NOTARISHUIS. Urediet-Vereeoiging te Amsterdam. &ËTJ0Ë GBCHISDMIS, Bede om hulp. Najaarsveemarkt oj DÉMi 17 iTeuta 1887, Burger Woonhuis, 11 Alle geabonneerden op de BURG SCHE COURANT ontvangen een afzonderlijkofficieel verslag van hetgeen in de Provinciale Staten van Zeeland is behandeld. De abonnementsprijs der Middelburg- sche courantdiebehalve op Zon- en feestdagen, dagelijksvaak meteen Bijvoegsel, verschijnt, bedraagt slechts TWEE gulden per kwartaal. Dagelijks worden nieuwe abonnés aangenomen. Uren van vertrek gedurende de maand November 1887, ADVOCAAT met VANILLE OPGERICHT 26 MAART 1853. DE ADMINISTRATIE. STOOMBOOTDIENST OP DE WESTER-SCHELDËT" Versche ROLPENS in 't znur. op Woensdag 9 November 1887, Openbaar verkoopen 217 buitengewoon zware en gave Heden, Vrijdag morgen, 10 nren, vervolg der verkooping, DIRK. li. BROEDER. Deelnemingf J 3778100. Stortingen der Leden Reservefonds Deposito's Credit saldo's van Rekening Courant Loopende Credieten In herdisconto gegeven 1812000.—. 171843.85. 2160000.39- 606880.23. 7763068.23. 3145030.48. Men kan zich abonneepen direct aan het bureau of bij alle postkantoren en boekhandelaren. J. A. VAN RIEL, Varkensmarkt. 3=3 B HST Yorstenlandsche toestanden II, door J. GRONEMAY. STOOHBARGEDIEKST Wegenis reparatie gewijzigde dienstregeling. 5 O S Gmürskt Gtbrotderi Abraham» t» Mjédiümry. De ondergeteekendenbewogen met het lot Schipper JAX DE EEGE, van hier 11. Zondag overkomen toen hp zijn schip verloor en daardoor ook zpne broodwinning, ja te nauwernood het leven er bp afbracht, hebben zich tot eene Com missie gevormd en nemen bij deze de vrijmoedigheid een beroep te doen op de algemeene mensch- lievendheid. De eventueel te verzamelen gelden zullen strek ken om het nu gelichte schip zoo mogelijk te herstellen, of, blijkt daarvan de onmogelijkheid, een ander vaartuig aan te schaffen, om den onge lukkige in staat te stellen voor hem en zijn gezin van vrouw en 7 kinderen, in de behoeften te voorzien. Af te zonderen gelden worden beleefd ingewacht bp de ondergeteekenden, allen te TER NEUZEN. Ter Neuzen, 1 November 1887. J. C. HARTE, Koopman, Voorzitt°r. L. SCHALK, Cargadoor. H. C. E. VAN IJSSELSTEIJN, Cargadoor. E. J. L. NOLSON, Scheepsmakelaar. R, "WALRAVEN, Scheepstimmerman. J. A. VAN ROMPU, Handelaar. M. EIJKE, Opzichter v/d. Prov. Waterstaat. A. VISSER, Waterbouwkundig Ambtenaar. A. THOLENS, Aannemer. F. WALRAVEN. ARIE H. DONZE. ADR. H. DONZE, Secretaris-Penningmeester. TË ÜRËKKÜVGEV, van des voormiddags 7 tot 's middags 2 uren. De Notaris L. A. PAARDEKOOPER OVER MAN, gevestigd te ®s GRAVESPOtDEB, Zeil des namiddags te 2 UREN, ten herberge van F. VAN DEN BULCK te 'sHEEREïHOER, ten verzoeke der erfgenamen van de Weduwe L. RIJK, in het •waaronder van 2.60 Meter omtrek, staande nabij de Groene Hofstede", in den Nieuwen Craaijert- polder onder 's Heerenhoek, in 7 perceelen. Koopers buiten Zuid-Beveland moeten borgen stellen of b e w p s van gegoedheid overleggen. Nadere inlichtingen zpn te bekomen ten kantore van genoemden Notaris te 's Gravenpolder. TE KOOP OF TE HUUR GEVRAAGD: een op netten stand. Adres, lett. D, O. N. Boekh. K. LE COINTRE. f5 per fleseh. JE\EVER, op Citroen- ■cttillen geiiokhen, —.60 per flesch. ]SftaancLelijksche Staat op 30 September 1887. 