Ondernemen
1 voor de samenleving
PERSONEELSADVISEUR m/v
De functie
Uw capaciteiten
Sdu Uitgevers
Manager Personeelszaken m/v
(senior) Personeelsadviseur m/v
hoofd afdeling Vastgoed (m/v>
Verzuim-management
181
(L-Vólli^li mini
Zaterdag 25 januari 2003
REKEN
KAMER
üii R O T T
E R D A M
UW FUNCTIE
VOORWAARDEN
UW SOLLICITATi:
De Rekenkamer Rotterdam is een klein, onafhankelijk instituut binnen
de gemeente Rotterdam dat onderzoek verricht naar de realisatie van het
gemeentelijk beleid en het functioneren van gemeentelijke organisaties.
De Rekenkamer wordt gevormd door een hecht en geïnspireerd team van
directeur, projectleiders, onderzoekers en management-assistent. Wij
willen met onze rapporten een bijdrage leveren aan een verbetering van
het Rotterdams bestuur en beleid en aan een betere verantwoording
hierover. Met hart voor Rotterdam en hart voor het openbaar bestuur. Wij
zoeken een:
ECONOOM OF
BEDRIJFSKUNDIGE v/m
voor minimaal 32 uur per week
Als onderzoeker is uw kerntaak het in teamverband verrichten van
onderzoek naar gemeentelijke organisaties en beleid. In dat kader werkt
u onderwerpen uit in probleemstellingen en onderzoeksvragen en levert
een bijdrage aan de onderzoeksopzet. Dankzij uw snel begrip van zaken
en tactvol optreden krijgt u gegevens boven tafel zonder dat u zich na
drukkelijk op uw bevoegdheden hoeft te beroepen. Bovendien weet u die
gegevens niet alleen op een rijtje te zetten, maar er ook een objectief I
oordeel en aanbeveling aan te verbinden. Uw bevindingen, analyses en
conclusies rapporteert u aan de projectleider.
U heeft een academisch denk- en werkniveau en kennis van of ervaring
met bedrijfsvoeringsonderzoek. Ook heeft u interesse in het werken voor
de (gemeentelijke) overheid en kennis van overheidsfinanciën. Gezien de
taakstelling van de Rekenkamer vormt het gevolgd hebben van bedrijfs
economie een pré.
Voor de functie van onderzoeker bedraagt het salaris maximaal 3973,-
bruto per maand; fsk 11. Het salaris is indicatief; de functie dient nog
gewaardeerd te worden.
Bij gelijke geschiktheid wordt de voorkeur gegeven aan vrouwen, migran
ten, gehandicapten en jongeren.
Voor meer informatie over de functie kunt u contact opnemen met de
directeur van de Rekenkamer Rotterdam, de heer drs. R.B.M. Mul mpa,
010 - 417 22 42. Ook is het mogelijk om een bezoek te brengen aan:
www.rekenkamer.rotterdam.nl.
Uw schriftelijke sollicitatie kunt u - vergezeld van uw c.v. en onder ver
melding van 'Vacature Rekenkamer' in de linkerbovenhoek van brief en
envelop - binnen veertien dagen richten aan:
Stichting P&O Rotterdam, de heer mr. A. Wilschut,
Calandstraat 5, 3016 ca Rotterdam.
De selectiegesprekken vinden plaats op 18 februari (1ste ronde), en 6 of
13 maart (2de ronde).
We streven naar een aanstelling per 1 juni 2003.
Acquisitie n.a.u. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
zelfstandig, diplomatiek en daadkrachtig
20 - 24 uur per week
Schriftelijk solliciteren
8 februariMOgroep,
Ondersteunt directie, management en medewerkers op het gehele terrein
van
de ir
personeel en organisatie. Ontwikkelt beleid en instrumenten, bevordert
ivoering ervan. Aandachtspunten: bewust belonen, CAO a la carte.
