RASA
in een
uurtje
verdiend
en alle
tijd
om het
uit te
geven.
een directeur
Onderwijskundige
UvA
Universiteit van Amsterdam
Di STAM
twee parttime
verkoopadviseurs
1®J(le\ollivli ra ill
Zaterdag 25 januari 2003
Bel 071-576 94 76 of www.stopmalaria.nl Selfsupporting Africa
wereldculturencentrum
RASA is een actief en toonaangevend
centrum voor wereldcultuur.
Op dit moment ligt de nadruk op
niet-westerse muziek. RASA biedt
op haar eigen podium een innovatief
programma van hoog niveau en
stimuleert vernieuwende optredens
in Nederland en daarbuiten.
Het centrum ondersteunt haar
programmering met o.a
tentoonstellingen en lezingen.
RASA vormt een unieke schakel in
het culturele veld in Nederland en
is gevestigd in een pas vernieuwd
pand in Utrecht. De 20 medewerkers
worden bijgestaan door een grote
groep oproepkrachten.
RASA wordt financieel ondersteund
door het rijk, de provincie en de
e Utrecht.
In verband met het vertrek van de directeur zoekt het bestuur van RASA
De functie Als directeur zult u de identiteit van RASA verder moeten ontwikkelen.
Daarnaast gaat u onze positie als kwaliteitsinstituut en vernieuwend podium in
het culturele veld verder versterken. U geeft leiding aan de organisatie.
U bent specifiek verantwoordelijk voor het personeelsbeleid, de marketing en het
werven en binden van subsidiegevers.
De taken Belangrijke aandachtspunten voor de komende tijd zijn de evaluatie van
het functioneren van RASA in programmatisch opzicht. En het maken van een nieuw
cultuur-beleidsplan voor de periode 2005-2008. Ook de implementatie van het ingezette
veranderingstraject voor de interne organisatie vraagt aandacht. Evenals het aansturen
en coachen van medewerkers en het verder uitbouwen van het organisatiebeleid.
De eisen U hebt een universitair of daarmee vergelijkbaar opleidingsniveau.
Verder hebt u ervaring met de implementatie van veranderingsprocessen.
En uiteraard affiniteit of zelfs ervaring met muziek, in het bijzonder met wereldmuziek.
U beschikt over leidinggevende ervaring in een enigszins vergelijkbare functie.
Het aanbod Bij deze uitdagende functie horen uiteraard goede arbeidsvoorwaarden.
Bovendien treft onze nieuwe directeur een organisatie in ontwikkeling aan.
De informatie Een uitgebreider functieprofiel is op aanvraag verkrijgbaar. Voor meer
informatie kunt u bellen met de heer C.J. van Rooijen, interim-directeur: 030 2330123.
De sollicitatie Uw sollicitatiebrief kunt u binnen 14 dagen richten aan: Het bestuur van
RASA, t.a.v. de voorzitter: W.J. Raïjmakers, Prinses Marijkelaan 2, 3583 XA in Utrecht.
De eerste ronde van gesprekken met kandidaten vindt plaats op 14 en 17 februari
Het VSB Fonds zoekt een...
(Junior) Projectadviseur NATUUR MILIEU
Fulltime functie (deeltijd bespreekbaar, min. 28 uur)
r~n~\
die op professionele wijze meewerkt aan de voorbereiding, behandeling
en afhandeling van donatie-aanvragen binnen het duster Natuur Milieu
die een flexibele en zdfstandige werkhouding heeft en die graag in een
klein team zijn unieke bijdrage wil leveren.
De nieuwe collega werkt samen met twee vrouwelijke collega's in het
duster Natuur Milieu. De activiteiten van het cluster richten zich op
Natuur en Milieu in het algemeen en specifiek op de aandachtsgebieden
Natuur en Landschap, Mens en Milieu alsmede Dierenopvang en
Dierenwelzijn. Vanuit een juniorfase kan verdere ontwikkeling tot project
adviseur tegemoet worden gezien. Het salaris zal met die ontwikkding
meegroeien; het totale arbeidsvoorwaardenpakket is meer dan markt
conform.
VSB FONDS
Het VSB Fonds is een particu
lier vermogensfonds. Gebaseerd
op historische doelstellingen is
gekozen voor een breed donatie-
beleid, met de nadruk op
financiële steun aan projecten
van algemeen maatschappelijk
belang. Het VSB Fonds richt
zich op het bevorderen van een
leefbare Nederlandse samenleving,
met het oog op een duurzame
toekomst. Trefwoorden binnen
dit beleid zijn participatie en
ontplooiing. Vaak gaat het dus
om initiatieven die mensen bij
de samenleving betrekken.
De aandachtsgebieden van het
VSB Fonds zijn: zorg en welzijn,
kunst en cultuur, sport en vrije
tijd, en natuur en milieu.
