Een Huis met Tuin.
HOUTSKOOL-BRIQUETTEN.
HERBESTEDING.
AARDAPPELEN,
HERBESTEDING.
ASTHMA
Van Houten's
HDEHIEBSBEDI
MANUFACTUREN.
Juni, Juli en Augustus 1883.
AANKONDIGING
AARDAPPELEN,
AMSTERDAMSCHE BRIQUETTENFABRIEK.
PAPIERmCIGAREN GICQUEL
TE BLXJXJ JEl:
C. J. yan Houten Zoon,
STOOMBOOTDIENST OP DE WESTER-SCHELDE.
KlUll KACHEL KOLEN,
voor D. C. VAN DER HARST.
TE KOOP:
H. J. DRONKERS Co.
Naamlooze Vennootschap: de Middelburgsche Maat
schappij van Stoomvaart (bestuurder Hendrik Albert Boo-
gaert te Middelburg) Onderneemster van de Baderstoomboot-
dienst tusschen Middelburg en Rotterdam.
Met verwijziging naar de Aankondiging van den 18 September 1880 wordt bij deze
bekend gemaakt
dat te beginnen met 1 Juli 1883 beurtelings zal worden gevaren
van Vlissingen naar Rotterdam vice versa, en
van Middelburg naar Rotterdam vice versa,
en dat op de dagen waarop van en naar Vlissingen wordt gevaren, geregeld te Middel
burg zal worden stil gehouden tot het opnemen en afzetten van reizigers en goederen.
ïn
5" -<]
Van en naar VLISSINGEN worden bovenstaande prijzen yerhoogd
Voor de Voor kajuit met 10 Cent en voor de Groote kajuit met 15 Cent.
foor plaatsen buiten Zit INLAND, ver voege men zich tot
de Directie der Amsterdautsehe SSriquetten-Fabriek
Paleisstraat 35 Amsterdam, of tot den heer SI. VAIl DER
HF IT, te Goes.
AANBESTEDEN
DE LEVERING VAN
HERBESTEDEN
J. VAN DE SANDE, te Vlissingen,
Stoomtram VLISSIN GEN-MIDDELBURG.
Stoombootdienst
TUSSCHEN MIDDELBURG EN ROTTERDAM.
Uren van vertrek gedurende de maanden
Zondags worden retourkaarten afgegeven alleen geldig voor dien dag.
3
CT
io—
'L
1.
Gedrukt bij De Gebroeders Abrahams, te Middelburg.
Schipper G. VAN WORKOM, met eene
lading puike
KB. Ontvangen le qualiteit Ifméa-Teer.
Twee Koord-Hollandsche SFRIXO-
STIEREN TE KOOPoud 16 maanden, bij
L. LOUWS Cz., te Aagtekerke.
voor de Wed''. A. H. INGELSE.
Adres den heer DE GROOÏ, op 't Zand, gein.
JAoudekerke.
Dül?IIÏÏ"l?\I vo^omen genezing door de
HRKLlRuii Bandage Regulateur,
van Dr. WAERSEGERS, gebreveteerd Breukmees
ter der hospitalen, Commandeur en Ridder van ver
schillende orden. Groenplaats 35, te Antwerpen.
ZEILENDE:
Schipper M. DANE, metBVHRKOLElf,
voor
TER V O LD O EN IA G AAN
.A.rt. 4z van de "Wet van S3 .A.pril I88O (Staatsblad no. 07)
VraclLtprij zen voor Reizigers.
Middelburg.
P-
s
o
>1
O-
P O
O
CT?
Cl 2-
CD B
S
p4 CD
CD
2- O
sM: cn
d
D
aa
o «o
ST
CD
O
crq
P-,
CD
•1
2
N
cf3
CD
CO
CD
5
OD
Cu
a>
B
CD
I
Voor kajuit
Groote kajuit
Voor kajuit
Groote kajuit
Voor kajuit
Groote kajuit
Voor kajuit
Groote kajuit
Voor kajuit
Groote kajuit
Voor kajuit
Groote kajait
Voor katuit
Groote kajuit
Voor kajuit
Groote kajuit
Voor kajuit
Groote kajuit
Voor kajuit
Groote kajuit
0,20
0,30
0,75
1.00
0,75
1,00
1,00
1,50
1,00
1,50
1,25
2,00
1,25
2,00
1,25
2,00
1,25
2,00
1,50
2,50
Veere.
