NOTARISHUIS.
Urediet-Vereeoiging te Amsterdam.
&ËTJ0Ë GBCHISDMIS,
Bede om hulp.
Najaarsveemarkt
oj DÉMi 17 iTeuta 1887,
Burger Woonhuis,
11
Alle geabonneerden op de
BURG SCHE COURANT ontvangen
een afzonderlijkofficieel verslag van
hetgeen in de Provinciale Staten van
Zeeland is behandeld.
De abonnementsprijs der Middelburg-
sche courantdiebehalve op Zon- en
feestdagen, dagelijksvaak meteen
Bijvoegsel, verschijnt, bedraagt slechts
TWEE gulden per kwartaal.
Dagelijks worden nieuwe abonnés
aangenomen.
Uren van vertrek gedurende de maand November 1887,
ADVOCAAT met VANILLE
OPGERICHT 26 MAART 1853.
DE ADMINISTRATIE.
STOOMBOOTDIENST OP DE WESTER-SCHELDËT"
Versche ROLPENS in 't znur.
op Woensdag 9 November 1887,
Openbaar verkoopen
217 buitengewoon zware en gave
Heden, Vrijdag morgen, 10 nren,
vervolg der verkooping,
DIRK. li. BROEDER.
Deelnemingf J 3778100.
Stortingen der Leden
Reservefonds
Deposito's
Credit saldo's van Rekening Courant
Loopende Credieten
In herdisconto gegeven
1812000.—.
171843.85.
2160000.39-
606880.23.
7763068.23.
3145030.48.
Men kan zich abonneepen direct aan het bureau of bij
alle postkantoren en boekhandelaren.
J. A. VAN RIEL, Varkensmarkt.
3=3 B HST
Yorstenlandsche toestanden II,
door J. GRONEMAY.
STOOHBARGEDIEKST
Wegenis reparatie gewijzigde
dienstregeling.
5
O S
Gmürskt Gtbrotderi Abraham» t» Mjédiümry.
De ondergeteekendenbewogen met het lot
Schipper JAX DE EEGE, van hier 11. Zondag
overkomen toen hp zijn schip verloor en daardoor
ook zpne broodwinning, ja te nauwernood het
leven er bp afbracht, hebben zich tot eene Com
missie gevormd en nemen bij deze de vrijmoedigheid
een beroep te doen op de algemeene mensch-
lievendheid.
De eventueel te verzamelen gelden zullen strek
ken om het nu gelichte schip zoo mogelijk te
herstellen, of, blijkt daarvan de onmogelijkheid,
een ander vaartuig aan te schaffen, om den onge
lukkige in staat te stellen voor hem en zijn gezin
van vrouw en 7 kinderen, in de behoeften te
voorzien.
Af te zonderen gelden worden beleefd ingewacht
bp de ondergeteekenden, allen te TER NEUZEN.
Ter Neuzen, 1 November 1887.
J. C. HARTE, Koopman, Voorzitt°r.
L. SCHALK, Cargadoor.
H. C. E. VAN IJSSELSTEIJN, Cargadoor.
E. J. L. NOLSON, Scheepsmakelaar.
R, "WALRAVEN, Scheepstimmerman.
J. A. VAN ROMPU, Handelaar.
M. EIJKE, Opzichter v/d. Prov. Waterstaat.
A. VISSER, Waterbouwkundig Ambtenaar.
A. THOLENS, Aannemer.
F. WALRAVEN.
ARIE H. DONZE.
ADR. H. DONZE, Secretaris-Penningmeester.
TË ÜRËKKÜVGEV,
van des voormiddags 7 tot 's middags 2 uren.
De Notaris L. A. PAARDEKOOPER OVER
MAN, gevestigd te ®s GRAVESPOtDEB,
Zeil
des namiddags te 2 UREN, ten herberge van F.
VAN DEN BULCK te 'sHEEREïHOER,
ten verzoeke der erfgenamen van de Weduwe L.
RIJK, in het
•waaronder van 2.60 Meter omtrek, staande nabij
de Groene Hofstede", in den Nieuwen Craaijert-
polder onder 's Heerenhoek, in 7 perceelen.
Koopers buiten Zuid-Beveland moeten borgen
stellen of b e w p s van gegoedheid overleggen.
Nadere inlichtingen zpn te bekomen ten kantore
van genoemden Notaris te 's Gravenpolder.
TE KOOP OF TE HUUR GEVRAAGD: een
op netten stand. Adres, lett. D, O. N. Boekh.
K. LE COINTRE.
f5 per fleseh. JE\EVER, op Citroen-
■cttillen geiiokhen, —.60 per flesch.
]SftaancLelijksche Staat op 30 September 1887.
1)
T)
V
1)
V
1)
De Voorzitter van Commissarissen
L. C. VAN HEUKELOM.
De Directie,
BüCHLER.
TENCKINCK.
BERG.
Mini te PriiciÈ Stn ra l
(Van Vlissingen naar Breskens, voorm. 6.,8.,10.—; aam. 12.30 en 3.45,
DAGELIJKS. Breaiena Vlissingen,» 6.30,8.30, 10.30
1.4,15.
