Advertentie.
leneraal.
BUIT am Airs.
Algemeen Overzicht
Het gouden feest in Belgie.
Zeet ij dingen.
Handelsberichten
GraanmarKten enz.
Prijzen van Effecten.
I'and:
.7 H.
Graanbeurs: (Corr)
Apr. 'aar. 11 u. 44 gr.
'smidd. 1 u, 50 gr
met Belffie.
tricht van gisteren.)
ntwoord op bet aidee-
kamer over het wets-
van de met Belgie
letrekkelijk de naasting
van den Grand Central
1 kanaal van Gent naar
van het niet opnemen
1 van de overeenkomst
g het volgende:
de wedoizijdsche toe-
Id in de toepassing van
de Belgische regeeriug
dsche voor het verkeer
dgebied der beide landen
|>chten.
een centrum van han-
invloeden mogen voor
uitlegging van contrac-
Ihouden, de ondervinding
gouvernement van een
It daaraan niet toegeeft
zon willen laten leiden
poorwegtarieven-oorlog,
lok slechts voor korten
van beide landen groot
laar bovendien, welke
gische regeering kunnen
van den spoorweg van
i? Meent men in ernst
Iie kleine gemeente voor
an handelsbeweging als
sd Ontwikkeling van
is natuurlijk voor die'
laar de doortocht over
alleen aan den handel
i ten goede. De spoorweg
ning, die indertijd door
|:r v.erd bevorderd. Het
overeenkomst van 1874,
oudere beteekenis werd
er Belgische dan Neder-
ïu als zoodanig kunnen
is voor Nederland geheel
i het wil doen voorkomen
INederlaaische belangen
equivalent voor goede
zen. Veeleer kon de tijds
atie van den Luik-Lim-
zoodanig aequivalent
|;ens het geldelijk verlies
chappy Van die lijn on-
voor de maatschappij is
an staat in lo76 vervallen,
omstandigheden zon zij
neer van die exploitatie
als dit ook voor het
erland wensehelijk zon
laling van art. 12 (de
zeeschepen op net kanaal
1 oor de regeering, onder
den zin van dat artikel,
rdige overeenkomst be-
28 van het tractaat van
ende dat de herziening
binnenvaart in gemeen
e.chieüen, waaruit tevens
Iche regeering vrii is, en
fouderwerpelijke overeen-
|ten aanzien van de bepa-
zeeschepen, die te Ter
tisehe regeering
(geen sprake van afstand
souvereiniteitareeht van
Ied, en aangezien art. 12
wijziging brengt in het
van 1842, goedgekeurd
iri 1843 (Stautsiladln' 3),
taan, om dit artikel bij
iigen."
ing nader aan het belang,
chikkiog over twee spoor-
niskenbaren schakel vor-
staatsspooi wegen, maar
van een Belgische onder-
ïikking is voor den dienst
hting naar Rotterdam en
alleen wensehelijk, maar
or de ontwikkeling van
mdelswegen.
bloitatie en de daaruit voor
feien directe voordeelen,
sullen aan de Maatschappij
ispoorwegen ter exploitatie
lit is natuurlijk het doei
s tot de overuemiDg ver
sub d der bij de wet van
'hl. no. 210) bekrachtigde
kunnen daarvoor van de
gd worden; aangenomen
;ot het txploiteeren dezer
ie maatschappij ongemeen
ou de eisch om voor die
ijdragen ten behoeve van
zooals in het voorloopig
niet gesteld kunnen wor
maken op het geheeie
|st tusschen den staat en
gesloten en door de wet
de staat nn en in latere
(en aankoop der bedoelde
(idee) in de opbreDgat der
(ontvangen, is natuurlijk
daar van de ontvangsten
(gedeelten door den Grand
Ouderlijke rekening wordt
dag over 1878 was do ge-
gst over het geheeie net
van den Grand Central Beige 26.890 frs. per
kilometer of 12.600. De bruto-opbrengst op bet
Zuidernet der staatsspoorwegen, lang 379 kilo
meter, was in dat jaar S.1JS.OOO gulden of ruim
f 10.000 per kilometer, en ia .sedert, vooral m de
eerste maanden van ditjaar, belangrijk toegenomen.
