BEURSNOTEERING VAN HEDEN AMSTERDAM, 29 Nov. (Slotkoers). 6 pet. Neaerland 1923 99»/*; 6 pet. Nederland 1922 99»/»; 5 pet. Nederland 11918 89»/»; 4»/» pet. Nederland 1917 82 vijf zestiende; 2»/» pet. Nederl. W. Schuld 62»/»; 3 pet. do. Oblig. 62»/4; 3 pot. do. Cerhf. 62»/a. Cert. Ned. Hand. Mij. 126s/4; Aand. Ned. Ind. Handelsb. 121--l22»/aAand. Koloniale Bank 180—181; Koninkl. Petrol. Aand. 102-107; Gecons. Holland- Bche HI— 144»/»; Cult. Mij. Vorstenlanden 181—183; Handelsv. Amsterdam 495— 499; Javasche Cultuur 379 -383; Aand. Deli Maateeh. 284—287; Amsterd. Rubber 1142-115; Nederl. do. 80; Ned. Amerik. .Vaart kll5, Koninkl. lloll. Lloyd 60. Gouda A. 70»/»; Jurgens A, 56$; Anaconda 81",B; Steels 101 >/iErie 20; Southern Railway 38'tUnion Paci fic 142; Common Marine 8%; Prefered do. 35 negen zestiende. Maxwell Gr. C. v. A 33/4'; Maxwell Land Cert. v. Inc. ll_»/4. 3 Prolongatie 4. Russen: Obi. 1880 4; Consols', 4 zeven Zestiende. Markt sluit op de laagste prijzen. Wisselkoersen: Londen chèque 11,45; Parijs 1410 Brussel 12.12»/2, Dollar Cable 2,63. LEGER EN VLOOT. I zoodat ze dus elders naar bronnen van (inkomsten moest uitzien. Op den dag, - De sergeant-torpedomaker J. E. L.'?at de któne ^orven vms. had zij de Rechleren van Hemert wordt oveTge" tegen 11 uur plaatst van de „Corueiis Drebbel" r van de K X naar J onderen», d» ^n*^»d<>kZ SS üX ™rSe n-wnatuurlijk niets meer kunne, uit- K X. {e haar meesiers verlaten, waar zij de kin deren insloot. Omstreeks- 10 uur Hr. Ms. onderzeeboot O 4 is van Vlissingen te Hellevoelsluis aange komen om op 's Rijkswerf te dokken en een groote reparatie te onderdaan. Reorganisatie Militair o n d e r w ij s. Gemeld wordt dat dje plannen tot reor ganisatie van het militair onderwijs een vasteren vorm hebben aangenomen en zoover zijn gevorderd, dat met ingang Van 1 October 1924 belangrijke vereenvou digingen zullen kunnen intreden. In beginsel is het stelsel aanvaard van een gecombineerde opleiding van a.s. be roeps- en verlofsofficieren aan de Kon. Mil. Academie te Breda met detachee- rïng bij den troep voor practische oplei" ding. Opgeheven Zouden worden de cadet tenschool en de Hoofdcursus. TELEGRAFISCH WEERBERICHT. Medegedeeld door het Koninkl. Ned. Met. Instituut te De Bilt. Naar waarnemingen verricht in den morgen van 29 Nov. Hoogste barometerstand: 761.4 te Memel. Laigste barometerstand: 742.7 te Sylt. Verwachting van den avond van 29 tot den avond van 30 Nov.- Matige tot zwakke No)rd-Westelijke tot Zuid-Westelijke wind, meest zwaar bewolkt, waarschijnlijk enkele regen of hagelbuien. Temperatuur om het vries punt 's nachts, overdag lichte dooi. Temperatuur hedenmorgen alhier 9 uur 08 gr., 12 uur 41 gr., 3 uur 40 gr. Vrijdag Zaterdag Zondag Maandag Dinsdag HOOG WATER Vlissingen. 'óO Nov. n.m. 1 Doe. Y.m. 2 3 4 5 5.41 6.03 7.10 8 27 9.44 10 45 11.33 WISSELKOERSEN. AMSTERDAM, 29 Nov. 3 uur. De cijfers tussichen haakjes zijn Üe morgens de villa van koersen van gisteren Londen 11.45 (11.471/,) Berlijn (per l>illioen)x 0.36 (0 35$) Parijs 14 10 (11.15) Brussel 12.12»/8 (12,15) Zwitserland 45,49»/» (46) Wecien ;h0037»/8 (0 0037) i Kopenhagen 47..25 (46.65) Christiania 39.60 (39.05> Stockholm 69.05 (68 95) New York 2.63 (2.623/4 richten, Uit het onderzoek is gebleken, dat de gouvernante in strijd met haar verkla ringen, in twee maanden tijds van de familie R. een som van 7000 francs had ontvangen, waarmee zij goeden sier had gemaakt. De familie R. had eerst acht dagen na den dood van die kleine het tragisch feit vernomen (Msbf.) Uit Valencia wordt, naar de Brus- l i_J I bouwd worden, dat zij