H. J. v. d. OUDEN. ie kinnen- e« Vitrage Gordijnen. iiveriets ie alle Hteu eg Heil. Herveiling tsdianj VAN DALEN. Kassier en Commissionair in Effecten, Kersstraat 3-5, TER NEUZEN, O UTVAITa-ElT: KANTEN, FRANJES en verder alles wat tot het GORDIJNVAK behoort. Heden ontvangen: Het toppunt der beschaving LIT T 0 0 IJs Boekhandel Gewijzigde dienstregeling aanvangende 11 Januari 1915 tot nadere aankondiging. Stoom bootdienst WALSOORDEN- HANSWEERT. Gewijzigde Dienstregeling. Sinds 1 Febr. 1915 tot nadere aankondiging. Stoomtram H A NS WEERT - V L A K E. Middelen van vervoer. Telefoon no. 58. Neemt orders voor aan= en verkoop van Effecten ter beurs van Amsterdam en Rotterdam. Verzilvert Coupons. Controleert Uitlotingen. Incasseert op Binnen= en Buitenland. Koopt en verkoopt Chèques op de voornaamste buitenlandsche plaatsen. Sluit Levens= en Brandverzekeringen. Ruime sorteering in J. L. J U R R IJ H O E B op Zaterdag 27 Februari a.s. TANDARTS, Vergeet niet uwe uit= gelezen couranten, tijd= schriften, boeken, enz. af te staan voor de soldaten. 4 Cent. De tweede druk van PHILIP MAURO, In stempelband f 2,25. TER NEUZEN. (Amsterdamsche tijd.) In correspondentie In V L A K E op lint spoor nn Ie WALSOORDEN np den train. Spoorwegdienst Terneuzen-Bent. 11 - 1108 1111 11 15 1124 1140 12 08 12 15 12 25 12 55 106 112 121 127 1 34 155 ijd.. 2 20 2 30 2 39 2 43 2 46 2 54 3 25 3 33 3 36 3 40 3 49 4 05 3 50 411 4 18 4 24 4 33 4 40 4 50 515 5 26 5 32 5 41 5 47 5 54 615 6 40 650 6 59 7 03 7 06 714 Spoorweg Terneuzen-Meciielen. t t t t 45 *3 45 52 3 52 55 3 55 59 359 07 4 07 12 412 20 4 20 25 4 25 31 4 31 35 4 35 39 4 39 45 4 45 slechts 6 40 6 47 6 50 6 54 7 02 7 07 715 7 20 7 26 7 30 7 34 9 05 912 915 919 9 27 932 9 40 9 45 9 51 955 9 59 Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Lijn Sas van Gent IJ zend ij k e. Ila 9- 933 9 38 10 10 10 30 IV 5 30 6 03 613 6 45 7 05 II des nam, ten 3 ure bij den Heer Anth. DE LE LIJS te Cadzand, ten verzoeke van de weduwe en erven van den lieer D. ADRIAAN SEN te Cadzand, van KOOP 1. Huis, Schuur en verder aanbehooren met liet recht van erfpacht tot 30 September 1933, op den grond groot 3,90 A. (26 R.) en 1.07.20 Het. (2 Gem. 127 R.) Bouwland. Ingesteld op 1025. KOOP 2. Ongeveer 0.97.15 Het. (2 Bouwland. Ingesteld op KOOP 3. Ongeveer 1.28.15 II.A. (2 Gem. 269 R. Bouwland. Ingesteld op 1400.— KOOP 4. 88.10 A. (1 Gem. 297 R) Bouwland. Ingesteld op 1200.— KOOP 5. 1.50.30 Heet. (3 Gem. 119 R.) Bouwland. Ingesteld op f 1300.— Alle koopen zijn gelegen te Cadzand, in den Tienhonderdpolder. Notaris L. G. JAMES te Sluis. Gem. 58 R.) f 1100. Brouwerijstraat 3 (Hoek Havenstraat), Ter Neuzen, is dagelijks te consulteeren van 9—12 en van 2—4 uur. Plaatsen van Kunsttanden en Gebitten. Van elk nummer van dit Blad zijn bij den Uitgever losse nummers ver krijgbaar tegen den prijs van door Het is nu wel ten duidelijkste gebleken dat dit boek, HET boek van den tegenwoordigen tijd is. De verkoop wordt steeds grooter, zoodat de eigenlijke verkoop nog feitelijk komen moet, daar het boek nu eerst in vele kringen bekent wordt. PHILIP MAURO, een bekend rechts geleerde te New-York, die op lateren leeftijd tot bekeering kwam, heeft sinds dien zijn bloeiende praktjjk vaarwel ge zegd en heeft enkele Theologische werken geschreven, die