Advertentie. leneraal. BUIT am Airs. Algemeen Overzicht Het gouden feest in Belgie. Zeet ij dingen. Handelsberichten GraanmarKten enz. Prijzen van Effecten. I'and: .7 H. Graanbeurs: (Corr) Apr. 'aar. 11 u. 44 gr. 'smidd. 1 u, 50 gr met Belffie. tricht van gisteren.) ntwoord op bet aidee- kamer over het wets- van de met Belgie letrekkelijk de naasting van den Grand Central 1 kanaal van Gent naar van het niet opnemen 1 van de overeenkomst g het volgende: de wedoizijdsche toe- Id in de toepassing van de Belgische regeeriug dsche voor het verkeer dgebied der beide landen |>chten. een centrum van han- invloeden mogen voor uitlegging van contrac- Ihouden, de ondervinding gouvernement van een It daaraan niet toegeeft zon willen laten leiden poorwegtarieven-oorlog, lok slechts voor korten van beide landen groot laar bovendien, welke gische regeering kunnen van den spoorweg van i? Meent men in ernst Iie kleine gemeente voor an handelsbeweging als sd Ontwikkeling van is natuurlijk voor die' laar de doortocht over alleen aan den handel i ten goede. De spoorweg ning, die indertijd door |:r v.erd bevorderd. Het overeenkomst van 1874, oudere beteekenis werd er Belgische dan Neder- ïu als zoodanig kunnen is voor Nederland geheel i het wil doen voorkomen INederlaaische belangen equivalent voor goede zen. Veeleer kon de tijds atie van den Luik-Lim- zoodanig aequivalent |;ens het geldelijk verlies chappy Van die lijn on- voor de maatschappij is an staat in lo76 vervallen, omstandigheden zon zij neer van die exploitatie als dit ook voor het erland wensehelijk zon laling van art. 12 (de zeeschepen op net kanaal 1 oor de regeering, onder den zin van dat artikel, rdige overeenkomst be- 28 van het tractaat van ende dat de herziening binnenvaart in gemeen e.chieüen, waaruit tevens Iche regeering vrii is, en fouderwerpelijke overeen- |ten aanzien van de bepa- zeeschepen, die te Ter tisehe regeering (geen sprake van afstand souvereiniteitareeht van Ied, en aangezien art. 12 wijziging brengt in het van 1842, goedgekeurd iri 1843 (Stautsiladln' 3), taan, om dit artikel bij iigen." ing nader aan het belang, chikkiog over twee spoor- niskenbaren schakel vor- staatsspooi wegen, maar van een Belgische onder- ïikking is voor den dienst hting naar Rotterdam en alleen wensehelijk, maar or de ontwikkeling van mdelswegen. bloitatie en de daaruit voor feien directe voordeelen, sullen aan de Maatschappij ispoorwegen ter exploitatie lit is natuurlijk het doei s tot de overuemiDg ver sub d der bij de wet van 'hl. no. 210) bekrachtigde kunnen daarvoor van de gd worden; aangenomen ;ot het txploiteeren dezer ie maatschappij ongemeen ou de eisch om voor die ijdragen ten behoeve van zooals in het voorloopig niet gesteld kunnen wor maken op het geheeie |st tusschen den staat en gesloten en door de wet de staat nn en in latere (en aankoop der bedoelde (idee) in de opbreDgat der (ontvangen, is natuurlijk daar van de ontvangsten (gedeelten door den Grand Ouderlijke rekening wordt dag over 1878 was do ge- gst over het geheeie net van den Grand Central Beige 26.890 frs. per kilometer of 12.600. De bruto-opbrengst op bet Zuidernet der staatsspoorwegen, lang 379 kilo meter, was in dat jaar S.1JS.OOO gulden of ruim f 10.000 per kilometer, en ia .sedert, vooral m de eerste maanden van ditjaar, belangrijk toegenomen. „Dn vergoeding voor het overnemen der be doelde baanvakken moet zijn het twintigvoudig bedrag der netto-opbrengst, vermeerderd met eeno premie van 15 ten honderd. Is de som van 6 millioen gulden, bij de overeenkomst als maximum gesteld, evnred'g met de uit te keeren vergoeding, dan