dergelijke dingen was "in Veere geen spoor te vinden, het was er kalmer ên doodscher dan ooit. In dfi ~sombere ouderwetsche raadkamer zat de burge- meester met Tie drie leden van het stem bureau rustig kaart te spelen. "Als er nu en dan een kiezer kwam, van wien men den stap reeds in de stille voorgang hoorde klinken, werden de kaarten even neergelegd, of moest hij, als 't "jassen op een beslissend punt Stond, even wach ten en kon onderwijl een kop koffie drinken en een stukje proeven van ïlen tulhand, dien de bakker, lid, van het stembureau, geschonken had. Zulk een kalmte ging haast boven het'begrip van don Amerikaan, die verklaarde £ip zijne reizen nooit zoo iets opmerkelijks te hebben gezien.' Woensdagavond werd door den. ge- meenteraad te Aagtekcrke een ver gadering gehouden waarin het gemeente verslag over 1924 werd uitgebracht. De ontwerp-verordening op de autobussen werd besproken; een beslissing werd nog aangehouden. Medegedeeld werd dat Ged. Staten niet goedgekeurd hebben het in dertijd genomen besluit om aan de Bijz. school op Geref. grondslag, omdat hel gebouw niet verzekerd was, geene ver goeding als bedoeld in art. 101 der L. O. toe te kennen. Een voorschot op die ver goeding voor 1925 aan die school te ver strekken, werd vastgesteld. Tot lid der commissie lot wering vim schoolverzuim, werd m. a. s. benoemd de heer Ghr. Louws. Door den heer J. Francke werd een bijdrage verzocht voor verharding van een gedeelte van het kleine Zandwegje van f 25 cn verder f 5 voor jaarlijksch onderhoud B. en W. stelden voor deze bijdragen te verleenen. De heer P. de Visser is togen het verleenen der ge vraagde subsidie omdat hier slechts een gedeelte van, den weg zal worden ver beterd en het te vreezen is dat van ver betering van den geheelen weg niets meer zal komen. Ook de beeren Kodde, Oorré en Maljers zijn legen het verleenen der gevraagde bijdragen. Met 4 tegen 3 stemmen, die der heeren J. de Visser, Moens en Bosselaar, werd het voorstel van B. en W. verworpen. In bespreking kwam daarna nog de, ook in de vorige vergadering behandel de kwestie van het brengen van een •tweetal voetpaden op den ligger. Besloten werd een grondig onderzoek in te stellen en in eene volgende vergadering een be sluit te nemen. De voorzitter deelde daarna nog mede dat een gedeelte van den Roosjesweg zal worden opgehoogd -en dat vergunning is verkregen om dien weg van 813 Juni a.s. voor het verkeer met voertuigen te sluiten. Nadat nog eenige inlichtingen weitien gevraagd en gegeven over onderhoud van verschillende wegen, werd de vergadering gesloten. Uit Zeeuwseh-Vlaanderen W. D. Aangezien er te Oostburg geene vereeniging voor het vreemdelingenver keer is, werden de „Friesche Straat zangers" het A capella koor onder lei ding van den heer J. Paardenkoper, op hun tournée door Zeeland in Oostburg ontvangen door de plaatselijke afdeeling van het Algem. Nederï. Verbond. De Friezen werden in het Beursgebouw al daar begroet door den heer E. P. van der Wcrff, secr. dier afdeelirfg. Bij de leden der afdeeling waren- de Friezen onder dale gebracht. Hun optreden had evenals te Mid delburg en te Vlissingen veel succes. Het Beursgebouw was geheel gevuld met belangstellenden, niet alleen uit Oostburg maar zelfs met ingezetenen uit IJzen- dijke, Breskens, Groede, Schoondijke, Zuidzande enz. De roep, die het gezelschap vooraf ging heeft ons niet teleur gesteld. De uitvoering werd geopend met het Z.