Kortgene.
0,50
0,75
1,00
1,50
1,00
1,50
1,25
2,00
1,25
2,00
1,25
2,00
1,25
2,00
1,50
2,50
Katsche
veer.
1,00
1,50
1,00
1,50
1,25
2,00
1,25
2,00
1,25
2,00
1,25
2,00
1,25
2,00
Stavenisse.
0,75
1,00
1,00
1,50
1,00
1,50
1,00
1,50
1,00
1,50
1,00
1,50
Zijpe.
0,50
0,75
0,50
0,75
0,50
0,75
0,50
0,75
0,50
0,75
Ooltgensplaat.
0,50
0,75
0,50
1,00
0,50
1,00
0,50
1,00
Willemstad.
0,50
0,75
0,50
0,75
0,50
1,00
Willemsdorp.
'sGravendeel.
0,25
0,30
0,30
0,50
Dordt
0,25
0,35
Rotterdam.
Re bestuurder der NI. Vennootschap de Middelburgsche
Maatschappij van Stoomvaart.
Deze Briquetten vervangen meer en meer de doofkolen, omdat zij veel meer gemak aanbieden en
de nadeelige eigenschappen van turfkool missen. Zij houden 8 a 10 uren vuur, zijn volkomen reukeloos
en, blijkens een onderzoek aan het chemisch laboratorium te Utrecht, onschadelijk voor de gezondheid.
Daarom worden zij door geneeskundigen aanbevolen in de zieken- en kraamkamers.
In stoven, strijkijzers, tkeestoven, lafelkomforen enz. enz. zijn zij door de veel
jfrootere kitte en duurzaamheid ver boven turfkool te verkiezenook omdat zij zwavelvrij
zjjn, iets wat bjj turf van de beste kwaliteit nooit geheel het geval is.
"Wegens deze goede eigenschappen werden de Houtskool-Briquetten van de A11STER9A1H8CHE
BRKHiETTENFABRIEIi dan ook bekroond op de tentoonstelling te Melbourne.
Zij zijn een groote aanwinst voor elk huisgezin't welk, blijkt
uit het dagelijks sterk toenemend verbruik.
Hoofdagent voor Zeelandde heer M. VAN DER REIT te Goes, tot wien wederverkoopers zich
kunnen wenden.
Verkrijgbaar in de voornaamste gemeenten in Zeeland.
De GARNIZOENS VOEDINGS-COMMISSIE te
SlinUELBVHG zal, op den 2en Juli a. s.,
des middags te IS uren, ten bureele van den
Garnizoens-Commandant, behoudens nadere goed
keuring van den Minister van Oorlog, opnieuw
in het publiek
ten dienste der Soldaten-Menage voor
het Garnizoen alhier, voor het tijdvak
van 15 Juli tot 1 November 1883.
De voorwaarden zullen van af heden ter lezing
liggen ten bureele van den Garnizoens-Com
mandant.
Namens de Garn. Voedings-Commissie,
De 2e Luitenant-Kwartiermeester (Secretaris),
DE VULDER VAN NOORDEN.
De GARNIZOENS VOEDINGS-COMMISSIE te
VIiISSIKCrEK zal, op Maandag- den 2eB
Juli 1883, onder nadere goedkeuring van den
Minister van Oorlog, openbaar
DE LEVERING VAN
ten behoeve der Soldalen-Menages in
opgemeld Garnizoen, en wel voor een
tijdvak van 15 Juli tot 1 November
1883.
De voorwaarden der herhesteding liggen van af
heden ter inzage op het bureau van den Garni
zoens-Commandant.
Vlissingen, 15 Juni 1883.
Namens de Garnizoens Voedings-Commissie,
de 2e Luitenant-Kwartiermeester, Secretaris,
VAN HILLE.
bezettinc op de borst
<§atanhen, Aandoeningen dei Ademhalingsorganen
GENEZEN DOOR HET
In alle goede Apotheken,-
HLXYAM JAIOS en FRAHS JO-
81.I'll BITTER WATER, direct in depot
van de Bronnen te Budapest, thans 5© Ct.
per fleseh. M. VAK BOVEK.
