Verkoopïngen, enz.
Prins Hendrik te Viissingen.
LAATSTE BERICHTEN.
D
D
r 1.16
c
2
g 5.13
li
D
D
hoorders het gezelschap met eenige waardeuren do
woorden toesprak. Na afloop volgde eon
zellig bal.
Do St. Crt. no. 67 bevat de koninkljjk
goedgekeurde statuten van de weerbaarheids-
veroeniging Voor Nederland en Oranje te
Klooting e.
In een Woensdagavond door de afdeeling
Noord-Bevolnnd der Maatschappij tot Nut van
't Algemeen te Colynaplaat gehouden ver
gadering werd tot afgevaardigde naar de
algomcene vergadering benoemd de heer A. F.
C. Swenno te Wissonkerko en tot diens plaats
vervanger do heer J. do Koter te Kortgene.
Daarna hield do hoer Swenno oeno lezing
over do bjjen. Hg behandelde de loefwjjze, do
ontwikkeling on de voortteling van dit nuttig
dier; wees op het voordeel, dat het oplovort
en op den grooten invloed welke do bjjen
hebben op do bevruchting dor planten. Na
de lezing word hot gesprokene mot lichtbeel
den opgehelderd.
De voorzittor dankte den spreker voor zjjue
zoo aangename als boeiende rede.
Bjj herstemming is tot lid van den raad
van Z a a m a 1 a g gekozen do heer J. F. Does
(liberaal) met 250 stemmen, tegen 239 op den
heer L. A do Meel (antirevolutionnair).
In do Woensdag te Groedo gehouden
vergadering van het Nutsdepartoment te dier
plaatse, deed de commissie over de volksbi
bliotheek verslag van hare verrichtingen over
1907 waarby bleek dat de bibliotheek bevat
672 nommorB, ongeveer 1100 booken waren ter
lezing vorstrekt en f 16.76 aan leesconten was
ontvangen (1 cent per deel en per week). Op
de begrooting voor 1908/9 werd gebracht f 30
subsidie aan do bibliotheek en f 175 subsidie
aan de bewaarschool. Tot afgevaardigde ter
algomeene vergadering werd benoomd de heer
J. L. Boone, tot plaatsvervanger do heor K. J.
Crucq. De periodiek aftredende bestuurder,
tevens voorzitter, do heer H. G. Hammacher
werd met algemeeno stemmen horkozen.
To Eede heeft eon kind van drie jaar
uit de tuit van een mot kokend wator gevulden
ketel gedronken. De kleine is na een ontzet
tend Ijjden gestorven.
In de week van 11 tot en met 17 Maart
1908 zjjn in Zeeland voorgekomen 7 gevallen
van roodvonk en 4 van diphtheritis, te weten
van roodvonk 1 geval te Breskcns, 1 te Groede,
1 te Kortgene, 1 te Koudekerke, 1 ie Kruiningen,
1 te Middelburg en 1 te Oost- en West-Souburg
van dyphthoritis 1 geval to Axel, 1 te Neuzen
en 2 te Zierikzee.
Woensdag werd door Burg. en Weth,
van Oostkapelle ten gemeentehuizo al
daar aanbesteed het beklinkeren van een ge
deelte van den Aagtekerkschen weg, ovor eene
lengte van 566 Meter. Raming f 2900.
Ingescbroven werd door de heoren: J.de Jonge,
Middelburg, f 2699; Wed. J. H. v. d. Ven,
idem, f 2635; M. Jacobs en A. Fondraine,
Goes, f 2630; T. Dugnhouwer, idem, f 2616!
I. Douw, Zierikzee, f 2590; W. Wandel, Nieu-
werkerk, f 2585 en F. Dekker, Viissingen,
f 2524.
Het werk is aan don laagsten inschrijver
gegund.
VERKOOP1NGEN EN VERPACHTINGEN
IN ZEELAND.
Datum Plaats. Voorwerpen. Information
20 Maart. Middelburg, Vrnchtboomon, Notarish-
21 Arnemuiden, Huizon, Verhuist
24 't Zand, Bouw- en
Weiland, Van Nim-
wegon.
