Verschillende Berichten.
Bevolking.
Ingezonden Stukken.
as
I?
1
1
i®
ll
Is
i
i
ia
Tuinbouw in Zeeland.
Naar aanleiding van eenige opmerkin
gen in „De Tuinbouw" betreffende den op
te richten groenteproeftuin „Zuid Beve
land", en over de uitbreiding van de
groenteteelt, heeft de heer J P M Cam-
man alhier rijkstuinbouwleeraar voor
Zeeland, in het jongste nummer van dat
blad in een ingezonden stuk o a. mee
gedeeld, dat er hier in Walcheren pogin
gen in het werk gesteld worden om aan
de op te richten Coöp Suikerfabriek te
Middelburg, een inrichting te maken,
waardoor in de stille zomermaanden
groenten kunnen worden geconserveerd,
om op die wijze op grootere afstanden
te kunnen verzenden en daardoor een
lotonender afzet voor de vele zomer^
^■oenten te verkrijgen
„U kan toch wel begrijpen schrijft de
heer Caroman, dat waar de toestand hier
zoodanig is, ik zeer zeker niet zal mee
werken een ongezonde uitbreiding van
de groontencultuur te verkrijgen in stre
ken waar deze nog van weinig beteeke-
nis is.
Van de geheele oprichting van een
proeftuin was mij zelf niets bekend voor
de statuten opgemaakt waren en de
grond reeds besproken was
Hij wijst er voorts op dat hot comité
voor de oprichting van een proeftuin ge
heel bestond uit menschen buiten het
volk. Wel heeft hij indertijd op die plaats
over uitbreiding van groenteteelt gespro
ken, maar dat was omdat men toen op
uitgobreiden schaal een proef had geno
men met augurkenteelt, waarop hij den
raad gaf niet alles ,op één kaart te zetten,
en augurkenteelt met andere groente"
producten te verbeteren
„Om hieruit, zoo gaat hij dan voort, nu
maar te besluiten, in een streek, waar
de werkkrachten waarlijk niet overdadig
zijn, om door een proeftuin de groente-
cultuur aan te wakkeren, acht ik onder de
tegenwoordige omstandigheden in de ge
noemde streek zeer lichtvaardig
lk ben op het oogenblik juist bezig de
Walchersche kweekers te bekeeren, dat
zij zich zullen toeleggen op het kwee
ken in het groot van groote partijen van
eenzelfde soort groenten, geschikt voor
een langdurig export, dan kunnen bij een
goede inrichting van den handel en een
krachtige samenwerking de toestanden
op Walcheren, die niet juist rooskleurig
zijn, mogelijk in de toekomst veel ver
beteren
Heusch, de taak van een Rijkstuin'
bouwleeraar is niet zoo licht op te
vatten en cisclit thans veel hoofdbrekens
en nadenken om den goeden weg in te
slaan
Paardenmarkt te St. Ni colaas.
Het' „H v. A." meldt, dat de groote
jaarmarkt van paarden en vee Maandag
I December a s. te St Xicolaas gehouden
zal worden. Voor verschillende soorten
paarden en vee worden 905 frank asm
prijzen uitgeloofd, terwijl bovendien nog
een som van 200 frank zal verloot wor
den onder alle paarden en veulens, aan
wezig van 9 lot 12 uur en vergulde
en bronzen eere-metalen zullen worden
toegewezen.
H PORT.
De Voetbal w edslr ij d
te Huil
De belangrijkste gebeurtenis die thans
te memoroeren valt is zeker wel de
nederlaag van het Nederlandsch elftal
met 2 1 te Huil, welke uitslag Zater
dagavond reeds door ons kon worden ge-
bufletineerd
Deze nederlaag is het klinkt vreemd
eervoller dan de overwinning met de
zelfde (cijfers op Houtrust. Toen, den
26en Maart vond Nederland een der
zwakste Engelsche elftallen, waar ooit
tegen gestrpden was, tegenover zich.
Thans stond onze Oranjeploeg tegenover
het sterkste elftal dat Engeland in het
veld kan brengen en bovendien werd ge
durende de ecrsle drie kwartier met
tien man gespeeld.
