AdvertenUën, t ee |C. C.BEN DER Boot- en Tramdiensten, Cr B M T. HelflloBBingeB, T. 8CHILPER00RD, Spiegels sa Schilderijen 40S. W ESS EL ESSE.,, übz. 8CHBAMM, - ROTTERDAM. - LllMAl-ITZETTEii. LUI KAMA HU VERZEKERIHfi lp BRA1SEHADE. Duitschland. Want dat is de kern der kwestie. De bescherming heeft zoodanig den levensstandaard verhoogd, dat tal van stedelingen, van fabrieksarbeiders zich niet meer tevreden stellen en behoeven te stellen wegens flinke verdiensten met een schraal stukje spek, maar dat ze behoorlijke voeding zich kun nen aanschaffen. En de bevolking neem); gaandeweg toe, krachtig toe. Emigratie op groote schaal naar het vrijhandelend Neder land of Engeland heeft niet plaats. Alles wijst op vooruitgang, op wel vaart, op bloei. Letten we nog eens op onderstaande staatje III. Loonen, brooden vleeschprijzen. Volgens de ambtelijke statistiek hebben bedragen fl a fl fl fl fl - 0 fl fl fl fl 2 rö3 73 fl T.CO O OO3- De rijzing van den vleeschprijs ad 9 pCt. compenseert dus nog niet de daling van den broodprijs ad 21 pCt. De totale voeding van den arbeider was dus gemiddeld in de laatste vijf jaar (1Ö0U/4) goedkooper dan voor 20 (1881/85). Daartegenover staat eene loonsverhooging van 44 event. 53 pCt. De brood- en vleeschprijs was blij kens de ambtelijke statistiek in de maand Augustus 190c Gemiddeld voor tarwe en rogge 160 Mk rund- en varkens- vleesch 134 Mk. Dat is dus tegenover het gemiddelde van 1881/85 voor broodkoren 16 pCt. daling. vleesch 28 rijzing. De gemiddelde rijzing van de brood- en vleeschprijzen blijft dus aanzienlijk terug tegenover de rijzing der loonen. Deze ambtelijke cijfers zijn verplet terend voor al degenen, die beweren, dat de hooge loonen weggaan met de verhoogde voedingsprijzen. 'tls niet zoo. En al was het zoo, dan nog zou de verhooging van welvaart, die in betere voeding zich openbaart, nog tot dank baarheid moeten stemmen. En dat juist is het geval in Duitsch land. Wat baat goedkoop brood, als ge het toeh niet betalen kunt. Wat baat het den tienduizenden werkeloozen, die in. Engeland uit nood Schreeuwen, den Minister Balfour reeds om hulp hebben gevraagd, die reusachtige optochten hebben gehou den, wat baat het die aanstonds tot oproer uitslaande bevolking of in En geland de broodprijzen en spek- of vleeschuitgaven minder zijn dan in Duitschland. Ze hebben nietsom zelfs het goed koopste te betalen. Neen, veel beter duur brood bij voortdurende werk zaamheden, dan goedkoop brood bij werkeloosheid. Dezer dagen werd in «Het Volk« door Wibaut in zijn Eco nomische kroniek een staatje gezet over de duurdere prijzen van Amerika en de hoogere verdiensten. Het stukje was van 11 Nov. jl. en luidt aldus Het departement van arbeid in de Vereenigde Staten van N.