zou die overeenkomen met eene netto-opbrengst van 260,000 gulden of over 54 kilometer a 4814 per kilometer. De exploitatiekosten op het geheeie net van den Grend Central Beige bedroegen in 1878, 54 25 percent van de bruto-opbrengst. Naar dien maatstaf zou dus de bruto-opbrengst moeten zijn 10500 per kilometer. Mogen wij dit cijfer aannemen, dan geniet de staat een prelevement a f 2000 per kilometer of over 47 kilometer f 94000. „Van het aan de maatschappij blijvende gedeelte der bruto-opbrengst a /8500, moeten afgetrok ken worden do storting en de fondsen, de koeten van exploitatie en renten va-i het kapitaal voor materieel, te zamen p. m. 6900 per kilometer waarna een winst-saldo overblijft van 1600 per kilometer. „Hiervan komt aan den staat /6 X 1600 X 47 kilometer ruim f 60000, dus met het pre- levemeut van f 94000, f 154000. „De winst voor de maat'.chappy zal dan be dragen 15000. „Als fi-iaLcieele fpeculaiie zal volgens deze be cijfering de aankoop dir beide baanvakken inden aanvang noch voor den staat, noch voor de maatschappij belangrijk voordeel opleveren. „MiAr wordt het doel bereikt, dat door de beschikking over die spoorwegvakken het verkeer van Viissingen naar Rotterdam en naar Duitschlaud zich ontwikkelt, dau zal, behalve het voordeel voor den handel, ook het direct geldelijk voordeel voor den staat en voor de maatschappij gunstiger kunnen zijn Mocht de winst van de maatschap pij tot pOt. van haar kapitaal in aandeelen of p. m. ƒ625000 klimmen, dan is het overeenkomstig aandeel van den staat 250000, en vermits dan ook inmiddels de bruto-opbreugst en dus het prelevement a 20 pCt. van die bruto-opbrengst zal zijn toegenomen, zou het aandeel voor den staat tot 350—a 400000 gulden kunnen stijgen.'' De Engelsche verkiezingen, voor zoover ze thans bekend zijn leveren eene teleurstelling op voor de regeeringspartij. Nog vóór enkele dagen schenen hare organen zeker van de zege, doch de stem mingen van eergisteren en gisteren hebben deze verwachtingen zeer geschokt. In 62 districten werd eergisteren gestemd; de liberalen wonnen 25 en de conservatieven slechts 9 zetels. Zestien stemmen dus voor de liberalen gewonnen, wrt eene verplaatsing geeft van tweeëndertig stemmen in het lagerhuis. Gisteren wonnen de liberalen 14 en de conservatieven slechts vijf plaatsen wederom een verlies van 9 en eene verplaatsing van 18 stemmen, zoodat thans eene winst van 50 stemmen door de liberalen is behaald. In Schotland en Ierland is geen herstel van deze nederlaag te wachten, zoodat naar alle waarschijnlijkheid het kabinet Beaconsfield tot de geschiedenis behoort. Eene nieuwe meerderheid van liberalen zal waarschijnlijk echter niet zoo groot worden, dat zij den steun kan missen der home-rule-p&rtij, met welke zij in deu verkiezingsstrijd menigen veel- belovenden lonk heelt gewisseld. Die Iersche heeren zijn geen onbaatzuchtige vrienden; zij zullen vergelding voor hunne hulp eischen, en hunne vorderingen gaan yerder dan zelfs de radi caalste Engelschman kan inwilligen. Dit verbond kan dus de volgers van den heer Gladstone op het kussen brengen, maar het bevat ook voorde liberale partij zeer gevaarlijke elementen. Behalve door de eigenlijk gozegde conservatieven zou eene verandering van regeering betreurd worden door een groot aantal ontwikkelde lieden, die zich nog gaarne onder de liberalen rekenen. Lord Grey was dezer dagen naar wij meenen te New-Ca6tle hun tolk, toen hij verklaarde zoo op te zien tegen de consequenties van een ministerieGladstone, dat hij, de liberaal van ouden datum, zijne stem in conservatieven geest zou uitbreugeu. Zijn