Twee of drie minuten na den aanvang
kreeg Jan Vos een trap, die hein nood
zaakte het veld te verlaten, wel heeft
hij later nog een oogenblik meegchinkt,
doch toen bleek spoedig, dat liet niet
ging Na de rust is dan ook Westra
van Holthe voor hem ingevallen
In de eerste helft was Engeland bijna
voortdurend overwegend sterker, doch
onze verdediging, waarin De Korvcr
weder uitblonk, hield dapper stand
Door middel van een strafschop namen
de Engelschen de leiding
Na de rast waren de rollen omge
keerd en was all-holland vaak. in de
meerderheid. Nu veroorzaakte de Engel
sche achterhoede een strafschop, die
door Boutmy keurig genomen werd En
geland zelte er nu alles op om de leiding
te hernemen, doch het duurt nog een
kwartier eer dat Woodward bij een doel-
worsteling daarin slaagt. In dezen stand
komt geen verandering meer, zoodat En
geland met 2—1 gewonnen heeft.
Göbel, Wijnvcldt on Bouman hebben
schitterend verdedigd, Bosschart speelde
beter aan in een zijner vorige interna
tionale en De Korver was een der beste
zoo niet d e beste speler van het
veld. iBoutmy liep af en loc van zijn
plaats, terwijl de voorhoede door het ge
mis van Vos gehandicapt was, al hebben
allen, zoowel in de tweede helft een
uitstekend spel getoond
De Engelschen waren opgetogen over
.onze ploeg. Er waren c a 6000 toe
schouwers.
Scheidsrechter was de heer Dudley,
een Schot, die uitstekend voldeed
De heer Heldl, van wien eenige we
ken geleden gemeld werd. dal hij vrij
ernstig ongesteld was, is herstellende,
zoodat hij weldra zijn functie als inspec
teur van de Rijksverzekeringsbank we
der kan opnemen
Aan mr. Th Sluart, den Nederland-
schen regeeringscommissaris op de we
reldtentoonstelling te Gent, zal Zaterdag
22 dezer te Amsterdam een huldelijk
worden aangeboden als een bewijs van
waardeoring voor de uitnemende wijze,
waarop hij de belangen der Nederland-
sche inzenders heeft behartigd.
De plechtigheid zal gevolgd worden
door een eeremaaltijd, hem en het da-
lijkscii bestuur van de Nederlandsche af-
deeling op die tentoonstelling aan te
bieden
De bond van administratieve ambte
naren S.S, heeft den directeur-generaal
•erzocht, den lijn- en stations-ambtena
ren .een salaris toe le kennen 1' 100 in
minimum en maximum hooger dan dal
van bureau-ambtenaren
- Over elven Vrijdagavond is, naar de
R C. meldt, te Leiden brand uitge
broken in een der gebouwen van de
stedelijke lichtfabrieken Een gedeelte
van het magazijn, waarin groote hoe veel
den poetskaloen lagen opgestapeld, is ge
heel uitgebrand. Men wist het vuur tol
het magazijn, dat geheel uit beton en
ijzer is (opgetrokken, le beperken. De oor
zaak is onbekend.
In den nacht van Vrijdag op Zater
dag j.l. Wisten te Sneek twee personen
door opening van een vensier door be
middeling van een scherp voorwerp zich
toegang te verschaffen tol het woonhuis
van den heer E ten Cate- Fennema te
Sneek en hebben aldaar een bureau'
opengebroken en ruim honderd gulden
gestolen. Waarschijnlijk hebben de dieven
zich bij de opening van het bureau be
diend van Hetzelfde voorwerp, waarmede
ook het venster aan de straat is geopend
De politie stelt een onderzoek in.
ONTSNAPT.
Dezer dagen is een man, die bij de
Amslerdamschc politie als een „tlesschen-
trekker" te boek staal, aan de politie
ontkomen juist op het oogenblik dat men
liern wegens oplichting wilde arresteeren.
De man was directeur van een zich noe
mende maatschappij tot verzekering legen
waterschade en had zijn kantoor op een
der grachten te Amsterdam, hij woonde
in een huis aan diezelfde gracht.
Hij wordt er van verdacht op de vol
gende .wijze oplichting te hebben ge
pleegd. Bij de executeurs-testamentair
van een overleaen bekend Amsterdammei-
presenteerde hij quitantics voor een polis
van verzekering tegen waterschade. De
quitantics werden eenige malen betaald,
doch dezer dagen kreeg men argwaan,
doordat de polis niet bij de nalatenschap
te vinden was. Toen dan ook 's mans
zoon wederom ten kantore van een der
executeurs-testamentair de quitantie pre
senteerde, werd de politie gewaarschuwd,
die den jongen aanhield. Den vader werd
verzocht zijn zoon van het politiebureau te
komen afhalen, 'doch papa verscheen wij
selijk niet. Rechercheurs logen daarop
naar zijn woning, doch blijkbaar had de
man lont geroken, want hij wist nog juist
te ontkomen. Thans zit hij in Duitschland.
