Verschillende Berichten. Bevolking. Ingezonden Stukken. as I? 1 1 i® ll Is i i ia Tuinbouw in Zeeland. Naar aanleiding van eenige opmerkin gen in „De Tuinbouw" betreffende den op te richten groenteproeftuin „Zuid Beve land", en over de uitbreiding van de groenteteelt, heeft de heer J P M Cam- man alhier rijkstuinbouwleeraar voor Zeeland, in het jongste nummer van dat blad in een ingezonden stuk o a. mee gedeeld, dat er hier in Walcheren pogin gen in het werk gesteld worden om aan de op te richten Coöp Suikerfabriek te Middelburg, een inrichting te maken, waardoor in de stille zomermaanden groenten kunnen worden geconserveerd, om op die wijze op grootere afstanden te kunnen verzenden en daardoor een lotonender afzet voor de vele zomer^ ^■oenten te verkrijgen „U kan toch wel begrijpen schrijft de heer Caroman, dat waar de toestand hier zoodanig is, ik zeer zeker niet zal mee werken een ongezonde uitbreiding van de groontencultuur te verkrijgen in stre ken waar deze nog van weinig beteeke- nis is. Van de geheele oprichting van een proeftuin was mij zelf niets bekend voor de statuten opgemaakt waren en de grond reeds besproken was Hij wijst er voorts op dat hot comité voor de oprichting van een proeftuin ge heel bestond uit menschen buiten het volk. Wel heeft hij indertijd op die plaats over uitbreiding van groenteteelt gespro ken, maar dat was omdat men toen op uitgobreiden schaal een proef had geno men met augurkenteelt, waarop hij den raad gaf niet alles ,op één kaart te zetten, en augurkenteelt met andere groente" producten te verbeteren „Om hieruit, zoo gaat hij dan voort, nu maar te besluiten, in een streek, waar de werkkrachten waarlijk niet overdadig zijn, om door een proeftuin de groente- cultuur aan te wakkeren, acht ik onder de tegenwoordige omstandigheden in de ge noemde streek zeer lichtvaardig lk ben op het oogenblik juist bezig de Walchersche kweekers te bekeeren, dat zij zich zullen toeleggen op het kwee ken in het groot van groote partijen van eenzelfde soort groenten, geschikt voor een langdurig export, dan kunnen bij een goede inrichting van den handel en een krachtige samenwerking de toestanden op Walcheren, die niet juist rooskleurig zijn, mogelijk in de toekomst veel ver beteren Heusch, de taak van een Rijkstuin' bouwleeraar is niet zoo licht op te vatten en cisclit thans veel hoofdbrekens en nadenken om den goeden weg in te slaan Paardenmarkt te St. Ni colaas. Het' „H v. A." meldt, dat de groote jaarmarkt van paarden en vee Maandag I December a s. te St Xicolaas gehouden zal worden. Voor verschillende soorten paarden en vee worden 905 frank asm prijzen uitgeloofd, terwijl bovendien nog een som van 200 frank zal verloot wor den onder alle paarden en veulens, aan wezig van 9 lot 12 uur en vergulde en bronzen eere-metalen zullen worden toegewezen. H PORT. De Voetbal w edslr ij d te Huil De belangrijkste gebeurtenis die thans te memoroeren valt is zeker wel de nederlaag van het Nederlandsch elftal met 2 1 te Huil, welke uitslag Zater dagavond reeds door ons kon worden