-Amerika maakt een overzicht openbaar van gemiddelden gang der loonen over het geheele land over het jaar 1904 verge leken met den gemiddelden prijs van levensonderhoud. Er zijn met groote zorgvuldigheid over alle Staten gegevens verzameld, geschrift en gegroepeerd, op grond waarvan de uitkomst geacht wordt een juist beeld te geven van de gemid delde verhouding over het heele land. In 1904 dan waren de loonen ruim 12 cent per gulden (122/10 pCt.) hooger dan gemiddeld over het tijdperk 1890- '1899. Doch de prijzen in het klein van levensmiddelen, dat wil zeggen het grootste aandeel in de kosten van levensonderhoud stegen ook met bijna 12 ceni per gulden fll7/10pCt.) Met hun gemiddelde weekloon kon in 1904 slechts een kleinigheid meer voedingsmiddelen worden gekocht dan in 1890 -1899 namelijk slechts één tweehonderdvijftigste gedeelte, of voor nog geen halve cent per gulden. De cijfers toonen ons alweder, dat enkel loonopgaven ons geen beeld geven van mindere of meerdere wel vaart der arbeidersklasse, wanneer er niet naast worden vergeleken de kos ten van levensonderhoud. Want in dit geval heeft eene loonsverhooging die aanzienlijk lijkt, niet tot eenige meerdere welvaart geleid.« Aangenomen nu, dat de loonen ste gen met 122/10 pCt. en de levens middelen met 117/10 pCt. zoodat er van oversparen geen sprake was, dan nog moeten we verheugd zijn over den economischen toestand, die er heerscht. En hoe staat het in België, in Fran krijk Heeft de »N. Rott. Crt.,« vergissen we ons althans niet, in zijn Economisch overzicht eens een kijk gegeven op de Spaarbanken en bleek daaruit niet krachtig, hoe ouk in Frankrijk onder de werkende.klasse welvaart heerscht? We eindigen ój^-ze artikelen met een opmerking. »De Kölnische Zeitung« schreet aan zijn lezers: Hebt ge geen vleesch, eet dan bananenee «Fleischer Zei- tung« ried visch aan, en we weten allen, dat duizenden waterbewoners v'erorberd zijn; het «Berliner Tage- blatcc wil Gemeentelijke varkensfok kerij 't is ons alles goed door wat middelen men in Duitschland het volk goed voeden wil, want èn bananen èn visch, ze zijn uitstekende voedings middelen maar er blijkt des te meer uitDuitschlands volk kan goed voed sel koopenbananen en visch zijn ook niet goedkoop en Gemeentelijke var kensteelt zal 't spek in geenendeele goedkooper makendoch het volk wil goed voedsel, omdat het er de verdiensten naar heeft Door de protectie dan het welvaren van Duitschland En dwaasheid is het, van haar te beweren, dat ze d"e dood is voor den werkman met naam en woonplaats Een Hoofdagent van een sedert jaren bestaande Levensverzekering- Maatschappij