MIDDELBURGSCHE COURANT. 27 April. Vrijdag N». 90. 143e Jaargang. 1900. Deze courant verschijnt d a g e 1 ij k g, met uitzondering van Zon- en Feestdagen, Prjjs, per kwartaal, zoowel voor Middelburg als voor alle plaatsen in Nederland franco p.p., ƒ2.- Afzonderlijke nummers kosten 5 cent. Thermimatir Middelburg 26 April 8 u. vm. 47 gr. 12 u. 52 gr. *T. 4 u. 50 gr. F. Verw. t. m. W. w., bew. A g n t riS Te Zierikzee: A. C. de Moon; te Tholen; W. VAX Nutowwhtozx*. AdvertentiSn; 20 cent per regel, Geboorte-, dood- ©n alle Dankbetuigingen van 1—7 regel» 1.501 elk© regel meer 20 e ©root© letters wf de plaats die sfj familieberiebten ea Reclame» 40 cent per regm Tot de plaatsing van advertentlfln en reclames, niet afkomstig uit Zeeland, betreffend® Handel, Nijverheid en Geldwesen, is uitsluitend gerechtigd het Algemeen Advertentie-Bureau A. DE LA MAR Azn., N.Z. Voorburgwal 200, Amsterdam. Middelburg 26 April. DE COESCHE AFGEVAARDIGDE EN DE LEERPLICHTWET. Da heer Da Sivornin Lohtuan, wiens vrede lievende houding intake da leerplichtwet voor en na de aanneming ervan bleek, 1 dezer dagen in Da Nederlander de bepalingen dier wet nitean en eindigde aldus Ziedaar de bepalingen der wet. Is daaronder nu éane, die christelijke oudera in de noodza kelijkheid kan brengen zich daartegen te ver zetten; die hen plaatst voor de vraag of zij den menaehon noteer snoeten gehoorzamen Goddie hen in strijd brengt met hun geweten Nog een»: w0 verdedigen uit wetgevend oogpnnt de wet nietwij meenen dat het ge voel van persoonlijke verantwoordelijkheid der i er door zal worden verzwakt; wijheb- l tal van andere bedenkingen, e r hare verwerping door de aar wij sten niet in, dat de wet in den waren zin des kan doen ontstaan fuesoben de der overheid en do ohristelpe eon- BMOMHOittlSN HMZ. By kon. besluit: zijn benoemdtot ontv. der regiatr. en dom. te Oud-Beierland L. van 't Sant, tbans in betrekking te Meppel; tot bew. van de hypo theken, het kadaster en de scheepsbewijieen te Winschoten H. Burger, thans ontv. der regiatr. @n dom. te Gorinohem; tot commies ter directie der directe belastin gen, invoert echten en accijnzen te Amsterdam D. H. Soheffer, thans belast met de waarne ming dier betrekking; i|n met 1 Mei bevorderd: tot commies der tel. Ie kl. J. H. Bronden, thans commies der tel. 2e kl.tot commies der tel. 2e kl. H. van Kntyk, thani commies der tel. 3e kl.; en tot commies der tel. 3a kl. A. Jonas, A. P.K< F. Bouwman en R. de Jong, allen thans com mies der tel. 4s kl is met 1 Juni san den direofeur van het post- en tel.-kant. te Yeenendaal E. T. baron Van Asbeek, op verzoek, eervol ontslag ver leend uit 'srijks dienst; is met I Mei bevorderd tot luit. ter zee le kl. de Meun 2e kl. J. J. Oudemans en tot luit. ter zee 2e kl. de adelborst le kl, W. C. A. Yink is aan den beambte van het Kroondomein D. Merkx, te Dreumel toegekend de zilveren eeremedaille der orde van Oranie-Nassaw, is toegekend een pensioen van f 250 aan C. Moolenburgh of Molenburgh, wed. P. A van der Laan, eerder wed. J. H. L. Offjrbane, ontvanger van Rijks belastingen; en een van f 575 aan IJ. Visser, wed. J. W. Klappert, directeur van 's Bgko telegraafkantoor te Nierawediep is aan den off. van sdm. le kl J. Berkel bach van der Sprenkel, op verzoek, met 1 Mei eervol ontslag verleend rat den zeedienst is de le luit. J. Kerkhoff, van het 7e reg- inf., voor den tgd van 3 jaren gedetacheerd bjj de landmacht ia West-Iudië; z|jn benoemd: lo by het personeel der mil. edm.: a by de kwartm. tot kapt.-kwartm. resp. by het korps genietroepen en by het 2e reg. hutaren de le luits.