GAAT mGELANDHET LUCHTRUIM VEROVEREN? NUMANSDORP WACHT OP MEISJES MET BOENDER EN DWEIL (Z«SfonlD Het haar wordt toch langer „Afsluitdijk hield liet royaal" Vier „Schoonheden van de nacht' nF H „Minder troepen overzee" 1116 KITFUS EN FLOK wie? De strijd in Parijs beslecht TREINRAMP BIJ NAPELS 4 DE COURANT—NIEUWS VAN DE DAG DINSDAG 17 FEBRUARI 1953 (Van een luchtvaart- correspondent) ER zullen weinig luchtre ders in de wereld zijn., die niet ronduit zullen erken nen, dat de Britten met hun Grote Drie verkeersstraal- vliegtuigen, de De Havilland Comet, de Viekers Viscount en de Bristol Brittannia, hun naaste concurrenten drie a vier jaar vooruit zijn. Maar geen van hen zou met even grote zekerheid durven zeg gen, dat deze Britse lijnvlieg- tuigen die voorsprong zullen behouden, Engeland heeft de afgelopen maanden op luchtvaartgebied in derdaad een verbazingwekkende vooruitgang geboekt, en dat, ter wijl het na de oorlog ver achter stond. Dit was 'het gevolg van een strategische overeenkomst met Amerika, volgens welke Engeland zich tijdens de oorlog bezig zou houden met het ontwerpen van gevechtsvliegtuigen, en de bouw van transporttoestellen geheel en al aan de Amerikanen zou over laten. Daardoor komt het. dat de Britse Overzeese Luchtvaartmaat schappij (BOAC) voor zijn dien sten op Amerika nu nog steeds Amerikaanse machines moet ge bruiken. De Britse vliegtuigbouwers heb ben echter blijk gegeven van een ver vooruitziende blik, en zich na de oorlog uitsluitend toegelegd op het ontwerpen van de toestellen van de toekomst, de ..jetliners". Vandaar dat zij na lang zwijgen voor de dag zijn gekomen met vliegtuigen als de Cornet, de Vis count, en de Brittannia. De „Cornet" OVER DE COMET kan ik kort zijn. Er is reeds veel over ge schreven, zowel vererend als ver nietigend. Waar is, dat dit toestel een compromis is met het ultra moderne, en zo eenvoudig moge lijk van ontwerp, om tegenover het nog zeer hoge brandstofver bruik bezuinigingen te kunnen stellen wat betreft onderhoud, re vise, en bemannng. Het toestel kan hierdoor meer uren per dag worden benut. Door het hoge brandstofver bruik bleek de Comet I nog wei nig aantrekkelijk voor buiten landse afnemers, maar nu de ma chine reeds enkele maanden dienst doet op Zuid-Afrika en het Verre Oosten, en per maand en kele tienduizenden guldens in het laatje brengt, begint de storm van kritiek te bedaren. Het toestel heeft de proeven goed doorstaan, en zijn kinder ziekten overwonnen. Maar het is nog zeer dorstig en moet daarom veel kostbare tussenlandingen maken. Daarom kan de Comet nog niet op de Atlantische rout? worden ingezet. Volgende types zulten daar wel voor in at*nmer- king komen. „Prop-jets" (Van onze correspondent) KAMPEN, 15 Febr- Er is geen sprake van dat de Afsluit dijk het maar net „op het nipper tje" heeft gehouden in de storm nacht. Al is de schade aan de dijk misschien enige honderdduizenden groot, de dijk liceft er op geen enkel punt kritiek voorgestaan, zei ons de directeur van Zuider zeewerken, ir. M. Klasema- Al zouden er door gaten in de Afsluitdijk grote hoeveelheden water het IJselmeer binnenstro men, dan nog zouden de gevol gen niet catastrophaal zijn. Het water langs de IJselmeerkusten zou slechts enkele decimeters stijgen en niet enkele meters, zo als wel wordt gezegd. Op 1 Februari bleef het water geweld nog belangrijk beneden het uithoudingsvermogen van de Afsluitdijk. De dijk is bestand tegen een waterhoogte die vol gens de kansrekening eenmaal in de 1000 jaar voorkomt. En deze hoogte heeft het water op 1 Fe bruari niet bereikt. Dezelfde maatstaven werden aangelegd bij de afsluiting van de Brielse Maas en de Braak man in Zeeuwsch-Vlaanderen en bij de bouw van de Rotterdamse Maastunnel, Ook deze drie objec ten hebben op de