4 SAMEN TOP! Pu B Li C S P i R iT SiSi Leiden ft Leiden: stad met historie Directeur Bouwen en Wonen LUI E Procesleider(s) Projectleider(s) Management assistentes Wakker worden! Onze kennissamenleving vraagt om doelmatige infrastructuren en netwerken !w «Ie Vol LvL t".i ui Zaterdag 25 januari 2003 Je hoeft ons niet te vertellen hoe je water buiten de deur houdt. We zijn experts in het handhaven van onze kusten en het beschermen van land tegen overstromingen. En die kennis delen we met landen uit de hele wereld. Maar het klimaat verandert, de zeespiegel stijgt en de bodem daalt. De strijd tegen water blijft dus actueel. En daarbij geven we de natuur soms de ruimte. Op plaatsen waar de duinen breed genoeg zijn, mag de zee bijvoorbeeld best een stukje landinwaarts komen. Zo combineren we veiligheid met natuurbehoud, en krijgt leven met water een nieuwe dimensie. Werken aan maatschappelijk relevante zaken die in het brandpunt staan van de belangstelling. Dat doet het ministerie van Verkeer en Waterstaat, Nederland duurzaam beschermen tegen het water en zorgen voor veilige verbindingen vraagt om nieuwsgierige medewerkers die oog hebben voor de samenleving. Die verder kijken dan hun eigen vakgebied en niet bang zijn om af te wijken van gebaande paden. Verkeer en Waterstaat zoekt daarom originele denkers en resultaatgerichte doeners uit vele studierichtingen: economen, juristen, bestuurskundigen, accountants, ICT'ers en technici. Academici en HBO'ers; specialisten en generalisten. Adviseur Personeel Organisatie vim Stafafdeling Personeel Organisatie, Den Haag Maximaal 51.388,- bruto per jaar, schaal 11 Het Directoraat-Generaal Goederenvervoer overziet en ontwikkelt de condities voor veilig, concurrerend en duurzaam (internationaal) goederenvervoer over land en water. De stafafdeling Personeel Organisatie (P&O) heeft als taak het initiëren en implementeren van het (strategisch) personeels- en organisatieontwikkelingsbeleid. Daarnaast is P&O belast met het bewaken en evalueren van de kwaliteit van het gevoerde P&O-beleid in het kader van integraal management Functie Bijdragen aan de ontwikkeling en implementatie van het P&O-beleid. Op één of meer aandachtsgebieden van het P&O-terrein verzorgen van de beleidsontwikkeling en ontwikkelen van P-managementinstrumenten. Adviseren en ondersteunen van het management m.b.t personeels- en organisatieontwikkelingen. Leiden van en deel nemen aan werk- en projectgroepen waarin organisatie- dan wel personele aspecten aan de orde komen. Profiel Afgeronde HBO- of academische opleiding (bijvoorbeeld Personeelswetenschappen). Brede kennis van en ervaring met het ontwikkelen en implementeren van P&O-instrumenten en het leveren van bijdragen aan het personeelsbeleid. Goede communicatieve en contactuele vaardigheden, In staat een heldere visie op het gebied van P&O te ont wikkelen en uit te dragen op verschillende niveaus. Vaardigheid in het voeren van overleg en onderhandelingen. Analytisch sterk. Aantoonbare adviesvaardigheid, Reactie Inhoudelijke informatie bij mevrouw drs. C. Muis, hoofd stafafdeling P&O, telefoon (070) 351 19 10, of bij de heer G. van Hunen, telefoon (070) 351 19 07. Informatie over de procedure bij de heer H. Alladin, telefoon (070) 351 19 05. Vacaturenummer DGG 02-55/VK. www.verkeerenwaterstaat.nl/vacatures Onder het motto 'Vertrouwd met water vooruitstrevend in verbindingen', werkt het ministerie van Verkeer en Waterstaat aan de duurzame bescherming tegen het water en aan veilige verbindingen van internationale kwaliteit. We maken vernieuwend beleid en zorgen voor de uitvoering en hand having daarvan. Met als belangrijkste uitgangspunten de bereikbaarheid, veiligheid en leefbaarheid van Nederland En met oog voor de eigen verantwoordelijkheden van mensen, bedrijven en andere overheden. Stuur een bondige brief met c.v., graag binnen veertien dagen en o.v v het vacaturenummer, naar V&W-helpdesk, postbus 9016, 1180 MA Amstelveen. Of per e-mail aan werving@verkeerenwaterstaat.nl Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt met op prijs gesteld. Ministerie van Verkeer en Waterstaat Leiden is de sleutelstad. De sleutels horen bij een stad die al eeuwenlang haar poorten wijd open zet: gastvrij en gezellig, tolerant en vernieuwend. De historische en monumentale sfeer die de stad uitstraalt, gaat samen met moderne zakelijkheid. Met Nederlands oudste univer siteit is Leiden een internationaal vermaard centrum van hoogwaardige kennis en innovatie. Naast een centrumfunctie binnen de regio neemt Leiden een strategische positie in binnen de randstad. Tussen de grote steden, dichtbij de Duin- en Bollenstreek en een prachtige kuststrook waar het goed recreëren is. De gemeentelijke organisatie past in de Leidse sfeer: laagdrempelig, open en creatief. Eén van de diensten is Bouwen en Wonen. Een dienst met een jong managementteam dat gezamenlijk een spilfunctie vervult in de ruimtelijke en economische ontwikkeling van de stad. De dienst kent vijf sectoren: Wonen, Stadsontwikkeling, Het Ontwikkelingsbedrijf, Economische Zaken en Bedrijfsvoering. Binnen de dienst bestaat een prima sfeer: open, direct, talentvol, inhoud en vernieuwend zijn begrippen die passen. De uitdaging is om aan zeer complexe processen sturing en inhoud te geven. Genoemd kunnen worden: het maken van prestatie-afspraken met de corporaties, grote herstructureringsopgaven en het ontwik kelen van een regionale visie op de stad. Leiden speelt een prominente rol in de Deltametropool. Cruciaal is om samenwerking met diverse partners te realiseren, visies te ontwikkelen en daaraan concrete uitvoering te geven, de goede sfeer in de dienst te behou den en uiteraard invulling te geven aan de bestuurlijke prioriteiten. PublicSpirit zoekt voor de dienst Bouwen en Wonen een 84.000,- De functie U gaat leiding geven aan een veelzijdige dienst met ambitie. U bent in staat, samen met sectorhoofden en partners, een ruimtelijke en economische visie op de stad te formuleren. Dat vraagt om strategisch inzicht, regie, planning, omgevingsbewustzijn en daadkracht. Het realiseren van plannen en projecten en het verbeteren van de dienstverlening is een belang rijke uitdaging. De dienst zal haar externe oriëntatie verder moeten ontwikkelen. U zult in dat proces een belangrijke leidende rol hebben. Uiteraard bent u eindverantwoordelijk, hakt u de knopen door, vertegenwoordigt u de dienst intern en extern en bent u inspirerend voor uw omgeving. U bent samen met uw collega directeuren lid van het gemeentelijk managementteam. Uw profiel De afgelopen jaren heeft de interne organisatie veel aandacht gekregen. U bent een mens gericht/coachend leider die tevens procesmanager is en resultaten weet te boeken. U heeft visie zowel op strategisch inhoudelijk niveau als ten aanzien van de werkwijze van de dienst. De begrippen netwerken, onderhandelingsvaardigheid, toegankelijkheid en omgevingsbe wustzijn, passen bij u. Uiteraard weet u te delegeren en te motiveren en kunt u het aanwezi ge talent in de dienst verder ontwikkelen. U bent het boegbeeld van een dienst die vernieu wende visies niet schuwt. U heeft een academisch werk- en denkniveau. Kennis en ervaring op het werkterrein van de dienst en de daarmee gepaard gaande complexe bestuurlijke processen is gewenst. De arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend. Uw reactie Uw sollicitatie, voorzien van curriculum vitae, kunt u binnen twee weken sturen of e-mailen naar PublicSpirit, ter attentie van Anja van Gorsel. Voor meer informatie over de functie kunt u met haar contact opnemen. Meer informatie over PublicSpirit en een compleet overzicht van de vacatures vindt u op onze website: www.publicspirit.nl. Pompmolenlaan 13 www.publicspirit.nl voor topkader en management e-mail:info@pubiicspirit.nl Samen Top, dat is de slogan die wij gebruiken om de visie te verwoorden van ons politiekorps Noord-Holland Noord. Wij willen er zijn voor de burger in onze regio en staan voor óns aandeel in een veilig en leefbaar gebied op een professionele, integere, innovatieve en dienstbare manier. Daarbij stellen we ons concrete