Safe deposit.
(StilUIIJ
Location de coffres-forts.
een net Meisje,
leifl-HuisIiouflster,
Ls. VAN WAESBERGHE*-JANSSENS, Gewijzigde dienstregeling aanvangende 11 Januari 1915
Gevraagd
Het toppunt der beschaving
Stoombootdienst
WALSOORDENhHANSWEERT.
Zaterdag 13 Februari 1915
Zaterdag 27 Februari 1915
Eeu Huis, Schuur,
Bouwland,
B o u w 1 a n d,
Bouwland,
B o u w 1 a n d,
B o u w 1 a n d,
Stoomtram HANSWEERThVLAKE.
Middelen van vervoer.
Sinds 1 Febr. 1915 tot nadere aankondiging.
onroerende goederen:
Wissel= en Effectenkantoor te Hulst biedt wederom gelegenheid tot nadere aankondiging,
m zijn brand= en inbraak vrije kluis tot bewaring van Effecten 1
en andere waarden en verhuurt daartoe loketten van f 7,50 per jaar af.
(Amsterdamsche tijd.)
4 Cent.
Het nieuwste boek dat
verscheen en voorhan
den is in den boekwinkel van
D. H. LITTOOIJ Az.
te Ter Neuzen,
is getiteld
PHILIP MAURO,
Prof. Dr. H. V I S S C H E R.
Prijs in stempelband
f 2,25.
In correspondentie te VLAKE op het spoor en te WALSOOROEN op den tram.
een
bij G. WIELAND,
Heerengracht 15, Ter Neuzen.
bij instel en
Koop I.
Koop 2.
Koop 3.
Koop 5.
Bouw= en Weiland, Tuin
en Boomgaard.
Spoorwegdienst Terneuzen-Gent.
Vanaf I December 1914.
Stoomtramweg Hulst-Walsoorden.
Spoorweg Terneuzên-Mechelen.
t
f
t
t
t
t
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
II
9 45
1018
10 23
10 55
1115
Ila
9-
9 33
9 38
10 10
10 30
IV
5 30
603
6,13
6 45
7 05
La Banque Ls.VAN W AESBERGHE*- J ANSSENS
a Hulst met a la disposition du public des COffreS=fortS en location a partir de
f 7,50 par an. Ces coffres sont construits d'après ces tout demiérs perfectionne-
ments et présentent le maximum des garantiés désirables.
ongeveer 16 jaar, tegen I Maart a. s.
Mej. LE MAT, Grenulaan 19a.
Van elk nummer van dit Blad zijn
bij den Uitgever losse nummers ver
krijgbaar tegen den prijs van
door
met een inleidend woord van
PHILIP MAURO, een bekend rechts
geleerde te New-York, die op lateren
leeftijd tot bekeering kwam, heeft sinds
dien zijn bloeiende praktijk vaarwel ge
zegd en heeft enkele Theologische werken
geschreven, die zéér bijzonder de aan
dacht trokken en de verwondering van
alle Theologen gaande maakte. Onder
die werken is e<" een, waarvan dit in
bijzondere mate kan worden gezegd, en
dit is het boek dat thans wordt aange
boden. Het boek is het resultaat van
een bestudeering dergroote godsdienstige
en sociale bewegingen van onzen tijd,
die naar zijne meening alle tegen elkaar
ingingen en elk een ander doel najaagden.
Tot zijn groote verbazing vond hij dat
al die bewegingen hoe schijnbaar
heterogeen één en het zelfde einddoel
beoogden, en nader kwamen, evenals
langs allerlei lijnen de treinen van de
meest verschillende kanten in één Cen
traal station élkaar ontmoeten. Het
groote doel van al die richtingen en
stroomingen is de verheffing, ja de ver
goding van den mensch. En als 't ware
met helderzienden blik de toekomst
peilende, beschrijft MAURO thans wat
z.i. de menschheid te wachten staat.
