Verkoopïngen, enz. Prins Hendrik te Viissingen. LAATSTE BERICHTEN. D D r 1.16 c 2 g 5.13 li D D hoorders het gezelschap met eenige waardeuren do woorden toesprak. Na afloop volgde eon zellig bal. Do St. Crt. no. 67 bevat de koninkljjk goedgekeurde statuten van de weerbaarheids- veroeniging Voor Nederland en Oranje te Klooting e. In een Woensdagavond door de afdeeling Noord-Bevolnnd der Maatschappij tot Nut van 't Algemeen te Colynaplaat gehouden ver gadering werd tot afgevaardigde naar de algomcene vergadering benoemd de heer A. F. C. Swenno te Wissonkerko en tot diens plaats vervanger do heer J. do Koter te Kortgene. Daarna hield do hoer Swenno oeno lezing over do bjjen. Hg behandelde de loefwjjze, do ontwikkeling on de voortteling van dit nuttig dier; wees op het voordeel, dat het oplovort en op den grooten invloed welke do bjjen hebben op do bevruchting dor planten. Na de lezing word hot gesprokene mot lichtbeel den opgehelderd. De voorzittor dankte den spreker voor zjjue zoo aangename als boeiende rede. Bjj herstemming is tot lid van den raad van Z a a m a 1 a g gekozen do heer J. F. Does (liberaal) met 250 stemmen, tegen 239 op den heer L. A do Meel (antirevolutionnair). In do Woensdag te Groedo gehouden vergadering van het Nutsdepartoment te dier plaatse, deed de commissie over de volksbi bliotheek verslag van hare verrichtingen over 1907 waarby bleek dat de bibliotheek bevat 672 nommorB, ongeveer 1100 booken waren ter lezing vorstrekt en f 16.76 aan leesconten was ontvangen (1 cent per deel en per week). Op de begrooting voor 1908/9 werd gebracht f 30 subsidie aan do bibliotheek en f 175 subsidie aan de bewaarschool. Tot afgevaardigde ter algomeene vergadering werd benoomd de heer J. L. Boone, tot plaatsvervanger do heor K. J. Crucq. De periodiek aftredende bestuurder, tevens voorzitter, do heer H. G. Hammacher werd met algemeeno stemmen horkozen. To Eede heeft eon kind van drie jaar uit de tuit van een mot kokend wator gevulden ketel gedronken. De kleine is na een ontzet tend Ijjden gestorven. In de week van 11 tot en met 17 Maart 1908 zjjn in Zeeland voorgekomen 7 gevallen van roodvonk en 4 van diphtheritis, te weten van roodvonk 1 geval te Breskcns, 1 te Groede, 1 te Kortgene, 1 te Koudekerke, 1 ie Kruiningen, 1 te Middelburg en 1 te Oost- en West-Souburg van dyphthoritis 1 geval to Axel, 1 te Neuzen en 2 te Zierikzee. Woensdag werd door Burg. en Weth, van Oostkapelle ten gemeentehuizo al daar aanbesteed het beklinkeren van een ge deelte van den Aagtekerkschen weg, ovor eene lengte van 566 Meter. Raming f 2900. Ingescbroven werd door de heoren: J.de Jonge, Middelburg, f 2699; Wed. J. H. v. d. Ven, idem, f 2635; M. Jacobs en A. Fondraine, Goes, f 2630; T. Dugnhouwer, idem, f 2616! I. Douw, Zierikzee, f 2590; W. Wandel, Nieu- werkerk, f 2585 en F. Dekker, Viissingen, f 2524. Het werk is aan don laagsten inschrijver gegund. VERKOOP1NGEN EN VERPACHTINGEN IN ZEELAND. Datum Plaats. Voorwerpen. Information 20 Maart. Middelburg, Vrnchtboomon, Notarish- 21 Arnemuiden, Huizon, Verhuist 24 't Zand, Bouw- en Weiland, Van Nim- wegon. 