vraagt op iedere plaats op Flakkee een Een keurige gelegenheid om in dc aanstaande wintermaanden een flinke bijverdienste te hebben. Adres„Agent" aan W. BOEK HOVEN, SOMMELSDIJK. fpriieuw or. vangen een partij Luxe cloozen Postpapier en Enveloppen in prijzen vanaf 30 cent tot /'3. Boekhandel ran worden gesloten met I a 2 borg ai, zonder levensverzekering ot korten of langen termijn. Brieven franco No. Bureau van dit Blad. Mahonie- en Notenkasten en Tafels. Meubelfabrikant, JOS. WESS EL, Doopgoed te huur. A. A. MIJS, SoniüDeisdijk 1 1 s 5 s fl fl fl 91 neii trer pruieuiie vuur CD t S A sc.; 53 c- - fl O P* <D fl I K* O CD *"0 W •-ZTi-23 CQ r-< fl 'kI S CD O QT <n a m fl IO brj :c ".flp fl O fl O m D- O) fl 2 ÖJjfl A C/5 O d) 11 C -a 00-5 fl o CQ 5 fl 03 fl ffl A3 O fl 'fl flc; 03 fl I Oi ■O) fl O 'OD fl fl T2 <V Q X> cc fl 05 •73 O CD CD _Q bD A O X> «73 CZÏ fl <D <D -fl C CL) "C .fl Ah 03 «2 t/Ü o £c k O CD A3 fl CO 1S to fl X) r—t s X biD CD ,.o^ cc to b£ .9 15 r- tb T-l 0 CM b£ 2 .9 CS3 O öf ft) lO 'X ÓD 8 3* C3 Duur brood is niet erg, als er maar genoeg van te koopen valt. tjootien en Kosten van levens onderhoud. worden legen scherp eoncurreerende prij zen geleverd door J. TIËI1AM. Soimnelstliik. I w. êmiïiÉMiM'M, - SOMMELSDIJK. - j)gaiiac)t(3MsiiagoiP®gi?S5Mi)oot5)@i)])«g)otgc^| MEBJiSELiMABïWËJL, Westdijk, ftliddclharnis. Door ruimer loculiteit, groote voor raad van solide Meubelen in alle stijlen. Stroo-, Riet- en léusseiistoeleii, in alle mogelijke modellen. in ruime keuze. Zeer solide geschilderde Meubelen Massive Tegelhaardplaten, verder alles wat lot de Meubelzaak behoort. Solied concurreerende, maar vaste prijzen. tel vraaöfc Catalogus aam LEIDEM-AM5TERDAWI) ROTTERDAM Wijnhaven ZZ.94" KIPSTRA AT 84, ROTTERDAM. Heeft steeds voorradig een groote partij eigengemaakte Een ieder koopt tegen fabrieksprijzen, dus voor u uw inkoopen doet eerst eens kijken bij Meubelfabriek, Kipstraat 84, Botterdam eerste Meubelwinkel vanaf de Stadhuis- steeg PASSAGE 25, (vroeger Hang 7), Magazijn aan 14 i sst!er- C-osi tecS ie 35N Leveren een complete soliede in de prijs van f 10, f 15, f20, f25 en hooger in prijs. De firma DE JONGE Go., gevestigd te Amsterdam, verzekert tegen BR4ND- SCHADE. Ondeiling en op vaste premie. A&ent MIDDELHARNIS. Stoomboot-Mij. „Overflakkee en Goedereede". Winterdienst van 1 September 1905 tot 1 April 1906. Afvaart Maaskade W.Z. Vertrekuren van Rotterdam: In November, December en Januari 8.30 en 1.45. Februari en Maart 8.30 en 2 uur. Y a a r t ij dSchiedam 30 minuten, VLaardingen 45 minuten, Spijkenisse 1,15 uur. Den Tol 1.45 uur, Nieaw-Beierland 2 uur, Den Biersum 2,15 uur, Zuid- land 2,30 uur Middólhamis 3 uur. Y er trek uren van MiddelharnisIn November Maandag en Dinsdag 5.en 2.overige dagen 6 30 en 2.