-kwartm. C. Caivat en C. F. Frevel, beiden van bet reg.gren.en jagers; b bjj de ad dj, -van bleeding tot adm. vai> kleeding by het instr. bat. de kapt.-kwartm. W. J. J. 0. de Rechteren van Hemert, van het korps genietroepen2o tot adm. van het mil. hotp. to Amsterdam, en dit onder toe kenning van den tit. rang van majoor de kapt.-kwartm. M. L. Moggenstorm, van het 2e reg. has.; en is in zijn rang overgeplaatst by het reg. gren. en jagers de le luit.-kwartm. E. L. van Hooff, van het 7e reg. inf. De luit. ter zee le kl. A. J. Gooszen wordt met 1 Mei a. i. geplaatst in de rol van Hr Ms wachtschip te Helievoetsluis en belast met het bevel over Hr Ma instructiesohip Dat. De luit. ter zee le kl. E. Coenen, geplaatst in de rol van Hr Me wachtschip te Hellevoet- fluis en belast met de leiding van het onder- wys by de opleiding van leerlingen-machinist daar aan boord, wordt met 1 Mei a. s. eervol van die functie ontheven en op non-activiteit gesteld. Met ingang van 1 Mei wordt de lnit. ter see le kl. G. A. de Coeq, beboerende tot de rol van Hr Ms wachtschip te Willemsoord en belast met het bevel over Hr Ms schoener Argus, eervol van dit bevel ontheven en op non-activiteit gesteld, en vervangen door J— luit, ter see le kl. A. H. F. M. Latour, mo alsdan in «ys tegenwoordige betrekking van |i officier aas boord vaq Hr Mi wachtschip te Amsterdam vervangen wordt door den luit. ter zee le kl. P. J. Serie. Ia den loop der maanden Jnni en Juli e.k. zal gelegenheid worden gegeven tot het afleg gen der examens, ter verkrijging van een fcnigscfarift nis apothekersbediende. Zy zullen worden afgenomen te Breda en te Zwolle op 1 Jnni e. k. en volgende dagen. Zy, die tot die examens wenoehen te worden toegelaten, onverschillig waar zy metterwoon gevestigd zijn, worden nifgenoodigd daarvan vóór 15 Mei e. k. schriftelijk opgave te doen Zy, die te Breda wensohen geëxamineerd te worden, behooren zich te wenden tot den inspecteur voor het Geneeskundig Staatstoe zicht voor Zeeland en Westelijk Noord-Brabant, dr A. van der Loeff te Teteringen. Oost-Iïidlë» Be gouverneur-generaal zal 7 Mei a.s. stoomschip naar Soerabaja vertrekken;dec mandanten van zee- en landmacht zullen i vergezellen. Het pantserschip Piet Hein zal den tocht mede maken. Yan Soerabsjs gaat Z. Ex. over Paaaoaroean en Poespo naar Tosari en verder naar Ssma- rang en over Ambarawa naar MageUng, om over Poerworedjo en Maos naar Buitenzorg te retourneeren. Mevrouw Rooseboom zal de reis meiemakcu. Het bezoek heeft hoofdzakeiyk ten nadere regeling der kustverdediging van Soe- rabsja. Uit Katoradja wordt dd. 28 Maart aan de Indische bladen geseind, dat in Pedir is gevat een panglima van Polem, met een volgeling. Volgens een van den gouverneur van Atjah ontvangen telegram heeft Hakim Pentoe zich onderworpen. Door hef patronilleeren in boven Pan ga ie Ali Boat gevlucht naar Pantei Koejing in Lsgeunte zijner vervolging is het bivak ver- plaatst naar Ragas. In Meniaboeh is de vijand teruggetrokken naar Langa. De p*iroailiaa en terreinopnemers ontmoetten nergena tegen stand, terwijl de bevolking en de treinkoelics daar bleven werken aan den in aanleg zy aden weg. Voorts is het telegraphïseh bericht ontvangen, dat de Enropeesche fuselier Van Driel den 18en dezer, door eigen onvoorzichtigheid, by het baden in de Atjeh rivier is verdronken. Zyn lp is niet gevonden. Een waar kunststuk is, zoo werd uit Atjeh aan de Loo. geschreven, verricht door een colonne nit het bivak Tjot Pi onder den kapi tein Swart. Bedoelde colonne is het gebergte overgetrokken in W. richting en beeft, na een paar zeer vermoeiende dagmarschen, Blank Lakkah bereikt, zynde een Gajoe nederzetting op een hoogvlakte in Midden Sumatra. Van daar is