- •Vlaamsche Volkslied, gevolgd door het Frijsk Folksliet, welke beide door de aanwezige 'staande werden aangehoord. Het zeer afwisselend programma Van Friesche en Nederlandsche liederen bracht er de goede stemming in, voorna melijk toen onder leiding van den heer Paardenkoper "de geheele zaal een. paar liederen meezong als „Janneman" en „Jachtavontuur". Als toegift gaf de Di recteur zelf „Het zwijn van Boer Hein" Een bijzonder lachsucces was het lied van den Apotheker. Na de pauze werd te zien en te ge hoor gegeven, een Friesch zangspel, waarbij de Friesche maagd onder de vlag van het „Kaas en Broodvolk" eene inleiding gaf, waarin zij wees op de toe nadering tusschen het Noorden en het Zuiden, in dit $P.val de uiterste hoek Zeeuwsch-Vlaanderen. Bijzonder succes werd geoogst met het lied van de Boer- fammen en van de hardrijders en hard- rijdsters. Niet minder opwekkende aan blik werd geboden door de Friesche dans „Skotse Trije en Skoenmakkerke' waarmede de avond werd gesloten. Een hartelijk woord van dank voor hun bezoek aan West. Zeeuwsch-Vlaan- deren werd hen gebracht door den heer E. van Ruytenberg, voorzitter der Afd. Oostburg van het Algemeen Ned. Ver bond, waarna de voorzitter van het koor zijn welgemeenden dank bracht aan de belangstellenden, alsmede voor ,de gulle ontvangst. Donderdagmorgen maakte het gezel schap per autocar een tocht naar de kust bij Cadzand om nog een bezoek te brengen aan Sluis, waarna het zijn tocht voortzette naar Goes. De „cake-walk" op de kermis te LTzendijke eischte twee slachtoffers. Een bejaarde vrouw, wed. D., die er te dicht "bij stond, werd gegrepen en brak haar pols. Een 13-jarige jongen v. V. brak bij het afgaan den arm. (Voor verder Stad en Provincie zié men het Hoofdblad.) STUKKEN VOOU DE PROVINCIALE STATEN VAN ZEELAND, Prov. rek. over 1923. Ged. Slalen stellen Prov. Staten voor goed te keuren het gehouden beheer van Ged. Staten van Zeeland, met be trekking tot de inkomsten en uitgaven der Provincie over het dienstjaar 1923; vast te stellen, overeenkomstig de door de Algemeene Rekenkamer deugdelijk verklaarde rekening over gemeld dienst jaar de ontvangsten op f 4.539.S52.99s de uitgaven op f4.704.969 63 en het kwaad slot op f 165 116.635 Opcenten Rijksbel Ged. Staten stellen Prov. Staten voor tot dekking van de uitgaven der Provin cie voor het dienstjaar 1926 te heffen, te rekenen van 1 Januari 1926 50 opcenten op de hoofdsom der grondbelasting voor de ongebouwde eigendommen 50 opcenten op de hoofdsom der grondbelasting voor de gebouwde eigen dommen; 50 opcenten op de hoofdsom der personeele belasting te rekeuen van 1 Mei 1926: 20 opcenten op de hoofdsom der vermogensbelasting 20 opcenten op de hoofdsom der inkomstenbelasting met dien verstande, dat de opcenten op de hoofdsom der inkomstenbelasting zich bepalen tot de aanslagen der belas tingplichtigen, bedoeld bij art. la der wet op die belasting. Rechtsgeding. Onder overlegging van het exploit, houdende dagvaarding door J de Pauw te Breskens ter zake eener aanvaring tusschen den hoogaars „Breskens no. 27" en het s.s. „Zeeland" van den Pro vincialen Stoombootdienst op de Wes- ter-Schelde, met bijlage, stellen Ged. Staten voor, volgens artikel 135 der Provinciale wet te beslissen, dat de Provincie het