besluit was in de eerste plaats gegrond op de begrippen van den heer Gladstone omtrent de buitenlandsche politiek. Deze gematigde liberalen zien in een kabinet Gladstone een begin van gevaarlijke proeven op binnen landsch gebied en de voorbode van eene zwakke en onrust verwekkende politiek naar buiten. Zij beweren dat de meerderheid der ont wikkelde Engelschen angstig zijn voor de gevolgen van zulk eene politiek en deze meening schijnt gewettigd te worden door de gedrukte Londen- sefae beurs van gisteren. Een der eerste verkiezingen, die van Liverpool, heeft eenige verwondering gebaard, wijl daar zonder stemming twee conservatieven en Óen liberaal tot lid van het lagerhuis zijn uitgeroepen. Wij willen dit met een enkel woord ophelderen. Het eerste bedrijf eener Engelsche verkiezing is de nomination, het opgeven van de candidaten bij eene verklaring van den returning officer (den voorzitter van het Btembureel), welke door minstens tien kiezers moet geteekend zijn. Zijn er op die wijze niet meer candidaten genoemd dan er plaatsen zijn, dan zijn de genoemden zonder verdere stemming gekozen. Dit gebeurde te Liverpool, waar de conservatieve meerderheid geen derden candidaat noemde, wijl deze toch de nederlaag zou geleden hebben door den invloed der aanzienlijke liberale minderheid. Onder het ministerie Beaconsfield is namelijk eene wet aangenomen waarbij in de boroughswelke drie leden afvaardigen, aan een kiezer slechts het recht wordt toegekend om twee namen op zyn biljet in te vullen. Op deze wijze kan eene eenigszins talrijke minderheid zich steeds doen vertegenwoordigen. Een telegram aan de Indépendance brengt uit Weenen het bericht dat deTurksche ministerraad het voorstel van Montenegro betreffende de grens regeling heeft aangenomen, waardoor het Hum- gebergte aan Montenegro zou komen. Het zou echter gevaarlijk zijn dit zonder voorbehoud aan te nemea. Men is het zoozeer ontwend dat de Porte aau eene internationale of binnenlandsche quaestie een voldoend einde maakt, dat het volkomen geoorloofd schijnt om alle dergelijke berichten met ongeloof en wantrouwen te begroeten. De houdiug der clericale pers in Frankrijk tegenover de Maart-decreten, zoools men ze begint te noemen, blijft dreigend. Men denkt dat de congregaties bedaard zullen afwachten totdat de regeering ze wil ontbinden, en dat ze dan de rechtspraak in alle instanties hun verzet zullen doen behandelen. De enkelen welke zich niet door deze martelaarsrol aangetrokken mochten gevoelen, zullen toch met de beweging moeten medegaan. De Monde kondigt een kamerdebat over de zaak aan en meent te weten, dat de rechterzijde zal voorstellen de ministers in staat van beschuldiging te stelleD. Dat zou niet politiek zijnzij zou dan aan de republikeinen eene gelegenheid openen om gezamenlijk een schitterend blijk van vertrouwen aan de regeering te geven en daarmede de regeeringsmeerderheid wederom hechter te maken. Men heeft trouwens nog den tijd om wat te bekoelen. Reeds twee malen in deze eeuw hebben de jezuieten iu Frankrijk zich geschikt in het onvermijdelijke, in 1828 en 1845. Beide keeren echter duurde hunne verdwijning slechts enkele jaren. Moet men dit ook thans als voorteeken aannemen België zal in dit jaar een merkwaardig feest vieren. In den tijd van vijftig iaren onafhankelijk bestaan heeft het zich gevormd tot een staat welks politieke instellingen en administratief raderwerk ontwikkeld uit de NederlandBche staatsinstellingen van 1815 menigen zijner oudere broeders onder de staten van Europa tot voorbeeld kan strekken. De zuidelijke Neder landen hebben eene harde school