Safe deposit. (StilUIIJ Location de coffres-forts. een net Meisje, leifl-HuisIiouflster, Ls. VAN WAESBERGHE*-JANSSENS, Gewijzigde dienstregeling aanvangende 11 Januari 1915 Gevraagd Het toppunt der beschaving Stoombootdienst WALSOORDENhHANSWEERT. Zaterdag 13 Februari 1915 Zaterdag 27 Februari 1915 Eeu Huis, Schuur, Bouwland, B o u w 1 a n d, Bouwland, B o u w 1 a n d, B o u w 1 a n d, Stoomtram HANSWEERThVLAKE. Middelen van vervoer. Sinds 1 Febr. 1915 tot nadere aankondiging. onroerende goederen: Wissel= en Effectenkantoor te Hulst biedt wederom gelegenheid tot nadere aankondiging, m zijn brand= en inbraak vrije kluis tot bewaring van Effecten 1 en andere waarden en verhuurt daartoe loketten van f 7,50 per jaar af. (Amsterdamsche tijd.) 4 Cent. Het nieuwste boek dat verscheen en voorhan den is in den boekwinkel van D. H. LITTOOIJ Az. te Ter Neuzen, is getiteld PHILIP MAURO, Prof. Dr. H. V I S S C H E R. Prijs in stempelband f 2,25. In correspondentie te VLAKE op het spoor en te WALSOOROEN op den tram. een bij G. WIELAND, Heerengracht 15, Ter Neuzen. bij instel en Koop I. Koop 2. Koop 3. Koop 5. Bouw= en Weiland, Tuin en Boomgaard. Spoorwegdienst Terneuzen-Gent. Vanaf I December 1914. Stoomtramweg Hulst-Walsoorden. Spoorweg Terneuzên-Mechelen. t f t t t t Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. II 9 45 1018 10 23 10 55 1115 Ila 9- 9 33 9 38 10 10 10 30 IV 5 30 603 6,13 6 45 7 05 La Banque Ls.VAN W AESBERGHE*- J ANSSENS a Hulst met a la disposition du public des COffreS=fortS en location a partir de f 7,50 par an. Ces coffres sont construits d'après ces tout demiérs perfectionne- ments et présentent le maximum des garantiés désirables. ongeveer 16 jaar, tegen I Maart a. s. Mej. LE MAT, Grenulaan 19a. Van elk nummer van dit Blad zijn bij den Uitgever losse nummers ver krijgbaar tegen den prijs van door met een inleidend woord van PHILIP MAURO, een bekend rechts geleerde te New-York, die op lateren leeftijd tot bekeering kwam, heeft sinds dien zijn bloeiende praktijk vaarwel ge zegd en heeft enkele Theologische werken geschreven, die zéér bijzonder de aan dacht trokken en de verwondering van alle Theologen gaande maakte. Onder die werken is e<" een, waarvan dit in bijzondere mate kan worden gezegd, en dit is het boek dat thans wordt aange boden. Het boek is het resultaat van een bestudeering dergroote godsdienstige en sociale bewegingen van onzen tijd, die naar zijne meening alle tegen elkaar ingingen en elk een ander doel najaagden. Tot zijn groote verbazing vond hij dat al die bewegingen hoe schijnbaar heterogeen één en het zelfde einddoel beoogden, en nader kwamen, evenals langs allerlei lijnen de treinen van de meest verschillende kanten in één Cen traal station élkaar ontmoeten. Het groote doel van al die richtingen en stroomingen is de verheffing, ja de ver goding van den mensch. En als 't ware met helderzienden blik de toekomst peilende, beschrijft MAURO thans wat z.i. de menschheid te wachten staat. Het boek verscheen in 1909, en is dus schijnbaar betrekkelijk oud. De lezer zal er zich echter over verbazen hoever dit boek in 1909 zijn tijd vooruit was. In zijn „Besluit" komen geheele blad zijden voor, waarvan men, niet beter wetende, denken zou dat ze geschreven waren onder den indruk van den thans woedenden wereldoorlog. Zóó precies beschrijven ze wat nu gebeurt. DAGELIJKS. AMSTERDAMSCHE T IJ D. Van Walsoorden naar Hansweert vm. 6.05, 9.05, nm. 1.