— December en Januari Maandag en Dins dag 5.— en 1.30, overige dagen 6,30 en 1.30 Febr uari en Maart Maandag enDinsdag 5.en 2.—overige dagen 6 30 en 2.uur. Geen dienst op Zondag, 1 e Kerstdag en Nieuw jaarsdag. II)EN BOMMEL. SloombooLMaatschap ij „Den Bommel". Y interdicnst van 2 Oct. 190., toten met 31 Maart 1906. Afvaart Maas' ade \V.Z. Ye rekuron van RotterdamDagelijks nm. 1,30 uur. Y aartijd: Schiedam een half uur, Vlaardingen 45 min., Spijkenisse 1.15 uur, Hekelingen 1.45 uur. Nieuw-Beierland 2 uur, Den Biersum 2,15 uur, Koorndijk en Zuidland 2.30 uur, Stad aan't Haring vliet 3 uur, Den Bommel 3.30 uur. Y ertrekuren van Den BommelMaandag en Dinsdag vm 4,30* uur. Donderdag, Yrijdftg en Zaterdag vm. 6 uur. 2e Kerstdag vm. 6 uur. Extra dienst Woensdag 27 Dec. '05. Yan den Bommel naar Rotterdam vm. 6 uur. Vau Rotterdam naar Den Bommel nm 1,30 uur. Geen dienst op Zondag en Woensdag, le Kerst dag en Nieuwjaarsdag. HELLEVOETSLUIJS. Stoomboot-Maatschappij „Maasnymph." Winterdienst van 1 Oct. 1905 toten met 31 Maart 1906. Afvaart Maaskade W.Z. Y ertrekuren van RotterdamZondag 8.30 en 4,30, Maandag 8,30, 12,45, 1,30 4,30 en 7 uur. Dins dag 8,30, 12,45, 1,30 en 4,30, Overige dagen 8.30, 12.45, 1,30 en 4,15 uur. Y a a r t ij d Schiedam, eirca 20 en van Ylaardin- gon circa 35 min. na het vertrek van Rotterdam. Vertrekuren van Hellevoetsluis r Zondag 7,20 en 3,50, Maandag 4,30, 5,45, 7, 8,30, 12 en 3,50 uur. Dinsdag 4,30, 5,45, 7, 8,30, 12 en 3.50, Overige dagen 7, 8,30, 12 en 3,50 uur. Aankomst te Vlaardingen circa 1,35 uur en te Schiedam circa 1.55 uur na het vertrek uit Hellevoet- sluis. Nieuwjaarsdag, le en 2e Kerstdag dienst als op Zondag. Extra dienst op 23 Dec. en 2e Kerstdag, van Hellevoetsluis 's av. 6 eu van Rotterdam's av. 6 uur. Van Nieuwesluis naar Rotterdam: Y ertrekuren: Maandag en Dinsdag vm. 5,30, circa 7, 8, circa 9,15, nm. 1 en 5 uur. Oveiige dagen vm 8, circa 9,15, nm. If en 5 uur. f Vervalt op Zondag. tfftlEIXE. Stoomboot-Maatschappij „Maa9nymph". Win'erdienst van 1 Oct. 1905 tot en met 31 Maart 1906., Afvaart Maaskade W.Z. Vertrekuren vanj Rotterdam, Dinsdag vm. 8.30 nm. 1,30 en 4,30. Overige dagen vm. 8,30, nm. 12,45,f 4,30 en 7 uur. Y e r t r e k van Schiedam circa 20 en van Vlaardin gen 35 min. na het vertrek uit Rfftt rdam. Y ertrekuren van Brielle Maandag en Dinsdag vm. 5, 7,30, 8,45, nm. 12,30 en 4,30. Overige dagen vm. 7,30, 8,45,f nm. 12,30f en 4,30 uur. A ankiomst te Vlaardingen circa 1,10 uur en te Schiedam circa 1,30 uur na het vertrek uit Brielle. f Deze dienst vervalt op Zondag. Alleen Zondag én