4
SAMEN TOP!
Pu B Li C S P i R iT SiSi
Leiden
ft
Leiden: stad met historie
Directeur Bouwen en Wonen
LUI E
Procesleider(s)
Projectleider(s)
Management assistentes
Wakker worden! Onze kennissamenleving
vraagt om doelmatige infrastructuren en netwerken
!w
«Ie Vol LvL t".i ui
Zaterdag 25 januari 2003
Je hoeft ons niet te vertellen hoe je water buiten de deur houdt. We zijn experts in het handhaven van onze kusten en het beschermen van land tegen
overstromingen. En die kennis delen we met landen uit de hele wereld. Maar het klimaat verandert, de zeespiegel stijgt en de bodem daalt. De strijd tegen water blijft
dus actueel. En daarbij geven we de natuur soms de ruimte. Op plaatsen waar de duinen breed genoeg zijn, mag de zee bijvoorbeeld best een stukje landinwaarts
komen. Zo combineren we veiligheid met natuurbehoud, en krijgt leven met water een nieuwe dimensie.
Werken aan maatschappelijk relevante zaken die in het brandpunt staan van de belangstelling. Dat doet het ministerie van Verkeer en Waterstaat, Nederland
duurzaam beschermen tegen het water en zorgen voor veilige verbindingen vraagt om nieuwsgierige medewerkers die oog hebben voor de samenleving. Die verder
kijken dan hun eigen vakgebied en niet bang zijn om af te wijken van gebaande paden. Verkeer en Waterstaat zoekt daarom originele denkers en resultaatgerichte
doeners uit vele studierichtingen: economen, juristen, bestuurskundigen, accountants, ICT'ers en technici. Academici en HBO'ers; specialisten en generalisten.
Adviseur Personeel Organisatie vim
Stafafdeling Personeel Organisatie, Den Haag
Maximaal 51.388,- bruto per jaar, schaal 11
Het Directoraat-Generaal Goederenvervoer overziet en ontwikkelt de condities voor veilig,
concurrerend en duurzaam (internationaal) goederenvervoer over land en water. De
stafafdeling Personeel Organisatie (P&O) heeft als taak het initiëren en implementeren
van het (strategisch) personeels- en organisatieontwikkelingsbeleid. Daarnaast is P&O
belast met het bewaken en evalueren van de kwaliteit van het gevoerde P&O-beleid
in het kader van integraal management
Functie
Bijdragen aan de ontwikkeling en implementatie van het P&O-beleid. Op één of meer
aandachtsgebieden van het P&O-terrein verzorgen van de beleidsontwikkeling en
ontwikkelen van P-managementinstrumenten. Adviseren en ondersteunen van het
management m.b.t personeels- en organisatieontwikkelingen. Leiden van en deel
nemen aan werk- en projectgroepen waarin organisatie- dan wel personele aspecten
aan de orde komen.
Profiel
Afgeronde HBO- of academische opleiding (bijvoorbeeld Personeelswetenschappen). Brede
kennis van en ervaring met het ontwikkelen en implementeren van P&O-instrumenten
en het leveren van bijdragen aan het personeelsbeleid. Goede communicatieve en
contactuele vaardigheden, In staat een heldere visie op het gebied van P&O te ont
wikkelen en uit te dragen op verschillende niveaus. Vaardigheid in het voeren van overleg
en onderhandelingen. Analytisch sterk. Aantoonbare adviesvaardigheid,
Reactie
Inhoudelijke informatie bij mevrouw drs. C. Muis, hoofd stafafdeling P&O, telefoon
(070) 351 19 10, of bij de heer G. van Hunen, telefoon (070) 351 19 07. Informatie
over de procedure bij de heer H. Alladin, telefoon (070) 351 19 05.
Vacaturenummer DGG 02-55/VK.
www.verkeerenwaterstaat.nl/vacatures
Onder het motto 'Vertrouwd met water vooruitstrevend in
verbindingen', werkt het ministerie van Verkeer en Waterstaat
aan de duurzame bescherming tegen het water en aan
veilige verbindingen van internationale kwaliteit. We maken
vernieuwend beleid en zorgen voor de uitvoering en hand
having daarvan. Met als belangrijkste uitgangspunten de
bereikbaarheid, veiligheid en leefbaarheid van Nederland
En met oog voor de eigen verantwoordelijkheden van mensen,
bedrijven en andere overheden.
Stuur een bondige brief met c.v., graag binnen veertien
dagen en o.v v het vacaturenummer, naar V&W-helpdesk,
postbus 9016, 1180 MA Amstelveen. Of per e-mail aan
werving@verkeerenwaterstaat.nl
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt met
op prijs gesteld.
Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Leiden is de sleutelstad. De sleutels horen bij een stad die al eeuwenlang haar poorten wijd
open zet: gastvrij en gezellig, tolerant en vernieuwend. De historische en monumentale sfeer
die de stad uitstraalt, gaat samen met moderne zakelijkheid. Met Nederlands oudste univer
siteit is Leiden een internationaal vermaard centrum van hoogwaardige kennis en innovatie.
Naast een centrumfunctie binnen de regio neemt Leiden een strategische positie in binnen
de randstad. Tussen de grote steden, dichtbij de Duin- en Bollenstreek en een prachtige
kuststrook waar het goed recreëren is. De gemeentelijke organisatie past in de Leidse sfeer:
laagdrempelig, open en creatief.
Eén van de diensten is Bouwen en Wonen. Een dienst met een jong managementteam dat
gezamenlijk een spilfunctie vervult in de ruimtelijke en economische ontwikkeling van de
stad. De dienst kent vijf sectoren: Wonen, Stadsontwikkeling, Het Ontwikkelingsbedrijf,
Economische Zaken en Bedrijfsvoering. Binnen de dienst bestaat een prima sfeer: open,
direct, talentvol, inhoud en vernieuwend zijn begrippen die passen. De uitdaging is om aan
zeer complexe processen sturing en inhoud te geven. Genoemd kunnen worden: het maken
van prestatie-afspraken met de corporaties, grote herstructureringsopgaven en het ontwik
kelen van een regionale visie op de stad. Leiden speelt een prominente rol in de
Deltametropool. Cruciaal is om samenwerking met diverse partners te realiseren, visies te
ontwikkelen en daaraan concrete uitvoering te geven, de goede sfeer in de dienst te behou
den en uiteraard invulling te geven aan de bestuurlijke prioriteiten.
PublicSpirit zoekt voor de dienst Bouwen en Wonen een
84.000,-
De functie
U gaat leiding geven aan een veelzijdige dienst met ambitie. U bent in staat, samen met
sectorhoofden en partners, een ruimtelijke en economische visie op de stad te formuleren.
Dat vraagt om strategisch inzicht, regie, planning, omgevingsbewustzijn en daadkracht. Het
realiseren van plannen en projecten en het verbeteren van de dienstverlening is een belang
rijke uitdaging. De dienst zal haar externe oriëntatie verder moeten ontwikkelen. U zult in
dat proces een belangrijke leidende rol hebben. Uiteraard bent u eindverantwoordelijk, hakt
u de knopen door, vertegenwoordigt u de dienst intern en extern en bent u inspirerend
voor uw omgeving. U bent samen met uw collega directeuren lid van het gemeentelijk
managementteam.
Uw profiel
De afgelopen jaren heeft de interne organisatie veel aandacht gekregen. U bent een mens
gericht/coachend leider die tevens procesmanager is en resultaten weet te boeken. U heeft
visie zowel op strategisch inhoudelijk niveau als ten aanzien van de werkwijze van de dienst.
De begrippen netwerken, onderhandelingsvaardigheid, toegankelijkheid en omgevingsbe
wustzijn, passen bij u. Uiteraard weet u te delegeren en te motiveren en kunt u het aanwezi
ge talent in de dienst verder ontwikkelen. U bent het boegbeeld van een dienst die vernieu
wende visies niet schuwt.
U heeft een academisch werk- en denkniveau. Kennis en ervaring op het werkterrein van de
dienst en de daarmee gepaard gaande complexe bestuurlijke processen is gewenst. De
arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend.
Uw reactie
Uw sollicitatie, voorzien van curriculum vitae, kunt u binnen twee weken sturen of e-mailen
naar PublicSpirit, ter attentie van Anja van Gorsel. Voor meer informatie over de functie kunt
u met haar contact opnemen. Meer informatie over PublicSpirit en een compleet overzicht
van de vacatures vindt u op onze website: www.publicspirit.nl.