ge- bufletineerd Deze nederlaag is het klinkt vreemd eervoller dan de overwinning met de zelfde (cijfers op Houtrust. Toen, den 26en Maart vond Nederland een der zwakste Engelsche elftallen, waar ooit tegen gestrpden was, tegenover zich. Thans stond onze Oranjeploeg tegenover het sterkste elftal dat Engeland in het veld kan brengen en bovendien werd ge durende de ecrsle drie kwartier met tien man gespeeld. Twee of drie minuten na den aanvang kreeg Jan Vos een trap, die hein nood zaakte het veld te verlaten, wel heeft hij later nog een oogenblik meegchinkt, doch toen bleek spoedig, dat liet niet ging Na de rust is dan ook Westra van Holthe voor hem ingevallen In de eerste helft was Engeland bijna voortdurend overwegend sterker, doch onze verdediging, waarin De Korvcr weder uitblonk, hield dapper stand Door middel van een strafschop namen de Engelschen de leiding Na de rast waren de rollen omge keerd en was all-holland vaak. in de meerderheid. Nu veroorzaakte de Engel sche achterhoede een strafschop, die door Boutmy keurig genomen werd En geland zelte er nu alles op om de leiding te hernemen, doch het duurt nog een kwartier eer dat Woodward bij een doel- worsteling daarin slaagt. In dezen stand komt geen verandering meer, zoodat En geland met 2—1 gewonnen heeft. Göbel, Wijnvcldt on Bouman hebben schitterend verdedigd, Bosschart speelde beter aan in een zijner vorige interna tionale en De Korver was een der beste zoo niet d e beste speler van het veld. iBoutmy liep af en loc van zijn plaats, terwijl de voorhoede door het ge mis van Vos gehandicapt was, al hebben allen, zoowel in de tweede helft een uitstekend spel getoond De Engelschen waren opgetogen over .onze ploeg. Er waren c a 6000 toe schouwers. Scheidsrechter was de heer Dudley, een Schot, die uitstekend voldeed De heer Heldl, van wien eenige we ken geleden gemeld werd. dal hij vrij ernstig ongesteld was, is herstellende, zoodat hij weldra zijn functie als inspec teur van de Rijksverzekeringsbank we der kan opnemen Aan mr. Th Sluart, den Nederland- schen regeeringscommissaris op de we reldtentoonstelling te Gent, zal Zaterdag 22 dezer te Amsterdam een huldelijk worden aangeboden als een bewijs van waardeoring voor de uitnemende wijze, waarop hij de belangen der Nederland- sche inzenders heeft behartigd. De plechtigheid zal gevolgd worden door een eeremaaltijd, hem en het da- lijkscii bestuur van de Nederlandsche af- deeling op die tentoonstelling aan te bieden De bond van administratieve ambte naren S.S, heeft den directeur-generaal •erzocht, den lijn- en stations-ambtena ren .een salaris toe le kennen 1' 100 in minimum en maximum hooger dan dal van bureau-ambtenaren - Over elven Vrijdagavond is, naar de R C. meldt, te Leiden brand uitge broken in een der gebouwen van de stedelijke lichtfabrieken Een gedeelte van het magazijn, waarin groote hoe veel den poetskaloen lagen opgestapeld, is ge heel uitgebrand. Men wist het vuur tol het magazijn, dat geheel uit beton en ijzer is (opgetrokken, le beperken. De oor zaak is onbekend. In den