8 |loor hm JonJïog No kinkhoest? Abdijsiroop De Felle Zon TW0RTH RALEIGH iieimriissiRHiisiiir Zaterdag 13 Juni 1925. No. 3128. lilt EZEN. DE DUIF" as setsfenMl Twee Bladen. TWEEDE BLAIL Reclames Metiedeeiingen. ÈR DUSSEN 2 OTHOOSIGTOWSES; tl aorten Soilede Afbraak, RLOFS »SE8 mm sauaf per riem. Dit nummer bestaat uit III (Slot). Mogelijk vindt ge uw beeld getee- kend in David, die, ver afgedwaald, weer de gemeenschap met God begeert en daarom vurig bidt, dat de Heere Zijn Geest niet van hem moge weg nemen, waartoe hij zooveel reden ge geven heeft. Zij 't dan bij u, evenals bij dezen Koning, een geloovig gebed, in het vaste vertrouwen, dat de Heere zeker Zijn vriendelijk aangezicht over u zal doen lichten. David blijft niet op zijn onwaardigheid zien. Hij zinkt niet weg in wanhoop vanwege zijn val, maar slaat het oog op God en blijft hopen op Hem, wiens ontfermingen groot zijn. Hoop zoo op Hem en ga tot Hem met de bede, dat Hij weder tot u inkeere en uw ziel verblijde en gij bij ver nieuwing in teedere gemeenschap met Hem moogt verkeeren. De Heere stelt Zijn volk nooit teleurniet karig, maar mild bestraalt Hij hen met Zijn ver troostend licht. Hij laat geen bidder staan, die Hem aanloopt om de heili gende werking van Zijn Geest. En zoudt ge daarom niet smeeken boven alle dingen Wat is zaliger dan gemeenschap te oefenen met God door den Heiligen Geest Waar gevoelt Gods kind zich beter thuis dan in de nabij heid van zijn hemelschen Vader Is het niet licht rondom ons, is er geen vrede, ja soms onuitsprekelijke blijd schap in de ziel, als wij aan de hand van Gods Geest ons levenspad be wandelen Zoo wordt de heerlijkheid Gods gezien. Zoo is Zijn woord een troostboek en richtsnoer op een weg van doornen en gevaren. Zoo zijn Gods beloften ons een steun in den moei lijken levensstrijd. Zoo zijn wij bevei ligd voor de zonde die ons omringt en onze voeten bewaard voor uitglijden. Dat wij dan staan naar de invloeden des Geestes. Dat we door aardsch- [r gezindheid, door ongeloof, door afdwa- l^ling onze harten niet sluiten voor zijne werking. Niet alleen dat wij daardoor God onteeren, maar wij leggen aldus ook aan ons waarachtig levensgeluk een struikelblok in den weg. Indien wij ons overgeven aan de leiding des Geestes, zal 't ons zeker niet aan de ervaring van Gods gunst ontbreken. Ons is 't noodig te waken en te bid den, dat de Geest zich niet aan ons onttrekt. Mogen wij door genade zeg gen, dat wij in het licht van dien Geest dicht bij God leven, zien wij dan toe dat wij niet afwijken, opdat de Heere den invloed van Zijn Geest ons niet onttrekke. Vele in getal en machtig zijn de vijanden, die zich op onzen weg stellen. Zoo wij niet op onze hoede zijn, zijn wij gevallen voor wij 't weten. Van alle kanten komt de ver leiding op ons af. Daarbij is ons hart boos en arglistig. Het leven is vol moeite, strijd en droefenis. Alleen de Geest van God kan ons in den strijd staande houden, de booze begeerlijk heid in ons hart beteugelen. De H. G. is de Trooster, ons van den Vader ge schonken. Dat wij daarom dien Geest in ons laten werken. Zij 't ons dage- lijksch gebedHeerevat Gij mijn hand, Uw goede Geest bestier' mijn schreden, geef mij een gehoorzaam en volgzaam hart, om te gaan, waarheen Gij mij leidt. Dien Geest hebben wij ten alle tijde noodig. Zonder Hem kunnen wij niets. Ieder oogenblik van ons leven zijn wij van Hem afhankelijk. Den Heere zij dank, dat Hij dien Geest in ons wil en zal laten werken, zoo wij onze har ten biddend voor Hem openstellen. Dien Geest hebben wij allen noodig, niemand uitgezonderd. Dien hebt ook gij noodig, in wien de geest der we reld nog is en leeft naar het goeddun ken van uw hart, die de roepstem tot bekeering versmaadt en nog niet met schuldbelijdenis voor