—, Van Hansweert naar Walsoorden vm. 8.26, 11.45, nm. 3. Door huwelijk der tegenwoordige wordt gevraagd met Maart of April niet beneden de 30 jaar, De Notaris L. G. James te Sluis is voor nemens op b ij toeslag, telkens des namiddags ten 3 ure, bij den heer Anth. DE LE LIJS te Cadzand ten verzoeke van de weduwe en de erven van den heer D. ADRIAANSEN te Cadzand, pu bliek te verkoopen, de volgende te Cadzand gelegen en verder aanbehooren met recht van erfpacht tot 30 September 1933 op den grond, kad. sectie A. no. 135, groot 3,90 A. (26 R. 1,07,20 H A. (2 Gem. 127 R.) kad. sectie A no. 275, 276 en 369. Ongeveer 0,97,15 H.A. (2 Gem. 58 R.) westelijk deel (4 stukken) van het kad. perceel sectie A no. 249. Ongeveer 1,28,15 H.A. (2 Gem. 269 R.) oostelijk deel (6 stukken) van perceel no. 249. Koop 4. 88,10 A. (1 Gem. 297 R.) kad. sectie A. no. 132, (3 stukken). 1,50.30 H.A. (3 Gem, 119 R.) kad. Sectie A. no. 245 en 126 (6 stukken). De pacht tot 30 September 1920 van eene partij groot 2,05,10 H.A. (4 Gem. 190 R.) kan be houdens goedkeuring der eigenares bij Koop I volgen. Aanvaarding Koop I. Opstallen 15 Mei 1915. Bouwland 1 October 1915. Koopen II en III op 1 October 1915. Koopen IV en V op 15 November 1915. Nadere inlichtingen worden verstrekt ten kantore van Notaris JAMES voornoemd. 3.45, 7.—. 5.58, 8.48. Van Hansweert naar Vlake vm. Van Vlake naar Hansweert vm. Breskens G roede Schoondijke Oostburg Draaibrug Aardenburg Eede Stroobrugge (D S) Maldeghem V n 11 n A V 11 A 5,48 6.30 6.42 6.52 7.04 7.23 7.42 7.50 8.05 8.17 8.05 8.15 8.26 8.45 9.03 9.10 9.25 9.37 10.30 10.40 10.51 11.10 11.28 11.35 11.50 12.02 1.35 1.45 1.56 2.15 2.33 2.38 2.53 3.05 4.25 4.35 4.46 5 05 5.23 5.30 5.45 5.57 6.45 7.03 Maldeghem Stroobrugge Eede (D.St.) Aardenburg Draaibrug Oostburg Schoondijke Groede Breskens V n A V n n ii A 5.30 5.48 6.05 6.20 6.27 6.45 7.04 7.15 7.25 8.30 8.42 8.57 9.03 9.21 9.40 9.51 10.01 10.53 11.05 11.20 11.28 11.46 12.05 12.16 12.26 2.05 2.17 2.32 2.40 2.58 3.17 3.28 3.38 5.01 5.13 5.28 5.35 5.53 6.12 6.23 6.33 6.05 6.17 6.32 Draaibrug Sluis V A 5.48 6.03 7.45 8.— 9.05 9.20 11.30 11.45 2.40 2.55 5.35 5.50 Sluis Draaibrug V A 6.05 6.20 8.40 8.55 11.— 11.15 2.15 2.30 5.10 5.25 5.55 6.10 Oostburg Zuidzande Cadzand V n A 5.49 6.- 6.12 7.25 7.36 7.48 9.25 9.36 9.48 11.50 12.01 12.13 3.— 3.11 3.23 5.55 6.06 6.18 Cadzand Zuidzande Oostburg V 11 A 6.15 6.27 6.38 8.15 8.27 8.38 10.40 10.52 11.03 1.45 1.57 2.08 4.35 4.47 4.58 6.20 6.32 6.43 der N.B. De uren van vertrek op de tusschen-stations zijn bij benadering aangegeven. De treinen zullen te Schoondijke, zoo noodig, 5 minuten wachten op de aansluitingen Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg Maatschappij. De dienst op het baanvak Nederlandsch-Belgische grens—(Stroobrugge)—Maldeghem v.v blijft tot nadere aankondiging gestaakt. Amsterdamsche Tijd. v. Terneuzen 615 11 - 3 25 Sluiskil 6 23 1108 3 33 brug 6 26 1111 3 36 Philippine 6 30 11 15 3 40 Sas van Gent [aank 6 39 1124 3 49 Sas van Gent [vertr.] 6 55 1140 4 05 Greenwic li t ij d. Selzaete (aankomst) 6 40 1125 3 50 Selzaete (vertrek) 7 01 11 46 411 v. Ertvelde 7 08 1153 418 Terdonck 714 1159 4 24 Langerbrugge 7 23 12 08 4 33 Wondelgem 7 30 12 15 4 40 Aank. Gent [kl. statie] 7 40 12 25 4 50 Greenwic h tij d. v. Gent [kl. statie] 8 05 12 55 515 Wondelgem 816 106 5 26 Langerbrugge 8 22 112 5 32 Terdonck 8 31 121 5 41 Ertvelde 8 37 127 5 47 Selzaete [aankomst] 8 44 134 5 54 Selzaete [vertrek] 9 05 155 615 Amsterdams c h e t ij d. Sas van Gent [aankomst] 9 30 2 20 6 40 Sas van Gent vertrek] 9 40 2 30 6 50 v. Philippine 9 49 2 39 6 59 Sluiskil, brug 9 53 2 43 7 03 Sluiskil 9 56 2 46 7 06 Aank. te Terneuzen 10 04 2 54 7 14 v. Hulst, Station 5 *8 Postkant. 