24 Viissingen, Huizen, Paap. 25 Serooskerko, Inspan enz,, Hosang. 25 Wolpbaartsd., Huis, Pilaar. 31 Middelburg, Mannfact. Notarish. 11 April. Serooskerke, Huizen en land, Van Nim- 24 Koudekerke, Inspan, 29 W. Souburg, Inspan, 1 Mei. Aagtekerke, Inspan, Hosang. Hosang. De Scholdestad genoot heden weer do eer van een vorstoljjk bezoek. Dit gold echter minder de stad zelve dan wel do groote industrieele onderneming de Koninkljjko Maatschappij De Schelde, waaraan Viissingen voor een belangrijk deol zjjn wel vaart dankt. Op dio werf zal hoden het stoomsobip Tahanan, in aanbouw voor de Stoomvaart maatschappij Hotterdamsche Lloyd, te water worden gelaten en omniddolljjk daarop de kiel worden gelegd voor een tweotal andere groote zeekasteelon; on Prins Hendrik der Nederlanden deed dor Maatschappij de eer aan het eerste te bewerkstelligen cn van hot laatste getuige te wezon. Precies op den bepaalden tjjd, twaalf uur, stoomde de trein waarmee Z. K. H. aankwam, het station binnen. De Prins, die heden ochtend te 8.13 per H, IJ. S. M. uit Den Haag vertrok, was gezeten in een gewoon eerste klasse rjjtnig en vergezeld van zjjn adjudant, baron Van Asbeck. Hg was gekleed in vice-admiraala uniform. De Commissaris der Koningin in Zeeland was te Middelburg in den trein gestapt. Do vorstelijke bozooker werd bjj het uit stappen ontvangen door den burgemeester van Viissingen, den hoor Arie Smit, den garni zoenscommandant, den inspecteur van hot NodorlandBch loodswezen, den commandant van de Bever en kapitein Thompson van marechaussee. Begeleid door den burgemeester, begaf zich de Prins naar do Koninklijke wachtkamer, waarheen de weg met loopers was belegd. Daar vereenigden zich de commissaris der Koningin in Zeeland en verder de heeren Arie Smit, president-commissaris, der Kon. Mg. De Schelde mr J. van Gennep, commissaris dor Rotterdumche Lloyd, de burgemeester van Viissingen P. A. T. Zanino, garnizoens-com- mandant, C. A. Dominicus, kapt.-luit. t. z., jhr. L P. D. Optenoort, directeur der stoomv. mg. Nederland, D. T. Ruys, directeuren der stoomv. injj. Rutterdamsche Lloyd, J. Wilmink, directeur der Kon. IIoil. Lloyd, R. Rauws, com missaris der Rottcrdamsche Lloyd, mr. F. J. Sprenger, commissaris van de Kon. Mjj. De Schelde. Verder de heeren T. H. de Meester, direc teur stoomv. mg. Zeeland, Jan Smit, Commis saris der Kon. Mjj. De Schelde, C. J. P. A. Thom son, kapitein districts comm. Kon, Marechaus see, dr. E. B. Kiolstra, commissaris der Rotterd. Lloyd, Jos van Raalte directeur der Kon. Mg. De Schelde, W. Ruys directeur der stoomv. Mg, Rotlerdamsche Lloyd, J B. A. Jonckheer, direc teur van de Maatschappij Nederland, A. J. M. Nolet, commandant van het wachtschip Bever J. H. Beucker Andrea, commissaris dor Rotler damsche Lloyd, A. C. Meurs, directeur Kon.IIolL Lloyd Voorts de heeren Ph. Mees, secretaris com missaris der Roti Lloyd R. A. Borel, vertegen woordiger dier Lloyd te Batavia, W. H. Martin, hoofdingenieur van De Schelde, Virgilio Sampagnaro, chargé (Tatfaires van Uruguay, J. Janszen Jr., ingenieur voor