24 Viissingen, Huizen, Paap.
25 Serooskerko, Inspan enz,, Hosang.
25 Wolpbaartsd., Huis, Pilaar.
31 Middelburg, Mannfact. Notarish.
11 April. Serooskerke, Huizen en
land, Van Nim-
24 Koudekerke, Inspan,
29 W. Souburg, Inspan,
1 Mei. Aagtekerke, Inspan,
Hosang.
Hosang.
De Scholdestad genoot heden weer do eer
van een vorstoljjk bezoek.
Dit gold echter minder de stad zelve dan
wel do groote industrieele onderneming de
Koninkljjko Maatschappij De Schelde, waaraan
Viissingen voor een belangrijk deol zjjn wel
vaart dankt.
Op dio werf zal hoden het stoomsobip
Tahanan, in aanbouw voor de Stoomvaart
maatschappij Hotterdamsche Lloyd, te water
worden gelaten en omniddolljjk daarop de kiel
worden gelegd voor een tweotal andere groote
zeekasteelon; on Prins Hendrik der Nederlanden
deed dor Maatschappij de eer aan het eerste
te bewerkstelligen cn van hot laatste getuige
te wezon.
Precies op den bepaalden tjjd, twaalf uur,
stoomde de trein waarmee Z. K. H. aankwam,
het station binnen.
De Prins, die heden ochtend te 8.13 per H,
IJ. S. M. uit Den Haag vertrok, was gezeten in
een gewoon eerste klasse rjjtnig en vergezeld
van zjjn adjudant, baron Van Asbeck. Hg was
gekleed in vice-admiraala uniform.
De Commissaris der Koningin in Zeeland
was te Middelburg in den trein gestapt.
Do vorstelijke bozooker werd bjj het uit
stappen ontvangen door den burgemeester van
Viissingen, den hoor Arie Smit, den garni
zoenscommandant, den inspecteur van hot
NodorlandBch loodswezen, den commandant
van de Bever en kapitein Thompson van
marechaussee.
Begeleid door den burgemeester, begaf zich
de Prins naar do Koninklijke wachtkamer,
waarheen de weg met loopers was belegd.
Daar vereenigden zich de commissaris der
Koningin in Zeeland en verder de heeren
Arie Smit, president-commissaris, der Kon.
Mg. De Schelde mr J. van Gennep, commissaris
dor Rotterdumche Lloyd, de burgemeester van
Viissingen P. A. T. Zanino, garnizoens-com-
mandant, C. A. Dominicus, kapt.-luit. t. z.,
jhr. L P. D. Optenoort, directeur der stoomv.
mg. Nederland, D. T. Ruys, directeuren der
stoomv. injj. Rutterdamsche Lloyd, J. Wilmink,
directeur der Kon. IIoil. Lloyd, R. Rauws, com
missaris der Rottcrdamsche Lloyd, mr. F. J.
Sprenger, commissaris van de Kon. Mjj. De
Schelde.
Verder de heeren T. H. de Meester, direc
teur stoomv. mg. Zeeland, Jan Smit, Commis
saris der Kon. Mjj. De Schelde, C. J. P. A. Thom
son, kapitein districts comm. Kon, Marechaus
see, dr. E. B. Kiolstra, commissaris der Rotterd.
Lloyd, Jos van Raalte directeur der Kon. Mg.
De Schelde, W. Ruys directeur der stoomv. Mg,
Rotlerdamsche Lloyd, J B. A. Jonckheer, direc
teur van de Maatschappij Nederland, A. J. M.
Nolet, commandant van het wachtschip Bever
J. H. Beucker Andrea, commissaris dor Rotler
damsche Lloyd, A. C. Meurs, directeur Kon.IIolL
Lloyd
Voorts de heeren Ph. Mees, secretaris com
missaris der Roti Lloyd R. A. Borel, vertegen
woordiger dier Lloyd te Batavia, W. H.
Martin, hoofdingenieur van De Schelde, Virgilio
Sampagnaro, chargé (Tatfaires van Uruguay, J.
Janszen Jr., ingenieur voor scheepsbouw,
Jan Smit Az., adj -directeur, L. J. K.
Waveren, ingenieur scheepsbouw, en W. B.
Fulton, werktuigkundige, allen der Kon. Mjj
De Schelde.
In de Koninklijke wachtkamer had de voor
stelling plaats van do evengenoemde heeren
met wie de Prins onkele woorden wisselde
en worden eenige ververschingon aangeboden.