Swart met een klein gedeelte van zyn neg een halven dagmarscb verder naar Tjaloeng. Aldaar is een colonne met een paardentram over het gebergte tot de Gsjoeianden doorgedrongen in hef gebied van den Radja Boekit. Op den ferngmarsob, toen de colonne op een open plek in hetoer- boBoh bivakkeerde, werd zy 's nachts plotse ling beschoten en bekwam daarby een 5cal waaronder éen zwaar. UIT STAD EN PROVINCIE. Voor bef heden avond,vanwege O it het volk voor het volk alhier le geven waarop o. a. zal uitgevoerd worden Leiden's strijd en zegepraal, waren sden middag reeds 625 kaarten een kwartje Met de tram, die heden te kwart over een van hier naar Vlissingen vertrok, had een ongeval plaats. De locomotief ontspoorde by het begin van dea Viiiriagsouen weg. Hy stond dwars over de rails en de wielen zakten een heel eind in den grond. Men toog dadeiyk aan den arbeid om het gge en zware gevaarte weer op de rails te helpen. Hiertoe woest op enkele plaatsen een kuil in den. grond gegraven worden, terwijl de passagiers intusochen hef werken de dommekrachten mochten bewonderen. Om half drie kon de tram hare reis vervolgen. De 16e jaarvergadering van de Nederl. Vrouwenbond tot verhooging van het zedelijk bewustzijn zal te M i a d e 1 b a r g 22 worden gehouden. De toestand van het kind, dat Maandag alhier, spelende op een pakhniszoWer, op straat viel, is naar omstandigheden vry gnnstig. De ieden der soherpBch ottersvereeniging Vlissingen zullen generaal Crovjé een meer schuimen pjjp aanbieden. Te Wesfcdorpo m tot lid van den gemeenteraad, in plaats van wyien den heer Rdo»Mta. Karoktusrt, gekoun veikluud de keer CyriUn. Delleert, de eeuig getold, een- Hit isolement van Schonwen-M- velani opgeheven. (Van onzen eigen verslaggever.) I Waar w| ons gereedmaken om de historie te schrijven van een, voor het hierboven ge noemde deel onzer provincie zeer belangrijken dag, willen wy in hef korf het groote gewicht uiteenzetten van de opening van de stoomtram- iy n Brouwershaven—-Zierikzee—S teenbergen, dus van de verbinding van twee Zeeuwsehe eilanden met den vasten wal en met het spoor wegnet. In hef kort slechts, want in het tiental jaren dat is voorbijgegaan sinds deze tram in meer bepaalden vorm ter sprake kwam, is in ons blad dat belang herhaaidetyk uitvoerig in het licht gesteld. Vooral in onze omgeving kunnen wy het als bekend vooronderstellen, dat de eenige directe verbinding tot dusver bestond uit twee stoomvaartiynen, eene op Middelburg en eene op Rotterdam, en onnoudig is bet eraan te herinneren, dat by ysgang die verbinding met den vasten wal van Schouwen en Daive- land, met eene bevolking van 26.000 zielen, dikwyis geheel verbroken werd en alleparsonen- pn goederenvervoer moest worden gestaakt. De Schelde toch is altijd een moeiiyk t vaarbare stroom en meermalen werden d winters door de gezagvoerders der booten gewaagde pogingen gedaan om de communi catie te onderhonden. En dat met reden. Waat wat een geheele stremming in het verkeer beteekent vopr han delaars in onderscheidene artikelen, voor land bouwers, kooplieden in vee en granen, vlas- bereidlers, oester- en mosBeihandeiaars, znivel- fabrikanten enz., is wel niet noodig breedvoerig uiteen te zetten. Dat is, zelfs voor hen die buiten zaken staan, begrijpelijk. Met recht konden dan ook in am nummer van Vry dag 1 December 1893, toen wy het voorstel van Gedeputeerde Staten aanbevalen tot het verleenen van een subsidie aan een Nederlandsohe maatschappij voor den aanleg van dezen tramweg, welk voorstel in de vergadering van d@ Provinciale Staten van 4 December van dat jaar met 20 tegen 19 stemmen werd aangenomen van „een nood» zakelijke