Voor de rechten van het kind staan leuvelrug wel e wat nulp in Hoogleraar organisatie- antropologie v/m Juridisch Medewerker (le Vol L.vL Pel lit Zaterdag 25 januari 2003 |hj vrije Universiteit am sterdam Faculteit der Sociaal-Culturele Wetenschappen De afdeling Cultuur, Organisatie en Management (COM) van de Faculteit der Sociaal-Culturele Wetenschappen zoekt een hoog leraar Organisatieantropologie. De afdeling COM heeft een jaarlijkse instroom in het masters programma van meer dan 100 studenten. De opleiding biedt een combinatie van inzichten uit de organisatiekunde en antropologie. Zij heeft als doel om studenten kennis, inzicht en vaardigheden aan te leren waarmee zij in staat zijn om analyses uit te voeren van culturele en politiek'e processen in en tussen organisaties en deze te relateren aan de mondiale, nationale, regionale en lokale contexten waarbinnen (netwerken van) organisaties opereren. Het onderzoeksprogramma van COM, opgezet in samenwerking met de afdeling "Sociale en Culturele Antropologie", richt zich op "Processes of Identification and Shifting Alliances in Kaleidoscoping Societies". De centrale probleemstelling van dit programma is: "What cultural and social repertoires do people establish in producing and negotiating new alliances and in constructing new identities?" Naast deze vacante leerstoel organisatieantropologie is er nog een tweede leerstoel aanwezig bij COM. Bij de eerste staat de etnografie van betekenisgevingsprocessen in organisaties centraal en bij de tweede het analyseren en problematiseren van interventies in organisaties. Taken Het verder ontwikkelen van het curriculum op het gebied van cultuur, organisatie en management. Het kwantitatief en kwalitatief uit bouwen en internationaliseren van het onderzoeksprogramma opdat binnen enige jaren COM een internationaal erkend expertise centrum is op het terrein van de organisatieantropologie. Het leveren van een bijdrage aan het bestuur van de afdeling en faculteit. Functie-eisen Gepromoveerd in de sociale wetenschappen. Een belangrijke bij drage hebben geleverd aan het wetenschappelijk discours over cultuur en identiteit in organisaties, blijkend uit internationaal gerefereerde publicaties over dit onderwerp, voordrachten en lidmaatschappen van redacties van vooraanstaande tijdschriften. Ruime ervaring met etnografisch onderzoek in organisaties. Belangstelling hebben voor de centrale thematiek van het onder zoeksprogramma van COM. Ondernemend zijn (blijkend uit verkregen onderzoekssubsidies), sociaal vaardig en enthousiasmerend. Beschikken over uitstekende doceerkwaliteiten. Van de kandidaat wordt verwacht dat hij/zij bereid en in staat is de leiding van de afdeling COM op zich te nemen en te participeren in facultaire en universitaire bestuursorganen. Salaris Conform universitaire regelingen. Informatie Inlichtingen kunnen worden ingewonnen bij de voorzitter van de benoemingsadviescommissie prof. dr. W.C.J. Koot, tel. (020) 444 6708, e-mail: wcj.koot@scw.vu.nl. Bovendien is voor belangstellenden schriftelijke informatie (profielschets, onderwijs-en onderzoeks programma) verkrijgbaar bij de secretaresse van COM, mevrouw S. Stehouwer, tel. (020) 444 6740. Uw schriftelijke sollicitatie, onder vermelding van het vacature nummer 2609.2003007 linksboven op de briefen envelop, vergezeld van een curriculum vitae en publicatielijst, kunt u binnen 3 weken richten aan de Vrije Universiteit, t.a.v. dr. P.A. Vingerling, directeur bedrijfsvoering Faculteit der Sociaal Culturele Weten schappen, De Boelelaan 1081c, 1081HV Amsterdam of per e-mail vacatures@scw.vu.nl Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. Deze tijd vraagt om een Vrije Universiteit Een versnipperd