en meetbare doelen, voor nu en voor de langere ter mijn. Gebiedsgebonden politiezorg is hiervoor onze leidraad, wij willen zichtbaar en herkenbaar op straat aanwezig zijn. Onze politieregio Noord-Holland Noord omvat 30 veelzijdige gemeenten, waaronder Alkmaar, Hoorn en Den Helder, en het eiland Texel. Uitgestrekte lande lijke gebieden en polders worden afgewisseld door mooie historische steden. De Noordzee, de Waddenzee en het IJsselmeer begrenzen het gebied. Ons korps heeft ca. 1500 medewerkers, werkzaam in drie districten en drie divisies. Het district Noord Kennemerland is het grootste district van onze regio (410 medewerkers). Met Alkmaar als grootste gemeente, strekt het district zich uit tot aan Castricum en beslaat het een groot deel van de Noordzeekust. Voor dit district zijn wij op zoek naar kandidaten voor de functie van: Districtschef Noord Kennemerland Als districtschef heeft u een heldere visie op het veilig heidsbeleid en de rol van de politie in de samenleving. U bent een warm pleitbezorger van een integrale aanpak van veiligheidsproblemen. U geeft daaraan met uw manage mentteam daadwerkelijk invulling. De politiemedewerkers binnen uw district hebben actief contact met de bewoners van het gebied en zij weten wat er leeft. Samen met net werkpartners worden problemen pro-actief benaderd. Binnen de regio vervult u een rol in de ontwikkeling van het algemene korpsbeleid en maakt u deel uit van het Regionaal Management Team. Wat wij zoeken Voor deze uitdagende functie zoeken wij iemand met een academisch werk- en denkniveau en ruime ervaring met complexe ambtelijke en politiek-bestuurlijke verhoudin gen. U heeft bewezen leiding te kunnen geven als eind verantwoordelijke en heeft relevante ervaring op het vlak van veiligheidsvraagstukken. U bent een goede gespreks partner voor alle niveaus, binnen en buiten onze organisa tie. U weet uw medewerkers op doeltreffende wijze te inspireren. Naast empatisch vermogen beschikt u ook over ondernemerszin, stuurt op resultaten en bent u in staat ontwikkelingsprocessen in gang te zetten en te borgen, U schat politiek-bestuurlijke belangen goed in en sluit coali ties met die partners die gedeeld succes opleveren. U zoekt naar vernieuwing in de zin van verbetering. Uw leeftijd ligt bij voorkeur tussen de 35 en 45 jaar. Wat wij bieden Een stevige en boeiende baan bij een ambitieus en betrok ken politiekorps. Een bruto maandsalaris van max. 5924,- (S 15 BBP) op basis van een 38-urige werkweek, een team van enthousiaste collega's en goede secundaire arbeids voorwaarden. Kandidaten die niet beschikken over een relevante politie opleiding krijgen het eerste jaar een persoonlijk oplei dingsprogramma om de benodigde kennis te verwerven op het terrein van politiezaken, opsporing en strafrecht. Bent u geïnteresseerd? Uw sollicitatiebrief en c,v, kunt u binnen 2 weken na het verschijnen van deze advertentie sturen aan: Mevrouw drs. A.M. Miedema, Hoofd Coördinatiepunt Landelijk Management Development Politie, Postbus 20011, 2500 EA Den Haag. Een antecedenten- en veiligheidsonderzoek alsmede een assessment maken deel uit van de selectieprocedure. Rob Hagedoorn, MD-coördinator, kan u informeren over de sollicitatieprocedure en de volledige functie- en profiel beschrijving. Zijn telefoonnummer is 06-10755209. Informatie over de functie-inhoud is verkrijgbaar bij mw. Anja Brink-Grootoonk, Korpschef, telefoon 072-5497901. Bij gebleken gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar een vrouw of vertegenwoordiger van minderheden. De Divisie Regionale Politietaken houdt zich bezig met de regionale politietaken zoals vreemdelingenzaken, verkeershandhaving, parketpolitie, conflict- en crisisbeheersing, meldkamer en politie service lijn. De Divisie Regionale Politietaken is een kwaliteitstraject gestart, met als doel het leveren van kwalitatief hoogwaardige, geïntegreerde, specialistische politietaken op korpsniveau. Het credo daarbij is: "Professioneel partner in politie werk". Voor deze divisie zijn wij op zoek naar kandidaten voor