uw God zijt te voet gevallen en nog nooit begeerd hebt den H. G. te ontvangen tot ver lichting van uw verstand en heiliging van uw hart en wandel. Met zulk een afkeerig hart kunt ge met God geen gemeenschap hebben en blijft ge ge sloten buiten den hemel. Gij hebt noo dig een nieuw hart, gij moet Jezus kennen en in Hem gelooven als den weg tot den Vader, gij moet breken met uw zondigen weg. Misschien denkt ge, zonder 't te durven uitspreken, dat ge eigenlijk beter zijt dan David. Ge zijt nooit tot zulken diepen val geko men. Maar dan vergeet ge, dat 't al leen de bewarende hand van God is geweest, die u voor zulk een openlijke zonde behoed heeft. Gij bedenkt niet, dat de zondige gedachte, de booze lust, ook al wordt ze niet ingewilligd, door God gerekend als de zondige daad. Gij verstaat niet, dat David be zat wat gij niet hebt, en juist onmis baar is, een door den Geest vernieuwd hart, hetwelk hem uitdreef tot God met tranen d es berouws en bidden deedo, Heere schenk mij weder de invloeden van Uw Geest, opdat ik niet meer door mijn zonden Uw heerlijken en nooit volprezen Naam onteere. Dat ge daarom van den Heere in oprechtheid begeeren mocht, dat Zijn Geest ook in uw hart woning make en heerschappij voere. En worde ook bij Gods volk de behoefte ain de lei ding door den Geest levendiger. De gemeente heeft wederom het Pinkster feest gevierd. Zij is weer herinnerd geworden aan de groote weldaad haar geschonken, waar in haar is neerge daald de Geest, die de plaats van Christus bij haar vervult, het werk des Vaders en des Zoons in haar uitwerkt, haar troost, haar in alle waarheid leidt en in der eeuwigheid bij haar blijft Een heerlijke vrucht zal die herinne ring voor haar dragen, indien ze daar door geleid werd tot de bedeHeere, wat Gij ons ook onthoudt, onthoud ons toch Uw Heiligen Geest niet. Het stemmen is tegenwoordig 't Wordt een heele uitzoekerij in den geest van de communistische Voor onze meer eenvoudige ma moeilijke zaak om uit de veelheid der naf: het lf:ze de »Tnbune(i en wreed in te VUiien. een der laatste nummers wordt een gods» Laten de meer politiek onderleiijke parodie op het Onze Vader gegeven, onderrichting. ïngend met het Prent ieder nu al vast diep in hhze Vader, Revolutionaire lijst. e niet in de hemelen zijt. Want Flakkee stemt toch A.R. :voort: Hebt ge in dit zelfde blad gelezrgCef ons onze zonden, de getrouwe Flakkeeënaars vóór zevenizullfn. pjos^ej£.pnz' schuld. vergeven. En hebt ge bemerkt dat dit politiek" program nóg de kern, de ziel uitmaakt der Anti-Rev. Partij Welnu dan, zoekt op 1 Juli als ge in Uw stemhokje staat, bedaard en kalm de zeven en twintigste lijst van Uw stembiljet en vult dan in No. 1 dier lijst: den heer H. COLIJN. 't Gaat dus om lijst XXVII Heeft Uw kind dan moet gij er vooral op bedacht zijn die kleverige taaie slijm te verwijderen. Niets beter daarvoor dan Akker's Ingezonden Stukken PROSPECTUS!!! g OPPERT 132, TEE. 2730 f ,j raat 5 - Middelharnis ssje voor Uwe Kinderen voor alle Spaargelden 3.6 °/0 Oaf 89,60 per jaar. Heer en Mevrouw 'Lodder te Kaapstad. ERG. 925, 's avonds 6 uur ;e, ter herberge van ide klavers, wassende in den polder Klin» /an de heeren Gebr. AN DER SLUYS. uni 1925, 's voorm. 