scheepsbouw, Jan Smit Az., adj -directeur, L. J. K. Waveren, ingenieur scheepsbouw, en W. B. Fulton, werktuigkundige, allen der Kon. Mjj De Schelde. In de Koninklijke wachtkamer had de voor stelling plaats van do evengenoemde heeren met wie de Prins onkele woorden wisselde en worden eenige ververschingon aangeboden. Te kwart voor een kwamen de rgtuigen voor en vertrok de Prins naar de werf van De helde. Bjj de aankomst vau den Prins was slechts weinig publiek tegenwoordig on ook toen Z. K. H. van het station afreed, was hot niet druk. De burgemeester met don heer Arie Smit reed voor aan den stoetdaarop volgde de Prins den Commissaris der Koningin en 's Prinsen adjudant. In snellen rit ging bet naar de stad. De vaartuigen in de binnenhavens waren gepavoiseerd of gevlagd en ook de vaartuigen in de kaden waren in denzelfden feosteljjken tooi Uit de huizen, waar langs gereden werd, woei de vlag, evenals van het stadhuis. In do stad waren langs den weg tal van menschen geschaard, die den Prins luide toe juichton. Ook zagon wij daar de familie Schroevers mot de koninkljjko onderscheiding op do borst. In den omtrok van dc werf zag het zwart van de menschen en op do werf zclvo was een buitengewoon groot aantal genoodigdon aanwezig. Langs den werf begaf de Prins zich, toege juicht door do daar aanwezigen, te voet naar do voorsteven van do Tahanan, waarbjj een mot vlaggedoek versiorde estrade was opgericht, waar de Prins do laatste beletselen zou weg nemen voor de to waterlating. Precies op het vastgestelde oogonblik ge schiedde dit door den Prins en zoor langzaam kwam er beweging in het zeekasteel. Geleidelijk zakten de steunblokken weg en nam het schip meer vaart. Toen het vaartuig gleed, word door den Prins den gewonen doop verricht door tegen den voorsteven een flesch champagne Btuk te werpen. Daarbjj sprak de Prins: «Stoomschip Ta hanan, onder Gods beste zegon zult gjj naar de Oost varen." En toen gleed, ondor luid hoerageroep, in flinke vaart de Tahanan in zgn toekomstig olemont. Het was den ganachen dag een vrjj bezette lucht geweest maar toen de Tahanan te water gleed,- brak het zonnetje door. De Tabanan. Deze nieuwe stoomer, het veertiende schip,door de maatschappij De Schelde voor de Rotterdamsche Lloyd gebouwd, heeft de volgende hoofdafmo- tingenlengte tueschen de loodljjnen 400 voet 6 duim, breodte 49 voet, holte tot opperdek 29 voet 9 duim, diepgang, geladen, 23 voet, waterverplaatsing 8810 ton. Wat do machines betreft valt het volgende te vermeldendo cilinders meten 30, 51 en 88 Eng. duim in diameter de slag ii 60 Eng. duimde machine ontwikkelt 4200*indicateui paardekrachten, die het schip een snelheid moeten geven van 14 mgl. Verder heeft het vaartuig twee dubbele stoomketels van 13 voet 9 duim diameter en 20 voet 2'/i duim lang en twee enkele vau dezelfde diameter en 10 voet 6 duim lang. Het totaal verwarmond oppervlak bedraagt 11.580 vierkante Eng. voet. Het schip is bestemd voor het vervoer van 77 eerste klasse en 50 tweede klasse passa giers. De indeeling en afwerking van het schip, bonevenB do constructie