de functie van: 9 Afdelingshoofd MeldkamerlPolitie Service Lijn Noord-Holland Noord De Politie Service Lijn is voor de Politie Noord-Holland Noord de centrale ingang voor de telefoongesprekken via het nummer 0900-8844. De Meldkamer stuurt de politie- eenheden aan in gevallen waarin politie-inzet nodig is (112). De afdeling is hiermee een belangrijk visitekaartje van ons politiekorps. Klantgericht werken in een technisch hoogwaardige omgeving staat daarbij centraal- Naast tech nische innovatie speelt een ontwikkeling naar multidiscipli naire samenwerking met Brandweer en Ambulance diensten (veiligheidsregio) een rol van betekenis. Als afdelingshoofd geeft u leiding aan een groep van 56 medewerkers. Tevens levert u een actieve bijdrage aan het verandertraject van de divisie. U inspireert en motiveert en neemt medewerkers mee in deze vernieuwingsslag. Verder bent u verantwoordelijk voor de organisatie, coördinatie, planning en uitvoering van de werkzaamheden op de afde ling waar u leiding aan geeft. In het kader van het veran dertraject van de divisie als geheel speelt u een prominente rol als lid van het managementteam van de divisie. Tenslotte onderhoudt u structurele in- en externe contacten en vertegenwoordigt u de politie voor de regio t.a.v. de Meldkamer. Wat wij zoeken U vindt het een uitdaging om zelfstandig leiding te geven aan de medewerkers van de afdeling. Met uw zakelijke, supportgerichte en coachende stijl van leidinggeven weet u medewerkers te motiveren en te enthousiasmeren. Tevens bent u in staat te sturen op een kwalitatief hoogwaardige personele bezetting en op een succesvolle verandering van uit een complexe context. U bent resultaatgericht en zorgt dat verbetering en vernieuwing in de juiste balans worden gezet. Door uw inbreng wordt de klantgerichtheid van de afdeljng naar een hoger niveau gebracht. U heeft een relevante opleiding op HBO niveau, of daar mee gelijk te stellen werk- en denkniveau en ruime ervaring in een operationeel/tactisch leidinggevende functie. Daarnaast beschikt u over plannings- en sturingsvaardig heden. Inlichtingen over de functie-inhoud kunnen worden inge wonnen bij de heer Frank Brouwer, divisiechef Regionale Politietaken, telefoonnummer 072-5497802. Inlichtingen over de sollicitatieprocedure en de volledige functiebeschrijving kunnen worden ingewonnen bij mevrouw Lara Hollebrand, medewerker P&O, telefoon 072-5497930. Een psychologisch onderzoek/assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure. Tevens vindt een antecedentenonderzoek plaats. Wat wij bieden Een uitdagende en zelfstandige functie in een prettige werksfeer. Een bruto maandsalaris van max. 6 3653,- (S 10 BBP) op basis van een 38-urige werkweek. Op basis van des kundigheid is uitloop naar een hogere schaal mogelijk. Daarnaast kennen wij zeer goede secundaire arbeidsvoor waarden. Bent u geïnteresseerd? Uw sollicitatiebrief met motivering en curriculum vitae kunt u sturen aan: Politie Noord-Holland Noord, t.a.v. de afdeling P&O, mevrouw L. Hollebrand, Postbus 21, 1800 AA Alkmaar. j Het omzetten van kennis in communicatie naar anderen is de rode draad van het beleid Daartoe zorgt Stichting Weten l voor de infrastructuur waarover j kennis en informatie tussen de wetenschap en hetgrote publiek zich bewegen De kracht van Stichting Weten ligt i in het makelen en schakelen van j processen en projecten tussen partijen in deze sector. Naast het stimuleren van concrete projec- i m richt Stichting Weten zich op verhoging van effectiviteiten j efficiëntie van de publieks- Samenhang en samenwerking zijn daarbij sleutelwoorden. Stichting Weten verhuist in maart 2003 naar het pand van het NEMO (Oosterdok 2, m de nabijheid van Amsterdam Centraalstation). knooppunt van publiekscommunicatie over wetenschap en techniek Voor uitgebreide functieomschrijvingen en criteria kunt u terecht op www.weten.nl. U vindt daar ook informatie over beleid en activiteiten van Stichting Weten. o f -S .rj 5 la

Krantenbank Zeeland

Watersnood documentatie 1953 - kranten | 2003 | | pagina 4