Het boek verscheen in 1909, en is dus
schijnbaar betrekkelijk oud. De lezer
zal er zich echter over verbazen hoever
dit boek in 1909 zijn tijd vooruit was.
In zijn „Besluit" komen geheele blad
zijden voor, waarvan men, niet beter
wetende, denken zou dat ze geschreven
waren onder den indruk van den thans
woedenden wereldoorlog. Zóó precies
beschrijven ze wat nu gebeurt.
DAGELIJKS. AMSTERDAMSCHE T IJ D.
Van Walsoorden naar Hansweert vm. 6.05, 9.05, nm. 1.—,
Van Hansweert naar Walsoorden vm. 8.26, 11.45, nm. 3.
Door huwelijk der tegenwoordige
wordt gevraagd met Maart of April
niet beneden de 30 jaar,
De Notaris L. G. James te Sluis is voor
nemens op
b ij toeslag,
telkens des namiddags ten 3 ure, bij den
heer Anth. DE LE LIJS te Cadzand ten
verzoeke van de weduwe en de erven van
den heer D. ADRIAANSEN te Cadzand, pu
bliek te verkoopen, de volgende te Cadzand
gelegen
en verder aanbehooren met recht van erfpacht
tot 30 September 1933 op den grond, kad. sectie
A. no. 135, groot 3,90 A. (26 R.
1,07,20 H A. (2 Gem. 127 R.)
kad. sectie A no. 275, 276 en 369.
Ongeveer 0,97,15 H.A. (2 Gem. 58 R.)
westelijk deel (4 stukken) van het kad. perceel
sectie A no. 249.
Ongeveer 1,28,15 H.A. (2 Gem. 269 R.)
oostelijk deel (6 stukken) van perceel no. 249.
Koop 4.
88,10 A. (1 Gem. 297 R.)
kad. sectie A. no. 132, (3 stukken).
1,50.30 H.A. (3 Gem, 119 R.)
kad. Sectie A. no. 245 en 126 (6 stukken).
De pacht tot 30 September 1920 van eene
partij
groot 2,05,10 H.A. (4 Gem. 190 R.) kan be
houdens goedkeuring der eigenares bij Koop I
volgen.
Aanvaarding Koop I.
Opstallen 15 Mei 1915.
Bouwland 1 October 1915.
Koopen II en III op 1 October 1915.
Koopen IV en V op 15 November 1915.
Nadere inlichtingen worden verstrekt ten
kantore van Notaris JAMES voornoemd.
3.45, 7.—.
5.58, 8.48.
Van Hansweert naar Vlake vm.
Van Vlake naar Hansweert vm.
Breskens
G roede
Schoondijke
Oostburg
Draaibrug
Aardenburg
Eede
Stroobrugge (D S)
Maldeghem
V
n
11
n
A
V
11
A
5,48
6.30
6.42
6.52
7.04
7.23
7.42
7.50
8.05
8.17
8.05
8.15
8.26
8.45
9.03
9.10
9.25
9.37
10.30
10.40
10.51
11.10
11.28
11.35
11.50
12.02
1.35
1.45
1.56
2.15
2.33
2.38
2.53
3.05
4.25
4.35
4.46
5 05
5.23
5.30
5.45
5.57
6.45
7.03
Maldeghem
Stroobrugge
Eede (D.St.)