doorloopen in de geschiedenis en misschien is dit wel eene der oorzaken waardoor zich bij de bevolking zulk eene groote kracht heeft ontwikkeld. Terwijl België's bodem op iedere vierkante mijl meer dan twee en een half maal zooveel bewoners draagt dan Frankrijk en meer dun anderhalf maal zoo veel dan Engeland, zag het land zijn handel en nijverheid, uitgedrukt in de totaalcijfers van in- en uitvoer, tusschen 1864 en 1874 meer dan verdubbelen. Het bezit naar zijne grootte de meeste spoorwegen van alle landen op de gansche aarde, o. a. meer dan tweemaal zooveel spoor weglengte per vierk. kilometer oppervlakte dan Nederland. Het staat wederom bovenaan de lijst wat de lengte zijner telegraaflijnen betreft. Het organisme van het verkeer heeft er zich zoo krachtig ontwikkeld, dat al de hulpbronnen van den bodem en de werkkracht der nijverheid er tot haar volle recht kunnen komen. Evenals een huiselijk feest er glaus en leven door wint, wanneer het gevierd wordt in uiterlijk gelukkige omstandigheden, kan de welvaart van België niet zonder invloed blijven op den geest der bevolking bij de viering van het öOjarig jubilé van het koninkrijk België. Wij Nederlanders behoeven uit onze vroegeie betrekkingen met België geene aanleiding te putten om de feesten van dit jaar met een nijdig oog aan te zien. De macht der feiten heeft ons gescheiden en er bestaan tusschen beide volken te veel punten van aantrekking om den wrok over den strijd nog te doen voortduren bij een geslacht dat opgegroeid is nadat de gevolgen van dien strijd op den achtergrond waren geraakt. Er zijn trouwens ook niet veel vrijzinuige Neder landers van deze dagen, die zich op een onpartijdig standpunt plaatsende de zuidelijke provinciën kunnen veroordeelen in haar verzet tegen het regime van de jaren tusschen 1820 en 1830. Zonder dus uitbundig mede te juichen en misschien met eene weemoedige gedachte aan hetgeen een vereenigd koninkrijk van alle Neder landen had kunnen zijn, kan een Nederlander van deze dagen met belangstelling het feest van zijn buurman aanschouwen en hem een bezoek brengen of een kaartje zenden. Waar de oude wrok in enkele harten nog mocht bestaan is juist dit feest eene uitnemende gelegenheid dien uit te roeien. Men heelt het gelukkig denkbeeld gehad om in het jubelfeest van 1380 een beeld te ontwerpen van hetgeen België in de vijftig jaren van zijn bestaan gewerkt heeft op ieder gebied van nijverheid, van wetenschap en van kunst. Ten toonstellingen, wedstrijden en congressen moeten de middelen zijn om dit grootsche doel te berei ken; terwijl aan deze feesten der ontwikkeling uitspanningen op groote schaal zullen verbonden zijn waaronder de Vlaamsehe kermis eene der eerste plaatsen zal bekleeden. De nationale nijverheid zal hare gemeenschap pelijke woning voor enkele maanden vinden in een groot gebouw op het Champ des Manoeuvres, waarvan een gedeelte bestemd is om te blijven staan. De voorgevel is gebouwd in denzelfden vorm als het Trocadéro te Parijs. Eene monu mentale portiek verheft zich tot aanmerkelijke hoogte en vormt het middelpunt van een halven cirkel, welks uiteinden voor de portiek uitsprin gen. De portiek moet gedekt worden door eene kolossale groep. Dit deel van het gebouw echter, dat bestemd is om bfj voortduring een nieuw sieraad van Brussel te zijn,laat men voor ditjaar onvoltooid. De boog die de portiek dekken moet en de kolonnade op beide vleugels blijven achterwege en zullen nagebootst worden in lichter bouwstoffen als eene tooneeldecoratie zooals een Belgisch blad ondeugend opmerkt totdat er geld en tijd zal zijn om het geheel te voltooien. Men