dan lid moet zijn van de zwemschool. Hel voorstel wordt z. h. sl. goedge keurd. f Nieuwe br u g. Aan de orde is het voorstel tot het doen maken van een nieuwe verbinding over de Vest ter plaatse van het tegen woordige Koepoortbruggetje, en in het verlengde der as van de Koepoort. l)o lieer Hondius wijst er op. dal hel voorstel tot deze nieuwe verbinding heel wat stof heeft opgejaagd. Er was een algemeen pro of contra. Spr. kan zich ook best begrijpen, dat de zaak de aan dacht zeer heef! gevraagd. liet vorig jaar kregen wij een tceke- ning, waarop een plan was vervaardigd voor een brug tegenover de Smoorsgang. Dit kwain onverwachts; men had er nog niets van gehoord. Dit plan is in de ver schillende commission behandeld, vond zooveel tegenkanting, dat er van afge zien werd, zoodat men nu gekomen is met een verbinding ter plaatse van liet Koepoorlbruggetje, wat spr veel beier lijkt, ook uil geschiedkundig oogpunt. Of thans zijn er eigenlijk twee plannen: de brugverbinding of een dam, en beide plqnnen vergelijkend, geel'l spr aan het goedkoopste de voorkeur. Spr heeft zich echter afgevraagd of 't wel is uitgemaakt, dat een verbinding noodzakelijk is. Er is een groote kring van bewoners bij die brug, doch profilee- ren <lie ervan'" Het complex bewoners der woningen van Volksbelang", die wonen voor hel grootste gedeelle veel dichler bij de Veersche brug. Moeien zij om boodschappen, dan zijn er daacr veel meer winkels dun aan den kant van do Koe poort. Nu is er een overgang voor voetgan gers. Maar zal er ook een noodig zijn voor rijtuigcu. Eischt het vervoer dal'? Spr wijst er op dat de Koepoort altijd een soort luxe geweest is. In de eerste helft der 18de eeuw, toen de „stadskas nog boordevol gevuld was" is'daar een mooi poortgebouw gezel, meende men dat er een poort hoorde, die hoorde bij de omgeving ter plaatse. Nu is onze kas niet boordevol, en nu is er een plan, dat nog f 19.000 eischt. Nu kan er wel crediet worden verkregen, maar dit geeft aan de jaarl. rente een vergoeding van I' 1000 en daar spr hel aantal omwonen den schat op f 1000 is dit f 1 per be woner. Spr. vindt dit wel wat veel.'Nu ieder een een fiets heeft is het toch niet zoo'n bezwaar óm te rijden, en met een rijtuig gaat dat ook gemakkelijk. Voordat spr zijn slem bepaald heeft, zou hij graag overtuigd worden van de noodzakelijk heid van een brug voor rijvervocr. Mevrouw d e G r a a f zegt, dat de plan- pen van B en W haar sympathie niet hebben gehad. Wel is hot verkeer daar toegenomen, maar spr. gelooft, dal als de Koepoortbrug versterkt wordt en ver breed, dat- voldoende zal zijn voor hel verkeer daar Ier plaatse. Een brug ge schikt voor fietsers en wandelaars; want een grool rijverkecr komt daar nooit Die verbetering kost ook geld, doch niet zooveel als do brug. die nu is geprojec teerd. Die 1»rug Iïoctl er nu niet te zijn, en ook niet in de toekomst, want Mid delburg breidt zich niet uit. Deed de stad dit wel, dan was dc brug volko men op haar plaats. Doch dal is niet het geval. Er is daar alleen eeh klein complex huizen, en veel zullen er daar niet meer bij komen Die huurt zal ook nooit behoefte hebben aan het groot rijverkecr Groot rijverkecr is alleen in die gedeelten van do stad. waar pakhui zen zijn, en spoor en bode is, en toe gangen lol de stao Deze buurt zal daarin geen plaats in nemen. Was er een fabrieksterrein, dan was die uitgave gerechtvaardigd Doch eigenlijk is er niel eens een weg. Spr. zou dan ook willen, dat de be staande