lis HOEDER N voor de Zuidhollandsche en Zeeuwsche Eilanden. U' <T s Antirevolutionair Orgaan IN HOC SIGNO VINCES Drie Bladen. ïgen iten. EG Il0 0,80 No. 3030 ZATERDAG 5 JULI 1924 39ste JAARGANG TWEEDE BLAD. I- Dordrecht pers gewaagd Dieum. ïn,Nik- Zeem- ktrans- at en w. boekhoven zonen Alle stukken voor de Redactie bestemd, Advertentiën en verdere Administratie, franco toe te zenden aan de Uitgevers. Dit nummer bestaat uit larkt 14 kn 2849 Kan Jezus ook tot ons zeggen, wat hij tot zijn discipelen sprak, hebt go,e- en moed onder de verdrukking? Verdrukkingen zijn ons aller deel. Wellicht drukken ons bange zorgen, en hebben wij heel wat ondervonden. Mogelijk gaan wij gebukt door het leed, dat ons in dit leven trof. En wat is het dat ons moed geeft Of laat ik liever vragen hebben wij moed Zijn wij moedeloos geworden onder den druk van de moeiten des levens? Of al zijn wij niet bepaald moe deloos, misschien hebben wij toch weinig levensmoed. Haast bezwijken wij onder het kruis, ons opgelegd. Wij trachten den moed er nog in te houden door op de menschen of op de om standigheden te vertrouwen. Maar dan zullen we ook dikwijls ervaren hebben, dat wij daarmede teleurgesteld worden. Menschen kunnen ons niet geven wat wij zoeken, 't Kan ook wezen, dat wij zoo goed mogelijk ons leed dragen, Wetende, dat er toch niets te verande ren is aan ons lot, en in doffe onder werping onzen weg gaan. Wij zijn ge neigd te vragen, hoe kunnen wij bij zooveel wederwaardigheden goeden motd houden? Is er niet veel meer reden voor ons om moedeloos neer te zitten Wie kan goeden moed hebben Wat kan ons in dit leven goecien moed geven Dat kan alleen het geloof, het ver trouwen op God. Goeden moed kan hij alleen hebben, die zijn verwachting niet van de menschen noch van zich- zelven heeft, maar zijn kracht en sterkte uit Christus put. Zonder Christus kun nen wij niet goedsmoeds zijn. E'uiten Hem is er alleszins oorzaak om moe deloos te zijn. buiten Christus is God tegen ons, ja is" alles tegen ons. Als God ons aanziet in onszelven, is er reden voor ons om te beven. Al ons lijden hebben wij onszelf berokkend. Het is een gevolg onzer zonde. Dat deze aarde een jammer- en tranendal is, het is onze schuld. Over onze zonde moeten wij klagen. Helaas, zoo velen klagen alleen over de ellende van dit leven. Zij hebben een ongelukkig leven. Maar over hun schuld tegenover God, hoort men ze nooit klagen. Wij moeten beginnen met onszelven aan te klagen en te verootmoedigen en in den naam van den Heere Jezus, God aan te roepen om zijn genade. Het is tot arme zon daren, die hun schuld gevoelen en be lijden, dat Jezus zegt„hebt goeden moed". Tot hen spreekt Hij, hebt goe den moed, want de zonde kan geen oorzaak zijn, om u te verdoemen, zij ziin u vergeven, Ik heb den overste dezer wereld overwonnen hebt daarom goeden moed, onder de verdrukking. Ik zal u niet begeven, Ik zal niet toe laten, dat gij bezwijkt, Ik zal uw Leids man en sterkte wezen op deri weg door dit leven. Als wij in Jezus een Zalig maker hebben, als wij onze hope heb ben op God als onzen almachtigen en getrouwen Vader in de hemelen, kun nen wij goedsmoeds zijn bij alles wat ons wedervaart. Maar het aangezicht des Heeren is tegen degene n die kwaad doen, om hunne gedachtenis van den aardbodem uit te roeie'n. Welk een ellendig bestaan, als wij onder de verdrukkingen God niet tot ons deel hebben. Welk een jammerlijk leven lijden wij dan. En hoe rampzalig zal ons einde zijn, zoo wij, onverzoend met God, uit dit leven scheiden. Moch ten wij daarom door Christus onze toevlucht tot God nemen. Dan zullen wij in Hem vinden een steun onder alle verdrukkingen en een hulp in benauwd heden. Gelukkig, wanneer ons oog op God is. Dan kunnen wij goeden moed hebben onder alles wat