ZONDAG, MAANDAG, DINSDAG,
WOENSDAG an
DONDERDAG sn VRIJDAG.
ZATERDAG.
VanVliasiugan naarBorssele
vm. 7,30 am. 2,43
vm. 7,30 nm. 2,45
B Borssele a Ter Neuzen
e 8,- 3,15
8,- B 3,15
Ter Neuzen Hoedekensk.
Jf J"-
10,30 a
Hoedekensk, Ter Neuzen
"j n
B IR8 1
Ter Neuzen Borssele.
6,vm, 10,30
6,- 12,30
Borssele Vlissingaa.
6,30 11,-
6,30 B 1,
MAGAZIJN VAN TAPIJTEN,
BEHANGSELPAPIEREN, MEUBELSTOFFEN,
MEUBELS Eis SPIEGELS, eenvoudig en rijk.
B. NEELMEIJER,
Middelburg.
Voorlianden
nrgrn
Administratie PASIJS, 8, boulertrd Hantmsrtre.
OSABVS BUUI. Lymphs tiscAs m4n:nin-
ien, ziekt* van bit Ssrmkssesl, versuppinfn tu 4*3
liver an As Bilt, abstracties, pükaolbefi es*.
XOimAUr- Aaedceaiar» ia M AarBkaaaal,
ivaar jstocI is As naaf, notMUka
afkeer ras «Urn, mesjpija, maaftvaku.
OSSafXm. Asadóeoiafa ésr aisrss, ras 4*
blaas, hst (raveei, Hwiteensa, pcxUpa, scUterpis,
albuminuria.
vTasrra, tiaMira te aism, 4*r
blaat, b«t fTsnei, hhwtiw, fat HG.
psdafra.
Te bekomen bij alle Drogisten en Apotheken.
Ontdekking.
Geen ASTHVS.*,
[benauwdheid, zinking noch hoest meer-
Bekroningen Zilv. en Gou ien
Med. en buiten concours.
Aanwijzingen gratis en franco. Schrijven aan het
adres: De. Cte CLÉRT, te MARSEILLE, Frankrijk
Een KALFVA iRS TE KOOP bp J. KOP-
PEJAN, Meliskerke, rekeniDg 16 November.
Aan de Stoomhoutzager jj vanl.DE BROE-
KERT Co. wordt gevraagd een nAVHI-
JWIST, tevens SVfl».
Eene WERRTROUAV benoodigd, voor den
Zaterdag, niet uit den boerenstandadres Boekh,
DEN BOER.
Van stonden aan eene TWEEDE 3H6ID
benoodigd op het „Hollandseh Hof", te K1 e-
verskerke.
Verschenen bij J. P. REVERS, te DORDRECHT:
De prijs van dit met zes afbeeldingen gesierde
werk is f S.aO.
Van Middelb urgvm. 6.20+, 8.9.15f, 10.—
11.—fj midd. 12.run. 1,40 f, 2.30, 3,30 f,
5.—, 6.30 f, 8.—.
V&S Vlissingen: vm. 8,—f, 9.—, 10.—f, 11,—;
midd. 12.f nm. 1,2.30 -f-, 3.30, 4.30 f,
6.—, 7.30 f, 9.—.
De f duiden de reizen aan waarbp aan de Abetlt
en Souburg wordt aangelegd,
NB. Alle booten leggen aan de
Reerslnis aan.
Stoomboot dienst
VLISSINGEN, MIDDELBURG EN ROTTERDAM
en tusschenliggende plaatsen.
Urea van vertrek in November 1887.
Tu VUtiingu
Vrijdag 4vm.
Zaterdag 5 7,15
Maandag 7
?uKidd«lbsxg:
na.—,—
8.15
Tu Eotterdaa
vm. 8,—
8,-
Yh Viissmgen (Haven
(Stad)
r Middelburgi i
Arnemuiden
'a Heer Areadikaike
f Hoes
r Biezelinge i
0 Vlake
Kruiningeni
Krabben dij "ka
0 Eilland-Bath
0 Woensdrecht
0 Bergen op Zoom
0 Wouw
Roozendaal
Breda
T«
Eotterd. (Beun) over Breda-
0 Antwerpen (Etat).
0 Brussel (Nord)
0 Parjji (Nord.). i
0 Keulen
NB. Het teeken f beteekent-
Engeland kwamen; en te Middelburg en
alleen om passagiers uit te laten. 2) Deze
—Bokstel. De volgende treinen stoppen te
6.34
7.16
f 5.21
5.52
a) 9.85
d) 2.8
(2)
6.43
7.25
9.45
2.14
6.2
6.50
9.52
2.21
6.9
7.3
10.5
2.34
6.22
7.11
10.14
2.48
6.81
7.19
10.22
2.51
6.39
7.26
10.29
2.58
6.46
7.31
10.34
8.3
6.51
7.40
10.43
3.13
7.1
7.46.