Het VSB Fonds steunt bij
voorkeur projecten en activiteiten
die voor brede lagen van de
samenleving van belang en toe
gankelijk zijn. Het VSB Fonds
heeft 40 medewerkers in dienst.
Jaarlijks ontvangt het Fonds
circa 4.000 aanvragen;
het donatiebudget bedraagt 30
miljoen euro per jaar.
Kerntaken
Verzorgen van inhoudelijke, financiële en
organisatorische analyses van donatie-aanvragen
en voorbereiden van een beslissingsadvies
Ondersteunen van de collega's in de (administra
tieve) behandeling van donatieverzoeken
Ondersteunen van de collega's in het initiëren
van projecten, voortvloeiende uit gesignaleerde
behoeften en ontwikkelingen in de markt
Ondersteunen van de collega's in de cliënt
contacten en samenwerkingsverbanden en op den
duur ook zelf contacten leggen en onderhouden
Deelnemen aan de beleidsvoorbereiding en
-ontwikkeling op het gebied van Natuur
Milieu
Profiel
Afgeronde hbo- of universitaire
opleiding
Minimaal 3 jaar relevante
werkervaring in het veld van
Natuur en/of Milieu
Maatschappelijk georiënteerd
Aantoonbare ervaring in
projectmatig werken
In staat tot improviseren en
creatief zoeken naar oplossingen
Initiatiefrijk
Sociale, mondelinge en schriftelijke
vaardigheden t.b.v. alle interne en
externe contacten
Sollicitaties met cv graag vóór 10 februari sturen naar:
VSB Fonds, mevrouw A.N. Zuidam en mevrouw B.W.M. Massop,
Postbus 16, 3500 AA Utrecht.
Voor meer informatie over de functie kunt u contact opnemen met
mevrouw Zuidam (030) 230 33 51 en/of
mevrouw Massop (030) 230 33 47.
Meer informatie over het VSB Fonds kunt u lezen op: www.vsbfonds.nl.
ACQUISITIE NAAR AANLEIDING' VAN DEZE ADVERTENTIE WORDT NIET OP PRIJS GESTELD.
De Universiteit van Amsterdam kenmerkt zich door een kritisch, creatief en internationaal
klimaat, een open sfeer en een sterke betrokkenheid bij stad en samenleving.
Daarmee biedt de UvA een inspirerende academische omgeving, waarin staf en studenten
hun talenten optimaal kunnen ontwikkelen.
circa 22.000 studenten en 5.000 medewerkers 7 faculteiten
jaarlijks 7.500 wetenschappelijke publicaties samenwerkingsverband met:
Hogeschool van Amsterdam, Freie Universitat Berlin, University College London,
New York University
Instituut voor de Lerarenopleiding
Het Instituut voor de Lerarenopleiding (ILO) is een zelfstandige eenheid die binnen de UvA verantwoordelijk
is voor het verzorgen van de eerstegraads opleidingen voor leraren ten behoeve van het voortgezet
onderwijs, voor het verrichten van onderzoek en het verzorgen van nascholing. De Taakgroep Onderwijs
van het ILO is verantwoordelijk voor het opleidingsprogramma. Voor die taakgroep is het ILO op zoek
naar een nieuwe collega Onderwijskunde.
Het ILO zoekt een
voor 0,8 fte, met de mogelijkheid tot uitbreiding op projectbasis
Samen met collega's draagt de onderwijskundige verantwoordelijkheid voor het programma
Onderwijskunde, waaronder het verzorgen van het basisprogramma en specialisatiecursussen
Onderwijskunde Tevens draagt zij/hij bij aan het programmaonderdeel 'Ontwerpen'. Het begeleiden
van lio's, alsmede het ontwikkelen en uitvoeren van assessmentprocedures voor kandidaat-lio's hoort
onder meer tot de werkzaamheden. Tot slot zal het uitvoeren van praktijkgericht onderzoek op
aanvraag van scholen behoren tot de taken van de nieuwe collega.
Kandidaten zijn afgestudeerd in een der Sociale Wetenschappen, bij voorkeur in Onderwijskunde en
hebben kennis van en ervaring met het voortgezet onderwijs. Ook ervaring met het opleiden en begeleiden
van leraren en ervaring als trainer wordt van kandidaten verwacht. Verder zijn zij op de hoogte van
ontwikkelingen op het gebied van ICT in het onderwijs. Kunnen werken in teamverband is belangrijk.
Het salaris bedraagt minimaal 2.103,- (schaal 10) en maximaal 3.885,- (schaal 11) bruto per maand bij
volledige werktijd. Voor gepromoveerde kandidaten kan het salaris uitlopen tot maximaal schaal 12.
Inlichtingen
mw. drs. F.M.T. van Alebeek, hoofddocent Onderwijs, telefoon 020-525 1596, e-mail fvanalebeek@ilo.uva.nl.
