adrenaline
laat je.
stromen
•I*- Vol L«L ivi ut
GSJ
PERSONEELSFUNCTIONARIS (M/V)
Projectmanager v/m
Leiden
Zaterdag 25 januari 2003
GSj Lmdenhout is een multi
functionele organisatie voor
de jeugdzorg met als werk
gebied Gelderland-Noord en
-Midden. Er werken ongeveer
700 medewerkers, verdeeld
over verschillende locaties in
drie regio's. Het Centraal
Kantoor is gevestigd in Arnhem.
GSJ Lindenhout biedt opvang,
preventieve, ambulante,
(semH residentiële hulp
verlening en pleegzo^dan
jeugdigen en hun gezinnen
in probleemsituaties.
Tevens wordt opvang van
alleenstaande minderjarige
asielzoekers (AMA's) verzorgd
in Nijmegen, Arnhem en
Ede/Wageni ngen.
I
Het team van de afdeling P&O van het Centraal Kantoor in Arnhem bestaat, naast een
hoofd P&O, uit drie personeelsfunctionarissen, twee administratieve krachten en een
arbofunctionaris. De afdeling ondersteunt de integraal leidinggevenden bij het ontwik
kelen en uitvoeren van het personeels- en organisatiebeleid op strategisch, tactisch en
operationeel niveau. De afdeling P&O heeft een flink aantal plannen en ambities voor
de komende jaren. Wegens vertrek van één van de medewerkers zoeken wij op korte
termijn een enthousiaste
voor 32-36 uur per week (88,89%-100%)
Functie-informatie:
De personeelsfunctionaris vervult een allround personeelsfunctie ten behoeve van één
van de regio's van GSJ Lindenhout. Hierbij werkt hij/zij samen met de regiomanager en
de unitmanagers van de verschillende hulpverleningsvarianten.
Het betreft een zelfstandige functie die mogelijkheden biedt tot vakinhoudelijke groei
binnen een mensgerichte organisatie. Hoofdactiviteiten zijn o.a.:
adviseren en ondersteunen van leidinggevenden bij alle operationele vraagstukken
betreffende in-, door- en uitstroom van medewerkers en bij het vertalen van beleid
naar de regio;
signaleren van de behoefte aan nieuwe beleidsinitiatieven en/of-instrumenten;
een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van P&O-beleid en dit vertalen
in instrumenten, richtlijnen en procedures op regionaal of organisatieniveau;
leveren van managementinformatie, analyseren hiervan en deze voorzien van een
toelichting of advies aan leidinggevenden;
informatie geven aan leidinggevenden en medewerkers over arbeidsvoorwaarden,
arbeidsrechtelijke zaken en personele regelingen.
Functie-eisen:
een bij de functie passende opleiding op minimaal HBO-niveau, aangevuld met enige
jaren relevante werkervaring;
een actieve houding, gericht op service, professionele deskundigheid en willen
(blijven) leren;
overtuigingskracht, adviesvaardigheden, organisatiesensitiviteit alsmede mondelinge
en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
gezien de verspreide ligging van de locaties is het ter beschikking hebben van een auto
wenselijk.
Arbeidsvoorwaarden:
arbeidsvoorwaarden conform de CAO-Jeugdhulpverlening;
salariëring behorende bij de functie van personeelsfunctionaris, salarisschaal 9 (minimaal
1.980,86 en maximaal 2.958,52 bruto per maand bij een fulltime dienstverband);
na een jaarcontract wordt bij gebleken geschiktheid een vaste aanstelling geboden;
een goed pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder studiefaciliteiten,
een spaarloonregeling, een pc-privéregeling, een vergoedingsregeling kosten kinder
opvang en aantrekkelijke collectieve verzekeringen.
Informatie en sollicitatie:
Voor nadere informatie over de functie kunt u contact opnemen met mevrouw
E. Giesbers, hoofd Personeel Organisatie, telefoon (026) 354 33 53.
Nadere informatie over GSJ Lindenhout is te vinden op www.gsjlindenhout.nl.
Uw schriftelijke sollicitatié! kunt u, vergezeld van een c.v., tot uiterlijk
10 februari a.s. richten aan: GSJ Lindenhout, t.a.v. mevrouw E. Giesbers,
Postbus 332, 6800 AH Arnhem.
Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Beleid Projecten
Wij vragen
Wij bieden
De Dienst Bouwen Wonen is één van de gemeentelijke diensten en kent vijf sectoren: Stadsontwikkeling, Het
Ontwikkelingsbedrijf, Wonen, Economische Zaken en Bedrijfsvoering. Samen zijn zij in onze historische stad verant
woordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het beleid en algemene dienstverlening op het terrein van bouwen,
wonen en economie. Of het nu gaat om het verlenen van sloop- en bouwvergunningen, het maken van bestemmings
plannen, beleid voor volkshuisvesting of monumentenzorg, Bouwen Wonen is erbij betrokken. Ook het toekennen
van subsidies, het aantrekken van bedrijven en het verwerven, exploiteren en uitgeven van onroerend goed ten
behoeve van de stedelijke ontwikkeling zijn zaken die plaatsvinden bij d^ dienst Bouwen Wonen. Wil jij hier ook
een bijdrage aan leveren en werken in een dynamische organisatie die gekenmerkt wordt door afwisseling en veelzijdig
heid? Dan hebben wij misschien wel een functie voor jel
De afdeling Beleid Projecten is verantwoordelijk voor het formuleren en evalueren van het beleid dat bijdraagt aan
een optimaal woonmilieu. Het gaat hier om de beleidsterreinen volkshuisvesting, monumenten, archeologie en
(duurzaam) bouwen. Daarnaast zorgt de afdeling voor het coördineren van, veelal dienstbrede, projecten. Omdat de
ontwikkelingen niet stilstaan en er volop gebouwd moet worden zijn wij op zoek naar een
Als projectmanager zorg je voor een tijdige, effectieve en efficiënte realisering van complexe, multidisciplinaire
(woning)bouwprojecten.
Een relevante HBO-opleiding (bijvoorbeeld Bouwkunde) en ervaring met het aansturen van een projectorganisatie. Je
resultaatgerichte instelling, goede sociale, communicatieve en leidinggevende vaardigheden helpen je bij het bereiken
van je doelen. Verder kun je stevig onderhandelen en je standpunten voor het voetlicht brengen, zonder voorbij te
gaan aan de ambtelijke en bestuurlijke verhoudingen. Je creativiteit en vernieuwende ideeën geven de organisatie een
extra impuls.
Een boeiende functie in een organisatie die in beweging is. Bij deze functie hoort een salaris van maximaal 3.752,-
bruto per maand (schaal 11, bij 34 uur per week).
Verder bieden wij je
prima studiefaciliteiten, een eindejaarsuitkering van 2,75% en de mogelijkheid je werktijden flexibel in te delen. Ook kun
je gebruik maken van de regelingen voor gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, bedrijfsfitness en de aan- en verkoop
van vakantiedagen. Tevens kent de gemeente Leiden de mogelijkheid tot het afsluiten van een spaarloonregeling en
ben je voor je ziektekosten verzekerd bij het IZA. Je pensioen is ondergebracht bij het Algemeen Burgerlijk Pensioen
fonds, waarbij het tevens mogelijk is extra pensioen op te bouwen. Aangezien de gemeente Leiden de mobiliteit van haar
ambtenaren wil bevorderen, krijg je een aanstelling in algemene dienst. Tevens vindt de gemeente dat haar personeels
bestand een afspiegeling zou moeten zijn van de verschillende groepen in de samenleving. Vandaar dat vrouwen,
leden van etnische minderheidsgroepen en minder-validen nadrukkelijk uitgenodigd worden te solliciteren.
Als je meer wilt weten over de functie, kunt je contact opnemen met Angid Pons, hoofd van de afdeling Beleid
Projecten. Zij is te bereiken onder telefoonnummer 071 - 516 58 16.
Je sollicitatie
kun je binnen drie weken sturen aan de Gemeente Leiden, dienst Bouwen Wonen, afdeling P&O, ter attentie van
Debbie Helaha, Postbus 9100, 2300 PC Leiden, onder vermelding van vacaturenummer BOWO 03.003.
Een psychologisch onderzoek kan deel uitmaken van de procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Dienst Bouwen en Wonen
Bloed maakt dat je adrenaline overal kan stromen. Bij Sanquin is bloed ons werk. Als not-for-profitorganisatie verzorgen wij
de bloedvoorziening van Nederland. Van afname bij donoren tot het testen, verwerken en verspreiden onder de ziekenhuizen.
Ook doen we hoogwaardig onderzoek en ontwikkelen levensbelangrijke medicijnen. Bloed is leven, en werken met leven
vraagt om alertheid en doorzettingsvermogen. Dus laat je adrenaline stromen, bij Sanquin.
HRM-adviseur
voor Sanquin Bloedbank Regio Zuidwest, locatie Leiden
De integratie van twee bloedbanken tot een nieuwe bloedbank is voor onze regio Zuidwest een van de belangrijkste aan
dachtspunten. Dit betekent hard werken en harmoniseren binnen en buiten onze afdeling. Momenteel zijn wij in Leiden
gevestigd, maar wij verwachten over drie jaar in afgeslankte vorm naar onze hoofdvestiging in Rotterdam te verhuizen. In deze
functie voor een jaar vormt het ondersteunen en adviseren van managers en afdelingshoofden bij de uitvoering van het HRM-
beleid de kern van je dagtaak. Weet je vakmatig waar je het over hebt en ben je in staat dat goed over te brengen? Sta je met
beide benen op de grond en hou je van aanpakken? Heb je gevoel voor administratie, kun je verschillen overbruggen en vind
je harmoniseren een uitdaging? Dan is dit de baan voor je.