verbinding" spreken. Noodzakelijk was zymaar dat er jaren la ter toch' altyd nog ongerustheid bestond, dat bezwaren geopperd en hinderpalen in den weg gesteld zonden worden en dat de totstandkoming niet in hef allereerste verschiet werd gewacht, bleek wel nit een, ais by voegsel by de Middelburgsche Courant van 29 April 1896 gegeven plaat, getiteldDe eerste stoom tram op achouwen. Onze bekende en gevierde teekenaar Joh. Braakeasiek schetste esa locomotief, die den naam Zierikzee voerde, en daarachter een per sonenwagen, waarin een aantal Schouwenaars en vreemden hadden plaats genomen, benevens een station. By das scation stonden twee heeren m het onderschrift, der plaat luidde s SV. tot Van E. Zonden wy dat cog beleven, mynheer Van K.? VauK. Waaromniet? Die tram had er al lang moeten zyn." Te verlniden wie die beide daar sprekend ingevoerde heeren waren, ski men van ons niet verlangen. Iedereen begreep dat toen, vooral omdat de geiykeni» zeer goed was, en ook na zal men oiet in het doister rond tasten. Beide heeren leven nog en vermoedeiyk zullen wy hen by de feesteiyke opening van de tram ontmoeten. Een ervan zeker wel. Het isolement van Schouwen en Dniveland is thans opgeheven en dat verbiydend feit constateerend, past zeker een woord van erkentelijkheid ten opzichte van het comité, dat daarvoor het initiatief nam; dit bestond nit de heeren Cü. W. Vermays te Zierikzee, mr J. A. Bolle te Renesse, C. J. Hocke floogen- boom te Zonnemaire, Joh. JLopae Hooke te Brouwershaven en B. Giijau te Onwerkerk welke heeren krachtig bijgestaan werden door' hun teobnisohen adviseur, den heer A. H. W. van der Vegt, ingenieur te Zierikzee. Ook moet met waardeering gesproken worden van de kraentdadige hnip, die het ryk en de provincie in dezen verleenden, zoowei als van de offervaardigheid van al de gemeenten van Sohonwen en Dniveland en de daarin gelegen warme hulde verdient vooral de van de Bottordamsehe Tramwegmaat- schappijdie de verkregen concessie overnam en de noodige werken op doelmatige en onbe krompen wyze door evengenoemden ingenieur, den heer Van der Vegt, Siat uitvoeren. Wy sprakei» hierboven slechts van de tramljjo Brouwershaven-Ziwikzee^Stnenborgan,welke door de iyn Steenbergen—Roosendaal van de Zuid-Ne&trlandsohe 8U>omtr*m-Maatseh*pp§ onafhankeiyk van miaf en ysgang, met een hoofdstafion van het spoorwegnet in verbin ding staat, maar dienen daarby op te merken dat de Motteriamsehe TrammgmaateéhappÜ die iyn wel levensvatbaar achtte, doeh alleen dan wanneer zy in verbinding gebracht met die van Rotterdam naar de 'Waard, en derhalve te Namaasiorp eei werd aangelegd en een veerdienst Nnmanadorp in het leven werd geroepen. Toen in 1897 de wet tef toekenning van rentelooss voorschotten uit 's rijks schaf kist ten behoeve van de M)n Brouwershaven— .Steenbergen en van tramwegwerken tot aan sluiting van de haven uaby Numansderp aan den stoomtramweg Zuld-Beyerland—Rotter dam en aanleg van rykthavens en aanleg- naby Nnmansdoep te Zijpe en te Wil' aangenomen was, kon de tot stand van den nieuwen verkeersweg als beschouwd worden. Daar echter de haven te Namansdorp in November van dit jaar gereed kan sga, wordt van nu af tot dien tyd een stoomboot in de vaart gebraeht eenmaal per dag fosaehen Zype en Rotterdam en omgekeerd. Deze boot zal vier nor te Rotterdam stil liggen, zsodaf de bewoners van Schouwen en Dniveland te Rotterdam nu reeds hunne zaken kunnen doen en deneelfden dag in hunne woonplaats terug- De veerdienst Zype—IFtflwapolder aal oader houden worden door een der «toombootea Zijp» of Numansderp, ieder lang 82 M., breed 6 M. en diep 2.75 EL, mat eene machine van got tevens ali