ons treft. De wereld, waarin wij verkeeren, is een overwonnen wereld. Christus heeft ze voor ons overwonnen, opdat wij niet bezwijken zouden. Nu zijn wij be veiligd tegen onze vijanden. Christus is Koning en zonder Zijn wil kan de vijand zich niet roeien noch bewegen. Door Hem zijn wij meer dan overwin naars. Wel heeft Christus ons lief gehad. Wat heeft 'die overwinning Hetn niet gekost. Wat was er niet toe noodig om de wereld te overwinnen. Hoe ge ring is onze verdrukking vergeleken bij het lijden van Jezus, waardoor Hij de wereld overwon. Hoeveel meer werd Hij verdrukt. Moet dat ons niet aan sporen, gewillig Zijn smaadheid te dra gen Moei 't ons niet een eer zijn om Zijnentwil verdrukt te worden. Laat ons dan met lijdzaamheid loopen de loopbaan, die ons is voorgesteld. Hoe geduldig en zachtmoedig was onze Heiland onder al wat Hij leed. Wat klagen wij dan over onze zeer lichte verdrukking, die zeer haast voorbij gaat en ons een gansch zeer uitnemen d eeuwig gewicht der heerlijkheid werkt Wel is de verdrukking door Jezus' lijden niet van ons weggenomen. Maar vanwege Zijn dood zal ze ons niet overwinnen. Wij zullen er niet onder verzinken. Integendeel, wij zullen met onzen verheerlijkten Heiland tri omfeeren. Ja, door Jezus' overwinning wordt de verdrukking ons ten zegen. Laat ons dan te meer goeden moed hebben. Bidden wij God, dat Hij allen tegenspoed aan ons hart heiligt. Geve Hij ons genade dat wij door de ver drukking geoefend worden. Wat zal dat zijn, als de verdrukking heeft op gehouden, als wij van alle lijden ver lost, over de wereld triomfeeren. Wij kunnen 't ons niet voorstellen, 't ons niet indenken, wat dat zijn zal. Geen zonde, geen dood, geen moeite, geen zorgen, geen tranen meer. Dan zal God alles in allen zijn. Daarom gij verdrukte en strijdende Christen, hebt goeden moed. Zie op uw Heiland, die voor de vreugde, welke Hem was voorgesteld, het kruis gedragen heeft, en de schande heeft veracht, en nu gezeten is aan de rech terhand des troons van God. Niet alleen heeft Hij zijn leven voor ons afgelegd, maar Hij heeft het wederom genomen, en nu leeft Hij om voor ons te bidden. Hij vergeet zijn verdrukte volk niet. Hij kent al hun zorgen, Hij weet al hun nooden. Als overwinnaar gezeten aan de rechterhand des Vaders, is Hij zijn volk nabij met Zijn hulp en sterkte. Zoo wij aan onszelven overgelaten waren, gingen wij te gronde. Maar Jezus begeeft ons niet. Hij heeft ons een Koningskroon verworven, die Hij ons straks na den strijd van dit leven schenken zal. Zalig dan de man, die verzoeking verdraagt, want als hij be proefd zal geweest zijn, zal hij de kroon des levens ontvangen, welke de Heere beloofd heeft dengenen die Hem Her hebben. lïtgexoradesï Sitakkera t en Zaterdag 5 tvonds 6,30 uur t Logement van erf en grond te kadaster Sectie ren 25 centiaren, aanvaarden en Duddorp, in den wland, kadaster en 80 centiaren rerhuurd tot 11 rt a f 70 per jaar, an de Weduwe v.m. 11.30 uur n het koffiehuis van den Heer eke verkoooing tide erfpacht op Simonshaven, endom van het Op den dag der i 9—11 uur. a genot op 10 ;en 15 Augustus geteekende. 'FF. ;nverkoopingen worden inge» [uli ten kantore G. 24, des avonds >en Bommel in ichten te velde, Jb. de Vos te alsnog geschie» ;n kantore van v.m. 10 uur n den Weipols n verzoeke van 15 a 20 goed ijfbans»rietmat» chine »Massee« KKERMAN. :n Overllakkee. Juli 1924. 0 p. 100 stuks, p. 100 stuks. p. 100 stuks. er 100 pond. 100 krop. stuks, stuks. per pond r 100 K.G. 0 bos. 1 Juli 1924 dokaal, Delfts ïg, werden de 50 tot 8.55 tot tot )0 tot 6.65 tot IE VEILING. |matig Opfok». Uw kuiken |hts éénmaal i v e r t u i g d gevonden te ^.G. 2'/2K.G. 1.05 190 1.