Aardenburg
Draaibrug
Oostburg
Schoondijke
Groede
Breskens
V
n
A
V
n
n
ii
A
5.30
5.48
6.05
6.20
6.27
6.45
7.04
7.15
7.25
8.30
8.42
8.57
9.03
9.21
9.40
9.51
10.01
10.53
11.05
11.20
11.28
11.46
12.05
12.16
12.26
2.05
2.17
2.32
2.40
2.58
3.17
3.28
3.38
5.01
5.13
5.28
5.35
5.53
6.12
6.23
6.33
6.05
6.17
6.32
Draaibrug
Sluis
V
A
5.48
6.03
7.45
8.—
9.05
9.20
11.30
11.45
2.40
2.55
5.35
5.50
Sluis
Draaibrug
V
A
6.05
6.20
8.40
8.55
11.—
11.15
2.15
2.30
5.10
5.25
5.55
6.10
Oostburg
Zuidzande
Cadzand
V
n
A
5.49
6.-
6.12
7.25
7.36
7.48
9.25
9.36
9.48
11.50
12.01
12.13
3.—
3.11
3.23
5.55
6.06
6.18
Cadzand
Zuidzande
Oostburg
V
11
A
6.15
6.27
6.38
8.15
8.27
8.38
10.40
10.52
11.03
1.45
1.57
2.08
4.35
4.47
4.58
6.20
6.32
6.43
der
N.B. De uren van vertrek op de tusschen-stations zijn bij benadering aangegeven.
De treinen zullen te Schoondijke, zoo noodig, 5 minuten wachten op de aansluitingen
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg Maatschappij.
De dienst op het baanvak Nederlandsch-Belgische grens—(Stroobrugge)—Maldeghem v.v
blijft tot nadere aankondiging gestaakt.
Amsterdamsche Tijd.
v. Terneuzen
615
11 -
3 25
Sluiskil
6 23
1108
3 33
brug
6 26
1111
3 36
Philippine
6 30
11 15
3 40
Sas van Gent [aank
6 39
1124
3 49
Sas van Gent [vertr.]
6 55
1140
4 05
Greenwic
li t ij d.
Selzaete (aankomst)
6 40
1125
3 50
Selzaete (vertrek)
7 01
11 46
411
v. Ertvelde
7 08
1153
418
Terdonck
714
1159
4 24
Langerbrugge
7 23
12 08
4 33
Wondelgem
7 30
12 15
4 40
Aank. Gent [kl. statie]
7 40
12 25
4 50
Greenwic
h tij d.
v. Gent [kl. statie]
8 05
12 55
515
Wondelgem
816
106
5 26
Langerbrugge
8 22
112
5 32
Terdonck
8 31
121
5 41
Ertvelde
8 37
127
5 47
Selzaete [aankomst]
8 44
134
5 54
Selzaete [vertrek]
9 05
155
615
Amsterdams
c h e t ij
d.
Sas van Gent [aankomst]
9 30
2 20
6 40
Sas van Gent vertrek]
9 40
2 30
6 50
v. Philippine
9 49
2 39
6 59
Sluiskil, brug
9 53
2 43
7 03
Sluiskil
9 56
2 46
7 06
Aank. te Terneuzen
10 04
2 54
7 14
v. Hulst, Station 5 *8
Postkant. 5 06 8 06
Dubb. poort 5 10 8 10
10 40 *2 25
10 46 2 31
10 60 2 35
10 54 2 39
Tivoli 5 14 8 14
Rustwat 5 20 8 20 11— 2 45
Terhole 5 25 8 25 11 05 2 50
Hoefkensdijk 5 33 8 33 1113 2 58
Kuitaart, Tol 5 38 8 38 1118 2 03
Kloosterz. Tasdijk 5 46 8 46 11 26 3 11
Dorp 5 50 8 50 1130 3 15
„WalsoordenKruiswö 53 8 53 1133 3 18
a. Dijk 6- 9- 1140 3 25
5 25 8-
5 31 8 06
5 35 810
5 39 8 14
5 45 8 20
5 50 8 25
5 58 8 33
6 03 8 38
611 8 46
6 15 8 60
618 8 53
6 25 9-
Vanaf 23 November 1914.
Amsterdamsche tijd.
v. Terneuzen
648
10-
1 38
5 32
Sluiskil
6 55
10 08
146
5 40
Axel
7 03
1017
154
5 49
Kijkuit
7 09
10 26
2 03
5 58
Hulst
7 17
10 88
212
6 06
Duitsche
tij d.
a. Clinge
7 59
1122
2 54
6 48
v. Clinge
8 06
1132
3 04
6 58
Kalf
St. Gilles
815
11 41
312
7 07
St. Paul
Aank. te St.