van'de nieuwste door de elecfróche eleelriseh Die dienst zal worden onderhouden doer de stoomboot Minister Ph. W. van der Slegien, die, wy deelden hef vroeger reeds n geleverd en beproefd is en uitatekend Wanneer de haven te Nnmsasdorp is, zal nafnnrlyk een tocht naar Rotterdam vaal minder f|)d vereisehen dan nu en meer dan eenmaal per dag gelegenheid bestaan de rei» vice versa te doen. Ofschoon de officieel® en feestelijke opening van de tram eerst bepaald is op Vrijdag, be gaven' wy oas reeds heden ochtend naar Schouwen, om te traohten de nieuwe tramiyn, zoowei hef materieel als de aangelegde werken, te bekyken, beter dan znlks mogelijk i» by den feeattoeht zeiven. ontvingen daarvoor een uitstekende handleiding in het, keurig uitgevoerd en fraai geïllustreerd programma van den feeateiyken openiügotocht, door het bestnar van de Mot- terdamsehe Iromwegmaatochappty den genoo- digdon tot dien tocht graoienseijjk aangeboden. Aan dat boekske ontleanen w| de volgende Dg lij a Steenbergen—A»»# «facodapolder be slaat met de zijsporen een lengte van 24100 M. Zy vangt aan aan de Weatzyde van Sceen bergen naby de halte van de Zvtd Nederland sehe Stoomtramweg maatschappij t volgt den Sioofdjjk, en loopt over nog een tweetal dijken langs een paar gehnohten nan NienwVoomeer. voorby de bebouwde kom van deze bevindt zioh een ruim emplacement met veelading en naby het Oud-Vosmeerfiobe Veer een halte. Dan loopt de iyn naar den Slaakdem, die Noord-Brabant en Zseland verbindt, tot het haltegebonw St Philipsland op het Westeindo van genoemden dam. Achtereenvolgens gaat de weg door den Henriettepolder, den 0Mde»polder, den Kramars- en don Anna Jkcobapolder, waar by het Zype nadert en het emplacement van de haven jor den Willempoldet bereikt. In St. Philipsland bevinden aish 5 publieke en 7 particuliere laad- en loasporen, benevens een veelading. De verbinding tnssehen St. Pbilipslaad en wen-Daiveland zal onderhoudt» worden door een veerdienst, waartoe door het ryk havens zyn aangelegd. Om de haven voer den IFtKempolder tot stand te brengen, zyn op de ■likken havendammon aitgebraehL Tunchen de havenwerken en den zoedyk is een ruim laoement ontwerpen, dat «et den toegang* dam langs den aeodyk van den ft^/fewpoldor vanaf den Am* Jaeobapolier tol boven storm- vlosdsheogto is opgewerl Op dit emplacement bevinden sioh een remise, iitaande nit wagenhuis, looomotiefremise, erkplaate eu bergplaats, benevens een kolen- loods. Aan de uoord-ooetijjde wordt de goeie- met 15 tone kraan zoid-westsyde bevindt zieh de aanlegplaats voor bet personenverkeer, bestaande nit ponton met het waartegen- Aan de aydo van Bruin ine Is de haven er, in verband ook met den Nnmanadorp in den Stoof- gegraven en ayn aan de eene syde het i, de remise en de kolenloods, waarbij twee pontons, ieder door een afsonderiyke brug van het hooge perron af bareikbaar, aan to ..tor. «tM« ie MJme»o«tor«olaoto, w.«b(( to stelOT b«I U tont ktm wordt gelwmwjl, 210 paardenkraoht, proef Stavepisse sal Da stoombooten ayn toepassingen ep dit De cmplacementen inrichting van de verlicht worden. De hoofdiyn van het tram traject Zype- Brouwershaven is met de zijsporen lang M. Zy loopt op korten afstand van door den polder Oosterland, de Vier aan Dukeland en door particulier© tot Nleuwerkerk, welk dorp in syue wordt. t halte-gebouw g©» zet ia en in de nabyheid waarvan aioh een laad- an losplaats met veelading bevindt, nadert de lyn Zierikzee, waar aan het einde van de haven de eerste halte ligt. De tram loopt hier over een dam naar het station Zieriksee, waarin wachtkamer, goederen- bergplaats, kantoer en woning. Daar zyn een hoog perron en veelading