10 endam, te herberge 20 perceelen klavers n den Eendrachtspol» den Halspolder, ten 0. Goekoop. uni. 1925, bij veiling 1925 bij afslag, beide (zomertijd) te Melis» van der Werf, van rond (eeuwigdurende ïabij den Molendijk, er 1270, groot 7 Aren aan wed. en kinde» AJIS. mi 1925 n.m. 8 uur plaat in hotel Moei» van naëtting van den dijk :nveld van den Wei* aat, in perceelen zoo» ce van de Adm. van ve D. C. Goekoop iet Noordpoldersche 2»90 H.A. (65 gem. n, en massa, zooals van le Ged. Galath. veer tot aan den Blok» vanaf het voorgaande spolderten verzoeke coop weide in het Weipol» erceelen n.l.le vanaf root 1 Gem. 128 R. it 3 meeden groot 2 eke van den heer A. verkooping kunnen Breeder omschreven :n kantore van aris AKKERMAN. verkooping. De No» JVS. Mijs te Rotter» in het openbaar te ag 24 Juni 1925 bij 1 Juli 1925 bij afslag, lur in het hoiel Spee perceelen Bouwland d« in den polder het ■nis in den hoek van 2den Groeneweg, te 03 A. 30 cA. (10 ge* V. M.) Verhuurd tot len heer J. Koert Cz. Vrij van tiendrente. bij biljetten, gratis >re van genoemde uvehaven 107 te Rot» inlichtingen worden van het Logement irmonie« te Sommels* Juni 1925 bij inzet ili 1925 bij afslag, tel» Zomertijd, in het lijk. is VAN BUUREN. ïg van een perceel Ier het Oudeland, ge idaster Sectie C, num. 52 A. 30 cA. (3 Gem irende aan den heer j Kz. te Sommelsdijk. loof 1925. uni 1925 bij inzet en 925 bij afslag, telkens jmertijd, in het hotel is VAN BUUREN. en Deurkozijnen, Zware Binten, anken, Raggels, an enz., enz. 44e en Bergweg 60 i—t Opfokvoer voor 3 R R E L O P. e u ons ÏNDMEEL lingen, Markt 49 ,ISSE te Nieuwe MAN'S PLUIM» I derwaardige kwali» en Veerenbedden, gocdkoojwt adres 22.—, 25.—» «n hoorfflfe ^edlkantsn T*naf f iiV-b «rwajiïtSse kweÜSettm> u nog uit voorraad. PSALM 51 J 13b. «Neem Uw Heiligen Geest niet van mij«. Hervormd, en daarom Anti»Revolutionair. Zoo spreekt Professor Hugo Visscher te Utrecht, mede door den Gereformeerden Bond in de Ned. Herv. Kerk aangewezen tot op» leiding der a s. predikanten. Ds. van Grieken, redacteur der Waarheids» vriend en tal van predikanten der Gerefor» meerde richting in de Ned. Herv. Kerk treden avond aan avond op voor de candidatenlijst der Anti=Rev. Partij. De bekende Ds. Knap, Herv. Predikant te Groningen, schreef in «Oude Paden« «De leden der Anti«Rev. Partij zijn het niet slechts met elkaar eens op het stuk der Chris» telijke rechtsbeginselen, maar bovendien ook inzake den overigen inhoud des Bijbels, die voor hen het gezaghebbende Woord Gods op elk terrein des levens is. Hieraan is het toch toe te schrijven, dat schier alleen men» schen van Gereformeerde belijdenis zich in de AntüRev. Partij thuis voelen maar dan ook heelemaal thuis. De leden voelen zich één in den geestelijken wortel«. Op een andere plaats zegt hij lUaarom AntU Revolutionair Omdat het uit» gangspunt der anti»rev. in overeenstemming is met de eeuwige beginselen van Gods Woord, en later weer»ln het belang van het Chr. Onderwijs« enz. Daarom ieder Gereformeerd Hervormde stemme No. 1 der candidatenlijst der Anti. Rev. Partij H. Colijn. De Christelijk Gereformeerden. Toen ds. Kersten pas met zijn actie begon, was er eenige twijfel bij de Chr. Gereformeer» den. Maar na eene vergadering van Chr. Ge» reformeerden in Nederland te Utrecht, werd na toelichting van minister Colijn zoo goed als algemeen besloten de Anti»Revolutionaire partij te blijven steunen. Zooals men weet, is nog aanhangig een voorstel tot vereeniging der Chr. Geref Kerk met de kerk der Geref. Gemeenten, waartoe ds. Kersten behoort. Vandaar aanvankelijk de weifeling of ook op politiek gebied ds. Kersten niet gevolgd moest worden. Zij zagen echter het gevaar van krachts» verspilling en oordeelden het noodig de anti»rev. partij te blijven steunen. Niet alleen prijken namen van Chr. Gereformeerden als Mr. Dambrink, ds. Van der Zaal op de can» didatenlijst der anti»rev. partij, maar die hee» ren en ds. Hibbers, ds Jongeleen en meer anderen, trekken als vurige propagandisten op voor den heer Colijn en volgende candidaten Mr. Dambrink schrijft«De Chr. Gerefor» meerden zien, dat de grondslag der anti»rev. partij gelijk is aan onze Christelijk Gerefor» meerden gronds!ag«. De Chr. Geref. ds. P. de Groot van Rot» terdam schreef in »De Wekker« «In den boe» zem onzer kerk leeft