5 06 8 06 Dubb. poort 5 10 8 10 10 40 *2 25 10 46 2 31 10 60 2 35 10 54 2 39 Tivoli 5 14 8 14 Rustwat 5 20 8 20 11— 2 45 Terhole 5 25 8 25 11 05 2 50 Hoefkensdijk 5 33 8 33 1113 2 58 Kuitaart, Tol 5 38 8 38 1118 2 03 Kloosterz. Tasdijk 5 46 8 46 11 26 3 11 Dorp 5 50 8 50 1130 3 15 „WalsoordenKruiswö 53 8 53 1133 3 18 a. Dijk 6- 9- 1140 3 25 5 25 8- 5 31 8 06 5 35 810 5 39 8 14 5 45 8 20 5 50 8 25 5 58 8 33 6 03 8 38 611 8 46 6 15 8 60 618 8 53 6 25 9- Vanaf 23 November 1914. Amsterdamsche tijd. v. Terneuzen 648 10- 1 38 5 32 Sluiskil 6 55 10 08 146 5 40 Axel 7 03 1017 154 5 49 Kijkuit 7 09 10 26 2 03 5 58 Hulst 7 17 10 88 212 6 06 Duitsche tij d. a. Clinge 7 59 1122 2 54 6 48 v. Clinge 8 06 1132 3 04 6 58 Kalf St. Gilles 815 11 41 312 7 07 St. Paul Aank. te St. Nicolaas 8 24 11 50 3 21 718- v- n 8 27 1153 3 24 7 21 Eigenloo Aank. te Temsche 8 39 12 05 3 36 7 33 f Stopt op de marktdagen te St. Nikolaas. 6.35, 9.35, nm. 8.08, 11,25, n.m. 1.30, 4.15 7.30. 2.40, 5,45 8.30. D u i t s c h e tij d. Vertrek te Temsche 8 46 12 12 3 43 7 40 v. Eigenloo Aank. te St. Nicolaas 8 59 12 26 3 66 7 53 v- n 9 06 12 39 4 01 8 01 St. Paul St. Gilles 915 12 51 412 811 Kalf Clinge 9 24 103 4 24 8 21 Amstei damsche ti d. a. Hulst 8,54 12,34 3,52 7,51 v. Hulst 9,00 12,48 3,58 7,56 Kijkuit 9,07 12,55 4,06 8,03 Axel 9,14 1,02 4,14 8,10 Sluiskil 9,22 1,09 4,22 8,17 Aank. te Terneuzen 9,30 1,16 4,28 8,24 f Stopt op de marktdagen te St. Nikolaas. v.Walsoorden, Dijk6 05 *9 15 11 Kruisw. 612 9 22 11 Kloosterz. Dorp 615 Tasd. 6 19 Kuitaart, Tol Hoefkensdijk Terhole Rustwat Hulst, Tivoli 6 27 6 32 6 40 6 45 6 51 9 25 11 9 29 11 9 37 12 9 42 12 9 60 12 9 55 12 10 01 12 Dubb. poort 6 55 10 05 12 Postkant. 6 59 10 09 12 a. Hulst, Station 7 05 10 15 12 Vrachtgoederen worden slechts met deze treinen vervoerd. 45*3 45 6 40 52 3 52 6 47 3 55 6 50 359 6 54 4 07 7 02 412 7 07 4 20 715 4 25 7 20 4 31 7 26 435 730 4 39 7 34 4 45 7 40 9 05 912 915 919 9 27 9 32 9 40 9 45 9 51 9 55 9 59 10 05 Amsterdamsche tijd. Lijn Sas van Gent IJ zend ij k e. Dienstregeling aangevangen 5 Jan 1915 tot nadere aankondiging. 1 Ia III Vertrek IJzendijke, Remise 8— 7— 3 20 Pyramide 8 20 7 20 3 45 Aankomst Philippine 8 52 7 52 4 17 Vertrek 8 57 8— 4 25 Aankomst Sas van Gent 9 30 8 33 4 58 Vertrek Sas van Gent Aankomst Philippine V ertrek Pyramide Aankomst IJzendijke, Remise Treinenla en Ila rijden alleen op Zaterdagen, op welke dagen de treinen I en II dan vervallen. Trein II kan te Sas van Gent ten hoogste 10 minuten wachten op aankomst van den trein uit de richting Gent. Reizigers kunnen ook in en uitstappen aan de langs de lijn gelegen wisselplaatsenGroote St. Albert Oostpolder Vergaert Polder Bou- chaute Haven Isabella Sluis Clara Polder Maagd van Gent en Ponte Avancé. v. Belg. Grens 11 18 5 40 IJzendijke 6 25 8 23 9 32 11 32 1 30 3 30 a. Schoondijke 6 48 8 45 9 55 1165 153 3 63 v. Schoondijke 7 30 8 65 10 05 12 10 2 40 4 IJzendijke 1053 517 a Belg. Grens 1105 5 29 v. naar Eecloo 1150 6 40 Stoomdrukkerij D. H. Littooij Az., Terneuzeii.

Krantenbank Zeeland

Luctor et Emergo | 1915 | | pagina 4