in dp toekomst voor spooorwegverkeer bruik baar is; ombouw later, om «jat verkeer te kunnen dragen, is practisch uitge sloten. Ged- Staten beantwoorden deze vraag inet den Provincialen hoofdingenieur be vestigend; wordt er thans in de „Een dracht" een bru« gelegd, alleen voor ge» woon verkeer geschikt, dan is de latere aanleg van een spoorlijn op Tholen in aansluiting aan de Spoorweglijnen in Wes telijk Noord-Brabant feitelijk onmogelijk gemaakt. Zullen alzoo op deze wijze de spoor wegplannen door den voorgenomen brug- bouw niet worden gehinderd, men kan veilig nog verder gaan en zeggen, dat HULP VAN OOSTENRIJK AAN DUITSGHLAND. WEENEN, 29 Nov. V. D Het soc.-dem. - voor,lol aan de Nat. rergubring te Weenon dK plannen door deren bouw onterimt- nopens atennverleening dor Ooetenrijksobo («ar lullen worden bevorderd, aangezien regeerinn aan Duitechfaad voor een bedrag '"m® hel vraagstuk van de verbinding van 10 müliaid kronea, uit eigen staats- der bo'de °dïers. er d°°r ™"i« apgf selsche redacteur der Waasb. meldt, ge- middoleI, met 12-10 etanunen verworpen, >°s< aanzienlijk en koslbaar on- semd dat in de Wt dier stad een auto-1 d, binmB]mtoho toMtald to Oosten- dcrdeel va" den d<m sPoor; car die voetballers vervoerde, door het „etizam(s hulp,erleening aan ae Duit- aldds reeds bij voorbaai tot stand breken van het stuur m een ravijn is ge- J, i_i stort en dat danrHii 22 nersoneiTeewnnd ^nlkmg ^het. Het marinestation in Zeeland Het comité tot beharliging van de al- gemeene belangen van het marine-per soneel beneden den rang van officier (C. A. M. B. O.) heeft aan de Tvyejcde1 Kamer een verzoekschrift met bijlagen gericht, betrekking hebbende op de voor genomen inkrimping van het marine-sta tion in Zeeland. Daarin verzoekt het co mité: a. aan het voornemen om het afzon derlijke marine-commando in Zeeland op te heffen en het marinestation aldaar belangrijk in te krimpen, geen uitvoering worde gegeven; b. indien de onder a vermeldp wensch niet in vervulling zal kunnen komen, althans de sterkte Van het in Zeeland gestationneerde marine-personeel niet ie verminderen; e. indien ook aan den sub b geniten wensch niet tegemoet gekomen kan wor den, althans het in Zeeland geplaatste gehuwde en aldaar woonachtige personeel in hunne plaatsing worde bestendigd tot het tijdstip, waarop dat personeel ook onder onveranderde omstandigheden zou zijn overgeplaatst geworden of voor den dienst in Oost-Tndië zal worden aangewe zen, dan wel tot het tijdstip, Nvaarop hun ne diensten, zonder hef dienstbelang te schaden, niet elders kunnen worden ont beerd. stort en dat daarbij 22 personen gewond zijn - GEREHABILITEERD. Maandagmiddag zijn de beide uit de opsluiting ontslzgjen onderofficeiren op het regimentsbureau in de nieuwe kazer ne te Maastricht, in bijzijn1, van de offi cieren, gerehabiliteerd. Het schijnt, dat zij slechts aan den aangehouden ser geant-majoor nu en dan aanschrijvingen en voorschriften in bruikleen hebben afgestaan, die hij, onder het motief op de hoogte te willen blijven, van hem ter inzage vroeg. Uit Maastricht wordt gemeld, in tegen spraak met wat enkele bladen berichtten, dal Jan Rijken mpg niet bekend heeft- TE HOUDEN AANBESTEDINGEN. ëén spoor gebruik gemaakt kan worden. Voorloopig zal de eleclrische beweeg kracht op het traject Leiden—Den Haag uitsluitend voor de locaaltreinen gebezigd (worden, totdat ook de trajecten Amster dam—Leiden en Den Haag—Rotterdam! Boêlectrificeerd zullen zijn. Wanneer de route Amsterdam—Rotter dam geheel voor gebruik gereed zal zijn, fculllen de volgende baanvakken voor elec- irische beweegkracht