Die ontsnapping ging op de volgende,
niet alledaagsche wijze in haar werk
Een jongere zoon van den flesschentrek-
ker, een knaapje van een jaar of twaalf,
schelde 's namiddags om een uur of zes
bij een schoenmaker in de sleeg vlak bij
de ouderlijke woning aan mei de bood
schap, dal zijn vader op het plat naast
de woning was, dat de deur, toegang ge
vende tol hel plat, was dichtgeslagen,
dal zijn moeder de deur niet open kon
krijgen, en of nu de schoenmaker zoo
vriendelijk zou willen zijn zijn vader in
slaal te stellen door den schoenwinkel
van het plal af ten zoo .weer in fde woning
ning te komen De schoenmaker had
daartegen geen bezwaar en hielp den in
in het nauw gebrachlen vader, natuurlijk
zqiuler le beseffen, dal hij aldus een
flefeschenlrekker aan de politie hielp ont
komen. 'Hbld.)
-o
Het stoomschip „Pnnnonia" heeft
de Spaansche stoomboot „Balmes"
in brandenden toestand aangetrof
fen in den Allanlischen oceaan. Reuter
meldt, dat het eerste vaartuig allo passa
giers van <le „Balmes ten getale van
i03 aan boord nam en thans dal schip,
hetgeen dus blijkbaar nog zee kan bou
wen, naar de Bermuda eilanden bege
leidt.
- Opnieuw hoeft in Rusland een
spoorwegongeluk plaats gehad Reuter
meldt uit Nowotsjerkask Dongebied dal
dit bij liet slation Sjasjlna geschiedde
Een goederentrein botste legen een an
deren Twee menschen werden gedood,
twaalf min of meer zwaar gewond
fn de Isle helft van de maand Novem
ber zijn in de gemeente
MIDDELBURG
1 ngekomen:
M. T. A. Korndörffer, winkeljuffrouw,
L. Delft B 155, uit Amsterdam, K. van
de Gruitcr, veldarheider, Hoogstraat 1
137, Arnemuiden; C. Bal, koopman, Vlis-
singsclie slraat K 57, Heinkenszand; J.
Wesdorp, kolentremmer, Zuidsingel C 42a,
Koudekcrke; II F A. Velthuis, teerares,
Dwarskaai G 110, Hoogezand, A. Over-
duin, Wagenaars!r. D 88, Weslkapelle-
.1. van Ouwerkerk, bakker, Bree E 280,
Zalt-Bommel; T. A. Brouwer, bakker, L
Viele IC 199, Domburg; P. Cornells, tim
mermansknecht, Segeerslr. H 74, Groede;
B. A A Vergouwe gob. Mervel, Nieuwstr
G 227, Den Helder.
Vertrokken:
J. A. Brandes, Vliss. Wagenplein P 13,
naar Zeist; P. Lorier, Domb. Schuitvlot
Q 207, Koudekcrke; W. Piel, K Gislstr
A 131, Ylissingcn; P. J van Damme K
Gortstr. I 340, KoudekcrkeG. J. A. Schee
pers, Dampoor! T 200. Vlissingen; W. K
Leijdekkers, Bleek 1" 101, Aalsmeer; l.
C. Busier, Volderijlaagte M 122, Dord
recht; wed. J Marinissen, Volderijlaagte
M 87, O. en W. Souburg
VLISSINGEN
Ingekomen:
1 de Hullu, zonder, KI. Kerkstraat 1,
Niebwvliel; Mej. P. X Visser, zonder.