- VISIE Deze Courant verschijnt eiken WOENSDAG en ZATERDAG. ABONNEMENTSPRIJS per drie maanden franco per post 75 cent bij vooruitbetaling. BUITENLAND bij vooruitbetaling f 8.50 per jaar. AFZONDERLIJKE NUMMERS 5 CENT. UITGEVERS SOMMELSDIJK Telef. Interc. No. 202 Postbus No. 2 ADVERTENT1ÈN 20 cent, RECLAMES 40 cent, BOEKAANKONDIGING 10 cent per regel. DIENSTAANVRAGEN en DIENSTAANBIEDINGEN f 1.— per plaatsing. Groote letters en vignetten worden berekend naar de plaatsruimte, die zij beslaan. Advertentiën worden ingewacht tot DINSDAG- en VRIJDAGMORGEN 10 uur. JOHANNES 16 s 33b. In de wereld zult gij verdrukking hebben maar hebt goeden moed ik heb de wereld overwonnen. III. {Slot). De Copie van Ingezonden Stukken die niet ge» plaatst zijn wordt niet teruggegeven. Buiten verantwoordelijkheid van Redactie en UitgevM Mijnheer de Redacteur. Beleefd verzoek ik -U een plaatsje voor bovenstaande, waarvoor bij voorbaat mijn beleefden dank. Behoort de Langstraat bij Ooltgensplaat Tot mijn spijt was ik verhinderd j.l. Dinsdag de vergadering voor het te houden schoolfeest bij te wonen. Waar deze kwestie mij echter zeer veel belang inboezemt, informeerde ik heden naar het verloop daarvan en nu spijt het mij nog meer, dat ik er niet kon zijn. ïk zou dan zeker geprotesteerd hebben tegen de dwaze besluiten die door die vergadering zijn genomen. De heer Breeman, Hoofd der School no. 2 (Langstraat) vestigde er de aandachi op. dat z.i. de L. weinig finantieelen steun zal brengen. Deze heer sprak uit ondervinding en kan toch heusch daarover wel oordeelen. En wie in de L. bekend is, zal met den heer Breeman vra» gen Wie moet in de L. betalen Dat zijn slechts enkelen. En het antwoord der vergadering Flauwe, minderwaardige grapjes, pogingen om de zaak bespottelijk te maken, eerst een voorstel om de L. geheel op zij te schuiven en eindelijk een besluit om het hoofd van school no. 2 te laten probeeren om geld bij elkaar te krijgen. Is het genoeg dan mag hij meedoen, is het soms drie stuivers te kort, mag het ook nog, doch is het onvoldoende dan blijven de kin» deren van school no. 2 maar thuis. Nu een vraag: Geven de Burgemeester van Ooltgensplaat, de notaris, geneesheer, secreta» ris, raadsleden, wethouders, zakenlieden, die ook in de L. koopen of verkoopen enz. hunne bijdrage alleen voor school no. 1 Of zijn deze heeren ook resp. burgemeester, notaris, geneesheer, secretaris, raadslid, wethouder en koopman voor de menschen in de Langstraat? Zoo ja, dan mag ook niet van de L. worden geeischt dat men in verhouding volgens het aantal kinderen evenveel bijdraagt als O. dat burgerij bezit. Het is dus zeer wenschelijk dat besloten wordt alle kinderen gelijk te behandelen en Ooltgensplaat en Langstraat beschouwen als één gemeente en ik verzoek daarom ieder die op. de lijsten teekent, achter zijn naam te vermelden de woorden »voor beide scholen.« De zaak is dan zuiver en het schoolfeest zal dan werkelijk een feest zijn voor de kinderen die te Ooltgensplaat één der Openbare Scholen bezoeken. A. B. C. Z. Mijnheer de Redacteur Vergun mij s.v p. ook een plaatsje in Uw blad voor het volgende. In den laatsten tijd worden eenige inge» zonden stukken in de bladen geplaatst over de kerkgracht te Sommelsdijk. Het eigenaardige daarvan is dat er drie zijn die verbazend veel belang stellen om de kerks gracht te behouden en een die het tenminste opgenomen heeft voor de omwonenden, maar allen zijn buitenstaanders die volstrekt geen belang hebben bij het al of niet bestaan der Kerkgracht, ze zijn nog niet eens inwoners van Sommelsdijk. Nu kan ik het nog een plaatsje geven dat Heemschut nog een lans durft breken voor het behoud der kerkgracht, maar dat Mejuf» frouw Slis zulks doet begrijp ik niet best, tenzij dat ze plan heeft hier in den Ring te komen wonen omdat het hier zoo schoon is bij de kerkgracht. Ik denk als