Dim. Q840 BOUV Bod Goede opgehaald. 30756 Geme GRIET] op gloedn Whippet laatste type Gebruikte steïwagi Gebruikte toerauto, 6- M o e t we ADMIRAAL REINHOLD SCHEER, de chef dei voormalige Duitsche oorlogslelding-ter-zee, Is in den leeftijd van 65 iaar overleden. EEN FELLE BRAND woedde Maandagavond in de gebouwen de ;aailemsche Scheepsbouw Mij. aan den Spaarndammerweg te Haarlem. Aan blusschen van de door den storm aangewakkerde vlammenzee viel niet te denken, zoodat de fabriek bijna geheel uit brandde. Tijdens den brand. HET DOOR DEN STORM OPGEDREVEN WATER heeft bij Geertruidenberg de spoordam gedeeltelijk weggespoeld, waardoor zich 2 meter onder de rails een watervlak gevormd heelt. De zwevende spoorlijn, zich spiegelend In het glinsterend water. seinde de Korporaal-seiner der Ned. Marine den ganschen nacht vanaf den hoogsten duintop naar de „Salento" de redding kwam helaas te laat Herktngen HET BIJ ZANDVOORT GESTRANDE STOOMSCHIP „HEINRICH PODEUS", is thans begonnen bunkerkolen bil te Iaden. De kolen moeten met strandwagens worden aangevoerd, waardoor het bunkeren slechts uiterst langzaam vordert, stemd wore Decemb door de Larj ALLER BEL/ op Woened Voorwaarde 30759 p. DE RAMP DER „SALENTO". Den geheelen nacht van Maandag op Dinsdag waren alle krachten ingespannen, om de ongelukkige bemanning der „Salento" voor IJmuiden te hulp te komen. De genie had schijnwerpers tot een sterkte van 2M millloen kaars laten aanrukken die het wrak beschenen, doch MARIANO, een der slachtoffers vai het Italia-drama, wien de rechtervoe geamputeerd moest worden, is tham zoover hersteld, dat hij de terugrei van Oslo naar Italië mocht aanvaar den. Mariano od de doorreis te Berlijn. ondanks bovenmetischelijke pogingen, wis t de reddingboot het geweld der branding niet te doorbreken. Eerst om 4 uur In den morgen, toen de storm wat bedaard was, bereikten twee reddingbooten het schip, waarop echter geen levend wezen meer werd aangetroffen. De „Dorus Rijkers" keert van den droeven tocht terug. op de been i Duitsche ban mark, is 80 Disconteerings Wij hadden van »was« in| zegd wordt ee terlandische u financieel goe sie<concern, h landsche Disc men. Deze laa gende gevaar op haar nomii welke zij zou haar bezit gr: terlandische, 1 volstorten der dragen. Indiër operatie aan d bank het ni f 1 200.000 gel Velen zulle rantie>maatsch; om 2 millioen te steken. Het men weet, ds deringen dooi jandische ged betalingen vai mobilbank ni ïykheden gek tot dekking di Vaterlandische neertellen, wa liquidatie zou van het aand anders zien c Automobilban liquidatie te van groote ver! te verkleinen, der Vaterlandis zijn geweest. Si wanneer de in lijk provenu nieuwe kapita breiden en flo Van de zijc standkoming gesprokenHi maatschappij mobilbank ov deeling werd lijkheid besta zaken der Ai heeft, in eige de moeilijkhe oplossing zou Naar onze beheer overne voorgesteld. A Automobilban eenigen, zout poging doen aandeelenckapi ioteresseeien. i gemakkelijk k plotselinge aft lische niet imtrent het zoover ons bc Met het oog financierings-ir de in zoo nau rantiebedrijf, i aan het verlot ven schenken. INBR De directeur s vermoord, H en gepluni Donderdagat welijk misdrijf is ontdekt. Eenige en al; .Verloofd Ouddorp GEVRAAG met werkend baar. BrieveD ont L. VROEGIN harnis. DE NOBELPRIJS VOOR CHEMIE 1928 viel ten deel aan Professor Adolf Windaus hoog leeraar aan de Universiteit te Göttingen. Telef. 14, INTERIEUR VAN HET SPOORWEG- USEUM, dat 1 December a.s. te Utrecht al worden geopend. In het midden een odel der eerste locomotief van 1839, links en rechts moderner locomotieven. DE DORN1ER-WALVLIEGBOOT D II, van het type der drie, die in het voorjaar van 1929 een vlucht naar Indië zullen ondernemen.

Krantenbank Zeeland

Maas- en Scheldebode | 1928 | | pagina 8