1) T) V 1) V 1) De Voorzitter van Commissarissen L. C. VAN HEUKELOM. De Directie, BüCHLER. TENCKINCK. BERG. Mini te PriiciÈ Stn ra l (Van Vlissingen naar Breskens, voorm. 6.,8.,10.—; aam. 12.30 en 3.45, DAGELIJKS. Breaiena Vlissingen,» 6.30,8.30, 10.30 1.4,15. ZONDAG, MAANDAG, DINSDAG, WOENSDAG an DONDERDAG sn VRIJDAG. ZATERDAG. VanVliasiugan naarBorssele vm. 7,30 am. 2,43 vm. 7,30 nm. 2,45 B Borssele a Ter Neuzen e 8,- 3,15 8,- B 3,15 Ter Neuzen Hoedekensk. Jf J"- 10,30 a Hoedekensk, Ter Neuzen "j n B IR8 1 Ter Neuzen Borssele. 6,vm, 10,30 6,- 12,30 Borssele Vlissingaa. 6,30 11,- 6,30 B 1, MAGAZIJN VAN TAPIJTEN, BEHANGSELPAPIEREN, MEUBELSTOFFEN, MEUBELS Eis SPIEGELS, eenvoudig en rijk. B. NEELMEIJER, Middelburg. Voorlianden nrgrn Administratie PASIJS, 8, boulertrd Hantmsrtre. OSABVS BUUI. Lymphs tiscAs m4n:nin- ien, ziekt* van bit Ssrmkssesl, versuppinfn tu 4*3 liver an As Bilt, abstracties, pükaolbefi es*. XOimAUr- Aaedceaiar» ia M AarBkaaaal, ivaar jstocI is As naaf, notMUka afkeer ras «Urn, mesjpija, maaftvaku. OSSafXm. Asadóeoiafa ésr aisrss, ras 4* blaas, hst (raveei, Hwiteensa, pcxUpa, scUterpis, albuminuria. vTasrra, tiaMira te aism, 4*r blaat, b«t fTsnei, hhwtiw, fat HG. psdafra. Te bekomen bij alle Drogisten en Apotheken. Ontdekking. Geen ASTHVS.*, [benauwdheid, zinking noch hoest meer- Bekroningen Zilv. en Gou ien Med. en buiten concours. Aanwijzingen gratis en franco. Schrijven aan het adres: De. Cte CLÉRT, te MARSEILLE, Frankrijk Een KALFVA iRS TE KOOP bp J. KOP- PEJAN, Meliskerke, rekeniDg 16 November. Aan de Stoomhoutzager jj vanl.DE BROE- KERT Co. wordt gevraagd een nAVHI- JWIST, tevens SVfl». Eene WERRTROUAV benoodigd, voor den Zaterdag, niet uit den boerenstandadres Boekh, DEN BOER. Van stonden aan eene TWEEDE 3H6ID benoodigd op het „Hollandseh Hof", te K1 e- verskerke. Verschenen bij J. P. REVERS, te DORDRECHT: De prijs van dit met zes afbeeldingen gesierde werk is f S.aO. Van Middelb urgvm. 6.20+, 8.9.15f, 10.— 11.—fj midd. 12.run. 1,40 f, 2.30, 3,30 f, 5.—, 6.30 f, 8.—. V&S Vlissingen: vm. 8,—f, 9.—, 10.—f, 11,—; midd. 12.f nm. 1,2.30 -f-, 3.30, 4.30 f, 6.—, 7.30 f, 9.—. De f duiden de reizen aan waarbp aan de Abetlt en Souburg wordt aangelegd, NB. Alle booten leggen aan de Reerslnis aan. Stoomboot dienst VLISSINGEN, MIDDELBURG EN ROTTERDAM en tusschenliggende plaatsen. Urea van vertrek in November 1887. Tu VUtiingu Vrijdag 4vm. Zaterdag 5 7,15 Maandag 7 ?uKidd«lbsxg: na.—,— 8.15 Tu Eotterdaa vm. 8,— 8,- Yh Viissmgen (Haven (Stad) r Middelburgi i Arnemuiden 'a Heer Areadikaike f Hoes r Biezelinge i 0 Vlake Kruiningeni Krabben dij "ka 0 Eilland-Bath 0 Woensdrecht 0 Bergen op Zoom 0 Wouw Roozendaal Breda T« Eotterd. (Beun) over Breda- 0 Antwerpen (Etat). 0 Brussel (Nord) 0 Parjji (Nord.). i 0 Keulen NB. Het teeken f beteekent- Engeland kwamen; en te Middelburg en alleen om passagiers uit te laten. 