Koepoortbrug verbreed en ver sterkt werd., mot behoud van hel rustie ke aspect. De lieer Paul staat anders t o. v. het plan als dc beide vorige sprekers. Hij herinnert aan de woorden van B en "W dat, waar er daar een 265-tal woningen verschenen, er tocli in de toekomst ook een betere verbinding met dc stad ko men moest. Doch 't is niet alleen voor die woningen; zij zal ook diénen voor de andere bewoners Een 100-tal gezin nen wonen dichler bij die brug dan bij een andere Spr. komt dan ook bij een schatting van hei aantal bewoners tot een veel hooger aantal als de heer Hondius. Hij gelooft, dat dit de 2000 eerder zal naderen Nu is hel plan van *B. en W. in de heide commissies niet zoo gunstig ont vangen. Die stonden dan ook een andere oplossing voor. Er was niet alleen ver schil of de verbinding een karakter van een brug of dam zal hebben, er was ook verschil t o. v. de plaals. Dc beide commissies wenschten den over gang tegenover de Koepoort. Want die poort zou anders haar waar de verliezen, en voorts was 'l beter, met hel oog op den bocht in den Noord singel. Nu moet bij een nieuwe verbinding vooral gelet worden op d- helling Die is thans zoowel van het -nwater als dc Singels veel te steil. ïki.irtoe is veel grondwerk en ophoogiug noodig, wat lioo- ge kosten meebrengt, die dan ook in hel ontwerp zijn geraamd Een helling van 1.35 M. zal voor het verkeer geen gevaar opleveren, liet ter rein wordt opgehoogd tot de derde trede der poort. Spr. meent, dat, wanneer men de zaak aanpakt, men er een verbetering moet brengen voor goed, ineens. Jiij meent., dat de ramingen van B. en W. echter zeer aan den hoogen kant zijn, en ge looft dat de uitvoeringskosten beduidend minder zullen worden Spr is voor een verbinding met flauwe taluds, in aanslui ting met de bolwerken en de singels. Spr vindt dit mooier "dan een kcenmmr. Dc lieer Ver Ir egt kan zich niel met het plan van B. en W. verecnigen. Hij heeft liet verkeer ter plaatse gecon troleerd. en dat is hem niet meegeval len. Ucl tegenwoordige bruggetje is mis schien oin 12 uur en 1 uur te klein, maar dat komt omdat hel maar 1 M breed is Spr. is overtuigd, dal het voor gestelde plan veel te grootscheeps is opgezet, niet alleen voor liet tegenwoor dige, maar ook voor liet toekomstige verkeer. Hij vergelijkt deze brug eens met dc bruggen, waar zeer veel verkeer over is de Koningsbrttg, met een rij- vlak van I M 10 breedte, 1 M. 10 trot toir, en een Kanaalbrug van 5 M. 10 rij - vlak en 1 M. 25 trottoir Deze voor gestelde brug nu is 6 M rijvlakte breed, en l»/* M trottoir-breeilte. Spr. vindt dat vreemd voor oen brug, die niet hoort tot dc groote toegangswegen van de stad Spr gelooft, dat mei een oplossing met fager kosten kan worden volstaan. De heer Bosman wijst er op, dat 't van de Veersche brug naar dc Koepoort brug 5 minuten loopen is. en verder door van de Koepoortbrug naar de Noordhrug 7 minuien. In groote steden met een groote bevolking moei men soms 10 minuten loopen eer men aan ccn brug komt. Voor rijtuigen is dc genoemde afstand nog veel korter. Spr vraagt zich aT waarom dan een brug van f20 000 noo dig zal zijn Hij vindt het plan dan ook grootscheeps. Misschien is er om 12 en 1 uur een klein bcefje opstopping, doch dat heeft men ook in groote ste den bij het uitgaan der fabrieken, dal is niet te voorkomen. Spr sluit zich daar om aan om op "heel bescheiden schaal verbetering aan te brengen Ilij voelt niets voor een brug voor rijverkcer. Dc heer Por the ine is