betreurt dit zeer en verzekert dat koning Leopold zelf heeft aangedrongen op de dadelijke voltooiing van het monument. Men beweert ook dat de tijd, welke voor het bouwen beschikbaar was geen hinderpaal voor de vol tooiing heeft kunnen zijn. Wat nu van het gebouw zal geieed komen zal slechts den tijd van 13 maanden gevorderd hebben, van 1 Mei 1879 tot 1 Juni 1880. In tien steengroeven wordt hard gewerkt om de werklieden van grondstoffen te voorzien, en toch moest men eenige malen het werk staken bij gebrek aan steen. Iedere zijvleugel beslaat eener oppervlakte van bijna een halven bunder. Achter dit gebouw komen de tijdelijke loodsen voor de tentoonstelling over eene oppervlakte van ruim zeven bunders, zeer eenvoudig gebouwd van ijzer, hout en glas. Ook deze gebouwen komen ruim in tijds klaar, cn zoo de inrichting van binnen niet te lang duurt zal men op den aangekondigden dag, 15 Juni, eene tentoonstelling kunnen openen die werkelijk geheel in orde is. Dit zou een nieuw en merkwaardig feit zijn in de geschiedenis der groote tentoonstel lingen. Over den tuin die het slechts met enkele boomen beplante plein moet innemen, waarop bet getouw staat, schijnt men zich illusies te maken. Laat de Belgische boomkweekers hunne uiterste po- gingeu inspannen, het zal op het Champ des Manoeuvres dezen zomer wel even zonnig zijn als het te Parijs op het Trocadéro was. Zoo het niet was om een opmerkenswaardig feit in het licht te stellen zouden wij onzen neus niet steken in de huishoudelijke zaken onzei feestvierende buren. Wij vinden echter vermeld dat de kosten der gebouwen cn van den tuin de raming niet zullen overtreffen. Geene tweede editie dus van bet Brusseleche paleis van justitie. Heden morgen is alhier binnengekomen met 72 decimeter diepgang, het Nederlandsch fregatschip Baron Pallandt van Roosendaal, gezagv. Vrijman, van Java. Vllssittgren, 2 April 1880. De Eügelschc barge Adagezagv. Hewitt, van Havre naar Leuven bestemd zie bericht van gisterenis eene korte poos vlot geweest, doch bijna op dezelfde plaats weder vast geraakt. De vereenigde pogingen door twee sleepbooten en een Nederlandsche loodskotter dezen morgen bij hoog water aangewend om het schip in vlot water te brengen, waren vruchteloos. Viissingen, 2 April. Binnengekomen het Nederlandsch fregatschip Mary gezagvoerder L. Pijl van Java. Gent, 2 April. Roode en witte tarwe ad 100 kilo fr. 29.50; rogge fr. 24.25; gerat fr. 23. haver fr. 21.boekweit fr. 17.50; paarden- boonen fr. 20.koolzaad fr. 34.lijnzaad fr. 33.lijnkoeken fr. 28.50; koolzaadkoeken fr. 18.50; boter fr. 3.85 per kilogram; eieren fr. 2.05 per 26 stuks. Vlissingen, 2 April. Boter per kilogram f 1,65 a f 1.60 Eieren f 3.29 per 104 stuks. Amstebdxh, 26 Maart. Raapolie op 6 weken ƒ344. Lijnolie 31}. Amsterdam, 1 April 2 April. STAATSLEENINGEN. Nederl. Cert. N. W. Sch. 24 pet. 65} dito dito dito. 3 dito dito dito. 4 dito Obl. 1878 f 1000 4 België. Certificaten24 Frankrijk. Origin. Inschr. 3 Hongarije. Obl. Leening 1867 fl. 1205 dito Goudleenning5 dito dito fi 500 6 Italië. Cert. Adm. Amsterd. 5 Ooslenrijk. Obl. Mei-Nov. 5 dito Febr.-Aug. 5 dito Jan.-Jnli. 5 dito April Oct.L dito dito Goud 4 Polen. Obl. Schalkist 1844. 4 Portug. Obl. Btl. 1853/1869. 3 dito dito 1876. 6 dito dito 6° Ser. 1878 100 6 Rusland. Obl. Hope C. 1798/1815 5 784 103 103 654 654 784 102i 103 85 70# 874 764 61* 6 IJ 614 624 744 784 52 100 100 95| 954 69} 874 6O4 614 61$ 62 744 794 52* 100 5 5 5 5 4J 57} 58} 79} 79} 84 84* 92} 92} - 8b$ 904 904 56} 56} 57} 57rf 57 854 854 85| 85$ 834 834 764 77 58* - Cert. Inscbr. 5® Serie 1854. 5 dito dito 6e 1855. 