„Dn vergoeding voor het overnemen der be
doelde baanvakken moet zijn het twintigvoudig
bedrag der netto-opbrengst, vermeerderd met
eeno premie van 15 ten honderd. Is de som
van 6 millioen gulden, bij de overeenkomst als
maximum gesteld, evnred'g met de uit te keeren
vergoeding, dan zou die overeenkomen met eene
netto-opbrengst van 260,000 gulden of over 54
kilometer a 4814 per kilometer.
De exploitatiekosten op het geheeie net van
den Grend Central Beige bedroegen in 1878,
54 25 percent van de bruto-opbrengst. Naar dien
maatstaf zou dus de bruto-opbrengst moeten zijn
10500 per kilometer.
Mogen wij dit cijfer aannemen, dan geniet de
staat een prelevement a f 2000 per kilometer of
over 47 kilometer f 94000.
„Van het aan de maatschappij blijvende gedeelte
der bruto-opbrengst a /8500, moeten afgetrok
ken worden do storting en de fondsen, de koeten
van exploitatie en renten va-i het kapitaal voor
materieel, te zamen p. m. 6900 per kilometer
waarna een winst-saldo overblijft van 1600 per
kilometer.
„Hiervan komt aan den staat /6 X 1600 X
47 kilometer ruim f 60000, dus met het pre-
levemeut van f 94000, f 154000.
„De winst voor de maat'.chappy zal dan be
dragen 15000.
„Als fi-iaLcieele fpeculaiie zal volgens deze be
cijfering de aankoop dir beide baanvakken inden
aanvang noch voor den staat, noch voor de
maatschappij belangrijk voordeel opleveren.
„MiAr wordt het doel bereikt, dat door de
beschikking over die spoorwegvakken het verkeer
van Viissingen naar Rotterdam en naar Duitschlaud
zich ontwikkelt, dau zal, behalve het voordeel
voor den handel, ook het direct geldelijk voordeel
voor den staat en voor de maatschappij gunstiger
kunnen zijn Mocht de winst van de maatschap
pij tot pOt. van haar kapitaal in aandeelen of
p. m. ƒ625000 klimmen, dan is het overeenkomstig
aandeel van den staat 250000, en vermits dan
ook inmiddels de bruto-opbreugst en dus het
prelevement a 20 pCt. van die bruto-opbrengst
zal zijn toegenomen, zou het aandeel voor den
staat tot 350—a 400000 gulden kunnen stijgen.''
De Engelsche verkiezingen, voor zoover ze thans
bekend zijn leveren eene teleurstelling op voor de
regeeringspartij. Nog vóór enkele dagen schenen
hare organen zeker van de zege, doch de stem
mingen van eergisteren en gisteren hebben deze
verwachtingen zeer geschokt. In 62 districten
werd eergisteren gestemd; de liberalen wonnen
25 en de conservatieven slechts 9 zetels. Zestien
stemmen dus voor de liberalen gewonnen, wrt
eene verplaatsing geeft van tweeëndertig stemmen
in het lagerhuis. Gisteren wonnen de liberalen 14
en de conservatieven slechts vijf plaatsen wederom
een verlies van 9 en eene verplaatsing van 18
stemmen, zoodat thans eene winst van 50 stemmen
door de liberalen is behaald. In Schotland en
Ierland is geen herstel van deze nederlaag te
wachten, zoodat naar alle waarschijnlijkheid het
kabinet Beaconsfield tot de geschiedenis behoort.