rechtsgeding zal voeren. Het bereids bij mr. J. F. van Deinse, advocaat en procureur te Middelburg, ingewonnen rechtskundig advies ligt als vertrouwelijk stuk voor Prov. Staten ter Provinciale griffie ter inzage. Ged. Staten hebben gehandeld over eenkomstig art. 26 hunner instructie. Subs, autobusdienst St. Annaland Naar aanleiding van een verzoek van W. Klippel te Oud-Vossemeer om subsi die uit de Prov. fondsen voor een auto busdienst tusschen St. Annaland, Oud- Vosseraeer en Tholen, melden Ged. Sta ten, dat, zooals uit de berichten van de besturen der gemeenten blijkt, een aulobusdienst op hetzelfde traject thans ook nog uitgeoefend wordt door C. van de Klundcrt te Oud-Vossemeer, die daar voor, indien aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan, aanspraak op subsidie uit de Provinciale kas kan maken De dienst van W. Klippel kan dus niet geacht worden in het algemeen belang noodig en wenschelijlc te zijn. Ged. Staten stellen derhalve voor het verzoek af te wijzen. Crediet Paarden fokkerij. Naar aanleiding van het verzoek van het hoofdbestuur van de Mij. tot bev. van Landbouw en Veeteelt, om een jaarlijksch crediet van f 2.500 voor de jaren 1926 en 1927, ter aanmoediging en bevordering van de paardenfokkerij in dit gewest, melden Ged. St. aan Prov. Staten, dat bij hun besluit van 27 Juli 1923 eenzelfde bedrag is toegestaan voor de jaren 1924 en 1925. Het komt Ged. St.gewenscht voor, om ook thans weer steun uit de Pro vinciale kas te verleenen; zij meenen dan ook aan Prov. Staten voor te moeten stellen aan bet verzoek te voldoen onder bepaalde voorwaarden. Subs, aanleg rijwiel- p aden. Door de „Afdeelingen Biervliet, IJzen- dijke en Hoofdplaat van den A. N. W. B." wordt een subsidie uit de Prov. fondsen gevraagd tot één derde van de totale kosten ad f 9756, te verdeelen over twee jaren, voor den aanleg van een rijwielpad van IJzendijke over Bier vliet na^r Hoofdplaat met een zijtak van Biervliet naar den verbindingsweg tus- .schen Oostelijk en Westelijk Zeeuwsch- Vlaanderen. Aangezien, naar de meening van den Hoofdingenieur van den Prov. Water staat, dien Ged. Staten omtrent bet adres raadpleegden, een zeer belang rijk gedeelte der paden niet voor aanleg volgens het voorgestelde ontwerp in aan merking lean komen, is reeds om deze redeh het verzoek h. i. niet voor inwil liging vatbaar. Bovendien is door de Provincie nog nimmer subsidie voor den aanleg van rijwielpaden verleend en zou bij inwilli ging van het verzoek een belangrijk! precedent geschapen worden. Ten slotte zou zoodanig besluit een vooruitloopen op het wegenplan zijn, welk plan in zijn geheel nog in onder zoek is en waaromtrent het ongewenscht schijnt een beslissing te nemen buiten verband met de andere onderdeelen daarvan. Op grond van het bovenstaande stel len Ged. Staten voor, afwijzend op het verzoek te beschikken. Bijdr. kosten herstel toren Ivruiningen. B. en W. van Kruiningen hebben, tot Prov. Staten, onder dagteekening van 21 Maart j.l., een verzoek gericht, om het subsidie voor het herstel van den toren aldaar te verhoogen van f 6000 op f7000. Ged. Stalen kunnen geen vrijheid vin den, voor le stellen het verzoek in te willigen. Door het toekennen van de, in ver band met den stand der Provinciale financiën, reeds niet onbelangrijke bij drage van f 6000, heeft de Provincie,, naar de meening van Ged