vóór het plan. Het is een algemeen hekend feit, dat verbetering dringend noodzakelijk is. En wanneer men gaat verbeteren, dan moet <liL ook op een radicale wijze ge schieden Bij een plaatselijke verbete ring heeft men toch over cenigc jaren weer slijtage, en moet men weer geld voleeren voor een verbetering. Men moet dus een verbetering hebben ook voor de toekomst, en '1 is goed, dat de kosten door een lecning gelijkmatig in de toe komst worden gedragen. De uitbreiding van dc stad is gevon den in de richting Nadorst; deze ver binding sluit zich daarbij volkomen aan Spr. acht een dam beier uit aesthcliscli oogpunt, en acht het niel juist, een trottoir in hot midden, gelijk een in zender in de Middelb. Crt. wilde. De heer O n d e r d ij k herinnert aan de 3 jaar lange voorbereiding voor hel tot standkomen van deze brug 'Er was destijds een plan voor een Tn-ug tegen over de Ganzengang, dal fi'/» duizend gulden zou kosten, cu er was een plan voor een verbreeding van het Koepoort bruggetje, dat 91/2 duizend zou kosten. Geen dezer plannen voldeed Dc ver binding tegenover de Ganzcgang niet omdat dc verbinding slechts een enkel deel der bewoners zou helpen, en wel van de Jacob Calsslraat. Bovendien was het geen bekoorlijke uitgang, en zouden er allicht kosten bijkomen voor de op ruiming der krotten bij de Ganzegang. Daarom kwam weer het plan van liet Koepoorlbruggetje, maar dat bracht het niveau slechts 30 c.M. hooger. Daarbij was dus niet Qp belangrijk grondwerk gerekend, wat juist het voornaamste is bi de kosten. Spr. meent, dat de verbinding noodig is. Dc cijfers van den lieer Hondiujs. acht spr liiet juist. Ook hij heeft een telling gehouden, en kwam tot 265 wo ningen van de bouwverccnigingen, 160 van particulieren, plus Kinderzorg, Re kent men nu met -125 gezinnen van 4 personen, dan komt men met K-'ndcr- zorg toch lol zeker 2000, dat is één tiende der ganschc bevolking van Mid delburg. Eïï steeds wordt daar nog gebouwd Er zijn pHmncn 0111 meer bouwgrond aan den Smoorsgaug in exploitatie Je bren gen, en er fs liet villapark, dal de ge meente daar zelf vestigt. In dc naaste toekomst zal hel bewonersaanlal dan 30Q0 bedragen De verbinding is noodig ook voor het vervoer van levensmiddelen. Spr. weel, dat verscheidene handelaren, die in <lc buurt moeten zijn, een dergelijke verbin ding zeer zouden toejuichen. Het plan van 9'/» duizend gulden gold alleen voor voetgangers, fietsers en hand wagens. Maar het bezwaar was liet ni veau, dat hetzelfde zou blijven. Dienten gevolge zou men daar een loestand krij gen, die .gevaarlijk zou worden door de helling. Daarom is bij de plannen van nu gedacht aan verliooging van licl ni veau tot de derde trede van de Koe poort Daardoor wordt 'dan de helling niet te sterk en door verliooging van den singel geeft dit voor liet verkeer een geleidelijken opgang.naar het Molen water. Maar het brengt een belangrijk grondverzet mee, cn dit nu geeft de hoo- ge kosten. Bij een brug van 4 M. breed zou toch het niveau opgehoogd moeten worden. De kosten van de brug zijn f 8500, over 'het hcele oppervlak het grond verzet f 4000, de verharding f 5000 Wanneer in dc verbetering niet op flinke wijze werd voorzien, dan zoi\ herhaaldelijk verbetering noodig zijn Nu zal er aan een werkelijk goeden maca 1 damweg waarschijnlijk weinig onderhoud zij u. Spr mccnl dus, dal de brug zoo wel doel heeft. Ilij hoopt te hebben aan getoond, dat hel verstandigst is eeh radicale verbetering. Tusschen dc commissies