rampdatum geen kritiek ogenblik gekend. BOVEN: De Viekers „Viscount" is 's werelds eerste schroefstraal- vliegtuig voor passagiers. Deze snelle machine die 50 personen kan vervoeren, is bestemd voor de dienst op het Middellandse-Zeegebied en Scandinavië. AL HEEFT MEN met de Comet dan al een beetje verdiend, het zal nog wel enlkele jaren du ren voor men ikan spréken van ONDER: De De Havilland „Cornet", een razendsnel straalvliegtuig, waarmede een lijndienst op Zuid-Afrika en het Verre Oosten wordt gevlogen. bereik van de Comet" te klein is, De proefvluchten met dit toe stel, dat zowel voor toeristenver keer als voor luxe-vluchten kan worden ingezet, zijn nog niet voorbij, maar de BOAC heeft reeds 25 van deze 100 luchtreizi gers vervoerende machines be steld, omdat zij ook uitnemend zijn voor de diensten op Australië en Zuid-Afrika, en over derge lijke lange afstanden meer kunnen vervoeren voor minder geld dan enig ander toestel. De Viscount99 DE wat kleinere VISCOUNT (50 passagiers), die dezer da gen voor het eerst de Oceaan oversteeskt, is voornamelijk be stemd voor de diensten op het Middellandse-Zeegebied en Scan dinavië. Dit zijn inderdaad zeer aantrek kelijke toestellen, omdat zij wei nig brandstof verbruiken, en toch de voordelen hebben van de Co- met: weinig lawaai en „klappen" en een volkomen trillingvrïje (dus voor mens en machine minder vermoeiende) vlucht. Dit bleek me toen ik met de Viscount proef- vloog. Een zowel voor de piloot als passagiers zeer prettig toestel om mee te vliegen, eenvoudig wan lijn en met zeer grote, een wijd uitzicht gevende ramen. Vooral buiten Engeland zal voor deze schroef-straalvliegtui- gen voorlopig misschien meer be langstelling bestaan dan voor de Cornet. Overgangstype DEZE „PROP-JETS" een blijvend verschijnsel zullen zijn, valt echter te betwijfelen. Want de nieuwste types „zuivere straalmotoren .zoals de zeer krachtige Bristol Olympus, wor den steeds economischer, en vlieg tuigen als de Viscount en de Brit- vJ bi werkelijk rendabele straalvlieg tuigen, en het verschijnen van een tweetal eveneens viermotorige „prop-jets", vliegtuigen die ook worden voortbewogen door straal motoren, waarvan echter de meeste energie wordt gebruikt voor het aandrijven van de pro peller (ludhtschroef), is dan ook zeer verheugend. Een „zuiver" straalvliegtuig als de Comet is alleen op lange af standen, op grote hoogte, en met veel passagiers aan boord renda bel. De schroef-straalvliegtuigen, die sneller opstijgen en minder brandstof verbruiken, zijn ook bij lagere snelheden, kortere afstan den, en met minder passagiers economisch in het gebruik. De „Britannia" DE „BRITTANIA", waarmee nu proefgevlo'gen wordt, zou bijvoorbeeld uitstékend zijn op de minder drukke lijnen naar Scandinavië en voor de Atlanti sche route, waarvoor het vlieg- tannia, hoe uitstekend ook, zijn misschien slechts overgangstypes. Dit is één van de redenen waarom zoveel koopkrachtige buitenlandse luchtreders weliswaar grote be langstelling koesteren voor Enge. lands Grote Drie, en hun ontwik keling blijven volgen, maar nog steeds aarzelen en liever de kat uit de boom willen kijken. Dit zou een gevaarlijke politiek kun nen zijn. Dr. Plesman zei onlangs: „Misschien hebben wij de boot gemist, maar we hebben ons geld ten minste nog op zak". En dat betekent veel, als men bedenkt dat één Comet III bijvoorbeeld ruim vier millioen gulden zal kosten. Lange levertijd MAAR DAARMEE snijden we het grootste probleem aan: de levering. De directeuren van drie grote Amerikaanse lucht vaartmaatschappijen bleken even eens vol belangstelling, en éém van hen, de dynamische Eddie Rickenbacher, zei honderd mil lioen dollar beschikbaar te heb ben voor Comets of Brittannias, indien hem tegen 1956 nog een serie geleverd kon