opleidingen, investors ir
1 people en arbeidsomstandigheden. Neemt deel
aan vergaderingen van
het managementteam. Personeelszorg is primair de
verantwoordelijkheid van
afdelingshoofden
sociale vaardigheden en creativiteit
Na HBO-opleiding enkele jaren ervaring
Zelfstanding, vernieuwend en mensgericht
Initiatiefrijk, tactvol en toegankelijk
Maandsalaris bij 36 uur: 2.518,76 tot 3.474,48
Ook verder uitstekende arbeidsvoorwaarden: eindejaarsuitkering, kinder
opvang, spaarloon, PGGM-pensioen, studie- en opleidingsmogelijkheden
Inspirerende werkomgeving: zakelijk maar informeel en collegiaal
In de Maatschappelijk Ondernemers Groep bundelen
Welzijn, Jeugdzorg en Kinderopvang hun krachten Ze geeft
emerschap in deze voor de samenleving onmisbare branches. Het uitvoerend
Die
Bern u iemand die een bepalende rol wil ïpcleri in het
gavenpakkei met daarin zowel folio als elektronische uitgaven ontwikkelt, uitgeeft
en exploiteert? En een relatienetwerk met auteurs en redacteuren opbouwt en
onderhoudt? Sdu Uitgevers zoekt Uitgevers (junior, senior en op management
niveau) die de ontwikkelingen op hun vakgebied nauwkeurig volgen en die vak
kennis naar nieuwe uitgecfprojccten vertalen en bestaande uitgaven uitbouwen en
verbeteren. Klantgerichte ondernemers die gaan voor resultaat en die gemotiveerd
worden door hun successen.
ïtief,
U heeft uw deskundigheid opgedaan door uw ervaring in ccti vergelijkbare functit
U bent bekend met multimediaal uitgeven en heeft een sterke affiniteit met internet
U heeft een opleiding op academisch niveau en bent commercieel, ci
innovatief en flexibel. Vanzelfsprekend beschikt u over uitstekende communn
vaardigheden en heeft u een sterk ontwikkeld analytisch vermogen. U wee
in te sjselen op ontwikkelingen in de branche rond digitalisering en het 011 d
en selectief aanleveren van informatie. Bovendien heeft u de gedrevenhe
nieuwe uitgeefconceptcn te profileren en uit te werken naar concrete prodi
Sdu Uitgevers
lening. De ond
aanbod sluit daarop aan. U krijgt volop ruimte vo<
mogelijkheid om opleidingen en verdere loopba
Uiteraard vertaalt dit zich ook in salarisfgroei)
ids in beweging. De eisen liggen hoog, het
ruimte voor eigen initiatief en heeft de
ontwikkelingen te volgen
tekende secundaire arbeids
voorwaarden. Sdu Uitgevers is een onderneming met een open, informele cultuur
en korte communicatielijnen, waarbij teamgeest en resultaat centraal staan.
SDU ZOEKT UITGEVERS (JUNIOR, SENIOR EN OP MANAGEMENTNIVEAU)
Uw schriftelijke reactie kunt u huincn 14 dagen na verschijning van deze advertentie rici
aan Sdu Uitgevers, l.a v. Georgette Cromberge, afdeling Personeel Organic
(kamer 3225), Christoffel Plantjnstraal 2.2S15TZ Den Haag (e-mail adres pz@sdu
de snelste link naar uw vakgebied
Koninklijke Jongeneel B.V. (1797) is in Nederland toonaangevend leverancier van hout,
plaatmaterialen en afbouwproducten voor de professionele bouw en industrie. Met 700
medewerkers en in 34 vestigingen bouwt Jongeneel aan meerwaarde: voor zijn klanten,
voor de interne organisatie, de medewerkers en het milieu.
Koninklijke Jongeneel zoekt een
Bij wie het onderhandelen in het bloed zit, die teambuilding vanuit het hart doet en die plan
matig en gestructureerd personeelsbeleid en -projecten opzet en samen met de afdeling uitvoert.
U neemt deel aan het MT-overleg en het overleg met (regio-)managers en ondersteunt de
directie van Jongeneel en zusterbedrijf RET in het overleg met de OR en brancheorganisaties.
De geschikte kandidaat heeft een academisch werk- en denkniveau verkregen door een gedegen
opleiding, bij voorkeur in P&O of middels een rechtenstudie en heeft minimaal 10 jaar ervaring
opgedaan in het vakgebied. Tevens is sprake van aantoonbare leidinggevende ervaring in P&O in
handel of zakelijke dienstverlening.
Daarnaast is Koninklijke Jongeneel op zoek naar een gedreven en enthousiaste
die de managers en medewerkers in de eigen regio ondersteunt bij en adviseert over de
uitvoering van het personeelsbeleid van Koninklijke Jongeneel. De geschikte kandidaat heeft
minimaal zes jaar ervaring in P&O-advies in een commerciële organisatie, voorafgegaan door
een voor de functie relevante opleiding.