en B en \Y is nog -verschil over het karakter: dam of brug. Bij een dam zijn de kosten hooger. Want dan is meer grondverzet noodig, cn dc belonkoker voor den wa terdoorgang is ook veel grooter, dan bij een verticale brug Bovendien vindl spr. een brug uit «esthetisch oogpunt mooier. De heer Yerlrcgt had gewezen op de breedte van de IConingsbrug. Spr. wijst er op, dal hel aanvankelijke plan was 8 M. breedte. Die werd eersl voldoen de geacht, doch na overleg met dc. commissies vond men 1 M. breeder be ter. Dat idéé, (waar de heer Yerlrcgt niet mee aecoord ging) werd door B. cn W. overgenomen. Nu moet men niet gaan vergelijken met de Kanaalbrug en dc IConingsbrug. Want daar is geen belemmering in den weg, en hier is de Koepoort een belemmering. Hieromheen wordl nu het verkeer geleid, wat een schoone aan sluiting geeft op het Molenwater. Spr. zal niet beweren, dal het verkeer zoo geweldig grool is, dal men wel met minder kan volstaan. Het Koepoort- bruggetje is niet dikwijls vol, maar er is wel een regelmatig verkeer over, en dal zal zeker meer worden, naarmate dc bevolking dichter wordt. Spr. gelooft, dat wanneer er een rijbrug komt, daar zeker veel gebruik van zal worden ge maakt. Daarmede moet rekening gehou den worden Hel gaat hier om eert verkeer, dat aansluit bij dc toekomst Bij de uilvoering zal ook blijken, of men, (niét met veel minder kosten kan volstaan. B cn W. hebben zich in - verbinding gesteld met aannemers voor het maken van belonkoker en grondverzet, en hun opgaven kwamen overeen met de ra mingsplannen. Deze volkswijk heeft even. zoo goed recht op een 'behoorlijke verbinding als dc bewoners der Rouaanschc Kaai. .De Bellinkbrug is toch ook vernieuwd. Die verbeteringen waren op hun plaats, maar dan moet ook gezorgd worden, dal deze wijk ook een goede verbinding met de stad krijgt. Dat een dam fraaier zou zijn dan een brug. is een kwestie van smaak. De doorlaat blijft overigens hetzelfde. Ten slotte wijst spr. er op, dat er in hel werk veel zit voor de werkver schaffing, waar de gemeente jaarlijks zooveel aan geeft En dit is een werk, dat productiever is dan menig ander. Mevrouw d c Graaf is wel voor ver betering, cn vraagt naar de bcgüDQting voor een eenvoudige verbetering Dc voorzitter wijst op bet plan van Oi/a- duikend gulden. Mevrouw de Graa 1' vindt nog een voetbrug volkomen voldoende voor het verkeer. Zij blijft legen ccn rijbrug en vindt dc plannen van B cn W. Ie duur en te groolsch. Gelegenheid voor rij verkecr mooi eersl dan komen, als die noodig is. De vo o r z i 11 e r zegt, dat toch aan de toekomst moet worden gedacht. Er komt daar een groote wijk. Mevrouw de Draal wijst op het aan tal inwoners te dezer stede, dal statio nair blijft Dc voorzitter zegt, dat er toch een groote trek naar builen is. Toch zijn al dc huizen aan den buitenkant vol. en nog is er gebrek aan woningen, Nu is er toch weer een verzoek om te mogen houwen, en zoo gaat het maar door. Mevrouw de Graaf zegt, dal die bou werij toch zeker zal' ophouden als er geen vraag meer is De lieer O nd e r dij k zegl dal die zal ophouden als er geen eigen bouwers meer zijn, die grond noodig hebben De heer Streefkerk meende dat bedoeld was een beplant talud te maken zonder muurtje. Dc heer Hondius lieeft tegen ten brug gcên bezwaar, die nu eenmaal altijd bij die historische poort behoord heeft Later is die opgebroken, en toen kwam er lot 1880 een pontje. Maar de gemcen- tefinanciën laten het eenvoudig niet toe. Dc heer Vertregt