echter het anti»revolu« tionair beginseldit behoort ook zoo te zijn. Het antitrev. programma kan en behoort leder overtuigd Chr. Geref. mensch te onderteekenen«. POLITIEK DER LINKERZIJDE. De Linkerzij, in waanzin groot, Speelt geweldig op haar poot. Links alleen kan 't land regeeren, Zoo meent zij, en 't onheil weren, Dat een rechtsche meerderheid 't Arme Nederland bereidt. «Christelijk® heet dit Kabinet, Maar'dit is bloot een etiquet, Want niets «Christelijks» voert het uit, En dit is juist, wat Links zoo stuit. Kon Rechts «Christelijk» regeeren, Dan zou Links dit nog waardeeren. In het liberale kamp, Brandt alleen de Rede»lamp, Maar het licht, dat zij verspreidt, Geeft geheel geen helderheid; Want heer Dresselhuis beweert, Dat Rechts «liberaal» regeert. Maar hoe kan de man dit zeggen Ja, wie weet dit uit te leggen Dit staat vastIn linkschen hoek Is de logica vaak zoek. En dit is nu bij Dresselhuis Oorzaak van zijn groot abuis. Als van Rechts een voorstel kwam, Was de man vaak dwars en gram En de liberale heer Stemde «tegen» keer op keer. Dresselhuis schijnt Rechts noch Links, Hij orakelt als de Sfinx. Al de heeren liberalen, Denken groote winst te halen, Uit de ontevredenheid Over 't Rechts Regeerbeleid, In den kling der ambtenaren, Die daar minder wél bij varen. Troelstra tracht, door slimme streken, De Roomsche Staatspartij te breken. Hij vleit en zegt: «Kom aan mijn zij, Dan maak ik uw processies vrij, En den gezant bij Rome's stoel Voor vast te geven is mijn doel.« In het blazen, schelden, razen Telt de Linkerzij veel bazen. Als het tegen Rechts maar gaat, Oordeelt men geen middel kwaad. Wijnkoop, Troelstra en Marchant Roepen «Rechts moet aan den kant.« In den politieken strijd Raakt vaak »Links« den teugel kwijt. Humaniteit is niet in tel, De booze hartstocht krijgt vrij spel, Tegen wat van Rechtschen kant, Heil geacht wordt voor het land. Vrijheidsbonders, Socialisten, Democraten, Communisten, Liberaal en Plattelander, Zij behooren bij elkander, Huldigen de Rede»leer, Samen gaan ze Rechts te keer. Links kan 't langer niet gedoogen, 't Is een doorn in haar oogen, Dat Rechts houdt de overhand En de baas blijft in het land Daarom moet voor goed naar huis, 't Rechtsche Ministerie Ruys. Links jaagt, als een hazen wind, Naar het Ministreel Bewind Maar of Links dit haasje schiet, Is nog lang zoo zeker niet. Afgewacht dus zij de leuze Rechts te stemmen onze keuze. Rechtsche kiezers I weest eendrachtig, Voert den strijd getrouw en krachtig, Die U straks te komen staat, Als de stembus open gaat Maakt, zooveel het aan U ligt, Links te weren tot uw plicht! Mocht God land en volk gedenken En een Rechts Bewind weer schenken Een Bewind, dat al zijn kracht Van den hoogen God verwacht. Van God, aan Wiens rijken zegen Neêrland alles is gelegen Ds. A. KOPPE, Gron. Em. Pred. 5 Fabelachtig monster, in oud»Grie» kenland, dat geacht werd geheimzinnige taal te spreken. aardigde blikken volgden over en weer, /erdere gedeelte van den tocht werd in "tilzwijgen volbracht en bij het hotel nam ist, die geen gast was afscheid. Erg harte» ras het aan geen van beide kanten. De heilige geest der revolutie. Rott. schrijft t llpn Jn ontnuchtering wezen, zondere bepalingen worden gemaakt, dat ook in genoemde gemeente bestaan, doch te uit» gebreid zijn voor opname in uw blad ditmaal daarvoor te vragen. Wie echter bekend zijn met het trachten op te richten van een vereeniging weten dat daaraan ontzettend veel moeilijkheden ver» bonden zijn en veel tijd daarvoor wordt ver» eischt. 