Wilhelminastraal 11, Utrecht; Mej N
v. d. Vegte, zonder, Scherminkelstraat
23, Middelburg; N van Spanje, ingenieur
R. Rellamypark 5, Hoorn, C. II Ila-
kel, bouwk tookonaur. Koningsweg 25,
Bergen op Zoom, J W. van der Mast,
schoonmaker Kasteelstraat 109, Ede; J
A de Mondt beheerder opent» leeszaal,
WalslrGoes; Mej. J. E Strachan, zon
der Dokkade 31, Haag, W. II. Segboer,
Rijles Telegrafist, Wagenaarstr 4, Roller-
dam W. Bakker, gepensd., van Dishoeek-
str; 26, Amsterdam, J Spïil timmerman'
Scherminkelstraat Moordrecht; D II.
de Boer. werktuigkundige, Nieuwstr. 63,
Haarlemmerliede en Spaarnwoudc; H. S
Bocls. eleclromonteur, Lambrcchlsenslr
32, Helder; M. P C Meirtderink—Rose,
zonder, Kerkhoflaan 10, Helder; P. J.
Poèrslamper lelterzelter, GJacisslraat 97,
0 Beijerland; J. Karei, stuurman Gouv
Marine, Nieuwendijk 13, Balavia; W. .1
Knelemann, kastelein, Wagenaars(raat 5
Rotterdam; W Piel, operateur bioscoop,
Rellamypark 18, Middelburg; Mej P W
Schoolmeester, onderwijzeres, Hendrik
straat 22, Sehaerbeek; G J A Scheepers,
werkman, Midden Reduil 178, Middel
burg; Wed J. Goekoop de Ronde, z'onder.
Boul. de Ruyter 54, Utrecht; J N. van
den Berg, Kapitein InfScheldeslr. 42,
Koudekerke
Vertrokken:
G. Dellcbcke, Hoogeweg 172, naar Itit-
Ihcm, mej M. J de Waard, Ilellebar-
dierstraat 2, Deii Ilaag; C. J. A van der
Hoeven, Glacisstraal 43, Hardinxveld; F.
A Blonimaerl, Gravenstraat 3, Ostende;
C. F. Barbe, Wolstraat 27, Antwerpen;
1 J Brackx, Emmastraal 1G, Ostende;
C. de Hart, Scheldestraat 42, Terschel
ling; J. Lems, Oude Markt 31, Rotterdam;
G. Schcnkenberg, Clijverstraat 23, Ber
gen op Zoom; J. van de Velde, Hout-
kade 6, Hellevoelsluis; mej. G P Braai,
Kanaalstraat 58, IUoetinge, mej. G van
de Hofstede, Ilobeinstraal 89, Voorscho
len; W. E. M. Everaerl, Vrouweslraat
29, Rotterdam; mej. A. C F. Sormani,
Palingstraat 10. Heerenveen; P J. de
Visser, St. Jacobstraal 14, Dordrecht; C.
Olyslager, Evertsenslr 6, Den Ilaag; W
Pielerse, Vrouwestraat 17. Rotterdam; C.
van de Voorde, Droogdok 11, Den Helder;
W. J. Kruyver, aan boord Mailboot, Schie
dam; mej. L. F. A. Everaert, Vrouwestr.
29, Rotterdam; mej. R- H. M. BJankert,
Badhuisstraat 114, Middelburg, J W. So-
rel, Wagenaarstraat 33, Rotterdam.
In de eerste helft van November zijn
In de gemeente
GOES
Ingekomen:
P W. Koens, eleclricicn, uit Venlo,
Singelstraal 106; A. Bostelaar, werkman,
Vlissingen, Ganzcpoortslr 178; Th. G J.
F. Wildschut, kellner, Rotterdam, Korte
Kerkstr 112; II. S. Drijfhout, boomkwee-
kor, Waarde, Wijngaardstr. 86; C G P-
Stevens, ass. landbouW-leeraar, Bergen
Vreugde, bakker, Haarlem, Bierkade 2;
op Zoom,: Groote Marskt 64; F. van de
S van de Vre de, W.-I. ambtenaar, St.
Eustalius, Lange Vorstslr. 236, A Ver-
(meulon, koopman, Antwerpen, St. Jau
cobslr 108, A. Minnaar, zonder beroep,
Kruiningen, Oude Vischmarkt 66; S van
Gilst, letterzetter, Bruinisse, Ganzepoort-
straat 178. u
Vertrokken:
J. A. de Ilondt, gepensionneerde, naar
Vlissingen; M. Johannisse, smid, Nieuwer-
kerk a d I.Tssel; J. P de Hullu, bakkers
knecht, Borssete; J. .1 O de Planque,
onderwijzeres, Zeist; C L .1. van Vrede-
gem, Antwerpen; J. J. Constandse, effec
tenhandelaar. Dordrecht; J. Weststrate,
tuinman, Kloetinge; M W Knuist,straat-
maker, 's Heer Arendskerke; J van de
Kreeke, bakkersknecht, Kloetinge, Fra.
van Eldijk, wed. L J. Muelman, Rotten
dam
Ingezonden stukken worden in geen geval
RIJWIELPAD.