wijst er nog eens op, dal de bruggen over dc Kaai een heSÏ ander doel hebben, met het oog op de scheepvaart Spr. stelt voor een brug van 7 M. breedte en een trottoir van 1 20 M. Mevr. de Graaf vraagt naar oen op gaaf van de kosten. Dc heer Boasson gelooft dat er door hel voorstel van B. en W. ccn flinke ver betering komt. Mevrouw We ij 1 gelooft, <1;U zeker ver- belering noodig is, maar is er een groot rijverkcer te wachten? Spr. ge,looft van Spr zou eerst gegevens willen voor de kosten van een kleinere brug De voorz. meent; dat men da;u* nu niet moe aankomen moet. Hier is oen prachtige gelegenheid voor werkverschaf fing Uitstel lijkt spr. daarom óngewenscht. B cn W. willen echter wel overnemen hel voorstel-Vcrtregl betreffende de breedte De heer Onder dijk betoogt nog eens, dal ook voor een kleinere brug ophooging van het niveau noodzakelijk zal zijn Daarom zal het vttrschil in kos ten niet zoo groot zijn, warat juist de op hooging brengt de groote kosten mee Spr meent overigens, dat het overzicht voor het rij verkeer beier zal zijn met 9 M breedte dan met 7 M. De heer Yerlrcgt meent, dat dan toch voldoende overzicht verkregen is. De lieer Paul slelt voor de beide Ivoorstellen te overbruggen, cn wel een Verbinding te doen houwen van 8 M totaal breedte en 1 40 M. aan beide zijden trottoirs. Spr. begrijpt niet, waarom de heer Yerlrcgt niet eerder in de com missie zijn bezwaren heeft kenbaar ge maakt De heer Ve r t r e g l. zegt, dat hij recht Jicefl van hieening Ie veranderen. De heer B 0 s in a n blijft tegen een brug voor het groote rijverkecr. Mevrouw We ijl zegt, dat als het een kwestie is van zoo weinig kostenverschil, zij zich niet langer zal verzetten. Na nog eenige discussie wordt het voorslel-Paut (verbinding van 8 M. totaal breedte met 1 40 M. trot toir aan beide zijdenaange nomen mei 9 legen; S stemmen. Tegen de heeren Bosman, Mes, Yer lrcgt, dc Voer, nondius, Streefkerk, v. d B'eke öallenfels cn mevr de Graaf. Hel voorstel om de verbinding te doen zijn oen brug, wordt aangenomen met 12 legen 5 stemmen. Togen de heeren Bosman, "Porllieine, Boasson, Paul cn Cornelisso. (Voor het vervolg zie men hel Hoofd blad LANDBOUW. Dinsdagavond kwam de Tuinbouw- vereeniging Kapelle-Biezelinge in vergadering bijeen. De voorzitter H. Eversdijk, deelde mee, dat de ver. het aandeel verliessaldo groot f 200,bij de Tuinbouw Aankoop Centrale te Aals meer heeft voldaan; en dat alsnu het lidmaatschap is beëindigd. Het verzoek van den Kring Oostelijk Z.-B. der Z. L. M. om een bijdrage voor de te houden kringtentoonstelling te Kruiningen a.s. zomer, waar de Tuin bouw een goede plaats zal gegeven wor den, werd ingewilligd. De rekening werd goedgekeurd: ont vangsten bedragen f 1283,31, uitgaven f 1269,12. Uit het verslag van dhr. C. Ossewaar- de, controleur, bleek dat door de ver. zijn verkocht 55'/a gemet opbrengst aardbeien 143416 K.G. tot een bedrag van f 30475,69; frambozen 20414 K.G. tot een bedrag van f5409,71; boonen 39313 K.G. tot een bedrag van f2922,71. Hiervan moet betaald worden voor veilingskosten aan dé Veilingsver. K. B. O Kapelle f 733,74, verdere onkosten als: controleur, vervoer, enz. f 433,68. Voor de leden aldus f3769,21. Tot na zien dezer rekening werden benoemd J. de .Jager, J. en C. Baas. De aftredende bestuursleden de hee ren J. Bayens en D. Ganseman werden herkozen. Besloten werd om adhesie te betui gen aan het verzoek van de Landbouw- vereeniging V. I O. S. alhier inzake handhaving van den ouden