Eene gemeubileerde VOORHAMER
met SliAARRAMER en eene gemeubi
leerde ACHTERHAMER met SLAAP
KAMER, op den schoonsten stand van Mid
delburg. Huurprijs billijk; te bevragen bij de
Boekhandelaars VAN BENTHEM JUTTING.
CACAO
Fabrikanten
TE WEESP BIJ AMSTERDAM.
VETTE SCHARBEK ontvangen, bij
OLREE, Turf kaai.
De firma C. KEG, te 5KAAKDAM, Handelaar
in Koloniale waren enz., vraagt tegen
primo Augustus of eerder een EE IK 14 E
BE RIEK RE, uitsluitend voor den winkel,
tegen genot van kost, inwoning en salaris.
Een EETTERKETTER en een AAK-
HOMEKDE benoodigd, bij P. G. WIJTMAN,
Boekdrukker.
vraagt een BERfiER JOIGEK ter oplei
ding, of een AAKHOMËKDK BEDIEKUE,
Terstond een S1IDSHKECHT of
EEEREIKG benoodigd, bij de Wed®. P.
VAN ELSACKER, te Rrahhendijke.
Eene AAKKOMEMDE MEI» benoodigd
adres K. J. PERVOOST.
Tegen 1 Juli wordt gevraagd een MEISJE,
beneden de 15 jaren, liefst uit den boerenstand;
te bevragen bij den Boekh. P. P. D'HUIJ.
Op Werkdagent
Van Vlissingen: vm. 8.9.30, 11.nm. 1.
2.30, 4.--, 5.30, 7.—, 8.30,10.—.
Middelburgvm. 8.40, 10.10, 12. nm. 1.40,
3.10, 4.40, 6,10, 7.40, 9.10,10.45.
Op Mi o ii- en Eeestdagen:
Van Vlissingen: vm. 8.9.10, 11.— nm. 1,
2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.30, 10.
Middelburgvm. 8.40, 10.10, 12.—; nm. 1,
2, 3, 4, 5, 6, 7, 7.40, 9.10, 10.45.
Uren van vertrek in Juni.
VAN MIDDELBURGVAN ROTTERDAM:
Vrijdag 22'morg.lO,u. Zaterd. 23'morg.lO,u.
Maand. 25 6,Dinsdag 26'midd. 12,
Woensd. 27 6,Donderd.28 12,
Vrijdag 29 6,— Zaterd. 30 12,—
DAGELIJKS- - ^an Vlissingen naar Breskens, vm. 6.— nm. *1.—, 3.30 en 6.
1 Breskens Vlissingen 6.30 1.30, 4.6.30.
Zoo noodfg zal de Stoomboot tot uiterlijk S.uren wachten op den trein
welke te 13.31 moet aankomen.
ZONDAG, DINSDAG, DONDERDAG
MAANDAG, WOENSDAG en
en VRIJDAG.
ZATERDAG.
Van Vlissingen n.
Borssele
vm. 7,30 nm. 3,—
vm. 7,30 ipn, 3,—
Borssele
Ter Neuz
00
1
co
"co
O
h 8,- 3,30
Ter Neuz.
Hoedek.
(t j
10,30
Hoedek.
Ter Neuz
>1 ~i
Ter Neuz.
Borssele
6,vm. 10,30
6,midd. 12,
Borssele
Vlissingen.
6,30 j, 11,
6,30 nam. 12,30
ta& Vlissingen i
g Middelburg
g Arfiomttiden
0 Goot
m BergSs op Zoom
y, Roosendaal
Breda l
Botterdam (Bear») (via Zevenbergen)
Gravenhage (over Rott. E. IJ. S.)
Amsterdam over Rotterdam (E. IJ. tp.)
r Harm.-Br. (if. E. S.)
0 Utrecht Oottertp.)
b
A
o
t
Hertogenbosch
Antwerpen (Btat
tat)
Brussel (Nord)
Parijs (Nord).