worden. Dn dat konden de nog niet op voile kracht werkende Britten miet be loven. De Comet III is nog in het blauwdruk-stadium, en de nieuwe straalvliegtuigen kosten ondanks hun vereenvoudigde constructie meer man-uren om te bouwen dan vroeger met vliegtuigen het ge val was. De Britse vliegtuigfabrieken, die onderling wel veel werk uit besteden, willen hun nieuwste pro ducten echter nog niet in licentie laten bouwen, hetgeen door Ame rika en Duitsland (Heinkel) werd aangeboden. De Britse fabrieken hebben het voordeel dat zij zich sneller kunnen omschakelen op de productie van nieuwe types dan de Amerikaanse, maar toch is het zeer de vraag of zij de machines kunnen leveren binnen de gestel de tijdsgrens. Op het ogenblik wordt er per maand één Cornet gemaakt. Meer en harder ER IS reeds krachtig aange drongen op betere betaling en betere woongelegenheid voor de vliegtuigindustrie, om betere krachten aan te trekken, die har der werken. Want de productie zal nog verder vereenvoudigd en versneld moeten worden, wil men werkelijk resultaten bereiken. Het is zeer zeker waar. dat men in Engeland te kampen heeft met materiaalschaarste, dat de inu ko mende Comet II's „iin de rij moe ten staan" voor hun Rolls-Royce Avon straalmotoren, waardoor een tiental (super-prioriteit heb bende) militaire vliegtuigen wor den voortgedreven. Maar er kan nog veel harder worden gewerkt door menigeen in Engeland, waar men er b.v. nog zes weken over doet om een nieuw pak te maken. ET LANGDURIG genieten van voor de Engelsman bij in moeten schieten, als hij zijn voorsprong in de burgerluchtvaart wil be houden, al hebben de voortvaren de ontwerpers al weer nieuwere types straalvliegtuigen, waar met belangstelling naar uitgezien kan worden, zoals de verkeers-versies van de drie ultra-moderne straal- bommenwerpers Valiant, Vulcan en Victory op de tekentafels. De Engelsman heeft pracht materiaal in handen. En de Ame rikaanse luchtreder Rickenbacher zei: Als ik zulke orders kon krijgen zou ik zelfs de weekends werken!" Maar ja, die „tea-and- cakes De Engelsman heeft de hand schoen toegeworpen gekregen. Hij is goed gewapend. Het is nu de vraag of zijn keurslijf van be perkende bepalingen, ouderwetse leefwijze en weinig winst opleve rende werkvoorwaarden met te en te strak is. om deze op te nemen. „WIJ ZULLEN ZE MET VEEL VREUGDE INHALEN" Ronde van Nederland één dag later AMSTERDAM, 16 Febr. L Ronde van Nederland 1953 zal niet op 18 Mei maar op 19 Mei beginnen. Dit is een gevolg van een bespre- king tusen het Comité Ronde var Nederland en de Belgische Wieler bond. De B.W.B. heeft toegezegd met twee sterke Belgische ploegen deel te en aan de Ronde va>n Nederland. Verhoogt het aanzien van Uw handen. Altijd gaal, zacht en welverzorgd I li d* Hamimalji dl* hel 'm doel (Van een onzer verslaggevers) NUMANSDORP, 16 Febr. Dit een der eerste gemeenten, die droog viel. Waar twee dagen ge. leden nog amphibievaartuigen ver de Rijksstraatweg voeren, kan men nu weer lopen. Bij de woningen op lager gelegen terrein gebouwd, staat het water nog tot de kozijnen. Maar elke minuut pompt het gemaal op de Slapers- dijk 240 kubieke meter in het ha venrak, dat naar Het Hollandse Diep leidt, want de gaten in de slaper zijn weer dicht gemaakt. Provisoir dan. De gaten in de zee dijk, zijn enorm. Het zijn geen gaten meer, het zijn afstanden. „Tja het is al weer waar g bleken, een ketting is niet sterker dan de zwakste schakel", zegt burgemeester De Zeeuw van Nu- mansdorp en Klaaswaal, die wij met zijn wethouder de heer v. d. Velde bezig vinden in het hechte nieuwe Katholieke Schippershuis boven op de Slapersdijk, waar het druk is als op een drukke scheeps. verkeerdag. Men heeft er een hulpsecretarie gevestigd. „Het zijn weer dezelfde plek ken die bezweken." Hij