Eene nieuwe meerderheid van liberalen zal
waarschijnlijk echter niet zoo groot worden, dat
zij den steun kan missen der home-rule-p&rtij, met
welke zij in deu verkiezingsstrijd menigen veel-
belovenden lonk heelt gewisseld. Die Iersche
heeren zijn geen onbaatzuchtige vrienden; zij
zullen vergelding voor hunne hulp eischen, en
hunne vorderingen gaan yerder dan zelfs de radi
caalste Engelschman kan inwilligen. Dit verbond
kan dus de volgers van den heer Gladstone op
het kussen brengen, maar het bevat ook voorde
liberale partij zeer gevaarlijke elementen.
Behalve door de eigenlijk gozegde conservatieven
zou eene verandering van regeering betreurd
worden door een groot aantal ontwikkelde lieden,
die zich nog gaarne onder de liberalen rekenen.
Lord Grey was dezer dagen naar wij meenen
te New-Ca6tle hun tolk, toen hij verklaarde
zoo op te zien tegen de consequenties van een
ministerieGladstone, dat hij, de liberaal van
ouden datum, zijne stem in conservatieven geest
zou uitbreugeu. Zijn besluit was in de eerste
plaats gegrond op de begrippen van den heer
Gladstone omtrent de buitenlandsche politiek.
Deze gematigde liberalen zien in een kabinet
Gladstone een begin van gevaarlijke proeven op
binnen landsch gebied en de voorbode van eene
zwakke en onrust verwekkende politiek naar
buiten. Zij beweren dat de meerderheid der ont
wikkelde Engelschen angstig zijn voor de gevolgen
van zulk eene politiek en deze meening schijnt
gewettigd te worden door de gedrukte Londen-
sefae beurs van gisteren.
Een der eerste verkiezingen, die van Liverpool,
heeft eenige verwondering gebaard, wijl daar zonder
stemming twee conservatieven en Óen liberaal tot
lid van het lagerhuis zijn uitgeroepen. Wij willen
dit met een enkel woord ophelderen. Het eerste
bedrijf eener Engelsche verkiezing is de nomination,
het opgeven van de candidaten bij eene verklaring
van den returning officer (den voorzitter van het
Btembureel), welke door minstens tien kiezers
moet geteekend zijn. Zijn er op die wijze niet
meer candidaten genoemd dan er plaatsen zijn,
dan zijn de genoemden zonder verdere stemming
gekozen. Dit gebeurde te Liverpool, waar de
conservatieve meerderheid geen derden candidaat
noemde, wijl deze toch de nederlaag zou geleden
hebben door den invloed der aanzienlijke liberale
minderheid. Onder het ministerie Beaconsfield is
namelijk eene wet aangenomen waarbij in de
boroughswelke drie leden afvaardigen, aan een
kiezer slechts het recht wordt toegekend om twee
namen op zyn biljet in te vullen. Op deze wijze
kan eene eenigszins talrijke minderheid zich steeds
doen vertegenwoordigen.
Een telegram aan de Indépendance brengt uit
Weenen het bericht dat deTurksche ministerraad
het voorstel van Montenegro betreffende de grens
regeling heeft aangenomen, waardoor het Hum-
gebergte aan Montenegro zou komen. Het zou
echter gevaarlijk zijn dit zonder voorbehoud aan
te nemea. Men is het zoozeer ontwend dat de
Porte aau eene internationale of binnenlandsche
quaestie een voldoend einde maakt, dat het
volkomen geoorloofd schijnt om alle dergelijke
berichten met ongeloof en wantrouwen te begroeten.