nacht van Vrijdag op Zater dag j.l. Wisten te Sneek twee personen door opening van een vensier door be middeling van een scherp voorwerp zich toegang te verschaffen tol het woonhuis van den heer E ten Cate- Fennema te Sneek en hebben aldaar een bureau' opengebroken en ruim honderd gulden gestolen. Waarschijnlijk hebben de dieven zich bij de opening van het bureau be diend van Hetzelfde voorwerp, waarmede ook het venster aan de straat is geopend De politie stelt een onderzoek in. ONTSNAPT. Dezer dagen is een man, die bij de Amslerdamschc politie als een „tlesschen- trekker" te boek staal, aan de politie ontkomen juist op het oogenblik dat men liern wegens oplichting wilde arresteeren. De man was directeur van een zich noe mende maatschappij tot verzekering legen waterschade en had zijn kantoor op een der grachten te Amsterdam, hij woonde in een huis aan diezelfde gracht. Hij wordt er van verdacht op de vol gende .wijze oplichting te hebben ge pleegd. Bij de executeurs-testamentair van een overleaen bekend Amsterdammei- presenteerde hij quitantics voor een polis van verzekering tegen waterschade. De quitantics werden eenige malen betaald, doch dezer dagen kreeg men argwaan, doordat de polis niet bij de nalatenschap te vinden was. Toen dan ook 's mans zoon wederom ten kantore van een der executeurs-testamentair de quitantie pre senteerde, werd de politie gewaarschuwd, die den jongen aanhield. Den vader werd verzocht zijn zoon van het politiebureau te komen afhalen, 'doch papa verscheen wij selijk niet. Rechercheurs logen daarop naar zijn woning, doch blijkbaar had de man lont geroken, want hij wist nog juist te ontkomen. Thans zit hij in Duitschland. Die ontsnapping ging op de volgende, niet alledaagsche wijze in haar werk Een jongere zoon van den flesschentrek- ker, een knaapje van een jaar of twaalf, schelde 's namiddags om een uur of zes bij een schoenmaker in de sleeg vlak bij de ouderlijke woning aan mei de bood schap, dal zijn vader op het plat naast de woning was, dat de deur, toegang ge vende tol hel plat, was dichtgeslagen, dal zijn moeder de deur niet open kon krijgen, en of nu de schoenmaker zoo vriendelijk zou willen zijn zijn vader in slaal te stellen door den schoenwinkel van het plal af ten zoo .weer in fde woning ning te komen De schoenmaker had daartegen geen bezwaar en hielp den in in het nauw gebrachlen vader, natuurlijk zqiuler le beseffen, dal hij aldus een flefeschenlrekker aan de politie hielp ont komen. 'Hbld.) -o Het stoomschip „Pnnnonia" heeft de Spaansche stoomboot „Balmes" in brandenden toestand aangetrof fen in den Allanlischen oceaan. Reuter meldt, dat het eerste vaartuig allo passa giers van <le „Balmes ten getale van i03 aan boord nam en thans dal schip, hetgeen dus blijkbaar nog zee kan bou wen, naar de Bermuda eilanden bege leidt. - Opnieuw hoeft in Rusland een spoorwegongeluk plaats gehad Reuter meldt uit Nowotsjerkask Dongebied dal dit bij liet slation Sjasjlna geschiedde Een goederentrein botste legen een an deren Twee menschen werden gedood, twaalf min