Te kwart voor een kwamen de rgtuigen
voor en vertrok de Prins naar de werf van
De helde.
Bjj de aankomst vau den Prins was slechts
weinig publiek tegenwoordig on ook toen Z.
K. H. van het station afreed, was hot niet druk.
De burgemeester met don heer Arie Smit
reed voor aan den stoetdaarop volgde de Prins
den Commissaris der Koningin en
's Prinsen adjudant.
In snellen rit ging bet naar de stad.
De vaartuigen in de binnenhavens waren
gepavoiseerd of gevlagd en ook de vaartuigen in
de kaden waren in denzelfden feosteljjken tooi
Uit de huizen, waar langs gereden werd,
woei de vlag, evenals van het stadhuis.
In do stad waren langs den weg tal van
menschen geschaard, die den Prins luide toe
juichton.
Ook zagon wij daar de familie Schroevers
mot de koninkljjko onderscheiding op do
borst.
In den omtrok van dc werf zag het zwart
van de menschen en op do werf zclvo was
een buitengewoon groot aantal genoodigdon
aanwezig.
Langs den werf begaf de Prins zich, toege
juicht door do daar aanwezigen, te voet naar
do voorsteven van do Tahanan, waarbjj een
mot vlaggedoek versiorde estrade was opgericht,
waar de Prins do laatste beletselen zou weg
nemen voor de to waterlating.
Precies op het vastgestelde oogonblik ge
schiedde dit door den Prins en zoor langzaam
kwam er beweging in het zeekasteel.
Geleidelijk zakten de steunblokken weg en
nam het schip meer vaart.
Toen het vaartuig gleed, word door den
Prins den gewonen doop verricht door tegen
den voorsteven een flesch champagne Btuk te
werpen.
Daarbjj sprak de Prins: «Stoomschip Ta
hanan, onder Gods beste zegon zult gjj naar
de Oost varen."
En toen gleed, ondor luid hoerageroep, in
flinke vaart de Tahanan in zgn toekomstig
olemont.
Het was den ganachen dag een vrjj bezette
lucht geweest maar toen de Tahanan te water
gleed,- brak het zonnetje door.
De Tabanan.
Deze nieuwe stoomer, het veertiende schip,door
de maatschappij De Schelde voor de Rotterdamsche
Lloyd gebouwd, heeft de volgende hoofdafmo-
tingenlengte tueschen de loodljjnen 400 voet
6 duim, breodte 49 voet, holte tot opperdek
29 voet 9 duim, diepgang, geladen, 23 voet,
waterverplaatsing 8810 ton.
Wat do machines betreft valt het volgende
te vermeldendo cilinders meten 30, 51 en
88 Eng. duim in diameter de slag ii 60 Eng.
duimde machine ontwikkelt 4200*indicateui
paardekrachten, die het schip een snelheid
moeten geven van 14 mgl.
Verder heeft het vaartuig twee dubbele
stoomketels van 13 voet 9 duim diameter en
20 voet 2'/i duim lang en twee enkele vau
dezelfde diameter en 10 voet 6 duim lang.
Het totaal verwarmond oppervlak bedraagt
11.580 vierkante Eng. voet.
Het schip is bestemd voor het vervoer van
77 eerste klasse en 50 tweede klasse passa
giers.
De indeeling en afwerking van het schip,
bonevenB do constructie van hoofd- en hulp-
macbines cn stoomketels zjjn in hoofdzaak
dezelfde als die van het zusterschip Kawi,
waarvan het vorige jaar, toen H. M. de Ko
ningin daaraan een bezoek bracht, eene uit
voerige omschrjjviDg werd gegoven.
Hierna werd overgegaan tot de kiellegging
van het ss. Billitondat gebouwd zal worden
voor rekening der Stoomvaartmaatschappij
Nederland te Amsterdam en dat bestemd ia
voor vrachtvervoer.
Omtrent dit schip zgn de volgende bijzon
derheden mede te deelen.
De lengte tusschen de loodljjnen zal bedra
gen 393 voet 6 duim, de breedte 51 voet 3
duim, de holte 29 voet 3 duim. De water
verplaatsing zal zjjn 10140 ton, het draag-
-vermogen 6400 ton en de diepgang, geludeu,
23 voet.