aangebracht, terwyi op hef emplacement een vragearemioe is ge bouwd. Van Zierikzee loopt de tram over Schudde- beurs, hef bekende uitspanniugsoord van Sfchouweng hoofdplaats, jangi enkele buiten plaatsen aehter Noordgouwe om, over de halte Zonnemaire (met haltegebonw en veeladiog) naar haar eindpunt Brouwershaven. het begin dier gemeente te een eenvou dig station ontworpen, terwijl een ruim em met groote remise, kolenloods en alsmede esn verbiudingsspuor met de haven, de werken in die gemeente voltooit. Tot zoover hef excerpt uit hef programma. In hef volgend noramer hopen wy deze technische mededeelmgen, op geaag van ande ren neergeschreven, aau te vallen met wat wij zelf zagen en tevens, zooveel mogeiyk, een relaas te geven van wat by de feeatelps opening van den nieuwen verkeersweg voorviel. RECHTSZAKEN. Arronüsscmonts-JSeehfbank te Middelburg. De matroos van een Nooroeh «chip, dié, isooalo wy maldden,.Verleden week Donderdag te Ter neuzen éen handveger wegnam, WoeasdRg door die rechtbank veroor- tot dagen gevangenisstraf, met In brenging der doorgebrachte hecMc- nis, zood&f hy terstond in vpijhdd vw. gesteld en gisteren wSsr aan boord van alj« aohip terugkeerde. Kantongerecht te Middelburg. Gisteren (Woensdag) zijn veroordeeld t Wegens atraatsohoiiderQ s W. St» Lu., Wescèapelle, tot t 1 b. a. 1 h., C. C., L. SViteufg.-D, tot f 2 b. s. 2 d. h., L. P., Middelburg, to. fS t>. s. 2 d. h.laten staan van «en trekdier op den openb. weg 2 J. A. v. H., Middelburg, L. J. Grypskerke, tos f 1 b. b< 1 S. b.rumour s Pi J*. L. 8., A. C. K., Middelburg, tof f 2 b. e. 2 d. h.; Bonder daartoe gerechtigd te spn loopen op een anders grond s W. P., Oom» burg, tot f 8 b. s. 2 d. fa.jaohtwetJ. W< St. Laurens, tot 2 X f 10 b. i. 8 d. iedere b., W. P, Domburg, tot 2 X f 20 b. 4 d. b. iedere b., verbeurdverklaring van het niet inbeslaggenomen geweer en haas, bevel tot uitlevering of betaling der waarde ad f 10 en 11 e. 5 d. en 2 d. fa.; delven naar kon#nea op een anders grondW. H., L. H., H. H., L. F., J. B., P. P., M. B„ Westkapelle, tot t 6 b. s. 8 d. fa., P. B', Is. L., Westkapelle, A. de S>, ViicD&ngen, tof f5 h. o. 3d. te* verbeurd verklaring van de onwettig gevangene konynen, bevel tot uitlevering of betaling der waarde ad f 0.25 s. 1 d. fa. en f 0A0 s. 1 d. b. «ieh met geladen schietgeweer bevinden in 't veld s C. D. Jr., Middelburg tot f 10 b. a. 8 d. h., verbeurd verklaring van 't geweer, be vel tot uitlevering of betaling der waarde ad f6 s. 2 d. h. j wateren buiten de bakkenJ. O. C., Middelburg, W. H. J. K.; K. B., Vlie ringen, tot f 1 b. f. 1 d. b.; aanleggen van eene verloting te Middelburg, sonder vergun ning J. F. Heinkenssand, tot 15 b.ft. 2d. bh vervoer van metselstaensn te Vlissingen, niet aorgen dat, wanneer daarvan ie geatort, dit onmiddeiyk wordt opgeruimdM. M., Vlieringen, tot t 2 b. s. 1 d. fa„; zijue honden niet voorzien van muilkorven t A. S., Vlieringen, .t f 1 b. s. 1 d. b. Verder wegens dronkenschapP. J. M„ J. A- J. M., Middelburg, L. L., Arnemuiden, L. M., Aagtekerke, J. G. V., Teraeuzen, tot f 2 b. s. 2 d. h., F. O., Middelbnrg, J. M.s Domburg, tot f 5 b. s. 8 d. h., P. Viisringen. tot 3 X f 10 b. s. 3 d. h. iedere b., A. L Middelburg, Jot Sdagen b., R. K., Middelburg, O. S., Middelbnrg, tot 14 d. h^ H. w7h. Middelbnrg, tot2X3weken b.; dronkeueohap en door het bevoegd getag naar zyn naam «avraagd opgeven van een valschen naam: P. G. C. R., zonder beke&do woon- of verbtef- olaate, tot 8 X f 2 b. s. 2 d h. «oor Mem b. X-f 8 d» h» Toer i*d«*e h. en vxyge- ■Pwktn f9 t«N feiten, bftrefénde bet do«r

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1900 | | pagina 1