van hoofd- en hulp- macbines cn stoomketels zjjn in hoofdzaak dezelfde als die van het zusterschip Kawi, waarvan het vorige jaar, toen H. M. de Ko ningin daaraan een bezoek bracht, eene uit voerige omschrjjviDg werd gegoven. Hierna werd overgegaan tot de kiellegging van het ss. Billitondat gebouwd zal worden voor rekening der Stoomvaartmaatschappij Nederland te Amsterdam en dat bestemd ia voor vrachtvervoer. Omtrent dit schip zgn de volgende bijzon derheden mede te deelen. De lengte tusschen de loodljjnen zal bedra gen 393 voet 6 duim, de breedte 51 voet 3 duim, de holte 29 voet 3 duim. De water verplaatsing zal zjjn 10140 ton, het draag- -vermogen 6400 ton en de diepgang, geludeu, 23 voet. Wat de machines betreft, zullen de afmetin gen der cilinders zgn 26'/,, 43 en 72 Eng. duim in diameter, de slag 48 Eag. duim. De machine moet 2300 indicateur paardekrachten ontwikkelen om het vaartuig een snelheid te geven van li1/* mgl. Het aantal stoomketels zal drie bodragon voet in diameter en 11 voet Jang; het vorwarmond opporvlnk zal in totanl 6696 Eug. voet zjjn. Daarna had nog een andere plechtighoid plaats. Zooals indertjjd werd gemeld, is de roaatsch. De Schelde er in geslaagd van de Koninklijke Ilollandsche Loyd de vereerende opdracht to verkrjjgen voor den bouw van een groot mailstoomschip, bestemd voor den dienst op Zuid-Amerika. Deze opdracht is èn voor De Schelde èn voor onze Nodorlandscho industrie een feit grooto botoekonis. Niet alleen dat de Vlissingsche maatschappij daarbjj do concurrentie moest aan durven met scheepsbouwinrichtingen in ons land, maar zj moest ook wcdjjvoren met de groote Engel- sche firma's op dit gebiod. Het is een eer voor haar dat zjj, zooals van Engelscho zjjde eerljjk wordt erkoud, in open ooncurrentie mot do scheepsbouwers aldaar zich de leveriDg van een der schepen hot andore wordt in Engeland gebouwd zag opgedragen. Door haar energiek optreden is verkregen dat een der stoomers voor een nationale ljjn met subsidie van den Noderlandschen staat op een inlandsche werf zal worden afgeleverd. Na deze korte uitweiding vermelden wjj dat de afmetingen van dit mailstoomschip, bestemd voor^passagiers- en goederenvervoer, zjjn: lengte 420 voet, breedte 54 voet, holte 29 voet 6 duim. De waterverplaatsing zal 11430 ton, het draagvermogen 5800 ton en de diepgang 24 voet zgn. Wat de twee stoommachines betreft, de vol gende bijzonderhedende cilinders znllen een diametor hebben van 231/,, 39'/, en 66 Eng. duim met 48 Eng. duim slag. Ontwikkeld zullen worden 4600 indicateur paardekrachten, dio het vaartuig oen snelheid geven moeten van 131;» mgl. Het schip zal voorts hebben drie dubbele stoomketels van 15 voet en 6 duim diameter en 19 voet en 6 duim lang, en 18 vuren, be nevens een Donkey-ketel. Het verwarmend oppervlak meet totaal 12.600 Eng. vierk. voet. Het vaartuig wordt ingericht voor het ver voer van 80 eerste klasse en 1280 derdo klasse Toon de plechtigheid dor kiellegging had plaats gehad, maakte de Prins, begeleid door de directie van de Maatschappij De Schelde, een wandeling door de