Mejuffrouw Slis dat eens deed en dan de kosten voor haar rekening nam die er aan verbonden zijn om de kerkgracht zuiver en schoon te houden zoodat ze geen last meer opleverde voor de omwonenden, dat dan de Raad van Sommelsdijk nog wel te bewegen zou zijn de kerkgracht in zijn ouden toestand te herstellen. Ik plaats dit ingezonden stukje omdat het buitenstaande publiek niet zou denken dat de omwoners ook er voor zijn de Kerkgracht te behouden, in het jaar 1911 is door bijna al de Ringbewoners reeds een request inge» zonden aan den Raad om tot demping over te gaan maar de Raad kon toen niet over de kosten heen die toen twee duizend gulden hadden bedragen. Gelukkig is de Raad nu besloten tot dem» ping over te gaan en zullen wij als Ringbe» woners al vast een overlast minder hebben. Met dank voor de plaatsing D. JOPPE Czn. Sommelsdijk, 4 Juli 1924. Nieuwe Tonge, 2 Juli, 1924. Mijnheer de Redacteur "Wie helpt meê aan een Ziekenauto voor Flakkee Nu de praktijk me weer eenigen vrijen tijd laat, zou ik dezen willen wijden aan de vers wezelijking van dezen reeds lang door mij ges koesterden wensch. Om dit te bereiken richt ik me hierbij tot de inwoners van »Flakkee«, om de campagne in te leiden. De kansen daarvoor zijn thans veel beter dan eenige jaren geleden. Ten eerste zijn de aanschaffingskosten sterk gedaald. De firma Dolk te Rotterdam, die ook de Ziekenauto's voor die stad levert en onderhoudt, heeft me bericht, dat ze voor f 4000,— een nieuwe, goed ingerichte zieken» auto kan leveren met bepaalde, door mij be= sproken onderdeden als schokbrekers enz. enz. Ten tweede leveren de exploitatiekosten ook geen bezwaar meer op. Scheen 't vroeger nood» zakelijk een beroepschauffeur aan te stellen op vast salaris (dat allicht niet zoo gering zou zijn), om over iemand te kunnen beschiks ken, die ten allen tijde met de auto zou kuns nen rijden, thans is dit door de veranderde tijdsomstandigheden overbodig geworden. We hebben n.l. hier in Nieuwe Tonge een beroep schauffeur, die bereid is, om dit te doen tegen een m i. zeer billijke belooning. Voor f 10, zou hij b.v. een zieke naar Rotterdam willen vervoeren met de ziekenauto. Daar hij mij sinds October 1.1 op mijn buitenspraktijk ge» regeld heeft bediend als chauffeur bij dag en nacht en alle mogelijke en onmogelijke toes standen van weg en weer, heb ik hem leeien kennen als een ervaren en betrouwbaar chaufs feur, wien ik mij zelf en de zieken onder allerlei omstandigheden kan toevertrouwen. Hij heeft bovendien nog een ervaren chauffeur in zijn dienst, die ook steeds gereed staat voor den dienst. Ook als ik onverwachts overdag of 's nachts per auto op pad moest, stond hij zelf of zijn chauffeur geregeld na enkele mis nuten voor mijn huis met een zijner auto's klaar voor de reis. In geval van nood of ziekte zou zeker niet tevergeefs een beroep gedaan worden op een derden ervaren en betrouwbaren beroeps» chauffeur hier ter plaatse. 't Is een voordeel, dat al deze chauffeurs dagelijks met Fords rijden Want de firma Dolk raadde aan een ziekenauto te doen bouwen op een Fordschassis. De Fordmotor is eenvoudig, betrouwbaar, sterk. In de afge» loopen winter heeft hij zich altijd schitterend door de modder en de sneeuw heengeslagen, hoe( slecht de wegen ook waren, wat iedere meer deftige motor hem lang niet zoo na zou doen. 't Is waar de Fordcarosserie is wat licht, hoewel voor de kleiwegen op de Z.