Pompmolenlaan 13
www.publicspirit.nl
voor topkader en management e-mail:info@pubiicspirit.nl
Samen Top, dat is de slogan die wij
gebruiken om de visie te verwoorden
van ons politiekorps Noord-Holland
Noord. Wij willen er zijn voor de
burger in onze regio en staan voor óns aandeel in een veilig en leefbaar gebied op
een professionele, integere, innovatieve en dienstbare manier. Daarbij stellen
we ons concrete en meetbare doelen, voor nu en voor de langere ter
mijn. Gebiedsgebonden politiezorg is hiervoor onze leidraad, wij willen
zichtbaar en herkenbaar op straat aanwezig zijn. Onze politieregio
Noord-Holland Noord omvat 30 veelzijdige gemeenten, waaronder
Alkmaar, Hoorn en Den Helder, en het eiland Texel. Uitgestrekte lande
lijke gebieden en polders worden afgewisseld door mooie historische
steden. De Noordzee, de Waddenzee en het IJsselmeer begrenzen het
gebied. Ons korps heeft ca. 1500 medewerkers, werkzaam in drie
districten en drie divisies.
Het district Noord Kennemerland is het grootste district van onze regio (410
medewerkers). Met Alkmaar als grootste gemeente, strekt het district zich uit tot
aan Castricum en beslaat het een groot deel van de Noordzeekust. Voor dit district zijn
wij op zoek naar kandidaten voor de functie van:
Districtschef Noord Kennemerland
Als districtschef heeft u een heldere visie op het veilig
heidsbeleid en de rol van de politie in de samenleving. U
bent een warm pleitbezorger van een integrale aanpak van
veiligheidsproblemen. U geeft daaraan met uw manage
mentteam daadwerkelijk invulling. De politiemedewerkers
binnen uw district hebben actief contact met de bewoners
van het gebied en zij weten wat er leeft. Samen met net
werkpartners worden problemen pro-actief benaderd.
Binnen de regio vervult u een rol in de ontwikkeling van
het algemene korpsbeleid en maakt u deel uit van het
Regionaal Management Team.
Wat wij zoeken
Voor deze uitdagende functie zoeken wij iemand met een
academisch werk- en denkniveau en ruime ervaring met
complexe ambtelijke en politiek-bestuurlijke verhoudin
gen. U heeft bewezen leiding te kunnen geven als eind
verantwoordelijke en heeft relevante ervaring op het vlak
van veiligheidsvraagstukken. U bent een goede gespreks
partner voor alle niveaus, binnen en buiten onze organisa
tie. U weet uw medewerkers op doeltreffende wijze te
inspireren. Naast empatisch vermogen beschikt u ook over
ondernemerszin, stuurt op resultaten en bent u in staat
ontwikkelingsprocessen in gang te zetten en te borgen, U
schat politiek-bestuurlijke belangen goed in en sluit coali
ties met die partners die gedeeld succes opleveren.
U zoekt naar vernieuwing in de zin van verbetering.
Uw leeftijd ligt bij voorkeur tussen de 35 en 45 jaar.
Wat wij bieden
Een stevige en boeiende baan bij een ambitieus en betrok
ken politiekorps. Een bruto maandsalaris van max. 5924,-
(S 15 BBP) op basis van een 38-urige werkweek, een team
van enthousiaste collega's en goede secundaire arbeids
voorwaarden.
Kandidaten die niet beschikken over een relevante politie
opleiding krijgen het eerste jaar een persoonlijk oplei
dingsprogramma om de benodigde kennis te verwerven
op het terrein van politiezaken, opsporing en strafrecht.
Bent u geïnteresseerd?
Uw sollicitatiebrief en c,v, kunt u binnen 2 weken na het
verschijnen van deze advertentie sturen aan: Mevrouw
drs. A.M. Miedema, Hoofd Coördinatiepunt Landelijk
Management Development Politie, Postbus 20011,
2500 EA Den Haag.
Een antecedenten- en veiligheidsonderzoek alsmede een
assessment maken deel uit van de selectieprocedure.
Rob Hagedoorn, MD-coördinator, kan u informeren over
de sollicitatieprocedure en de volledige functie- en profiel
beschrijving. Zijn telefoonnummer is 06-10755209.
Informatie over de functie-inhoud is verkrijgbaar bij mw.
Anja Brink-Grootoonk, Korpschef, telefoon 072-5497901.
Bij gebleken gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit
naar een vrouw of vertegenwoordiger van minderheden.