Wat de machines betreft, zullen de afmetin
gen der cilinders zgn 26'/,, 43 en 72 Eng.
duim in diameter, de slag 48 Eag. duim. De
machine moet 2300 indicateur paardekrachten
ontwikkelen om het vaartuig een snelheid te
geven van li1/* mgl.
Het aantal stoomketels zal drie bodragon
voet in diameter en 11 voet Jang; het
vorwarmond opporvlnk zal in totanl 6696 Eug.
voet zjjn.
Daarna had nog een andere plechtighoid plaats.
Zooals indertjjd werd gemeld, is de roaatsch.
De Schelde er in geslaagd van de Koninklijke
Ilollandsche Loyd de vereerende opdracht to
verkrjjgen voor den bouw van een groot
mailstoomschip, bestemd voor den dienst op
Zuid-Amerika.
Deze opdracht is èn voor De Schelde èn voor
onze Nodorlandscho industrie een feit
grooto botoekonis.
Niet alleen dat de Vlissingsche maatschappij
daarbjj do concurrentie moest aan durven met
scheepsbouwinrichtingen in ons land, maar zj
moest ook wcdjjvoren met de groote Engel-
sche firma's op dit gebiod.
Het is een eer voor haar dat zjj, zooals van
Engelscho zjjde eerljjk wordt erkoud, in open
ooncurrentie mot do scheepsbouwers aldaar
zich de leveriDg van een der schepen hot
andore wordt in Engeland gebouwd zag
opgedragen.
Door haar energiek optreden is verkregen
dat een der stoomers voor een nationale ljjn
met subsidie van den Noderlandschen staat op
een inlandsche werf zal worden afgeleverd.
Na deze korte uitweiding vermelden wjj
dat de afmetingen van dit mailstoomschip,
bestemd voor^passagiers- en goederenvervoer,
zjjn: lengte 420 voet, breedte 54 voet, holte
29 voet 6 duim.
De waterverplaatsing zal 11430 ton, het
draagvermogen 5800 ton en de diepgang 24
voet zgn.
Wat de twee stoommachines betreft, de vol
gende bijzonderhedende cilinders znllen een
diametor hebben van 231/,, 39'/, en 66 Eng.
duim met 48 Eng. duim slag.
Ontwikkeld zullen worden 4600 indicateur
paardekrachten, dio het vaartuig oen snelheid
geven moeten van 131;» mgl.
Het schip zal voorts hebben drie dubbele
stoomketels van 15 voet en 6 duim diameter
en 19 voet en 6 duim lang, en 18 vuren, be
nevens een Donkey-ketel.
Het verwarmend oppervlak meet totaal
12.600 Eng. vierk. voet.
Het vaartuig wordt ingericht voor het ver
voer van 80 eerste klasse en 1280 derdo klasse
Toon de plechtigheid dor kiellegging had
plaats gehad, maakte de Prins, begeleid door
de directie van de Maatschappij De Schelde,
een wandeling door de fabriek.
Daar waren do verschillende machines in
volle werking en werden den hoogen bezoe
ker verschillende inlichtingen verstrekt.
In de onderscheidene afdeelingea juichten
de werklieden den Prins luide toe.
Na afloop van dozo plechtigheid reed de
Prins naar hot Grand Ilotel.
Daar werd aan den Z. K. H. en eenige genoo-
digden door de maatschappij De Schelde een
lunch aangeboden.
In het geheel zaten 32 personen aan
dezelfden die in de Koninkljjke wachtkamer
van het station aan Z. K. H. waren voorgesteld
Het menu was:
Entree a la Francaise.
Potage Marie Louise.
Dame de Saumon Se Capres.
Poularde de Bruzelles a VAnglaise.
Coteleltes d'Agneau a la Norion.
Roti de Faisan de Bohème, Sauce Beaucaire.
Gouffrettes Mexicanes.
Fruits.
Dessert
De lunch droeg een zeer intiem karakter en
de pers werd er niet bjj toegelaten. Ook aan
de door verschillende aanzittenden ingestelde
dronken werd geen .openbaarheid gegoven.
Tgdens de lunch werd vanwege de Mg
De Schelde een telegram van hulde aftn H. M.
de Koningin gezonden.
Wjj hadden gelegenheid om oven een blik
te worpen in de kolonnade, die zeer eenvoudig
maar daarom niet minder artistiek gesierd
as met groen.