< Hollandsche eilanden, misschien juist daardoor de doelmatigste, als men altijd van de auto gebruik wil kunnen maken. De carosserien van de tegenwoordige gesloten Ford's zijn echter reeds zeer verbeterd en zien er in één woord keurig uit. Maar hoe men hierover wil oordeelen, met de carosserie hebben we in ons geval niets te maken, want die laten we er door de firma Dolk op maken volgens de eischen, die daaraan gesteld moeten worden. En dan hebben we een mooie, goed inge» richte ziekenwagen met een betrouwbaren, sterken motor, waarvan de trekkracht door 't aanbrengen van een Ruckstell as, zoo ge» wenscht nog enorm opgevoerd zou kunnen worden. Een derde zaak, die zich verder zou voordoen, is de z.g. meldingsdienst. Om voor heel Flakkee 't meest mogelijke nut van zoo'n ziekenauto te kunnen trekken, zou men deze altijd telefonisch moeten kunnen ontbieden. Overdag gaat dit ook wel, omdat bedoelde chauffeur telefonisch verbonden is. Voor die gevallen, waarin een patient met de eerste tram boot oL Middelharnissche boot o verge» bracht zou moeten worden, zou een oplossing gezocht moeten worden in den zin van de thans reeds bestaande nachttelephoondienst. Ik ben zelf altijd buiten de gewone kantoor» uren met het hoofdkantoor te Middelharnis verbonden en door een neventoestel met bo» vengenoemden chauffeur, zoodat hierdoor reeds eenigszins aan dit bezwaar is tegemoet gekomen. De auto zou bovendien bij mij uitstekend gratis gestald kunnen worden, daar mijn koets» huis leeg staat, sinds ik mijn rijtuig verkocht heb. De chauffeur zou de auto dus onmiddeliijk bij de hand hebben en ik zou gemakkelijk toezicht kunnen houden op 't goede onder» houd ervan. Als dit alles zoo tot stand gebracht kon worden, dan zou men voor plm. f 35.— een patiënt naar Rotterdem kunnen vervoeren, zooveel als nu 't vervoer per tram zoowat kost (het vervoer van begeleidende personen inbegrepen) en dan zou daarin nog begrepen zijn een zeker' overschot voor afschrijving op de auto. 't Is niet de bedoeling, dat iedere zieke persé met zoo'n auto vervoerd moet worden. Vervoer per boot is bij goed weer uitstekend, maar maakt men gebruik van den gewonen dienst, dan moet een ernstige patiënt öf bo» ven op de boot geplaatst worden, öf in de kajuit of in een paviljoen gelegd worden, waar hij of zij dan nogal eens aan dê belangstel» ling van 't publiek is bl lotgesteld. Een zie» kenauto zou in dat geval ook dikwijls dienst kunnen doen, om zoo'n patiënt gemakkelijk naar de boot te brengen. Vervoer per tram is op zichzelf niet onbruikbaar, maar ik herhaal ook hier, dat een bagage» of deel van een postwagen toch geen behoorlijke plaats is voor onze ernstige zieken. Het ziet er gewoonlijk »- ..'1 als vanzelf rommelig in uitde wagon ram» melthet is er nogal donker in, en ook voor de begeleidende personen is de reis er alles» behalve gemakkelijk in. De patiënten moeten dan vervoerd worden in een brancard, waar» in ze achter zeilen onttrokken moeten worden aan de koude en de belangstelling van het publiek. De raderbrancard is voor de slacht» velden een mooie uitvinding geweest van Generaal De Mooij, maar 't is een telkens op» vallend feit, dat onze gewone zieken er een instinktmatigen afschuw van hebben. Ze schij» nen 't te beschouwen, alsof ze in een soort doodkist komen te liggen, en hoe men ook praat, ze hebben er eenvoudig een afschuw van en waarvan ze alleen gebruik willen ma» ken, als het beslist moet en eenmaal hier niet anders kan. Bovendien moeten ze dan eerst daarin naar de tram gebracht worden aan de haven weer uitgeladen worden en op de tram» boot gebracht, waar ze dan weer bovenop moeten blijven of in een gevaarlijk drukke kajuit geplaatst; d^n te Hellevoetsluis weer in de wagen en te Rotterdam er weer uit, om dan, als men geen gebruik wil maken van een ziekenauto, daar door de stad gezeild te worden tusschen allerlei auto's, bussen, vracht» wagens enz. door, voortgeduwd vaak door familie of buren, die aan 't overstelpende stadsleven heelemaal niet gewend zijn. Al deze bezwaren en onaangenaamheden vallen weg bij 't vervoer per ziekenauto. Nu wordt op Flakkee af en toe nog als