Nicolaas
8 24
11 50
3 21
718-
v-
n
8 27
1153
3 24
7 21
Eigenloo
Aank. te Temsche
8 39
12 05
3 36
7 33
f Stopt op de marktdagen te St. Nikolaas.
6.35, 9.35, nm.
8.08, 11,25, n.m.
1.30, 4.15 7.30.
2.40, 5,45 8.30.
D u i
t s c h e
tij d.
Vertrek te Temsche
8 46
12 12
3 43
7 40
v. Eigenloo
Aank. te St. Nicolaas
8 59
12 26
3 66
7 53
v- n
9 06
12 39
4 01
8 01
St. Paul
St. Gilles
915
12 51
412
811
Kalf
Clinge
9 24
103
4 24
8 21
Amstei
damsche ti
d.
a. Hulst
8,54
12,34
3,52
7,51
v. Hulst
9,00
12,48
3,58
7,56
Kijkuit
9,07
12,55
4,06
8,03
Axel
9,14
1,02
4,14
8,10
Sluiskil
9,22
1,09
4,22
8,17
Aank. te Terneuzen
9,30
1,16
4,28
8,24
f Stopt op de marktdagen te St. Nikolaas.
v.Walsoorden, Dijk6 05 *9 15 11
Kruisw. 612 9 22 11
Kloosterz. Dorp 615
Tasd. 6 19
Kuitaart, Tol
Hoefkensdijk
Terhole
Rustwat
Hulst, Tivoli
6 27
6 32
6 40
6 45
6 51
9 25 11
9 29 11
9 37 12
9 42 12
9 60 12
9 55 12
10 01 12
Dubb. poort 6 55 10 05 12
Postkant. 6 59 10 09 12
a. Hulst, Station 7 05 10 15 12
Vrachtgoederen worden slechts met deze
treinen vervoerd.
45*3 45 6 40
52 3 52 6 47
3 55 6 50
359 6 54
4 07 7 02
412 7 07
4 20 715
4 25 7 20
4 31 7 26
435 730
4 39 7 34
4 45 7 40
9 05
912
915
919
9 27
9 32
9 40
9 45
9 51
9 55
9 59
10 05
Amsterdamsche tijd.
Lijn Sas van Gent IJ zend ij k e.
Dienstregeling
aangevangen 5 Jan 1915 tot nadere aankondiging.
1 Ia III
Vertrek IJzendijke, Remise 8— 7— 3 20
Pyramide 8 20 7 20 3 45
Aankomst Philippine 8 52 7 52 4 17
Vertrek 8 57 8— 4 25
Aankomst Sas van Gent 9 30 8 33 4 58
Vertrek Sas van Gent
Aankomst Philippine
V ertrek
Pyramide
Aankomst IJzendijke, Remise
Treinenla en Ila rijden alleen op Zaterdagen,
op welke dagen de treinen I en II dan vervallen.
Trein II kan te Sas van Gent ten hoogste 10
minuten wachten op aankomst van den trein uit
de richting Gent.
Reizigers kunnen ook in en uitstappen aan de
langs de lijn gelegen wisselplaatsenGroote St.
Albert Oostpolder Vergaert Polder Bou-
chaute Haven Isabella Sluis Clara Polder
Maagd van Gent en Ponte Avancé.
v. Belg. Grens 11 18 5 40
IJzendijke 6 25 8 23 9 32 11 32 1 30 3 30
a. Schoondijke 6 48 8 45 9 55 1165 153 3 63
v. Schoondijke 7 30 8 65 10 05 12 10 2 40 4
IJzendijke 1053 517
a Belg. Grens 1105 5 29
v. naar Eecloo 1150 6 40
Stoomdrukkerij D. H. Littooij Az., Terneuzeii.