Ook zagen wg het vertrek waar de Prins,
na aankomst in het Badhotel, gelegenhoid
vond zich eenigszins te rostaureeren. Ook dat
was eenvoudig, maar keurig.
Hetzelfde kan gezogd worden van do zoal
waarin de Prins voor de lunch aanving zich
nog eenigen tjjd met de daaraan genoode
gasten onderhield.
i do eetzaal zelve was ook slechts een
groene plantenversiering geschikt, die met
het keurig servies uitstekend harmonieerde.
De heer Mojjer, de eigenaar van hot hotel,
had dan ook welverdiende tovrodenheidsbe-
tu'gingon, zoowel daarvoor als voor de lunch
zelve, van de gastheeren in ontvangst te
nemen.
Een aardige bijzonderheid, pleitend voor het
goed hart van onzen Prins, mag hier niet on
vermeld bljjven.
Z. K. H. gaf aan do directie van de Kon.
Mjj de Schelde den wensch te kennen een be
zoek te brengon aan het jonge mensch dat
eergisteren op do werf zoo'n ongelukkigen
val deed.
Verschillende omstandigheden maakton dit
onmogeljjk.
Do Prins verzocht echter, namens hem, aan
dien jongen man van do lunch eenige vruchten
en versnaperingen te zenden, waaraan natuur-
ljjk gaarne voldaan word.
Na afloop van de lunch bracht de Prins het
voorgenomen bezoek aan de, aan de ponton
liggende Koningin Wilhelmina, een der nacht
booten van de Maatschappij Zeeland.
Op verzoek van Z. K. H. waren de oude
Sehroovors en schipper Jilleba aanwezig bjj
de loopplank, toegang gevend tot dat schip.
De PrinB sprak boiden toe, onderhield zich
geruimen tjjd met hen en drukte hun de hand.
Vervolgens bezichtigde do Prins doKo nin-
gin Wilhelmina, waar oefeningen met de red
dingsbooten en hot reddingsvlot werden ge
houden en ook de inrichting der radiotelegrafie
werd in werking gestold en verklaard.
Met de heden ochtend uitgegane ochtend
boot werd aansluiting verkregen en hot ont
vangen antwoord den Prins overhandigd.
Ondor den rook van Middelburg wachtten
velen den Prins op en juichten hem harteljjk
toe, wat ook hot geval was op den rit door
Middelburg, waar van menig h is de vlag
woei.
Vooral op de Markt en in do Abdjj was
een tairjjk publiek aanwezig.
In een volgend nomtner komen wjj meer
uitvoerig terug op het bezoek van den Prins
aan de mailboot.
Na bjj don Commissaris der Koningin gedi
neerd te hebben, vertrok de Prins te half acht
uur weer naar do Residentie.
nouses AauDestetungeu.
Vrjjdag 20 Maart.
Hansweert. Koffiehuis van Mollet 4 u.
bouwen van oen woonhuis aldaar. Inl. archi
tect Le Clercq, Kruiningen.
Oostburg. Bost. Ver. De Ambachtsschool
voor Oostburg, koffiehuis van Duste 3'/j u.
bouwen van eon ambachtsschool aldaar. Aanw.
10 Mrt. Inl. bouwkundige Van Baal, Oostburg.
Woensdag 25 Maart.
Ril land. Directiekeet 12 u.verhoogen
en verzwaren van den zeedjjk; doortrekken
van een buitonbermlevering van djjkbezoding.
Raming f 7940. Aanw. 18 en 20 Maart. Inl.
secretaris-ontvanger van het bestuur der water-
keering van den cal. Zimmenrianpolder te Goes.
Dinsdag 31 Maart.
Sc horpenisse. Ten huize i
bil 12 u. verhoogen van den djjk- en v
nieuwings- en onderhoudswerken, aan de
waterkeering van het cal. waterschap Scher-
penisse. Aanw. 24 en 27 Maart. Inl. o. a. secr.-
ontv. van het waterschap te Oud-Vossemeer.
Woensdag 1 April.
Middelburg. Gebouw prov. bestuur 11 u.
opruimen en maken van ducdalven in het
kanaal door Zuid-Beveland en in de buitenhaven
te Hansweert. Inl. o. a. hoofdingenieur te
Middelburg.