M. d. R.
Gaarne brreng ik hulde aan de goede
bedoeling, die voorgezeten heeft bij den
aanleg van het voet- en fietspad langs
de Noordelijke helft van den Veerweg
le Wolphaarlsdijk Toch moet mij één
opmerking uil de pen.
Dat pad ligt daar nu reeds ongeveer
een half jaar netjes hegr'md en met pa
len afgezel, zonder dat nog iemand den
voet oi' den fietsband erop heeft gezet.
Waarom'? Omdat het zoo min begaanbaar
als berijdbaar is: hel is belegd met een
stevige laag grind niet al le fijn en
daarmee uit De voel zakt er in weg; de
fiets smoorl er in
Wat in den loop van den zomer aan
't pad gedaan had kunnen worden, laat
ik rusten; dal is, als de zomer, voorbij.
Maar wil men het werkelijk in dienst van
het verkeer brengen, laat men dan een
deskundige raadplegen over de wijze,
waarop aan de rulle grindlaag eenige
vastheid is te (geven en dal advies dan
opvolgen.
Nu ligt het pad daar doelloos en zou
de gedachten leiden in de richting van
Kampen of Abdera. S.
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrjjdag
Zaterdag
Zondag
Maandag
HOOG WATER.
V J j s s i n gen.
18 Nov. na
20
3.53
4.45
5.45
6 55
VBRTRBK DBF. SPOORTBBINBN i"W INTB-BT5TBNST
Vliuiugeu
Middelburg
Arnemuiden
Noord-Kra*jj ert.
a Heer- Ar on dak.
Goes
Kapetle-Biezel
Vlake
Kruiningen—Ier».
Krabbendgke.
Rilland-Bat b.
Woenadreoüt.
Borgen op Z. 5.48
Wouw 6.—
Roosendaal6.12 A,
Breda
Rotterdam D. P.
AmstWp. o.Gouda
Den Haag o. R. H.S.
Amsterd. o. R. H.S.
Utrecht o. Den B.
Amst. Wp. o. Utr.
Arnhem o. Ngm.
Antwerpen
Brussel (Nord)
Pargs (Nord).
Kiulon O.S. o. Wes.
4.15 4.
i 8.:
9.18
5.45
7.48
8.46
8.10
9.02
8.05a
6.25
7.20
9.10
12.25
1.27
4.50
8 35
7.29
9.20
12.85
1.33
5.-
6.41
9.27
12.41
5.08
6.49
9.35 12.49
5.14
6.56
9.43 12.56
5.21
7.03
7.48
9.53
1.04
1.55
2.23
5.29
7.11
I0.05V 1.16
2.36
5.87
T.1T
10.12 1.22
2.06
2.44
5.43
7.22
10.17
r 1.27
2.51
5.49
T.31
10.27
r 1.88
3.02
5.53
7.37
10.33
r 1.42
8.10
6.04
7.50
10.45
1.54
8.23
6.16
4.
8/23
lO.af
2.03
2.33
3.82
4.20
6.27
8.03
11.05
2.11
3.41
4.32
6.36
8.16
8.33
11.13
2 19
2.46
3 50
4.44
6.45
9.06
11.45
2.54
3.81
T.23
9.58
1.03
(.08
4.03
a
-
8.33
10.21
L31
4~3T
4.37
1
8.57
11.22
2.40
5.89
5.39
5
9.53
10.56
1.33
S.02
5.02
9.30
11.40
2.15
5.40
5.40
10.08
11.42
2.29
6.21
6.23
-
9.58
10.17
12.40
4.20
4.20
4.55
8.02
11.18
1.47
5.01
5.01
3
5.57
9.03
5.15
10.46
10.46
S"
-
c 2.00
4 8.06
8 IC
c 11.12
-
1.50
8E-
3 7.10
7.(81 7.55|tKeulen C.8. o. Was. V.