Kanlen
Den trein neemt te Middelbnrg geen reizigers
5.50
6.50
S 730
9.30
2 35
5.10
730
Van
5.59
7.
739
9.40
2.47
535
7.82
w
6.6
9.47
2 54
6.83
7.39
K
633
733
10.9
3.16
6.
8.3
0
7.32
8.9
11.9
4,17
7.14
9.15
0
7.54
833
8.40
11.30
4.32
7.88
9.36
0
9.50
9.12
9.12
12.16
5.5
933
10.20
0
*10.
10.
1.
6.—
935
11.8
0
10.48
10.48
1.45
6.46
10.8
M
*12.7
12.7
2.56
8.—
11.13
0
11.37
11.37
435
7.-
0
12.44
12.44
4 7.58
0
11.40
10,28
10.28
1.45
6.—
11.6
0
10.86
10.36
10.36
1.8
9.36
0
11.35
11.46
11.46
2.13
11.15
0
930
9.20
430 (v)
6.10(v)
0
2.52
2.52
Te
NB.
op en te
Parijs (Nord)
Brussel (Nord) I
Antwerpen (Etat)
's Hertogenbosch
Amsterdam over Utrecht Ooitertp,
Harm.-Br. [N. 3.5.)
Rotterdam (Holt. IJ. tp.)
'sGravenhage (over Rott. E. IJ. S.)
Rotterdam (Benrs) (via Zevenbergen)
Breda
Roosendaal
Bergen op Zoom .1
Goes i I 8 i
Arnemniden
Middelburg i i i t
Vlissingen ...éi.
Het teeken beteekent dat op het daarmede aangeduide gedeelte van het traject alléén rijtmigen le
Vlissingen alléén die, welke met de boot yan Queenborongh zijn aangekomen.
mhm
6.~
9.8
1.40
Sm
*10.45 (n)
(n)
7.30
6.22
9.26 (v)
9.45
6.34
6.8
7.3
10.36
4.52
6.42
7.30
9.55
1.5
5.8
*7.15
8.50
535
6.15
9.80
3.—
5.—
7.80
9.49
8.—
5.5
8.44
11.16
4.29
634
5.55
9.30
19.55
535
7.10
8.30
10.6
11.19
S.1S
6.39
8.1$
urn
7.28
10.51
11.53
8.—
7.90
8.42
7.49
11.13
19.14
S.30
7.88
8.53
13.8
1.17
4.48
830
9.13
1.40
5.14
9.31
13.28
1.50
535
8.50
9.59
9.30
13.87
S.~
6J6
9.
en Sa kL loopen.
6JS»
6.49
7J0
8JS
9.1»
10.10
10J1
10.31
10.4S
fan Ter Nenzen
g Sas van Gent.
g Zelzaete
te Gent (Stat.
Etat
6.
10.30
5.40
Van Gent (Stat. Etat)
*5.
838
635
10.55
1.
6.3
Selzaete
*6.50
9.10
6.40
11.10
1.25
6.10
V
6.50
e Sas van Gent.
7. a.
9 39
7.28
12.
2.15
6.56
8.50
Te Ter Nenzen
-
10.
teeken beteekend dat op bet daarmede aangeduide gedeelte van het trajeot
alleen rjjtnigen le en Se kl. loopen.
13.95
1.16
1.35
9.6
*530
8.10
Van Ter Neuzen
*6. a.
9.5
Axel
TJSSZ;
9.22
r Hnlst i
9.43
Te St. Nicolas*
Stechelen
Antwerpen
6.80
6.48
7.8
7.50
9.25
8.45
10.5
10.20
10.40
11.15
12.27
12.30
12i30
6;1Ö
Van Antwerpen
7.12
10.55
2.5
1.10
6.25
Mechelon
6.63
10.40
1.47
1.40
6.43
St. Nicola
8.5
11.55
830
2.40
7.19
f Hnlst
i
8.48
12.38
4.30
4.18
8.30
Axel
1
9.8
4.55
4,-
835
Ta Tar Kansen
t
935
1.15
530
6.36
6.5
7.30
8.10
8.30
8.50