of meer zwaar gewond fn de Isle helft van de maand Novem ber zijn in de gemeente MIDDELBURG 1 ngekomen: M. T. A. Korndörffer, winkeljuffrouw, L. Delft B 155, uit Amsterdam, K. van de Gruitcr, veldarheider, Hoogstraat 1 137, Arnemuiden; C. Bal, koopman, Vlis- singsclie slraat K 57, Heinkenszand; J. Wesdorp, kolentremmer, Zuidsingel C 42a, Koudekcrke; II F A. Velthuis, teerares, Dwarskaai G 110, Hoogezand, A. Over- duin, Wagenaars!r. D 88, Weslkapelle- .1. van Ouwerkerk, bakker, Bree E 280, Zalt-Bommel; T. A. Brouwer, bakker, L Viele IC 199, Domburg; P. Cornells, tim mermansknecht, Segeerslr. H 74, Groede; B. A A Vergouwe gob. Mervel, Nieuwstr G 227, Den Helder. Vertrokken: J. A. Brandes, Vliss. Wagenplein P 13, naar Zeist; P. Lorier, Domb. Schuitvlot Q 207, Koudekcrke; W. Piel, K Gislstr A 131, Ylissingcn; P. J van Damme K Gortstr. I 340, KoudekcrkeG. J. A. Schee pers, Dampoor! T 200. Vlissingen; W. K Leijdekkers, Bleek 1" 101, Aalsmeer; l. C. Busier, Volderijlaagte M 122, Dord recht; wed. J Marinissen, Volderijlaagte M 87, O. en W. Souburg VLISSINGEN Ingekomen: 1 de Hullu, zonder, KI. Kerkstraat 1, Niebwvliel; Mej. P. X Visser, zonder. Wilhelminastraal 11, Utrecht; Mej N v. d. Vegte, zonder, Scherminkelstraat 23, Middelburg; N van Spanje, ingenieur R. Rellamypark 5, Hoorn, C. II Ila- kel, bouwk tookonaur. Koningsweg 25, Bergen op Zoom, J W. van der Mast, schoonmaker Kasteelstraat 109, Ede; J A de Mondt beheerder opent» leeszaal, WalslrGoes; Mej. J. E Strachan, zon der Dokkade 31, Haag, W. II. Segboer, Rijles Telegrafist, Wagenaarstr 4, Roller- dam W. Bakker, gepensd., van Dishoeek- str; 26, Amsterdam, J Spïil timmerman' Scherminkelstraat Moordrecht; D II. de Boer. werktuigkundige, Nieuwstr. 63, Haarlemmerliede en Spaarnwoudc; H. S Bocls. eleclromonteur, Lambrcchlsenslr 32, Helder; M. P C Meirtderink—Rose, zonder, Kerkhoflaan 10, Helder; P. J. Poèrslamper lelterzelter, GJacisslraat 97, 0 Beijerland; J. Karei, stuurman Gouv Marine, Nieuwendijk 13, Balavia; W. .1 Knelemann, kastelein, Wagenaars(raat 5 Rotterdam; W Piel, operateur bioscoop, Rellamypark 18, Middelburg; Mej P W Schoolmeester, onderwijzeres, Hendrik straat 22, Sehaerbeek; G J A Scheepers, werkman, Midden Reduil 178, Middel burg; Wed J. Goekoop de Ronde, z'onder. Boul. de Ruyter 54, Utrecht; J N. van den Berg, Kapitein InfScheldeslr. 42, Koudekerke Vertrokken: G. Dellcbcke, Hoogeweg 172, naar Itit- Ihcm, mej M. J de Waard, Ilellebar- dierstraat 2, Deii Ilaag; C. J. A van der Hoeven, Glacisstraal 43, Hardinxveld; F. A Blonimaerl, Gravenstraat 3, Ostende; C. F. Barbe, Wolstraat 27, Antwerpen; 1 J Brackx, Emmastraal 1G, Ostende; C. de Hart, Scheldestraat 42, Terschel ling; J. Lems, Oude Markt 31, Rotterdam; G. Schcnkenberg, Clijverstraat 23, Ber gen op Zoom; J. van de Velde, Hout- kade 6, Hellevoelsluis; mej. G P Braai, Kanaalstraat 58, IUoetinge, mej. G van de Hofstede, Ilobeinstraal 89, Voorscho len; W. E. M. Everaerl, Vrouweslraat 29, Rotterdam; mej. A. C F. Sormani, Palingstraat 10. Heerenveen; P J. de Visser, St. Jacobstraal 14, Dordrecht; C. Olyslager, Evertsenslr 6, Den Ilaag; W Pielerse, Vrouwestraat 17. Rotterdam; C. van de Voorde, Droogdok 11, Den Helder; W. J. Kruyver, aan boord Mailboot, Schie dam; mej. L. F. A. Everaert, Vrouwestr. 