Maandag, doch niet op 24 en 25 December. Nieuwjaarsdag, le en 2e Kerstdag, dienst als op Zondag. Extra dienst op 23 Dec. en 2e Kerstdag, van Brielle 's av. 6,30 en van Rotterdam 's av. 6 uur. Van Nieuwesluis naar Rotterdam. Vertrekuren: Maandag en Dinsdag vm. 5,30, circa 7, 8, circa 9, i5, nm. 1 en 5 uur. Overige dagen vm. 8, circa 9,15, nm. lf en 5 uur. f Vervalt op «Zondag. STELLENDAM. „Stoombootmaatschappij Maasnymph." Winterdieusfc van 1 Oct. 1905 toten met 31 Maart 1906 Afvaart Maaskade WZ. Vertrekuur van Rotterdamdagelijks, behalve Zondag, nm. 1.30 uur. Vaar tijd: Schielam 20 mia., Vlaardingen 35 min., na het verlrek uit Rotterdam. Vertrekuren van Stellendam: Maandag en Dinsdag 5 en overige dagen 6 uur. Vaartjjd: Ylaarxiinge i :2,10, Schiedam 2,30 uur na het ven rek uit SteUendani. Geen dteiist op /Zondag, le en 2e Kerstdag en Nieuwjaarsdag. RHJiiASYEER van Hellevoetsluis op Goedereede en Overflakkee Winterdienst aangevangen 1 Oetob9r 1933. I-öji Stellendam naar'Middelharnis en Ilelleeoetsluis. Voorm. 5.30 uur en nam. 1,uur. Van Middelharnis naar Hellevoetsluis. Voorm. 6,45, 8.30 eu nam. 2,uur. Van Hellevoetsluis naar Middelharnis. Voorm. 7,30, en nam. 3,uur. van Hellevoetsluis naar Stellendam. Voorm. 11 uur. Van Middelharnis naar Stellendam. Nam. 3,30 uur. De vertrekuren zjj'n in Amsterdamschen tijd op,, gegevoa. PERNIS. Stoombootreederij „Pernia". Peijenoordstraat 41. Afvaart Maaskade W.Z. VERTREKUREN van Rotterdam: Zondag 9 eu 4 uur, Maandag 9, 12.15 en 4.30. Dinsdag 9, 12.15, 2.15 en 4.30 uur, overige dagen 9,12.15 en 4.30 uur. Vaar tijd: Charloia 10 minuten, Schiedam 20 minuten, Pernis 30 minuten. V ertrekuren vau PernisZondag 8 en 3 uur. Maandag 7,30, 10 en 3 uur, Dinsdag 7,30, 10, 1 en 3 uur, overige dagen 7.30, 10 en 3 uur. (Vau af 15 Februari Maandag en Dinsdag vertrek 7 uur in plaats 7,30.) OUD-BEIERLAND. Stoombootmaatschappij „Oude Maas." Afvaart Mauskade W.Z. VERTREKUREN van Rotterdam naar Oad-Ueier- land alle werkdagen 8.30, 1.30. V a a r t ij dSchiedam 30 minuten, Vlaardingen 45 minuten, Spijkenisse 1 uur "5 minuten. Oud-ileier- land 1 uur 30 minuten. Vertrekuren van Oud-Beierland alle werk dagen 6.30. (Dinsdag 6) en 10.30 uur. ROTTERDAM D.P. RRIELLE. Via Vlaardingen Postboot. Vertrek. Aankomst. 9.— 10.20 1,32 3.15 3.29 5,10 6,50 8,15 BRIELLE. ROTTERDAM D.P. Vis Vlaardingen Postboot. Vertrek. Aankomst. 6.40 8,6 12,— 1,31 3,25 5.— 7.— 8.45 Kotterd. Hellevoet- B.P. sluis, via Vlaard. Postlio. Vertrek. Aankomst. 5,11 12,20 3,29 6.50 -8,53 6,45 10,35 2.— 5,30 8.30 10.30 Hellevoet- Hotterd. sluis. D.P. via Vlaard. Postbo. Vertrek. Aankomst. 6.10 7.35 12.35 3.