in gereedheid wor den gebracht: Amsterdam—Utrecht (via Hilversum), Amsterdam—Uitgeest (via Melsen), .Velsen—IJmuiden Ontslag i gehuwde ambtenaressen. De Minister van Waterstaat heef naar de „Volkskrant" meldt, den directeur der Post en Telegrafie opdracht gege ven hel -ontslag der gehuwde ambtenares sen bij dien dienst voo.r te bereiden, Het blad verneemt hieromtrent dal deze maatregelen bij voor- en te genstander van dit ontslag groote ont stemming heeft teweeg gebracht omdat een en ander zonder overleg met de or ganisatie der betrokkenen is besloten. In de gisteren gehouden vergadering van de centrale commissie voor georga niseerd overleg in amblenaarszaken zou dpor verschillende personen van deze ontstemming blijk gegeven zijn. Indiache Stoomvaartlijnen. Grolius, 28 Nov. v. Singapore, Ba tavia n. Amsterdam. Jan Pieterszoon 'Goen, 26 Nov. te Sa- bang, Amsterdam n. Batavia. Prins der Nederlanden, 26 Nov. Ie New York v. West-Indië. Rindjani, 28 Nov. 'te Marseille, Ba- t?via n. Rotterdam. Soerakarta, 28 Nov. Port-Said, Bata via n Rotterdam. An tenor, 23 Nov. te Sebumg v. Am sterdam. vertrok n. Batavia. Borneo, 27 Nov. Ie Port Said, Amster dam n. Java. Antenor, 23 Nov. te Sabang v. Am- dam n. Batavia. Bali, p. 26 Nov. Peniche, Batavia n. Amsterdam Prins der Nederlanden, 27 Nov. Southampton, Amsterdam n. Batavia. Prins Frederik Hendrik, wordt 28 Nov. n.m. 7 u te IJmuiden verwacht, West-Indiê, n Amsterdam. Patria, 27 Nov. n.m'. 5 u. v Marseille, Rolterd. n. Java Stoomvaartlijnen op Noord- Am e r i k a. Spaaradam, 28 Nov. v. Rotterdam New-Orleans Rijndam. 28 Nor. Ie Rotterdam v. New" York UIT SCHORE. Ala no. één op de voordracht voor hooM der school te Zoetermeer is geplaatst de heer G. Geitenbeek, hoofd der school te S c h o r e. DE WATERLEIDING IN ZEEUWSCH VLAANDEREN. Tn antwoord op schriftelijke vragen van den lieer J. J. Wallien, hebben Ged. Sta' ten o.a. geantwoord: I. Of en zoo ja, wanneer een Water leiding in Z. Vlaanderen voor het geheele IVe en Ve district tot stand zal komen, hangt af van de beslissing van de be langhebbende gemeenten. II. De bedoeling der door Ged. Staten aan verschillende gemeenten gerichte cir- V.ivan het rapport der commissie tot on- eerd, de drie kleinere overspanningen, :„!fJ alsnog I derzoek der vraag of afdamming van dje wijd ongeveer 12.5 A 15 M., zijn van t VERSCHILLENDE BERICHTEN. Uit een van Delft op 10 dezier naar Rotterdam verzonden brief, aange- teekend voor een waarde van f 194.10, werden bij aankomst vermist 1 biljet van f 100, 2 biljetten van f 40 en 1 biljet van f 10. De politie stelt naar deze vermissing een uitgebreid onderzoek in. Woensdagavond geraakte nabij Oud- Wassenaar de 22-jarig© kleermaker van den B. uit Den Haag door het slippen van zijn rijwiel onder een auto. Van den B. weid onmiddellijk gedood. - Te Sleen (Drenthe) werd in Juli 1918 zekere J. M., oud 50 jaar vermist. On danks alle nasporingen der politie jjelukte het niet emig spoor van hem te vinden. Thans blijkt, dat hij door een zwager, W., om het leven is gebracht. W. heeft M. met een mestvork het hoofd ingeslagen. W. en de vrouw van den verslagen©, de onge veer 50-jarige A. W., hebben het lijk in huis gesleept, 's Avonds laat, toen de duis ternis gevallen was, hebben zij toen op het orf van W. een kuil gegraven en daarin het 1 ijk begraven. In verband met geruchten heeft de rijksveldwacht een nieuw onderzoek ingesteld. Dit heeft gisteren geleid tot het arresteeren van J. W. en diens zuster A. W. De aangehoudenen hebben een volledige bekentenis afgelegd. Te Brussel zijn twee Poolsche inter nationale treindieven