bij te brengen. De expedities1 zijn voor bereid met alle zorgzaamheid èn zorg vuldigheid, die de menschelijke ervaring heeft aangegeven. Het is niet te zeggen of en in hoe verre ze in haar voornaam ste doel zullen slagen. Maar het mag zeer waarschijnlijk worden geacht, dat binnen niet te langen tijd de weg zal worden ge opend voor geregeld luchtvervoer over dit uitgebreide gebied van mysterie en avöntuur. Dat feit zal dan een nieuw tijd perk inluiden, zooals de trein en de auto mobiel een nieuw tijdperk inluidden, met dit verschil, dat wat de Pool-routes be treft, niet liet voertuig maar de weg de nieuwigheid zal zijn. Een andere over weging is, dat klaarblijkelijk in Poolon- derzoek de schepen van de lucht, de ste vige zeeschepen, die zulk een vermaarde maar tragische geschiedenis hebben ge maakt van Poolreizen in het verleden, hebben vervangen. Het begin van Roald 'Amundsen's luchtschipexpeditie is een nieuw bewijs van liet vertrouwen, dat de mens heid in de limhtv tart telt. Het is i Ie een bewijs van Amundsen's on verganke lijke n moed en zelfvertrouwen. Men zal zich nog levendig herinneren, dat hij hel vorig jaar per vliegtuig de Pool trachtte te bereiken, faalde, dagen lang vermist werd en tenslotte, verrassend en levend, met zijn metgezellen naar de beschaafde wereld terugkeerde. De ervaring van toen heeft hem blijk baar doen besluiten het vliegtuig als middel voor zijn ondernemingen prijs te geven en er het schip, dat lichter is dan lucht cn voor zijn drijfverniogen niet afhankelijk is van snelle voortbeweging, voor in Üe plaats te nemen Wilkins en Byrd voornoemd wagen het nochtans met vliegtuigen. Wie zal zeggen welk luchtvaartuig het best is voor het doel? Men kan geen der drie mannen zien gaan zonder een gevoel van ongerust heid Wal hel luchtschip betreft zijn de kansen op succes enorm veel grooter geworden, sinds André per ballon Spils- bergen verliet en in de geheimzinnige ruimte voorgoed verdween. Maar zelfs de beste moderne luchtschepen zijn her haaldelijk ramspoedig omgekomen. Waar die moderne starre luchtschepen faal den, daar kan de half-slijve Norge I van Amundsen een moeilijken tijd krijgen in de harde stormwinden van de Noorde lijke IJszee. Waar de tocht het schip ook heen voert, het zal nooit meer dan een paar uur buiteu het draadloos bereik zijn van de bewoonde wereld. De draadlooze berichten, die het schip hoopt uil te zenden, zullen met groot© spanning worden afgewacht. De stout moedige mannen krijgen de beste wen- schen vkn de wereld mee op hun ge vaarvolle tochten maar de verlichting zal even algemeen zijn, wanneer zij be houden van hun reizen terugkeeren. Londen, 14 April 1926. VERKOOPINGEN - VERPACHTINGEN IN ZEELAND. April. 21 Middelburg, Antiquiteiten, Notarish. 21 Vlissingen, Landb. inspan, Hioolen. 21 St. Laurens, Koffiehuis, v. d. Harst. 21 Hulsh. artikelen, ^goud- en zilverwerken enz. Notarishuis. 22-29 Cadzand, Bad-, Woon- en en Winkelhuis, Mijs. 23 Breskens, Motorbotter, Mijs. 23 Oostkapelle, Inspan, Loeff. 23 Middelburg, Machines enz., Struve. 27 Grijpskerke, Inspan, De Neeling. 28 Souburg, Inspan, Blaupot t. Cate. 28 Koudekerke, Inboedel, Loeff. 28 St. Laurens, Koffiehuis- De Groot inventaris, en Hondius. 29 Middelburg, Winkelhuis, Ittmapn. 30 Serooskerke, Inspan, Blaupot t. Gate. Mei. 4 Souburg, Inspan, de Neeling. 5 Koudekerke, Bouw- en Weil. Loeff. 5 Vrouwepolder Hofstede enz. Struve. 7 Middelburg, Inboedel, Struve 7 Cadzand, Inspan, Mijs. BEKENDMAKINGEN. Burgemeester en Wethouders van Mid delburg brengen ter openbare kennis: dat is ingekomen een schrijven van W. Hendrikse, wonende te Middelburg, houdende verzoek hem wel verlof te willen verleenen voor den verkoop van alcoholvrijen drank, voor gebruik ter plaatse van verkoop, in den winkel, zijnde het beneden-voorvertrek van per ceel E 89, gelegen in de Spanjaardstraat, ter oppervlakte van 20 M:. Binnen twee weken na heden kunnen bezwaren tegen het verleenen van hef verlof schriftelijk bij hun College worden ingediend. Burgemeester en Wethouders voornoemd, P. DUMON TAK, Voorzitter. M. VAN DER VEUR, Secretaris. HINDERWET. Burgemeester en Wethouders der ge meente Middelburg brengen ter open bare kennis, dat van 16 April 1926 af op de gemeentesecretarie ter visie is gelegd een verzoek met bijlagen van de N V „THE VITRITE WORKS" te Mdideiburg om vergunning tot utbirei- ding der koperplelterij in perceel, kad. bekend, sectie D, no. 2783, wijk Q no. 65 71, gelegen aan den Schoorsteenvegers- singel dat op Vrijdag den 30 April a.s., des voormiddags te liy? uur ten raadhuize gelegenheid zal zijn tegen het verzoek bezwaren in te brengen en deze mon deling of schriftelijk toe te lichten, als mede dat zoowel de verzoeker als zij, die bezwaren hebben dn te brengen, g©- duretode drie dagen vóór genoemd tijd stip op de gemeente-secretarie van de ter zake ingekomen schrifturen kennis leutonen nemen; dat 'Ingevolge Circulaire van den Com missaris der Koningin d.d. 2 November 1907 'A no. 4688, 3e afd. niet tot be<- roep gerechtigd zijn zij, dje niet over eenkomstig art. 7 der Hinderwet voor het gemeentebestuur of een of meer zijner leden zijn verschenen ten eincte hun 'bezwaren mondeling toe te lichten. Middelburg, den 16 April 1926. Burgemeester en Wethouders voorn., P. DUMON TAK, Voorzitter. M. VAN DER VEUR, Secretaris. Etoctrische Drukkerij G. W. den Boer, Middelburg. k

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1926 | | pagina 6