fabriek. Daar waren do verschillende machines in volle werking en werden den hoogen bezoe ker verschillende inlichtingen verstrekt. In de onderscheidene afdeelingea juichten de werklieden den Prins luide toe. Na afloop van dozo plechtigheid reed de Prins naar hot Grand Ilotel. Daar werd aan den Z. K. H. en eenige genoo- digden door de maatschappij De Schelde een lunch aangeboden. In het geheel zaten 32 personen aan dezelfden die in de Koninkljjke wachtkamer van het station aan Z. K. H. waren voorgesteld Het menu was: Entree a la Francaise. Potage Marie Louise. Dame de Saumon Se Capres. Poularde de Bruzelles a VAnglaise. Coteleltes d'Agneau a la Norion. Roti de Faisan de Bohème, Sauce Beaucaire. Gouffrettes Mexicanes. Fruits. Dessert De lunch droeg een zeer intiem karakter en de pers werd er niet bjj toegelaten. Ook aan de door verschillende aanzittenden ingestelde dronken werd geen .openbaarheid gegoven. Tgdens de lunch werd vanwege de Mg De Schelde een telegram van hulde aftn H. M. de Koningin gezonden. Wjj hadden gelegenheid om oven een blik te worpen in de kolonnade, die zeer eenvoudig maar daarom niet minder artistiek gesierd as met groen. Ook zagen wg het vertrek waar de Prins, na aankomst in het Badhotel, gelegenhoid vond zich eenigszins te rostaureeren. Ook dat was eenvoudig, maar keurig. Hetzelfde kan gezogd worden van do zoal waarin de Prins voor de lunch aanving zich nog eenigen tjjd met de daaraan genoode gasten onderhield. i do eetzaal zelve was ook slechts een groene plantenversiering geschikt, die met het keurig servies uitstekend harmonieerde. De heer Mojjer, de eigenaar van hot hotel, had dan ook welverdiende tovrodenheidsbe- tu'gingon, zoowel daarvoor als voor de lunch zelve, van de gastheeren in ontvangst te nemen. Een aardige bijzonderheid, pleitend voor het goed hart van onzen Prins, mag hier niet on vermeld bljjven. Z. K. H. gaf aan do directie van de Kon. Mjj de Schelde den wensch te kennen een be zoek te brengon aan het jonge mensch dat eergisteren op do werf zoo'n ongelukkigen val deed. Verschillende omstandigheden maakton dit onmogeljjk. Do Prins verzocht echter, namens hem, aan dien jongen man van do lunch eenige vruchten en versnaperingen te zenden, waaraan natuur- ljjk gaarne voldaan word. Na afloop van de lunch bracht de Prins het voorgenomen bezoek aan de, aan de ponton liggende Koningin Wilhelmina, een der nacht booten van de Maatschappij Zeeland. Op verzoek van Z. K. H. waren de oude Sehroovors en schipper Jilleba aanwezig bjj de loopplank, toegang gevend tot dat schip. De PrinB sprak boiden toe, onderhield zich geruimen tjjd met hen en drukte hun de hand. Vervolgens bezichtigde do Prins doKo nin- gin Wilhelmina, waar oefeningen met de red dingsbooten en hot reddingsvlot werden ge houden en ook de inrichting der radiotelegrafie werd in werking gestold en verklaard. Met de heden ochtend uitgegane ochtend boot werd aansluiting verkregen en hot ont vangen antwoord den Prins overhandigd. Ondor den rook van Middelburg wachtten velen den Prins op en juichten hem harteljjk toe, wat ook