bezwaar tegen een ziekenauto naar voren geschoven, dat 't vervoer voor de zieken daarmee nog niet best of aangenaam zou zijn vanwege 't schokken van een auto. Dit is nu wel wat overdreven, op zijn zachts gezegd. De a'utomobielentechniek, is de laatste jaren met reuzenschreden vooruitgegaan en nog steeds worden allerlei verbeteringen aan» gebracht, zoowel wat de betrouwbaarheid als 't aangenaam rijden betreft. Onze ziekenauto zouden we o.a. laten voorzien van schokbre» kersverder van oliehoudende veerhoezen enz. De veeren van een auto worden over 't algemeen sterk verwaarloosd. Doordat ze mees» tal onbeschermd tegen weer en modder gela» ten worden, roesten ze inwendig spoedig. Gevolgen slechte veering, sneller slijtage aan de auto onaangenamer rijden. De oliehouden» de veerhoezen, die b.v. in Engeland veel toe» gepast worden, voorkomen dit. Dan is de banden techniek ook allerminst stil blijven staan. Door het laten aanbrengen van extra breede achterbanden wordt het aan» genaam rijden sterk bevorderd. De snelheid is dan wel iets verminderd, maar voor een ziekenauto is dit van minder belang. Hier be» hoeven geen dolle ritten mee gemaakt te wor» den. Als men de banden bovendien wat min» der hard oppompt dan de bandenfabrikanten graag hebben met 'toog op den garantietijd, dan worden de schokken eveneens sterk ver» minderd. Dit wordt door vele autobezitters gedaan, die liever aangenaam rijden dan er op te letten of de banden 't nog een paar honderd K.M. langer zouden uithouden, als ze hard opgepompt gehouden werden. Er zijn tegenwoordig banden in den handel, die hun lucht niet verliezen, al komt er b.v. eenspij» ker in terecht en die bijzonder zacht, hoewel iets langzamer rijden, door hun bijzonderen bouw de z.g.n. Confortbanden. Zoo heeft de techniek er steeds naar gestreefd de auto's steeds volmaakter te krijgen. Wie zich hiervoor interesseert behoeft de laatste jaargangen van »De Auto,het orgaan van de Koninkl. Nederl. Automobiel»Ciub, er maar op na te zien. Ten slotte kan men tegenover deze theore» tische bezwaren de praktijk stellen. En dan zien we, dat nagenoeg overal de zieken per auto naar de ziekenhuizen vervoerd worden, 'k Heb nog eens expres geïnformeerd bij een der doktoren te Oud»Beijerland, hoe de zieken in de Hoeksche Waard vervoerd worden. Ant» woord: Bijna altijd per auto; aan vervoer per tram schijnt heelemaal niet gedacht te worden. Ook vervoer per boot heeft nagenoeg niet plaats, hoewel een stoomboot 3 maal daags van Oud»Beijerland naar Rotterdam vaart. Een paar jaar geleden heb ik ook zelf nog een patiënt per ziekenauto laten vervoeren, die leed aan een bijzonder pijnlijke wervel» ontsteking, dus wel een van de ongunstigste gevallen, die men zich denken kan voor zoo'n vervoer en dit had nog wel plaats in den tijd van de bieten»campagne. 'k lierinner me nog goed, dat er bergen bieten op den Middel» harnisschen havenkant lagen opgestapeld. Wel» nu, patiënt verklaarde nadrukkelijk, dat dit vervoer hem uitstekend bevallen was. En de hoogste geneeskundigen te Rotterdam lieten hem na onderzoeken op dezelfde manier naar huis brengen, zonder dat over een ander ver» voermiddel ook maar gesproken werd. 't Eenige bezwaar, dat genoemd werd, was dit, dat de kosten zeer belangrijk waren. We behoeven bovengenoemd bezwaar tegen een ziekenauto dus niet al te zwaar op te nemen. Maar 'k heb de moeite, dit nog eens uit» voerig te weerleggen, me getroost in 't belang van 't slagen van ons pogen, 'k Vertrouw echter, dat deze personen dit royaal zullen steunen, het dan maar aan de zieken over» latende welk vervoermiddel ze verkiezen. De keus zou m.i. niet twijfelachtig zijn. Hoe is nu de gang van zaken, dien ik zou wcnschen - VJ

Krantenbank Zeeland

Maas- en Scheldebode | 1924 | | pagina 3