— 6,40 2,— 9,39 2.34 5- 8.45 11,55 S'&'oo.wfim&ai. Rot erdaiu, Barendrecht, Blaakschedijk, Oud-Beierland, Klaaswaal, NumaBsdorp- Haven en tuescliengelegeu halten. Rotterdam, Rosestraat, Vertrek 6,— 7.30 9.40 11.57 Barendrecht 6,26 7 50 10.7 12.21 Blaakso.hedijk 6.44 8.11 10.30 12.43 Oud-Beijerland 7.3 8.15 10.35 - 12.50' Klaaswaal 7.29 9.47 11.13 1.26 Numansdorp-Haven, Aankomst 7.50 9.8 1.46 SQ o O 2 se -4 -a 1.10 1,36 2,- 2.6 2.50 3.10 1.50 4.10 6.23 8.37 t* 2.9 4.40 n 6.45 9.— 2.30 5.3 -o 7.6 9.19 a 2.38 5.11 -.e 7-10 o. 3.8 5.45 O 7.43 CS 3.24 6,4 -4 8.3 co Numansdorp-Haven, Vertrek s Klaaswaal g a Uud-Beijerland 3 5 Blaakschedijk a Barendrecht Rotterdam,Rosestr. Aank. X bo -q -o 4.17 4.43 5.1 5.55 6.26 6.57 6.33 6.56 7.3 7.42 8.1 8.26 (8.57 19.17 '9.27 '9.59 10.18 10.40 10.50 11.13 11.28 12.2 12.21 12.45 1.48 2.7 2.15 2.47 3.4 3.26 3 12 3.39 3.54 4.30 4.50 5.14 5.25 5.45 5.59 6.38 6.55 7.20 7.52 8.8 8.16 8.44 9.— 9.22 9.44 10.21 10.38 11 Rotterdam, Middeldijk, Rjjsoord, Zwijnd.eciit en tusaeiiengelegeu halten. Zwijndrecht Rijsoord Middeldijk Rotterdam Vertrek Aankomst "1 r. c 3 5 Rotterdam Middeldijk Rijsoord Zwijndrecht Verfrek Aankomst 5.22 o-g 7.12 9.29 1.35 4.5 5.48 2 7.33 9.49 1.53 4.23 6.9 3 JQ S-m 7.33 10.11 2.13 4.44 6.57 cS 8.26 10.40 3.26 5.14 7.30 9.40 1.50 4.20 7 56 10.14 ,3.— 4.47 8.17 10.34 3.23 5.8 8.36 10.53 3.48 5.27 6.7 6.26 6.48 7.20 6.25 6.51 7.13 7.34 ajT ■co o b a Strijen f HavenJ(Jillaarshoek, Puttershoek, Blaasehedijk, Rotkrdam en tusschengelegen halten. Stnjen (Haven) Vertrek ca 5.— g 6.50 9.12 1.40 3.45 5.54 Cilluarshoek B O 5.17 pc O 7.10 9.29 1.58 4.1 6.10 o. Puttershoek 1 5.29 CP 7.25 9.41 2.13 4.11 6.20 O Blaaksehedijk Aankomst -ej 5.46 3- 7.39 9.56 2.28 4.25 6.31 5 e Rotterdam a 6.57 8.26 10.40 3.26 5.14 7.20 Rotterdam Verti ek 7.30 9.40 1.50 4.10 6 25 Blaak: 'ïedijk Tl 8.11 10 30 2.47 5.3 7.6 O-* Puttershoek 8.23 '10.43 3.— 5.15 7.19 <P Cillaarshoek 8.33 10.55 3.11 5.25 7.32 O Strijen (Haven) Aankomst 8.48 11.12 3.27 5.40 7.50 Rotterdam, Numansdoip-Haven, Zuid Beijerland en tusschengelegen halteD, alleen op t ij d i g verzoek. Rotterdam Vertrek 6.7.30 9.40 11.57 1.50 4.10 6.25 Stt* Numansdorp-Haven 7.56 9.18 2.54 3.30 '6.10 8.13 o Zuid-Beijerland Aankomst 8.8 9.30 11.40 3.6 3.42 6.23 8.25 r S. Zuid-Beijerland Vertrek 'O 3.39 6.12 8.20 10.18 Numansdorp-Haven 3 g 3.57 6.28 8.32 10.30 Rotterdam Aankomst g p 6 57 8.26 10.40 12.45 G-eregelde 8 toom bon tveordie.net Numansdorp-Haven- 1.8 2.56 4.40 1 20 3.8 4.52 3.26 5.14 7.20 -Willemstad—Zijpe. 7.30 S: f 7.42 S t 9.22 S- o Rotterdam, Rboon, Spijkenisse, Zuidland, Oudenhoorn, Hellevoetsluis Rotterdam Rosestraat Vertrek Rhoon Spijkenisse Zuidland Oudenhoorn Hellevoetsluis Aankomst Helle vootsluis Vertrek OudeDhoorn Zuidland Spijkenisse Rhoon Rotterdam, Rosestraat Aankomst en tusschengelegen halten. 