't Komt er nu maar op aan hoe men denkt te beginnen. Ik vermoed dat de heer v. d. Meide zich bij zijn eerste schrijven al zal hebben bedacht dat die vraag zou kunnen komen. Zeker zullen er zijn die met mij daar nieuwsgierig naar zijn. Met vriendelijken dank voor de plaatsing. L. VROEGINDEWEIJ Wz. Middelharnis. Rumor in Casa. oftewel: Holland in last. Mijnheer de Redacteur, Vergun mij voor onderstaande een beschei* den plaats. Bij voorbaat mijn dank. In Uw no. van 23 Mei komt een stuk voor over de R. H. B. S. waarin ik mij ten hoogste verbaasd heb. Daar komt blijkbaar een van onze rechtsche menschen (want even later sluit hij zich in bij «onze kringen») ons mededeelen, dat hij een afschrift heeft ontvangen van een adres aan den Min., waarin de adressant vele be» schuldigingen inbrengt tegen den gang van zaken op bovengenoemde school. De inzender hecht aan dat adres evenwel geen waarde. Maar zelf is hij op informatie uitgegaan bij personen van verschillende richting, die geacht konden worden een deskundig oordeel uit te brengen. Welken maatstaf voor deskundigheid de inzender heeft aangelegd is mij niet bekend. In elk geval is het oordeel van beide soort deskundigen niet malsch. Die van linkschen huize meenen, dat op de school niet hard genoeg gewerkt wordt, en blijkens een latere uitlating van den inzender vinden ze den geest der school niet links (alias rood) genoeg. Die van rechtsche origine tappen uit een heel ander vaatje. Hun ernstige klachten be» treffen ook den geest van het onderwijs, waar» door zij al meer met tegenzin en noodgedron» gen hunne kinderen ter schole zenden. Kijkje op de «Javaa. De schepelingen aan het werk. waarborg geeft dat nog voor Chr. onderwijs. De belijdenis, en liefst nog de Ger. belijdenis beslist. De inzender noemt het een billijke grief der rechtschen, dat het leeraren»corps van den eersten tot den laatsten een levensopvatting huldigt, lijnrecht ingaande tegen den geest der bevolking. Dat is zeker erg, maar snijdt men ook vijgen van doornen en druiven van dis» tels Want wel zegt inzender dat wij met die school opgescheept zitten, maar dat is taalkun» dig en logisch onjuist, want opgescheept zitten we met een persoon of zaak, die wij hebben begeerd en die ons later teleurstellen. Hier evenwel is een school, die door on* verdachte liberalen is gesticht, die een fonds van f 6000 bijeenbrachten en alzoo aanspraak kregen op rijkssubsidie. De stichters alleen pm MpL verbrandt de huid en veroorzaakt tevens smetten, doorzitten en stukloopen. Gebruik hiertegen de heerlijk verzachtende Purol. hebben het recht en den plicht de richting van het onderwijs te bepalen. De rechtsche familie heeft indertijd op zien komen gespeeld en vischt nu achter het net. Nu is Holland in last, en men zoekt de oplossing in het voorbeeld van Oud»Beierland, dat niets anders is dan een voorzichtig verdrag met de zonde, een spelen met onze heilige beginselen en met de toekomst van de kinderen des Verbonds. liet Chr. Lag. Onderwijs op ons eiland breidt zich uit, maar wat baat onze chr. actie wanneer men met de eene hand bouwt, als men met de andere hand afbreekt. Al onze actie voor Chr. School en antirev. politiek wordt met onvruchtbaarheid geslagen, als deze ban niet uit ons midden weggedaan wordt. Laten onze voorgangers liever droog brood eten met de kinderen, dan ze steenen voor brood te geven, en het gif van twijfel en on« geloof te laten druppelen in de harten, waar» door zooveel schoons, dat reeds geplant was, voor eeuwig wordt verwoest. H. Copie van Ingezonden Stukken die niet '«Atsi zijn wordt niet teruggegeven, BuiMt 'eatwööïdïbjkheid ven Redactie m Uf Ziekenhuisverpleging Ongetwijfeld zullen velen het ingezonden stuk over bovenstaand onderwerp van de hand van den heer C. v. d. Meide met in» stemming hebben gelezen. Zal het echter tot verdere handelingen komen en niet gaan als met vele reeds jaren hier op dit eiland gevormde plannen voor ziekenhuisbouw Mij dunkt, ofschoon niet gemakkelijk, is het