ONTSLAGNAME!.
Naar men ons uit Kruiningen meldt,
heeft de heer P. Nieuwenhujjse besloten,
wegons hoogen leeftjjd, tegen 1 Mei a.s. ontslag
aan te vragen als djjkgraaf van den Nieuw-
/andepolder, welke betrekking bjj 48 jaren heeft
waargenomen, en als djjkgraaf van het water
schap Kruiningen, welke laatste functie hjj van
af 1879 heeft bekleed.
Gedurende zgn bestuur zjjn heel wat be
langrijke verboteringen tot stand gebracht;
o. a. is er een nieuwe suatiesluis gebouwd,
waardoor laaggelegen land veel minder last
van bot water heeft en in bruikbaarheid zeer
is toegenomen.
BËNOEttlING
De raad van Neuzen benoemde heden
met algemeene stemmen tot onderwijzeres aan
school A mej. E. J. P. Egke aldaar.
Vliis-ngea V.
3 5.10
§5.23
5.44
6.7
7.—
9—
12.5
1.7
4.30^
4.40
Middelburg
O)
(2)
(3)
6.17
7.8
9.9
12.16
1.15
Arnemuiden
6.23
9.16
12.2a
4.46
Noord-Krnajjert .J
9.24
12.31
'i-Heer-Aresdakcrxp
6.35
9.31
12.38
4.58
Goes
6.42
7.28
9.39
12.47
1.35
,2.3
5.5
KapelleBieaolinge
-
6.49
9.50
r 12.55
2.14
5.12
Vlmke
6.55
9.57
1.2
1.46
2.23
5.18
KruiningenIersoko
7.1
10.2
r 1.7
2.80
5.23
Kr&bbendiïke
7.10
10.12
2.41
5.32
Rilland-Bath
7.17
10.19
r 1.22
2.50
5.38
Woensdreoht
7.30
10.32
1.34
3.3
5.50
Berge» op Zoons 5.32
7.50
8.1
10.42
1.43
2.11
3.12
6.-
Wouw 5.44
7.58
10.51
1.51
3.21
6.8
Roosendaal 5.50 A.
0 «A3
6.44
8.6
8.17
11.—
1.59
2.27
3.30
6.17
Breda
7.32
8.33
8.46
11.26
2.27
3.1
6.46
Rottordam D. P.
7.57
9.38
9.38
12.48
8.50
3.50
§8.12
AmstenLW p. ov. Gouda"»
9.21
3
De» Haag ov. Rott. H.S.
8.35
10.04
10.5
1.11
4.17
4.17
3.
8.37
Amsterd. ov. Rott. H. S.
9.33
11.02
11.1
2.19
5.20
5.20
9.33
Utrecht over Den Bosch
e 8.46
8.46
10.35
10.35
1.13
4.45
4.45
8.27
Arcatord. Wp.over Utr,
9.28
9.28
11.18
11.18
1.50
5.26
5 26
S
9.7
Arnhem over Njjmoge»
9.6
9.6
11.80
11.30
2.06
5.11
6.42
9.38
A»twcrpe»
3.1
10.18
10.18
12.40
4.30
4.30
8.2
Brussel (Noid)
9.48
11.16
11.16
1.47
5.46
5.46
9.8
Parg» (Nord)
5.13
§10.45
§10.45
Keulen C.8. over Weael
81M2
b 8.10
*5.8
8.11
10.6
11.5
9.46
11.10
6.45
7.57
8.10
8.87
9.29
10.54
10.3
12.19
g 10.43
11.12
10.16
As 11.25
5.42
7.36
Keulen O.8. over Wesel V
5.30
c 5.48
e 5.481c 9.37
I 2.2"
c 2.25
6.05
6 33
7.46
ParjjB (Nord)
7.20
jH
11.20
8
15
§12.4f
12.4C
7.53
Brussel (Nord)
n 11.57
5.59
7.58
9.31
12.43
Ǥ4.54
6.51
6 51
8.1
Antwerpen
v 4.43
o'O
7.31
8.49
10.32
2.34
5.55
7.56
8.21
8.8
Arnhem over Nijmegen
S S'
5.48
7.10
10.33
11.40
2.38
2.38
5.33
a 7.88
8.17
Amsterd. Wp. over Utr.