De Divisie Regionale Politietaken houdt zich bezig met de regionale politietaken zoals vreemdelingenzaken,
verkeershandhaving, parketpolitie, conflict- en crisisbeheersing, meldkamer en politie service lijn. De Divisie
Regionale Politietaken is een kwaliteitstraject gestart, met als doel het leveren van kwalitatief hoogwaardige,
geïntegreerde, specialistische politietaken op korpsniveau. Het credo daarbij is: "Professioneel partner in politie
werk". Voor deze divisie zijn wij op zoek naar kandidaten voor de functie van:
9 Afdelingshoofd MeldkamerlPolitie Service Lijn
Noord-Holland Noord
De Politie Service Lijn is voor de Politie Noord-Holland
Noord de centrale ingang voor de telefoongesprekken via
het nummer 0900-8844. De Meldkamer stuurt de politie-
eenheden aan in gevallen waarin politie-inzet nodig is
(112). De afdeling is hiermee een belangrijk visitekaartje
van ons politiekorps. Klantgericht werken in een technisch
hoogwaardige omgeving staat daarbij centraal- Naast tech
nische innovatie speelt een ontwikkeling naar multidiscipli
naire samenwerking met Brandweer en Ambulance
diensten (veiligheidsregio) een rol van betekenis.
Als afdelingshoofd geeft u leiding aan een groep van 56
medewerkers. Tevens levert u een actieve bijdrage aan het
verandertraject van de divisie. U inspireert en motiveert en
neemt medewerkers mee in deze vernieuwingsslag. Verder
bent u verantwoordelijk voor de organisatie, coördinatie,
planning en uitvoering van de werkzaamheden op de afde
ling waar u leiding aan geeft. In het kader van het veran
dertraject van de divisie als geheel speelt u een prominente
rol als lid van het managementteam van de divisie.
Tenslotte onderhoudt u structurele in- en externe contacten
en vertegenwoordigt u de politie voor de regio t.a.v. de
Meldkamer.
Wat wij zoeken
U vindt het een uitdaging om zelfstandig leiding te geven
aan de medewerkers van de afdeling. Met uw zakelijke,
supportgerichte en coachende stijl van leidinggeven weet u
medewerkers te motiveren en te enthousiasmeren. Tevens
bent u in staat te sturen op een kwalitatief hoogwaardige
personele bezetting en op een succesvolle verandering van
uit een complexe context. U bent resultaatgericht en zorgt
dat verbetering en vernieuwing in de juiste balans worden
gezet. Door uw inbreng wordt de klantgerichtheid van de
afdeljng naar een hoger niveau gebracht.
U heeft een relevante opleiding op HBO niveau, of daar
mee gelijk te stellen werk- en denkniveau en ruime ervaring
in een operationeel/tactisch leidinggevende functie.
Daarnaast beschikt u over plannings- en sturingsvaardig
heden.
Inlichtingen over de functie-inhoud kunnen worden inge
wonnen bij de heer Frank Brouwer, divisiechef Regionale
Politietaken, telefoonnummer 072-5497802.
Inlichtingen over de sollicitatieprocedure en de volledige
functiebeschrijving kunnen worden ingewonnen bij
mevrouw Lara Hollebrand, medewerker P&O, telefoon
072-5497930. Een psychologisch onderzoek/assessment kan
deel uitmaken van de selectieprocedure. Tevens vindt een
antecedentenonderzoek plaats.
Wat wij bieden
Een uitdagende en zelfstandige functie in een prettige
werksfeer. Een bruto maandsalaris van max. 6 3653,- (S 10
BBP) op basis van een 38-urige werkweek. Op basis van des
kundigheid is uitloop naar een hogere schaal mogelijk.
Daarnaast kennen wij zeer goede secundaire arbeidsvoor
waarden.
Bent u geïnteresseerd?
Uw sollicitatiebrief met motivering en curriculum vitae kunt
u sturen aan: Politie Noord-Holland Noord,
t.a.v. de afdeling P&O, mevrouw L. Hollebrand,
Postbus 21, 1800 AA Alkmaar.
j Het omzetten van kennis in
communicatie naar anderen is de
rode draad van het beleid
Daartoe zorgt Stichting Weten
l voor de infrastructuur waarover
j kennis en informatie tussen de
wetenschap en hetgrote publiek
zich bewegen
De kracht van Stichting Weten ligt i
in het makelen en schakelen van
j processen en projecten tussen
partijen in deze sector. Naast het
stimuleren van concrete projec- i
m richt Stichting Weten zich
op verhoging van effectiviteiten
j efficiëntie van de publieks-
Samenhang en samenwerking
zijn daarbij sleutelwoorden.
Stichting Weten verhuist
in maart 2003 naar het pand van
het NEMO (Oosterdok 2,
m de nabijheid van Amsterdam
Centraalstation).
knooppunt van publiekscommunicatie over wetenschap en techniek
Voor uitgebreide functieomschrijvingen en criteria kunt u terecht op www.weten.nl.
U vindt daar ook informatie over beleid en activiteiten van Stichting Weten.
o
f
-S .rj
5
la