toch evengoed als op Ouderkerk a/d IJsel te bereiken. Wanneer een gezin het ongeluk treft dat een hunner in een ziekenhuis moet worden opgenomen komt er al direct bij hoe men dit moet bekostigen. In vele gevallen is de hulp van Burgerlijk» of Diaconie»armbestuur al dadelijk noodig, hetzij gedeeltelijk of ge» heel. Hoe aangenaam is het echter indien men zelf aan die betaling ook wat kan bij» dragen en dan door een onderling fonds. Dit nu is mogelijk als men eene wekelijksche contributie afzonderd zooals in bovengenoem» de gemeente en wel voor personen boven de 15 jaar 6 cent en beneden dien leeftijd 1 cent per week. Nemen wij als voorbeeld een huis» gezin van 5 personen, waarvan 2 beneden de 15 jaar, dan zou dit per jaar kosten f 10.40, een bedrag dat velen al niet laag vinden en misschien door grootere gezinnen, die dan nog meer moeten betalen, bijna niet bijeen is te krijgen. Als echter eene dergelijke vereeniging door de meer gegoeden als begunstigers wordt ge» steund kan ook in bijzondere gevallen bij» Nu is goede raad duur. Zal men een dog* matischen grondslag eischen Die is alvast uitgesloten. Neen, zegt inzender, uiteraard moet de H. B. S. neutraal zijn, maar dan ook absoluut neutraal. Hier begint het mij te schemeren. Hoe zijn wij in den 80»jarigen schoolstrijd, waarin duizenden arme ouders hun laatsten penning offerden voor een School m/d Bijbel en de Chr. onderwijzers de grootste contribuanten van de Chr. School werden genoemd, zijn wij dan onverschillige toeschouwers geweest Of zijn wij ziende blind en vergasten wij elkander op slaapdrankjes? Dit staat toch als een paal boven waterWas de eisch van neutraliteit voor de Openbare school aanmerkelijk bedoeld ten aanzien van godsdienstbegrippen, dat sta» tion is reeds lang voorbij en is men aangeland bij politieke en zelfs moreele neutraliteit. Hoe wil men nu van inrichtingen voor M O. en H. O. voor wie geen enkel wetsartikel de richting van het onderwijs bepaalt, verlan» gen, dat zij neutraal zijn Daar wordt het zaad van twijfel ongeloof met kwistige hand gestrooid door het gezag» hebbend woord van den leeraar, door leer» boeken van ongeloovige schrijvers op school en bibliotheek, door het levensmilieu der op» voeders en leerlingen en hun voorbeeld in handel en wandel. Hoe naïf van den rechtschen inzender om te meenen, dat men van hooger hand daarin verandering kan brengen. Kon men dat van Overheidswege, desneen, dan was het geen Rijks H. B. S. meer. Het voorbeeld van de R H B. S. te Oud» Beierland is voor inzender bijna het ideaal. Daar heeft de niet moderne 1 Ned. Herv. predikant omgang met de leeraars, die, zoo niet alle ter kerk gaan, Vrage Al waren alle leeraren vaste kerkgangers en deden zelfs dienst als voorlezer, organist of ouderling, welken [Het principieel betoog van H. is ons uit het hart gegrepen, 't Heeft echter nu weinig zin meer te bespreken hoe het wezen moet. Daarvoor is tien jaar geleden de gelegenheid geweest. (Zwaar moet wel de verantwoorde» lijkheid drukken op hen die deze gelegenheid ongebruikt lieten voorbijgaan Thans gaat het er over «to make the best of it Intusschen hopen wij te gelegener tijd op de zaak der R. H. B. S. te Middelharnis terug te komen. Red.] R BESTAAT T0E1JN1ET, voorradip bi» 05TZFEDIJK ?78. TFLJ 3llF» le Nutsspaarbank spaarbusjes worden uitgegeven rwaarden gratis in bruikleen worden afgestaan tore dei Spaarbank inlichtingen ter verkrijging van voor Uwe jaarlijksche terugkeerende betalingen, als ypotheekrente, aflossingen op geldleeningen etc. etc. kert den inleggers een prompte terugbetaling der geheimhouding. e Volkomen zekerheid, ipend alle werkdagen van v.m. 9 tot n.m. 4 uur. ag en Donderdag n.m. van 6 tot 7 uur

Krantenbank Zeeland

Maas- en Scheldebode | 1925 | | pagina 3