Staten, op voldoende wijze van hare belangstelling doen blijken en medegewerkt tot in standhouding van een, uit oudheidkundig en kunstzinnig oogpunt belangrijk, bouw werk. De meerdere kosten, die niet uit sluitend voor de verdere instandhouding zullen moeten dienen, al zal deze er wel door gebaat zijn, maar veeleer het gevolg zijn van de uitbreiding en de af ronding van het herstellingsplan, behoo- ren gedragen te worden door hen, die bij het behoud van den toren in de eerste plaats belanghebbende zijn Met de opvatting, dat, indien éénmaal een bijdrage uit de Provinciale fondsen is verleend, voor het toestaan van een aanvullende Bijdrage in het algemeen geen gronden aanwezig zijn, hebben Pro vinciale Stalen zich overigens reeds ver- eenigd hij hare beslissing op verzoeken van gelijke strekking ten behoeve van de kerk le Nisse en den toren te Ga- pinge. Slechts éénmaal is lot dusverre van dezen regel afgeweken, toen Prov. Sta ten, naar aanleiding van de daarvoor door Ged. Stalen aangevoerde gronden, besloten, aan de gemeente Ritthem een aanvullende bijdrage in de 'kosten van herstel van den toren aldaar te verlee nen. Juist door die bijdrage is Ged. Staten gebleken, dat hel daarmede be oogde doel door Prov. Staten niet was bereikt. Naar aanleiding toch van de door de Provincie toegekende bijdrage van. f 2000, is de derde (aanvullings) termijn der Rijksbijdrage, oorspronkelijk toegezegd tot een bedrag van f 5000, met f 2000 verminderd, op grond van de overweging dat laatstbedoeld bedrag reeds door de Provincie in het tekort werd bijgedragen. Ook op grond van het hier laatstelijk aangevoerde meenen Ged. Staten voor te moeten stellen afwijzend op het ver zoek te moeten beschikken. Verzoek J. de Dreu om schadeloosstel! J. de Dreu te Goes vraagt om scha deloosstelling wegens het op 22 Januari 1925 te water raken van zijn automobiel bij het vervoer met een boot van den Prov. Stoombootdienst op de Wester- Schelde op het traject BreskensVlis- sjngen. Uit het door den directeur van ge noemden stoombootdienst uitgebrachte rapport blijkt, dat het vervoer van de automobiel heeft plaats gehad op een door den heer De Dreu geteekend „beurtvaartadres", waarop hij uitdrukke lijk vermeld heeft, de automobiel niet door tusschenkomst van den stoomboot dienst te willen doen verzekeren De op dat „beurtvaartadres" gestelde en de op het vervoer van de auto mobiel van toepassing zijnde „algemeene veryoercondiiie.s der vereeniging tot be hartiging van de belangen van de bin- nenlandsche beurlvaart (stoom en zeil), gevestigd te Rotterdam", sluiten uitdruk kelijk uil, dat de Provincie verplicht zou zijn tot schadevergoeding, zelfs in dien die schade een gevolg ware van fouten in de stuwage of de navigatie. Opzet of schuld ten opzichte van het plaats gehad hebbende ongeval kunnen blijkens het ingestelde onderzoek bij het personeel van den stoombootdienst niet aanwezig worden geacht. In de gegeven omstandigheden kunnen Ged. Staten geen termen voor het toe kennen van de gevraagde schadeloosstel ling vinden. Ged. Staten stellen derhalve voor het verzoek af te wijzen. Subs, drankbes tr. Naar aanleiding van het adres van de Nationale R. K. Ver. van Geheelont houders onder Ned. Spoor-, Tram- en Van Gend- en Loospersoneel, waarvan hei centraal bureau is gevestigd 'c Hel mond, om een subsidie wu f 100 mel den