tijd. Als afgevaardigde voor de algemeene vergadering van de Veilingsver. K.B.O. werd benoemd dhr. D. Ganseman. Met algemeene instemming werd be sloten adhesie te betuigen aan de motie-de Boer, een telegram zal, om de post- en lelephoonuren te behouden, de Staten Generaal bereiken. Na afhandeling van de werkzaam heden verkreeg dhr. A. W. v. d, Plas- sche, Rijkstuinbouwconsulent, het woord om te spreken over de boonenteelt. Spr. begon met te zeggen hoe de Tuinbouw in Zeeland is ontstaan. Eerst veeteelt, toen landbouw en hierna fruit en groen ten teelt. Zeeland, aldus Spr., heeft een tijd gekend, dat het niet ach ter stond bij de Noordelijke provinciën. Doch wegens slecht afzet gebied en on gunstige ligging wat betreft wo.ti r enz. trad het op den achtergrond Spr. vertrouwt, dat bij go" uitvoe ring er toekor voor de groenteteelt, 'e fruitteelt, die door cl- - .ie"»' stoot en hef goede inzi I» .T. 7. d. Have in deze ojut-> sterk ontwik kelde. Ook kan bij flink aanpakken dit zoo ver komen met de groenteteelt, wan neer gezorgd wordt voor groote kwan- tums en goede kwaliteit. Spr. is verloopen zomer met Prof. Sprenger in Zeeland geweest, en heeft toen speciaal de boonenteelt nagegaan. Men kwam toen tot de ervaring, dat er nog te veel maar raak geteeld wordt. Verkeerde soorten boonen enz. enz., wil men de boonenteelt rendabel maken dan zoo goed mogelijk. Vooral wekte spr. op tot aanleggen van proefvelden, waartoe ook besloten werd Enkele vragen tot den'spr., wer den door hem tot bevrediging beant woord. De opkomst was groot. Radio-telefonische markt berichten. In verband met de plannen tot inrich ting van een draadloozen telefonischen marktberichtendienst, schrijft het Off, Orgaan van den Alg. Ned. Zuivelbond, na een erkenning dat de radio-telefoon goede diensten zal kunnen bewijzen, het volgende; Het terrein is echter geheel nieuw en het is daarom zeker aan te bevelen, dat niet te hard van stapel wordt ge- loopen, doch dat eerst eens goed wordt overwogen, op welke wijze zoo'n draad- looze marktberichtendienst het best kan worden ingericht. Dat daarbij een des kundige sorteering der berichten zelve in de eerste plaats noodig zal zijn, lijkt ons niet voor tegenspraak vatbaar, In de marktberichten, voorkomende zoo wel in dag- als vakbladen, lijkt ons al tijd nog al heel wat kaf onder het koren voor te komen. Wat heeft men b.v. aan een boternoleering die bepaald wordt met de vooropgezette bedoeling om er boven te kunnen verkoopen of een, wel ke ontstaan is door den verkoop van een onbeduidend partijtje boter? Deze en nog veel meer vragen zullen zich bij het opstellen van een centralen markt berichtendienst voordoen. Maar boven dien heeft men de kwestie van den dienst zelve. Voor zoover ons bekend, zijn er thans een tweetal firma's, die zich speciaal op dit gebied bewegen. Een hiervan is het Persbureau Vas Dias te Amsterdam, dat er thans speciaal werk van maakt met de organisaties te onderhandelen over het afsluiten van collectieve contracten voor het rond zenden van vooraf overeen te komen marktberichten. Inderdaad biedt het afsluiten van zoo danige contracten vele voordeelen, maar men moet er dan ook zeker van zijn een goed contract af te sluiten. Dit is nu zoo moeilijk te beoordeelen, omdat we op dit gebied in ons land nog zoo weinig ervaring hebben. Er komen ook hierbij verschillende neven- vragen naar voren, die eerst opgelost dienen te worden, alvorens bepaalde verbintenissen worden aangegaan en waar het