SP
l.—
5.47
5.47
5.47
8.15
2.27
4.54
(4)
(5)
7.56
8.051 Pargs (Nord)
8.l2.,Bra«sel Nord)
8 7.10
11.15
11.15
§8,10
8 12.358 12.35
11.57
2
5.59
5.59
7.56
9.33
12.13
1.03
4.541
6.54
13
3 S
sS
8.20
Antwerpen
4.-
5
7.10
7.24
8.49
10.32
1,82
2.34
5.55
7.56
8.27 Arnhem o. Ntjmeg.
-
6.-
7.30
10.55
11.55
11.55
_H'
3.34'
5.58
8.17
8.36
Amsterd. Wp. o.Utr.»
7.85
10.28
1.17
MT
4.16
6.25
8.46||Utreoht o. Jen 'B.
i
7.04
8.13
11.10
1.56
1.56
4.54
7.05
tï
8.28
8.53
Amst, o. Rott. H.S.
9
-
4.48
4.48
7.04
10,08.
1.45
1.45
4.15
6.45
2 a
9.02
Den]Haag o. R. H.S.
-
7.37
7.S7
8.50
11.08
2.89
2.89
5.13
7.50
9.11
Amst. Wp. o. Goada»
-
7.10
S3 M
55 a
9.17
Rotterdam D. P.
4.45
8.33
8.33
9.18
U.40
3.03
8.03
4.83
5.40
8.19
a s
2 o
9.29
Breda.
6.25
10.02
1.08
3.89
6.18
6.44
8.54
8.57
9.40
Roosendaal 5.10
7.00
7.40
9.-
1.16
9.42
9.59
10.41
1.41
3.40
4.16
4.25
6.40
7.29
9.84
8.02
'A
9.49
Woaw 5.23
7.10
7.53
9.(1
3
10.03
1.50
3.53
4.35
6.58
T.85
9.10
9.58
Bergen op Z. 5.34 A.
7.23
8.04
9,34
J S
d
10.13
10.56
1.59
4.04
(.30
4.45
7.04
7.45
9.51
9.48
10.47 Woeusdreobt
7.92
9.43
3
10.28
2.07
aa uk
4.54
aank.
7.54
9.20
10.41
19.13 Rilland—Bath.
7.44
3
10.10
10.83
2.18
5.07
8.07
10.50
Krabbendjjke
7.50
10.17
5 <D
10.45
2.24
5.14
8.13
10.05
11.27
Krainingaa—Iers.
8.011
10.26
3 2
10.54
2.33
5.24
8.28
10.18
tl.05
12.29
3.03
10.31
23
10.59
2.28
4.57
530
8.28
10.45
11.35
Kapetle— Biezel.
8.17
10.39
E
11.09
2.(3
5.40
8.89
11.29
12.17
Goes
9.27
10.47
O M
11.18
11-83
2.57
5.09
5.49
8.50
10.81
11.37
's-Heer-Arendsk.
8.35
11.59
N a
3
11.28
3.05
5.57
6.05
8.58
9.46
10.-
11.58
Noord-Kraagert
8.42
s
12.07
s
11.30
3.12
9.05
10.29
11.14
i 1.47
Arne nuidea) j.
8.49
i
12.16
11.38
8.20
6.13
9.18
5.32
Vfiddelbarg
8.57
2
12.23
11.45
11.54
3.2T
5.28
6.21
9.22
10.51
1.50
i-
-
Vlissingen A
9.03
z
i
11.22
10.20 10.45
11.52
12.02
3.35
5.15
6.29
9.30
10.59
«g
11.88
7.42
8.21
8.00
8.57
8.20
9.41
8.54
u.oa
g Geen 3e kl. (1)1 (2), (3) en (5) wachten de aankoms der boot nit Queenboro en Folkestone at. (4) Neemt de reizigers en bagage van de nagooot over, als deze te 7.20 gemeerd
7,20 dan vertrekken de reizigers met den Berlgnsohen mailtrein van 7.10, die blgft wachten op de aankomst der boot. In dat geval wordt een extra-rjjtuig in dien trein geplaatst voor de reizigers voor Zuid-Doitsohland. (I),
i ligt aan. de ponton. Komt de boot later
18.0i
dan
(2)
vervoeren reizigers vak Engeland en Vlissingen voor Holland via Boxtel, Ngmegen, Arnhem, Zwolle naar het Noorden. (1) Zuid-Duitsohland via Gooh, Crefeld, Kealen naar Zwitserland en Oostenrgk. (2) en (5) via Gooh, Oberhansea,
naar Berlgn, Hamborg, Kopenhagen en St. Petersburg. (4) en (5) ook reizigers van en voor België. (3) vervoert reizigers naar België en Nederland via Roosendaal, Lage-Zwaluwe. Alle rondreiabiljetten sgn geldig op de D treinen,
«onder bgbetalingj gewone plaatskaarten alleen tegen betaling van f 0.60' voor afstanden minder dan 150, fl.20 voor meer dan 150 K.M. a) via Woerden, b) Over Venloo—Kempen, c) via Oreteld. t) Brussel Midi. r) Neemt Dinsdag
Ie Goes goen reizigers op voor deze stations, s) Neemt Dinsdag in dese stations geen reizigers op voor Goes (looo). 0 Over Utrecht aankomst in Keulen 10.20 Voor Nederland Amiterdamsobe, voor Dnitsohland Midden
Inropeesohe, en voor België Greenwiohtgd, Trein 7.20 van Vliss. geeft'te Breda aansluiting naar Limburg.