29, Rotterdam; mej. R- H. M. BJankert, Badhuisstraat 114, Middelburg, J W. So- rel, Wagenaarstraat 33, Rotterdam. In de eerste helft van November zijn In de gemeente GOES Ingekomen: P W. Koens, eleclricicn, uit Venlo, Singelstraal 106; A. Bostelaar, werkman, Vlissingen, Ganzcpoortslr 178; Th. G J. F. Wildschut, kellner, Rotterdam, Korte Kerkstr 112; II. S. Drijfhout, boomkwee- kor, Waarde, Wijngaardstr. 86; C G P- Stevens, ass. landbouW-leeraar, Bergen Vreugde, bakker, Haarlem, Bierkade 2; op Zoom,: Groote Marskt 64; F. van de S van de Vre de, W.-I. ambtenaar, St. Eustalius, Lange Vorstslr. 236, A Ver- (meulon, koopman, Antwerpen, St. Jau cobslr 108, A. Minnaar, zonder beroep, Kruiningen, Oude Vischmarkt 66; S van Gilst, letterzetter, Bruinisse, Ganzepoort- straat 178. u Vertrokken: J. A. de Ilondt, gepensionneerde, naar Vlissingen; M. Johannisse, smid, Nieuwer- kerk a d I.Tssel; J. P de Hullu, bakkers knecht, Borssete; J. .1 O de Planque, onderwijzeres, Zeist; C L .1. van Vrede- gem, Antwerpen; J. J. Constandse, effec tenhandelaar. Dordrecht; J. Weststrate, tuinman, Kloetinge; M W Knuist,straat- maker, 's Heer Arendskerke; J van de Kreeke, bakkersknecht, Kloetinge, Fra. van Eldijk, wed. L J. Muelman, Rotten dam Ingezonden stukken worden in geen geval RIJWIELPAD. M. d. R. Gaarne brreng ik hulde aan de goede bedoeling, die voorgezeten heeft bij den aanleg van het voet- en fietspad langs de Noordelijke helft van den Veerweg le Wolphaarlsdijk Toch moet mij één opmerking uil de pen. Dat pad ligt daar nu reeds ongeveer een half jaar netjes hegr'md en met pa len afgezel, zonder dat nog iemand den voet oi' den fietsband erop heeft gezet. Waarom'? Omdat het zoo min begaanbaar als berijdbaar is: hel is belegd met een stevige laag grind niet al le fijn en daarmee uit De voel zakt er in weg; de fiets smoorl er in Wat in den loop van den zomer aan 't pad gedaan had kunnen worden, laat ik rusten; dal is, als de zomer, voorbij. Maar wil men het werkelijk in dienst van het verkeer brengen, laat men dan een deskundige raadplegen over de wijze, waarop aan de rulle grindlaag eenige vastheid is te (geven en dal advies dan opvolgen. Nu ligt het pad daar doelloos en zou de gedachten leiden in de richting van Kampen of Abdera. S. Dinsdag Woensdag Donderdag Vrjjdag Zaterdag Zondag Maandag HOOG WATER. V J j s s i n gen. 18 Nov. na 20 3.53 4.45 5.45 6 55 VBRTRBK DBF. SPOORTBBINBN i"W INTB-BT5TBNST Vliuiugeu Middelburg Arnemuiden Noord-Kra*jj ert. a Heer- Ar on dak. Goes Kapetle-Biezel Vlake Kruiningen—Ier». Krabbendgke. Rilland-Bat b. Woenadreoüt. Borgen op Z. 5.48 Wouw 6.— Roosendaal6.12 A, Breda Rotterdam D. P. AmstWp. o.Gouda Den Haag o. R. H.S. Amsterd. o. R. H.S. Utrecht o. Den B. Amst. Wp. o. Utr. Arnhem o. Ngm. Antwerpen Brussel (Nord) Pargs (Nord). Kiulon O.S. o. Wes. 4.15 4. i 8.: 9.18 5.45 7.48 8.46 8.10 9.02 8.05a 6.25 7.20 9.10 12.25 1.27 4.50 8 35 7.29 9.20 12.85 1.33 5.