natuurgebied aan elkaar lijmen is makkelijker gezegd dan gedaan. maar we krijgen hulp. Er komt een militair oefenterrein vrij en Defensie stoot enkele complexen af. Sommige zorginstellingen ver huizen omdat ze in de stad meer mogelijkheden voor bewoners zien. al met al ontstaat er genoeg ruimte voor een nieuwe inrichting van de Utrechtse Heuvelrug. Waarbij de provincie regisseert. Zo'n sleutelproject is kenmerkend voor keuzes die de provincie Utrecht maakt. Toekomstgericht bouwen aan het gezicht van de provincie. Met projecten die zichtbaar zijn voor de inwoners en waar ze echt wat aan hebben. Daarvoor is veel samenwerking en afstemming nodig. Of het nu gaat om verkeer en vervoer, water en milieu, ruimtelijke ordening en natuur, zorg, welzijn en cultuur of economische en europese zaken. De mede werkers van de provincié brengen de partijen bij elkaar en maken ze enthousiast voor de projecten. en ze zorgen ervoor dat ze worden uit gevoerd. dus werk met heldere maatschappelijke doelen. Passen jouw toekomstplannen bij die van ons? adviseur functiewaardering (max. 3.442,- p.m.) Je gaat werken bij de sector Personele Dienstverlening van de Provinciale Servicedienst. Deze dienst ondersteunt en adviseert de provinciale organisatie onder meer op het gebied van P&O, financiën en communicatie. Als specialist adviseer je over het samenstellen van functie beschrijvingen, je analyseert functies met behulp van het nieuwe geautomatiseerde functie waarderingssysteem voor de provincies Fuwaprov en je stelt waarderingsadviezen op. Je komt te werken in een dynamische projectorganisatie, waarin ook wordt gewerkt aan de invoering van competentiemanagement en aan de invoering van een nieuwe systematiek van beoordelen en belonen. Als achtergrond heb je een P&O-opleiding op WO-niveau en heb je al ervaring opgedaan met functiewaardering. Meer informatie: Albert Mennes, projectleider, 030-2583722, of Tina van den Brink, adviseur personeelsmanagement, 030-2583324. Solliciteren per e-mail: tahitha.poort@Provincie-Utrecht.nl. Vacaturenummer: PSD2003/00. specialist documentaire informatie (max. 2.6n,- p.m.) Je gaat aan de slag bij de sector Documentaire Informatievoorziening, Archief en Registratuur (PDR) bij de Provinciale Servicedienst. De sector staat de komende jaren voor grote veranderingen als gevolg van de digitalisering en de ontwikkelingen op internet. De nadruk van je werkzaamheden ligt op het coördineren van de werkzaamheden in de registratuurgroep. Bovendien onderhoud je veel contact met de klant en speel je in op zijn specifieke informatie behoefte. Je hebt een vakgerichte opleiding op MBO-/HBO-niveau. Je bent klantgericht, initiatiefrijk, accuraat en je beschikt over een behoorlijke portie verantwoordelijkheidsgevoel. Meer informatie: Albert Dennebos, hoofd sector PDR, 030-2582450, of Jan Kloosterman, adviseur personeelsmanagement, 030-2583498. Solliciteren per e-mail: ingrid.van.dijk-siemons@Provincie-Utrecht.nl. Vacaturenummer: PSD2003/02. documentaire-in formatieverzorger (max. 2.090,- p.m.) Je wordt ingezet bij de sector Documentaire Informatievoorziening, Archief en Registratuur (PDR) van de Provinciale Servicedienst. Deze sector ontsluit en levert documentaire informatie, registreert en controleert de voortgang en afdoening van poststukken. Je gaat je onder meer bezighouden met het sorteren, registreren en verspreiden van de inkomende post. Ook vorm je nieuwe dossiers en schat je de behoefte in voor dossierdifferentiatie. Je beschikt over een MBO-opleiding en je hebt ervaring met geautomatiseerde informatieverwerkings- en archiefsystemen. Daarnaast kun je goed omgaan met klanten en ben je accuraat. Meer informatie: Albert Dennebos, hoofd sector PDR, 030-2582450, of