gearresteerd, die in den trein Parijs—Amsterdam twee NedeT- landsche passagiers hadden bestolen. Men vermoedt, dat zij ook betrokken 2ijn bij den diefslal van diamanten, <}ie onlangs aan liet station -Antwerpen heeft plaats gehad. v Te Stollberg bij Aken heeft gisteren een ernstig ongeluk plaats gehad. Een groole menigte nam deel aan het eerste ijsvermaak op een vrij diepen vijver, toen plotseling het ijs brak en een aanlal schaatsenrijders in de diepte verdween Ondanks alle reddingspogingen zijn zes personen verdronken, (reeds zijn drie lijken opgehaald. Naar een bericht uit Marseille ineldl, wordt aan een Bollandsche gouvernante, in dienst van de familie R. aldaar, een hoogst ernstig feit ten laste gelegd. Terwijl genoemde familie voor parti culiere aangelegenheden in België ver toefde, had zij de zorg voor drie kinde ren, respectievelijk drie jaar, twee jaar en zeven maanden 'oud. Het jongste kind nu is door haar zor geloosheid van honger en koude [omge komen. Voor den rechter van instructie ver klaarde zij, geen nieuws en geen geld van de familie R. ontvangen te hebben, irr nf „Eendracht" en de „Zandkreek" uitvoer- wapend beton ontworpen, evenals de pij- - - de p o incie m uitzuchtt)aar en gewBnscji1t k:m zijn, daartoe strek- Iers en landhoofden. Deze overspanningen kende, dat aan overbrugging der „Een-,krijgen een rijweg ter breedte van 5 M., dracht" de voorkeur is te geven boven waarop het verkeer tijdelijk gestremd afdamming. moet worden als een trein passeert. Door deze uitspraak is het vraagstuk Bovendien is aan een zijde een trottoir n de verbinding van het eiland Tholen met den vasten wal van Noord-Brabant gestelde risico-garantie is gebaseerd op l -» -■ indien deze medewerking onverhoopt niet mocht worden verkregen, achten Ged de provincie niet gebonden. Voor mede werking van een beperkt plan zal een nieuwe uitspraak der Prov. Stalen wor den uitgelokt- LAATSTE BERICHTEN. Woensdag 12 Dec. v.m. 11 uur, geb. Prov. bestuur M'burg, aanbested'ng: voortzetting verb, oververdediging in de OoAbuitenhaven te Terneuzen van 15 December 1920, de helft van de wordt gebracht. Het is daarom alleszins billijk, dat de toekomstige bouwers van een spoorweg op Tholen een gedeelte van de kosten van den brugbouw terugbetalenGed. Staten meenen dat gedeelte op de helft dier bouwkosten te mogen bepalen, ge lijk immers ook bij de spoorweg- en brug- plannen, Welke leidden tot het besluit enz. Raming f 6! kosten der brug voor de spoorwegmaat- Zie Staatscrt. van 30 Nov. 1923. schappij bleef; een daartoe strekkende bepaling achten Ged. Stalen onder de voorwaarden, waarop het voorschot wordt verleend, wenschelijk. Hun derde opmerking raakt eveneens een financieele aangelegenheid. DO gemeente Tholen heeft in de laatste ja ren een brugfonds gekweekt, dat op 31 December 1922 tot eene som van f24.295 Prov. best. M'burg, vernieuwen enz. was aangegroeid. Het schijnt hun rati- verf-, behang-_en glaswerk gebouwen oneel toe, dat dit fonds in mindering van de bouwkosten wordt gebracht; aange zien deze op f 579.000 zijn geraamd, zou het provinciaal voorschot al'zloo niet meer mogen beloopen dan één derde gedjeelte Woensdag 2 Jan. '24 v.m. 11 u Prov. best. M'burg: onderh. bodem diepte buitenhaven, kan. Walcheren, Vlissingen en Veere, sta<Lhaven Veere, Koopmanshaven Vliss. en ha venwerken gedurende 1924. Zie Stort, van 12 Nov. 1323. Woentdag 2 Jan. '24 van. 11 kan. Z. Bevel., ged. '24 en '25. Raming f8140. Zie St.crt. van 12 Nov. '23. Woensdag 9 Jan. v.m. 11 uur geb. Prov. bestuur M'burg, 't onderhoud Rijks i van f 579.000 min f 24.295 of f 554.705, groote wegen op Walcheren, Sloedam en W. Z. Vlaanderen in 2 perc. ge durende 1921'25. Raming per jaar lsto perc. f2500; 2e perc. f5500. Zie Staatscrt. 