hot geval was op den rit door Middelburg, waar van menig h is de vlag woei. Vooral op de Markt en in do Abdjj was een tairjjk publiek aanwezig. In een volgend nomtner komen wjj meer uitvoerig terug op het bezoek van den Prins aan de mailboot. Na bjj don Commissaris der Koningin gedi neerd te hebben, vertrok de Prins te half acht uur weer naar do Residentie. nouses AauDestetungeu. Vrjjdag 20 Maart. Hansweert. Koffiehuis van Mollet 4 u. bouwen van oen woonhuis aldaar. Inl. archi tect Le Clercq, Kruiningen. Oostburg. Bost. Ver. De Ambachtsschool voor Oostburg, koffiehuis van Duste 3'/j u. bouwen van eon ambachtsschool aldaar. Aanw. 10 Mrt. Inl. bouwkundige Van Baal, Oostburg. Woensdag 25 Maart. Ril land. Directiekeet 12 u.verhoogen en verzwaren van den zeedjjk; doortrekken van een buitonbermlevering van djjkbezoding. Raming f 7940. Aanw. 18 en 20 Maart. Inl. secretaris-ontvanger van het bestuur der water- keering van den cal. Zimmenrianpolder te Goes. Dinsdag 31 Maart. Sc horpenisse. Ten huize i bil 12 u. verhoogen van den djjk- en v nieuwings- en onderhoudswerken, aan de waterkeering van het cal. waterschap Scher- penisse. Aanw. 24 en 27 Maart. Inl. o. a. secr.- ontv. van het waterschap te Oud-Vossemeer. Woensdag 1 April. Middelburg. Gebouw prov. bestuur 11 u. opruimen en maken van ducdalven in het kanaal door Zuid-Beveland en in de buitenhaven te Hansweert. Inl. o. a. hoofdingenieur te Middelburg. ONTSLAGNAME!. Naar men ons uit Kruiningen meldt, heeft de heer P. Nieuwenhujjse besloten, wegons hoogen leeftjjd, tegen 1 Mei a.s. ontslag aan te vragen als djjkgraaf van den Nieuw- /andepolder, welke betrekking bjj 48 jaren heeft waargenomen, en als djjkgraaf van het water schap Kruiningen, welke laatste functie hjj van af 1879 heeft bekleed. Gedurende zgn bestuur zjjn heel wat be langrijke verboteringen tot stand gebracht; o. a. is er een nieuwe suatiesluis gebouwd, waardoor laaggelegen land veel minder last van bot water heeft en in bruikbaarheid zeer is toegenomen. BËNOEttlING De raad van Neuzen benoemde heden met algemeene stemmen tot onderwijzeres aan school A mej. E. J. P. Egke aldaar. Vliis-ngea V. 3 5.10 §5.23 5.44 6.7 7.— 9— 12.5 1.7 4.30^ 4.40 Middelburg O) (2) (3) 6.17 7.8 9.9 12.16 1.15 Arnemuiden 6.23 9.16 12.2a 4.46 Noord-Krnajjert .J 9.24 12.31 'i-Heer-Aresdakcrxp 6.35 9.31 12.38 4.58 Goes 6.42 7.28 9.39 12.47 1.35 ,2.3 5.5 KapelleBieaolinge - 6.49 9.50 r 12.55 2.14 5.12 Vlmke 6.55 9.57 1.2 1.46 2.23 5.18 KruiningenIersoko 7.1 10.2 r 1.7 2.80 5.23 Kr&bbendiïke 7.10 10.12 2.41 5.32 Rilland-Bath 7.17 10.19 r 1.22 2.50 5.38 Woensdreoht 7.30 10.32 1.34 3.3 5.50 Berge» op Zoons 5.32 7.50 8.1 10.42 1.43 2.11 3.12 6.- Wouw 5.44 7.58 10.51 1.51 3.21 6.8 Roosendaal 5.50 A. 0 «A3 6.44 8.6 8.17 11.— 1.59 2.27 3.30 6.17 Breda 7.32 8.33 8.46 11.26 2.27 3.1 6.46 Rottordam D. P. 7.57 9.38 9.38 12.48 8.50 3.50 §8.12 AmstenLW p. ov. Gouda"» 9.21 3 De» Haag ov. Rott. H.S. 8.35 10.04 10.5 1.11 4.17 4.17 3. 