Jan Kloosterman, adviseur personeelsmanagement, 030-2583498. Solliciteren per e-mail: ingrid.van.dijk-siemons@Provincie-Utrecht.nl. Vacaturenummer: PSD2003/03. Stuur je sollicitatie met c.v., onder vermelding van het vacaturenummer, naar provincie Utrecht, sector PAV, kamer A8.05, Postbus 80300, 3508 th Utrecht. Kijk voor meer interessante vacatures bij de provincie Utrecht op www.provincie-utrecht.nl Justitie www.justitie.nl Justitie werkt aan een veilige en rech tvaardige samenleving. Door wetgeving, conflictoplossing, vreemdelingenbeleid, preven tie en criminaliteitsbestrijding. Met betrokken medewerkers, die samenwerken met mensen binnen en buiten Justitie. De Raad voor de Kinderbescherming - onderdeel van het Ministerie van Justitie - komt op voor kinderen die zich in een bedreigende situatie bevinden. De Raad adviseert de rechterlijke macht en brengt noodzakelijke hulp op gang. Bij de Raad werken ongeveer 1900 mensen verspreid over 22 vestigingen in het hele land. Raad voor de Kinderbescherming, Directie Zuid-West, vestiging Den Haag De juridisch medewerker draagt zorg voor de kwaliteit van juridische aspecten in de casuïstiek [intake, rapporten, adviezen en rekesten]. De juridisch medewerker adviseert en ondersteunt de Directie op het gebied van familie-, jeugd- en jeugdstrafrecht en in klachtzaken. De juridisch medewerker ontwikkelt, coördineert en onderhoud een systeem van deskundigheidsbevordering ten behoeve van de juridische kennis van de diverse functiegroepen. Dit betekent dat hij/zij scholing en voorlichting organiseert voor de diverse functiegroepen. Daarnaast treedt de juridisch medewerker op als vertegenwoordiger van de Directie Zuid-West bij diverse juridische overleggen. m m Functie-eisen De Juridisch medewerker beschikt over eên afgeronde universitaire opleiding rechten [bij voorkeur met het specialisme familie-, jeugd- en strafrecht]. De juridisch medewerker beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkirïgsvaardigheden. is in staat tot goede samenwerking en beschikt over goede contactuele eigenschappen. Naast interne contacten onderhoudt hij/zij in de onderlinge afstemming met collega externe [niet casuistisphe] contacten met Hof, Rechtbank en juridische deskundigen van het Hoofdkantoor en instellingen zoals opleidingsinstituten en universiteiten. Gevraagde competenties voor deze functie zijn: flexibele, klantgerichte instelling, analytisch vermogen, oordeelsvorming, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en overtuigingskracht. Salaris Minimaal €2112,88 en maximaal €3.935,93 maximaal bruto per maand bij een 36-urige werkweek, exclusief 8% vakantie-uitkering. Afhankelijk van opleiding en ervaring zal de inschaling worden vastgesteld. Standplaats Den Haag. Bijzonderheden De vacature wordt gelijktijdig intern en extern opengesteld. Parttime werken is bespreekbaar. Inlichtingen Telefonische inlichtingen over de functie kunnen worden ingewonnen bij de heer J.Ph. Eggink, adjunct-vestigingsmanager, telefoonnummer [070] 374 23 75. Sollicitatiewijze Stuur vóór 8 februari 2003 uw sollicitatiebrief met een curriculum vitae, onder vermelding van het vacaturenummer HK03/04, naar de Raad voorde Kinderbescherming, Directie Zuid-West, ter attentie van de afdeling Personeel Organisatie, Postbus 393,3000 AJ Rotterdam. Voorkeursgroepen Justitie wil de samenstelling van haar personeelsbestand in overeenstemming brengen met die van de samenleving. Bent u vrouw, allochtoon of arbeidsgehandicapt, dan wordt u nadrukkelijk uitgenodigd te solliciteren. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. Werken bij het rfl Als je verder denkt

Krantenbank Zeeland

Watersnood documentatie 1953 - kranten | 2003 | | pagina 8