10.49
8.19
7.8
7.59
11.2
3.32
7.21
8.9
11.12
3.42
7,31
9.25
8.21
11.23
8.54
7.43
9.84
8.30
f 8.40
11.32
4.8
6.80
7.52
9.48
.|f 9.10
f 9.10
f 10.2
12.7
4.52
8.31
10.25
f 10.2
1.8
f 6.3
f 7.48
11.15
e
9.41
)j|f 10.41
10.41
1.47
6.41
8.24
f 10.] 8
12.—
V f 11.52
f 11.52
8.—
f 7.47
9.36 f 11.24
11.87
11.87
2.52
8.5
9.35
11.7
10.36
1.8
5.25
8.18
f 9.48
11.45
11.45
2.8
7.21
9.24
f 11.14
f 6.25
f 6.25
4.5 (y)
f 6.10 (v)
1 2.52
2.52
10.25
11.3C
1
Van Keulen
Parjjs (Nord)
Brussel (Nord)
Antwerpen (Etat).
Amsterdam over Utrecht (Rhynipoor'
Rotterdam H.IJ.S.'
's Graveahage (over Rott. E. IJ. S.'
Rotterdam (Beurs) (via Zevenbergen-
Breda
Roozendaal.
Wouw
Bergen op Zoom
Woensürecht
Rilland-Bath
Krabbendjike
Kruiningen
Vlake
Biezelinge
Boes
's Heer Arendskark*
Arnemuiden
Middelburg.
Vlissingen. (Stad).
0 (haven)
T«
I
I
6.10
f 10.45 (n)
6.27 (v)
6.8
7.47
g
5'
7.30
f 7.35
CD
P-i
f 8.46
39
5.51
f 9.24
6.30
f 10.9
6) 7.27
f 10.40
7.87
7.47
f 10.54
11.—
7.56
11.9
8.9
11.22
8.16
11-29-
8.26
11.40-
8.81
11-46
8.42
11.57
8,51
f 11.29
12-4
8,59
ts»
9.12
Hg
9.20
f 11.51
55 ST
9.28
ff f
i 12—
e-w
6,10
9.10
9.81
10.86
11.8
c)11.53
12.8
12.13
12.22
12.35
12.42
12.52
12.67
1.8
1.17
1.25
1.38
1.46
1.55
9.8
18.15
11.50
1.4
1.44
2.3S
8.15
3.27
3.42
3.53
4.9
4.17
4.33
4.39
4.51
5.2
5.12
5.31
6.—
6.11
1.40/;
7.30
2.40
4.52
3.25
3.25
4.40
5.40
6.33
7.8
7.17
7.25
7.33
7.45
7.51
8.—
8.5
8.12
8.20
8.28
8.41
S.51
9.—
3.35
5.2S
6.47
5.55
5.33
6.45
7.22
8.15
8.44
9.52
10.
7.10
8.53
9.8
9.11
a
*0 6
9
CSJ e
dat op het dsarmede aasgednide gedeelte van het traject alléén rjjtuig-en le en 2e kl. loopen. Deze trein n6emt te Vlissingen geen reiaiger» op voor Middelburg, tenzij zij per boot uit
Vlissingen alléén die, welke 's avonds te voren vóór acht uur daarvan aan den stationschef kennis gegeven hebben. Zjj mogen echter niet voorzien zjjn van ingeschreven bagage. 1) Stopt
trein wacht op de aankomst van de boot uit Queensborough. f Bagage v0or Engeland, met dezen trein aangekomen, wordt overgebracht naar het havenstation, g) Over Oberhausen—Wesel
Eoord-Kraaigerti a) Dinsdags en Donderdags tot het opnemen, c) Dinsdags en d) Donderdags tot het^uitlatcn van reizigers.
Tan Ter Neuzen j
9^4 v sluiskil
y, 0 Philippine
rp 0 Sas van Gent
4»— 9 Selzaet* ..is
X* G«nt (Gr. station) i
6.—
12.40
5.25
Van Gent (Gr, station)
8 >34
12.16
8.24
6.8
12.47
5.33
0 Selxaiste
9.15
1.15
9.15
6.15
12.56
5.40
0 Sas van Gent
9.25
1.26
9.22
6.20
1.4
5.45
0 Philippine
S.88
1.85
8.80
,6.40
1.25
6.8
0 Sluiskil
9.48
1.50
9.8»
740
S.ll
Ml
T« T« N«us«B.
10.-
10.-
Van Ter Neuzen
0 Axel
0 Hulst,
Ts St. Nico laas
0 Matheien
0 Antwerps®
6.80
10.5
5.50
6.48
10.20
6.12 I
7.8
10.40
6.34
7,50
11.18
7.!9
9.40
1L.I0
8.80
8.50
UJQ
S.5I 1
Van Antwerpen
Mechelea
0 St. Niwlaa
Suist.
AxaJ
Ter Nousgw
7.12
10.55
7.2
10.43
3.5
11.55
9
8.48
12.82
fc 9
9.8
1.2
t 5
140
6.20
6 f0
7.' 0
8.10
8.8
8.50