zéér bijzonder de aan dacht trokken en de verwondering van alle Theologen gaande maakte. Onder die werken is er een, waarvan dit in bgzondere mate kan worden gezegd, en dit is het boek dat thans wordt aange boden. Het boek is het resultaat van een bestudeeriug dergroote godsdienstige en sociale bewegingen van onzen tijd, die naar zijne meening alle tegen elkaar ingingen en elk een ander doel najaagden. Tot zijn groote verbazing vond hij dat al die bewegingen boe schijnbaar heterogeen één en liet zelfde einddoel beoogden, en nader kwamen, evenals langs allerlei lijnen de treinen van de meest verschillende kanten in één Cen- traal-station elkaar ontmoeten. Het groote doel van al die richtingen en stroomingen is de verheffing, ja de ver- goding van den memch. En als 't ware met helderzienden blik de toekomst peilende, beschrijft MAURO thans wat z.i. de menschheid te wachten staat. Het boek verscheen in 1909, en is dus schijnbaar betrekkelijk oud. De lezer zal er zich echter over verbazen hoever dit boek in 1909 zijn tijd vooruit was. In zijn „Besluit" komen geheele blad zijden voor, waarvan men, niet beter wetende, deuken zou dat ze geschreven waren onder den indruk van den thans woedenden wereldoorlog. Zóó precies beschrijven ze wat nu gebeurt. Breskens Groede Schoondijke Oostburg Draaibrug Aardenburg Eede Stroobrugge (D S] Maldeghem V n n n A V JJ A 5,48 6.30 6.42 6.52 7.04 7.23 7.42 7.50 8.05 8.17 8.05 8.15 8.26 8.45 9.03 9.10 9.25 9.37 10.30 10.40 10.51 11.10 11.28 11.35 11.50 12.02 1.35 1.45 1.56 2.15 2.33 2.38 2.53 3.05 4.25 4.35 4.46 5 05 5.23 5.30 5.45 5.57 6.45 7.03 Maldeghem Stroobrugge Eede (D.St.) Aardenburg Draaibrug Oostburg Schoondijke Groede Breskens V Yt A V JJ n jj A 5.30 5.48 6.05 6.20 6.27 6.45 7.04 7.15 7.25 8.30 8,42 8.57 9.03 9.21 9.40 9.51 10.01 10.53 11.05 11.20 11.28 11.46 12.05 12.16 12.26 2.05 2.17 2.32 2.40 2.58 3.17 3.28 3.38 5.01 5.13 5.28 5.35 5.53 6.12 6.23 6.33 6.05 6.17 6.32 Draaibrug Sluis A 5.48 6.03 7.45 8— 9.05 9.20 11.30 11.45 2.40 2.55 5.35 5.50 Sluis Draaibrug V A 6.05 6.20 8.40 8.55 11— 2.15 11.15 2.30 5.10 5.25 5.55 6.10 Oostburg Zuidzande Cadzand V JJ A 5.49 6— 6.12 7.25 7.36 7.48 9.25 9.36 9.48 11.50 12.01 12.13 3— 3.11 3.23 5.55 6.06 6.18 j Cadzand Zuidzande Oostburg V JJ A 6.15 6.27 6.38 8.15 8.27 8.38 10.40 10.52 11.03 1.45 1.57 2.08 4.35 4.47 4.58 6.20 6.32 6.43 N.B. De uren van vertrek op de tusschen-stations zijn bij benadering aangegeven. De treinen zullen te Schoondijke, zoo noodig, 5 minuten wachten op de aansluitingen der Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg Maatschappij. De dienst op liet baanvak Nederlandsch-Belgiscbe grens—(Stroobrugge)—Maldeghem blijft tot nadere aankondiging gestaakt. v.v. DAGELIJKS. AMSTERDAMSCHE T IJ D. Van Walsoorden naar Hansweert vm. 6.05, 9.05, nm. 1.—, 3.45, 7.—. Van Hansweert naar Walsoorden vm. 8.26, 11.45, nm. 3.—, 5!ö8,' 8A8. Van Hansweert naar Vlake vm. 6.35, 9.35, nm. 1.30, 4.15 7.30. Van Vlake naar Hansweert vm. 8.08, 11,25, n.m. 2.40, 5.45 8.30. Amsterdamsche Tijd. v. Terneuzen 6 15 Sluiskil 6 23 brug 6 26 Philippine 6 30 Sas van Gent [aank 6 39 Sas van Gent [vertr.] 