Ged. Stalen, dat, zooals de naam der vereeniging reeds aanduidt, zij haar pro paganda alleen schijnt te voeren onder het daarbij genoemd personeel; terwijl 't de bedoeling is, daaronder ook dé chauffeurs te doen vallen. Bij besluit van 20 December 1922 is, te beginnen met 1923. een jaarlijksch subsidie van f 500 toegekend aan de Gewestelijke organisaties van: le. de Nat. Chr. Geheelonth. Ver.; 2e. de Ned. Ver. tot afsch. van alcoholische dranken, en 3e den Alg. Ned. Geheelonth. Bond. Hieruit blijkt dus, dat de strijd tegen het alcoholisme reeds door de Provincie wordt gesteund. Het specifiek provinciaal belang brengt zeker niet met zich, dat steun verleend wordt aan vereenigingen, die de drank bestrijding beperken tot bëpaalde cate- goriën van personen; buitendien is de financieele toestand der Provincie niet van dien aard, dat een dergelijke steun, die niet van algemeenen aard is, gewet tigd zou zijn. Ged. Staten stellen derhalve voor het verzoek af te wijzen. Subs, autobusdienst. Door P. C. Hage Izn. te St. Maartens dijk zijn aan Ged. Staten verzoeken ge richt over het verleenen van subsidie aan J. C. Krijger te Goes ten behove van de» door hem uitgeoefend worden den aulodienst tusschen Stavenisse en Tholen Hierin wordt 't betreurenswaar dig genoemd, dat aan zoo'n ondernemer subsidie wordt verleend, o a. omdat de heer Krijger op een gesubsidieerden dienst nog meer per K M. rekent, dan op een niet-gesubsideerden, en verzocht de subsidie te doen intrekken of naar subsidie iu 'te doen schrijven. Ged. Staten hebben adressant fer op gewezen, dat de heer Krijger in geen geval langer dau tot 6 Febr. j.l. aan spraak kon maken op het toegekend subsidie uit de Prov. kas voor boven- genoemden aulodienst, en geVraagd of adressant nog behandeling in Prov Sta ten wenschle. Dit werd bevestigend be antwoord. Daar er echter van den heer Krijger geen verzoek is ingekomen tot besten diging na 6 Febr. j*.l. van het bedoeld subsidie, stellen Ged. Staten voor de ingekomen adressen voor kennisgeving aan te nemen. Prov. sloombootdien- sten. Verschenen is nog de in Febr. j.l. door ons gepubliceerde mededeel ing van Ged. Staten betreffende de dienstregeling op Zondagen van. de provinciale stoom bootdiensten, i Electrif icatie. Voorts is nog verschenen het rapport der electriciteitscommissie voor de mid dengroep, waaraan door ons reeds een en ander is ontleend, en -.tenslotte een verleden jaar hier uitgebracht rapport van de directeur edr P. Z. M., ir H« Streefkerk over de electrificatie vandc Noordgroep. Hierin wordt gewezen, dat de P Z.E.M de levering en detail moet beginnenaan de steden Zicrikzee en Tholen zou de electriciteit en gros ver kocht kunnen worden, cn in de dorpen en detail. De detailprijs voor licht zou dan f 0.50 per K. W. u. en voor kleinkracht f 0.25 per K/W. u. kunnen bedragen. Het kapi taal wordt geschat op f t.000 000. De ex- ploitatie-begrooting sluit met een batig saldo van f4116 Hierbij is gevoegd een eveneens verle den jaar Mei ingekomen rapport van den heer W H. A. G' van ïttersum aan de ctcctrificaliceommi'ssie voor Schouwen en DuiveTand 'imet een voorloopig project met rentabiRteifcsberekening voor de elec trificatie van dit eiland, met een centrale- te Zierikzec. RECHTZAKEN. Voor de rechtbank te Leeuwarden, is 2 jaar gevangenisstraf geëischt tegen G. J., te Heerenveen, klerk van