- 6.41 9.27 12.41 5.08 6.49 9.35 12.49 5.14 6.56 9.43 12.56 5.21 7.03 7.48 9.53 1.04 1.55 2.23 5.29 7.11 I0.05V 1.16 2.36 5.87 T.1T 10.12 1.22 2.06 2.44 5.43 7.22 10.17 r 1.27 2.51 5.49 T.31 10.27 r 1.88 3.02 5.53 7.37 10.33 r 1.42 8.10 6.04 7.50 10.45 1.54 8.23 6.16 4. 8/23 lO.af 2.03 2.33 3.82 4.20 6.27 8.03 11.05 2.11 3.41 4.32 6.36 8.16 8.33 11.13 2 19 2.46 3 50 4.44 6.45 9.06 11.45 2.54 3.81 T.23 9.58 1.03 (.08 4.03 a - 8.33 10.21 L31 4~3T 4.37 1 8.57 11.22 2.40 5.89 5.39 5 9.53 10.56 1.33 S.02 5.02 9.30 11.40 2.15 5.40 5.40 10.08 11.42 2.29 6.21 6.23 - 9.58 10.17 12.40 4.20 4.20 4.55 8.02 11.18 1.47 5.01 5.01 3 5.57 9.03 5.15 10.46 10.46 S" - c 2.00 4 8.06 8 IC c 11.12 - 1.50 8E- 3 7.10 7.(81 7.55|tKeulen C.8. o. Was. V. SP l.— 5.47 5.47 5.47 8.15 2.27 4.54 (4) (5) 7.56 8.051 Pargs (Nord) 8.l2.,Bra«sel Nord) 8 7.10 11.15 11.15 §8,10 8 12.358 12.35 11.57 2 5.59 5.59 7.56 9.33 12.13 1.03 4.541 6.54 13 3 S sS 8.20 Antwerpen 4.- 5 7.10 7.24 8.49 10.32 1,82 2.34 5.55 7.56 8.27 Arnhem o. Ntjmeg. - 6.- 7.30 10.55 11.55 11.55 _H' 3.34' 5.58 8.17 8.36 Amsterd. Wp. o.Utr.» 7.85 10.28 1.17 MT 4.16 6.25 8.46||Utreoht o. Jen 'B. i 7.04 8.13 11.10 1.56 1.56 4.54 7.05 tï 8.28 8.53 Amst, o. Rott. H.S. 9 - 4.48 4.48 7.04 10,08. 1.45 1.45 4.15 6.45 2 a 9.02 Den]Haag o. R. H.S. - 7.37 7.S7 8.50 11.08 2.89 2.89 5.13 7.50 9.11 Amst. Wp. o. Goada» - 7.10 S3 M 55 a 9.17 Rotterdam D. P. 4.45 8.33 8.33 9.18 U.40 3.03 8.03 4.83 5.40 8.19 a s 2 o 9.29 Breda. 6.25 10.02 1.08 3.89 6.18 6.44 8.54 8.57 9.40 Roosendaal 5.10 7.00 7.40 9.- 1.16 9.42 9.59 10.41 1.41 3.40 4.16 4.25 6.40 7.29 9.84 8.02 'A 9.49 Woaw 5.23 7.10 7.53 9.(1 3 10.03 1.50 3.53 4.35 6.58 T.85 9.10 9.58 Bergen op Z. 5.34 A. 7.23 8.04 9,34 J S d 10.13 10.56 1.59 4.04 (.30 4.45 7.04 7.45 9.51 9.48 10.47 Woeusdreobt 7.92 9.43 3 10.28 2.07 aa uk 4.54 aank. 7.54 9.20 10.41 19.13 Rilland—Bath. 7.44 3 10.10 10.83 2.18 5.07 8.07 10.50 Krabbendjjke 7.50 10.17 5 <D 10.45 2.24 5.14 8.13 10.05 11.27 Krainingaa—Iers. 8.011 10.26 3 2 10.54 2.33 5.24 8.28 10.18 tl.05 12.29 3.03 10.31 23 10.59 2.28 4.57 530 8.28 10.45 11.35 Kapetle— Biezel. 8.17 10.39 E 11.09 2.(3 5.40 8.89 11.29 12.17 Goes 9.27 10.47 O M 11.18 11-83 2.57 5.09 5.49 8.50 10.81 11.37 's-Heer-Arendsk. 8.35 11.59 N a 3 11.28 3.05 5.57 6.05 8.58 9.46 10.- 11.58 Noord-Kraagert 8.42 s 12.07 s 11.30 3.12 9.05 10.29 11.14 i 1.47 Arne nuidea) j. 8.49 i 12.16 11.38 8.20 6.13 9.18 5.32 Vfiddelbarg 8.57 2 12.23 11.45 11.54 3.2T 5.28 6.21 9.22 10.51 1.50 i- - Vlissingen A 9.03 z i 11.22 10.20 10.45 11.52 12.02 3.35 5.15 6.29 9.30 10.59 «g 11.88 7.42 8.21 8.00 8.57 8.20 9.41 8.54 u.oa g Geen 3e kl. (1)1 (2), (3) en (5) wachten de aankoms der boot nit Queenboro en Folkestone at. (4) Neemt de reizigers en bagage van de nagooot over, als deze te 7.20 gemeerd 7,20 dan vertrekken de reizigers met den Berlgnsohen mailtrein van 7.10, die blgft wachten op de aankomst der boot. In dat geval wordt een extra-rjjtuig in dien trein