De houdiug der clericale pers in Frankrijk
tegenover de Maart-decreten, zoools men ze begint
te noemen, blijft dreigend. Men denkt dat de
congregaties bedaard zullen afwachten totdat de
regeering ze wil ontbinden, en dat ze dan de
rechtspraak in alle instanties hun verzet zullen
doen behandelen. De enkelen welke zich niet
door deze martelaarsrol aangetrokken mochten
gevoelen, zullen toch met de beweging moeten
medegaan. De Monde kondigt een kamerdebat
over de zaak aan en meent te weten, dat de
rechterzijde zal voorstellen de ministers in staat
van beschuldiging te stelleD. Dat zou niet
politiek zijnzij zou dan aan de republikeinen
eene gelegenheid openen om gezamenlijk een
schitterend blijk van vertrouwen aan de regeering
te geven en daarmede de regeeringsmeerderheid
wederom hechter te maken. Men heeft trouwens
nog den tijd om wat te bekoelen. Reeds twee
malen in deze eeuw hebben de jezuieten iu
Frankrijk zich geschikt in het onvermijdelijke, in
1828 en 1845. Beide keeren echter duurde hunne
verdwijning slechts enkele jaren. Moet men dit
ook thans als voorteeken aannemen
België zal in dit jaar een merkwaardig feest
vieren. In den tijd van vijftig iaren onafhankelijk
bestaan heeft het zich gevormd tot een staat
welks politieke instellingen en administratief
raderwerk ontwikkeld uit de NederlandBche
staatsinstellingen van 1815 menigen zijner
oudere broeders onder de staten van Europa tot
voorbeeld kan strekken. De zuidelijke Neder
landen hebben eene harde school doorloopen in
de geschiedenis en misschien is dit wel eene der
oorzaken waardoor zich bij de bevolking zulk
eene groote kracht heeft ontwikkeld. Terwijl
België's bodem op iedere vierkante mijl meer dan
twee en een half maal zooveel bewoners draagt
dan Frankrijk en meer dun anderhalf maal zoo
veel dan Engeland, zag het land zijn handel en
nijverheid, uitgedrukt in de totaalcijfers van in-
en uitvoer, tusschen 1864 en 1874 meer dan
verdubbelen. Het bezit naar zijne grootte de
meeste spoorwegen van alle landen op de gansche
aarde, o. a. meer dan tweemaal zooveel spoor
weglengte per vierk. kilometer oppervlakte dan
Nederland. Het staat wederom bovenaan de lijst
wat de lengte zijner telegraaflijnen betreft. Het
organisme van het verkeer heeft er zich zoo
krachtig ontwikkeld, dat al de hulpbronnen van
den bodem en de werkkracht der nijverheid er
tot haar volle recht kunnen komen. Evenals een
huiselijk feest er glaus en leven door wint,
wanneer het gevierd wordt in uiterlijk gelukkige
omstandigheden, kan de welvaart van België niet
zonder invloed blijven op den geest der bevolking
bij de viering van het öOjarig jubilé van het
koninkrijk België.
Wij Nederlanders behoeven uit onze vroegeie
betrekkingen met België geene aanleiding te
putten om de feesten van dit jaar met een nijdig
oog aan te zien. De macht der feiten heeft ons
gescheiden en er bestaan tusschen beide volken
te veel punten van aantrekking om den wrok
over den strijd nog te doen voortduren bij een
geslacht dat opgegroeid is nadat de gevolgen van
dien strijd op den achtergrond waren geraakt.
Er zijn trouwens ook niet veel vrijzinuige Neder
landers van deze dagen, die zich op een
onpartijdig standpunt plaatsende de zuidelijke
provinciën kunnen veroordeelen in haar verzet
tegen het regime van de jaren tusschen 1820 en
1830. Zonder dus uitbundig mede te juichen en
misschien met eene weemoedige gedachte aan
hetgeen een vereenigd koninkrijk van alle Neder
landen had kunnen zijn, kan een Nederlander van
deze dagen met belangstelling het feest van zijn
buurman aanschouwen en hem een bezoek brengen
of een kaartje zenden. Waar de oude wrok in
enkele harten nog mocht bestaan is juist dit
feest eene uitnemende gelegenheid dien uit te
roeien.
Men heelt het gelukkig denkbeeld gehad om
in het jubelfeest van 1380 een beeld te ontwerpen
van hetgeen België in de vijftig jaren van zijn
bestaan gewerkt heeft op ieder gebied van
nijverheid, van wetenschap en van kunst. Ten
toonstellingen, wedstrijden en congressen moeten
de middelen zijn om dit grootsche doel te berei
ken; terwijl aan deze feesten der ontwikkeling
uitspanningen op groote schaal zullen verbonden
zijn waaronder de Vlaamsehe kermis eene der
eerste plaatsen zal bekleeden.