21 Nov. 1923. STUKKEN VOOR DE dat is f184.902. De ontworpen brug zou komen te liggjen even ten Noorden van het bestaande Veer, en een kleinen hoek maken met het ver lengde van den straatweg op den Bra- bantschen oever. Zij bestaat uit een groo- overspanning over den eigenlijken PROVINCIALE STATEN VAN ZEELAND. s(rooni, enkele kleinere spanningen over Overbrugging Een- de alleen bij hoogwater overstroomden dracht. Ged. Staten wijzer er Prov. Staten op, dat deze zich bij hun besluit van 3 Juli j.l. vereenigd hebben met de conclusie gronden, benevens opritten aan beide oevers. De groote overspanning, wijd 93.5 M., wordt als een ijzeren vakwerk geconstrur DE MINISTERCRISIS. Naar uit politieke kringen vernomen wordt, heeft jhr. mr. Beelaert van Blok land besprekingen gevoerd met de voor mannen van de rechtsche partijen. UIT DEN HAAG. De Haagsdie rechtbank heeft heden den 38-jarigen meubelmaker J. L. J. we. gens verschillende inbraken veroordeeld tot 5 jaar gev., en wegens poging tot doodslag op een politieagent die hem bij een dier inbraken betrapte, tot 8 jaar gevangenisstraf. Onder groote belangstelling stond he den terechl de 62-jarige mevrouw van B.. >geb. T., beschuldigd van moord op haar echtgenoot, mr. van B., in een per ceel op de Sclienkkade. Volgens rapport van twee deskundi gen heeft men hier te doen mtet vermin derde toerekeningsvatbaarheid van bekl. Na verhoor van tal van getuigen deelde de bekl. mee, dat zij zich, voorzien vpn een dolkmes, naar voornoemd perceel had begeven. Wat nu het binnenkomen is gebeurd, weet zij zich niet meer ie herinneren, daar zij in zeer opgewonden toestand verkeerde. BEURSO VERZICHT. AMSTERDAM, 29 No,v. 3 uur. Ophieuw nieuw waren liet de eliewaarden, die overwegend op den voorgrond traden, waarbij Koninklijken weer aan de spits gingen Hel hoofdfonds wist zich, daarbij op een verhoogd koershiveau te plaatsen. Geck/H solideerden waren goed prijs houdend. Suiker waren wat op den achtergrond geraakt, en goldeln, evenals aard. Indische credictbanken iets lager, in overeenstem ming met de ophieuw gedaalde suiker prijzen. Rubbers, hoewel op bescheiden voet verhandeld, wareh eenigszins aan aanbod onderhevig. Handel in tabakken, was weinig Ie be merken en het koersniveau onderging.' niet vee {verandering. Scheepvaarten buiten de belangstelling Companie's waren thans meer aan aan bod onderhevig Ned. industrieelen vertoonden niets bijzonders. 2 Prol. 4. niet onbelangrijk vereenvoudigd; zij be- hebben, ook al passeert een trein, teekent bovendien, vooral wanneer op! De oprilten krijgen op den Brabant- de vroegere besluiten ter bevordering van &cben oever een helling van 1 45, en de totstandkoming van zulk een verbin- breedte van 13 M., op den ThoolschJeti ding wordt gelet, dat thans d(e brugbouwoever een belling van 1 43 en waar vanwege de provincie behoort gesteund j mogelijk een breedte van 10 M. te worden. i I Do eerstgenoemde oprit valt vrijwel Van B. en W. van Tholen is eed!samen met de bestaande Rijksstraat, ter- sclirijven van 20 Maart 1923 ingekomen,wijl op den Thoolschen oever een loprit waarin Wordt medegedeeld,, dpt de raad!