5 Obligatiën 1862 5 dito 1864110005 dito 1864 100.5 dito 1877 dito5 dito Oosteische 1' serie. 5 dito dito 2e dito dito 3* dito 1872 gecons. dito. dito 1873 gecons. dito. dito 1850 1" Leening dito. dito 1860 2' Leening dito. 44 dito 1875 gecons. dito 44 Cert. Hope C" 1840 4 dito 2', 3° 1® Leen. 1842/44. 4 Obligatie-Leening 1867/69. 4 dito dito 1859 Cert, van Bank-Assign. Spanje. Obl. Bait. 1867/75. dito dito 1876 dito Binnenl. Es.5000-10000 dito dito 1876 TnrkUe. Obl. Alg. Sch. 1865 5 dito dito 1869 6 Egypte. Obl. Leening 1876 6 Spoorw. dito 1876 5 Vereen. Staten. Obl. 1877 4 dito dito Obl. 1876 44 dito dito 1871 5 dito dito 1861 6 Brazilië. Obl. Londen 1865 5 dito Lecning 1875 5 dito 1863 10044 INDUSTRIEELS EN FINANCIEELS ONDERNEMINGEN. JVederl. Afr. Hand.-V. Obl. 5 pet. 294 i .1 75} 384 16} 39* 36 9} 11 56} 105} 107 1014 101 75} 63 Ï6$ 394 15} 9* 10} 564 874 1074 1014 101 94} 96 96 30| 105} pet. Ned. Hand.-Maatsch. Aand. rescontre. 5 105} Ned. Ind. Handelsb. Aand. 132 Stoomvaartm. Java Obl. 5 dito Zeeland Aand dito Obl5 dito gegarand. dito4} Bnltschland. Cert. Rijks bank Adm. Amsterdam. Oostenrijk. Aand. Nat. B. 118} 119 SPOORWEG-LEENIN GEN. Nederland. Hoi!. IJz. Spw. Obl. 18715 dito Maats, tot Expi. van St.-Spw. Aand Ned Centr sp. Aand. f 250. dito gestemp. Obl. 235. Ned. Ind. Spoorw. Aand. Ned.Rijn-spw. rolgef. Aand. N.:Brab. Boxt. Obl. 1875. 5 dito dito 2' Hypoth Hongarije. Theiss. Spcorw. Aand. fi. 200 5 dito dito Obl5 Oostenrijk. Fr. O.- Sp. Obl. 3 Italië. Zuid Itai. Spw. Obl. 3 Polen. Wars.Bromb. Aand. 4 Warscbau-Weenen dito. Rusland. Gr. Sp. Maatscb. Aand5 dito Bypoth. Obligatiën 4} dito dito dito. 4 Baltische Spoorweg. Aand. 3 Chark.-Azow Oblig. 100. 5 Jelez-Griasi dito5 Jelez-Orel dito 1000. 5 Kursk.-Ch.-Az. Obl. 100. 5 Losowo-Sewastopol 1000. 5 Morschansk-Sysran. Aand.5 Mosk.-Jaroslaw Obl. 100. 5 Mosk.-KurBk dito dito6 Mosk Smol. dito dito 5 Orel-Vitebsk Obl. dito 5 Potl-Tiflis dito ƒ1000. 5 Riascbk-Wiasm Aand. 5 Zuid West spoorw.-Maats. 5 Amerika. Cent. Fac. Obl 6 dito California Oregon dito. 6 Chic. N.-W. Cert. Aand. dito dito l'byp. Cert. /TOOO. 7 dito Mad. Ext. Obl7 ditoMenomoneeD\500-1000 dito N.-W. Union. dito. dito Winona St. Peter dito. dito S.-W.Ob. D'. 500-1000. Illinois Cert. v. Aand. dito Redempt. Oblig. St Paul Minn. Man. Ob. Union Pac. Hoofdl. dito. PREMIE-LEENINGEN. Neder! Stad Amst. f 100 3 pet. Stad Rotterdam3 Gemeente Crediet3 België. Stad Antwerp. 1874 3 diio Brussel 1879 fr. 100. 3 saongarjje. Staats!. 1870 Oostenrijk. Staatsieening 1854 fl. 250 4 dito 18605 dito 1864. Crediet Inst. 1858 fl. 100. Rusland. Staatsl. 1864. 5 dito 1866 5 gpanje. Stad Madrid fr. 100 3 i 7 7 6 7 6 1184 118} 22 21} 55 55} 144 - 147} 73} 73} 23} 23} 103 82} 82} 50} 50} 51} 51} 77} 77} 1334 1334 91 91} 52} 53 86 85} 85 85} 874 87} 784 78} 78} 79} 65 68 94} 101 101} 87} 87} 89} 88} 86} 64} 68 62} 62$ 110 103 103} 113 113} 113} 113 I-* IS 107} 113} 107} 107 111 109 109 109} N. i. 108} 108} 96} 96 95 95} 92} 92} 974 1044 105 109 142} 140} 60} 60} Prijzen van coupons en obligatiën. Amsterdam Oostenrijk Papier f Zilver Diverse in met affidavit Portngeesche Fransche Piuisischo Hamb. Russen Russen in Z. R. Poolsehe per Z. R. Spaansche Buitenl. Binnenl. Amerik. in dollars papier I April. 21.124 21.124 11.774 12.024 47.50 47.50 58.70 1.21} 1.25 1.84 47.50 2.30 2.454 2.454 losbare 2 April. f 21.124 21.124 11.80 12.05 4T5Ö 47.50 58.70 1.214 1.244 1.84 47.50 2.30 2.454 2.454 Voorspoedig bevallen van een Zoos M. SCHREUDE, eehtgenoote van J. B, DE ZEEUW. Middelburg, 2 April 1880.

Krantenbank Zeeland

Middelburgsche Courant | 1880 | | pagina 3