De nationale nijverheid zal hare gemeenschap
pelijke woning voor enkele maanden vinden in
een groot gebouw op het Champ des Manoeuvres,
waarvan een gedeelte bestemd is om te blijven
staan. De voorgevel is gebouwd in denzelfden
vorm als het Trocadéro te Parijs. Eene monu
mentale portiek verheft zich tot aanmerkelijke
hoogte en vormt het middelpunt van een halven
cirkel, welks uiteinden voor de portiek uitsprin
gen. De portiek moet gedekt worden door eene
kolossale groep. Dit deel van het gebouw echter,
dat bestemd is om bfj voortduring een nieuw
sieraad van Brussel te zijn,laat men voor ditjaar
onvoltooid. De boog die de portiek dekken
moet en de kolonnade op beide vleugels blijven
achterwege en zullen nagebootst worden in lichter
bouwstoffen als eene tooneeldecoratie zooals
een Belgisch blad ondeugend opmerkt totdat
er geld en tijd zal zijn om het geheel te voltooien.
Men betreurt dit zeer en verzekert dat koning
Leopold zelf heeft aangedrongen op de dadelijke
voltooiing van het monument.
Men beweert ook dat de tijd, welke voor het
bouwen beschikbaar was geen hinderpaal voor de vol
tooiing heeft kunnen zijn. Wat nu van het gebouw
zal geieed komen zal slechts den tijd van 13
maanden gevorderd hebben, van 1 Mei 1879 tot 1
Juni 1880. In tien steengroeven wordt hard gewerkt
om de werklieden van grondstoffen te voorzien,
en toch moest men eenige malen het werk staken
bij gebrek aan steen.
Iedere zijvleugel beslaat eener oppervlakte van
bijna een halven bunder. Achter dit gebouw komen
de tijdelijke loodsen voor de tentoonstelling over
eene oppervlakte van ruim zeven bunders, zeer
eenvoudig gebouwd van ijzer, hout en glas. Ook
deze gebouwen komen ruim in tijds klaar, cn zoo
de inrichting van binnen niet te lang duurt zal
men op den aangekondigden dag, 15 Juni, eene
tentoonstelling kunnen openen die werkelijk geheel
in orde is. Dit zou een nieuw en merkwaardig
feit zijn in de geschiedenis der groote tentoonstel
lingen.
Over den tuin die het slechts met enkele boomen
beplante plein moet innemen, waarop bet getouw
staat, schijnt men zich illusies te maken. Laat
de Belgische boomkweekers hunne uiterste po-
gingeu inspannen, het zal op het Champ des
Manoeuvres dezen zomer wel even zonnig zijn
als het te Parijs op het Trocadéro was.
Zoo het niet was om een opmerkenswaardig
feit in het licht te stellen zouden wij onzen neus
niet steken in de huishoudelijke zaken onzei
feestvierende buren. Wij vinden echter vermeld
dat de kosten der gebouwen cn van den tuin de
raming niet zullen overtreffen. Geene tweede
editie dus van bet Brusseleche paleis van justitie.
Heden morgen is alhier binnengekomen met 72
decimeter diepgang, het Nederlandsch fregatschip
Baron Pallandt van Roosendaal, gezagv. Vrijman,
van Java.
Vllssittgren, 2 April 1880. De Eügelschc
barge Adagezagv. Hewitt, van Havre naar Leuven
bestemd zie bericht van gisterenis eene korte
poos vlot geweest, doch bijna op dezelfde plaats
weder vast geraakt.
De vereenigde pogingen door twee sleepbooten
en een Nederlandsche loodskotter dezen morgen
bij hoog water aangewend om het schip in vlot
water te brengen, waren vruchteloos.
Viissingen, 2 April. Binnengekomen het
Nederlandsch fregatschip Mary gezagvoerder L.
Pijl van Java.