Voor beide P&O-ers geldt dat een no-nonsense mentaliteit, autonoom denken en pro-actieve
dynamiek vereisten zijn om goed te functioneren binnen de cultuur van Jongeneel.
Als u geïnteresseerd bent in een van deze functies en/of meer informatie wenst,
reageer dan liefst binnen 5 werkdagen naar:
Terra Management Search bv T.a.v. drs. Alette janssen-Boddendijk
Postbus 113, 3720 AC Bilthoven Telefoon 030 - 22 55 977, tms@terragroep.nl
Informatie over de vacature en Terra Management Search ook via www.terragroep.nl
S S h Q
De Stichting Sociale Huisvesting Wageningen (SSHW) biedt
huisvesting aan met name studenten en andere jongeren in
Wageningen en Ede. Hieronder bevindt zich een groeiend
aantal buitenlandse studenten. De SSHW verhuurt in totaal
ongeveer 4500 kamers en woningen in Wageningen en ruim
400 in Ede. De komende jaren zal de SSHW met name actief
zijn op het gebied van nieuwbouw, verbouw en herstructurering.
Voor de uitvoering van de werkzaamheden beschikt de SSHW
over 40 medewerkers.
Bij de afdeling Vastgoed kan op korte termijn geplaatst worden een
voor 36 uur per week (full-time)
Functie
In deze functie bent u verantwoordelijk voor de projectontwikkeling, alsmede de
(ver)nieuwbouw, renovatie en önderhoudsprojecten. Ook bent u medeverantwoordelijk
voor de kaders van het mutatie- en klachtenonderhoud.
Tevens verzorgt u de beleidsvoorbereiding en de beleidsinformatie vanuit de afdeling.
Uit hoofde van uw functie onderhoudt u goede contacten met diverse partijen, zoals
collega-afdelingen, huurders(vertegenwoordigers) en externe relaties. U maakt deel uit
van het managementteam en geeft leiding aan één medewerker.
Functie- eisen
- opleiding bouwkunde HBO/WO-niveau;
- relevante ervaring in een woningcorporatie;
- goede contactuele en redactionele vaardigheden;
- flexibele ondernemende werkhouding en een klantgerichte instelling;
- ervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking;
- leeftijd bij voorkeur tussen de 30 en 40 jaar.
Salaris
Salaris en de overige arbeidsvoorwaarden zijn overeenkomstig de CAO voor personeel
in dienst van woningcorporaties.
Sollicitatie
Belangstellenden worden uitgenodigd hun sollicitatie binnen 10 dagen na het verschijnen
van deze advertentie te richten aan de heer J.S. Harkema, adjunct-directeur, postbus 18,
6700 AA Wageningen. Inlichtingen kunnen tevens bij de heer Harkema worden
ingewonnen, telefoon: 0317 - 47 25 12. Nadere informatie over de SSHW kunt u vinden op
www.sshw.nl. Een assessmentonderzoek maakt deel uit van de procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Wilt u snel grip krijgen op verzuim en beheersing van kosten?
Volg dan de vijfdaagse Praktijktraining Effectief verzuimmanagement
In de week van 10 t/m 14 maart a.s. organiseert Verzuim-management
Nederland bv een vijfdaagse praktijktraining, waarna u sneller
grip kunt krijgen op het verzuim in uw organisatie. Zo leert u bij
voorbeeld hoe u
langdurig verzuim kunt voorkomen
de Arbodienst en het reïntegratiebedrijt beter aanstuurt
dreigend langdurig verzuim tijdig herkent
omgaat met de Wet verbetering Poortwachter
uitgevallen medewerkers sneller kunt reïntegreren
kosten bespaart.
Na deze trainig wordt u persoonlijk begeleid op uw werkplek en
kunt u praktijkervaring uitwisselen met vakgenoten.
Meer weten?
Vraag vrijblijvend een brochure aan of bel voor meer informatie
met George Becht, Verzuim-management Nederland BV,
Keizerskroon 40, 3353 XP Papendrecht, telefoon (078) 615 06 29/
(06) 535 409 07, e-mail: gbecht@freeler.nl.