verhaalt ons over de ramp, d.i. over dat deel dat hij persoonlijk en als burgervader mee heeft gemaakt. Hij zag zijn dertigjarige zoon in de nacht weggaan met een kind op de schouder, dat hij wilde redden. De afstand naar een veilig ge dachte plaats, de bovenverdieping van zijn eigen huis, was niet groot. Maar toen hij zelf langs een andere weg daar was geraakt, was de jongen er nog niet. Hij dacht hem al verloren, doch drie uur later kwam zijn zoon de trap op. Hij kon bovengekomen, het kindje veilig overreiken. Zelf viel de jongen als een blok op de vloer en hij griende, hij griende „Men kan er meer over vertel len", zegt de heer v. d. Velde. Men kan uren doorvertellen, maar dan weet iemand, die het zelf niet heeft meegemaakt, het nog niet. „Hoeveel doden zijn er in uw gemeente burgemeester? Wij missen thans met zekerheid 56 mensen. Hiervan zijn dertien geborgen. 5 gemeenten droog Er was een bericht in de pers, dat enige honderden vrijwillig sters met hoender en dweil uit Noord- en Zuid-Holland naar hier waren gekomen, om de ravage binnen de muren wat op 'te knap pen." „Was dat maar waar! Wij zul len ze met vreugde inhalen. Ze zullen hier welkom zijn en hard nodig. „Ze zijn er dus nog niet?" „Nee, maar ik heb het ook al ergens gelezen. Men heeft dus blijkbaar plannen. En iniets kan ons aangenamer zijn. U kunt zich van de weg af geen voorstelling maken van de toestand binnen de muren. Wij zien reikhalzend uit naar zulke meisjes." Het is inderdaad heel erg. Het is zelf voor een man niet te be schrijven hoe erg. Stinkende mod der en ander vuil zit overal en overal tussen. Al wat met het wa ter meedreef of werd meege sleurd, is in de huizen blijven hangen Nu een groter deel er van droog komt vindt men daar ook de doden Vele lichamen in een onherkenbare staat. Van de veertien gemeenten, dis dit eiland, de Hoekse Waard, telt, zijn er vijf' droog. De burgerij wil men liefst zo gauw mogelijk te rug hebben. Zij is nu onderge bracht in Klaaswaal, Middelsluis en verderop. Strenge bewaking „De huizen staan dus nog leeg, burgemeester?" „Wat wilt u, wij zijn pas droog." „Er moet dus ook bewaking van het gebied zijn." „Di-e hebben wij gelukkig. Ieder heeft ©en kaart te tonen. Dat heeft zelfs H.M. da Koningin er varen. Zij kwam naar hier rijden en haar bezoek was niet aange kondigd. Onderweg had de ko ninklijke auto een paar lifters meegenomen, boerevrouwtjes, die op weg naar hier waren. Toen werd de wagen aangehouden door een agent. Hij zag net even te laat. wie hij voor had, sprong in de houding en stamelde een of an der excuus. Maar een zachte stem uit de auto zei: „Het is goed, agent. U deed uw plicht." Advies aan Congres: WASHINGTON. 15 Febr. „Honderden millioen en dollars zijn nutteloos uitgegeven en dui zenden Amerikaanse jongens heb ben hun tijd zinneloos moeten ver doen in de drek en modder van Europa, Afrika, Azië en het Pool- Sebied", zo wordt verklaard in et rapport, dat twee Ameri kaanse senatoren ten behoeve van het Congres hebben opge steld, nadat zij in de afgelopen herfst een studiereis maaktfli langs de Amerikaanse bases over zee. In dit rapport wordt aangera den, de Amerikaanse troepen i:i Engeland, Frankrijk, Italië. Noord-Afrika, New Foundland. Labrador. Groenland en IJsland tot zo klein mogelijke omvang terug te brengen. Over West- Duitsland, waar de meeste man schappen der V-S. vertoeven wordt niet gesproken. De twee senatoren menen, dat Amerika veel te veel gedaan heeft voor geallieerden, die zelf veel te weinig deden, en zij schrijven. ..De V.S. hebben een beslissende fout gemaakt door over het hoofd te zien, dat slechts die volken de vrijheid verdienen, welke bereid zijn er voor te vechten". Een plaag voor dc predikant en voor wie naar hem luisteren. Dat hoesten is niet nodig als U tijdig een doosje Potccr's Linia koopt. Een prima middel tegen hoest en keelpijn. Voorkomt be smetting. Bij alle apoth. en drogisten. 