6.20 8.55 12.35 1.— 4 6.30 6.58 9.29 cc 1.25 1.38 4.40 7.— c 7.25 9.52 2.7 2.5 5.10 7.25 3 7.46 10.11 2.35 2-26 5.28 7.44 k 8.3 10.25 O 3 2.43 5.43 7.59 <0 8.20 10.40 O 3.20 3.— 6.— 8.15 er 4.45 6.30 8.50 1.5 4.20 6.25 5.5 6.45 9.9 1.21 4.35 6.41 5.30 6.59 9.28 1.36 4.49 6.57 P 6.5 p CO 7.23 9.55 2.2 5.13 7.22 6.33 fl p 7.43 10.17 2.22 5.31 7.43 O 7.15 crq 8.20 11.— 3.— 6.5 8.20 S eenbergen en tusschengelegen halten. Brouwershaven Vertrek -g 5.22 7.30 10.20 2.7 4.10 7.55 10.10 Iv Ziorikzoe g 6.3 8.21 10.6 11.2 2.53 4.58 8.40 11.20 O Zijne Aankomst ^3 6.50 9.8 10.44 11.50 3.40 5.45 9.27 12.7 0 Anna Jacobapolder Vertrek §4 30 7.20 12.5 6.— 10.2 St. Philipsland 4.51 7.43 12.26 6.23 10.22 Steenbergen Aankomst 5.30 8.30 1.10 -T 7.10 11.2 f Steenbergen Vertrek g 5.50 9.30 4.15 7.25 11.16 St. Philipsland g 6.29 10.18 4.55 8.5 11.53 O Anna Jacobapold. Aankomst ^3 6.50 10.40 5.15 8.25 12.10 Zijpe Vertrek 7.36 9.20 11.5 1.35 5.45 8.40 10.5 12.30 fl Zieiikzee g3 8.26 11.53 2.25 6.36 9.26 10.55 1.21 0 Brouwershaven Aankomst 9.8 12.35 3.8 7.18 10.5 11.30 2.— T Geregelde Stoombooveerdienstt ZjjpeAnna JacobapolderStavenisse. cenige mm Toen zij achteruit, van bet be kinderen V«n het knaagd en had een d: geneesheer te behoudt droefheid ei toestand. Federate bedi Jl. week! tie de exar Handelscor Duitsch er dam, Utreo mens name Boekhoude correspondt voorjaarsex candidaten Handelscor aizoo meer 20 Candida examens w De oude pi van 1907 nieuwe prt op de iaa Federatie i Wij leze: Te Exlot| die in zee keert. Vo< gezin in Eenige arl besloten v slaan. In wen Van sluiks bomt Toen eet krooiplanke ze alle war aan de hut spoedig me met het gesloopt is met hare hemel. Eenigen van een a, uit Gelder arbeid i richten, gevecht, gt Dezer da werd de dier vt aangevallei dit woedef door het De ii Te Roe vreeselijk De vroti had de 1< gezet, waai die met tl Onder onr en m petroleum kinderen heel door De moi niet bede ergerde, mee naar vlammen haar cige Het wa buren poi drie slacb Zij sla want de v De moede inschiet, blijven, zo verbrand. Op Zat' ingezetene wed. Spre Het heugt de omsta volle bezit Granen. kilo 7 a 7 Haver per 1 Aardappt Ajuin 1' 1 Boter 70 Eieren 8 Aardappt heimers f3.1 Friesche B f2.50 a 2.7 Weinig Ajuin. Men best 1.90 a 1.9 Prima ktj Granen, j Rogge pej Gerst. V niet aangev a 8.80 per Haver pe Puike, bhin Witte Bo Bruine B Blunke en j Blauwe Meel wo algemeen tb opvregen <J offerten zij Vele molei zoodoende Heden oi Zaden. I zaad in b; Hectol. 18.i Vee. Aar 151 vette- Schapen en De prijzc

Krantenbank Zeeland

Maas- en Scheldebode | 1905 | | pagina 4