den gemeen te-ontvanger van Engwirden, wegens ver duistering in dienstbetrekking, van een' bedrag van f17.507. De getuige-deskundi- ge ,de heer Wind, verklaarde, dat de fraude in de hand is gewerkt door de slappe controle van den kant van den ontvanger en van "het gemeentebestuur. De rechtbank te Leeuwarden heeft A® Z., 65 jaar, arts te Bergum, wegens plichtsverzuim het niet in behandeling nemen van een patiënte, voor wie hulp was ingeroepen veroordeeld tot f 50 boete of 25 dagen hechtenis. De eïsch luidde Ï100 of 30 dagen hechtenis. VERKEERSWEZEN, POST EN TELEGRAFIE. Kortere treinen. De samenstelling der treinen zal met de nieuwe zomerdienstregclïng, naar de Tel. meldt, op verschillende baanvak ken, o.a. ook op het baanvak Amster dam—Leiden—Rotterdam, aanzienlijk verkleind worden. Bestond tot nog toe een trein uit acht rijtuigen en meer, nu zal dit hoogstens 4 rijtuigen zijn. n.I. twee derde ldasse en twee eerste en tweede klasse rijtuigen. Daarmede verwacht de maatschappij een aanzienlijke bezuini ging te verkrijgen. B UITENLAH D. HAVENUITBREIDING TE ANTWERPEN. Het Haagsche Maandblad bevat een artikel van dr. C. te Lintum over de haven van Antwerpen en haar uitbrei ding. Het laatste gedeelte van dat artikel moge hier volgen: Tot dusver was het aandeel van Ant werpen in de massa-goederen van en voor Rijn en Ruhr nog beti-ekkelijk klein, niettegenstaande de Fransche begunsti gingen ten opzichte van Straatsburg c.a., en den gratis-sleepdienst van en naar Dordt. Dat aandeel zal allicht grooter worden als de havenplannen zijn uitge voerd, maar een overheersching in het Rijn-zee-verkeer van massa-goederen zal de Schelde-stad toch niet licht kunnen krijgen. Zelfs indien de kanalen, door den „Lloyd-Commercial" bedoeld, reeds in orde waren, zou Antwerpen voor het groote Rijnverkeer nog bij Rotterdam achterstaan. Met die kanalen worden waarschijnlijk bedoeld het nieuw te maken kanaal naar Luik, het groote Schelde-Rijnkanaal naar „de streek bij Ruhror;t'' en het Antwerpen-Moerdijkka- naal. Het eerste zal er binnen afzien- oaren tijd wel komen, maar heeft wöinig of geen belang voor het Rijnverkeer. De aanleg der twee andere zal, nu de on derhandelingen met Nederland succes gehad hebben, allicht binnenkort wor den toegestaan. Dan zal, volgens de meening van velen, ook in België met hel Autwerpen-Ruhrort-kanaal toch nog niet spoedig worden aangevangen. Maar het Antwerpen-Moerdijk-kanaal schijnt betere en vluggere kansen te hebben Men vindt het in België niet zoo over bodig als ten onzent wel eens gedacht wordt; liet kan, boven den weg van Ilansweerl, twee groote voordeelen aan bieden: le meer veiligheid voor groote schepen; 2e uitmonding in de nieuwe Anlwerpsche dokken. De zeeweg, die in den „Lloyd-Com mercial" niet genoemd wordt, is thans niet minder goed en gemakkelijk dan de Rotterdamsche.Wat er echter aan de Schelde met de moderne techniek nog te verbeteren zal wezen, moeten wij af wachten. Dit is in 't groot nog niet be proefd, doch er is wel aan gedacht bij de recente onderhandelingen. Maar ook, wanneer al deze toegangen cn uilgangen van Antwerpen zoo goed mogelijk zijn géworden, zal het nog niet licht de eerst w6Yden van de massa-goederen van den Rijn. De bestaande outillage is nïel zoo modern, en machtig als de Rotlerdam- sche, maar ze is zeer intensief, voor stukgoederen' veel