ml 20 30 ZITTING VAN VRIJDAG 12 JULI 1895. RESULTATEN van den stooinbootdienst op Hoofdplaat gedurende de maanden Augustas lt>94 tot en met Mei 1895. VERVOER Ontvange we »ens vervoerde passagiers in de van naar le kajuit. 2e kajuit. d O. Guld. Ct. a o <1 Guld. Ct. VÜssingen 1 17 17 - 105 63 - Breskens T- r Ni azen "a. 1 a 1 69 48 60 30 16 185 6 92 40 50 co JO 5. Ter Neuzen Breskecs 71 7 49 4 70 20 181 19 90 7 50 60 3 V lissingen 19 19 122 73 20 184 138 80 628 333 20 Totaal der ont.augeu passagiers vrachten. De uitgaven voor den dienst op Hoofdplaat bedroegen van 1 Augustus 1894—31 Mei 1895 aan steenkolen, smeermiddelen en kostgeld voor de équipage der boot des Woensdags (39 dagen a) a f 20.25) Dondei dags (23 b) 13.70) Loodsgeld op de le reis Onderhoud, enz. van schip en machineMemorie. 789 75 315 10 10 Memorie. i Dus meer uitgegeven dan ontvangen a) Van de 44. Op 5 dagen is wegens ijsgang en gebrek aan betouning van het vaarwater niet gevaren. b) Van de 26. Op 3 dagen is wegens ijsgang niet gevaren. (De dienst des Donderdags is December 1894 begonnen). Het nader adres van Hoofdplaat is reeds in; degedeeld. Het algemeeu verslag der atdeelingen wordt uitgebracht door den heer Van de.- IVIeer. Aan het onderzoek in de afdeelingen hebben deel genomen 39 leden, waaronder 4 leden van Gedepu teerde Staten. In al de afdeelingen werd door de groote meerder heid de wenschelijkheid uitgesproken den proeftijd nog met één jaar te verlengen vele leden achtten den termijn, gedurende welke de proei genomen werd, te kort om de levensvatbaarheid van den dienst te beooxdeelen. Bovendien werd de proef grootendeels genomen in een ongunstig jaargetijde. De financicele bezwaren zijn van gering belang; en bij vergelijking met den dienst NeuzenHoeJekens- kerke komt Hoofdplaat zelfs in gunstig licht. Het personenvervoer is niet onbeduidend en kan veel verbeteren, door ook voor dat traject retour bil jetten af te geven en mogelijk betere aansluiting te bewerken. In eene afdeeling werd aan de voortzetting der proef de voorwaarde gesteld dat de gemeente Hoofdplaat zich bleef verbinden om de kosten te dragen van het afhalen van en het brengen van passagiers en goe deren op do boot. In eene andere afdeeling weid door sommige leden uitgesproken, dat het hun voorkwam alsof de dienst op Hoofdplaat niet zóo behartigd werd als wensehelijk iszoodat de schijn aanwezig is alsof aan den dienst beletselen worden in den weg gelegd. In die afdeeling werd door enkele leden in overweging gegeven, den dienst op Woensdag te bestendigen en dien op Don derdag te staken.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1895 | | pagina 21