Een HBO-studie op HRM-gebied is je basis, met daarbij minimaal drie jaar ervaring, liefst binnen de gezondheidszorg. Je combi
neert inhoudelijke deskundigheid met organisatorische en communicatieve kwaliteiten. Klantgericht, nauwkeurig, flexibel en
oplettend... dat zijn jouw beste karaktereigenschappen. Stressbestendigheid en goed kunnen samenwerken zijn eveneens
noodzakelijk. Ben je bovendien in staat creatief bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van onze afdeling? Dan bieden we
je een boeiende 36-uursfunctie, met de mogelijkheid om 4x9 uur te werken!
Reageren De heer A.J. Zimmermann, HRM-manager, 06-20407263, geeft je graag meer informatie. Je sollicitatie met c.v. en
vermelding van vacaturenummer 02.070 zien we graag binnen tien dagen tegemoet: Sanquin Bloedbank Regio Zuidwest,
t.a.v. de heer A.J. Zimmermann, HRM-manager, Postbus 23370, 3001 KJ Rotterdam. Bezoek ook onze website www.sanquin.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Sanquin
werk met leven
Stichting SURF is de samenwerkings
organisatie van het Nederlandse hoger
onderwijs en onderzoek op het gebied
van ICT. De universiteiten, het hoger
beroepsonderwijs, researchinstellingen
en bibliotheken werken samen met SURF
aan innovatie en ontwikkeling van infor
matie- en communicatietechnologietoe
passingen.
De werkmaatschappij SURFnet bv is de
toegangspoort tot het internet voor het
Nederlandse hoger onderwijs en onder
zoek. Via dochteronderneming
SURFdiensten bv profiteert het hoger
onderwijs van aantrekkelijke software-
en hardwarehcentles.
Binnen Stichting SURF onderscheiden we
drie bestuurlijke platforms;
Hel Platform ICT en Onderzoek
beoogt op het gebied van wetenschap
pelijke informatievoorziening projecten
tussen en binnen de instellingen te sti
muleren. Speerpunten zijn daarbij het
moderniseren van de Informatiehuis
houding van instellingen voor wat
betreft hun wetenschappelijke output en
de (internationale) auteursrechtenpro-
blematiek. Als tweede aandachtsgebied
richt het platform zich op e-science
waarbij de 'grid'-technoiogie centraal
Het Platform ICT en Onderwijs
richt zich op het entameren van innova
tieve onderwijsprojecten binnen univer
siteiten en hogescholen, in samenwer
king met externe partijen. Daarnaast
houdt het platform zich bezig met ken
nisontwikkeling en -uitwisseling binnen
de instellingen via bijeenkomsten en een
speciale website, Edusite
(www.edusite.nl).
Het Platform ICT en Organisatie
heeft zich van oudsher beziggehouden
met de ondersteunende beleidsproces
sen op het gebied van management en
beheer binnen de instellingen. De afge
lopen jaren zijn authenticatie en infor
matiebeveiliging belangrijke onderwer
pen geworden',■waarbij samenwerking
en standaardisatie onmisbaar is. Nieuw
in de plannen van SURF is de ontwikke
ling van een interface voor
(student)gegevensuitwisseling.
De beleidsvoorbereiding en -uitvoering
vindt plaats op het bureau van Stichting
SURF in het centrum van Utrecht, waar
ca. twintig personen werkzaam zijn.
Meer informatie is opgenomen op de
website van Stichting SURF
(www.surf.nl).
Uw schriftelijke sollicitatie,
vergezeld van curriculum vitae,
voor één van deze vacatures
kunt u richten "aan:
Stichting SURF
t.a.v. prof.dr. W.B.G. Liebrand,
directeur
Leidseveer 35
Postbus 2290
3500 GG Utrecht
Het nieuwe SURF-Meerjarenplan 2003>6 kreeg als titel 'De kern van de zaak'.
In dit plan maakt SURF na ruim vijftien jaar een omslag in perspectief: de
gebruiker van ICT in het hoger onderwijs komt centraal te staan. Daarbij richt
SURF zich met name op versterking van de ondersteunende processen.