6.53
10.-
1.43
6.12
Van Antwerpen
0.46
10.39
2.06
6.16 -
7.0b
10.08
1.56
6.20
i>
Brassel (Nord)
5.59
9.36
12.36
5.29 8.18
7.12
10.17
2.04
«.21
Meohelen
«37
8 40
10.32
1.20
6.01 8.46
7.19
10.26
2.18
6.4T
St. Niaolaas
7.45
59.83
11.43
3.05
7.15 9.48
7.27
10.3B
2.23
«.46
Te
8 29
12.34
3.52
8.01 1 -
7.38
10.54
2.35
7.02
Kgkuit
8.42
12 55
4.06
8.13 -
9.17
11.55
3.57
8.14
1.02
4.14
8.20 -
9.49
12.24
4.53
8.57
Sluiskil
8 58
1.09
4.22
8.27 1 -
8.33
12.32
3.28
8.10
JNsusen
9.04
1.16
4.28
8.34 f
Van Neuzen. [a 5.56 8.52 12.19! 5.31 |8.35di| Van .Gent (Zuid)
Sluiskil (St.). a 6.04 9.00 12.27 - 5.39 8.43d B Gent-Eeeloo
81uiskil (brug)a 6.07 9.03 12.30' - 5.42|8.46dj Selzaete
Philippine 'a 6.11 9.07 12.34 5.46 8.50d I 8as van Gent
Sas van Gent a 6.19 9.15 12.48 5.55 8.59d| Philippine.
Aank. Selzaete6.04 9.— 12.28] 3.05 5.40 8.44 l Sluiskil (brug)
Gent-Eeoloe I 6.50(9.38 f Sluiskil (St.)
i (Zuid). 7.041950 1.2414,- 6.86'9.41 II Aank. Neuzen.
a. Van en met 3 November rgdt die trein tUBBohen Neuzen en S -
Maandags als ook op 26 Deoember, 2 Januari en 14 April. b. Van en mat 1 November rgdt die trein niet meer
tussohen Selzaete en Neuzen op Zon- of feestdagen, c. Van en met 2 November rgdt die trein tusschen Sas
van Gent en Neazen nog enkel Vrgdags, Zondags en op gelgkgeBtelde feestdagen, d. Van en met 1 November
rgdt die trein niet meer tnsschen Neuzen en Selzaete op Zon- en feestdagen.
5.11
8,19
11.50
12.15
6.04
8.03
5,24
8.31
12.02
2.27
5.16
8.15
6.12
9.10
12.43
2.59
5.55b
8.59
6.42
9.40
1.15
ï-
6.25b
9.30c
6,50
9.48
1.23
6.33b
9.38o
6,54
9.52
1.27
6.37b
9.42o
6.5?
9.55
1.30
6.40b
9.45c
7.05
10.03
1 38
|0.48b
9.5Pc
as van Gent nog enkel Zaterdags en
Van Neazen
Sluiskil
Axel
Kgkuit
i. Hulst
Te 8t. Nioolans.
Meoholen
Brussel (Nord).
Antwerpen
Zondags 9.15.
Gedrukt ter Stoom-, Boek» en Haudelidrukkerg vznjde Firma D. G. Krëber Jr., te Middelhnxg.
TÏJ