6 55 Green wicht ij d. Selzaete (aankomst) 6 40 Selzaete (vertrek) 7 01 v. Ertvelde 7 08 Terdonck 7 14 Langerbrugge 7 23 Wondelgem 7 30 Aank. Gent [kl. statie] 7 40 G r e e n w i c h tij d, v. Gent [kl. statie] 805 Wondelgem 816 Langerbrugge 8 22 Terdonck 8 31 Ertvelde 8 37 Selzaete [aankomst] 8 44 Selzaete [vertrek] 9 05 Amsterdamsche t Sas van Gent [aankomst] 9 30 Sas van Gent [vertrek] 9 40 v. Philippine 9 49 Sluiskil, brug 9 53 Sluiskil 9 56 Aank. te Terneuzen 10 04 1125 1146 1153 1159 Vanaf 23 November 1914. Amsterdamsche tijd. v. Terneuzen 6 48 10 1 38 5 32 Sluiskil 6 55 10 08 146 5 40 Axel 7 03 1017 154 5 49 Kijkuit 7 09 10 26 2 03 5 58 Hulst 7 17 10 38 212 606 Duitsche tij d. a. Clinge 7 59 11 22 2 54 6 48 v. Clinge 806 1132 3 04 6 58 Kalf St. Gilles 815 11 41 812 7 07 St. Paul Aank. te St. Nicolaas 8 24 11 50 3 21 718 v- n 8 27 1153 3 24 7 21 Eigenloo Aank. te Temsche 8 39 12 05 3 36 7 33 f Stopt op de marktdagen te St. Nikolaas. Duits che Vertrek te Temsche 8 46 v. Eigenloo f Aank. te St. Nicolaas 8 59 v. 9 00 St. Paul St. Gilles 9 16 Kalf - Clinge 9 24 Amsterdams Hulst 8,54 v. Hulst 9,00 Kijkuit 9,07 Axel 9,14 Sluiskil 9,22 Aank, te Terneuzen 9,30 tij d. 1212 3 43 7 40 3 56 4 01 4 12 4 24 Stopt op de marktdagen 12 26 12 39 t 12 61 103 che t ij d. 12,34 3,52 12,48 3,58 12,65 4,06 1,02 4,14 1,09 4,22 1,16 4,28 te St. Nikolaas. 7 53 8 01 811 8 21 7,51 7,56 8,03 8,10 8,17 8,24 Vanaf I December 1914. Stoomtramweg Hulst-Walsoorden. v. Hulst, Station 5 *8 10 40 *2 25 Postkant. 5 06 8 06 10 46 2 31 Dubb. poort 5 10 8 10 10 50 2 35 Tivoli 5 14 8 14 10 64 2 39 Rustwat 5 20 8 20 11 2 45 Terhole 5 25 8 25 1105 2 50 Hoefkensdijk 5 33 8 33 11 13 2 58 Kuitaart, Tol 5 38 8 38 11 18 2 03 Kloosterz. Tasdijk 5 46 8 46 11 26 3 11 Dorp 5 50 8 50 11 30 3 15 „WalsoordenKruiswö 63 8 53 1133 318 a. Dijk 6— 9— 1140 3 25 5 25 8 5 31 8 06 5 35 8 10 5 39 8 14 5 45 8 20 5 50 8 25 5 58 8 33 6 03 8 38 611 8 46 615 8 50 618 8 53 6 25 9 - v.Walsoorden,Dijk605 *9 15 11 Kruisw. 612 9 22 11 Kloosterz. Dorp 615 9 25 11 Tasd. 6 19 9 29 11 Kuitaart, Tol 6 27 9 37 12 Hoefkensdijk 6 32 9 42 12 Terhole 6 40 9 60 12 Rustwat 6 45 9 65 12 Hulst, Tivoli 6 51 10 01 12 Dubb. poort 6 65 10 05 12 Postkant. 6 59 1009 12 a. Hulst, Station 7 05 10 15 12 Vrachtgoederen worden treinen vervoerd. 7 40 10 05 met deze Amsterdamsche tijd. Dienstregeling aangevangen 5 Jan 1915 tot nadere aankondiging. 1 Ia III Vertrek IJzendijke, Remise 8— 7— 8 20 Pyramide 8 20 7 20 3 45 Aankomst Philippine 8 52 7 52 4 17 Vertrek 8 57 8- 425 Aankomst Sas van Gent 9 30 8 83 4 58 Vertrek Sas van Gent 9 45 Aankomst Philippine 1018 Vertrek 10 23 Pyramide 10 55 Aankomst IJzendijke, Remise 11 15 Treinen Ia en Ila rijden alleen op Zaterdagen op welke dagen de treinen I en II dan vervallen! Trein II kan te Sas van Gent ten hoogste 10 minuten wachten op aankomst van den trein uit de richting Gent. Reizigers kunnen ook in en uitstappen aan de langs de lijn gelegen wisselplaatsen: Groote St Albert Oostpolder Groote St. Albert Noordpol der Vergaert Polder Bouchaute Haven Isabella Sluis Clara Polder Maagd van Gent Ponte Avancé en Pontebrug. v. Belg. Grens 11 18 540 IJzendijke 6 25 8 23 9 32 11 82 1 30 3 30 a. Schoondijke 6 48 8 45 9 55 1155 153 8 53 v. Schoondijke 7 30 8 65 10 05 12 10 2 40 4 IJzendijke 10 53 517 Belg. Grens 1106 6 29 naai- Eecloo 1160 6 40 Stoomdrukkerij D. H. Littooij Az., Terneuzen.

Krantenbank Zeeland

Luctor et Emergo | 1915 | | pagina 4