intensiever dan die aan de Maas. Aan den wal staan niet minder dan 431 mechanische kranen van I1/2 tot 2i/s ton draagvermogen. Boven dien is er een electrische kraan van 50 ton en een stoomkraan, de „Groote Bile", van 120 ton. Het spoorwegnet in de haven meet meer dan 400 K.M. De vaste stoomvaartlijnen, die óók een deel der outillage in ruimeren zin mogen ge noemd worden, zijn er aan verbonden tot een getal Van 178. Wjel is waar vindt men er nog niet heel veel eigen lijnen onder, maar toch meer dan vroeger. Aan drijvende werktuigen heeft de stad, behalve de graanzuigers, nog ma?r één grooten kolen- en ertsoverlader en dan de drijvende kraan „Lange Sander" van 150 ton hefvermogen. Maar op dit gebied zijn, tegen den ouden Belgischen regel, ook particuliere yerkluigeu loege- laten cn die liggen er reeds in vrij groo ten getale. Aan droogdokken bezit de stad er negen van verschillende grootte; het grootste is niet minder dan 220 M. lang en 26 M. breed, bij 8.80 M. dorpeldieptfei Bovendien zijn er twee particuliere droogdokken aan den overkant der Schelde beneden de stad. Indien de outillage aan en in de nieu we dokken even intensief wordt als aan de oude, zal de lading en lossing zeker met iedere andere haven kunnen concur- reeren. De Antwerpenaars zien de toekomst met veel vertrouwen tegemoet. Ze zien hun stad alweer als de eerste haven van het Europeesche continent (waarbij hun de te ruime tonnenberekening soms par ten speelt), maar ze schrijven niet, ge lijk de Emdenaars, dat ze de Holland- sche steden uit de behandeling der „Rheinisch-Westphalischen Massenar- tïkel" willen wegdringen. Daarvoor zijn ze te veel „Sinjoren" en ze begrijpen waarschijnlijk ook beter dan de Oost- Friezen in hun jeugdigen overmoed, dat dèt niet zal gaan. BEVOLKING. In de laatste helft van de maand Mei zijn de volgende personen te KOUDEKERKË Ingeko men: P. Kal jouw B 67 uit St. Laurens; G.' A. van Gennip A .200 met gezin, Helder; J. Koole B 2. O. en W. Souburg; K. Rie- mens A 183, Arnemuiden; K. Adriaan- se B| 156, O. en Souburg; J. A. van Boven D 56w met gezin, Middelburg; W. Roelse E 115 met gezin, Zoutelande J. Alewijnse E 115, Zoutelande; J. de( Voogd D 185, Middelburg; J. J. Ba- rentsen B 144, O. en Wc Souburg; L.. Bbsselaar B 200a met gezin, Vlissingen; J. Bliek E 91 met gezin, Middelburg; C. JobseC 52, Westkapelle; C. Sturm Bi 131, O. en W. Souburg. Vertrokken; 10. Meulenberg E 158 naar Arnemui den; A. Caljouw B 174. Curagao; M. Kodde D 47, Middelburg; J. Plansoen D 175, Teteringen; A. F. Westering E 43, Middelburg; .T. J. Meeuwse met gezin E 77, Middelburg; C. R. de Rijke D 182, Vrouwepolder; F. J. Leenders D 111, Helder; P. Bfooman met gezin E '115, Goes. BURGERLIJKEN STAND. Ko udeker ke. Van 16—31 Mei. Getrouwd: J. Tis- sink, jm. 25 j., en J. Spruijt, jd. 22 j.; J. Francke, jm. 25 j., en C. Aarnoutse, jd. 26 j.; J. Koole, jm. 23 j., en M. Kes- teloo, jd. 23 j,; J. Vreeke, jm. 31 j„ en O. Hollebrandse, jd. 26 j.; J. D. Groe- nenberg, jm. 26 j., en G. Geldof, jd. 27 j.; G. Zachariasse, jm. 37 j., en T- Maas, jd. 37 j. Bevallen: L. Cijval, geb. Jobse, d.; A. de Witte, geb. Goovers, d.C. Gecrse, geb. Van den Hoven, z.; J. Jasperse, geb. Besuyen, d. Overleden: M. de Voogd, jd. 30 j. Electrische Drukkerij G. WL den Boer, Middelburg.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1925 | | pagina 6