2) Deze —Bokstel. De volgende treinen stoppen te 6.34 7.16 f 5.21 5.52 a) 9.85 d) 2.8 (2) 6.43 7.25 9.45 2.14 6.2 6.50 9.52 2.21 6.9 7.3 10.5 2.34 6.22 7.11 10.14 2.48 6.81 7.19 10.22 2.51 6.39 7.26 10.29 2.58 6.46 7.31 10.34 8.3 6.51 7.40 10.43 3.13 7.1 7.46. 10.49 8.19 7.8 7.59 11.2 3.32 7.21 8.9 11.12 3.42 7,31 9.25 8.21 11.23 8.54 7.43 9.84 8.30 f 8.40 11.32 4.8 6.80 7.52 9.48 .|f 9.10 f 9.10 f 10.2 12.7 4.52 8.31 10.25 f 10.2 1.8 f 6.3 f 7.48 11.15 e 9.41 )j|f 10.41 10.41 1.47 6.41 8.24 f 10.] 8 12.— V f 11.52 f 11.52 8.— f 7.47 9.36 f 11.24 11.87 11.87 2.52 8.5 9.35 11.7 10.36 1.8 5.25 8.18 f 9.48 11.45 11.45 2.8 7.21 9.24 f 11.14 f 6.25 f 6.25 4.5 (y) f 6.10 (v) 1 2.52 2.52 10.25 11.3C 1 Van Keulen Parjjs (Nord) Brussel (Nord) Antwerpen (Etat). Amsterdam over Utrecht (Rhynipoor' Rotterdam H.IJ.S.' 's Graveahage (over Rott. E. IJ. S.' Rotterdam (Beurs) (via Zevenbergen- Breda Roozendaal. Wouw Bergen op Zoom Woensürecht Rilland-Bath Krabbendjike Kruiningen Vlake Biezelinge Boes 's Heer Arendskark* Arnemuiden Middelburg. Vlissingen. (Stad). 0 (haven) T« I I 6.10 f 10.45 (n) 6.27 (v) 6.8 7.47 g 5' 7.30 f 7.35 CD P-i f 8.46 39 5.51 f 9.24 6.30 f 10.9 6) 7.27 f 10.40 7.87 7.47 f 10.54 11.— 7.56 11.9 8.9 11.22 8.16 11-29- 8.26 11.40- 8.81 11-46 8.42 11.57 8,51 f 11.29 12-4 8,59 ts» 9.12 Hg 9.20 f 11.51 55 ST 9.28 ff f i 12— e-w 6,10 9.10 9.81 10.86 11.8 c)11.53 12.8 12.13 12.22 12.35 12.42 12.52 12.67 1.8 1.17 1.25 1.38 1.46 1.55 9.8 18.15 11.50 1.4 1.44 2.3S 8.15 3.27 3.42 3.53 4.9 4.17 4.33 4.39 4.51 5.2 5.12 5.31 6.— 6.11 1.40/; 7.30 2.40 4.52 3.25 3.25 4.40 5.40 6.33 7.8 7.17 7.25 7.33 7.45 7.51 8.— 8.5 8.12 8.20 8.28 8.41 S.51 9.— 3.35 5.2S 6.47 5.55 5.33 6.45 7.22 8.15 8.44 9.52 10. 7.10 8.53 9.8 9.11 a *0 6 9 CSJ e dat op het dsarmede aasgednide gedeelte van het traject alléén rjjtuig-en le en 2e kl. loopen. Deze trein n6emt te Vlissingen geen reiaiger» op voor Middelburg, tenzij zij per boot uit Vlissingen alléén die, welke 's avonds te voren vóór acht uur daarvan aan den stationschef kennis gegeven hebben. Zjj mogen echter niet voorzien zjjn van ingeschreven bagage. 1) Stopt trein wacht op de aankomst van de boot uit Queensborough. f Bagage v0or Engeland, met dezen trein aangekomen, wordt overgebracht naar het havenstation, g) Over Oberhausen—Wesel Eoord-Kraaigerti a) Dinsdags en Donderdags tot het opnemen, c) Dinsdags en d) Donderdags tot het^uitlatcn van reizigers. Tan Ter Neuzen j 9^4 v sluiskil y, 0 Philippine rp 0 Sas van Gent 4»— 9 Selzaet* ..is X* G«nt (Gr. station) i 6.— 12.40 5.25 Van Gent (Gr, station) 8 >34 12.16 8.24 6.8 12.47 5.33 0 Selxaiste 9.15 1.15 9.15 6.15 12.56 5.40 0 Sas van Gent 9.25 1.26 9.22 6.20 1.4 5.45 0 Philippine S.88 1.85 8.80 ,6.40 1.25 6.8 0 Sluiskil 9.48 1.50 9.8» 740 S.ll Ml T« T« N«us«B. 10.- 10.- Van Ter Neuzen 0 Axel 0 Hulst, Ts St. Nico laas 0 Matheien 0 Antwerps® 6.80 10.5 5.50 6.48 10.20 6.12 I 7.8 10.40 6.34 7,50 11.18 7.!9 9.40 1L.I0 8.80 8.50 UJQ S.5I 1 Van Antwerpen Mechelea 0 St. Niwlaa Suist. AxaJ Ter Nousgw 7.12 10.55 7.2 10.43 3.5 11.55 9 8.48 12.82 fc 9 9.8 1.2 t 5 140 6.20 6 f0 7.' 0 8.10 8.8 8.50

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1887 | | pagina 4