geplaatst voor de reizigers voor Zuid-Doitsohland. (I), i ligt aan. de ponton. Komt de boot later 18.0i dan (2) vervoeren reizigers vak Engeland en Vlissingen voor Holland via Boxtel, Ngmegen, Arnhem, Zwolle naar het Noorden. (1) Zuid-Duitsohland via Gooh, Crefeld, Kealen naar Zwitserland en Oostenrgk. (2) en (5) via Gooh, Oberhansea, naar Berlgn, Hamborg, Kopenhagen en St. Petersburg. (4) en (5) ook reizigers van en voor België. (3) vervoert reizigers naar België en Nederland via Roosendaal, Lage-Zwaluwe. Alle rondreiabiljetten sgn geldig op de D treinen, «onder bgbetalingj gewone plaatskaarten alleen tegen betaling van f 0.60' voor afstanden minder dan 150, fl.20 voor meer dan 150 K.M. a) via Woerden, b) Over Venloo—Kempen, c) via Oreteld. t) Brussel Midi. r) Neemt Dinsdag Ie Goes goen reizigers op voor deze stations, s) Neemt Dinsdag in dese stations geen reizigers op voor Goes (looo). 0 Over Utrecht aankomst in Keulen 10.20 Voor Nederland Amiterdamsobe, voor Dnitsohland Midden Inropeesohe, en voor België Greenwiohtgd, Trein 7.20 van Vliss. geeft'te Breda aansluiting naar Limburg. 6.53 10.- 1.43 6.12 Van Antwerpen 0.46 10.39 2.06 6.16 - 7.0b 10.08 1.56 6.20 i> Brassel (Nord) 5.59 9.36 12.36 5.29 8.18 7.12 10.17 2.04 «.21 Meohelen «37 8 40 10.32 1.20 6.01 8.46 7.19 10.26 2.18 6.4T St. Niaolaas 7.45 59.83 11.43 3.05 7.15 9.48 7.27 10.3B 2.23 «.46 Te 8 29 12.34 3.52 8.01 1 - 7.38 10.54 2.35 7.02 Kgkuit 8.42 12 55 4.06 8.13 - 9.17 11.55 3.57 8.14 1.02 4.14 8.20 - 9.49 12.24 4.53 8.57 Sluiskil 8 58 1.09 4.22 8.27 1 - 8.33 12.32 3.28 8.10 JNsusen 9.04 1.16 4.28 8.34 f Van Neuzen. [a 5.56 8.52 12.19! 5.31 |8.35di| Van .Gent (Zuid) Sluiskil (St.). a 6.04 9.00 12.27 - 5.39 8.43d B Gent-Eeeloo 81uiskil (brug)a 6.07 9.03 12.30' - 5.42|8.46dj Selzaete Philippine 'a 6.11 9.07 12.34 5.46 8.50d I 8as van Gent Sas van Gent a 6.19 9.15 12.48 5.55 8.59d| Philippine. Aank. Selzaete6.04 9.— 12.28] 3.05 5.40 8.44 l Sluiskil (brug) Gent-Eeoloe I 6.50(9.38 f Sluiskil (St.) i (Zuid). 7.041950 1.2414,- 6.86'9.41 II Aank. Neuzen. a. Van en met 3 November rgdt die trein tUBBohen Neuzen en S - Maandags als ook op 26 Deoember, 2 Januari en 14 April. b. Van en mat 1 November rgdt die trein niet meer tussohen Selzaete en Neuzen op Zon- of feestdagen, c. Van en met 2 November rgdt die trein tusschen Sas van Gent en Neazen nog enkel Vrgdags, Zondags en op gelgkgeBtelde feestdagen, d. Van en met 1 November rgdt die trein niet meer tnsschen Neuzen en Selzaete op Zon- en feestdagen. 5.11 8,19 11.50 12.15 6.04 8.03 5,24 8.31 12.02 2.27 5.16 8.15 6.12 9.10 12.43 2.59 5.55b 8.59 6.42 9.40 1.15 ï- 6.25b 9.30c 6,50 9.48 1.23 6.33b 9.38o 6,54 9.52 1.27 6.37b 9.42o 6.5? 9.55 1.30 6.40b 9.45c 7.05 10.03 1 38 |0.48b 9.5Pc as van Gent nog enkel Zaterdags en Van Neazen Sluiskil Axel Kgkuit i. Hulst Te 8t. Nioolans. Meoholen Brussel (Nord). Antwerpen Zondags 9.15. Gedrukt ter Stoom-, Boek» en Haudelidrukkerg vznjde Firma D. G. Krëber Jr., te Middelhnxg. TÏJ

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1913 | | pagina 6