öaar liet centrum der stad en één naar besloot tot overbrugging op kosten der J bet ontmoetingspunt van Oud-Vosse- gemeente, mits een bruggeld mag Wordenmeersche weg en Polderweg voert, geheven en Rijk en Privincie ieder e^nl De brug wordt berekend op een be- derde gedeelte van de op f579.000 ge-testing met niet te zWare spoorweg-loco- raamde bouwkosten bijdragen bij wijzemotieven en spoorweggoederenwagens, van renteloos voorschot, af te lossen in j Van normale spoorwijdte en wel ingevolge jaren; het resteerende derde ge-Jde 9e alinea van bldz. 7 op 80 pCt. vap voor voetgangers ontworpen breed 1.5 M. Hierop kan het verkeer steeds plaats deelle, benevens onderhoud, bediening de getallen uit de tabel op bldz. 6 Van en bewaking der brug, neemt |de [gemeente l de voorschriften voor de samenstelling dan voor hare rekening. |en de berekening van ijzeren bovenbou- Waar als vaststaand mag worden aan-j wen Van spoorwegbruggen, goedgekeurd genomen, dat Prov. Staten in beginslel©o September 1917 door den Minister bereid zijn een voorschot beschikbaar te van Waterstaat. stellen, daar dient gevraagd, of zij zich j De onderzijde van de brug over met het Thoolsche plan zouden kunnen 140 M. breedte in het midden d|pr span- vereenigen en den van de Provincie ge- J wijdte wordt op 5.75 M. N.A P. gelegd, vraagden steun achten overeen te lcomen 'd.i. 1.30 M. boven den hoogsten storm- met de mate van hel Provinciaal belang, j vloed, 4 M. boven gewoon hoog wp- Naar Ged. Staten oordeelen, bestaal erter, en i 7.50 M. boven gewoon laag geen bezwaar, deze vragen in het algri-water. meen bevestigend te beantwoorden. Ookj Het Westelijk landhoofd -wordt veT- de hoofdingenieur van den provincialen breed voor zoover zulks in verband met waterstaat is van die meening en advj- de splitsing van den weg noodig i». seert levens het bestaande veergeld om.' Naast den Oostelijken peiler wordt te zetten in bruggeld. feenig remmingswerk aangebracht. Ged. Stalen vestigen nog de aandacht j Het rivierbed Wordt zoodanig verruimd op dri© punten: rdat het doorstrooraingspriofiel na het In de eerste plaats op het heffen van-aanbrengen der peilers even groot is nl» bruggeld. Men zou wellicht kunnente voren. zeggen, dat zulk een heffing niet van j De onderdoorgang nabij het bestaande onzen tijd is; nu evenwel allerwege deveerhuis welke slechts gebruikt wordt zeer ongunstige tijdsomstandigheden zóó door voetgangers en door voertuigen, den loon aangeven, dat menige in voor" 1 -wellte bestemd zijn voor, of afkomstig zijn spoediger dagen verworven zienswijze! van eenige loodsen, waarin thans een voorloopig zal moeten worden prijsgege-1 j,andel voor landbouwhenoodigdjbeden j ven en nuttigheidsoverwegingen veelal de beginselen terugdringen, kan het wellicht juisler geacht worden, te zeggen, dat de heffing van een bruggeld tot voor kort niet van dezen lijd scheen; Ged. Staten komt het althans niet billijk voor, om de mogelijkheid van znlk eene heffing bui ten te sluiten en dan de daaruit andfcrs vestigd is, verkrijgt ee'ne vrije hoogte van 2.80 M. Voor de peilers en de landhoofdpn iv op een paalfundeering gerekend. E1 e c t r i T i c a t i e der Provincie. Het punt der agenda van de aanstaand!» verkregen baten b.v. te willen vinden j zittingmededeeiing omtrent den stand uit de belastingen. Speciaal belang moge,der Werkzaamheden inzake de elèctrici- ditmaal speciale verplichting scheppen teilsvoorziening in Zeeland, wenschefc Ged. Staten wenschen alzoo aan de ge* J Ged. Staten aan te houden, wijl zij van meenle Tholen op dit punt geene moei-(commissarissen de positieve toezegging liiirhariAr. to 1 bebbcn ontvangen, dat hen in December lijkheden in den weg te leggen. Het tweede punt betreft de vraag, of voorstellen le dier zake zullen berei de brug al dan niet zóó zal1 moeten ge- ken. Zij hebben het voornemen, de in

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1923 | | pagina 2