vraagstuk der markt berich- ten-verspreiding langs radio-felefoni- schen weg thans voor meerdere organi saties op landbouwgebied aan de orde is, lijkt het ons van belang, dat niet elk dezer organisaties op eigen gelegen heid hieraan verder arbeidt, om dan straks misschien tot de conclusie te ko men, dat een verkeerde weg is inge slagen, doch dat er onderling overleg kome, teneinde gezamenlijk den weg op dit nieuwe terrein te verkennen. De Directie van den Landbouw heeft blijkbaar ook de behoefte aan dit on derlinge overleg gevoeld. Zij heelt al thans een vergadering van verschillende organisaties opgeroepen ter bespreking van dit onderwerp en dit kan een weg zijn, om door de noodige voorlichting en uitwisseling van gedachten, tot een meer omlijnd plan van uitvoering van dezen draadloozen marktberichtendienst tc komen dan cr thans blijkbaar bestaat. BEVOLKING. Gedurende de tweede helft der maand Januari 1925 zijn in de gemeente MIDDELBURG. Ingekomen: Mej. G. van der Weel, uil Rotterdam, Havenstraat O 212, Mej. M. J. Brevet, Cadzand, Yliss. Wagenplein Q 118; A. Bak, Nieuw- en St. Joosland, Rozenstr. W 222; II A Verhulst, Yerseke, Lange Geere K 373; P. Klaver, Amsterdam, Nicuwstraal G 217; W. Vinke, N.- en St.- Joosland, Nieuwlandscheweg U 10b; W. van der Wende, Amsterdam, Penning- hoeksingel L 37; G. Kanssen, Amster dam, Yl. Wagenplein Q 118; .1. Adriaan- se, Kruiningen, Rozeumarijnslr. E 152; J, L. V Schermer, Breda, Bagijnhof E 202, C. II R. Laban, Parijs, L. Noord straat 20; mej. C. E. Waterman, Wee- nen, Lombardslr. C 71; mej. M. M. van Benthem, 's-Gravenhage, Markt K 8; mej. G. L. M. Priem, Steenbergen, Jléereii- grncJil M 27—28; P. Labruijèré, Kpu- tlekerke, Ooslkerkplein O 4. Vertrokken: Nies. van der Schaft, Rolt Kade O 238, naar Utrecht, Burmanslr. 24bis; mej. S. Tazclaar Brakslr. O 260, naar St. Phi- lipsland, Anna Jacobapolder; E. B. van Schaik, Molenberg K 86, Gouda, Groene- weg 35; P J A. Vcrsluijs, VI. Wagen plein P 0, Eindhoven. Accasiastr. 2; J. 1 ihrnyère Bec. ouwcrssingel K 72c, s-Gr.vYxnh -t!e, lietJi „De Zalm"; mej. H. Zieftp Ve' sch -sngel S 126, Lisse, Vuur- A n, lijk, Molstraat N 26, Ho- 1» .'-on, 1 jjsjr gj_. j j) J. Maas, Uiv-slr:-. 1 jeo, 's-Gravenhage, Spek- slraat 1; J. .tzer, Bree E 211, Amster dam, Eikenv» G. de Voogd, Rolt. Kade O 224, Kcidekerke, 't Zand 1) 185; J II van den Hil, L. Noordslr. G 15, 's-Gravenhage, Jacob Ilopstr. 8; J. dc Grimt, Vischmarkt II 163, Amster dam, Disselvoorslr. 31; J. de Vries, L. Delft 1 33, Groningen, „Hotel Kiscli", Slalioiisli'. 7, M. A. Maljaars, Kinderdijk P 121, Yerseke, Café 't Scheepje; J. W. Jacobze. Dam G 58, Kampen, chef ge- neesk. dienst; A. Rissecmv, K. Delft F 12, Vlissingen, Eversstr. 9, A. Lombaard, Loskade P 250, Utrecht, Looierstr. 13; J. Koole, Nadorst S, 253, St. Laurens A 36, L. A. van Dilst, Turfkade H I 79, Vlissingen, St. Jacobslr. 11. Gedurende de tweede hein der majind Januari zijn in de gemeenle KOUDEKEJtKE Ingekomen: H. L. Meijers uit 'Rlienen, E 134; P. de Vos, uil Rotterdam, E 192; J. Roelse, uit Rillhem, D 76. Vertrokke n: G. dc Visser mei gezin, B 196, naar W*. Souburg, A. van. Dainme, E 81, naar O. en !W. Souburg; 'B. Polderman, A 175, 'naar Rotterdam; P M. Raaijmakers met gezin, B 215, naar Bergen op Zoom; P. La- bruijère, D 188, naar Middelburg; W\ Ovaa met gezin, A 180, naar O. en W'. Souburg. Eleclrische Drukkerij G. W. den Boer, Middelburg.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1925 | | pagina 6