7.15
10.3
12.57
1.57
3.55
555
8.25
Utreoht over Den Boaoh
g
6.50
7.52
10.51
1.36
3.7
4.33
6.36
8.32
Amsterd. ov. Rott. H.S.
£f
5.—
7.1
9.4
1.15
1*20
3.55
6.30
8.37
Den Haag ov. Rott. £7.5.
g-
7.07
8.13
10.51
2.9
3.2.-
4.53
7.27
8.18
8.47
Amsterd.Wp.ov. Gouda
5'
6.45
7.25
8.54
Rotterdam D. P.
4.25
8.6
8.6
8.58
11.20
2.86
4.18
5.20
7.56
8.48
-
9.7
Breda
6.17
8.6
8.6
8.6
9.40
12.50
3.19
5.5;
6.27
8.29
9.14
9.20
Roosendaal 4.58
6.42
8.47
9.16
9.39
10.21
1.21
3.5»
4.5
6.2)
7.—
8 9.51
10.1
810.14
9.29
Wonw 5.11
6.52
8.57
9.48
1.30
4.15
c-.-v
7.10
9.40
Berge» op Zoom 5.22
7.5
9.6
9.58
10.37
1.39
4.13
4.25
6.44
7.20
9.28
10.56
Woensdreoht
7.14
9.15
10.7
1.47
4.34
7.29
11.36
Rilland—Bath
7.26
9.45
110.19
1.58
4.47
7.42
Krabbeadjjke
7.32
9.52
110.26
2.4
4.54
7.49
KruiningenIerseke
7.43
10.1
10.35
2.13
5.4
7.59
9.55
Vlake
7.48
10.6
10.41
2.18
4.38
5.9
8.4
Knpello—Bieselinge
7.59
10.14
10.47
2.28
5.20
8.13
Goes
8.9
11.30
10.54
11.14
2.87
L49
5.29
8.24
10.8
's-Heer-Are»dskerke
8.17
11.89
11.1
2.45
5.37
8.32
11.28
Noord-Kraajjert
8.24
11.47
2.52
5.45
2.1
Arnemuiden
8.33
11.56
11.13
8.—
5.53
8.4.'
Middelburg
8.43
12.3
11.20
11.85
8.7
5.9
6.1
8.54
10.28
Viissingen A
8.52
12.12
10.20
11.28
11.44
3.16
5.16
6.9
9.2
10.36
10.50
11.2
§11.15
5.35
8.30
12.—
5.10
t
8.—
Van Ge*t (Zuid).
I 5.20
8.25
11.50
*5.43
8.38
12.08
5.20
5.10
- Solsaete
1 6.12
9.11
12.37
5.49
8.45
12.17
5.28
t
5.19
- Sas v&a Gent.
6.25
9.24
12.51
6.-
8.53
12.26
6.37
f
8.28
Pbilippiao
Sluiskil
6.33
9.32
12,59
6.22
9.11
12.40
5 50
f
3.60
6.40
9.39
1.00
7.05
9.56
1.22
6 35
J.34
Te Nense»
I 6.48
9.47
1.14
Van Neoxea
Sluiskil
Philippine
Sas va* Gent
Se'taote
Te Gent (Zaid),
Alléén Maandag en Zaterdag, f Behalve op Zon- en Feestdagen.
5.04
f5.52
f6.07
f6.15
f6.23
fö.31
7.56
8.50
9.5
9.13
9 22
9.80
Van Neuie»
0.35
9.40
1.28
5.52
Axel
6.49
9.57
1.44
6.9
Hulst.
7.P4
10.18
2.2
0.20
Te St. Nioolaai
7.35
10.54
2.85
7.2
Meohele»
9.15
1153
3.67
8.12
Antwerpen
857
12.31
8.20
8.7
Va» Antwerpen. 6.48 10.88 I 2.6 6.17
Meohele» 6.88 10.28 1.29 6.03
8t. Nioolaai 7.56 11.40 - 3.09 7.16
Huilt8.22 12.88 3.42 7.47
Axel 8.38 12.54 - 8 58 8.01
Te Nense» 8.54 1.10 4.12 8.16
Gadrokt ter Stoom-, Boek- e* Handslidrukkerg na do Flrm» DrG. K-öber Jr„ te Middelburg