8.37 Amsterd. ov. Rott. H. S. 9.33 11.02 11.1 2.19 5.20 5.20 9.33 Utrecht over Den Bosch e 8.46 8.46 10.35 10.35 1.13 4.45 4.45 8.27 Arcatord. Wp.over Utr, 9.28 9.28 11.18 11.18 1.50 5.26 5 26 S 9.7 Arnhem over Njjmoge» 9.6 9.6 11.80 11.30 2.06 5.11 6.42 9.38 A»twcrpe» 3.1 10.18 10.18 12.40 4.30 4.30 8.2 Brussel (Noid) 9.48 11.16 11.16 1.47 5.46 5.46 9.8 Parg» (Nord) 5.13 §10.45 §10.45 Keulen C.8. over Weael 81M2 b 8.10 *5.8 8.11 10.6 11.5 9.46 11.10 6.45 7.57 8.10 8.87 9.29 10.54 10.3 12.19 g 10.43 11.12 10.16 As 11.25 5.42 7.36 Keulen O.8. over Wesel V 5.30 c 5.48 e 5.481c 9.37 I 2.2" c 2.25 6.05 6 33 7.46 ParjjB (Nord) 7.20 jH 11.20 8 15 §12.4f 12.4C 7.53 Brussel (Nord) n 11.57 5.59 7.58 9.31 12.43 «§4.54 6.51 6 51 8.1 Antwerpen v 4.43 o'O 7.31 8.49 10.32 2.34 5.55 7.56 8.21 8.8 Arnhem over Nijmegen S S' 5.48 7.10 10.33 11.40 2.38 2.38 5.33 a 7.88 8.17 Amsterd. Wp. over Utr. 7.15 10.3 12.57 1.57 3.55 555 8.25 Utreoht over Den Boaoh g 6.50 7.52 10.51 1.36 3.7 4.33 6.36 8.32 Amsterd. ov. Rott. H.S. £f 5.— 7.1 9.4 1.15 1*20 3.55 6.30 8.37 Den Haag ov. Rott. £7.5. g- 7.07 8.13 10.51 2.9 3.2.- 4.53 7.27 8.18 8.47 Amsterd.Wp.ov. Gouda 5' 6.45 7.25 8.54 Rotterdam D. P. 4.25 8.6 8.6 8.58 11.20 2.86 4.18 5.20 7.56 8.48 - 9.7 Breda 6.17 8.6 8.6 8.6 9.40 12.50 3.19 5.5; 6.27 8.29 9.14 9.20 Roosendaal 4.58 6.42 8.47 9.16 9.39 10.21 1.21 3.5» 4.5 6.2) 7.— 8 9.51 10.1 810.14 9.29 Wonw 5.11 6.52 8.57 9.48 1.30 4.15 c-.-v 7.10 9.40 Berge» op Zoom 5.22 7.5 9.6 9.58 10.37 1.39 4.13 4.25 6.44 7.20 9.28 10.56 Woensdreoht 7.14 9.15 10.7 1.47 4.34 7.29 11.36 Rilland—Bath 7.26 9.45 110.19 1.58 4.47 7.42 Krabbeadjjke 7.32 9.52 110.26 2.4 4.54 7.49 KruiningenIerseke 7.43 10.1 10.35 2.13 5.4 7.59 9.55 Vlake 7.48 10.6 10.41 2.18 4.38 5.9 8.4 Knpello—Bieselinge 7.59 10.14 10.47 2.28 5.20 8.13 Goes 8.9 11.30 10.54 11.14 2.87 L49 5.29 8.24 10.8 's-Heer-Are»dskerke 8.17 11.89 11.1 2.45 5.37 8.32 11.28 Noord-Kraajjert 8.24 11.47 2.52 5.45 2.1 Arnemuiden 8.33 11.56 11.13 8.— 5.53 8.4.' Middelburg 8.43 12.3 11.20 11.85 8.7 5.9 6.1 8.54 10.28 Viissingen A 8.52 12.12 10.20 11.28 11.44 3.16 5.16 6.9 9.2 10.36 10.50 11.2 §11.15 5.35 8.30 12.— 5.10 t 8.— Van Ge*t (Zuid). I 5.20 8.25 11.50 *5.43 8.38 12.08 5.20 5.10 - Solsaete 1 6.12 9.11 12.37 5.49 8.45 12.17 5.28 t 5.19 - Sas v&a Gent. 6.25 9.24 12.51 6.- 8.53 12.26 6.37 f 8.28 Pbilippiao Sluiskil 6.33 9.32 12,59 6.22 9.11 12.40 5 50 f 3.60 6.40 9.39 1.00 7.05 9.56 1.22 6 35 J.34 Te Nense» I 6.48 9.47 1.14 Van Neoxea Sluiskil Philippine Sas va* Gent Se'taote Te Gent (Zaid), Alléén Maandag en Zaterdag, f Behalve op Zon- en Feestdagen. 5.04 f5.52 f6.07 f6.15 f6.23 fö.31 7.56 8.50 9.5 9.13 9 22 9.80 Van Neuie» 0.35 9.40 1.28 5.52 Axel 6.49 9.57 1.44 6.9 Hulst. 7.P4 10.18 2.2 0.20 Te St. Nioolaai 7.35 10.54 2.85 7.2 Meohele» 9.15 1153 3.67 8.12 Antwerpen 857 12.31 8.20 8.7 Va» Antwerpen. 6.48 10.88 I 2.6 6.17 Meohele» 6.88 10.28 1.29 6.03 8t. Nioolaai 7.56 11.40 - 3.09 7.16 Huilt8.22 12.88 3.42 7.47 Axel 8.38 12.54 - 8 58 8.01 Te Nense» 8.54 1.10 4.12 8.16 Gadrokt ter Stoom-, Boek- e* Handslidrukkerg na do Flrm» DrG. K-öber Jr„ te Middelburg

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1908 | | pagina 2