De nieuwe doelstelling van dit meerjarenplan is ook vertaald in een nieuwe
organisatie van de bureau-activiteiten, waardoor effectiviteit en efficiency van
de vele SURF-projecten worden verbeterd. Hiertoe is onder andere een nieuwe
functie, platformmanager, gecreëerd.
SURF zoekt voor het uitvoeren van de activiteiten uit het Meerjarenplan een
platformmanager voor ICT en Onderzoek m/u«g j
en een
platformmanager voor ICT en Organisatie (o^/mug J
De taken
De platformmanager:
stuurt alle dagelijkse activiteiten aan met betrekking tot het bereiken van
de platformdoelstelling
is de bestuurlijk secretaris van het platformbestuur (bestaande uit 6-8
bestuurders uit het hoger onderwijs)
geeft leiding aan de assistent platformmanager
coördineert beleid en planontwikkeling en bewerkstelligt de realisatie van
plannen
houdt zich bezig met de coaching en advisering van (externe) project
managers in het veld
bewaakt de coherentie tussen projecten binnen het SURF-Meerjarenplan
ook in relatie tot de andere platforms
voert de planning en controle van projecten uit (inclusief financiën)
organiseert voorlichting en communicatie met betrekking tot de platform
doelstelling, activiteiten en projecten
signaleert en adviseert het platformbestuur en de directie van SURF ten
aanzien van de kwaliteit en voortgang van projecten
De verantwoordelijkheden en bevoegdheden
Namens de directeur SURF en het platformbestuur zal de platformmanager
het dagelijkse tactische en operationele proces managen om het Meerjarenplan
te vertalen naar een Jaarplan voor zijn of haar platform. Vervolgens zal hij de
diverse projectmanagers in het veld aansturen om deze jaarplannen succesvol
te laten uitvoeren. Hij wordt hierbij ondersteund door de assistent platform
manager.
De directeur van SURF is hiërarchisch en functioneel de opdrachtgever van
de platformmanager. De platformmanager werkt voor en in nauwe functionele
samenwerking met de platformvoorzitter.
Controlerend orgaan voor beleid en inhoud is het platformbestuur.
Controlerend orgaan voor de planning en control van resultaten, financiën
en planning is de directeur SURF.
De platformmanager zal daarom als bestuurlijk secretaris permanent lid zijn
van het Platformbestuur onder voorzitterschap van een lid van het Dagelijks
Bestuur van SURF en is tevens permanent lid van het Platform Managers
Overleg onder voorzitterschap van de directeur SURF.
De kandidaten
De kandidaten hebben een opleiding op academisch of HBO-niveau gevolgd.
De kandidaten hebben kennis van en ervaring met:
managementmethoden
projectmanagement aanpak
modellen op het gebied van projectbeheer
bestuurlijke processen
de academische en/of hogeschoolwereld
Daarnaast beschikken ze uiteraard over vakinhoudelijke kennis (organisatie
of onderzoek en informatievoorziening) en kennis van en ervaring met ICT.
Naast (project-)management en bestuurlijke vaardigheden zijn ook uitstekende
communicatieve, sociale en relationele vaardigheden van belang.
De kandidaten zullen veel contacten onderhouden op hoog bestuurlijk niveau.
In verband met de internationale samenwerking binnen projecten zullen de
kandidaten tevens moeten beschikken over een goede actieve en passieve
beheersing van de Engelse taal.
SURF verwacht van de kandidaten dat zij alert, enthousiast en motiverend zijn.
Stichting SURF biedt een salaris dat passend is voor de gevraagde capaciteiten
en kent goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
Meer informatie
Voor meer informatie over deze functies kunt u contact opnemen met
de directeur:
T 030 234 66 00
E liebrand@surf.nl
Op onze website, www.suffjtl, staat een uitgebreid functieprofiel voor de platformmanager.. Meer informatie
over de activiteiten van het bureau en de drie platforms is hier te vinden, evenals bet Meerjarenplan.
Leiden is de Sleutelstad. De sleutels horen bij een stad die al eeuwenlang haar poorten wijd open zet: gastvrij en gezellig,
tolerant en vernieuwend. De historische en monumentale sfeer die de stad uitstraalt, gaat samen met moderne zakelijkheid.
Met Nederlands oudste universiteit is Leiden een internationaal vermaard centrum van hoogwaardige kennis en innovatie.
Het veelkleurige Leidse publiek (117.000 inwoners) geniet van het ruime cultuuraanbod, musea, kroegen en alle andere
voorzieningen die de Sleutelstad zo uniek maken. De gemeentelijke organisatie past in de Leidse sfeer: laagdrempelig, open
en creatief. De vijf diensten werken slagvaardig, gericht op kwaliteit en resultaat. Zij zijn zelfstandig verantwoordelijk
voor personeel, informatie, communicatie, organisatie en financiën.