50 ct. per doosje. IMP. FA. H. TEN HERKEL HILVERSUM Door een vriendelijke oude man werden Rufus en Flok naar de kelder gebracht; de sleutel kraakte en piepte naargeestig in de holle gewelven, toen hij de gevangenisdeur opende. „Hij is woedend vandaag," zei hij. Flok knikte. „Mijn vergissing," zei hij. .Jullie mogen gelukkig zijn als jullie morgen het licht nog zien aanbreken; als onze edele heer Ben Ben Ben in moeilijke stemming is heeft hij weinig medelijden met zijn gevangenen." „Oppassen dus!" zei Rufus. „Kunnen we hier makkelijk ont snappen?" „Ik zou het maar niet proberen," zei de oude bewaker zorg zaam. .,Dan maar niet." zei Rufus. Ondertussen droomde Kreumel van zijn vijftig kisten. „Nu heb ik de goede Ben Ben Ben te pakken." dacht hij. Hij ging naar de voordeur en belde aan. Hij zei tegen de bediende die hem opendeed: „Ik zou graag Ben Ben Ben even spreken." „Met wie heb ik de eer?" „Zegt u maar dat ik een vriend van Bungel Bungel ben." zei Kreumel. „Dan zal uw edele heer mij wel binnen willen laten," en hij voegde er aan toe: „Vijftig kisten!" V JACQUES F ATH, een van de „avant-gardisten' FranknjJcs mode-lijn, heeft voor dit zomerseizoen een vrijwel geheel nieuwe mannequins-,.cabine". .Ein een ding hebben zij. behalve haar schoonheid allen gemeen zij hebben langer haar. Bovendien interesseert het u wellicht iets meer van haar te weten. Van Unfits naar rechts: Stella Marais, 22 Jaar 1,72 m 57 kg Nicole Bedel, 21 jaar 1,71 m 56 k» Patricia Prunonosa, 18 jaar 1,70 m 55 kg Martine Reynaud, 18 jaar 1,71 m 58 kg Paule Gluokaon. 18 jaar 1,70 m 50 k* Margharite HorneU. 20 jaar1,74 m 56 kg DE strijd om het lange haar is in Parijs beslecht. Met een zin in het blad, dat iedere Franse vrouw leest. „Elle" schreef dezer dagen, vlak voor het uitkomen van de Parijse collec ties: over één ding zijn de couturiers het eens allen bren gen zij langer haar En nu met deze foto, die aan toont. dat de nieuwe mannequins van Jacques Fath ook allen lan ger, een stuk langer haar dragen. ER IS, na onze publicaties over de kwestie van het langere haar, achter de schermen nog veel over te doen geweest. De kapper, die het gewaagd had dit nieuwe element te brengen in de vrouwe lijke schoonheid en die daarvoor werd terechtgewezen door een royement, is, 2!over mij bekend, nog steeds niet in genade aange nomen. En dit in weerwil van het feit, dat aan zijn collega's in het „Syndicat de la Haute Coiffure" in besloten vergadering een brief is voorgelezen, waarin werd mee gedeeld, dat de uitlatingen in onze bladen geheel voor onze rekening waren en niet waren uitgespro ken door de betrokken kapper, die daardoor inderdaad zijn collega's zou hebben afgevallen. MAAR NEEN, er was nu een maal een besluit genomen, by dat besluit zou men blijven. Zo schijnen de statuten het voor te schrijven. Maar. wanneer nu bin nenkort zal blijken dat. inderdaad het almachtig Parijs, dat de toon gever is, aan het Syndicat heeft voorgeschreven, dat het haar iets langer wordt, dan zal men de Haagse kapper waarschijnlijk in stilte weer opnemen en iedereen zal weer tevreden zijn. T NMIDDELS is het de moeite I waard te vermelden, dat niet alleen Parijs, maar ook New York en zelfs Londen vrijwel ter zelfder tijd zijn afgestapt van het Zeer korte haar. Wat Londen be treft haal ik hierbij de woorden aan van een deskundige, die in de „Daily Telegraph" schrijft: .als u soms zojuist het besluit hebt genomen uw haar te laten afknip pen, doe het dan niet. U bent te laat. De poedelcoiffure heeft haar tijd gehad en de nieuwe haarstijl is langer, vrouwelijker EN, als ik u was, mevrouw, dan zou ik het daar maar op hou