Gent, 2 April. Roode en witte tarwe ad 100
kilo fr. 29.50; rogge fr. 24.25; gerat fr. 23.
haver fr. 21.boekweit fr. 17.50; paarden-
boonen fr. 20.koolzaad fr. 34.lijnzaad
fr. 33.lijnkoeken fr. 28.50; koolzaadkoeken
fr. 18.50; boter fr. 3.85 per kilogram; eieren
fr. 2.05 per 26 stuks.
Vlissingen, 2 April. Boter per kilogram
f 1,65 a f 1.60 Eieren f 3.29 per 104 stuks.
Amstebdxh, 26 Maart. Raapolie op 6 weken
ƒ344. Lijnolie 31}.
Amsterdam, 1 April 2 April.
STAATSLEENINGEN.
Nederl. Cert. N. W. Sch. 24 pet. 65}
dito dito dito. 3
dito dito dito. 4
dito Obl. 1878 f 1000 4
België. Certificaten24
Frankrijk. Origin. Inschr. 3
Hongarije. Obl. Leening
1867 fl. 1205
dito Goudleenning5
dito dito fi 500 6
Italië. Cert. Adm. Amsterd. 5
Ooslenrijk. Obl. Mei-Nov. 5
dito Febr.-Aug. 5
dito Jan.-Jnli. 5
dito April Oct.L
dito dito Goud 4
Polen. Obl. Schalkist 1844. 4
Portug. Obl. Btl. 1853/1869. 3
dito dito 1876. 6
dito dito 6° Ser. 1878 100 6
Rusland. Obl. Hope C.
1798/1815 5
784
103
103
654
654
784
102i
103
85
70#
874
764
61*
6 IJ
614
624
744
784
52
100
100
95| 954
69}
874
6O4
614
61$
62
744
794
52*
100
5
5
5
5
4J
57} 58}
79} 79}
84 84*
92} 92}
- 8b$
904 904
56} 56}
57} 57rf
57
854 854
85| 85$
834 834
764 77
58* -
Cert. Inscbr. 5® Serie 1854. 5
dito dito 6e 1855. 5
Obligatiën 1862 5
dito 1864110005
dito 1864 100.5
dito 1877 dito5
dito Oosteische 1' serie. 5
dito dito 2e
dito dito 3*
dito 1872 gecons. dito.
dito 1873 gecons. dito.
dito 1850 1" Leening dito.
dito 1860 2' Leening dito. 44
dito 1875 gecons. dito 44
Cert. Hope C" 1840 4
dito 2', 3° 1® Leen. 1842/44. 4
Obligatie-Leening 1867/69. 4
dito dito 1859
Cert, van Bank-Assign.
Spanje. Obl. Bait. 1867/75.
dito dito 1876
dito Binnenl. Es.5000-10000
dito dito 1876
TnrkUe. Obl. Alg. Sch. 1865 5
dito dito 1869 6
Egypte. Obl. Leening 1876 6
Spoorw. dito 1876 5
Vereen. Staten. Obl. 1877 4
dito dito Obl. 1876 44
dito dito 1871 5
dito dito 1861 6
Brazilië. Obl. Londen 1865 5
dito Lecning 1875 5
dito 1863 10044
INDUSTRIEELS EN FINANCIEELS
ONDERNEMINGEN.
JVederl. Afr. Hand.-V. Obl. 5 pet. 294
i .1
75}
384
16}
39*
36
9}
11
56}
105}
107
1014
101
75}
63
Ï6$
394
15}
9*
10}
564
874
1074
1014
101
94}
96 96
30|
105}
pet.
Ned. Hand.-Maatsch. Aand.
rescontre. 5 105}
Ned. Ind. Handelsb. Aand. 132
Stoomvaartm. Java Obl. 5
dito Zeeland Aand
dito Obl5
dito gegarand. dito4}
Bnltschland. Cert. Rijks
bank Adm. Amsterdam.
Oostenrijk. Aand. Nat. B. 118} 119
SPOORWEG-LEENIN GEN.
Nederland. Hoi!. IJz. Spw.