Meer informatie over het ILO kunt u vinden op www.ilo.uva.nl. De volledige beschrijving van deze
vacature, inclusief wijze van solliciteren, vindt u op www.uva.nl/vacatures. De sollicitatietermijn sluit op
15 februari a.s.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
TOTAAL
WONEN
De Stam Wonen is voor haar vestiging in
Villa Arena op zoek naar
Bent u de enthousiaste en gedreven m/v voor
deze uitdaging?
De verkoopadviseur die wij zoeken:
- is beschikbaar op 3 dagen per week, in ieder
geval op zaterdag en op de zon- en feest
dagen waarop Villa Arena is geopend;
- werkt graag in teamverband maar ook
individueel;
- is enthousiast en beschikt over een flinke
dosis overtuigingskracht;
- hecht veel waarde aan service en kwaliteit;
- is representatief en heeft bij voorkeur
verkoopervaring.
Voldoet u aan deze wensen en
is uw interesse gewekt?
Zend dan uw schriftelijke sollicitatie met CV
aan De Stam Wonen, t.a.v. de heer J. v.d. Heuvel,
Postbus 4029, 3006 AA Rotterdam.
dagb ladbezorgers
houden tijd over voor
nuttige dingen.
Dagbladbezorger worden?
Bel gratis 0800 0230 351
of surf naar www.koplopers.com
Wil je bij een organisatie werken met een prettige en professionele sfeer?
Waar je letterlijk en figuurlijk alle kanten op kunt? En waar je volop kansen
krijgt om jezelf te ontplooien? Dan zit je goed bij de ANWB.
Bij de ANWB staan we voor mensen klaar op het gebied van vakantie, mobiliteit en vrije tijd.
We zijn op allerlei manieren actief. We inspireren via onze boeken, bladen en internet. We geven
advies en informatie via onze vestigingen, brochures en per telefoon. We bieden vakanties aan via
onze reiswinkels en zorgen zo in alle opzichten voor een 'Goede Reis'. En als er iets mis gaat, dan
komen we te hulp.
Bovendien staat onze vereniging - met 3,8 miljoen leden - midden in de samenleving en oefent
invloed uit bij het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Kortom, de ANWB is een organisatie
waar je nooit op uitgekeken raakt.
Duizenden malen per dag maakt de divisie Hulpverlening de naam van de ANWB waar als 'redder in
nood'. Dit doen we met het verlenen van hulp bij pech (Wegenwacht), hulp bij problemen in het bui
tenland (Alarmcentrale) en juridische bijstand in binnen- en buitenland (Rechtshulp).
Bereikbaarheid, snelheid van handelen en klanttevredenheid zijn hierbij de belangrijkste uitgangspunten.
Waar?
Voor de steunpunten in München, Milaan, Lyon en Barcelona.
Wat houdt het precies in?
De ANWB Alarmcentrale organiseert en coördineert de hulp aan mensen die in het buitenland in de
problemen zijn geraakt. Dag en nacht wordt er vanuit heel Europa, maar ook van ver daarbuiten, een
beroep gedaan op de Alarmcentrale. Als tijdelijk hulpverlener op een van de steunpunten ben je het
telefonische aanspreekpunt voor gestrande Nederlandse vakantiegangers. Samen met je collega's zorg
je per melding voor de juiste afhandeling en oplossing.
Wat moet je kunnen?
Het is belangrijk dat je de taal van het betreffende land goed beheerst. Daarnaast beschik je over een
opleiding op mbo- of hbo-niveau.
Opleidingen in een autotechnische of toeristische richting zijn een pre. Je hebt ervaring met het wer
ken met computers. Je werkt graag met mensen en vindt het leuk om anderen te helpen. Verder kun
je snel, zorgvuldig en accuraat werken. Je raakt niet snel in paniek en werken in een drukke omgeving
schrikt je niet af. Je bent bereid om onregelmatig te werken en je bent fulltime beschikbaar in de
periode april/mei tot en met augustus/september.
Meer weten?
Op 14 en 15 februari organiseert de ANWB Alarmcentrale informatiedagen voor geïnteresseerde kan
didaten. Meld je aan (bijvoorbeeld in je sollicitatiebrief) om een kijkje achter de schermen te nemen.
Ook zijn er deze dag collega's van de steunpunten aanwezig die vragen kunnen beantwoorden. Kijk
voor meer informatie over de functie op anwb.nl of bel tijdens kantooruren naar 070 - 314 7444.
Solliciteren?
Schrijf dan een brief met c.v. naar:
ANWB Hulpverlening
Afdeling HV/HRM/Werving en Selectie
Postbus 93200
2509 BA Den Haag
Mailen kan natuurlijk ook: hvws@anwb.nl
Als hulpverlener start je met een interne opleiding, waarna je in een enthousiast
team van collega's komt te werken. Het gaat om tijdelijke contracten tussen
de drie en vijf maanden.