den, wanneer u dezer dagen naar de kapper gaat. FERGUUT. GéRARD Philippe de filmster, die in ons land o.m. bekendheid verwierf als hoofdrolspeler in „Fan- fan La Tulipe" slaat hier te midden van drie „schoon heden van nacht". Schoonheden van nacht? Ja. zo kunt u deze drie be koorlijke meisjes, die op dit plaatje staan, wel noemen. Want zij spelen de hoofd rollen in een film van René „Zwijgen is Goud"-Clair, en die film heet „Belles de nuit", ofte wel: „Schoon heden van nacht". Deze film heeft dit jaar de grote prijs gekregen, die elk jaar aan de beste Fran se film ivordt uitgereikt. Van links naar rechts, ziet u op de foto: Martine Carol, een van de bekendste Fran se filmsterren. Gina Lolo- brigida, een niet minder be kende ster aan het firma ment van de Italiaanse filmhemel (zij speelde óók een hoofdrol in „Fanfan La Tulipe") Gerard Philippe, de enige mannelijke nacht- schoonheidin dit gezel schap en Magali Vandeuil, die in ons land nog niet zo bekend is. BENEVENTO, 15 Febr. De BariNapels-express is vanmor gen nabij Benevcnto (60 km voor Napels) met een vaart van 100 km uit de rails gelopen. Drie en twin tig passagiers van dc overvolle electrische trein werden gedood; ruim 70 anderen werden gewond, van wie 25 zodanig, dat zij in zie kenhuizen moesten worden opge nomen. De bestuurder en de tweede be stuurder, die beiden gewond wer den, zijn in het ziekenhuis onder bewaking gesteld. Zij zouden te hard hebben gereden. Bovendien zou een wissel verkeerd hebben gestaan. (Reuter/A.P.) Nieuwe commandant op Valkenburg (Van onze Haagse redactie) VALKENBURG, 16 Februari. Het marine-vliegkamp Valken burg, dat in verband met de luchtbrug naar het rampgebied de laatste weken zoveel van a ch deed spreken, heeft vandaag een nieuwe commandant gekregen, de kapitein-luitenant ter zee vlieger J. M. van Olm. die zojuist een cursus bij het defensie-studiecen trum heeft beëindigd. Overste van Olm was tijdens de oorlog commandant van het es kader Mitchell-bommenwerpers 320 v. d. Marine-luchtvaartdienst. Dit squadron verwierf zich roem door het stormrijp maken van de ïnvasiekust in 1944. De nieuwe commandant van Valkenburg werd onderscheiden met het offï- cïersdhap in de hoge orde van het Britse Imperium. De afgetreden comandant, ka pitein-luitenant ter zee vlieger jfor. P. J. Elias, d' e het bevel van daag overdroeg krijgt een staf functie bij de M.L.D. Nieuwe perschef bij Sociale Zaken (eigen bericht) DEN HAAG, 16 Febr. Als opvolger van mr. G. J. Lammers die tot directeur v. d. R.V.D. is be noemd, komt als perschef van het ministerie van Sociale Zaken en Volksgezondheid ernstig in aan merking dr. Maarten Schneider. Deze was hool'd van de afd. do cumentatie van de R.V.D., lector in de dagbladwetenschap aan de Rijksuniversiteit te Leiden en ge durende korte tijd laatstelijk hoogleraar in dit vak aan de uni versiteit te Djakarta. Snelle schaderegeling voor boeren bepleit TILBURG. 16 Febr. In een te Tilburg onder voorzitterschap van de heer H. D. Louwes gehou den vergadering van de Stichting voor de Landbouw in Zeeland. Noord-Brabant en Zuid-Holland zijn de schaderegelingen met be trekking tot de watersnood be sproken. Men was van oordeel.dat deze snel en soepel moeten wor den toegepast: noodzakelijk achtte men een eenvoudig, soepel wer kend administratief apparaat. No dig geacht werd een vergoeding der vermogensschade naar vervan gingswaarde. Loting kwartfinale Engelse cup LONDEN. 16 Febr. De loting voor de kwartfinales van de En gelse bekercompetitie, te spelen op Zaterdag 28 Februari a.s., had het volgende resultaat: Aston VillaEverton, Arsenal Blackpool of Southampton, Ga tesheadBolton Wanderers, Bir mingham CityTottenham Hot spur.

Krantenbank Zeeland

Watersnood documentatie 1953 - kranten | 1953 | | pagina 3