Obl. 18715
dito Maats, tot Expi. van
St.-Spw. Aand
Ned Centr sp. Aand. f 250.
dito gestemp. Obl. 235.
Ned. Ind. Spoorw. Aand.
Ned.Rijn-spw. rolgef. Aand.
N.:Brab. Boxt. Obl. 1875. 5
dito dito 2' Hypoth
Hongarije. Theiss. Spcorw.
Aand. fi. 200 5
dito dito Obl5
Oostenrijk. Fr. O.- Sp. Obl. 3
Italië. Zuid Itai. Spw. Obl. 3
Polen. Wars.Bromb. Aand. 4
Warscbau-Weenen dito.
Rusland. Gr. Sp. Maatscb.
Aand5
dito Bypoth. Obligatiën 4}
dito dito dito. 4
Baltische Spoorweg. Aand. 3
Chark.-Azow Oblig. 100. 5
Jelez-Griasi dito5
Jelez-Orel dito 1000. 5
Kursk.-Ch.-Az. Obl. 100. 5
Losowo-Sewastopol 1000. 5
Morschansk-Sysran. Aand.5
Mosk.-Jaroslaw Obl. 100. 5
Mosk.-KurBk dito dito6
Mosk Smol. dito dito 5
Orel-Vitebsk Obl. dito 5
Potl-Tiflis dito ƒ1000. 5
Riascbk-Wiasm Aand. 5
Zuid West spoorw.-Maats. 5
Amerika. Cent. Fac. Obl 6
dito California Oregon dito. 6
Chic. N.-W. Cert. Aand.
dito dito l'byp. Cert. /TOOO. 7
dito Mad. Ext. Obl7
ditoMenomoneeD\500-1000
dito N.-W. Union. dito.
dito Winona St. Peter dito.
dito S.-W.Ob. D'. 500-1000.
Illinois Cert. v. Aand.
dito Redempt. Oblig.
St Paul Minn. Man. Ob.
Union Pac. Hoofdl. dito.
PREMIE-LEENINGEN.
Neder! Stad Amst. f 100 3 pet.
Stad Rotterdam3
Gemeente Crediet3
België. Stad Antwerp. 1874 3
diio Brussel 1879 fr. 100. 3
saongarjje. Staats!. 1870
Oostenrijk. Staatsieening
1854 fl. 250 4
dito 18605
dito 1864.
Crediet Inst. 1858 fl. 100.
Rusland. Staatsl. 1864. 5
dito 1866 5
gpanje. Stad Madrid fr. 100 3
i 7
7
6
7
6
1184
118}
22
21}
55
55}
144
-
147}
73}
73}
23}
23}
103
82}
82}
50}
50}
51}
51}
77}
77}
1334
1334
91
91}
52}
53
86
85}
85
85}
874
87}
784
78}
78}
79}
65
68
94}
101
101}
87}
87}
89}
88}
86}
64}
68
62}
62$
110
103
103}
113
113}
113}
113
I-*
IS
107}
113}
107}
107
111
109
109
109}
N.
i. 108}
108}
96}
96
95
95}
92}
92}
974
1044
105
109
142}
140}
60}
60}
Prijzen van coupons en
obligatiën.
Amsterdam
Oostenrijk Papier f
Zilver
Diverse in
met affidavit
Portngeesche
Fransche
Piuisischo
Hamb. Russen
Russen in Z. R.
Poolsehe per Z. R.
Spaansche Buitenl.
Binnenl.
Amerik. in dollars
papier
I April.
21.124
21.124
11.774
12.024
47.50
47.50
58.70
1.21}
1.25
1.84
47.50
2.30
2.454
2.454
losbare
2 April.
f 21.124
21.124
11.80
12.05
4T5Ö
47.50
58.70
1.214
1.244
1.84
47.50
2.30
2.454
2.454
Voorspoedig bevallen van een Zoos M.
SCHREUDE, eehtgenoote van J. B, DE ZEEUW.
Middelburg, 2 April 1880.